register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Turvapuur - nõu tarvis :)   1 2 3 4  
Poster Message
Crac
  
Turvapuur - nõu tarvis :)
Tere,

Seoses eesti driftingu reeglite muutumisega olen sunnitud 2010 hooajal autosse puuri paigaldama.
Kuna minu jaoks on kere tugevdamine/puuri ehitus täiesti tume maa, siis uuriks missugust nõu teadjamad inimesed annavad. Esialgu huvitab mind, et mida peaksin puuri ehitavalt isikult/firmalt pakkumist võttes küsima? Kindlasti on mitu tehnilist üksikasja, mis muudavad hinda ja mille peale ise ei oska kohe mõelda. Kui kellegil on mõne hea/soodsa puuriehitaja kontakt, siis oleksin kindlasti ka sellest huvitatud :)

Ma ei tea, kas see midagi muudab aga auto on Nissan 200SX S14 ja kasutan teda drifti ja opentracki laadsetel üritustel.

2010 drifti PRO klassi puuri nõuded:


Tänud juba ette :)


____________________________
Audruring: 1.35.0 - S14 200SX LS2 V8
Estring: 1.04.0 - S14 200SX
29.11.2009 at 13:08
imre
Turvapuur - nõu tarvis :)
Sõbra rallikale tegi puuri http://www.heiker.ee/
29.11.2009 at 14:06
hents99
  
Turvapuur - nõu tarvis :)
Meie teeme, Tartus, Raadil, Võidusõidutehnika AS territooriumil.

Mõni aeg tagasi sai meil 200SX S14 puur valmis (GT klasside nõuetele vastav), võin ka paar pilti teha, kui huvi on.

www.elbe.ee/nissan/1.jpg Numbreid on 1-9.jpg



____________________________
C126+W126 ; SEC ; W201+W203
29.11.2009 at 14:46 1 edit. Last edited 30.11.2009 at 19:31 by hents99
serõi
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
Mõistlik oleks teha puur selliselt, et sellega saaks sõita vähemalt Baltic Openis ja NEZ GT-s. Ma peast täpselt nende klasside tingimusi ei tea, aga drifti nõuetega võrreldes on seal kindlasti nõue katusediagonaali olemasoluks.

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
29.11.2009 at 15:21
Lembit
Turvapuur - nõu tarvis :)
Kõige olulisem erinevus on see, et esimene kaar peab olema kah jämedamast torust. Ehk siis need torud, mis algavad ukse eesmise alaserva juurest ja jooksevad mööda A-piilarit ülesse.
Kindlasti tee selline puur, mis vastaks FIA nõuetele. Olulist hinnavahet ilmselt ei tule, aga pärast saad autot kasutada palju rohkematel üritustel, kui peaks selline soov tekkima. Järelturg kah parem.
29.11.2009 at 16:24
Silwer
Turvapuur - nõu tarvis :)
Minu auto puuri tegi Rait Orupõld: http://racing.kosei.ee/rait-hinnakiri.html

Keevisõmblus ei ole tal küll kõige ilusam aga muus osas on puur selline nagu ma seda tahtsin.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
29.11.2009 at 17:02
Moss
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
Ma avan oma kompanjoniga ka väikse nurgakese kus muuhulgas saame ka seda tööd teha. Keevitaja kokku puutunud nii turvapuuride kui 200SX'idega.

EDIT: Tallinnas
29.11.2009 at 23:43 1 edit. Last edited 29.11.2009 at 23:44 by Moss
Jesper
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
Mina soovitaks esiteks võtta Appendix J art 253 ette ja selle põhjalikult, mõttega ja korduvalt läbi lugeda. Siis võtta ette konkreetsete võistlusklasside reeglid, millesse auto peab mahtuma, ja nendega sama teha. Kohati mul on tunne, et seda tegevust harrastatakse puuriehitajate poolt oluliselt vähem kui eeldada võiks, pannakse nii "nagu alati on tehtud". Kui sa tead piinliku täpsusega, mida sult hiljem tehnilises nõutakse, siis on palju kergem puuriehitaja tegevusel silma peal hoida ja vastastikust arusaamist hinnata. Termin "FIA nõuetele vastav" on natuke sõnakõlks, tegelikult on lubatud terve rida asju nagu näiteks poltidega kinnitused jms, mille peale reaalselt Eesti rinka tehnilises läheks ilmselt suuremaks kammimiseks, aga noh see dokument on siiski kõige aluseks, mida siis võistlusklasside reeglitega täpsustatakse.

Siis reeglitele vastavuse järel on ülitähtis see, et sa lõpp-produkti oma lõpliku kiivri ja istmega ka normaalselt sisse mahuks ning saaksid võtta juhtimiseks sobiva asendi. Selle punkti arvelt pole mõtet kokku hoida ei aega ega raha, ma arvan et ma ei pea põhjendama, miks :) Osta ära iste, kinnitused, rihmad, vähemalt paar juppi FIA torupehmendust jne ja ära kiida midagi heaks ja võta puuritegijalt mitte midagi vastu enne, kui sa pole kogu kolaga autos reeglitepäraselt sees istunud. Ok, kui sa oled alla 170cm pikk, siis probleemide tõenäosus väheneb kolinal. Sama juhtub siis, kui järgid postituse lõpus olevat soovitust.

Mina vastupidiselt enamuse arvamusele nende Open ja GT klasside pärast väga ei stressaks, vähemalt kui pole plaani reaalselt järgmisel aastal rajale tulla. Võidusõiduauto põhiideeks on siiski olla kasutatavate ressursside piires maksimaalselt konkurentsivõimeline ja driftis see vaevalt mingit eelist annab et põhimõtteliselt vastab auto mingi hoopis teise ala ja klassi reeglitele, mida pole plaanis sõita. Ok, peakaare paksused ja katuse diagonaal või rist on vast mõttekas kohe õiged teha, aga muud pudinad võib iga kell lisada, ja neid seal ikka on mõned, pakuks lakke vaadates et töömahu erinevus 30% ei ole üle pakutud. Joonista endale kaks plaani - "minimaalne vajalik, hiljem täiustatav" ja "maksimaalne mõistlik", võta mõlemile hinnapakkumised ja konsulteeri eelarvega. Reeglitel on ka üldjuhul komme aja jooksul muutuda, seega näiteks aasta 2013 Open/GT klassi puur ei pruugi olla sama mis täna, või siis on üldse klass välja surnud vms.

Üks asi mida reeglites enamasti ei mainita, aga soovitaks täisvariandi puhul teha, on harness bar - see teeb vöödega majandamise palju lihtsamaks ja lisab ka turvalisust.

Ja noh ma ei tea nüüd kuidas seda viisakalt öelda, aga mina isiklikult ei ostaks puuri algaja puuriehitaja käest, nagu ei roniks ka algaja kirurgi noa alla. Ettevõtlikkus on muidugi vahva ja tervitatav, ja kuskilt peab ju alustama, aga las nad alustavad kellegi teise puuri ja pimesoolega ;) Võta mõni tuntud tegija, kelle puuridega on reaalseid võistlusi sõidetud ja reaalseid õnnetusi üle elatud, vihjeid saab näiteks siitsamast foorumist lugejate autode alt.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
30.11.2009 at 01:46 1 edit. Last edited 30.11.2009 at 02:21 by Jesper
serõi
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
quote:
Jesper: Mina vastupidiselt enamuse arvamusele nende Open ja GT klasside pärast väga ei stressaks, vähemalt kui pole plaani reaalselt järgmisel aastal rajale tulla. Võidusõiduauto põhiideeks on siiski olla kasutatavate ressursside piires maksimaalselt konkurentsivõimeline ja driftis see vaevalt mingit eelist annab et põhimõtteliselt vastab auto mingi hoopis teise ala ja klassi reeglitele, mida pole plaanis sõita. Ok, peakaare paksused ja katuse diagonaal või rist on vast mõttekas kohe õiged teha, aga muud pudinad võib iga kell lisada, ja neid seal ikka on mõned, pakuks lakke vaadates et töömahu erinevus 30% ei ole üle pakutud. Joonista endale kaks plaani - "minimaalne vajalik, hiljem täiustatav" ja "maksimaalne mõistlik", võta mõlemile hinnapakkumised ja konsulteeri eelarvega. Reeglitel on ka üldjuhul komme aja jooksul muutuda, seega näiteks aasta 2013 Open/GT klassi puur ei pruugi olla sama mis täna, või siis on üldse klass välja surnud vms.



Tõesti, ei pea näpuga järge ajama ei Openi/GT ega muude klasside tingimustes, kuid mõistlik oleks asi ikka nii teha, et tulevikus põhimõttelisi asju ringi tegema ei peaks. Kõige olulisemaks ongi just õigete mõõtmete ja parameetritega materjali valik peakaarte ja muude oluliste kohtade valmistamisel. Samuti on mõistlik panna paika mõned asjad, mida hiljem on maru kehv lisada (nt katuse diagonaal/rist). See mõni toru alguses rohkem (või veidi teistmoodi) lisada ei suurenda eelarvet nii märkimisväärselt, et selle arvelt oleks mõistlik kokku hoida. Kui peakaared ja diagonaalid on olemas, siis need "muud pudinad" ei ole kohustislikud, vaid mõnikord lihtsalt jäikuse või muul sarnasel põhjusel mõtekad ja neid võib tõesti alati hiljem lisada.


____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
30.11.2009 at 10:16
peep
 
Moderator
Turvapuur - nõu tarvis :)
Võimalusel seo turvapuur vedrustuse kinnituspunktidega, ma pole küll Nissani kere omapäradega kursis aga üldjuhul omab see kere jäikusele tuntavat mõju ja kui see pole reegliga keelatud, siis nii ka tehakse.
30.11.2009 at 10:21
Jesper
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
Tegelt kui ma nüüd vaatan puhanud peaga neid drifti (olematuid) reegleid ja Craci auto teemat, siis äkki on jällemüügiväärtuse suhtes mõttekam hoopis poltidega puur teha, kui võistluskarjäär läbi siis torud välja ja müüd tänavaautona maha. Ma küll ei tea kui suur ja likviidne on järelturg GT klassi toorikutele, aga kõhutunde järgi pakuks et tuunitud tänavapilli omast väiksem?

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
30.11.2009 at 13:26
Crac
  
Turvapuur - nõu tarvis :)
Suur tänu kõigile vastuste eest, hakkan siis seda puslet otsast kokku laduma.



____________________________
Audruring: 1.35.0 - S14 200SX LS2 V8
Estring: 1.04.0 - S14 200SX
01.12.2009 at 15:19
peep
 
Moderator
Turvapuur - nõu tarvis :)
OT: Sul selle projektiga veel arenguruumi on...

http://www.gt500.se/blog/
02.12.2009 at 11:14 2 edits. Last edited 02.12.2009 at 11:17 by peep
Silwer
Turvapuur - nõu tarvis :)
Kas siin see punase värviga mäkerdatud toru ikka tohib olla ukse ristiga katkestatud:
Mul on nagu meelde jäänud et see toru ei tohiks olla ukse ristiga seotud ja peaks minema terve toruna ülalt alla, nagu siis siin:

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
02.12.2009 at 13:13
Jesper
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
quote:
Silwer: Kas siin see punase värviga mäkerdatud toru ikka tohib olla ukse ristiga katkestatud
Jah, tohib.

8.3.2.1.4 Windscreen pillar reinforcement :
Cars homologated as from 01.01.2006 only :
It must be fitted on each side of the front rollbar if dimension "A" is greater than 200 mm (Drawing 253-15).
It may be bent on condition that it is straight in side view and that the angle of the bend does not exceed 20°.
Its upper end must be less than 100 mm from the junction between the front (lateral) rollbar and the longitudinal (transversal) member (see Drawing 253-52 for the measurement).
Its lower end must be less than 100 mm from the (front) mounting foot of front (lateral) rollbar.

Samas mõlemal pildil on üks teine kohustuslik täiendus puudu...

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
02.12.2009 at 13:59
Silwer
Turvapuur - nõu tarvis :)
Sinu tekstis ei olnud kuskil öeldud kas ta peab ühes tükis olema või ei pea. Ma ei suutnud ka kiiresti otsides FIA reeglitest midagi selle kohta leida. Samas, nendel tehases ehitatud ralliautodel mida mul on au olnud oma näpuga katsuda on see toru olnud ühes tükis ülevalt alla välja.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
02.12.2009 at 14:26
Jesper
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
The connection of the doorbars to the windscreen pillar reinforcement (Drawing 253-15) is authorised.

Üldiselt http://fia.com/EN-GB/SPORT/REGULATIONS/Pages/InternationalSportingCodeA.aspx on põhikoht kust asju vaadata, Appendix J art 253 kõigile autodele ja art 255-259 lisaks erinevatele "GT" autodele.

Samas võiks kokku leppida et kui jutt käib millegi kohustuslikkusest, siis millisest reeglite komplektist me räägime, siin on segiläbi nüüd NEZ GT mis omakorda sisaldab p**setäit FIA klasse, Baltic Open ja drift ning juba viskab rallit ka sisse :) Neis kõigis on erinevad reeglid. Ma päris 100% kursis pole, aga kujutan ette et nende ukseava tugevduste kohustuslikuks kuulutamine on valdavas enamikus mainitud klassidest omaette saavutus.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
02.12.2009 at 14:59 5 edits. Last edited 02.12.2009 at 15:26 by Jesper
Silwer
Turvapuur - nõu tarvis :)
Otsisin netist erinevate puuride pilte ja tundub et võib tõesti teha nii ühe toruga kui ka jätkatud toruga.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
02.12.2009 at 15:32
hents99
  
Turvapuur - nõu tarvis :)
Meie puur on NEZ GT kõlbulik ja puur on ka üle vaadatud.

____________________________
C126+W126 ; SEC ; W201+W203
02.12.2009 at 17:48
BSRcar
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
MTÜ Võidusõiduabi. Võite julgesti pöörduda võistlusauto ehitamisel tekkivate küsimustega.
http://www.racehelp.ee



____________________________
BSR tuuning Eesti esindus !!! Dream Car OÜ Tel. 505 6057 //
MTÜ Võidusõiduabi www.racehelp.ee
25.12.2009 at 15:18 1 edit. Last edited 25.12.2009 at 15:19 by BSRcar
Turvapuur
Turvapuur - nõu tarvis :)
Mõningad viimased näited:
https://picasaweb.google.com/116154171520566624155/BMWCUPTurvapuur?authuser=0&feat=directlink



küsimustele vastuseid saab mailitsi


____________________________
Teie ideed, meie lahendused
04.01.2012 at 22:25 9 edits. Last edited 05.01.2012 at 18:18 by Turvapuur
Jesper
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
Kui eesmärk oligi seda näidata, siis vabandan, aga piltidel paistev puur ei ole FIA/BMW Cupi reeglitele vastav vähemalt kolmes eraldiseisvas punktis. Ilmselt saaks veel norida, aga ma rohkem ei viitsinud otsida.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
05.01.2012 at 18:44
Henri_
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
Kas mõtled neid painutatud torusid nagu armatuuri all olev või peakaare tahaviimise tõttu painutatud all olev toru?

Ma just mõtlesin, et marukift, huvitav, miks keegi teine sedasi pole torusid toonud ja ruumi paremini kasutanud.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
05.01.2012 at 19:03
Jesper
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
Ei, need jupid on minuarust "optional", ehk võivad üldse puududa. Ma muidugi pole mingi ekspert, lihtsalt üritan propageerida reeglite lugemist, eriti juhul kui pakutakse avalikult teenustööd.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
05.01.2012 at 19:31
serõi
 
Turvapuur - nõu tarvis :)
quote:
Jesper: Kui eesmärk oligi seda näidata, siis vabandan, aga piltidel paistev puur ei ole FIA/BMW Cupi reeglitele vastav vähemalt kolmes eraldiseisvas punktis. Ilmselt saaks veel norida, aga ma rohkem ei viitsinud otsida.

Aga nimeta need palun?

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
05.01.2012 at 22:30
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Turvapuur - nõu tarvis :)   1 2 3 4  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2020.