Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
"Merevaigust Volga" järelkajaKvalifikatsioon toimus märjal aga kuivaval rajal ja eks riske võeti ilmselt erinevalt. (Muidugi Ruve ja Raimo ajad on teiste omadest peajagu kiiremad):
Ruve
Raimo
Kristo
Keijo
Urmas
Taavi
Raido
Indrek
Peep
Allan
Marek
Henri
Jesper
Remo (esimest korda selle autoga rajal)
Homme hakkab nalja saama, sest esikuusiku kohad on suhteliselt lahtised veel, või õigemini 1 ja 2, ning 3-6 on veel kõik kohtade vahtused hooaja lõikes võimalikud.
Eks püüan Indrekut ja Peepu mitte liiga kaua enda taga kinni hoida siis, sest mul pole hooaja kokkuvõttes suurt võita ega kaotada midagi.
18.09.2010 at 19:35
2 edits. Last edited 19.09.2010 at 21:21 by rustang (Moderator)
"Merevaigust Volga" järelkajaPõõsaraadiost oli kuulda, et s1600 Eesti Meister 2010 on Andres Hall, Kaspar sai mootorist jagu. Mis täpselt BMW klassi esiotsas toimus, sellest ootame uudiseid pikisilmi!
"Merevaigust Volga" järelkajaEsiots on hooaja kokkuvõttes Ruve, kes võitis nii kvali kui ka mõlemad sõidud teine on Kristo ja kolmas Raimo
Riias jagasid teist kolmandat kohta mõlemas sõidus Keijo ja Raimo, kuna ise olin kaugel kaugel taga, siis ei tea täpselt kuidas nad need kohad jagatud said.
"Merevaigust Volga" järelkajaIlmaolude mõttes oli sarja seni ekstreemseim võidusõit, siis esimene start. Kohati sadas rajal väga tugev vihm ja rada kogu laiuses katvad loigud sundisid arvestama ujuvaluse juhtimise omapäradega. Samas ei olnud probleem mitte niivõrd raja olukorras vaid olematus nähtavuses, poleks olnud võimalik märgata rajal risti olevat kaasvõistlejat ega ka kohtunike kollaseid lippe. Juba ainuüksi vihma intensiivsus oli ajuti piisav, et nähtavus nulliks muuta ja kui ees sõitis mõni kaasvõistleja, siis polnud peale veepilve üldse midagi näha ja otsused millal pidurdada ning keerata tuli langetada kõrvalaknast paistva pildi põhjal. Eks arvamusi on kindlasti erinevaid aga minu silmis pani korraldaja pingelises ajakavas püsimise eesmärgil osalejad tarbetult riskima.
Seda, et nähtavuse puudumine või hooletus raja ja lippude jälgimisel võib tekitada tõsise jama näitas Läti rahvusliku esimene start, kus stardis välja surnud Golf kolmandiku võrra lühemaks sõideti. Tegelikult olid meie klassi sõidud sportliku poole pealt väga head. Hoolimata keerulistest tingimustest oli konkurents eesotsas tugev ja üritus möödus suuremate kadudeta, sest vanajumal oli seekord meie poolt ja ei kasutanud arvukaid näpukaid kurjalt ära. Üks näide on Indreku videos, kus üle tunneli betooni sõit lõppes vaid paari velje mahakandmisega. Näiteks vanameister Duda sai samas kohas oma auto päris katki.
Kahjuks ununes mul kaamera koju, muidu oleks paar päris head kaadrit saanud oludest ja autoakrobaatika stiilinäidetest. Isiklik performance polnud suurem asi, ei olnud head tunnet sees ning kuna hooaja kokkuvõttes reaalselt saavutatav koht oli väljaspool poodiumi, siis keskendusin auto tervelt koju toomisele. Kiireks sõiduks vihmaga peaks nats trenni tegema ja Spa's GT3 seina laadimine on kuidagi kummaliselt värskelt meeles.
Igatahes nagu alati, kiireimad võitsid ja esikolmikule palju õnne järjekordsete tiitlite puhul !
20.09.2010 at 10:33
1 edit. Last edited 20.09.2010 at 10:34 by peep (Moderator)
"Merevaigust Volga" järelkajaMinu jaoks oli jube äge kogemus. Esimeses sõidus sain kaheksanda koha pärast seda, kui olin stardis nii ära käkerdanud, et langesin lausa viimaseks. Kuid mida rohkem sadas, seda rohkem mulle meeldis ning auto sobis aina enam. Eks ma sõitsin ka vast tõesti väga optimistlikku sõitu, hakkasin üritama möödumisi ka enne silda jne.
Teise sõitu kaheksandalt kohalt ning ka esimestest kurvidest enamvähem samamoodi läbi, mõne koha ehk kaotades, kuid hiljem tagasi võttes. Umbes 4 ringi enne lõppu suutsin aga ennast välja pidurdada ning pidin rajale tagasi tagurdama, sellega langesin muidugi viimaseks sõitvaks autoks ning sain paar ringi jube kõvasti Jesperiga võidelda.
Aga mida kuivemaks rada läks, seda alajuhitavamaks mul auto muutus. Samas, mida kiirem oli kurv, seda ägedam oli, aeglasemates kurvides läks lootusetult otse.
Üldiselt väga positiivne elamus ning samas ka meeldiv, et üldiselt lõppesid igasugu kõksud ja asjad vaid kosmeetiliste töödega. Kas sul Ivalo läks vaid esiõõts pärast väljasõitu?
"Merevaigust Volga" järelkajaKas keegi suudab tuvastada, kus detailtulemused üleval ripuvad (kui ripuvad)? Tahaks lehte uuendada, aga ei korjanud kohapeal kõiki pabereid kokku.
Muidu jah, esimene sõit oli senikaua päris äge kuni taevas alla kukkus. Tunnistan ausalt, minu taluvuspiirist jäid need järved ja nullnähtavus paar kriipsu väljapoole ja müts maha nende ees, kes sellistes tingimustes peal hoida suutsid/oskasid. Muidugi takkajärgi tark olles ei olnud ka see päris kõige parem mõte, et kestvussõidu jaoks raha kokku hoida ja starti vanade rehvidega minna - kuivaga oli tempo normaalne, kevadisest rekordist kukkus sekund maha, aga kõik oluline toimus märgades või vähemalt niisketes oludes.
Palju õnne värsketele meistritele!
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
20.09.2010 at 12:18
2 edits. Last edited 20.09.2010 at 12:20 by Jesper
"Merevaigust Volga" järelkajaMina jäin nädalavahetusega kokkuvõttes rahule.
Muidugi teise sõidu off oleks võinud olemata olla aga eelkõige oli märjas kiirus olemas ja see oli minu enda jaoks oluline- eks stabiilsus ja emotsioonide kontrollimise võime paranevad aja jooksul loodetavasti.
Esimene sõit oli jah päris ekstreem kohati, lõpetasin viiendana Taavi taga, olles küll kiirem, kuid selleks et mõõda sõita, oleks pidanud ikka päris pimesi panema, seega pigem loobusin.
Teise sõitu läksin väga optimistlikult meelestatuna. Sai kõik kokku lepitud et sõidan kindla peale jne. Teises sõidus oli rada lausveevaba ja väga hästi sõidetav. Mingi hetk sattusin Peebu taha, kes võttis asja väga rahulikult ja nii ma siis seal istusin ringikese umbes aga sellest piisas, et pulss korralikult üles sõidaks, vahepeal kaalusin juba katlas mõõda sõita aga siis meenus, et alles see oli kui Peebu seisvale autole sisse sõitsin ja jätsin selle ürituse katki . Tribüünide juurde jõudes võtsingi sisse ja läksin mõõda. Kuid mõõdasõidu tõttu muutus ka stardisirgele minemise trajektoor veidi kahtlaseks ja ehkki juba väljudes oli selge et läheb tiba laiaks, ei saanud ju ometi maha lasta, sest kaotatud aega oli vaja kohe tagasi sõitma hakata. Kuid seal stardisirge alguses olevas kurvis mu sõit siis lõppeski, tuli võike drift ühte, siis teistpidi ja siis külgees rehvide poole. Kahjuks jäi teele veel üks 1,5 meetri pikkune jupp äärekivi, mille taha esiratas ilusasti haakis, lõhkudes alumise õõtsa. Seekord siis nii.
Selge see et piduriketas, tikkpoldid ja rattalaagertulevad ka ära vahetada ja ehkki velg on visuaalselt ok, siis hästi vist sellega enam sõita ei taha. Mis rehvidesse puudub, siis sõitsin kvali ja mõlemad sõidud 1h sõidu rehvidega, nii et ei olnud hullu midagi.
Nüüd mootor tükkideks, auto värvimisse ja kevadet ootama.
"Merevaigust Volga" järelkajaJesper,
Piretil on olemas võistluse protokollid. Ta on hetkel toast väljas, õhtul saab sulle saata.
Loodetavasti suudavad lätlased ka kuhugi avalikult loetavad tulemused sättida.
quote:Ivalo: Mis rehvidesse puudub, siis sõitsin kvali ja mõlemad sõidud 1h sõidu rehvidega, nii et ei olnud hullu midagi.
Noh, mis võidusõitja see on kes rehve ei süüdista
Raul, tänan ette.
Huvitav anomaalia oli meil in-car kaameratega, esimeses sõidus lülitusid nad mõlemas autos naksti ühel ja samal ajal välja u 20 minutit pärast soojendusringi algust (+- paarkümmend sekundit), samas põhjust ei suutnud tuvastada. Teises sõidus oli asi veel karmim, vist mingi 50 sekundit töötasid. Midagi muud ei oska enam kahtlustada kui boksialas seisva moblamasti või ajavõtusüsteemi poolt tekitatud rämedaid raadiohäireid, millele antud kaameramudel (Kodak Zx1) miskipärast tundik on. Krt hakka või kiivrialust sukka tinafooliumiga üle kleepima igaks juhuks. Pmst sama lugu oli PMR-idega, õhtul testides levi oli, päeval sõites enam mitte.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
"Merevaigust Volga" järelkajaMu Panasonic filmis ka vaid 22min55sek. Samas selle aja sees on ka kvalifikatsiooni. Et siis koos soojendusringiga ja stardiga sai ehk mingi 13min materjali. Remost ja Jesperist möödumine on kenasti peal Aga edasised 3tk mitte ((
Igatahes tuleb asi välja selgitada, tahaks nagu olemasolevat kaamerat kasutada, mitte juurde osta neid.
"Merevaigust Volga" järelkajaPositiivne üritus oli. Eesmärgikesed - terve auto koju tuua ja veits kiiremini sõita, said täidetud.
Esimene kord Riias, kus suutsin gaasi peal hoida ja väga ei kartnudki tunnelit. Samuti esimene kord minu jaoks sõita märjaga ilma eriti põdemata, kuigi õppida on veel palju - Keijo ja Taavi tasemeni on veel mõni valgusaastake oodata ;-)))
Esimesse sõitu 5. kohalt, esimesest kurvist peale väikest nügimist ~5-6 minema ja kõik peale nähtavuse puudumise oli OK, ise olin vist Kristo järel ja Marek mul taga pampris kinni. Nii moodi ~ 3 ringi, siis äkki kadus Marek tagant, hiljem selgus, et täiesti uduse esiklaasiga ta pidas paremaks terve auto boxi veeretada. Aga siis lõppetas minu ainuke kojamees esiklaasi pühkimise ja kolis juhiukse küljeklaasile üle ;-))))) Algul mõtlesin, et nüüd on käes aeg extreemiga tegelemine lõpetada ja auto tervena boxi tuua. Kuna aga punktitabelis oli võimalus kohake tõusta, siis jätkasin sisuliselt mälu järgi sõitmist ~20 sekki per ring aeglasemalt kui muidu. Peaaegu igal ringil tuli keegi mööda lasta, sest õnneks oli tagaklaasist võimalik lähenevaid autosid näha erinesvalt sellest et esiklaasist einäinud midagi peale oraanzide kohtunike vestida. Need vestid olidki mulle märgiks, et sirge hakkab lõppema ja kurv läheneb. Lõpuks sain finishisse 11. kohal.
Teine sõit - start ok, mõnest konkurendist õnnestus mööduda juba stardisirgel. Peale esimest kurvi sai "sappa võetud" ja nagu ikka oli jälle Marek mul taga pampris kinni. Nii moodi sai Kristo, Peebu ja tema ees oleva Raido taga sõidetud mõnda aega. Stardisirgele tulles läks Raido autol külg äärekivil ette ja lapates ta lõpuks "otsa leidis" .... Tema taga sõitnud Peep pidurdas, Kristo sõitis omakorda Peebule tagant pihta. Ka mina pidurdasin, et veenduda kumbale poole Raido väljasõidu valib. Ei tahtnud sugugi Pärnu taxosse juhiuksest sissesõitu korrata. Minu tagant Marekil aga oli veits parem ülevaade sellest eestoimuvast ja ta pääses pidurdamata meist kõigist mööda. Raido jäigi rajaäärde, Peep ja Kristo jäid maha, ise alustasin Mareki püüdmist. Paar ringi hiljem olin tal järel, proovisin möödasõitu katlajärgses paremkurvis, aga edutult. veits hiljem õnnestus tribüünide ees saada sisse kõrvale, tema hoog maha pidurdada ja väljuda kurvist eespool. Suutsin vahe paar sekki sisse sõita ja viimased ringid lihtsalt seda hoida. Lõpuks olin 5. kohaga finishis.
quote:Henri_: Mu Panasonic filmis ka vaid 22min55sek.
Jajah, väga tuttav number tundub. Paarikümne sekundi all mõtlesin ennist seda, et kahe kaamera filmilõikude pikkuse vahe oli selline. Ei tea mis EMP pomm seal lõhati.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
quote:Henri_: Mu Panasonic filmis ka vaid 22min55sek.
Jajah, väga tuttav number tundub. Paarikümne sekundi all mõtlesin ennist seda, et kahe kaamera filmilõikude pikkuse vahe oli selline. Ei tea mis EMP pomm seal lõhati.
Esikoha autod ju ka ei tahtnud startida, ju seal kõrgepinge kaabel maasse on kaevatud.
"Merevaigust Volga" järelkajaAuto elektroonikaga oli ka anomaaliad jah, aga neid ei suutnud nii üheselt tuvastada kui kaamerafeili.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
"Merevaigust Volga" järelkaja
Päris kõva hoog tundub kõrvalt vaadates, autos istudes ei saa nagu arugi. Samal videol on ma minu ainuke äpardus, kus seoses sellega, et ma hoo maha võtsin olles kohe Raido taga, sõitis järgmine masin minu omale tagant sisse paraja pauguga. Kõva vedamine oli, et see juhtus sirgjoonel, muidu oleks kindlalt seina pannud.
Positiivsena peab veel ära märkima, et ka minu auto kojamees lõpetas oma töö ja seda esimese sõidu jahutusringil, seega napp pääsemine Urmase moodi uduorienteerumisest. Enne teist sõitu sai igasugu mögasid klaasile määritud nii sisse kui välja ja õnneks toimis ka traadiga parandatud kojamees lõpuni välja.
Kaamera on mul seni Riias kenasti töötanud ehk vaevalt seal mingid lained on, pigem külm ja niiske ilm oli see segav faktor ?
Suht vältimatu juhtum, kellel ikka aega on stardis lippe vaadata, ja ega läbi eessõitja ka midagi näha pole.
quote:peep:
Kaamera on mul seni Riias kenasti töötanud ehk vaevalt seal mingid lained on, pigem külm ja niiske ilm oli see segav faktor ?
No väga kahtlane on, et see külm ja niiskus kolm kaamerat üheminutilise ajaakna jooksul selili väänas. Anoh võibolla me peaks minema lotot mängima
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
20.09.2010 at 13:47
2 edits. Last edited 20.09.2010 at 13:50 by Jesper
"Merevaigust Volga" järelkajaMinu arust oli see tagumise auto juhi eksimus, lippe oleks pidanud nägema sest neid lehvitati momentaalselt peale Golfi sesma jäämist ja väga aktiivselt ning tema otseses vaateväljas. Olin ise pea lipumehe kõrval. Iseasi, kui palju on vaja kogemusi ja külma närvi, et sellist eksimust vältida aga vähemalt said kõik raja kõrval seisnud elava ja tasuta õppetunni. Kes ehk nägi siis teine õppetund oli jääkuubikuid kaelal hoidev bemmijuht peale suuremate razbooride lõppemist ehk ostke endale HANS...
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO