register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Pedalboxi peasilindritest   1 2 3  
Poster Message
Jesper
 
Pedalboxi peasilindritest
quote:
serõi:
Seega, kui ma panen ritta 100 järjest ühendatud peasilindrit ning kõik need ühendan samade parameetritega töösilindritega (ülekanne 1:1), siis rakendades peasilindrite esimesele silindrile jõudu 100N (ca 10kg), on võimalik tõsta üles töösilindritele asetatud raskus 100tk x 100N = 10 000N => ca 1000 kg?

Siiamaani "jah". Pole isegi 100-t peasilindrit vaja, piisab ühest.
quote:
serõi:
Seda siis selliselt, et tõstetav raskus nihkub üles täpselt sma palju kui nihkub sissepoole peasilindri kolb?
Sellele osale on vastus "ei".

Ma kordan veelkord üle:
1. vabakäiku ületavas pidurikontuuris pole märkimisväärset jõudu,
2. tihedalt vastu ketast surutud klotsidega pidurikontuuris pole märkimisväärset teepikkust,
seega
3. igasugu asjade tõstmised jms mõttelised eksperimendid on täiesti omal kohal ekskavaatorit või tungrauda projekteerides, aga mitte pidurisüsteemi juures.

Ma tõesti ei oska enam selgemini seda seletada ega ausalt öeldes viitsi enam 20ndat korda sama sisuga postitust kirjutada ja igasugu kohatut möginat taluda. Kaspar ostis ka juba peasilindrid ära. Kel on teema vastu sügavam huvi, sel soovitan igasugu netis leiduva pasa asemel võtta ette mõni asjalikum temaatiline raamat ja see läbi tudeerida. Ega ma ka neid asju ise lakke vaadates välja ei mõtle siin.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
13.01.2012 at 15:55 2 edits. Last edited 13.01.2012 at 16:01 by Jesper
rustang
  
Moderator
Pedalboxi peasilindritest
quote:
serõi:

Seega, kui ma panen ritta 100 järjest ühendatud peasilindrit ning kõik need ühendan samade parameetritega töösilindritega (ülekanne 1:1), siis rakendades peasilindrite esimesele silindrile jõudu 100N (ca 10kg), on võimalik tõsta üles töösilindritele asetatud raskus 100tk x 100N = 10 000N => ca 1000 kg? Seda siis selliselt, et tõstetav raskus nihkub üles täpselt sma palju kui nihkub sissepoole peasilindri kolb?

Ei. Jõud ei ole sama mis töö.
13.01.2012 at 15:55
hall
 
Pedalboxi peasilindritest
Heaküll. Oletame, et meil on kolm taburetti. Nad on veidi veidrad, aga tehtud lihtsalt teaduslikeks katseteks:

1. taburetil on kolm põranda vastu toetatud jalga, mille igas otsas on x mm läbimõõduga töösilinder koos kolviga. Nende kolme jala ja istumisplaadi vahel on kolm üksteise järgi ühendatud peasilindrit, millest iga peasilindri väljund on ühendatud jalgade otstes asuvate töösilindrite otstega. Peasilindrite parameetrid on samad, mis töösilindritel.


2. taburetil on samamoodi kolm põranda vastu toetatud jalga, mille igas otsas on x mm läbimõõduga töösilinder. Sellel teisel taburetil on aga jalgade istumisplaadi poolsetes otsades iga jala otsas eraldi kolm töösilindrit (ehk siis ühendatud paralleelselt), mille väljundid on ühendatud jalgade allotstes olevate töösilindrite sisenditesse). Peasilindrite parameetrid on samad, mis töösilindritel.

3. taburett on tavaline kolme jalaga taburett.

Lihtsuse huvides eeldame, et erinevate taburettide konsrtuktsioonid ei kaalu midagi.

Nüüd istub iga tabureti peale 100kg massiga inimene, rakendades selliselt istumisplaani kaudu jõudu ca 1000N.

Kui kehtib Jesperi ja Avo väide, peaks 1. tabureti puhul iga jalg suruma vastu põrandat jõuga 1000N, so kokku 3x1000N=3000N ning teise ja kolmanda tabureti puhul 1000N/3=333N. Kas siis ongi nii, et esimese tabureti puhul tunneb põrand tabureti all justkui oleks tabureti peale istunud hoopis 300kg massiga inimene? :)

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
13.01.2012 at 16:21 1 edit. Last edited 13.01.2012 at 16:23 by hall
Jesper
 
Pedalboxi peasilindritest
Jah, kui 1. taburetil istub parun von Münchhausen.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
13.01.2012 at 16:29
rustang
  
Moderator
Pedalboxi peasilindritest
quote:
serõi: kolm üksteise järgi ühendatud peasilindrit,

See järjestikühendus ajab sul äkki aju sõlme? Järjestikühendus on teoreetiliselt mõttetu, selle asemel võib vaadelda ühte silindrit kus on n väljundit. Autos on see "järjestikühendusega" peasilinder vaid turvakaalutlustel, et lekkiva süsteemiga osalist pidurdusvõimet säilitada.
13.01.2012 at 16:35
hall
 
Pedalboxi peasilindritest
quote:
rustang:
quote:
serõi: kolm üksteise järgi ühendatud peasilindrit,

See järjestikühendus ajab sul äkki aju sõlme? Järjestikühendus on teoreetiliselt mõttetu, selle asemel võib vaadelda ühte silindrit kus on n väljundit. Autos on see "järjestikühendusega" peasilinder vaid turvakaalutlustel, et lekkiva süsteemiga osalist pidurdusvõimet säilitada.


Olgu sellel taburetil nr 3 minupärast üks kolme väljundiga peasilinder. Kas siis tunneb põrand justkui istuks taburetil 100 kg inimese asemel 300 kg inimene?

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
13.01.2012 at 16:37
hall
 
Pedalboxi peasilindritest
quote:
Jesper: Jah, kui 1. taburetil istub parun von Münchhausen.

Kas ka muudes hüdrosüsteemides sõltub toimimine sellest, kas kangi rutjab von Münchausen või mitte? :)

Ise sa väitsid, et järjest ühendatud peasilindrite korral on iga töösilindri poolt tekitatav jõud võrdne peasilindrile rakendatava jõuga. Miks nüüd selle tabureti näite puhul see enam ei kehti?

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
13.01.2012 at 16:40
Umbertto
 
Pedalboxi peasilindritest
Kui paar meest + parun von Münchhausen täna õhtul koos sauna leili võtma läheks, siis ei kuluks 100 °C saavutamiseks ühtegi puuhalgu ega kW elektrit, rääkimata pidurisilindritest. :D
Oh Kaspar, Kaspar, mida sa teed....
13.01.2012 at 16:52
hall
 
Pedalboxi peasilindritest
Pascali seadus ütleb meile, et F2 / F1 = S2 / S1.

Kui töösilindri kolvi pindala on võrdne töösilindri kolvi pindalaga (kolbide pindalaga) võrdub peasilindri kolvile rakendatav jõud selle jõuga, mida annab edasi töösilindri kolb (töösilindrite kolvid kokku). Kui iga töösilinder on sama pindalaga, mis töösilinder, siis suudab ta tekitada jõudu, mis võrdub peasilindri kolvile rakendatava jõu ja töösilindrite arvu jagatisega. Ehk kui 100kg inimene istub ükskõik millise varem kirjeldatud tabureti peale, siis igal juhul mõjutavad jalad põrandat jõuga, mis on võrdne inimese raskusjõu ja jalgade arvu jagatisega.

Kokkuvõtteks: väljundi poolest pole mingit vahet, kas peasilindrid on ühendatud järjest või paralleelselt. Vahe on vaid selles, kas töösilindritele rakendatav jõud jagatakse ära mahhaaniliselt (paralleelne ühendus) või hüdrauliliselt (järjestikühendus).

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
13.01.2012 at 17:34 1 edit. Last edited 13.01.2012 at 17:37 by hall
rustang
  
Moderator
Pedalboxi peasilindritest
quote:
serõi: Kokkuvõtteks: väljundi poolest pole mingit vahet, kas peasilindrid on ühendatud järjest või paralleelselt.

Kuidas see järjestikkus või paralleelsus sul defineeritud on?
13.01.2012 at 17:39
hall
 
Pedalboxi peasilindritest
quote:
rustang:
quote:
serõi: Kokkuvõtteks: väljundi poolest pole mingit vahet, kas peasilindrid on ühendatud järjest või paralleelselt.

Kuidas see järjestikkus või paralleelsus sul defineeritud on?


Paralleelsuse näide on pedalbox, järjestikühendus on näiteks mitme väljundiga peasilinder.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
13.01.2012 at 17:41
rustang
  
Moderator
Pedalboxi peasilindritest
Ah nevermind.
13.01.2012 at 17:48 1 edit. Last edited 13.01.2012 at 17:49 by rustang
uzzac
 
Pedalboxi peasilindritest
Andke andeks sõbrad :)

- Parun von Münchhausen

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
13.01.2012 at 18:13
-fred-
 
Pedalboxi peasilindritest
quote:
serõi: Pascali seadus ütleb meile, et F2 / F1 = S2 / S1.

Kui töösilindri kolvi pindala on võrdne töösilindri kolvi pindalaga (kolbide pindalaga) võrdub peasilindri kolvile rakendatav jõud selle jõuga, mida annab edasi töösilindri kolb (töösilindrite kolvid kokku). Kui iga töösilinder on sama pindalaga, mis töösilinder, siis suudab ta tekitada jõudu, mis võrdub peasilindri kolvile rakendatava jõu ja töösilindrite arvu jagatisega. Ehk kui 100kg inimene istub ükskõik millise varem kirjeldatud tabureti peale, siis igal juhul mõjutavad jalad põrandat jõuga, mis on võrdne inimese raskusjõu ja jalgade arvu jagatisega.

Kokkuvõtteks: väljundi poolest pole mingit vahet, kas peasilindrid on ühendatud järjest või paralleelselt. Vahe on vaid selles, kas töösilindritele rakendatav jõud jagatakse ära mahhaaniliselt (paralleelne ühendus) või hüdrauliliselt (järjestikühendus).

Jah just igal juhul mõjutavad jalad põrandat jõuga, mis on võrdne inimese raskusjõu ja jalgade arvu jagatisega, sest kui sel mehanismil muid toetuspunkte pole, siis võime seda tinglikult vaadata jäiga kehana (kasvõi musta kastina, mille sisu teadmata) ja pole vahet, kui palju ning kui suuri silindreid seal sees on, siit ka Jesperi viide Münchhausenile.
Nagu juba alul ütlesin on tandemsilinder vaadeldav ühe silindrina, ei ole vahet, kui palju kolbe sinna juurde panna järjestikku, rõhk silindris on sama. Kui 100 mm2 kolvile mõjub 1000 N jõud, siis vedelikus tekib 10MPa rõhk.
Kui kahele paralleelses silindris asuvale 100 mm2 kolvile rakendada kummagile 500 N (kokku siis 1000N) jõudu, siis tekib vedelikus 5 MPa rõhk.
Lihtsuse huvides võib neid parallelseid silindreid ka tinglikult ühe 2 korda suurema kolvipinnaga silindrina vaadelda, siis saame 200 mm2 kolvi puhul 5 MPa rõhu.
Kuid töös ju ei võida
13.01.2012 at 18:57
Jesper
 
Pedalboxi peasilindritest
Teen ettepaneku lisada järgmise aasta EMV kavva uus innovatiivne ala: kombineeritud kahevõistlus kus tehakse time attack formaadis 30 ringi aja peale ja lahendatakse kohe sinna otsa füüsika riigieksam :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
13.01.2012 at 19:25
uzzac
 
Pedalboxi peasilindritest
quote:
Jesper: Teen ettepaneku lisada järgmise aasta EMV kavva uus innovatiivne ala: kombineeritud kahevõistlus kus tehakse time attack formaadis 30 ringi aja peale ja lahendatakse kohe sinna otsa füüsika riigieksam :)

Jesper Saron - 12 points :) :)

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
13.01.2012 at 20:13
hall
 
Pedalboxi peasilindritest
Jesper, sa kihlveoga oleks nõus? Näiteks 1000€ peale? ;)

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
15.01.2012 at 20:30
Jesper
 
Pedalboxi peasilindritest
Millise väite peale sa täpselt kihla tahad vedada?

Ma üldiselt leian, et raha peale kihla vedamine on veidi barbaarne, kast ja bragging rights on palju mõistlikum asi mida vahele panna.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.01.2012 at 20:46
uzzac
 
Pedalboxi peasilindritest
Karm värk. Kaotaja pannakse kasti ja pärast võid braggida ka veel :)

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
15.01.2012 at 21:02 1 edit. Last edited 15.01.2012 at 21:03 by uzzac
Jesper
 
Pedalboxi peasilindritest
:) kle mul on siin varsti juba rinka EMV ennustuskontor valmis. Hetkel on õlle suhtes kõige nukram stsenaarium kui rada saab täpselt õigel ajal valmis, esimesel etapil on Kumho 1600 klassis 15 või rohkem osalejat ja selle klassi ühe või kaks sõitu võidab Kaspar Aruvee. Ülejäänud võimalike sündmuste arengute puhuks on kasum kenasti erinevate teineteist tasakaalustavate kihlvedudega lukku pandud :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.01.2012 at 21:18
hall
 
Pedalboxi peasilindritest
quote:
Jesper: Millise väite peale sa täpselt kihla tahad vedada?

Ma üldiselt leian, et raha peale kihla vedamine on veidi barbaarne, kast ja bragging rights on palju mõistlikum asi mida vahele panna.

Väide on see, mdia ma juba varem olen väitnud:

quote:
serõi: Pascali seadus ütleb meile, et F2 / F1 = S2 / S1.

Kui töösilindri kolvi pindala on võrdne töösilindri kolvi pindalaga (kolbide pindalaga) võrdub peasilindri kolvile rakendatav jõud selle jõuga, mida annab edasi töösilindri kolb (töösilindrite kolvid kokku). Kui iga töösilinder on sama pindalaga, mis töösilinder, siis suudab ta tekitada jõudu, mis võrdub peasilindri kolvile rakendatava jõu ja töösilindrite arvu jagatisega. Ehk kui 100kg inimene istub ükskõik millise varem kirjeldatud tabureti peale, siis igal juhul mõjutavad jalad põrandat jõuga, mis on võrdne inimese raskusjõu ja jalgade arvu jagatisega.

Kokkuvõtteks: väljundi poolest pole mingit vahet, kas peasilindrid on ühendatud järjest või paralleelselt. Vahe on vaid selles, kas töösilindritele rakendatav jõud jagatakse ära mehhaaniliselt (paralleelne ühendus) või hüdrauliliselt (järjestikühendus).

Raha võime kihlveoskeemis mõistagi millegi muu vastu vahetada, pole probleemi :)


____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
15.01.2012 at 21:34
hall
 
Pedalboxi peasilindritest
quote:
Jesper: Ülejäänud võimalike sündmuste arengute puhuks on kasum kenasti erinevate teineteist tasakaalustavate kihlvedudega lukku pandud :)

Seltskond, keda üldiselt peetakse käimasoleva majanduskriisi vallapäästjateks (finantskeemikud), nimetaksid su tegevust peenelt portfelli diversifitseerimiseks :) Oled sa erinevaid tuletisväärtpabereid ka oma portfelli abil turgu paisanud? :)

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
15.01.2012 at 21:39
Jesper
 
Pedalboxi peasilindritest
Seda mõttelist taburetikatset ühe lahutamatu väitena võttes on see loomulikult tõene, aga põhjendus mida mööda sa sinna jõuad on vale. Fred juba seletas ka, miks.

Samas kui võtta aluseks see lõik:
quote:
serõi:
Kokkuvõtteks: väljundi poolest pole mingit vahet, kas peasilindrid on ühendatud järjest või paralleelselt. Vahe on vaid selles, kas töösilindritele rakendatav jõud jagatakse ära mehhaaniliselt (paralleelne ühendus) või hüdrauliliselt (järjestikühendus).
, siis minugipoolest :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.01.2012 at 21:46
hall
 
Pedalboxi peasilindritest
Selle mõttelise tabureti võib ka külili pöörata ning mitte jäigaks konstruktsiooniks muuta, vahet pole.
Aga on meil siis kihlvedu? Mis vahel on? ;)

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
15.01.2012 at 21:56
Jesper
 
Pedalboxi peasilindritest
Kuna tegemist on tähtsa asjaga :), siis tegin ka joonised. Kõik silindrid joonistel on ühesuguse läbimõõduga ja on oma tagumist otsa pidi mingi konstruktsiooni külge kinnitatud. Teisel joonisel peasilindri kahe väljavõtte vahel olev kolb võib vabalt edasi-tagasi liikuda.



Minu väide: siin joonisel Fs = 2*Fv



Minu väide: siin joonisel Fs = Fv

Selle peale, et mu mõlemad väited on tõesed, kast õlut ja uhkeldamisõigus, nagu öeldud sai :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.01.2012 at 22:19
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Pedalboxi peasilindritest   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.