register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW E30 M3 - peep   .. 7 8 9 10 11 12 13  
Poster Message
Kaido
BMW E30 M3 - peep
Selle materjali kohta küsi Jaan Tatika käest. 3M carbon-klepsu saab osta aga näiteks sellistest kohtadest nagu OY Prostokk ja AS Proplastik: viimane müüb seda jooksva meetri alusel, minimaalne kogus on 0,5 m, kile laius on 1,22 m. Jooksva meetri hind on 610 + käive, kile nimi on aga 3M Di-Noc - enamasti on seda ka kahes/kolmes toonis. Kindlasti on selliseid müüjaid veel, kuid 3M ise väikeste kogustega ei tegele.
26.03.2010 at 10:05
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Prostokist sai see kleeps ostetud, asub Laki tn Norma vastas.
26.03.2010 at 13:24
Cardo
 
BMW E30 M3 - peep
Ootame Live streami ja põhjalikku kommentaariumit !!
10.04.2010 at 21:26
Kaido
BMW E30 M3 - peep
Nooohhh...
12.04.2010 at 09:39
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Tervitused metsast NS lähistelt. Hetkel testime mingit Brasiilia suhkruroo produkti,
kuid M3 test oli edukas - 30 ringi ehk ca. 620 rajakilomeetrit, ning null probleemi. Täpsemalt nats hiljem.
13.04.2010 at 00:53 1 edit. Last edited 13.04.2010 at 14:56 by peep
jaan tatikas
 
BMW E30 M3 - peep




14.04.2010 at 07:57
Silwer
BMW E30 M3 - peep
Kaks asja häirivad mind selle auto juures - esituled ja valget värvi ukselingid, kõik muu on 5+ :)

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
14.04.2010 at 09:47
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Eiki ütles juba kõik ära möödunud nädalavahetuse kohta aga siiski mõni sõna lisaks. Ausalt öeldes oli sinna sõites meie seltskond pehmelt öeldes närviline, sõitnud polnud me meetritki ning auto on suhteliselt palju ümber ehitatud ja kas need lahendused reaalselt toimivad polnud aimugi ? Esimene päev kulus VLN'i vaatamisele aga õhtul jõudis kätte pidulik hetk ja peale pisiasjade kordatoimetamist sõitsin uue autoga esimest korda ja sisuliselt kohe otse Nordschleife väravast sisse rajale. Selle mõne minuti jooksul käis peas küll 100x läbi mõte, et mida Sa loll teed - kui seal juppe küljest lendama hakkab või vedelikke maha jookseb on jama majas aga külavahel testimiseks aega polnud, kuna rada oli avatud vaid tund ning järgmise päevani kannatamine ei olnud võimalik.

Esimesed kaks ringi kulusid pingsalt kolinaid ja mürinaid kuulates ja puudust neist ei olnud, auto on seest ilma klappide või kiivrita sõitmiseks liiga mürarikas. 325 Cup auto on selgelt vaiksem. Kuid neli ringi sai kiirelt tehtud ja kõik tundus toimivat. Pidurid olid harjumatud, ma pole varem võimendita sõitnud. Toimivad nad väga efektiivselt, kui seljas elada siis on aeglustus muljetavaldav ja blokeerimise piiril hoidmine lihtne. Kindlasti üllatas mind kõige rohkem vedrustus. Ma pole varem kunagi võidusõituvedrustust proovida saanud ja asi toimib minu jaoks arusaamatul moel. Ühest küljest on auto jäik ja kurvides ei kaldu. Samas ebatasasustel ta neelab need pea täielikult ja ratas raja küljest naljalt lahti ei tule - isegi üle äärekivi sõit ei viska ratast maast lahti. Ehk "jäik" ja "pehme" samaaegselt, just see mida kiirelt liikumiseks vaja.

Juhitavus oli neutraalne, ma ei oskagi öelda kas pigem ala- või ülejuhitav, sest väga kiiresti ei sõitnud veel. Muidugi väike auto on rahutum kui suurem E36, kuid see kuulus sõidurõõm on antud mudelil 100% olemas ! Mootor tahab kiiresti liikumiseks 6000 pööret, nii nagu dynograafikust võis eeldada aga võrreldes standard autoga on ta altpooltki märgatavalt tummisem. Neid momendigraafiku kõikumisi ma vist ikka ei eristanud, kuigi vahel tekkis väike fantaasia küll, et nüüd on see "lahja" koht ja ei liigu krt !:D

Kokku jõudsin kahe TF päevaga teha 20 ringi ja ees ootas esimene rajapäev. Muljed on ülipositiivsed, sest võimalus ilma peatumata ringe teha on palju parem, kui iga kord tõkkepuu ees kinni pidada. Tegin viis ringi järjest ja oleks veel viis teinud aga pelgasin toorevõitu tehnikat liialt koormata. Üle 2 km peasirget on väga ok, lendad täiega ja nalja on nabani aga samas saad puhata. Saime lõpuks auto piirajasse ca. 230+ kmh ja sellel kiirusel olid esirattad peaaegu maast lahti ehk aerodünaamika on paras huumor. Kindlasti oli rajal palju kiiremaid autosid, kuid sirge peal oli minu autol edetabeli nr1 soundtrack. Sisselaske hääl, väljalaset polnud kuuldagi.;)

Aegu eriti ei mõõtnud, kuid pakuks senise kogemuse põhjal, et ta on natuke kiirem kui standard Evo ehk BTG alla 8.20 minuga roolis. Ma pole seal kunagi spetsiaalselt aega sõitnud ega ei plaani ka, kuid kui tuleb hea ring siis PB näitab.

Nädalalõpp oli kokkuvõttes väga hea sõitmise koha pealt, vähe rahvast, tsikleid üldse ei olnud rõvedalt külma ilma tõttu ja rajapäeval osalejad olid palju paremate oskustega kui tavaline TF publik. Kahjuks ca. 6-7 autot sõideti kahe päevaga puruks, mitu neist mahakandmisele aga inimesed olid õnneks terved.

Mõned netist leitud pildid:









ja pildike ilmselt maailma kõige suurema läbimüügiga (per tankur) bensujaamast



Rehvidega saab loodetavalt hästi olema, 600+ km ei suutnud uutel rehvidel olevaid valujälgi ees veel lõpuni maha kulutada ja pidurite sissetöötamine oli samuti töö, kuigi katsime kõik jahutusavad kinni. Õli temp max oli 92 C ning vesi rajal ca. 85C. Ehk paagitäis korraga maha sõita pole loodetavasti jahutuse koha pealt probleem.
14.04.2010 at 20:35 1 edit. Last edited 08.09.2010 at 21:55 by peep
Taavi
BMW E30 M3 - peep
Kenad pildid ja jutustus! Peebu siinsed postitused ja fotod on tihti rohkem väärt kui mõni läikiv paks ajakiri kioski riiulil :)
Selle BMW ehitamise peamine eesmärk oligi võimalikult fun auto NS-il sõitmiseks? Huvitav millised võiksid alternatiivid olla sama eelarve ja juppide saadavuse sees, just selles fun kategoorias, eeldusel, et auto peaks ikka auto moodi välja nägema? Antud BMW otsa sattusid ju puht juhuslikult.
15.04.2010 at 17:15
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Tänan moraalse toetuse eest ! Vaevalt minu tekst mõne ajakirjandusväljaandega konkureerib vormilise külje pealt. Kuid loodan, et sisulise poole "reality" faktor korvab seda.:)

Auto on mõeldud tõesti spetsiaalselt NS jaoks ja peamine oli vajadus isiklikku turvalisust suurendada ning ka fun factorit, mis paratamatult standard auto puhul piiratud on. Evo IX modifitseerimine oleks muidugi palju kiirema auto andnud aga ma ei pidanud mõistlikuks pea uut autot lõhkuma hakata - nii rahaliselt kui sisuliselt.

Alternatiivi küsimus on natuke tricky, sest ta pole kindlasti budget projekt, kuigi põhjaks on vana E30. Algne projekti eelarve oli Evo müügist laekunud summa, kuid võimaliku stressi vältimiseks olen hoidunud igasugusest arvepidamisest. Samas isegi pead kõvasti liiva surudes on selge, et eelarve oli naiivselt madal, nagu enamusel sarnastel juhtudel. Minu silmis on rahaliselt ja moraalselt sarnaseim alternatiiv Porsche 964 C2 või mõni muu vanakooli 911. Vedrustus, puur, istmed ja oleks väga fun pill nädalalõppudel rajal sõitmiseks. Ma ise kaalusin omal ajal 968 CS, Speedster Turbo't ja kindlasti veel midagi, mis hetkel ei meenu.
15.04.2010 at 18:19
ardi
BMW E30 M3 - peep
Mis segu toyod on?

teema kohta - anna aga minna lugejaid ja vaatajaid jätkub ;)


16.04.2010 at 15:41
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
GG segu, pärinevad 2007 kevadel siinsamas korraldatud ühisostu partiist ehk ilmselt tänaseks tsipa kõvemad. :D
16.04.2010 at 17:34
pampkuri
 
BMW E30 M3 - peep
Edu ja muretuid kilomeetreid.

____________________________
pamp
16.04.2010 at 20:28
rustang
  
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Kas mulle tundub või on peakonstruktor ka rooli taha lastud? :D
17.04.2010 at 00:21
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Ca 900 rajakilomeetrit on nüüdseks selja taga ja seni kõik toimib. Ainus mis küsimust tekitab on õlikulu ca. 2,5 l. selle maa peale aga Cup'i auto võtab umbes sama ehk ju ta on normaalne kui max pöörete lähedal sõita ? Väljalaske termoisolatsioon on samuti veel küsimärk, otsest probleemi küll pole aga kuuma ilmaga võib kapotialune peale ringilt tulekut kohapeal oma järjekorda oodates liiga soojaks minna.

Järgmine kord tahaks katsetada amortisaatorite reguleerimist, seni olen üritanud autot tunnetama õppida, et tekiks ideid kuhu poole keerata ? Hetkel tundub, et võiks pehmemaks ja ka vedrud võiks ehk nõks pehmemad olla aga hetke kiiruste juures neid veel näppima ei hakkaks.

Viimaselt sõidult omandasin ühe pildi, mis plaanis plakatiks vormistada.

13.05.2010 at 13:08
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Meenus veel, et töökaaslane filmis oma mobiiliga, kui teda rajal sõidutasin. Jube kvaliteet, sest käe pealt filmitud, sõitsin normaalses tempos ehk ei midagi erakordselt kiiret ja geniaalset aga kui volume põhja keerata, siis saab aimu kuidas see masin sees olles tundub ?

13.05.2010 at 14:22
rookierice
BMW E30 M3 - peep
Küsin küll vana asja aga ei leidnud teemast üles vastavaid andmeid.

Kui suured on piduri peasilinder, esimeste ja tagumiste sadulate silindrid?
18.05.2010 at 21:10
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Pikk pühadejärgne nädalavahetus on selja taga ja sellega koos ca. 35 NS ringi ning umbes sama palju ringe Spa rajal ehk kokku ca. 1000 raja km. Seoses Spa külastamisega sai esimene pikem maanteesõit tehtud, kõrvaklappidega sõidab nagu mersu, isegi tagumik jääb samamoodi kangeks.:)

Tehnika toimib ja hea on tõdeda, et rehvi, piduri ja kütusekulu suhtes on tegu igati öko autoga. Kütusekulu natuke peale 4 l. ringile võiks ilmselt olla võreldav Priuse tulemusega ja seega pälvida roheliste poolt heakskiitva mõmina. Parim omadus selle auto juures on siiski balanss. Kui Cup'i auto kipub olema pigem alajuhitav ja tunned, et raske mootor on ninas, siis M3 on pea alati neutraalne ja kurvides meeldivam juhtida. Ei julgeks väita, et ta kurvis kiirem on, sest E36 kere ja vedrustuse konstruktsioonid on kaasaegsemad aga kindlasti on emotsiooni rohkem E30 roolis. Ainus puudus on, et käikude vahed on suht suured ja kohati langeb mootor töövahemikust välja. Võimalik, et selle vastu aitaks piiraja tõstmine (hetkel standard 7800) aga kuna ringiajad pole kriitilise tähtsusega, siis väga pakilise küsimusega tegu ei ole.

Sai esimesed katsetused tehtud amortisaatorite reguleerimise vallas, nuppude kruttimine on selgelt tuntav ja NS peal toimis paremini suht pehme setting, kuid Spa rajal keerasin amordid pea max jäikuse peale - rada on peegelsile ja kiire. Seekord ei jõudnud veel täie hooga sõitmiseni, Eau Rouge intsident oli värskelt meeles. NS'l pole kunagi mõtet liiga piiri peal pressida aga tundub, et M3 sõidaks seal minu käes kiiremini kui standard Evo IX, kuid aeglasemalt kui C2S tänu sirgekiiruse puudujäägile. Pakuks BTG ajaks madal 8 aga kas ma kunagi nii kiire ringi reaalselt sõidan on raske ennustada, turistipäeval vaevalt.

Nagu alalti, on suvisel nädalavahetusel korraga käimas mitmed üritused ja seekord puhtjuhuslikult sattusin E30 M3 üleeuroopalisele kokkutulekule. Osalejaid oli Hispaaniast Türgini ning paraadringil NS peal osales ca. 60 autot, meile anti privileeg suletud rajal üks ring kolonnis sõita. Tõsi, kiirus tõusis vahepeal 150 kanti.:)

Kui aega leian, siis lisan hiljem mõned pildid ja natuke muud teksti aga esialgu link kellegi teise poolt tehtud piltülevaatele.



30.06.2010 at 11:51
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Vahepeal on masin paar korda aktiivset kasutust saanud ja õnneks suuremaid probleeme pole tekkinud. Mõned poldid on vajanud pealekeeramist ja mõni voolikukinnitus ülekäimist ning summutis lõi sõelad sees lahti. Summuti oli üks väheseid osi, mis vanast autost vaid väikeste parandustega külge tagasi läks ja ilmselt tuleb järgmiseks hooajaks uus väljalase teha.

Lisan paar "kohustuslikku" pilti :)





ja ühe pildi M3 kokkutulekult



Huvi oli minu auto vastu päris suur ja huumor oli selles, et hardcore E30 M3 omanike küsimused olid kohati nii spetsiifilised, et ma jäin vastuseid võlgu. Nad vist arvasid, et olen mõne sõbra autoga poosetama tulnud.:D
08.09.2010 at 21:54
Jackson
BMW E30 M3 - peep
Lugesin alles täna selle threadi läbi. Otsast lõpuni -- ühe hingetõmbega.
Jeesus kui inspireeriv ühest küljest. Samas on latt nii krdi kõrgel, et misatahes enda projekt tundub paraja käkerdisena...
Igatahes oled Sa Peep üks veebi kvaliteet-contenti superprovaider.
13.09.2010 at 22:48 1 edit. Last edited 13.09.2010 at 22:48 by Jackson
Jackson
BMW E30 M3 - peep
Peep, kas Sa viimast EVO't (issue 148) oled lugenud?
14.09.2010 at 22:19
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Ta on mul kodus olemas aga olen leidnud aega vaid põgusalt sirvida. Nägin, et seal on M3 teemad sees.
15.09.2010 at 00:28
Jesper
 
BMW E30 M3 - peep
Peep, kas sa viitsiks kolme sõnaga kirjeldada, kuidas selle Stacki ekraani loetavus on? Et kas paistab päikese käes ilusti ära mis seal parajasti kirjas on, kas tähed on piisavalt suured jne?

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
13.10.2010 at 14:37
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Olen väga rahul, LCD näit on kontrastne ja hea loetavusega kõikides tingimustes. Kriitilised piirid saab sisse progeda, siis annab märgutuli täiendavat tuge. Käiguvahetustuli on samuti väga ok. Nad muidugi oskavad selle eest raha küsida aga vähemalt pole tunnet, et oled üle maksnud.
13.10.2010 at 16:43
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Hooaeg 2010 lõppes selle auto jaoks eelmisel nädalavahetusel, aeg vahekokkuvõte teha. Kaks fakti on minu jaoks peamised, kõik toimis ja sõidufeeling oli just see, mille jaoks projekt sai ette võetud. Mõlema üle olen loomulikult õnnelik, kuna auto on erinevatest aftermarket juppidest kokku pandud ning ma polnud enne selle auto rooli istumist kordagi isegi tavalise E30 BMW'ga sõitnud. See masin on muidugi tänavaautost kaugel sõiduomaduste poolest, kaugemal kui 325 Cup auto. Hooaja läbisõiduks jäi ca. 135 ringi Nordschleifel, ca. 45 ringi Spa'l ehk ca. 3100 raja km pluss 6-700 maanteesõidu km.

Talveks leidis auto endale uue kodu, ühe kohaliku võidusõidumeeskonna garaazhi, kes viivad läbi mitmed parendus- ja hooldustööd. Eelkõige vajavad tähelepanu sõlmed mis jäid eelmisel talvel välja vahetamata nagu väljalase, veovõllid ja mõned muud pisiasjad. Võimalik, et oleks kohe pidanud kõik kuluvad jupid uutega asendama aga samas nad kestsid ikkagi hooaja ära.

Muide olles nüüd sealmaal mõned aastad regulaarselt käinud olen märganud, et vanemate autode populaarsus on aina kasvanud. Mis on täpsemalt põhjus ei oska väita aga pakuks nende konstruktsiooni suhtelist lihtsust ja asjaolu, et nad ei vanane paari aastaga moraalselt, kui uus mudel välja tuleb mis on xx hj võimsam, xxx kg raskem, valguskaableid täis ja kuigi rajal xx sekundit kiirem siis fun'i on vähem. Vanades autodes on rohkem emotsiooni vähema raha eest ja neid saab soovi korral ehitada endale meelepäraseks. Rajakasutuses on populaarsed eelkõige E30, Golf 1, rwd Ascona-Escort, Manta, Peugeot 205, MB 190 jms. aparaadid. Ja muidugi vanad õhkjahutusega 911 ! Arvan, et mida rohkem igasugu hübriide, start-stopp süsteeme, regenereeruvaid pidureid ja muid erinevaid ökovidinaid uutele autodele installitakse, et karmide heitmenormidega toime tulla, seda enam pöörduvad harrastajad vanade mudelite poole kus selliseid piiranguid ei ole. Tõsi Saksas ei saa ilma katalüsaatorita autoga enam paljudesse linnadesse sisse sõita aga eks siis sõidetakse ringradadel ja metsa vahel niikaua, kui see veel legaalne on.

Mõned pildid viimaselt sõidupäevalt sel pühapäeval. Hilissügisene värvikas loodus, taevas on helesinine, sooja 20+ kraadi, sõidad klassikalise sportautoga ja rataste all jookseb maailma parim ringrada... ehk elu oli ilus. Kiskus vist nats lüüriliseks.:D





Auf Wiedersehen 2010 !

13.10.2010 at 18:23
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW E30 M3 - peep   .. 7 8 9 10 11 12 13  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.