register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Ford Escort Mk1 - rustang   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
Minu praegune peamine hobiauto on läbi teinud päris mitu metamorfoosi. Algselt sai ostetud Soomest 200 euro eest "põllurallikas", siis leidsin eestist veel ühe doonori ja nendest kahest sai enamvähem mõistliku kere kokku panna. Koopalaiendused on omaaegsete tehase laienduste plastist koopiad, nende kinnitamiseks tuli tiivad veidi ümber teha.
Vastvärvitud auto nägi välja niisugune.

Selles keres on pesitsenud mitu "evolutsiooni" tehnikat, ei hakka kõiki katsetusi üles lugema.
Tänase seisuga on autol Lada 2101 tagasild, 4.3 ülekanne, lahtine differ, 1-lehelised lehtvedrud, Lada omast ümber ehitatud Panhard varras ja difri kohal ette suunatud "3-link" varras.
Pidurid taga on Lada alumiiniumtrumlid. Punane Koni amort. Togliatti piduriklotsid.
Esisild on Capri püstakute baasil, Volvo 240 4-kolviga pidurisadulad, 3-se rullnokabemmi esimesed kettad (260 mm), Koni punased amordid ka ees (algselt 924 Porschele mõeldud), esivedru on Ladalt, alumised õõtsad uniballiga, vedrutaldrik reguleeritava kõrgusega, stabikapuksid polüuretaanist. Piduriklots on Ferodo HD tänavaklots. Addinoli pidurivedelik.

Mootor Modeo 2-liitrine Zetec, 1.8-se escorti plokikaas, nukkvõllid ja klapid standard, klapid ja klapipesad lihvitud Windorfis, kanalid mõõdukalt silutud, plokk hoonitud, standardkolvid ja kepsud, kepsupoldid ARP. Väljalase on isetehtud 4-1. Ka isselase on isetehtud, 38mm ITB setup, topeltpihustid, Megasquirt + EDIS sissepritse-süütekontroller. Mootoriõli Addinoli spets-Zeteci täissünt õli. Jahutusradiaator koos elektriventikaga on Lada 2103 päritolu. Aku Baer 25Ah, pakiruumis plastist "paadikastis". Bensiinipaak ZAZ-966, bensiinipump-rõhuregulaator Mazda 6.

Sidur on mingi V6-diiselScorpio oma, kettal Pidurimeistri OÜ "rahvaspordi"katted, käigukast tavaline T9, kardaanvõll ise lühendatud.

Salongis on Recaro tool, RCI 3-tollised 5-puntivööd, AutoGage Monster tahhokas. Rehvid on Toyo R888, veljed Compomotive.
23.02.2007 at 10:00 4 edits. Last edited 23.02.2007 at 10:48 by rustang (Moderator)
Silwer
Ford Escort Mk1 - rustang
On ikka hübriid... :)

Kas see Lada sild on ennast õigustanud? Mille pealt need ITB on pärit?

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
23.02.2007 at 10:11
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
Tagasild on end igal juhul õigustanud. Tugevam kui selle auto originaalsild, parem ülekanne, odavam korrastada ja ka ketastega LSD on sellele sillale suhteliselt odav - mida ma küll senini ei ole raatsinud osta :-P

ITB on Gixxeri ehk GSXR 600 pealt. Võiks vähe suurema sisemõõduga olla. Green Twister koonusfilter ;) Sisselaskekolle on tehtud nii, et Zeteci algsele alumiiniumist flantsile on MIG-ga sobivad tükid juurde keevitatud.

2007 hooajaks on plaan auto radikaalselt (jälle!) ümber ehitada aga ei julge enne piiksuda kui asi ära tehtud. Elame-näeme.
23.02.2007 at 10:22 1 edit. Last edited 23.02.2007 at 10:49 by rustang (Moderator)
raimo_r
Ford Escort Mk1 - rustang
vedrutaldrik reguleeritava kõrgusega - kas need poldid, mis peale sobiva seade "valimist" kinni keeratakse, lahti ei põru ? mulle nii väideti ja soovitati varianti, kus reguleerimine toimub taldriku keeramisega.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
26.02.2007 at 00:58
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
Mul seal mingeid polte ei ole, vedrutaldriku asend fikseeritakse kontramutriga. Seni lahti tulnud ei ole. Samas, ma tänaval ei sõida ka.
26.02.2007 at 09:21
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
Sai eile 12. mai OT ootuses proovitud, kas mootor käivitub - jah käivitus :)
Midagi kohe muuta ei ole plaanis, pigem kõik üle kontrollida enne sõitu - pole ju ise suurt rada korralikult proovida saanudki.
Siiski-siiski, auto mugavamaks kohaleveoks on tulemas jäik ühenduslüli (kolmnurk).
17.04.2007 at 12:30
Moss
 
Ford Escort Mk1 - rustang
Igavesti vahva sõiduk. Aga võiksid veidi lähemalt rääkida toite- ja süütesüsteemist, selle ülesseadmisest ja seadistamisest, tekkinud probleemidest jne. Kas ITB'dega on kasutusel Alpha-N variant?
17.04.2007 at 22:59
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
Pikem jutt on fordifoorumis lugejate autode all aga lühidalt öeldes jah, alpha-N on hetkel (ehk aju vaatab pöördeid ja segusiibrit ning MAP näitu ei arvesta). Toitesüsteem on Mazda paagisisene bensupump sisseehitatud rõhuregulaatoriga, süüde on Fordi EDIS-kontroller, wasted spark, (ilma jaoturita), kütusekaarte olen seadistanud tavalise kitsaribalise Lambdaanduriga ja Mega Tune softiga, süütekaart on internetis leiduva info põhjal kokku pandud.
19.04.2007 at 11:45 1 edit. Last edited 19.04.2007 at 11:45 by rustang (Moderator)
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
Sai enne OT-d valmis tehtud ammumõeldud abivahend auto mõnusamaks kohaleveoks:

29.04.2007 at 18:03
Silwer
Ford Escort Mk1 - rustang
Vägagi asjalik lahendus.

Aga tekkis päris võhiklik küsimus - kas sellega vedades on veetaval autol rool lukus või lahti vedamise ajal?
Ning kas selliseks vedamiseks ei ole vaja nn. käru luba lisaks tavalisele B katile?

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
29.04.2007 at 19:17
Jesper
 
Ford Escort Mk1 - rustang
See on pukseerimine jäiga ühenduslüliga. Pukseeritaval autol peab olema ülevaatus ja kindlustus, mass peab olema vedaja massist väiksem.

http://www.autonet.ee/liikluseeskiri.php?peatykk=22
29.04.2007 at 19:51
que
 
Ford Escort Mk1 - rustang
quote:
Jesper: See on pukseerimine jäiga ühenduslüliga. Pukseeritaval autol peab olema ülevaatus ja kindlustus, mass peab olema vedaja massist väiksem.

http://www.autonet.ee/liikluseeskiri.php?peatykk=22
Lahkud Tallinnast, kell 7 ...
29.04.2007 at 22:06
matukas
  
Ford Escort Mk1 - rustang
Kui arvestada alguspunktist Saugasse 132 km, siis 2,6 tundi sõidu peale ja lisaaega veel ca 0,5 tundi, tuleb u 3 h kokku :)
Tahaks näha, kes 50 kph autot pukseerib (kui ennast välja jätta). Andestage OTopic pärast.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
29.04.2007 at 22:28
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
quote:
Jesper:Pukseeritaval autol peab olema ülevaatus ja kindlustus, mass peab olema vedaja massist väiksem.

Seda ma küll kuskilt välja ei loe, et ülevaatus olema peab? Kindlustus, jah.
30.04.2007 at 07:53
Garfield
  
Ford Escort Mk1 - rustang
Kunagine võistluskaaslane transas oma Ladat ka niimoodi Pärnusse. Siis, kui kärudega kitsas käes oli. Sa tead oma käigukasti ehitust paremini, uuri, millist võlli vabakäigul ringi aetakse. Kui see õli üles ei "aja" siis soovitan kardaani alt ära võtta transa ajaks. Ladal oli käigukast "kuival" igatahes niimoodi transades.

____________________________
Focus RS
30.04.2007 at 08:53
Garfield
  
Ford Escort Mk1 - rustang
quote:
Silwer: Vägagi asjalik lahendus.
Aga tekkis päris võhiklik küsimus - kas sellega vedades on veetaval autol rool lukus või lahti vedamise ajal?
Ning kas selliseks vedamiseks ei ole vaja nn. käru luba lisaks tavalisele B katile?
Loomulikult lahti, kui keerad, keeravad tagumise auto esirattad ise kaasa. Ja tagurdada ei saa.


____________________________
Focus RS
30.04.2007 at 08:54
Jesper
 
Ford Escort Mk1 - rustang
quote:
rustang:
quote:
Jesper:Pukseeritaval autol peab olema ülevaatus ja kindlustus, mass peab olema vedaja massist väiksem.

Seda ma küll kuskilt välja ei loe, et ülevaatus olema peab? Kindlustus, jah.
Sellest on Automoto ja Auto24 foorumites palju juttu olnud, siiamaani pole keegi leidnud seadusepügalat mis vabastaks teel liikuva auto (mis siis et nööri või sinu puhul rauast nööri otsas) ülevaatuse kohustusest. Kuna mingit kohtupretsedenti pole, on see asi politseinike otsustada, osad norivad, teised mitte.

Liiklusõiguse spetsialistide arvamused:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=28884#0
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=21404#0
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=68595

Ma nüüd ei taha seda ideed loomulikult maha teha, suht mõnus on raja ääres ka nn "hooldusautot" omada (eriti vihma korral), rääkimata sellest kui autoga rajal midagi juhtub. Lihtsalt informeerin, et inimesed saaksid teha teadlikke otsuseid.

Üks vallatu lisaküsimus tekkis pilti vaadates ka, kas kroomitud RS-stanged on kaalusäästu huvides riiulisse kolinud? ;)
30.04.2007 at 11:10 6 edits. Last edited 30.04.2007 at 11:28 by Jesper
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
Jesperi toodud linkidelt sain siiski kinnituse oma varasemale veendumusele:

Loe seadust tähelepanelikult siis leiad,et ilma kehtiva ÜV-ta auto juhtimine on karistatav.Sealjuures pole vahet kas juhid pukseerivat või pukseeritavat sõidukit.
Küll ei ole aga võimalik kedagi karistada kui pukseerida jäiga ühenduslüliga, mille korral pukseeritavas sõidukis juht puudub.
30.04.2007 at 11:44
Jesper
 
Ford Escort Mk1 - rustang
Ok, minu viga, ma nii peenelt ei osanudki mõelda.
30.04.2007 at 11:49
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
Tegelikult on see seadus jura. Kui on vaja pukseerida, siis ilmselt on auto katki. Kui ta on katki, siis ei ole võimalik ka ülevaatust saada. Hobiautonduse rahva jaoks võiks lubada pukseerida ÜV-ta autot, kindlustuse nõue on OK (avarii puhuks). Kiirus on niikuinii 50-ga piiratud, ohutuse peab tagama juht.
30.04.2007 at 12:54
Jesper
 
Ford Escort Mk1 - rustang
On küll jura. Kui keegi viitsiks TOM-i ilusa ja põhejndatud ettepaneku kirjutada, siis ma usun et mitu foorumitäit rahvast kirjutaks sinna alla. Lõppkokkuvõttes on imho tegemist tagurpidise seaduseauguga, st kogemata reguleerib üks punkt (ülevaatuse nõue) natuke laiemat ala kui peaks, mitte seadusandja sooviga pukseeritavaid autosid kiusata. Kui see väheohtliku veaga vms sõiduki mõiste on nagunii seaduses sees, siis oleks väga loogiline kui see käiks ka pukseeritava auto kohta.
30.04.2007 at 13:39
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
OK kõik muudkui ehitavad ja saavad valmis - ma siis ka!
Tänaseks on kohal 30L JAZ fuel cell, valmis on surge tank ning hangitud on 2 pumpa, üks madalsurve-etteande ning teine kõrgsurve-peapump. Nüüd peab kütuse kätte saama!
06.06.2007 at 13:21
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
Eile läks uue kütusesüsteemiga mootor käima, tõenäoliselt tuleb küttesegu kaarti veidi muuta kuna rõhuregulaator ka muutus.
Surge tank on tehtud keskkonnasäästlikus vaimus, vanast tulekustutist. ;) Kütuse liikumise skeem on täpselt nii nagu siin kuskil ühes lõimes oli, väike ring on paak-madalsurvefilter-madalsurvepump-surgetank-paak ja suur ring on surgetank-peapump-kõrgsurvefilter-fuelrail-surveregulaator-surgetank, lisaks on paagi tuulutus läbi ohutusklapi.
26.06.2007 at 08:29 1 edit. Last edited 26.06.2007 at 08:30 by rustang (Moderator)
raimo_r
Ford Escort Mk1 - rustang
mis suurusjärku see fuel celli hind jäi kui küsida tohib?

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
26.06.2007 at 09:04
rustang
  
Moderator
Ford Escort Mk1 - rustang
Koos transade ja maksude ja asjadega ligi 3000.-
26.06.2007 at 09:30
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Ford Escort Mk1 - rustang   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.