register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : EAL-kaart või mitte EAL-kaart   1 2 3 4 5 6 7  
Poster Message
H.E
  
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Ilmselt pole ma ainuke, kes on olnud olukorras, kus auto ei vasta enam tänavasõidu nõuetele, kuid tahaks siiski rajal kihutada.
Kas EAL-kaardiga auto on ilmtingimata masin, millega võib sõita ainult võistluspaiga ja remonditöökoja vahet?
Ilmselt minu auto ei vasta ühelegi ringrajaklassi nõudele. Kas võttes EAL kaart näiteks kiirendusautole, tohib sõita vaid kiirendusüritustele või võib kustahes muul EAL-is registreeritud üritusel käia?
Kas EAL-kaardiga autoga tohib sõita ainult EAL-is registreeritud üritustel?
Kas treeninguks nimetatakse ainult EAL-is registreeritud üritusi või tohib ka teisipäevasele vabas vormis treeningule sõita?
Kas eksisteerib mingi vahepealne variant hobiautodele?

Üleüldine teemakohane arutelu on oodatud.

Laenasin EAL aastaraamatu mida plaanin õhtul sirvida, kuid ehk oskab juba eos keegi mõnele küsimusele vastata?
09.11.2010 at 14:02
Henri_
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Uuest aastast uus seadus, ma arvan, et praegu ei tea veel keegi, kuidas seda reaalselt tõlgendama asutakse. Praeguse seaduse järgi ei saa politsei nagu midagi teha ja saab sõita alati kõikjal.
Uus seadus määratleks nagu natukene täpsemalt asja. Mina hetkel loen välja seda, et ei mingeid trenni sõitmisi enam. Ainult lubatud võistluspaika või treeningpaika liikuda treileri peal, seal maha ajada ja siis, kui kell lööb näiteks 10 hommikul, kui võistlus algab ajakava kohaselt, siis võid alles avalikule(võistlusjuhendiga määratud) teele sõita.
Kindlasti kavatsen pärast seaduse jõustumist oma "lemmikpolitseinikult" järgi pärima asuda, kuidas täpselt asju tõlgendada.
Enam ei tundu olema ka mingisugust remonditöökotta, diagnostikasse vms kohta sõitmist. Mina olen seaduste tegijate peale praegu pahane, kas on kellelegi kaevelda vähemalt? Absoluutselt iga diagnostikasse ja töökotta sõitmine läheb maksma mitusada krooni. Hooaja peale on tegemist juba arvestatava summaga, mina olin sunnitud see aasta sõitma päris mitukümmend korda.

§ 82. Võistlusauto

(1) Võistlusauto on auto, mis on ette nähtud ainult autospordivõistlustel või -treeningutel osalemiseks ning mis vastab Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) või Eesti Autospordi Liidu kehtestatud nõuetele.

(2) Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud autospordivõistluste ja -treeningutega võistluse või treeningu juhendi kohaselt ja kooskõlastatult võistluse korraldajaga. Võistlusautot võib juhtida liikluses ainult Eesti Autospordi Liidu väljastatud sõitjalitsentsi omav isik.


Teisipäevad ei olnud enne ametlikud kahjuks. Aga iseenesest võiks järgmine aasta registreerida iga teisipäeva ju trenniks marsruudiga Tallinn-Narva-Tartu-Võru-Valga-Pärnu-Audru-Tallinn vms.


Mulle tundub, et kuni aasta lõpuni kehtib selline hall ala, meie ei tee liikluses võistlusautodega lollusi ja nemad ei puutu meid. Igati terve mõistusega lähenemine...


Kuidas on lood hästikinnitatavate veostega uues seaduses? Olen nagu mõistnud, et poltpuur just selline on. Kas ehk tasuks hoopis niisama rajapäeva autosse panna selline ning loota, et keegi otseselt näppima ei tule. Tumedad tagaklaasid ka veel abiks näiteks...ÜV ajaks laduda istmed ja polstrid tagasi sisse ja puur välja poltida, et kindlasti läbi saaks?
09.11.2010 at 14:37 4 edits. Last edited 09.11.2010 at 14:48 by Henri_
Umbertto
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Oluline on teha selgeks mõisted:
Kas "võistlusauto" on auto millel on AINULT EAL kaart ? sel juhul muidugi sellega tänaval ei saa liigelda.
Minu "sportauto" 325 (nii on tehnilises passis kirjas) on ARK-s registreeritud, omab ülevaatust ja kindlustust. Vähemalt eelmisel aastal sai "seoses võitlustega" sinna sõita ja tagasi tulla omal jalal.... Niisama linnapeale tiirutama minek on lihtne võimalus korravalvurite kurjaks ajamiseks ja meile ebasoodsate seadusemuudatuste kiireks tekkimiseks või olemasolevate karmiks rakendamiseks. Kogu see senine luba tavaliikluses "osaleda" tuli lähtudes ralli ülesõitudest, mitte sellest et ka rinkale saaks-oleks nii tore kohale sõita....
Küsimus tarkadele - Kas uus seadus kaotab sportauto mõiste ja sellega seotud senised võimalused ?
09.11.2010 at 14:57
rustang
  
Moderator
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Täna on teema üleval ETV "Vabariigi kodanikes", äkki proovida Sirgi käest küsida?

http://etv.err.ee/index.php?0559312
09.11.2010 at 15:04
Henri_
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Urmas, mulle tundub küll, et sportauto mõiste kaob ära. Ainukene viide sellisele sõnale on numbrimärkide kohta, aga mis kasu on numbrimärgist, kui sellist autotüüpigi ei eksisteeri?
Ja ma tean muidugi, et ralli ülesõitudest lähtuvalt, aga rinka-ja krossimehed kasutasid seda samuti. Ja igati tore seadus oli.
09.11.2010 at 15:10
Jesper
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Urmas, Eestis ei ole olemas ringrada, kiirendust, krossi jne. On ainult ralli. Kõike muud näed sa unes.

Ralliautodel on kõigil numbrid ja nad on registris, seega jah, uuest aastast ainult toimub Tallinn-Audru ots ainult treilaga.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
09.11.2010 at 15:13
peep
 
Moderator
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
EAL kaardiga autoga võib sõita piiramatult ja politseid see ei huvita juhul kui auto on liiklemiseks legaalne. Küll aga kehtivad piirangud autodele, mille tehnilisse passi on kantud märge "sportauto" ja "lubatud kasutada treening- ja võistlusperioodil". Ma pole seaduseid uurinud aga ka senini on praktikas olnud politseinikke, kes sportautoga sõitmisele mis tahes ettekäändel on kiire lõpu teinud koos korraliku trahviga. Ilmselt nüüdsest on asjad selgemalt sõnastatud.

Jääb üle oodata, millal puuriga auto tänavaliikluses legaalseks saab muuta, kuigi ilmselt pole ühtegi huvigruppi, kes seda asja ajaks. Meie inimesed ju ei taha enda huvide kaitseks koostöös tegutseda, sest sellega ju kaasnevad kulud ja äkki keegi veel teenib midagi ? :)
09.11.2010 at 20:19
Ivalo
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Mitte et ma metsikult niisama tänavale kipuks aga iga väikese sõidu pärast küll treilale ei tahaks autot ajama hakata.
Siiani olen päris mitu kilomeetrit linnavahel liigelnud ja pole probleeme olnud.
Ilma teemasse sügavalt süvenemata, kas tõesti ei saaks teatud päevi treeningpäevadeks nimetada, kõik ilusasti EALis ära regada ja oleks kõik JOKK, või on see kuidagi keerulisem?
09.11.2010 at 20:23
rustang
  
Moderator
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Otsisin igaks juhuks välja ka uue seaduse pukseerimispeatüki, õnneks on jäiga ühenduslüliga pukseerimine sisuliselt samaks jäänud.
09.11.2010 at 21:00
Henri_
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Peep, kas ja kuidas üldse EALi kaardiga autosid saadakse? Enne peab olema arvel tavaaautona ja siis alles võtta kaart?
Sportauto senini tundus tegelikult üpris reguleerimata hall ala, vaid see passis olev tõlgendus (??).

Selle asjaajamisega seoses - mina isiklikult ei teaks, kust alustadagi? Saadaks maili alustuseks kasvõi, aga kellele? Riigikokku? Ministeeriumisse? Miks mitte võtta järgmine aasta see kuidagi plaani?

Igati nõme on jah iga asja peale autot treilale ajada. Võtab ära pool päeva selle kusaltki toomine, vedamine ja lõpuks ära viimine.
Ivalo, see sama mõte on mul juba pikemat aega olnud, mõnele olen ka juba jõudnud rääkida. Minu variant oli muidugi radikaalsem - 365 treeningpäeva aastas ja kahtlemata Pallo viha garanteeritud.

Praegu tundub uuesti seda seadust lugedes, et on konkreetselt määratud ära, et juhendi järgi. Kui laia mullina on võimalik seda juhendit kirjutada? Kas rallide ülesõitudel on määratud ära ka ülesõidu teekond iga teejupi ja tänavaga? Või võib laialt kirjutada, et Tallinn -> Pärnu ja kogu lugu? Kas tee valdajalt on nõutud ametlikku nõusolekut ülesõitude jaoks?

rumala jutu kustutasin ära igasuguste segaduste vältimiseks
09.11.2010 at 21:19 4 edits. Last edited 09.11.2010 at 21:58 by Henri_
hall
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Henri, sa paned nii segast, et raske on isegi kuskilt alustada :)

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
09.11.2010 at 21:31
H.E
  
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
2010 aastaraamatu järgi mahuksin ma ilmselt vaid kiirendusmasinatega ühte klassi. Paraku sellest mulle mingit kasu ei oleks.
Ilmselt on minul kõige mõistlikum peita oma modifikatsioonid toonkile taha ning pöidlad pihku suruda ja loota, et politsei rajalt maha ei võta. Kurb on tõdeda, et eestis säherdune hobiautondus on täiesti reguleerimata. Õigem oleks vist siinkohal öelda, et on reguleeritud keelates kõik modifikatsioonid.
09.11.2010 at 21:42
charger
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Vaevalt, et EAL annab loa Pärnu maanteel treenimiseks :D
Kui Audrus on ametlik treening, saad sinna sõita, aga muid reegleid täites.
09.11.2010 at 21:43
-fred-
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
quote:
Henri_:

Mis aga minujaoks naljakas on (võibolla küll kuskil mujal on mõni teine seadus, mis reguleerib paremini) see, et võistlusauto ei peaks nagu olema registreeritud, ülevaatuse ja kindlustusega. Peab ainult vastama EALi nõuetele(mille tagaks nagu kaart) ja FIA nõuetele. Lähtudes sellest, et seaduses on kirjas võistlusauto, siis on iga ringrajal võistlev auto võistlusauto ning ametlikus trennis, mis kulgeb mööda maanteed Audrusse, muutuks legaalseks ka tuldpurskav NEZ GT klassi Viper. Või kasvõi Vormel-Renault 2.0....


Need selle sama seaduse sätted kehtivad ka võistlusautode liikluses kasutamise korral.

§ 73. Tehnonõuded mootorsõidukile ja selle haagisele, nõuded varustusele ning nende nõuetele vastavuse kontrollimine

(1) Liikluses kasutatav mootorsõiduk ja selle haagis ning nende varustus peavad vastama õigusaktidega kehtestatud tehnonõuetele. Mootorsõiduk ja selle haagis peavad olema nõuetekohaselt varustatud.

(2) Liikluses kasutatav mootorsõiduk ja selle haagis peavad olema läbinud tähtaegselt tehnonõuetele vastavuse kontrolli.

§ 81. Sõiduki kasutamisest tuleneva vastutuse kindlustamine

(1) Sõiduki suhtes tuleb sõlmida liikluskindlustuse leping liikluskindlustuse seaduses sätestatud tingimustel.
09.11.2010 at 21:45 1 edit. Last edited 09.11.2010 at 21:49 by -fred-
Henri_
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Ok, ei lugenud siiski piisavalt põhjalikult, tunnistan viga :)

Aga ülejäänud osa? Treening-ja võistlusjuhend? Mind ennast nüüd õnneks see teema liiga palju enam ei puudutagi, kui siis ainult ikkagi töökotta sõit. Igati mugavam trenni ja võistlusele minna treilaga, aga paljudel seda võimalust pole ja kui see seadus oleks kehtima hakanud 2010, siis poleks ma vist sel aastal võistlustele üldse jõudnudki.

Avo, kas saaksid ehk jäiga lüliga pukseerimise kohta olulise välja tuua?

Charger, ei mõelnud Pärnu maanteel sõitu trennina vaid selle kutsumist ülesõiduks.
09.11.2010 at 21:47 7 edits. Last edited 09.11.2010 at 22:11 by Henri_
peep
 
Moderator
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
EAL'i kaardi saab Pallo käest, kui on näidata ette mingi paber selle auto kohta, ilmselt kasvõi ise kirjutatud essee teemal "tegin peedist pesumasina". Kui on soov auto registrisse kanda, siis oleks ilmselt vaja teh. passi, muidu ARK ei võta jutule. Mis ala ja klassi liikur kuulub on omaniku otsustada.

Kõik see ei puuduta auto kasutamist avalikul teel liikumiseks, seda reguleerivad seadused ja need nõuavad mh. registreerimist, ülevaatust, kindlustust jne. Võidusõiduautole saab legaalse ülevaatuse vaid siis, kui tehnilisse passi on kantud vastav märge, ja selle saab siis kui on lisaks autole ja tavapäraselt nõutud dokumentidele ette näidata EAL tehniline kaart ja kiri, milles EAL palub ARK'i antud auto võislusmasinana registreerida. Viimane kord küsiti minult litsensi ka näha.
09.11.2010 at 22:01
rustang
  
Moderator
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
quote:
Henri_: Avo, kas saaksid ehk jäiga lüliga pukseerimise kohta olulise välja tuua?

§ 62. Mootorsõiduki pukseerimine

(1) Mootorsõidukit võib pukseerida haagiseta mootorsõidukiga. ...

(2) Pukseeritava sõiduki roolis tohib olla vaid selle kategooria sõiduki juhtimisõigusega juht.

(3) Pukseerimisel ei tohi pukseeritavate sõidukite sõidukiirus ületada käesoleva seaduse § 15 lõike 1 punktis 4 lubatud sõidukiirust. (=50 km/h)

(4) Painduv ühenduslüli peab jätma sõidukite vahemaaks viis kuni kaheksa meetrit ja selle keskosa peab olema selgesti nähtavalt tähistatud. Jäik ühenduslüli ei tohi olla pikem kui viis meetrit. Keti kasutamine pukseerimiseks on keelatud.

(5) Tehniliselt mittekorras piduritega mootorsõidukit tohib pukseerida jäiga ühenduslüli abil või osaliselt toetatuna pukseerivale sõidukile.

(6) Pukseeritaval mootorsõidukil, autorongil või masinrongil peavad igal ajal põlema ohutuled. Ohutulede puudumisel, või kui need ei tööta, peab pukseeritavale mootorsõidukile, autorongile või masinrongile olema nähtavale kohale paigaldatud ohukolmnurk.

(7) Pukseeritavas mootorsõidukis, autorongis või masinrongis ei pea olema juhti ainult siis, kui pukseeritakse sellise jäiga ühenduslüliga, mis tagab pukseeritava mootorsõiduki, autorongi või masinrongi juhitavuse.

.....

(10) Pukseerida ei tohi:
1) kiirteel. Kui pukseerimisvajadus tekib kiirteel, siis tohib erandina pukseerida lähima ärasõidukohani;
...
4) mis tahes jäiga ühenduslüliga – mootorsõidukit, autorongi või masinrongi, mille tegelik mass on suurem pukseeriva sõiduki tegelikust massist, juhul kui pukseeritaval mootorsõidukil ei tööta sõidupidur;
...

Pukseeritaval autol peab tõenäoliselt olema kehtiv liikluskindlustus, selle saamise eelduseks on liiklusregistris olemine - seega nt. vormelit pukseerida justkui ei tohiks. Minu boldiks tehtud p.5 annab kaudse vihje, et jäiga lüliga pukseerides õnneks ülevaatust ei ole vaja. See oleks võinud olla selgelt väljendatud ka nööri otsas pukseerimise kohta, sisuliselt pole ju mõtet pukseerida tehniliselt korras ja nõuetele vastavat autot, piisav oleks öelda, et painduva ühenduslüli korral peavad pukseeritaval autol töötama pidurid ja rool.
09.11.2010 at 22:08
Ivalo
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
quote:
peep: EAL'i kaardi saab Pallo käest, kui on näidata ette mingi paber selle auto kohta, ilmselt kasvõi ise kirjutatud essee teemal "tegin peedist pesumasina". Kui on soov auto registrisse kanda, siis oleks ilmselt vaja teh. passi, muidu ARK ei võta jutule. Mis ala ja klassi liikur kuulub on omaniku otsustada.

Kõik see ei puuduta auto kasutamist avalikul teel liikumiseks, seda reguleerivad seadused ja need nõuavad mh. registreerimist, ülevaatust, kindlustust jne. Võidusõiduautole saab legaalse ülevaatuse vaid siis, kui tehnilisse passi on kantud vastav märge, ja selle saab siis kui on lisaks autole ja tavapäraselt nõutud dokumentidele ette näidata EAL tehniline kaart ja kiri, milles EAL palub ARK'i antud auto võislusmasinana registreerida. Viimane kord küsiti minult litsensi ka näha.

Uue seaduse valguses ma saan aru, et ei ole sellest (registris, ülevaatus tehtud, kindlustus tehtud, passis sportauto märge ja juht EAL litsentsiga) kõigest kasu. Ehk ikkagi on ainus variant 365 treeningpäeva aastas regada, ma võin juhendid valmis kirjutada.:)

09.11.2010 at 23:18
Jesper
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
quote:
peep:
Jääb üle oodata, millal puuriga auto tänavaliikluses legaalseks saab muuta, kuigi ilmselt pole ühtegi huvigruppi, kes seda asja ajaks. Meie inimesed ju ei taha enda huvide kaitseks koostöös tegutseda, sest sellega ju kaasnevad kulud ja äkki keegi veel teenib midagi ? :)
Siinkohal sa lahmid. Ma julgen väita, et juba täna saab Eestis puuriga auto ilma sportauto märketa tänavaautona arvele ja see tegelikult ei ole üle mõistuse raske protseduur, aga foorumisse pole selliseid asju mõtet väga põhjalikult kirjutada, sest 99% inimestest ei viitsi süveneda ja vastukaja sellele on stiilis "aga miks minu autot mille mina olen ise teinud nagu ise tahan ei saa mina mina mina tahan tahan tahan ark on paha".

Lihtsalt mõned märksõnad:
Porsche 911 GT3 RS-il on suur tiib taga ja selle saab registrisse
Aston N24-l on puur ja selle saab registrisse
Renault Megane R26-l on puur ja 6 punkti vööd ja plastmassist aknad ja selle saab registrisse
Brabusel on miljon hobujõudu ja triljon kuupsentimeetrit töömahtu üle originaali ja selle saab registrisse
... aga Brabusel pole kuskil kere peal MB märki ;)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
10.11.2010 at 01:25
-XR-
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
quote:
Jesper:
Brabusel on miljon hobujõudu ja triljon kuupsentimeetrit töömahtu üle originaali ja selle saab registrisse
... aga Brabusel pole kuskil kere peal MB märki ;)

Mu autol on passis ainult väike märge "ümberehitus suurendatud võimsus".
Tehas andis paberid kaasa ja nendega sai ARK-is arvele.
Aga Brabusel näiteks vastab summuti müra ja heite normidele.

Teised su nimetatud autod olid nii öelda tehasest tulnuna juba sellised.
Brabus on siiski ümberehitatud Mercedes ja passis on ka kirjas ikkagi Mercedes.
10.11.2010 at 01:31
Jesper
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Naah, Brabus on Brabus, ei mingit mersut. Toodab Brabuseid.

Täiendus: andmed seisuga 2010, ajalugu ei tea.

Täiendus 2: ok, ma ei tahtnud tegelt nii ülbet teksti kirjutada, lisaseletus: EL-is on rämedalt palju seadusi mis reguleerivad igasuguste B-varuosade tootmist ja muud autode non-OEM juppidega varustamist, ja valdav enamus on tehtud mõttega et autotootjad ei saaks oma suva järgi väga vabalt ja laia lauaga turult minema pühkida kõiki neid ettevõtteid, mis toodavad autodele juppe aga samas mingil põhjusel tootja soosingut ei oma (need seadused küll pole enamasti auto-spetsiifilised, vaid muuhulgas ka autodele rakendatavad). Samas teine väga tugev aluspõhimõte on see, et juppide ostja ja paigaldaja ei tohi mingi nipiga saada endale poest ostetava kolaga viga teha. Seal keskel on üpris lai "sweet spot", milles tegutsevad ettevõtted suurusjärkudest alates "mees ja koer" kuni "kui Eestisse koliks, siis oleks kohe top50 käibe poolest", ja tegelikult puuduvad põhimõttelised juriidilised takistused, miks Eesti ettevõtted ei võiks samas nišis tegutseda. Lihtsalt kui näiteks tuua toiduainetetööstusest paralleele, siis ma isiklikult oma korteris olen suuteline tootma väikeseeriana perfektset Rilletes du Mans'i, aga selle poodi müügile saatmine eeldaks teatud nõuete täitmist ja nende täitmise tõestamist vastavatele järelevalveametkondadele.

Sama moodi ma olen suuteline Peugeoti korralikult ära tuunima, aga otse tänavale seda lihtsalt ei lasta. Mis on mõnes mõttes nõme, aga mõnes teises mõttes loogiline.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
10.11.2010 at 01:54 3 edits. Last edited 10.11.2010 at 02:32 by Jesper
peep
 
Moderator
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Võimalik küll, et tehases toodetud ning TÜV paberitega poltpuuriga auto oleks meil legaalne aga selle tõestamiseks tuleb minu hinnangul võtta jalge alla kohtutee kuni Euroopa inimõiguste kohtuni ja see on töö mis nõuab aega ja jõudu nii nagu seaduste muutminegi.

Mis puutub tehasemasinaid, siis nende puurid jms. ebastandartne on tüübikinnitusega kaetud ja vajadusel teeb ARK tüübikinnituse väljastanud firmale järelepärimise, et täpsustada, mis on legaalne tänaval ja mis mitte ? GT3 on puuri esiistmetest tahapoole jääv osa on ok aga eespool olevate torudega koos saad arvele vaid sportautona, sest neid pole sertifitseeritud ja Porsche müüb neid eraldi kaasa märkusega "track only". Loomulikult nii täpselt seda meil teh passi ei kanta ja reaalelus saab need lisatorud suht rahulikult hiljem lisada aga GT3 on ju erand, 99,99 % autodest ei ole mingit puuri tehase poolt sertifitseeritud. Puutusin teemaga kokku oma GT3 regamisel.
10.11.2010 at 07:56
kivialune
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
Ma arvan, et miks GT3 tahapoole jääva puuriga saab arvele ja esiosaga mitte, tuleneb seadustest, millele peab toodetetud auto vastama vastavas riigis (meil EU seadused). Eks seal on mingi nõue, kuidas passiivne turvalisus peab tagatud olema. Juhile lisatud puur annab avarii puhul suure eelise ühele sõidukile. Kui näitlikkust vaja, siis võib alati Tarantino Death Proofi vaadata ;)

Kui puur kõrvale jätta, siis peaks saama arvele ümberehitatud auto kui iseehitatud.
10.11.2010 at 10:11
peep
 
Moderator
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
On olemas EL kehtivad mitmesugused standardid, millele vastavuse tunnistuseks väljastab asjaomane organ EL tüübikinnituse ja mida kõik liikmesriigid tunnustavad. Lisaks on igal riigil oma standardid, mis võivad laiendada võimalusi auto konstruktsiooni muutmiseks. UK's näiteks saab kontorilaua ja tiibklaveriga avalikel teedel liigelda aga mõnes riigis on isegi erineva mõõduga velgede/rehvide kasutamine väga keeruline või isegi keelatud. Teisi liikmesriike sellised ühe riigi kehtestatud laiendused ei puuduta ja nad ei pea nendega arvestama ehk üthset lähenemist ei ole.

Iseehitatud auto ei tohi põhineda seeriaviisiliselt toodetud auto kandekonstruktsioonidele, seega peaksid oma autole ise kere või raami tegema, et ta arvele saada.
10.11.2010 at 10:57
kristohd
 
EAL-kaart või mitte EAL-kaart
quote:
kivialune: Juhile lisatud puur annab avarii puhul suure eelise ühele sõidukile. Kui näitlikkust vaja, siis võib alati Tarantino Death Proofi vaadata ;)

Seda filmi võiks vaadata küll kuid mitte selle nurga alt. :)
Tänaval sõidab meil sõiduauto Ford Escort aastast 81 kui ka veoauto DAF XF 105.460. Siin ka eelis ühel teise ees kui peaksid avariisse sattuma.
Kui auto on ilma igasuguse kokkupõrke puhul amortiseeruva osata siis ellu jääb ikka juht, kes sõidab mõne turvalise autoga, mis kokkupõrke korral tükkideks laiali lendab. Vaadata võiks crashteste ja vastavaid saateid.
10.11.2010 at 12:31
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : EAL-kaart või mitte EAL-kaart   1 2 3 4 5 6 7  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.