register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?   1 2 3 4 5 6  
Poster Message
wirx
  
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
Käisime paar päeva tagasi z06, brabus E500 B11 250kw ja 911 turbo saugal sõitmas, kahjuks ilmaga ei vedanud ja tibutas ning asfalt oli ka niiske.
Kuna ma ei ole kusagil ringraja koolitusel käinud ja teadmisi ammutanud "Kuidas võita võidusõit" raamatust, siis heameelega ootaks õppetusi ja nippe, kuidas kiiremini sõita.
Siit leiab 911tt(punane ja roheline) ning brabuse(sinine) sõidutrajektoori perfomance boxiga mõõdetud.
http://wirx.ee/porsche/saugal/saugal%20brabus%20vs%20911tt%20niiske%20ilmaga.jpg
Siin on perfomance box-i failid, mille avab www.driftbox.com olev programm
www.wirx.ee/porsche/saugal/41.0.dbn
www.wirx.ee/porsche/saugal/tõnis II.dbn
www.wirx.ee/porsche/saugal/41.0 II.dbn
www.wirx.ee/porsche/saugal/Sauga_short.cir
Rehvid olid all tänava omad - Fulda(ees 225) ja Falken(taga 295), stabiilsus kontroll sees(kiirendamisel takistas, sest isegi 170 juures vilgutas PSM-i tulukest, kuid ei julgenud niiske raja tõttu ka maha võtta seda, ei tunne veel piisavalt autot), rehvirõhud 2.5, temperatuur 19c kandis, rada niiske ja tibutas natuke, ise olin teist korda väiksel ringil.
41.0 tuli parimaks ajaks paaril korral, tippkiirusega 180km/h(oleks saanud tegelikult ka hiljem pidurdada sirgel, kuid eelmine kord kadus ABS seal tänu vigasele õhulugejale ja ei riskinud niiske asfaldiga 190 pealt seda uuesti korrata)
Sõidetud on ilma nitrota...

Ehk on kellegil saata mõne profesionaali või oskajama poolt sõidetud faile? wirx(ät)wirx.ee peale need oodatud või siia mõni link ehk.
Ootaks soovitusi, mida võiks teisiti teha, et aega parandada.

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
28.06.2007 at 01:18 5 edits. Last edited 29.06.2007 at 11:55 by devilc
-XR-
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
Mul selle suure kolakaga läks just see nõelasilmakurv koguaeg valesti (külg läks koguaeg ette) ja nagu näha, siis trajektoor pole alguses ka hea.
Mul olid kõik kontrollid välja lülitatud ja auto esimeses sportasendis. Ühe võrra saaks veel alla lasta.
Tagumise kurvi kivi pärast ei hakanud laskma.

Selle autoga ma väga enam rajale minna ei taha...
Pärast viite ringi hakkasid esimesed pidurid konkreetselt suitsema ja suitsesid päris kaua.

pildid kah: http://pildid.audiclub.ee/pprz/2007_06_26_sauga/index.htm

Z06 oli ka kohal, aga ta aegade peale ei sõitnud. Ei oska võrdlust tuua.

____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211
28.06.2007 at 01:24 2 edits. Last edited 28.06.2007 at 01:28 by -XR-
raix_
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
Kauple mõnel OT-l Garfield või devilc oma autosse. Sealt saab kõige paremaid soovitusi!
28.06.2007 at 08:44
joonas
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
http://opentrack.pri.ee/rajajuhend.html

____________________________
Joonas 88' Porsche 944S
28.06.2007 at 10:09
Garfield
  
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
wirx: Ehk on kellegil saata mõne profesionaali või oskajama poolt sõidetud faile?
Üks asi, mis piltide all (vaata -XR- postitust) silma paitsis, et Mersu (Brabuse) roolis olnud inimene istub liiga kaugel roolist. Käsi on liiga sirge. Veel meeldib mulle piltidel "inva-Corvette" (viimane pilt).
Aga olen 07.07 ka kohal, eks püüan jõudumööda abivajajaid aidata.


____________________________
Focus RS
28.06.2007 at 10:40
jura
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
Vaatasin seda jpeg-i veidi - sellised asjad jäid silma võrreldes enda kogemusega:
üleval tagasipööre vales kohas pidurdatud ja sisse keeratud... tuleks sõita rohkem paremal servas ja rohkem nagu pöördest mööda pidurdada;
S-kurvi lähete liiga otse sisse... sinine sõidujoon nagu parem teistest sisenedes (mina seal kiirelt ja otse minnes rajale ei jää - tuleb hoida alguses üle kivi sõites veidi vasakule ja siis kaarega peaaegu üle kivi paremale;
joonisel tundub, et peale s-i ja kõige alumises kurvis pole keegi üle kivi sõitnud.

28.06.2007 at 11:37 2 edits. Last edited 28.06.2007 at 11:39 by jura
-XR-
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
Garfield:
quote:
wirx: Ehk on kellegil saata mõne profesionaali või oskajama poolt sõidetud faile?
Üks asi, mis piltide all (vaata -XR- postitust) silma paitsis, et Mersu (Brabuse) roolis olnud inimene istub liiga kaugel roolist. Käsi on liiga sirge.

nendel piltidel ma alles sõitsin rajale. polnud veel istet paika pannud jne.. pärast ikka istun päris lähedal. sõiduasend peaks mul suht korras olema.
ranne peab üle rooli ulatuma jne jne...

jura, see oli minu kiirem ring ja seal üle kivide eriti ei läinud. Teistel ringidel pingutasin nagu rohkem. Sõitsin natuke rohkem üle kivide jne.. a tulid aeglasemad ajad.
Kõik mingi 45seki kanti.
A no mul on autost ka kahju. Kuna see mu ainus sõitev auto, siis ei taha teda parandusele loovutada.

Mul siis see sinine joon.

Selle alguse kurvi näpunäidete eest suured tänud. Nüüd tuleb ka meelde, kuidas enne sõitsin. Tuleb kahe kivi vahelt võimalikult otse läbi saada ja alguses paremasse äärde.


____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211
28.06.2007 at 11:59 4 edits. Last edited 28.06.2007 at 12:16 by -XR-
devilc
Moderator
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
Oma logisid ei viitsi otsima hakata, aga rohkem ei olegi vist vaja öelda, et loe ülaltoodud rajajuhend mõttega läbi ja harjuta. Graafikult on näha, et sa ei kasuta kogu rada ja mõnes kohas on trajektoor ka vale.

All on toodud millalgi igiammu vabalthingava MX-5ga (tänavalegaalne rajarehv all) sõidetud ring, mis ajaliselt andis sama tulemuse - sealt saad kiirusi võrrelda (sinine joon).

28.06.2007 at 13:12
urmet
  
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
Rinka-Yarisega sõidetud 41.6

28.06.2007 at 21:32
wirx
  
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
tundub nagu yaris oleks peale S-i mööda muru lasknud?
kellegil ehk on 4veolise ja tavalise tänavarehviga ka mõni võrdlus pakkuda?

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
28.06.2007 at 21:38
-XR-
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
wirx: tundub nagu yaris oleks peale S-i mööda muru lasknud?


ei, see ikka äärekivi.

vaatan enda trajektoori võrreldes yarise omaga ja ega mul see nüüd väga vale polegi.
lihtsalt paaris kohas peaks kive rohkem niitma kui autot ei kardaks lõhkuda.

Kui MR-i jälle sõiduvette saan, küll siis sõidab. Ma krt ei saandki performanceboxiga ühtegi ringisõitu teha.

____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211
28.06.2007 at 21:41 2 edits. Last edited 28.06.2007 at 21:47 by -XR-
urmet
  
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
wirx: tundub nagu yaris oleks peale S-i mööda muru lasknud?


GPS koordinaadid ujuvad lihtsalt paar meetrit. Samalt pildiltki näed, nagu teisest servast oleks jälle rada kasutamata jäänud.
28.06.2007 at 22:04
urmet
  
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
wirx:
kellegil ehk on 4veolise ja tavalise tänavarehviga ka mõni võrdlus pakkuda?

devilc pildi punane joon on pildi nime järgi STI.

28.06.2007 at 22:06
Jesper
 
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
See rinka-Yarise graafik on ikka eriline müstika, heas mõttes :) Ma vaatan et igal pool on mul spido järgi (teadaolevat viga arvestades) enam vähem samasse auku kurvikiirused, sirgekiirus enne seda kohta, kus suurel ringil šikaan asetseb, on ka in the ballpark (ma pole väikest ringi kunagi oma autoga sõitnud), samas sellises tugevusklassis aega võin ma ainult unes vaadata. Kas pärast pidurite uuendamist oleks põhjust hinge kinni hoida ja pauku oodata?

Suht ilmekas on ka see, et Porsche saab sirgel 180 kätte hoolimata uutest kurvidest väljumisel gaasiga jõnksutamisest, aga ikka sama aeg. Muidugi põhikaotus Porschel on vist S-i aeglasest läbimisest.

Täiendus: kas kellelgi Yarise või mõne muu kiire nõrga auto suure ringi graafikut ei ole näidata?
28.06.2007 at 22:46 1 edit. Last edited 28.06.2007 at 22:59 by Jesper
devilc
Moderator
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
urmet:
devilc pildi punane joon on pildi nime järgi STI.

Jep. Ja tänavarehviga veel pealekauba.

Jesper, pidurite uuendamisest võidab kõige vähem. Kõige rohkem pidamise parandamisest, siis mootorist, siis piduritest. Kui midagi pakkuma peaks, siis äkki sul siiski pole kurvikiirused nii head?
28.06.2007 at 23:36 1 edit. Last edited 28.06.2007 at 23:36 by devilc
wirx
  
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
kui nüüd STI-ga võrrelda, siis suht sarnased on minu kõverad tema omaga, samamoodi S-is on tal kiirus alla jooksnud ja ka S-ile järgnevast kurvist väljudes on pidanud hoogu maha võtma, sirge lõpus olen liiga vara pidurdanud(niiske ilm nagu mainisin) ja noh muidugi ka nõelasilm(mida võtsin valesti)
4x4 ja tavarehvi eripära? või on asi liialt suures kurvi sisenemis kiiruses? või samuti nati vale trajektoor?
btw mazdal tunduvad väga head pidurid olema...või tuleneb see streetlegal slickidest?
igatahes super hea asi on perfomance box, ideaalne leida oma vigu, tahaks juba rajale minna ja õpitud proovida :) kahjuks 7ndal mul enda pulm ja ei saa Garfieldi jm teeneid kasutada, aga ehk Porsche võistlusel.

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
28.06.2007 at 23:57
Jesper
 
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
devilc:
Jesper, pidurite uuendamisest võidab kõige vähem. Kõige rohkem pidamise parandamisest, siis mootorist, siis piduritest. Kui midagi pakkuma peaks, siis äkki sul siiski pole kurvikiirused nii head?
Nojah, kui piltlikult öeldes silm on sirkel siis ilmselt need mõõtmised väga täpsed ei ole jah.
29.06.2007 at 00:20
urmet
  
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
Jesper:

Täiendus: kas kellelgi Yarise või mõne muu kiire nõrga auto suure ringi graafikut ei ole näidata?

Tänava- või rajarehviga? Shikaaniga või ilma?
29.06.2007 at 00:26
Jesper
 
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
No kõige ägedam oleks tänavarehviga ja OT konfis rajaga ehk šikaaniga aga noh kõlbavad muud ka, sest alates pika sirge järgsest kurvist on ju rada ikka samasugune.
29.06.2007 at 00:42
urmet
  
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
Jesper: No kõige ägedam oleks tänavarehviga ja OT konfis rajaga ehk šikaaniga aga noh kõlbavad muud ka, sest alates pika sirge järgsest kurvist on ju rada ikka samasugune.

MX-5 standardmootoriga, Vredestein SporTrac-2, kiire šikaan. 1:10.3

Tehke keegi suure raja jaoks topic split ;)

29.06.2007 at 01:12
Jesper
 
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
Thanks Urmet!
29.06.2007 at 04:01
rustang
  
Moderator
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
devilc: pidurite uuendamisest võidab kõige vähem. Kõige rohkem pidamise parandamisest, siis mootorist, siis piduritest.
Ja pidamist on lihtsaim parandada heade rehvidega.
29.06.2007 at 09:23
Garfield
  
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
rustang: Ja pidamist on lihtsaim parandada heade rehvidega.
See on pool tõde. Võtame ette "tavalised" autod (näiteks Focus ST), jätame välja päris sportautod (911). Tavalise auto tehasevedrustusega (sealhulgas ka tavaautodele pakutav lisa "sportvedrustus") pole ka heade rehvidega võit mäekõrgune, sest rehvi heast pidamisest saad kätte umbes poole. Ülejäänud pool kaob kurvides auto kreeni, sest sillaseade ei hoia rehvi maksimaalselt hästi teega kontaktis (see rehvi välimise ääre kulumine). Parem on sirgelt pidurdamine - sealt tuleb "pool" võitu. Ehk minu arvates on spetsiaalrehviga sõites vaja ka veermikku tuunida. Jäigemaks, reguleeritavamaks, madalamaks jne. Muide, see probleem vaevab ka meie mõistes mõnda sportautot, nagu Evo-d ja STI-d. Peep võib ehk rohkem kommenteerida, kuid tehaseseades Evo on siiski kõrge nagu pukk ja ringrajal kreenib korralikult.
Aga see on rohkem see küsimus, et miks ja milleks. Mina oma Golfiga (ka kõrge nagu pukk) lähen rajale rohkem mõnulema, pealegi on ämblik vaja turbost välja ajada. Igaüks, kes OT-sarjas osaleb, võiks nagu mõttes paika panna, et milleks ta rajal on. See määrab, kui palju oma sõiduriista tuunida. Kui see ringiaeg ikka liiga tähtsaks muutub, siis oleks aeg mõnes ringrajaklassis osalema hakata.

____________________________
Focus RS
29.06.2007 at 10:26
HrHunt
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
quote:
Garfield:
quote:
rustang: Ülejäänud pool kaob kurvides auto kreeni, sest sillaseade ei hoia rehvi maksimaalselt hästi teega kontaktis (see rehvi välimise ääre kulumine).

Kusjuures, Mazda 3 MPS ei söö (kui just kardiga ei võrdle). Mulje jäi et nõrgim lüli ahelas justnimelt rehv.

Oleks miski raha miis jooses kohe poodi toyosid ostma. Paraku tundub mõistlikum plaan hoopis kalale minna, vaadates mis 17" toyod maksavad.

____________________________

29.06.2007 at 21:00 3 edits. Last edited 30.06.2007 at 01:39 by HrHunt
Cardo
 
Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?
üks jooks 17 ringrajaslikke oli vististi üle kui huvi
30.06.2007 at 01:15
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Kuidas sõita õigesti väikest (ja suurt) rada saugal?   1 2 3 4 5 6  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.