Poster |
Message |
memphis |
Odav rinkakäru algajale
Kuna viimasel OT'l pealtvaataja rollis olemine ajas hamba ikka tõsiselt verele, tekkis huvi natuke potensiaalsete rajakõlblike masinate kohta uurida.
Siin ikkagi rohkem näinud ja teinud inimesed koos.
Hinnaklass võiks olla 30-40K. Ülalpidamiskulud pigem väiksed kui suured.
Eelistatud oleks muidugi tagavedu, aga ka esivedu on aktsepteeritav.
Endale on silma jäänud tagaveolistest just E30 BMW. Probleemiks aga korralike eksemplaride saadavus turul. Pean silmas siis 325 mudeleid. Saksas on olukord sama, korralike isendite eest küsitakse juba päris tõsist hinda üle 10a. vana auto kohta ja lisades siia veel Eestise toomise pluss muud kulud, tahab eelarve vägisi lõhki minna.
Ka 318iS tundub tegelikult päris OK, kuid neid on kahjuks veel vähem saada, kui 325'd.
Nissan 200SX S13.
Tegu vist täitsa OK rajamasinaga, aga natuke hirmutab varuosade kallidus ja mõned tüüpvead (turbo lühike eluiga, lisaks ka kere teatud kohtadest üpris roostealdis).
Lisaks on ka nende autode puhulgi vist korralike masinate kättesaadavus Eesti turul probleemiks.
Mõte on liikunud veel korra ka 190E Mersu ja Sierra poole, aga puudub ettekujutus nende autode võimekusest rajal, võrreldes siis Nissani ja BMW'ga.
Seega siinkohal võiks kõik, kel asjast mingid teadmised ja kogemused, sõna võtta.
Mis esiveolistesse puutub, siis eelistatud oleks Saksamaa toodang, st Golf II ja Escort.
Golf on oma headust Eestis "kihutamismasinana" küllalt tõestanud ja ka know-how'd peaks olema kohalikel meestel küll ja küll.
Kuid oskab keegi öelda mingeid konkreetseid puuduseid? St kuidas pidurid ja muu veermik ringrajale sobib? Mis tuleks kindlasti enne rajaleminekut ära teha/üle kontrollida?
Escort on teine esiveoline, mis silma jäänud.
Aga kas eelistada mudelit XR3 või vaadata hoopis RS2000'e poole?
RS2000'e kasuks räägib suurem võimsus ja ilmselt veel midagi?
Küll aga pole erinevalt Golfist neid masinaid eriti OT'l ja muudel sarnastel üritustel kohanud.
Mis võiks olla Escordi eelised ja puudused võrreldes Golfiga?
Kumma ülalpidamine kulukam on?
Kumb rajal paremini käitub/sõidab?
Et siis soovitused, kogemused konkreetsete autodega, sõim ja muu selline teretulnud. |
15.05.2007 at 15:47 |
1 edit. Last edited 15.05.2007 at 15:49 by memphis
|
-XR- |
Odav rinkakäru algajale
Soovitan selle raha eest MR2 MKII
Kui saad keskmootori maitse suhu, siis enam tavalist tagavedu ei taha
Selle mootor on ka igati vastupidav ning jupid mõistliku hinnaga.
Vana SX-i kohta olen suht ainult halba kuulnud. See on rohkem mingi kiirenduse või driftimise auto.
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
15.05.2007 at 15:55 |
1 edit. Last edited 15.05.2007 at 15:56 by -XR-
|
Garfield |
Odav rinkakäru algajale
Uuri, mida müüakse, näiteks ringraja autodest, odavamat otsa.
Selline rahvaralli Opel http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuulutused.mec?pob_post_id=5561867&pob_action=show_post&pob_cat_id=10701 on näiteks müügis
____________________________
Focus RS |
15.05.2007 at 16:00 |
|
-XR- |
Odav rinkakäru algajale
quote: Garfield: Uuri, mida müüakse, näiteks ringraja autodest, odavamat otsa.
Selline rahvaralli Opel http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuulutused.mec?pob_post_id=5561867&pob_action=show_post&pob_cat_id=10701 on näiteks müügis
selle jaoks peab juba treiler olema jne jne... ülalpidamiskulud ei ole väiksed.
Võib ka tänaval sõita, aga imho sellega on küll mõttetu tänaval sõita.
kuigi njah.. ma ei tea, mis seisus mootor ja muud jupid on.
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
15.05.2007 at 16:02 |
1 edit. Last edited 15.05.2007 at 16:03 by -XR-
|
HoCi |
Odav rinkakäru algajale
kui sakslastes kinni oled, siis soovitaks GSI'd.
aga muidu (mina kui hondapede) soovitaksin 91a. Hatchback VT 110kw Civicut või järgmise kere sedaan Civic VTi'd 118kw (luukpära naljalt ei saa kahjuks)
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
15.05.2007 at 16:14 |
|
-XR- |
Odav rinkakäru algajale
Veel väike info igaksjuhuks:
Kui on plaan ka rahvasprindil osaleda, siis sa ei tohi võtta ei kabriot ega ka kupeed.
EAL-i reeglid kahjuks sellised.
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
15.05.2007 at 16:35 |
|
Silwer |
Odav rinkakäru algajale
Kupeed ei tohi
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
15.05.2007 at 16:44 |
|
-XR- |
Odav rinkakäru algajale
quote: Silwer: Kupeed ei tohi
mulle igaljuhul nii öeldi.
kuigi nagu teada, siis kupeedega (E30) igaljuhul sõidetakse.
Küsisin konkreetselt enda auto kohta mitu korda ja paljudelt erinevatelt inimestelt.
Et kui kupeeks ringi regada, siis ka ei tohi võistelda.
|
15.05.2007 at 16:47 |
1 edit. Last edited 15.05.2007 at 16:52 by -XR-
|
Jesper |
Odav rinkakäru algajale
Juhul kui käsi natuke õliseks ei karda teha, siis ma ostaks sellise eelarve korral pigem Soomest mingi enamvähem valmis rallika, mingi tagaveolise Escorti (ofkoors), Starleti või muu sellise, millega nad seal ringi kütavad. Arvestama pead et kui see auto sul puhtalt OT jaoks on, siis tahad sa sinna kohe igasugu vidinaid juurde osta - istmeid, vöösid, rooli, blokkdifrit, uniballe, reguleeritavaid strute ja whatnot, odavam on kohe osta masin millel need kõik juba küljes on. |
15.05.2007 at 16:50 |
|
peep Moderator |
Odav rinkakäru algajale
Porsche 924 on üks variant.
Üks võimalus asjale läheneda on osta võimalikult odav võimalikult kaua liikuv auto, olenemata margist ja mudelist. Just lugesin mingist UK tüübist, kes põhimõtteliselt ei kuluta raha rajaautodele, st. ostab sümboolse hinnaga suva masinaid ja kasutab kuni liigub. Tal hetkel oli stock Senator. Meil vist valik pole nii lai muidugi. |
15.05.2007 at 17:03 |
|
-XR- |
Odav rinkakäru algajale
quote: peep:
Just lugesin mingist UK tüübist, kes põhimõtteliselt ei kuluta raha rajaautodele, st. ostab sümboolse hinnaga suva masinaid ja kasutab kuni liigub. Tal hetkel oli stock Senator. Meil vist valik pole nii lai muidugi.
imho suht imelik põhimõte.
iga autoga harjumine võtab ju natuke aega ja kindlasti on igalühel omad eelised ja nõudmised.
iga nädal erineva käruga sõitmine küll erilist progressi ei anna. |
15.05.2007 at 17:29 |
|
que |
Odav rinkakäru algajale
quote: -XR-: quote: peep:
Just lugesin mingist UK tüübist, kes põhimõtteliselt ei kuluta raha rajaautodele, st. ostab sümboolse hinnaga suva masinaid ja kasutab kuni liigub. Tal hetkel oli stock Senator. Meil vist valik pole nii lai muidugi.
imho suht imelik põhimõte.
iga autoga harjumine võtab ju natuke aega ja kindlasti on igalühel omad eelised ja nõudmised.
iga nädal erineva käruga sõitmine küll erilist progressi ei anna.
Juhile annab kindlasti - kas ta nüüd igast autost optimumi võtab on ise asi, aga "pure fun" on see kindlasti ja veel märksa odavamgi vist kui kogu aeg ehitada |
15.05.2007 at 17:34 |
|
memphis |
Odav rinkakäru algajale
quote: Juhul kui käsi natuke õliseks ei karda teha, siis ma ostaks sellise eelarve korral pigem Soomest mingi enamvähem valmis rallika, mingi tagaveolise Escorti (ofkoors), Starleti või muu sellise, millega nad seal ringi kütavad.
Oskad sa öelda mõne kohe netis, kus selliseid masinaid müüakse?
Ja ennist jäi lisamata see, et auto peab olema sõidetav ka tänaval ja seda iga päev. St et päris rallikat nüüd ka ei otsi.
|
15.05.2007 at 19:35 |
|
python |
Odav rinkakäru algajale
Tasuks vaadata vanat e30 m3 ning 190 16v mootoriga isendeid. Ühesõnaga kõik mis kunagi rinkal "ruulind". Samas ka sierra cossut. Edasiarendus suht lihtne ja odav. Ei pea mootoril ja sildadel suuremaid ringiehitusi teostama ning osade ja info saadavus veel suht liikvel.
|
15.05.2007 at 19:35 |
|
Cardo |
Odav rinkakäru algajale
Kodanikud ei loe vist isegi postitaja teksti läbi ja juba lahmivad, @ irww.e30M.nali
Hinnaklassis 30-40 tuleb ikka ise näpud õlised hoida ja loota, et rinkal laiali kurvis ei vaju. |
15.05.2007 at 19:41 |
|
zeke |
Odav rinkakäru algajale
quote: python: Tasuks vaadata vanat e30 m3 ning 190 16v mootoriga isendeid. Ühesõnaga kõik mis kunagi rinkal "ruulind". Samas ka sierra cossut. Edasiarendus suht lihtne ja odav. Ei pea mootoril ja sildadel suuremaid ringiehitusi teostama ning osade ja info saadavus veel suht liikvel.
Hinnakäärid siiski olid ju 30-40k. |
15.05.2007 at 19:44 |
|
python |
Odav rinkakäru algajale
Ok, 30-40k sissemaksuks seaksid suht suure piirid. Aga kui mõelda rinka peale ja auto edasi arenduse peale siis ei jagukski nagu enam?
Odavam oleks nagu selliseid mudeleid edasi arendada, kui mingit "passatit" ehitda? |
15.05.2007 at 19:53 |
|
-XR- |
Odav rinkakäru algajale
quote: que:
Juhile annab kindlasti - kas ta nüüd igast autost optimumi võtab on ise asi, aga "pure fun" on see kindlasti ja veel märksa odavamgi vist kui kogu aeg ehitada
Mingit aja parandamist küll ei ole erinevate autodega.
Ei ole ju mitte mingit võrdlusmomenti ja suur osa energiat läheb autoga harjumise peale.
Olen arvamusel, et see koguaeg autode vahetamine on hullem ajakulu ja muidu jeblamine kui sama auto ehitamine.
Üks võimalus on veel, et on põmst 2 ronti.
1 on sõiduront ja teine on ehitamisel või müümisel vms...
Ühest rondist ei piisa kohe kindlasti, sest siis ei saa koguaeg sõita.
Pigem 1 natuke korralikum ja saab palju rohkem sõita.
Kahe rondi puhul võib see ka juhtuda, et mõlemad korraga on rivist väljas.
Loomulikult sel hetkel kui tahaks just kõige rohkem sõita.
PS! Käisin täna Tabasalu rajal. mõtlesin, et saaks äkki slaalomit sõita ja muidu harjutada.
Esiteks olid slaalomikoonused ära viidud ja teiseks see suur plats oli kive ja muud jama täis.
Lisaks veel suured veeloigud.
Platsi taga olevast rajast ei hakka parem rääkimagi.
Augud on sama suured kui mu auto ja rada on muidu ka liiga aeglane (teise käigu rada)
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
15.05.2007 at 19:56 |
|
Cardo |
Odav rinkakäru algajale
quote: zeke: quote: python: Tasuks vaadata vanat e30 m3 ning 190 16v mootoriga isendeid. Ühesõnaga kõik mis kunagi rinkal "ruulind". Samas ka sierra cossut. Edasiarendus suht lihtne ja odav. Ei pea mootoril ja sildadel suuremaid ringiehitusi teostama ning osade ja info saadavus veel suht liikvel.
Hinnakäärid siiski olid ju 30-40k.
kahjuks või õnneks on M3-e puhul hinna ees võibolla veel üks number |
15.05.2007 at 20:03 |
1 edit. Last edited 15.05.2007 at 20:03 by Cardo
|
xjan |
Odav rinkakäru algajale
ikkagi e30 siis
____________________________
BMW 1M ... |
15.05.2007 at 20:17 |
|
python |
Odav rinkakäru algajale
quote: Cardo: quote: zeke: quote: python: Tasuks vaadata vanat e30 m3 ning 190 16v mootoriga isendeid. Ühesõnaga kõik mis kunagi rinkal "ruulind". Samas ka sierra cossut. Edasiarendus suht lihtne ja odav. Ei pea mootoril ja sildadel suuremaid ringiehitusi teostama ning osade ja info saadavus veel suht liikvel.
Hinnakäärid siiski olid ju 30-40k.
kahjuks või õnneks on M3-e puhul hinna ees võibolla veel üks number
Võib-olla VW golf näiteks oleks siis hea "doonor"? Ümber ehituse peale läheks ikkagi ju mingi arvestatav summa?
|
15.05.2007 at 20:17 |
|
memphis |
Odav rinkakäru algajale
Mida sa ümberehituse all silmas pead?
Jäigem ja madalam vedru + amort, jäigemad puksid, korviste ja traksid ei ole minumeelest veel "ümberehitus" ja ei nõua veel meeletut finantsi.
Tore oleks ka, kui ikka teemas üritataks püsida. |
15.05.2007 at 20:26 |
|
mart154 |
Odav rinkakäru algajale
äkitse mahub juba mõni e36 compact/coupe hinnaskaalasse?
samas, ega ka e30 nüüd paha pole
Isegi seda teed läinud. |
15.05.2007 at 20:38 |
|
memphis |
Odav rinkakäru algajale
Selle raha eest kahjuks E36 isendit ei saa. Korraliku ja 325'e siis. |
15.05.2007 at 20:42 |
|
raimo_r |
Odav rinkakäru algajale
võta selline auto mille ehitamise kogemused reaalselt ja sulle kättesaadavalt olemas on. eksootika ost lõppeb sellega, et saad pooled asjad ise välja mõelda ja aega kulub selleks päris palju.
stock 325i on algatuseks päris hea, esialgu piisab ainult aeglasema tagaülekande panekust, et sõitma õppida. lsd saab otsides suhteliselt mõistliku hinnaga kätte. peale korralike piduriklotside ja rehvide ei tohiks aeg alla 1:10 ja kiiremini kättesaamatu olla.
kui on soov kiiremini sõita, siis bolt-on juppe on võtta igasuguseid ning uuemate ridakuus mootorite paigaldus on füüsiliselt väga lihtne.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
15.05.2007 at 21:00 |
|