Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Kindel see. Lendstart elimineeriks selle probleemi ja seda ka kasutatakse päris paljudes ja võimalik, et lausa enamustes sarjades. Eriti Pärnus oleks hapu, kui keegi seisma jääks rajale.
Mis takistaks meil seda teha peale juhendi mida saab muuta ?
quote:peep: Kindel see. Lendstart elimineeriks selle probleemi ja seda ka kasutatakse päris paljudes ja võimalik, et lausa enamustes sarjades. Eriti Pärnus oleks hapu, kui keegi seisma jääks rajale.
Lendstart on meie kohtunikele paras peavalu, kuna valestardi fikseerimine on tükk maad raskem. Baltic GT klassis oli aastal 2008 (Castrol Edge Weekend) lendstart.
Kuid mina soovitaks seda asja BMW klassis tõsiselt kaaluda, sest:
- saab vaheldust
- õpib lendstarti tundma (nii sõitjad, kui ka kohtunikud)
Kui nädalalõpus on näiteks 2 sõitu, siis üks oleks paigalt, teine lendstardist. BMW Cup puhul saab niimoodi väga hästi hakkama. Mõnes teises masinaklassis tähendaks see käigukastis ülekannete vahetamist
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Imho lendstardi puhul peaks meil olema oma "ihukohtunik" kes lippu hoiab, see on ikka palju keerulisem ja rohkem külma närvi nõudev protseduur kui stardifoori nupu vajutus.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?GT-d on meil "lendavalt" startinud ka 2009 ja 2010 ning ca 10 auto puhul on teema suht lihtsalt hallatav ka kohtunike poolt.
Hetkel on stardid (va. NEZ GT) olnud paigalt vastavalt meie võistlusmäärustele, mida saab muuta võistluse juhendiga vastavalt võistluse/sarja/klassi omapärale.
Kui arvestada suurt tõenäosust, et meil on 2011 joonel 20+ "pemmi" ja meile lisanduvad kalendrisse pikad sõidud koos lendstartidega, siis on see arutamise teemaks küll.
Kiire küssa: kas korraldaja peaks kaaluma 25.09 lendstardiga lähetamist?
Aeglasem küssa mõttetalgutele:
- 2011 stardiviis BMWCupil
- stardijärjekorrd BMW Cupi startidel 2011
a. senine: ajasõit/ 1. sõidu tulemus
b. ajasõit/ 1. sõidu tulemustest osa pööratult
c. LAT Nacionala versioon: loos/terve loos ümberpööratult
d. mingi muu sobiv süsteem
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?2011 stardi kohta:
Kui tahame, et autod näeksid sama kõverad välja nagu Nacionale omad ja kui rahvas tahab näha palju plekimõlkimist, siis võib tõesti loosida stardijärjekorra, kiiremaid taha poole paigutada ja muud nalja teha.
Kui tahame normaalselt edasi võidu sõita, siis tuleb jätkata senise (loe:normaalse) süsteemiga - ajasõit + 1.sõidu kiireim ring.
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Vaatemängulisuse ja aeglasemate sõitjate arengu seisukohast oleks loosimine või pööratud järjekord muidugi parem.
Samas pealtvaatajaid meil eriti nagunii pole ja nagu Kristo juba mainis, kaasneks sellega oluliselt rohkem plekimõlkimist.
Ma ise leian, et superkrossi tasemele ei peaks ikkagi langema ning olukorral, kus osadel meestel on eelis, kuna neil on autodest poogen, ei peaks laskma valdavaks saada.
quote:Kristooooooo: /.../Kui tahame normaalselt edasi võidu sõita, siis tuleb jätkata senise (loe:normaalse) süsteemiga - ajasõit + 1.sõidu kiireim ring.
Nõus.
Lendstarti tahaks küll proovida, oleks uus kogemus.
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Lendstart .
Kindlasti vaatemänguliselt kõige vägevam , elimineeriks ka probleemi, et keegi stardis magama jääks ja vale stardiga teiste vahele sõidaks .
Ei ole ka probleemi kohtunikel kuna tempo annab ette SC, esimene auto jääb seda jälgima kui SC on lahkunud ja joondumise teeb teine auto ja keegi kuskil seda rikkub jääb see ka hästi silma.
Probleem alguses on kiirus millega maandutakse esimesse stardi järgsesse kurvi ( pärnus ) kuna see +50 km/h kiirem ja mõnelgi halvab see mõtlemis võime ja pleki mõlkimist tuleb .
Loosimine :
Annaks kindlasti võimaluse tagaotsa meestel eestpoolt startida , aga selles on ka probleem kuna BMW sari on alles suht noor ja suht paljud sõitjad selles sarjas on algajad ( neid lisandub juurde) ja kui loos peaks nad kõik ette paigutama siis tulemus teeb plekkitöömehed rõõmsaks
Aga mingi paari, kolme aasta pärast, eeldusel, et jätkavad enamvähem samad sõitjad, miks mitte proovida .
Hetke varjant
Töötab ja ei ole probleeme , võiks ka jätkuda.
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Loosimise teel stardijärjekorra moodustamise põhiline mõte on see, et see võimaldab korraldada vajadusel võistlust ilma ajavõtuta ja on selle poolest odavamalt korraldatav. Muus osas pole sel mu meelest küll seost võidusõiduga.
Lendstardi plussiks oleks ohutus ning tehnika säästmine (äkiline paigaltstart on teatavasti jõuülekandele parasjagu koormav).
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Minu arvates sobib hästi senine süsteem, aga teine start peaks siiski olema esimese sõidu kohtade järgi järgi, üks ajasõit meil juba on niikuinii.
Punkte saab ju siiski finisi kohtade järgi, mitte aja, kui teine start on aegade järgi järjestuses, siis võiks ju üldse peale ajasõitu punktid ära jagada.
Samas, mis siin ikka arutada, lätakad ja leetlased teevad ju ikka nii, nagu heaks arvavad. kotti seal siis vahet on, mis meie reeglid ütlevad.
21.09.2010 at 17:22
2 edits. Last edited 21.09.2010 at 18:02 by amblik
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Kui meil on EMV üldjuhendis mingid protseduurid kirjeldatud peavad ka lätakad-leedukad nende järgi toimima kui tegemist on EMV etapiga (mida bemmiklass ilmselt ka edaspidi on).
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
quote:serõi: Kui meil on EMV üldjuhendis mingid protseduurid kirjeldatud peavad ka lätakad-leedukad nende järgi toimima kui tegemist on EMV etapiga (mida bemmiklass ilmselt ka edaspidi on).
kuule Andres, see jutt on ju nali, mida sa praegu räägid:)
quote:serõi: Kui meil on EMV üldjuhendis mingid protseduurid kirjeldatud peavad ka lätakad-leedukad nende järgi toimima kui tegemist on EMV etapiga (mida bemmiklass ilmselt ka edaspidi on).
kuule Andres, see jutt on ju nali, mida sa praegu räägid:)
Ei ole nali. Praegune EMV üldjuhend ei reguleeri startimist ega stardijärjekorra moodustamist. Seega on selles osas korraldajal vabad käed kuidas ta seda otsustab teha. Kui asi aga üldjuhendis kirjas on peab ka korraldaja sellest lähtuma.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Kui üldse siis võiks malli võtta WTCC sarjast, kus üks sõit on lendstart ja teises stardis esimesed 8 pööratud järjekorras vastavalt esimese sõidu tulemustele.
quote:serõi: Kui meil on EMV üldjuhendis mingid protseduurid kirjeldatud peavad ka lätakad-leedukad nende järgi toimima kui tegemist on EMV etapiga (mida bemmiklass ilmselt ka edaspidi on).
kuule Andres, see jutt on ju nali, mida sa praegu räägid:)
Ei ole nali. Praegune EMV üldjuhend ei reguleeri startimist ega stardijärjekorra moodustamist. Seega on selles osas korraldajal vabad käed kuidas ta seda otsustab teha. Kui asi aga üldjuhendis kirjas on peab ka korraldaja sellest lähtuma.
Meil on seal üldjuhendis kirjas igasugu asju, ja osadest ei lähtuta järjepidevalt, olenemata sellest, et võistluste juht eriti lätlane ega leetlane ei olnud minu meelest
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Olen aastaid käinud saksamaal "asfaldi triikimist" vaatamas ja seal on üks huvitav teema. Osades sarjades tehakse vihmase ilmaga lendstart kuivaga aga paigalt. Samas poleks ju mitte mingi mure teha sama ka siin soomelahe ääres ja teha ka teises sõidus pööratud järjekord nt. esimesele 6-le või 8-le. Asi on muidugi kokkuleppe küsimus ja see stardirea pööramine peab olema teada enne esimese sõidu algust.
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Kui ma juhtumisi ka tuleval aastal mõne võistluse korraldan, siis võime ka ilma üldjuhendit muutmata lihtsalt kokku leppida, et kirjutan juhendisse veereva stardi.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?See on hooaja lõpetamisel võistlejate koosoleku teema. Kui liiga paljud vastu ei ole, siis võiks korra proovida. Kulusid ja sportlikku konkurentsi see ju ei mõjuta, lihtsalt vaheldus.
Meil on seal üldjuhendis kirjas igasugu asju, ja osadest ei lähtuta järjepidevalt, olenemata sellest, et võistluste juht eriti lätlane ega leetlane ei olnud minu meelest
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Viskan vähe offtoppi:
Mismoodi näeb välja lendstart-
Kuidas tagatakse võrdsed vahed autode vahel?
Kuidas fikseeritakse sellisel juhul rikkumine?
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Lendstardi kirjeldus peaks EAL aastaraamatus olema. Räägitakse kindlasti üle ka võistluseelsel koosolekul.
Kui formatsioon stardijoonel ei ole korras, siis starti ei anta ja sõidetakse lisasoojendusring. Kui keegi sihilikult ja korduvalt stardirivi rikub saab karistada ajatrahviga või stop-ja go-ga vms.
Idee on selles, et pace cari taga tehakse kaks soojendusringi: esimene on päris soojendusring nagu praegu, kus siis saab rehve, pidureid jms soojendada, teine on "formation lap" kus võetakse sisse malelauarivi ja liigutakse ühtlase kiirusega. Eri sarjades on veel eri reeglid malelauarivi jaoks, et on maksimum- ja/või miinimumkaugus eessõitjast, NASCARis muidugi kõik sõidavad nii et iga treial oleks uhke sellise pressühenduse tolerantsi üle. Formation lapi lõpus sõidab pace car igal juhul maha (v.a. mingid täielikud erandjuhud nagu õnnetus rajal vms) ja kõik peavad hoidma sama tempot ning pöörama tähelepanu lipuga starterile või stardifoorile. Starter kontrollib üle, et rivi oleks ühtlane ja kedagi ei diskrimineeritaks ning kui kõik on korras, siis annab stardi - pärast lipu langemist või rohelist tuld hakkavad kõik korraga kühveldama, mitte nii nagu kollaste lippude alas või full course yellow lõppemisel, et pärast joone ületamist tohib alles mööda sõita (Audrus näiteks on rivi lõpp stardi hetkel ilmselt stardieelses kurvis). Kui starter pole riviga rahul, siis ta peidab lipu selja taha ja autod lähevad uuele formation lapile, seekord ilma pace carita, ühtlase tempo hoidmise kohustus on kvalifikatsiooni võitjal ja võistlusdistants lüheneb ringi võrra. See protseduur võib teoreetiliselt korduda kuni võistlusdistants on läbitud
Valestardi puhul oleneb edasine käitumine sellest, kas tegu oli ühe autoga või hüppas terve seltskond edasi - tavaliselt kipub see ikka terve seltskond olema ja sellel juhul toimub eelpool kirjeldatud stardi viivitamine. Kui ainult üks hüppab, siis ta saab eraldi karistuse, aga start toimub. Fikseeritakse samamoodi nagu paigalstardi puhul, kohtuniku ninast kahele poole külgedele jääva aparatuuri abil, mida võivad assisteerida videokordused.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
22.09.2010 at 14:09
2 edits. Last edited 22.09.2010 at 14:19 by Jesper
2011 hooajaks lendstart jms uuendused?Kas poleks mõeldav võtta kasutusele praeguse 12 ringi asemel formaati 25min+1 ring?
Natukene nadi on see, et Audrus praegu 12 ringi on läbi 13 minutiga, Riias samas saab sõita 20min. Ühtlasi poleks siis vahet kuiva ja vihmaga sõitudel, sõiduaeg oleks sama. Samas oleks loota rohkem möödasõite.
Tehnika peaks küll vastu pidama sellist aega, praeguseks peaks igasugu lastehaiguste periood olema läbitud ning know-howd, kuidas auto kestma saada, palju olema.
Arvestades seda, et BMW klassis on loota rajale järgmisel aastal päris palju võistlejaid, siis ei tohiks enam ajakavades olla ka tegu mõne alama astme klassiga vaid ühe tõmbenumbriga.
29.09.2010 at 15:11
2 edits. Last edited 29.09.2010 at 15:19 by Henri_