register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Fiat 127   1 2 3 4 5 6  
Poster Message
Lembit
Fiat 127
Plokikaanes klappide vahel on sellel kaanel praod. PUNKT.
Kui seal sisse- ja väljalaske kanali vahel veesärki ei ole, siis see päris katastroof ei ole. Kui on, siis on see kaas vanaraud.
Drelliga vastu mindud koht läheb ilmselt ka tihenduspinna alla ja nõuab kaane lihvimist.

Ära palun saa minust valesti aru. Mulle iseenesest meeldiks kõige rohkem, kui see auto juba kevadel oleks ringrajal ja Super 1600 klassis praegu sõitvate autode ümber ringe tegema hakkaks, aga see lihtsalt ei ole reaalne.
No sorry. Vaata tõele näkku ja ära mata enam mitte sentigi sellesse autosse. Pane kokku ja proovi sõita, kui kokkupanekuks on üle 300 krooni raha juurde vaja, siis müü poolikuna maha! Kogu see raha, mis sellesse autosse läheb on eesti võidusõidu jaoks sisuliselt kadunud raha. Kvalifitseerub hädaga koolirahaks, aga sama suure kasuteguriga võiks sa ussisõnu lasta endale peale lugeda!
Kui sa mu sõnu ei usu, siis pane kokku minimaalne eelarve, mis sul sinna autosse läheb ja pane kirja ka lõpptulemus, mis sul siis kokku selle raha eest olema saab. Juba mootori remonti läheb vähemalt 5000 veel. Veermik, amordid, puksid, puur, turvavarustus, käigukast, difriblokid, asjad.
Kõik see veel sellisesse autosse, millega mitte keegi teine võidu ei sõida eestis, mille kohta igasugune know-how puudub ja mille juppe kasutatuna ei ole. Isegi uuena on neid ilmselt üsna keeruline leida, kuna see auto võis olla vinge toorik võidusõiduautoks 25 aastat tagasi, aga mitte praegu.

Milleks see kõik!!! Kui sulle pakub selline vanarauasadomaso rõõmu tegevuse, kui sellise pärast, siis muidugi, aga rajale sellel küll mittemingit mõtet ei ole. Isegi, kui sa ta tehnilistele tingimustele vastavaks saaksid, siis sellest 60 kw fiatist sõidetaks isegi sprindisõidu jooksul 2 ringi mööda!

Kasutatud, puuriga 08 saad ilmselt 15 - 20 tuhande eest kätte. Selle jupid on tükkmaad odavamad ja know-how olemas. mootorist 100 kw saamine lihtne ja dokumenteeritud, sportkäigukast koos blokkdifriga a'la 3000 eek jne, jne. Kui selle korralikult korda teed, siis ei kaota praegusele S1600 esikolmikule üle 2-3 sekundi. Igatahes ei saa pähe kalendriga. Selliseid viise, kuidas sama raha eest kiiremaks saada, oleks ilmselt veel.
04.10.2010 at 22:29
uzzac
 
Fiat 127
quote:
Erik 78: Ise omalt poolt täiendaks, et vali endale projektiks masin, millel on ajalugu, millel on hinge ja millel on juba vabrikust antud kaasa omadus olla teistest tava autodest nobedam ja pakkuda juhile sõidurõõmu. Siis pole mingi probleem ka seda projekti hiljem turustada, juhul muidugi, kui asi enamat väärt on, kui hunnik vanarauda.

Kõiki neid eelpool kirjeldatud omadusi ei ole küll vaja. Igast autost saab asja kui on keegi kellel piisavalt viitsimist. Ma olen üks elav näide sellest.

quote:
Henri_: Kui juba tõepoolest ehitada S1600 autot, siis ma küsiks, et mis põhjusel valida selline tänapäeva mõistes üpriski mannetu 61kw mootor?

Meie kone on standardis 56kw. Nagu näha saab asja.





Too kaas tundub küll scrap. 16v poole ei soovitaks eriti vaadata kui saab 8v mootorist ka asja, sest kui tõesti S1600 kunagi eesmärgiks peab 16v olema hunnik kilosid raskem.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
05.10.2010 at 09:30 1 edit. Last edited 05.10.2010 at 09:32 by uzzac
Henri_
 
Fiat 127
quote:
uzzac:

Meie kone on standardis 56kw. Nagu näha saab asja.



No muidugi, aga sul on ka teatud piirangud peal. Kujuta ette, kui algmaterjal oleks juba tehasest näiteks 100kw :)

Ma muidugi pole neid 8 ja 16 klapiliste kaaluerinevusi uurinud, sa küll Riias seletasid mulle, aga meelde ju ikka kõik ei jää päris. Kujutan ette, et selline pisikene Fiat võib isegi niigi juba alakaalus olla? Ja sadu kilosid ballasti peale panna on tõepoolest julm.
05.10.2010 at 11:47
noottaur
 
Fiat 127
16v motoga peab Super1600 auto olema 60kg raskem kui 8v motoga.
Hetkel auto kaal ca 500kg ja juba sinna 8v 960kg alla selle raskuse viimine on probleemikas.
( autos sees ainult juhiiste ja rool, tagasild puudu, klaasid kõik veel originaalid.. )
Puur, bensupaak, iste, armatuur, mootor, käigukast, tagasild, tagumised amordid-vedrud, väljalase, uus juhtmestik, aku jm pisikesed asjad peavad siis selle 460kg juurde tooma kuid see on natuke kahtlane, kas sealt nii palju lisa tuleb.

Kere jääb samaks!!

Veesärgi kontrollisin ka järele ning tuli välja et seda ikka pole seal, kuid kuna see kaan on juba kannatada saanud siis seda lihvimisse ei saada vaid jääb see lihtsalt seisma.
Kiiret pole iseenesest selle projektiga kuskile. Pole tähtaegu enda jaoks valmis pannud, et millal tahan autot sõitma saada.
Ploki seest tuli see pindmine rooste lapiga puhastades ära.

Tuleb siis hakata uut kaant leidma, millest siis asja saab kuna suure tõenäosusega ei hakka 16v sinna vahele panema. Ruumipuudus kui ka kaalu lisamine probleemikas.
05.10.2010 at 16:33 1 edit. Last edited 30.03.2011 at 23:42 by noottaur
noottaur
 
Fiat 127
Nii ta sis seisab praegu garaašis ja ootab suve, mil kool läbi ja saab uuesti auto kallal rohkem tegutsema hakata :)

11.02.2011 at 19:53
noottaur
 
Fiat 127
Autol väga palju arengut pole vahepeal toimunud ( pisiasju teinud, mis ei huvita suurt kedagi - põhjamastiksi eemaldus jm ).

Ei tahtnud eraldi teemat teha kuid Super1600 reeglites jäi ette selline punkt:

quote:
7. Axle mounting
Axle construction and mounting points are free. The axle base may not change by
more than 50 mm in comparison with the original axle base.

Wikipedia andis sellise pildi, kui sealt hakkasid seda "axle base" uurima.


Kas keegi saaks seletada, et mis see axle base on? Ega ometi ole see wheelbase ja track-i üldnimetus, et ei tohi neid kumbagi suurendada/vähendada 50mm võrra?
30.03.2011 at 19:25 1 edit. Last edited 30.03.2011 at 19:25 by noottaur
xjan
Fiat 127
mina saan aru, et justnimelt... rööbet ja teljevahet ei või originaaliga võrreldes muuta rohkem kui 50mm

____________________________
BMW 1M ...
30.03.2011 at 22:24
noottaur
 
Fiat 127
No teljevahe muutmises probleemi ei näe, seda ei kavatsenudki muuta. Rööbe on just see, kus tahaks rohkem kui 50mm lisaks saada kuid kui ei saa siis see tõesti jama. Juba laiema velje panek täidab selle 50mm augu siis ära..

Ja ei saa aru miks siis see kere laiuse piir on nii suureks viidud -
quote:
2.4 Body parts, spoilers, bumpers, fender extensions, fenders, mirrors.
The width of the car body may not exceed the original width of the body by more than
200 mm.

Kui rööbet üle 50mm muuta ei saa siis on 150mm sellest võimalikust kere laiendamise piirist ju kasutamata. Saaks aru siis kui see 200mm on üleüldine kere laiendamise piir, mille alla kuulub ka sildade laiendamine.
Tooks näiteks selle, et kui ma tahaks autol sildu laiemaks teha ja laiemad veljed alla tulevad slikkide jaoks siis selle laienduse kataksid koopalaiendid ära ja jääks auto laiendamine selle lubatud 200mm piiresse.

30.03.2011 at 22:52 1 edit. Last edited 30.03.2011 at 23:25 by noottaur
-fred-
 
Fiat 127
quote:
noottaur: No teljevahe muutmises probleemi ei näe, seda ei kavatsenudki muuta. Rööbe on just see, kus tahaks rohkem kui 50mm lisaks saada kuid kui ei saa siis see tõesti jama. Juba laiema velje panek täidab selle 50mm augu siis ära..
Rööbet mõõdetakse rehvi keskelt (nagu sel jooniselgi näidatud on), kui velje offseti ei muuda, siis misiganes laiusega rehv rööbet ei muuda. Suurem rööpme muutmine suurendab olulisel määral rattalaagrite koormust, esiteljel muutub ka käänuraadius.
Mis suurusega rehvid plaanis on?
30.03.2011 at 23:19 1 edit. Last edited 30.03.2011 at 23:20 by -fred-
noottaur
 
Fiat 127
Plaanis olid 7.5"-8" laiad, 13" veljele.
Rööbet oli plaanis muuta sildade laiendamisega pigem, see velje jutt tuli lihtsalt nördimusest. Koos sildade laiendamisega muutuks ka vedrustus ning rattalaagrite koormus jääks loodetavasti samaks enamvähem.
30.03.2011 at 23:33 1 edit. Last edited 30.03.2011 at 23:38 by noottaur
hall
 
Fiat 127
Silla telg ei tohi oma algsest asukohast rohkem kui 50 mm nihkuda, rööbet võid muuta nii, et selle 200 mm kere laienduse piiresse mahtuda. Kuna teljed võivad oma algsest asukohast liikuda kumbki kuni 50 mm võib teljevahe lüheneda või pikeneda kuni 100 mm.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
31.03.2011 at 07:53
Trabi
Fiat 127
Vaat Andres, siin ongi nüüd see koht kus on vaja eestikeelseid tehnilisi tingimusi. Hetkel saab rahvas ju inglisekeelsest tehnilisest textist erinevalt aru. Mix ei võiks eksisteerida eestikeelsed tehnilised nagu seda on BMW Cupil kus paralleelselt on nii eestikeelne kui ka engishman. Se kaotaks palju "küsimusi" just uute tulijate seas nagu seda on ka "noottaur". Se SUPER 1600 pole ju mingi pühalehm keda ei või tõlkida . Algselt olid ju tehnilised eestikeeles.

Edu
31.03.2011 at 09:14
Garfield
  
Fiat 127
quote:
noottaur: Plaanis olid 7.5"-8" laiad, 13" veljele.
Rööbet oli plaanis muuta sildade laiendamisega pigem, see velje jutt tuli lihtsalt nördimusest. Koos sildade laiendamisega muutuks ka vedrustus ning rattalaagrite koormus jääks loodetavasti samaks enamvähem.
Milleks nii laiad? On sul plaanis kasutada mootorit, mille võimsus on >200kW? Sa kaotad veere- ja õhutakistusega niigi vähesed kW, mis siis asfaldini ei jõua. Ja kui kW vähe on, siis ei saa nii laia rehvi soojaks ka. Ma soovitaksin selle pisikese mutuka jaoks 5" (max 6") laia velge.
EDIT: minu ringraja Lada (ca' 150HP) all olid võistlusrehvid 6" velgedel (13" läbimõõt).

____________________________
Focus RS
31.03.2011 at 10:00 1 edit. Last edited 31.03.2011 at 10:01 by Garfield
uzzac
 
Fiat 127
Meie kasutasime ennist 6" ja 5.5" velgi kuhu vedasime peale Formula Renault 2.0 esirehvi. Hea pehme seguga Michelini rehv ja saada oli ka rajaäärest peale suuremat võistlust. Uuema FR2.0 esirehv on juba sama lai mis preagu kasutusel olev F-Balticu esirehv (190 lai Dunlopi slikk) ja kitsale veljele peale ei lähe. Hetkel meil siis kõik 4 ratast 13"x 8" ja kasutame F-Balticu esirehvi.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
31.03.2011 at 11:08
Garfield
  
Fiat 127
quote:
uzzac: Hetkel meil siis kõik 4 ratast 13"x 8" ja kasutame F-Balticu esirehvi.
Ma arvan, et kui sul vabalt valida oleks, siis kasutaksid 15x6" või 15x7" velge ;)
OffTopic (aga Hr. Noottaurile võibolla vajalik info) - kas vormelirehv liiga "pehmeks" ei jää? Me proovisime ka omal ajal vormeli esirehve, kuid kuumenesid üle ja kasutasime ikka kereautodele mõeldud rehve (Michelin, Avon, Dunlop). Nootlauri auto on vist veel kegem, kui Lada muidugi - temale vormelirehv sobiks isegi paremini ???

____________________________
Focus RS
31.03.2011 at 11:30
uzzac
 
Fiat 127
Ise tellisime 13x8 veljed sest täpselt neid soovisime, 15" ratas jääb liiga raskeks ja rehve ka ei leia enam, uuestpealt on 15" rehv kaks korda kallim osta kui 13". Sulama ei ole rehvid läinud ja sõita on saanud kogu võistluse täis hooga, ilma rehve vahepeal "jahutamata". Plussiks on veel see, et vormeli keskmine segu on sama mis auto pehme segu ja rehv hakkab oluliselt kiiremini tööle ja seda eriti jahedates tingimustes. Esivedusel vormelirehvidga isegi raskem sest põhitöö teevad 4 ratta asemel 2 esimest.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
31.03.2011 at 12:49
noottaur
 
Fiat 127
Okei. See 8" tuli ka just siinseid teemasid vaadates. Kui 5.5" oleks sobivam siis ei hakka vastu vaidlema vaid lähen selle rehvi kasuks.
Auto enda tühikaal tuleb ca 870kg ( ilma juhita, tühja paagiga; juhiga 960kg ).
31.03.2011 at 16:03
m33lis
Fiat 127
Ma pole just teab mis tehnovaistuga inimene, aga võin konkreetselt kogemusest väita, et LAIEM REHV = ROHKEM PIDAMIST -> kiiremad ringiajad. Ja kui rehvi tööle ei saa, siis ei sõida piisavalt kiiresti.

Kui auto soetasin, olid sel all 15" veljed-rehvid. Vahetasime 17x8,5 vastu. Pidamine läks tunduvalt paremaks!

____________________________
VW Golf 2 Super 1600
31.03.2011 at 16:17
noottaur
 
Fiat 127
See rehvi soojemaks saamine pidavuse suurendamiseks on eri autodel erinev.
Kui see 5.5" on liiga väikse pidavusega võib olla 2 varianti, et kas nii kitsal rehvil pole auto all pidamist või on rehv liiga lai ja pole veel oma töösoojust saavutanud.

Tegin vahepeal ühe pildi punkt 7me selgituseks ( loodan et sain kõik seal õigesti märgitud):

31.03.2011 at 16:46 1 edit. Last edited 31.03.2011 at 16:48 by noottaur
peep
 
Moderator
Fiat 127
quote:
m33lis: LAIEM REHV = ROHKEM PIDAMIST -> kiiremad ringiajad.

Üldjuhul ehk küll aga see ei ole absoluutne tõde, sõltub autost. Pöörlev mass võtab hoogu maha ja laiemal rehvil on suurem tuule- ja veeretakistus. Ringiajad on need, mis parima lahenduse igal konkreetsel juhul kindlaks teevad.
31.03.2011 at 18:41
BlueStang
 
Fiat 127
quote:
m33lis: võin konkreetselt kogemusest väita, et LAIEM REHV = ROHKEM PIDAMIST

äkki räägid meile ka sellest kogemusest
31.03.2011 at 19:56
Jesper
 
Fiat 127
Rääkis ju juba kõik ära. Golfi ringiajad Audrus enne ja pärast modifikatsiooni on avalik info.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
31.03.2011 at 19:59
-fred-
 
Fiat 127
quote:
m33lis: Ma pole just teab mis tehnovaistuga inimene, aga võin konkreetselt kogemusest väita, et LAIEM REHV = ROHKEM PIDAMIST -> kiiremad ringiajad. Ja kui rehvi tööle ei saa, siis ei sõida piisavalt kiiresti.

Kui auto soetasin, olid sel all 15" veljed-rehvid. Vahetasime 17x8,5 vastu. Pidamine läks tunduvalt paremaks!
Saaks ju ka väiksema veljega laiemat rehvi kasutada. Suurema läbimõõduga veljel on suurem inertsimoment ning vedrustamata mass on ka sellega suurem.
31.03.2011 at 23:01
Garfield
  
Fiat 127
quote:
m33lis: Ma pole just teab mis tehnovaistuga inimene, aga võin konkreetselt kogemusest väita, et LAIEM REHV = ROHKEM PIDAMIST -> kiiremad ringiajad. Ja kui rehvi tööle ei saa, siis ei sõida piisavalt kiiresti.
Ei sõida piisavalt kiiresti? - No aga kui mootorist tuleb välja 56kW siis ei suuda ka Hr. Vettel ju kiiresti sõita. :)
Tähtis on rehvi kontaktpind teega. See teoreetiline ristkülik on siis laial ja väikse läbimõõduga rehvil "lai-ja-lühike", suure läbimõõduga ja kitsamal rehvil "piklikum-ja-kitsam". Suuremal rattal on veere- ja õhutakitus väiksem, suuremal rattal saab kasutada SUUREMAID pidureid, mis peaks siis ka -fred- poolt mainitud inertsimomendiga hakkama saama ning isegi autot tervikuna suutma teatud määral pidurdada :uhoh. Lisaks on veel see, et suure läbimõõduga veljele käivad madala profiiliga rehvid ehk rehvi enda läbipaindumine on väiksem (kontaktpind teega on kurvis ikka trapetsikujuline, mitte 3-nurk) ja minu arvates on seadistamine ka lihtsam ja täpsem.
Vormelirehv on minu arvates eriti nõrga külgseinaga (arvestatud ikka 500-600kg autole) ja kui me neid proovisime, oli selline "vedel" tunne. Võibolla on need tänapäeval veidi tugevama külgseinaga. Ja 13" velge kasutades ei saa ka madalast rehviprofiilist eriti rääkida, mis seda "vedelat" olekut kompenseeriks.
Meie võidusõitjad teevad oma valikud sellest, mida rahakott kannatab ja mida saada on - ärge minust valesti aru saage. See minu jutt on selline ideaal, kuhupoole võiks pürgida.


____________________________
Focus RS
01.04.2011 at 11:41
uzzac
 
Fiat 127
quote:
Garfield:
quote:
m33lis: Ma pole just teab mis tehnovaistuga inimene, aga võin konkreetselt kogemusest väita, et LAIEM REHV = ROHKEM PIDAMIST -> kiiremad ringiajad. Ja kui rehvi tööle ei saa, siis ei sõida piisavalt kiiresti.
Ei sõida piisavalt kiiresti? - No aga kui mootorist tuleb välja 56kW siis ei suuda ka Hr. Vettel ju kiiresti sõita. :)
Tähtis on rehvi kontaktpind teega. See teoreetiline ristkülik on siis laial ja väikse läbimõõduga rehvil "lai-ja-lühike", suure läbimõõduga ja kitsamal rehvil "piklikum-ja-kitsam". Suuremal rattal on veere- ja õhutakitus väiksem, suuremal rattal saab kasutada SUUREMAID pidureid, mis peaks siis ka -fred- poolt mainitud inertsimomendiga hakkama saama ning isegi autot tervikuna suutma teatud määral pidurdada :uhoh. Lisaks on veel see, et suure läbimõõduga veljele käivad madala profiiliga rehvid ehk rehvi enda läbipaindumine on väiksem (kontaktpind teega on kurvis ikka trapetsikujuline, mitte 3-nurk) ja minu arvates on seadistamine ka lihtsam ja täpsem.
Vormelirehv on minu arvates eriti nõrga külgseinaga (arvestatud ikka 500-600kg autole) ja kui me neid proovisime, oli selline "vedel" tunne. Võibolla on need tänapäeval veidi tugevama külgseinaga. Ja 13" velge kasutades ei saa ka madalast rehviprofiilist eriti rääkida, mis seda "vedelat" olekut kompenseeriks.
Meie võidusõitjad teevad oma valikud sellest, mida rahakott kannatab ja mida saada on - ärge minust valesti aru saage. See minu jutt on selline ideaal, kuhupoole võiks pürgida.


Omast kogemusest võin niipalju veel öelda, et peale 8" laia ratta kasutuselevõttu läks pärnus ringiaeg 2sek paremaks ja riias üle 3 sekundi. Mingi osa on selles ka kindlasti käigukastil, mille võtsime kasutusele samal ajal. Aga 15" kerge rattaga ja sama laia rehviga võib tõepoolest pidamine parem olla, kuid meiejaoks ei õigusta 15" sliki pidamine selle kõrgemat hinda. Enne vormelirehvide kasutamist sõitsime Matadori 13" rehviga mis oli spetsjomm kereauto rehv. Ei ütleks, et märgatavalt pehemaks või vedelamaks oleks läinud. Arvata võib, et tunnetus või kiirus paraneb marginaalselt madalama rehviga. Kui pole ise proovinud ei saa 100% üht ega teist väita.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
01.04.2011 at 14:07
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Fiat 127   1 2 3 4 5 6  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.