register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : E36 Cup vol. 2 - start antud !   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
Jörm
 
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Nonii!

Gentlemen, start your engines!

BMW klass on nüüd ilusasti registreeritud ja kalendrisse on märgitud meie osalemine järgmistel etappidel:

28-29 juuni "Pärnu" Linnaring
12 juuli Pärnu (Eriste)
8-9 august Puma Racing Pärnu
30-31 august Riia

Puma ähvardas meid lükata ühisesse starti Läti rahvuslikuga, kardan et rivi võib liiga pikaks minna ja me ei mahu kõik rajale ära. (Pärnu raja passis on vist 26 autot) Varsti saame pildi sellest mis toimub Lätis (detsembris) ja siis selgub palju neid tuleb.
Seoses Shengeni värgiga liitumisega, peaks olema isegi Riiga minek omal jalal mõeldav, aga paratamatult läheb see kahepäevaseks ürituseks.
Peep käis välja idee OT-ga koos teha üks pauk, kui see juhtuks enne Linnaringi, siis saaks hooaeg veidi varem pihta hakata. Iseenesest on muidugi hea et praegu jääks palju aega ehitamiseks, aga samas on juba mais väga ilusaid ilmasid, et miks siis mitte põrutada.
Kui hooaja lõpus tahaks keegi ka väga karmi rada proovida, siis Kaunasesse (26-28 september) kulgeb ka meie formulistide kaader, ehk võimalik oleks ka see plaani panna kasvõi teatava reservatsiooniga. Hooaja lõpp ikkagi...

Kui märtsikuus on lauale lüüa paber 10 allkirjaga kes rajale tulevad, siis toimuvad tänavu ka Eesti Meistrivõistlused selles klassis. Kui 10 täis ei ole siis sõidame karikavõistlusi. Lähima kuu aja jooksul tahaks tehnilised lõpuni kirjutada ja järgmisel koosolekul kinnitada. Põhilised asjad on paigas, Roland lubas ka puuri joonised teha, et millised need kombineeritud variandid on, lihvida on jäänud veel mootori detailide andmed, selleks oleks vaja ühte isendit lahkamiseks.

Rehvi osas soovitatakse kiirusindeksit H (vist 200km/h) ning oma pakkumiste tegemise soove on väljendanud Saksa Auto (Continental, Barum), Dunlop, Master ja Matador. Esialgu tuleb kõigile klassi tutvustus laiali saata koos soovitava rehviga, eks siis paistab. Sel nädalal kohtun EAL Spordi esindajaga, siis saab ehk ka mingi pildi kuidas me välja paistame.

Huvi meie sarja vastu hakkab tundma ka lõunavabariikidest, ehk kui aega jagub siis teen ka inglisekeelsed tehnilised valmis.

____________________________
Amper Racing
13.11.2007 at 22:58
peep
 
Moderator
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Minu nägemus on, et kuna paljud osalejad ilmselt sõidavad mees-mehe vastu esimest korda, siis võiks Open Tracki raames korraldada nn. "proovivõistluse", mis sarja raames arvesse ei lähe. Ühelt poolt annab see kogemust ja teiselt poolt võimaldab natuke rahulikumalt võtta.

Kacergiene oleks nn. superfinaal, kus osalevad "ellujääjad". See toimuks piisava huvi korral ja oleks samuti esimesel aastal sarjaväline, kuna on hooaja lõpp ja võiks sõita pingevabalt. Lisaks see rada on ehk liiga raju kohe esimesel korral täiega panna.

Lauri, kui vähegi võimalik, küsi pakkumisi ka spets rehvi (r-segu tänavalegaalne) suhtes. Siin on valmisolekut pakkumine teha avaldanud tuning.ee ja eks neid auke ole veel palju. Kui hind on samas suurusjärgus tavarehviga (letikad on umbes samad), siis tasuks kindlasti eelistada, sest need kestavad oluliselt paremini ja teevad auto märgatavalt kiiremaks. Kas rehivmõõt on sama mis soomlastel 205/50-15 ?

Muidu kindlasti tasuks soome sõitjad kutsuda siia osalema, näiteks Puma'le. Siis oleks rivi kindlasti nii pikk, et saaksime oma stardi. Kuigi meil tehnilised on natuke erinevad siis hetkel ma näen ainsa suurema vahena seda, et nemas sõidavad Toyo888'ga ja kui meil oleks tavarehv siis poleks kiirused võrreldavad. Sarjapunkte annaksime ikka ainult oma sarja autodele.
13.11.2007 at 23:19 1 edit. Last edited 13.11.2007 at 23:21 by peep
rolantsik
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Masteri hind hõigati täna välja 590 kr/tk
13.11.2007 at 23:37
Silwer
E36 Cup vol. 2 - start antud !
No ma ei sõidaks Masteri rehviga ka niisma linnavahel. Üldse võiks unustada ära kõik need plastmassist rehvid ja võtta kasutusele näiteks see sama Toyo R888 mis soomlastelgi.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
14.11.2007 at 01:19
Jörm
 
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Rehvi otsustavad need 10+ sõitjad, see pole üldise arutelu teema.
Kes on huvitatud miski toote pakkumisest, see saab mulle vastavasisulise meili saata.

Mis seal ikka proovida võistelda, kui autod ja mehed on kohal, siis paneme ikka tulemused kirja. Üks etapp võiks arvestuses olla juures küll kui see toimuks mais või juuni alguses.
Soome suhtes suhteliselt skeptiline, sest kui meie sinna ei lähe, siis üldjuhul nemad ka siia ei tule. Tavaliselt on koostöö klasside ühisstarides seetõttu, et üks maa ei anna täit rivi täis. Kuna Soomes sellega probleemi ei ole, siis on suht ebatõenäoline, et nad siia tulevad, eriti kui üks tiim peaks tooma 25+ autot üle. See maksab terve varanduse Tallinkile. Uskuge mind, et juba lähiajal tuleb meile tuge hoopis lõunanaabritelt, sest seal ei viitsita sõita ainult kohalikke võistlusi, tahetakse kah rahvusvahelisel areenil olla.

____________________________
Amper Racing
14.11.2007 at 02:21
vvt
  
E36 Cup vol. 2 - start antud !
quote:
Silwer: No ma ei sõidaks Masteri rehviga ka niisma linnavahel. Üldse võiks unustada ära kõik need plastmassist rehvid ja võtta kasutusele näiteks see sama Toyo R888 mis soomlastelgi.

Ma ei oska kommenteerida ringraja ja suverehvi teemat, aga vähemalt talverehvide osas on Su arvamus/andmed sügavalt aegunud. Plastmassist olid need 5-10 aastat tagasi. Erinevalt ammusest lähevad max 50 grammiga tasakaalu (15''), ei vibra ega unda ja segu säilitab elastsuse ka -15 juures. Kõik lihtsalt ei jaksa 18'' Micheline endale lubada, 4K tükist.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
14.11.2007 at 09:51
matukas
  
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Üks mõte on uitanud meeles: kas õrnemat poolt ka rajale on tulemas? Kuulnud olen küll, et aeg-ajalt naisi ringrajasõitudes osaleb. Tuuli Laanetu vist viimati Golf-iga proovis. Ühes motikaklassis üks, kes paljudele meestele tuule alla teeb, juba on. Võiks siis selle E36 CUP raames ka mõni julgem rajale tulla.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
17.11.2007 at 19:34
BlueStang
 
E36 Cup vol. 2 - start antud !
kuidagi vaikseks on siin jäänud - kõik ehitavad autosid juba?
18.11.2007 at 20:01 1 edit. Last edited 18.11.2007 at 20:02 by BlueStang
matukas
  
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Jõuluhooaeg :D
Kõik siin kirjutasid Jõuluvanale, et paluks mulle jõuludeks E36 325 bemm :)
Minul on 90% tõenäolisus, et 2008 rajale ei jõua, nagu ennist mainisin. Aga ootan huviga, mis jägmine aasta rajal toimuma hakkab.
Seniks kui ise rajale jõuan, teen trenni. Kaelale ja muud jõuharjutused. Kestvust üritan veelgi tugevdada.
Ja siis hoidke alt!

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
18.11.2007 at 20:26
Lembit
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Kahjuks ei ole veel jõudnud kuhugi välja reeglite järgmist versiooni. Ampri kodulehel on ikka veel see, mis oli enne kokkusaamist.

Lubasin panna välja infot, mis puudutaks selle võidusõidu kulude hinnangut, nii nagu mina seda näen.
Siin on Exceli fail
Faili on koondatud mingi mittetäielik pilt kulutustest. Valdav osa väljatoodud hindadest ei sisalda tööraha. Ehk siis ainult jupi/materjalide hind.
Mõned hinnad on võetud esimesed ettejuhtuvad ja oleks suure tõenäosusega ka odavamalt leitavad. Kui vastav informatsioon millegi soodsamalt saamise kohta kuhugi siia väljapanna, siis parandan failis ära (erinevate varuosade hinnad näiteks.)
Enamus võimalikke kulutusi on struktureeritud vajalikkuse järgi. Niiöelda A kategooriasse on kogutud kulutused, ilma milleta rajale ei saa. B-kategooria on mõistlikud kulutused ja C-kategooria on lubatud kulutused. See ei ole siiski päris korrektne, kuna näiteks vähemalt mootori ülemise otsa remont on minuarust ringrajal siiski minimaalselt mõistlik, aga ma ei saanud vastavaid hindasid kokku.
Eks iga mees saab oma eelarvet ise tuunida lisades ja kustutades ristikesi erinevatest kategooriatest. Igasuguste väärt mõtete väljakäimisel olen valmis ka vastavaid muudatusi tegema. Kui keegi vigasid leiab, siis parandan need kah ära.

Tuld, kodanikud huvilised. Paberid näppu ja sponsoreid tülitama :)
19.11.2007 at 12:06
peep
 
Moderator
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Eks detailide kallal võib pikalt arutleda aga töö on olnud põhjalik ja lõpptulemus tundub igati reaalne. Kui ongi mingi asi ehk liiga kulukana tunduv, siis alati tuleb ettearvamatuid lisakulusid. Reserv on vast selles, et kui autoga crashi ei pane, siis tal on alati mingi jääkmaksumus, ka nelja aasta pärast.

Mina arvan, et kui rääkida päris rinka sõitmisest enam-vähem kiire ja fun tehnikaga, siis see on täiesti optimaalne variant, milleni oleme välja jõudnud, vaevalt palju odavamalt midagi saab. Tundub (vaadates n. xjan'i kulueelarvet), et selle autoga tuleb otsene ringraja sõitmise jooksev kulu per km umbes sama, mis tavalise tänavaautoga Open Trackil või mõnel muul üritusel sõitmine.

Kõige olulisem probleem on, et enamiku jaoks tähendab see vajadust täna olemaoslev tehnika välja vahetada ja vajadust uus auto toorikust üles ehitada. Lisaks osadele ka minekut ühe auto süsteemilt üle kahe auto peale. Siin on nüansse juba lõpmatult, selge ju, et igapäevaauto ja rajaauto on nii erinevad asjad, et kahe auto süsteemil on kõvad eelised aga eks neid puuduseid ole ka.

Ma ise üritan lähiajal tooriku ära osta ja usun, et 10 autot on reaalne eesmärk kevadeks. Minu ainuke järelejäänud küsimus on vaid, et kui reaalne on selle autoga ikkagi ise võistluspaika kulgemine ? St. milliseid vabadusi EAL'i tehniline kaart annab ja kas selle sarja auto nende alla mahub ?


19.11.2007 at 12:57
mart154
 
E36 Cup vol. 2 - start antud !
väiksed kommentaarid:

* alumiiniumist karterikaitsmeid(ca 2000EEK), alumiiniumist mootoripatju ja käigukastipatju saaks ka.

* strutbarid ette-taha saab ka meilt (esimene ~1000eek, tagumine sõltub kujundusest)

* el. ventilaatorid 1000EEK või suti alla. koos paigaldusega ~1500-1800

* esimeste pidurite jahutustorud + "trompetid" õhu juhtimiseks ~1500

* shortsifter. 2 erinevat pakkuda. vahet hetkel neil ei tea... 425EEK või 850EEK

* karteripõhja vaheseinad ~1000EEK

* oilcoolerid alates 450-st, suuremad kuni 1700EEK. siia siis juurde veel toruteema.

arvatavasti saame hinnakirja veel erinevaid näidikuid, kapotilukke, camber plate-sid jms.
kõigele mudrule paigaldust ka. Cupi autole väiksed soodukad ka muidugi.

edited...
19.11.2007 at 13:42 2 edits. Last edited 19.11.2007 at 14:39 by mart154
Jesper
 
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Mart154, lisa nüüd oma nimekirjale juurde ka ristikesed, et mida sellest kraamist üldse kasutada tohib :)

Ma saan aru et varuosamüük on tore asi, aga see ajab ju inimesed segadusse.
19.11.2007 at 14:05
Silwer
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Suurusjärgud tunduvad õiged. See 100 tuh aastas on täiesti reaalne kulu (umbes selline on olnud ka minu auto kulu).
Väike märkus ka - jagaja ja rootori hinda sellele autole ei leiagi kuna neid seal ei ole. Aga arvestama peaks süütepoolide vahetusega. Patrick paigaldab korralikke kasutatud süütepoole hinnaga 300eek/tk. 6*300=1800 eek

Neile kes tahavad kevadeks auto sõitma saada oleks minu soovitus sellel talvel mootorit pilbasteks mitte kiskuda - muidu jääte lihtsalt ajahätta. Tasuks osta üks tagavaramootor (u. 10tuh) ja lasta seda siis tasapisi putitada järgmiseks hooajaks.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
19.11.2007 at 14:20
mart154
 
E36 Cup vol. 2 - start antud !
quote:
Jesper: Mart154, lisa nüüd oma nimekirjale juurde ka ristikesed, et mida sellest kraamist üldse kasutada tohib :)

Ma saan aru et varuosamüük on tore asi, aga see ajab ju inimesed segadusse.

ma vaatasin seda excelit. ise ei mõelnud vist nimekirja midagi peale FPR-i juurde...
edit: sorry, camber plate kah
19.11.2007 at 14:27 1 edit. Last edited 19.11.2007 at 14:27 by mart154
peep
 
Moderator
E36 Cup vol. 2 - start antud !
quote:
mart154:* Kui surveastet tõsta, siis tuleb arvatavasti hankida ka reg nukarattad... meie kaudu arvatavasti ~700.- tükk. vastupidavus teadmata.

* kellaga kütuserõhuregulaatorid alates 450 kroonist


Surveastme tõstmine ja kütuserõhu regulaator on keelatud.

Muidu, Jörm'i soovitus oli samuti mootorit mitte näppida, kui ta toimib - piirduda vaid ennetava hooldusega.
19.11.2007 at 14:29
mart154
 
E36 Cup vol. 2 - start antud !
quote:
peep:
quote:
mart154:* Kui surveastet tõsta, siis tuleb arvatavasti hankida ka reg nukarattad... meie kaudu arvatavasti ~700.- tükk. vastupidavus teadmata.

* kellaga kütuserõhuregulaatorid alates 450 kroonist


Surveastme tõstmine ja kütuserõhu regulaator on keelatud.

Muidu, Jörm'i soovitus oli samuti mootorit mitte näppida, kui ta toimib - piirduda vaid ennetava hooldusega.


sorry. leidsin sellise rea excelist... võtsin maha.
19.11.2007 at 14:39
Lembit
E36 Cup vol. 2 - start antud !
quote:
peep:
quote:
mart154:* Kui surveastet tõsta, siis tuleb arvatavasti hankida ka reg nukarattad... meie kaudu arvatavasti ~700.- tükk. vastupidavus teadmata.

* kellaga kütuserõhuregulaatorid alates 450 kroonist


Surveastme tõstmine ja kütuserõhu regulaator on keelatud.

Muidu, Jörm'i soovitus oli samuti mootorit mitte näppida, kui ta toimib - piirduda vaid ennetava hooldusega.

10,6'ni on ju praeguse reegliversiooni järgi lubatud surveastet tõsta!
Samuti, kuna on lubatud pocket port (2 cm põlemiskambrist), siis selle tegematajätmine on rajal näha. Kui asjale läheneda pikema perspektiiviga, siis oleks mõttekas ikka mootoriremont kah ära teha. Kui sul klapp kulumise tõttu ennast poolkuude vahelt välja tõmbab ja siis silindrisse kukub, on lisaks hävinud mootorile ka ühele etapile tehtud kulutused vastu taevast läinud. Muidugi, vaadates sellele kuluvat rahasummat, on see küllaltki karm esimese aasta väljaminekutele lisaks panna.

Mittestandartne kütuserõhuregulaator jah ei ole lubatud. Mul oli ta nimekirjas sees pigem selleks, et kui minna sarja võidu peale sõitma, siis ei ole mõtet mingeid poolpiduseid tükke külge jätta.

Mart, kui sa paned mingite tükkide nimesid, mida te pakute, siis ole kena ja pane mingi konkreetne tüki nimi ja hind, siis saan selle tabeli uuendamisel sisse kirjutada. Panna erinevatele hindadele kirjelduseks "Lembitu hinnang" ja "Mardi hinnang" ei ole vist mõtet.

Edit: paar viga parandatud
19.11.2007 at 15:04 1 edit. Last edited 19.11.2007 at 15:06 by Lembit
mart154
 
E36 Cup vol. 2 - start antud !
quote:
Lembit:
Mart, kui sa paned mingite tükkide nimesid, mida te pakute, siis ole kena ja pane mingi konkreetne tüki nimi ja hind, siis saan selle tabeli uuendamisel sisse kirjutada. Panna erinevatele hindadele kirjelduseks "Lembitu hinnang" ja "Mardi hinnang" ei ole vist mõtet.

Edit: paar viga parandatud

Jupid, mida mingi tehas müüb, nende hinnad paningi täpsed.

Oilcooleri hind sõltub mõõdust.
Shortsiftereid on 2 erinevat.
El. ventika hind sõltub konkreetsest mudelist(imev või puhuv, võimsus). minu autole paigaldatu maksis vist 950.-

ülejäänud jupid on kohapeal toodetud. nende hind sõltub toormaterjalist, tellijate arvust ja kuluvast arendustööst.
teeme näidisjupid valmis, küll siis selgub tõde.
19.11.2007 at 15:19 1 edit. Last edited 19.11.2007 at 20:00 by mart154
BlueStang
 
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Hm, et siis konkurentsis püsida, tuleb järgmiseks aastaks vähemalt 300k-ga + tööraha/isetegemine arvestada (auto, varustus, hooaeg)?
19.11.2007 at 16:20 2 edits. Last edited 19.11.2007 at 16:24 by BlueStang
hall
 
E36 Cup vol. 2 - start antud !
Paar mõtet veel tehnilistega seoses:
1. turvapatjade (mõnel isendil vist on sellised asjad küljes?) ja pürotehniliste turvavööpingutite eemaldamine salongist peaks olema kohustuslik. Tõenäoliselt eemaldavad kõik need vigurid niikuinii, aga reeglitesse võiks selle sisse ikkagi kirjutada;
2. mis on alumiiniumbloki keelamise sisu? Kaaluteema? Äkki pole see siiski vajalik, sest piirangu mitteeksiteerimisel laieneks doonoriks sobivate autode ring...

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
19.11.2007 at 16:24
Lembit
E36 Cup vol. 2 - start antud !
quote:
BlueStang: Hm, et siis konkurentsis püsida, tuleb järgmiseks aastaks vähemalt 300k-ga + tööraha/isetegemine arvestada (auto, varustus, hooaeg)?
Puht definitsiooni järgi, oleneb see sellest, mis konkurendid teevad.
Kui kõik tulevad remontimata saanidega välja, siis saab 100k'ga kah konkurentsis olla :)
19.11.2007 at 16:26
hall
 
E36 Cup vol. 2 - start antud !
quote:
BlueStang: Hm, et siis konkurentsis püsida, tuleb järgmiseks aastaks vähemalt 300k-ga + tööraha/isetegemine arvestada (auto, varustus, hooaeg)?

Ma arvan, et esimestel aastatel omab trenn palju rohkem tähtsust kui see, kas valid Lembitu tabelis A, B või C kategooria eelarve. Ja ega selle sarja eesmärk polegi ju olnud "veri-ninast-väljas-võidu-peale" võistelda, vaid pigem nautida osalemist ja protsessi kui sellist.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
19.11.2007 at 16:27
peep
 
Moderator
E36 Cup vol. 2 - start antud !
quote:
BlueStang: Hm, et siis konkurentsis püsida, tuleb järgmiseks aastaks vähemalt 300k-ga + tööraha/isetegemine arvestada (auto, varustus, hooaeg)?

Lembitu failis on see summa ca. 200+ t. esimese hooaja n.ö. "keskmine" stsenaarium aga ega keegi ei saa takistada rohkem kulutamast, kui pead seda vajalikuks. Mina ei pea, sest arvan, et olen rahul esialgu ka keskmiste-tagumiste kohtadega. Eks kui endale sõit istub, saab ju autot alati täiustada, et liidreid kiusata. Millegipärast arvan, et kevadel pole stardis ühtegi viimase vindini tehtud autot vaid alustatakse tasa ja targu. Loomulikult, eks neid masinaid saa kogu aeg täiustada ja kui hammas verel, küll siis nii ka läheb.:)
19.11.2007 at 16:33 1 edit. Last edited 19.11.2007 at 16:35 by peep
peep
 
Moderator
E36 Cup vol. 2 - start antud !
quote:
serõi:2. mis on alumiiniumbloki keelamise sisu? Kaaluteema? Äkki pole see siiski vajalik, sest piirangu mitteeksiteerimisel laieneks doonoriks sobivate autode ring...

Kangesti ei tahaks enam sel teemal arutleda aga mulle on uudis, et 325 ka alu plokiga tulid ? Arvasin, et see on 328 teema.

Kui see nii on, siis anyway, ma pakun, et antud ebavõrdsuse tekitamisest tulenev kahju on suurem, kui toorikute juurdetekkimisest tulenev kasu. Enamus 325 on kindlasti rauast plokiga.
19.11.2007 at 16:40
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : E36 Cup vol. 2 - start antud !   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.