Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Yaris GRKuna talvel on siin foorumis vaikne, siis üks väike putukas arutamiseks, et mida hobikorras rajasõitjad sellisest arvavad? Kas endale soetaks (ja mis hinnatasemelt), kuidas võiks olla sooritusvõime asfaldil?
Miks mind ennast see auto niiväga intrigeerib on autoärist seestpoolt vaade - aastal 2020 sellist subcompact klassi autot välja töötada/toota on kergelt hullumeelne, sest keskkonnanõuded suruvad peale, manuaalkastile sisuliselt turg puudub, 3 uksega versioon ebapraktiline, tavamudeliga võrreldes väga palju erilisi ja kalleid detaile ja selle juures ei tohi hind pilvedesse tõusta, sest tegu ikkagi pisikese Yarisega jms.
Hinda ma ise ka täna ei tea, aga kuna homologeeringu jaoks peab Toyota neid tootma 25000 tk, siis on lootust, et väga kõrge hinnanumber ehk tulla ei saa? Jaapani hinnad on olemas (32k EUR), aga neid otseselt meie turule konverteerida ei ole mõistlik.
Toyota Euroopa kodulehelt andmed:
Engine: 1.6l 3-cylinder turbo
Transmission: 6-speed manual
Driven wheels: 4-wheel-drive
Weight (kg): 1280 - tühimassi osas on natuke segane seis, sest see peaks (vist?) olema ilma juhita tühimass. EU ametlik tühimass sisaldab juhti ka, seega 1350 kg ehk tuleb EU number, aga kindel veel ei ole.
Engine power (DIN hp): 261 (Jaapanis 272)
Engine torque (Nm): 360 (Jaapanis 370)
Acceleration (0-100 km/h): 5.2 sec (osad Toyota enda veebisaidid pakuvad 5.5 sekundit, aga mis iganes see lõplik number tuleb mõjutab seda ülekannete arv, ma eeldan, et sellel on lühikesed käigud ja kolmas läheb enne sadat sisse)
Maximum speed (Km/h): 230
Emissions level Euro 6d Temp
Brakes
Front (diameter mm) Ventilated disc (356)4 pot fixed calliper - arvestades auto kaalu on esikettad ulmeliselt suured, nt Audi B7 RS4 420hj 4.2 V8 1700kg oli sama suurte esiketastega
Rear (diameter mm) Ventilated disc (297)2 pot fixed calliper
Front suspension McPherson
Rear suspension Double Wishbone
Tyres Dunlop SP Sport MAXX050, Michelin Pilot Sport 4s
- dimension 225/40 R 18
TRANSMISSION GR-FOUR 4WD system - Toyota’s first sports all-wheel-drive (AWD) system in 20 years features a High Response Coupling and electronic clutch
Autoväljaannetest mõned olulisemad detailid:
Optional ‘Circuit Pack’ includes Torsen limited-slip differentials for the front and rear wheels, plus a sharper performance tune for the suspension and lightweight 18-inch forged alloy wheels with high-performance Michelin Pilot Sport 4 tyres.
Multi-plate clutch centre differential and three drive modes are available and torque distribution between the front and rear axles varies accordingly: Normal (60/40), Sport (30/70) and Track (50/50).
The trunk, hood, and door panels are aluminum and the roof panel is made of carbon fiber reinforced plastic to save weight.
Compared with the regular Yaris, the new machine has an entirely different body, with a lower roof, three doors instead of five and significantly reworked bodywork to aid the rally car aerodynamics.
Rear suspension has changed from a torsion beam to double wishbones (in part, allowing space for the driven rear axle), springs and dampers are passive rather than active, while the front and rear tracks are wider, by as-yet unspecified amounts. Extended bodywork covers this wider track front and rear.
...engine that is mounted lower down and further back than in standard Yaris models.
quote:Taavi: Kuna talvel on siin foorumis vaikne, siis üks väike putukas arutamiseks, et mida hobikorras rajasõitjad sellisest arvavad?
Päris ringraja auto see kindlasti ei ole, aga koos selle "Circuit Pack" tundub täiesti hea rajal käimise auto. 4 või 6-punkti turvavööd ka juurde (kui standardis ei ole) ja gaas põhja. Ma arvan, et 260hj ja 1350kg peaks täiesti meeldiv kogemus olema ja selliseid 1:30 +/- ringiaegu auto24ringil sõitma. Kõige huvitavam on see, mis selle reaalne müügihind Eesis (või Euroopas) saab olema.
Tavaliikluses sõltub kõik sellest, kas Sulle meeldivad jäigad autod. Minule meeldivad. Mõni teine kirtsutab nina.
Yaris GRVahva putukas, aga pigem on see elustiiliauto, mis hakkab maksma $$$. Numbrid tekitavad esialgu natuke kõhklusi, aga olen tähele pannud, et mul ongi raske orienteeruda selles maailmas, kus "kerge subcompact" kaalub 1350kg ja ringraja/ralli suunitlusega müüdaval autol on elektrooniline diffrita wannabee 4wd. Ilmselt see olukord päriselt ikka nii hull ei ole.
quote:trs200: Vahva putukas, aga pigem on see elustiiliauto, mis hakkab maksma $$$. Numbrid tekitavad esialgu natuke kõhklusi, aga olen tähele pannud, et mul ongi raske orienteeruda selles maailmas, kus "kerge subcompact" kaalub 1350kg ja ringraja/ralli suunitlusega müüdaval autol on elektrooniline diffrita wannabee 4wd. Ilmselt see olukord päriselt ikka nii hull ei ole.
Eks ole näha mis hinnaks tuleb, ma ise loodan, et tootmismaht dikteerib müüghinna ka. Kui väga lakke kruvida, siis 25 tuh tk jääb püüdmatuks. Nelikvedu, suured pidurid jne ajavadki kaalu üles, midagi teha ei ole. Samas see subcompact klass on aastatega suuruses kasvanud ka koguaeg + kasvanud turvanõuded. Pole enam selline paberist auto nagu veel 20 aastat tagasi see klass oli. Sotsiaalmeedias on ka kaal teemaks olnud, et miks nii raske ja peaks olema 100-150 kg kergem nii väike auto jne. Samas Audi S1 EU kaal oli 1410kg ja see baseerus 10 a. tagasi välja tulnud kerel. Mis awd lahendusse puutub, siis usun, et see on päris pädev, eriti kui Toyota ise ütleb, et pole 20 aastat midagi nii kanget teinud vahepeal ja ajakirjanikele tundub ka meeldivat rajal käitumine, siis ehk on ok?
quote:Tavaliikluses sõltub kõik sellest, kas Sulle meeldivad jäigad autod. Minule meeldivad. Mõni teine kirtsutab nina.
Evo kirjutas, et vedrustus pidi tavateedel olema pigem selline "Golf R" (e. isegi madala rehviga silub ebatasasused ära enamvähem), mitte päris jäik "Focus RS".
Yaris GRRaske uskuda, et neid 25 tuhat tk. suudetakse maha müüa. Ma pigem pakuks sama mis eeskõneleja, stiili masin väikesele huviliste grupile. Mitte, et ta poleks mõnusalt-mõõdukalt kiire ega hea sõita vahel rajapäeval aga lõpuks on tegemist väga kalli Yarisega ja nelivedu pole väljaspool autosporti rajal argument vaid ballast. Samas super, et Toyota on tagasi tulemas huvitavate autode juurde, pikad aastad pole sealt midagi peale kodumasinate tulnud, kuigi võimekust peaks olema rohkem kui paljudel teistel tootjatel.
Yaris GRPeebuga täiesti nõus ja niikaua, kui meiesuguseid jätkub, on ka sellistel YarisGR (või FocusRS, Evo, STI jne) jaoks väike nõudluskond ka olemas. Kas keegi oskaks öelda, kuidas Yaris GR investeeringuna oleks? Võik kukub hind mõne aastaga kolinal auku ja välja enam ei roni.
Yaris GR25 tuh tundub tõesti kõrge, aga meediaväljaanded sellest numbrist räägivad. Kui tuleb ametlik meie turu hind, siis selleks ajaks on muud detailid ka ehk selgemad.
quote:Garfield: Kas keegi oskaks öelda, kuidas Yaris GR investeeringuna oleks? Võik kukub hind mõne aastaga kolinal auku ja välja enam ei roni.
Ennustada pole võimalik aga investeering klassikalises mõistes ta vaevalt on. Heal juhul hind protsentides langeb vähem kui tava Yarisel aga rahas on see ikka rohkem.
Natuke üldisemalt, kõik need varade (sh. autode) hinnatõusud on soe piss püksis. Karm tegelikkus on, et raha on rämps mille omamise eest tuleb peale maksta nagu teistegi kahjulike jäätmete eest. Kui olukord kunagi normaliseerub siis 99 % "investeeringu" autodest jõuavad suhtelise hinnaga (n. võrreldes uute autodega) tagasi sinna kuskohast nad nullindate keskel ronima hakkasid. Mis on ikka hea, sest mistahes raha mis nende eest kunagi makstud on null väärtusega samaks ajaks. Normaliseerumisele peab eelnema majandusele kõva pauk vastu pead ja sellele järgnev kooma mis kustutab kogu mälu ehk finantsvarad ja võlad. Seetõttu jõuavad hinnad enne normaliseerumist sügavast august läbi käia, periood mil varade hoidmine eeldab hapnikku likviidsuse näol, et ei peaks odavalt leivarahaks tegema või pangale ära andma.
quote:Normaliseerumisele peab eelnema majandusele kõva pauk vastu pead ja sellele järgnev kooma mis kustutab kogu mälu ehk finantsvarad ja võlad. Seetõttu jõuavad hinnad enne normaliseerumist sügavast august läbi käia, periood mil varade hoidmine eeldab hapnikku likviidsuse näol, et ei peaks odavalt leivarahaks tegema või pangale ära andma.
Aga kui meie elueal ei käigi enam minevikust tuttavat suurt pauku? Jätkub katkematult tänane veidrus rahatrüki ja nullintressidega, kus raha otsib paaniliselt vähegi tootlikke varasid?
Yaris GRAjaskaalat on jah võimatu ennustada aga just seesama “paaniline” tähendab, et osade varade eest makstakse kõvasti üle. Näiteks artiklid vanade autode kohta, kus suvalist pahna mida keegi ei taha, presenteeritakse tulevase klassikana kuhu peaks kiirelt “investeerima” enne kui hinnad lakke tõusevad.
16.01.2020 at 21:13
1 edit. Last edited 16.01.2020 at 21:45 by peep (Moderator)
Yaris GRÜldiselt kui plaan on oma investeeringust saadava tuluga varem kohtuda kui Peetrusega, siis ma isiklikult ei vaataks ühtegi uut autot, mida on tehtud/tehakse üle 1000tk Sealt edasi on ka muidugi sada nüanssi, aga 25 tuhat on ikka väga suur kogus...
Muidu kui sama klassi autodest rääkida, siis kui keegi pani algusaja Evo 25a tagasi vati sisse, siis enamvähem vist võiks täna selle eest 1:1 uue saada, ehk asi on hoiukulu arvestamata "nullis"? Toyota puhul 2045 ja edasi siis...
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Yaris GRTagasi Yarise juurde tulles, tegu on kindlasti erilise autoga mida kiirestisõidu huvilisel võimaluse korral tasub osta. Raha on illusioon või lubadus tulevikuks mida ei pruugi tulla. Seega jääkväärtusega ma pead ei vaevaks. Emotsioonid on päriselt olemas ja ainus asi mis elus loeb.
Yaris GRMinu jaoks personaalselt on see vist esimene selline pisike kiire punn, mis tekitab mõtte, et “aga äkki tõesti?”. Samas mõjutab tema hinnasilt mõtte arendemist ühes või teises suunas väga oluliselt.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
quote:serõi: Minu jaoks personaalselt on see vist esimene selline pisike kiire punn, mis tekitab mõtte, et “aga äkki tõesti?”. Samas mõjutab tema hinnasilt mõtte arendemist ühes või teises suunas väga oluliselt.
Kisub küll teemast välja aga eelmine aasta oli auto24ringil mingi Hyndai üritus, kus i30N autode ja instruktoritega sõideti. Mis ringiaega need "veidi suuremad" punnid näitasid?
Yaris GRInvesteering ja elamus... Reaalselt hakkab see auto maksma ilmselt pea 40k ja ausalt öeldes ei meenu ühtegi Toyotat, mis oleks rahalises mõttes investeeringuks kujunenud. Võibolla roostes Toyota Hiace busside kokku ostmine ja lõpuks Aafrikasse vahendamine ainult . Jääb elamus, aga ausalt öeldes selle raha eest on konkurents tihe ja ma ei ole kindel, et need nö sportmudelid suudavad pakkuda sarnast ja sama kaua kestvat elamust nagu puhtatõulised sportautod. Küll aga meeldib mulle Peebu eluterve lähenemine
quote:trs200: Investeering ja elamus... Reaalselt hakkab see auto maksma ilmselt pea 40k ja ausalt öeldes ei meenu ühtegi Toyotat, mis oleks rahalises mõttes investeeringuks kujunenud. Võibolla roostes Toyota Hiace busside kokku ostmine ja lõpuks Aafrikasse vahendamine ainult . Jääb elamus, aga ausalt öeldes selle raha eest on konkurents tihe ja ma ei ole kindel, et need nö sportmudelid suudavad pakkuda sarnast ja sama kaua kestvat elamust nagu puhtatõulised sportautod. Küll aga meeldib mulle Peebu eluterve lähenemine
Hiace müümisega on varemgi raha tehtud: https://leht.postimees.ee/6875226/lapsepolveunistus-sai-teoks. . Ega ma esimesest paarist lausest kaugemale ei lugenuf, ent see Hiace busside müümise fakt jäi meelde. Aga ka nelivedustel Celicatel on oma innustunud fannkond olemas, Supratest rääkimata.
Yariste ja miks mitte MR2-de putitamine rahalises mõttes rikkamaks ei tee, aga elamusi pakub sellegipoolest. Ja lõppeks ainult see loebki.
Faktilise märkuse korras ajasin täna oma ligi 48 aastat vanale hobiautole hääled sisse ja käisin sellega naljaviluks ülevaatusel. Läbis - mõningase üllatusena. Yaris on selle vanuseni jõudes ilmselt juba roostena taas maakoorde jõudnud.
Yaris GRParameetrite poolest on see putukas jube sümpaatne ja veel parem olnuks, kui auto loomeprotsessis osalenuks mõni disainer, kasvõi näiteks esiosa kavandamisel. Kokkuhoid pole antud juhul teema, sest kere on baasmudelist sedavõrd erinev. Nii kõrge erivõimsusega mootor ja nii väike kubatuur viitavad sellele, et taolist autot müüakse nagu spordivahendit: kui on vaja, siis ostad ja kui tuju läheb üle, siis viskad ära või annad edasi. Kindlasti hoiab see paremini hinda kui tavamudelid, aga selleks ajaks, kui pruugitud GR Yariste turuhind möödub kunagiste uute hindadest, on vähemasti Euroopas sisepõlemismootoritega autode tavakasutus juba keelatud või narruseni piiratud.
Yaris GRTuttuue auto investeeringuna ostmine ei tundu küll hea plaan. Ehk vaid mõni hüperauto nagu GT3RS 4.0, LaFerrari vms.
Teinekord on võimalik mõne auto hinnakõvera põhja tabades lühikeses plaanis korralik % teenida. Kui oleks ostnud Supra MKIV TT LHD ca 5a tagasi, siis täna saaks ehk 100% rohkem. Selle aja jooksul poleks kodugaraažis hoiustamise kulud suureks kasvanud, sõites teeks õlivahetusi niikuinii ja kui kilometraaž olnuks hobiautole kohane, siis poleks ka teised sõlmed täielikku ülekäimist vajanud.
Lähim reaalne võrdlus tundub olema mõni Mitsubishi EVO 6/9, mis oma hinnapõhja saavutamise järel on taas mõnedkümned % tõusnud aga enam ei tundu kuhugi suunas liikuvat. Ju see Yaris GR ka oma tootmise jooksul kukub algul kõvasti, siis natukene kerkib ja jääb pärast tootmise lõppu kuskile max 2/3 algse ostuhinna tasemele hõljuma. Vaevalt GR ostjate autod kuskil metallipressi all roostehunnikuna lõpetavad. Ennem lähevad varuosadeks teistele või kered aetakse läbi kuskil rahvarallidel - mitte lihtsalt ei mädane.
Mina isiklikult kaaluks ka selle ostu, samamoodi nagu serõi, vastavalt hinnale, tõenäolisemalt küll kasutatuna ja umbes kolmandiku võrra hinda kaotatuna. Lisaks huvitab mind ka väga see, et palju sellest mootorist veel välja võtta kannatab. Kas 270hj pealt saaks 350hj peale suhteliselt väikeste modifikatsioonidega ja üsna töökindlalt. Kardiradadel, rahvaspordis ja ka meie ringradadel võiks olla päris fun putukas.
Kaalu pärast muret väga ei tunne. Paljude püha graal Evo 6 TME oli 1365kg.
Yaris GRLugesin Autolehest artiklit selle pilli ehituse kohta ja tegu on palju tõsisemalt kokku pandud aparaadiga kui oleks võinud arvata. Tavalise Yarisega peale nime pole suurt midagi ühist.
Meenutab natuke V6 Clio't, mis oli samuti mõtteliselt rallireplica. Neid tehti oluliselt vähem ja hinnad on praegu ulmelised aga see muidugi pigem hetke anomaalia nagu eespool pakkusin.
21.01.2020 at 10:06
1 edit. Last edited 21.01.2020 at 10:06 by peep (Moderator)
Yaris GRVähemalt kohalikul turul võiks olla ka erimudel "Tänak edition... Olgu selleks Oti signatuur kapotil vms. Igasugune erimudel tegelt aitab kaasa kui "tavalisi" plaan 25000 müüa.
quote:xjan: Vähemalt kohalikul turul võiks olla ka erimudel "Tänak edition... Olgu selleks Oti signatuur kapotil vms. Igasugune erimudel tegelt aitab kaasa kui "tavalisi" plaan 25000 müüa.
Oti signatuur olukorras, kus Ott saab palka Hyundailt? Seda ei saa juhtuma. Ja Latvala või Meeke ei ole vist need nimed, kelle nime signatuurautole panna
Yaris GRToyotsi tiim tundub tänavu tugev. Vaevalt, et Ogieri nimi vähem kaubaks läheb. Kui tuleb ainult tiimi karikas, siis oleks ju paslik äratada ellu taas Mäkinen edition, aga seekord teises tehases...
editionite tegemine neil nimede puuduse taha vaevalt et jääb.
Yaris GRGazoo Racing esindaja andmeil toimub Euroopa esmaesitlus Genfi motosõul. Tellimusi võetakse vastu sõu ajal või vahetult pärast seda, vaid onlainis. Suvel korraldatakse Euroopa eri paigus marketingiüritusi. Esimesed autod antakse kätte 2020 lõpus.