Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
BMW E36 Austraalias Tere.
Ma olen siin foorumis päris mitu-mitu aastat ringi luuranud, kuid sõna võtta pole põhjust olnud. Mulle tundub, et siin foorumis on viimasel ajal vaiksemaks jäänud, mispärast otsustasin enda tegemistest natuke kirjutada. Äkki kellegile pakub huvi.
Natuke taustast. Ma tulin Austraaliasse kümmekond aastat tagasi ja jäingi siia. Hobi autodest olen suutnud siiamaani eemale hoida, aga nüüd lasin rihma natuke lõdvemaks ning üritan varasemat tegemata jätmist nüüd kompenseerida. Lühidalt, tuli kodu lähedal E36 328i manuaal müüki, hind oli õige ja ostsin ära. Auto ise on nagu vana auto ikka, nokitsemist jagub. IMG_4029 by Tiit Saul, on Flickr IMG_4031 by Tiit Saul, on Flickr
Detsembris oli mul esimene raja päev selle autoga. Õnneks oli mul sõber külas, kellega tegime nädala jagu pikki õhtuid ja sai autol terve ports asju ära parandatud. Vahetasime rooli lati kiirema vast, kägu kangi puksid, pidurid, ratta laager ja palju muud.
Raja päevale võtsin tegelikult oma E28 ka nalja pärast kaasa. IMG_4895 by Tiit Saul, on Flickr
Raja peal oli kohe selge, et E36 taga sild vajab pukside vahetust. Tagumine ots aitas kaasa roolida, eriti just esimeses kurvis oli stabiilsus küsitav. Sellegi poolest päeva lõpu poole suutsin autoga natuke harjuda ja sain natuke isegi nautida. Siinkohal tasub mainida, et ma sõita ei oska ja rajal olen varem vaid paar korda ainult käinud esi veolise autoga.
Kui E36 oli rajal peaaegu OK siis E28 käitus masendavalt. Pidurid pehmenesid esimese ringiga, kurvis kaldus tohutult jne. IMG_2843 by Tiit Saul, on Flickr IMG_2717 by Tiit Saul, on Flickr IMG_2756 by Tiit Saul, on Flickr IMG_2544 by Tiit Saul, on Flickr
Tuleviku plaani ma täpselt pole veel täpselt paika pannud. Nii palju tean, et rajal ma tahan sellega käija, aga kui tõsiselt seda modifitseerima hakkan, et tea.
Sisse laske kollektori vahetasime M50 vastu, kergem hooratas läheb järgmisena vahetusse. Taga silla puksid tellisin 10 minutit tagasi ära. Uusi rehve on ka vaja ja siis rajale jälle
BMW E36 AustraaliasPole ime, et taga ots ujub. Huvitaval kombel kõik ülejäänud püksid tunduvad heas korras olevat. Vahetusse lähevad siiski kõik puksid.
BMW E36 AustraaliasM50 sisselaske kollektor läks eelmine ädala vahetus peale. Oli suurem töö kui alguses arvasime, aga paari õhtuga sai ikkagi tehtud.
Dünaamika muutus tuntavalt, aga täpselt vastupidi mis ma eeldasin. Enne kollektori vahetust oli mootor tuim kuni 4500 pöördeni ja siis järsku hakkas vedama. Nüüd suurema sisse laskega on jõudu juures alt otsast kuni 4500 pöördeni. Kiirendus on nüüd lineaarne ja mingit jõnksu enam ei tunne.
Täpselt selline tunne, nagu enne kollektori vahetust ei olnud vanos aktiveeritud ja nüüd vanos töötab. Kütust võtab kah vähem ja 2.93 pea ülekanne ei olegi enam uimane. Jõu lisa madalal pöördel on heateretulnud tänaval liiklemisel, aga rajal sellest tolku pole. Ma loodan, et aju programmeerisega saab ülevalt otsast natuke jõudu juurde. 0598BE9C-9A71-42D0-8955-9594F62B4D46 by Tiit Saul, on Flickr5CA8B460-5438-4B38-B567-B40BFF4A3C90 by Tiit Saul, on Flickr 6528E000-9D2D-442F-BDB7-F579DE1AFC09 by Tiit Saul, on Flickr 61B5A9D3-3E04-474E-BAA8-BD7FBA20D713 by Tiit Saul, on Flickr
BMW E36 Austraalias Taga sild sai natuke värskendust. Kõik puksid sai ära vahetatud. Üllatusena olid kõik puksid, välja arvatud üks, originaalid aastast 98 ja suht heas korras kusjuures. Sellegi poolest, ei viitsinud valima hakata ja läksid kõik korraga vahetusse. Tagant järele mõeldes, oleks võinud originaal kummi puksi asemel midagi kangemat valida.
Poole kergem hooratas läks ka külge. Tuleb välja, et 6,5kg hoorattaga kannatab tänaval sõita väga hästi. Mul on riiulis 4 kg hooratas, mis tulevikus ilmselt tuleb alla kruvida.
Kuna ma E28 niikuinii ei sõida, siis laenasin temalt rattad. Peale natukese ratta koopa muljumist tundub, et E28 veljed mahuvad E36 alla enamvähem.
3,45 diffri muretsesin kah praeguse 2,97 asemele. Loodan enne raja päeva ära vahetada.
Jube tahtmine oli kohe ring rajale proovima minna, aga ei jõudnud raja päevaks valmis. Järgmine nädal üritan raja peale saada. Eeldan umbes 2 sekundit oma eelmisest ajast maha saada. üks sekund paremate rehvide näol ja teine sekund taga silla värskendusest ja enda arengust. IMG_5215 by Tiit Saul, on Flickr IMG_5240 by Tiit Saul, on Flickr IMG_5285 by Tiit Saul, on Flickr IMG_5330 by Tiit Saul, on Flickr IMG_5341 by Tiit Saul, on Flickr IMG_5332 by Tiit Saul, on Flickr IMG_5306 by Tiit Saul, on Flickr EFD2ADEF-9C20-4A69-8698-733055934ACE by Tiit Saul, on Flickr
BMW E36 AustraaliasMina elan Canberra linnas.
Igal suuremal linnal on vähemalt üks ringrada olemas. Canberra on väike linn, aga õnneks on Wakefield Park Raceway ainult tunni kaugusel. 3 tunni kaugusel on Sydney ja 5 tundi sisemaa poole on Winton Raceway. Siin Canberras kohapeal toimmub ka Hill Climb kaks korda kuus.
BMW E36 Austraalias Emotsiooni rohke raja päev on selja taga.
Mul sõber ostis paar päeva tagasi E46 ja liitus minuga mis tegi mul selle ürituse palju huvitavamaks. Hommikul oli ärevus suur ja näpud sügelesid. Rahvast oli rajal rohkem kui lootsime, aga päev tõotas tulla lõbus.
esimesel sessioonil ei saanud ma autoga üldse hästi läbi. Auto käitus tänu tehtud muudatustele teistmoodi, aga ma polnud kindel, et palju paremuse poole. Tänu paremale rehvile pidamist nagu oli, aga kuidagi rahutult käitus. Nagu metsiku hobusega kappks ringi. Esi ots vajub labi ja siis järsku on hoopiski külg ees. Esimese sessiooni lõpus oli tunne, et sellega küll normaalselt sõita ei saa. Täitsa hämmastav kuidas tänaval eeskujulikult käituv auto rajal komistama hakkab?
Teisiel sessioonil pöörasin rohkem tähelepanu enda sõidu stiilile. Avastasin, et mul on rumal komme hoo maha võtmise korral gaasi pedaal täitsa lahti lasta, mis tekitas kohe üle juhitavuse. Muidugi samal ajal töötasin oma pidurdus punktide leidmisega ja trajektoori korrigeerimisega.
Minu semu, kes esimest korda elus ringrajal, sõitis rajal juba päris kiiresti, aga rajalt maha tulles lasi auto mahlad välja. Kartsime, et mootor on kutu, aga ainult paisu paak andis alla. Kiirelt leidsime lammutusest varu paisu paagi ja olimegi rajal tagasi.
päeva lõpu poole hakksin autoga juba harjuma. Oli tunda, et potensiaali on kuid sõita ikkagi ei oska.
Viimasel sessioonil vahetasime autod. Sõbra E46 on all mingisugused odavad coiloverid millest me ei osanud alguses midagi arvata. Sõites oli selge kui kehva minu auto vedrustus on. E46 sõitis nagu arvutimägus. Väga stabiilne ja ette aimatav. Ei ole mingit kurvi meelitamist ega korrigeerimist vaja. Tundus, et olin kiirem e46, aga kahjuks aega ei mõõtnud. Ahjaa, lõpupoole mootor hakkas tõrkuma ja ühe velje sutsin kõveraks tal sõita.
Kokku võtteks;
*Sõber ostis pühapäeval auto ja teisipäeval lõhkusime selle neli korda ära, aga lõpuks sõitis ikkagi omal jalal koju.
*Minu autol kreeras ratta laager ennast lahti mis sai koha peal ära lapitud. Üks tuttuus rehv on kandiline.
*oma ringi aega ma ei parandanud. Peamiselt liiga vähese aja tõttu.
*Palju-palju rohkem tahaks sõita.
*Vedrustusega tuleb midagi tõsist peale hakata.
*auto käru tuleb muretseda, et ei peaks tehnilise rikke pärast põdema. IMG_3265 by Tiit Saul, on Flickr IMG_3290 by Tiit Saul, on Flickr IMG_5392 by Tiit Saul, on Flickr 52948611_1152032064956488_5815509001525264384_n by Tiit Saul, on Flickr IMG_3362 by Tiit Saul, on Flickr
BMW E36 AustraaliasKui esivedrustus on pehmem kui tagavedrustus siis on ülejuhitavus kerge tulema. Vaevalt, et asi vaid gaasipedaali käsitlemises on. E36 on lihtne masin, kui kõik korras siis pole mingit erilist taltsutamist vaja. Aga eks neid teemasid võib teisigi olla,näiteks tagarattad on lahku vms.
BMW E36 AustraaliasEnne ostude tegemist soovitaks kõigepealt tutvuda teooriaga vedrustuse ja geomeetria teemal. Sealt edasi saad hakata step-by-step analüüsima enda autot ja vajalikesse täiustustesse raha suunama.
Mind aitas ala- ja ülejuhitavuse teooriast aimu saada youtube kanal Driver61 university. Sealt kaheksas ja üheksas video keskenduvad ala- ja ülejuhitavusele.
Vedrustuse ja geomeetria osas meeldis enim selle nimekirja teine kuni neljas video(õige järjekord vist pigem neljanda poolt alustades).
Kui mingi pilt teooriast on ees, saad võimaluse korral asjalikuma simulaatoriga kõike virtuaalselt katsetada. Nt Forza Motorsport 4 lubab sõidu ajal igasugu statistikat jälgida ja päris paljusid vedrustuse parameetreid timmida.
BMW E36 AustraaliasTänud vastuste eest.
Mis ma ise arvan, on kehva juhitavuse põhjuseks põhi süüdlaseks 1-minu sõiduoskus, 2-liiga pehme vedrustus
Minu sõidu oskuse loodetavasti parandab praktika.
Seekord kasutasin bridgestone re003 rehve millel on pidamist rohkem kui vana rehviga. Parem pidamine pani vedrustuse suurema koormuse alla (vedrud käisid täiesti põhja mõnes kurvis). Liigne vedrustuse käik mõjutab külgkaldeid ja kokku jooksu, mis teeb auto juhitavuse närviliseks.
Ma sattisin sillad ise kodus vana hea nööri ja mõõdulindiga paika Esirattad keerasin otseks ja taga ratastel kokku jooksu reguleerisin tehase näitajate järgi. Ees sain paar kraadi külgkallet, aga taga sillas üle 0 kraadi reguleerida ei saanud (reguleeritav alumine hoob on juba tellitud). Minu nööri ja mõõdulindi meetod ei ole nii täpne kui proffesionaalne töökoda, aga ma usun, et päris mööda ma ei pannud. IMG_5349 by Tiit Saul, on Flickr
quote:peep: Kui esivedrustus on pehmem kui tagavedrustus siis on ülejuhitavus kerge tulema. Vaevalt, et asi vaid gaasipedaali käsitlemises on. E36 on lihtne masin, kui kõik korras siis pole mingit erilist taltsutamist vaja. Aga eks neid teemasid võib teisigi olla,näiteks tagarattad on lahku vms.
Tänud. Tehasest tuli auto M-tech vedrustusega, aga kas ja mida seal aastate jooksul vahetatud, ma ei tea. Vähemalt stabilisaator vardad on kõige kangemad mis e36 saada oli.
quote:Cardo: Pildil tundub, et tagumised võiks olla kerge külgkaldega, siis kurvis toetub paremini.
Taga sillas keerasin kalde pähja, aga sellest ei piisanud. Reguleeritavad hoovad on juba tellitud.
Kirjuta kaspar@wisefab.com vaatame mis hinnaga ja kuidas kõige soodsamalt asjad sinuni saame tarnida.
Tänud. Uurin asja. Hetkel on plaan silla tugevdus plaadid kere külge keevitada ja BC coiloverid muretseda. Ma vaatan üle mis teil pakkuda on.
quote:redbug: Enne ostude tegemist soovitaks kõigepealt tutvuda teooriaga vedrustuse ja geomeetria teemal. Sealt edasi saad hakata step-by-step analüüsima enda autot ja vajalikesse täiustustesse raha suunama.
Mind aitas ala- ja ülejuhitavuse teooriast aimu saada youtube kanal Driver61 university. Sealt kaheksas ja üheksas video keskenduvad ala- ja ülejuhitavusele.
Vedrustuse ja geomeetria osas meeldis enim selle nimekirja teine kuni neljas video(õige järjekord vist pigem neljanda poolt alustades).
Kui mingi pilt teooriast on ees, saad võimaluse korral asjalikuma simulaatoriga kõike virtuaalselt katsetada. Nt Forza Motorsport 4 lubab sõidu ajal igasugu statistikat jälgida ja päris paljusid vedrustuse parameetreid timmida.
Tänud info eest. Kindlasti uurin asja. Vedrustuse teadus on minu jaoks äärmiselt huvitav ja plaan on ennast sel teemal harida. Paar raamatut olen muretsenud, aga aja puuduse tõttu pole aega veel läbi lugeda olnud. Race car engineering and mechanics by Van Valkenburgh ja How to make your car handle by Fred Puhn. Ma olen üritanud neid raamatuid õhtul lapsele unejutuks lugeda, aga poiss ei ole kahjuks rahul
28.02.2019 at 13:30
3 edits. Last edited 28.02.2019 at 13:49 by TiitSaul
BMW E36 Austraalias
Üks näide minu probleemist. Natuke enne kurvi lasin gaasi maha (pidurit ei puutunud) ja auto muutus üle juhitavaks. Järgmises kurvis andsin gaasi ja auto oli ala juhitav. Hiljem hoidsin selles kurvis gaasi peal mis parandas olukorda, aga siiski enesekindlust selles kurvis ei tekkinud. Samas E46 oli selles kurvis palju-palju stabiilsem tunne. Võis vabalt kas gaas põhjas või vaba jooksuga läbi sõita.
BMW E36 Austraalias
Siin on näha minu päeva apsud. Tuleb tunnistada, et see viimane klipp minu uisutamisest on päris piinlik, aga olge lahked ja naerge
Kõige esimene klipp juhtus minu päeva teisel ringil ja ehmatas päris ära esialgu.
01.03.2019 at 14:09
1 edit. Last edited 01.03.2019 at 14:12 by TiitSaul
BMW E36 AustraaliasTekkis ootamatult tööl vaba paev ja üritasin midagi kasulikku korda saata. Käisin vahetasin rajal kandiliseks sõidetud rehvi ära ja lasin neil sillad kah sirgu keerata. Kahjuks ei salvestanud nad ratta seadeid enne reguleerimist. Mul oleks hea võrdlus moment olemas olnud mul enda reguleerimis täpsusest.
Mida teie mu praegusest ratta asenditest arvate? Kuskil neti avarustest on melde jääanud, et raja tarbeks võiks esi rattad otse joosta ja taga sillas 0.2 kraadi kokku jooksu olla? IMG_5565 by Tiit Saul, on Flickr
Kuidagi imelik on korras autot ratsida. Autosid peaks parandama, mitte lõhkuma, aga see katuseluuk pidi minema. Kiivriga oli pea ruumi puudu ja 15kg üle arust kaalu mul vaja ei ole. Lõhkumiseks ma selle ostsin, aga ikka ei nautinud lakke auke puurida.
Näpud sügelevad järgmise raja päeva järgi.
quote:TiitSaul: Autosid peaks parandama, mitte lõhkuma...
Hakkab juba looma ehk lumepall on veerema lükatud. Nüüd veel sisu ka välja, turvakaar sisse, korvistmed (kaalu ära korviste ja originaaliste ning nägu läheb naerule), 4 või 6punkti vööd ja siis on juba peaaegu. Edu!
BMW E36 AustraaliasKui juba esimene pop-needi auk on nagunii puuritud, siis minuarust kõige parema paugu ja taalri suhtega mod E36-le on polüpukside ring pluss selle ühe pehme tagakäänmiku puksi asendamine samasuguse jäigaga nagu teine. Ma peast ei mäleta, mismoodi nad seal stockis olid, aga üks on juba tehasest pmst uniball, mis sobib ka teise auku. Paremuselt teine on ilmselt jäigad mootori- ja kastipadjad. Ja noh muidugi klassika, tasub kontrollida, ega tagasilla kinnitused kere küljest lahkumas ei ole.
Ok, kui ma nüüd natuke järgi mõtlen, siis tegelikult kõige odavam mod oli hoopis hunnik seibe ja pikemad poldid, et ette camberit juurde saada Peast ei mäleta, mis see hea seade umbes oli ja vihik on garaažis, aga no jutt algab kuskilt -3,5 kraadi juurest ja läheb viieni. Võimalik muidugi, et see vajab ka offseti muutmist, siis on vaja E34 velgi ja vahetükke - summaarne offset 0 mahtus 15x7 veljega veel koopasse, kui serv ära rullida. Taga oli camber kuskil -2 tuuris, aga mingeid modisid see minuarust ei vajanud - ma ei tea, miks sul ainult -1 välja andis, äkki on midagi kõver või muidu vale hoopis?
Kokkujooks ette 0 ja tagant veidi kokku on baasiks hea küll jah.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
16.03.2019 at 21:19
2 edits. Last edited 16.03.2019 at 21:23 by Jesper
BMW E36 AustraaliasIlmselt hetkel keegi ei üritanudki maksimaalset camberit saada. Parim camberi väärtus on suhteline ja selle regullid ise rajal välja. Pigem asjalikud modifikatsioonid on küll camberplated, normaalne vedrustus, ekstsentrik õõtsapuksid(või uniballid või mida iganes) esimestele õõtsadele ja tagasilla tala jäigaks + kerekinnitused üle tugevdada.
BMW E36 AustraaliasTaga ei saanud staatilist kallet üle 0 kraadi originaal õõts hoovaga reguleerida. Reguleeritav hoob on juba all ja sellega saab mitu kraadi keerata kui on vaja.
Silla tugevdus plaadid jõudsid kah kohale. Kui aega saan siis installin need külge.
Taga sillas need välimised puksid panin mõlemad uniballid nagu m3 olid. Need suured kaandmiku puksid tahaks küll uniballide vastu vahetada. Aga need maksavad mitu sada krooni ehk siis praegu ei viitsi Esi õõtsa puksid plaanin kah vahetada reguleeritava uniballide vastu.
Viimane kord käisin rajal e39 16” velgedega. Ratta koopaid pidi muljuma, aga nibin-Nabin mahtusid ära.
Hetke plaan on vähemalt ühe korra veel praeguse seadega rajal sõita ja siis BC coilid osta. Ka siis veel palju-palju rohkem sõita ja vähem tuunida kuniks ma suudan consistant ringi aegasid sõita. Aga eks näeb mis saab.
BMW E36 AustraaliasSaab, aga ega see väga kerge tükk ei ole. Lisaks jääb üsna lai vuuk. Ma poisi autol keevitasin punkidest kinni, pannes sinna Ø8 varda jupid sisse ja pärast pilu klaasiliimi täis.
Kui puuri tegemiseks läheb ja katuse maha võtad, siis võib juba luugita pleki tagasi panna
18.03.2019 at 13:11
1 edit. Last edited 18.03.2019 at 13:13 by charger
quote:bagiauto: Kas seda tehase luugi plekki poleks saanud sinna auku liimida-keevitada ilma katuse mehhanismita....
Täpselt see mul esialgne plaan oligi, aga tuli välja, et see luuk kaalub 5 kg. Saaks seda luuki kergemaks lõikuda, aga 1.2mm alumiinium on ikkagi kergem ja palju tugevam niimoodi kinni needitult.
quote:Kui E36 oli rajal peaaegu OK siis E28 käitus masendavalt. Pidurid pehmenesid esimese ringiga, kurvis kaldus tohutult jne.
Eeldan, et piltidel on õige auto, st E28 M535i. Olen sellisega natuke kokku puutunud ja kui teema autor ei pahanda, siis kommenteeriks seda kaldumise juttu.
Tehasest paigaldatav vedrustuse setup on tõesti pehmevõitu ja orienteeritud pigem kiirele maanteesõidule. Kollased Bilsteini amordid ja -15 mm madalamad (aga samakõvad) vedrud.
Antud tüüp reageerib positiivselt madalamatele vedrudele (nt -40 mm), ka amorte puutumata. Ilmselt on probleem tänapäeva autodest kõrgemas raskuspunktis (see seletab, mis madaldus positiivselt mõjub, kuigi vedrud sama jäigad). Kui sellest kaldumisel väheks jääb, tuleks minna üle E28 M5 stabikavarrastele (on jämedamad kui 535 omad, vahetada tuleb ka varda keskmised puksid).
Pidurisüsteemis tegelikult E36-ga suuremat vahet pole, kettad mõlemal on analoogse suurusega ja pidurisupordid üsna sarnased. Auto mass on ka umbes sama kui 6-silindrilisel E36-l, sestap jääb see pidurdusprobleem segaseks. Küll tasuks veenduda, et E28 kasutatav hüdrauliline pidurivõimendi töötab korralikult ja võimendi all asuv must hüdroauku (nn piduripomm) on terve. Kui see on vigane, siis on pedaal pehme ja kipub läbi vajuma.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
BMW E36 Austraalias Väike uuendus. Tulid odavad istmed müüki ja kiiruga ilma läbi mõtlemata ostsin kohe ära. Kui kodus hakkasin lähemalt uurima, siis selgus, et oleks võinud vist ostmata jätta ja kohe mingid korralikumad muretseda. Need kaaluvad tervelt 10 kg, aga originaalid on 24 kg ja tuju läks kohe paremaks. Istmete sobitamisega kiskusin autost vaiba ja muu ülearuse välja. IMG_5608 by Tiit Saul, on Flickr IMG_5613 by Tiit Saul, on Flickr
Kahjuks istmeid ei jõudnud paigaldada järgmiseks raja päevaks. Jäi selleks korraks veel nahk iste autosse ja ainsaks muudatuseks viimasest raja päevast oli umbes 50kg kaalu säästu.
Esimene probleem hommikul oli udu, mis lükkas starti 1.5 tundi edasi. IMG_5652 by Tiit Saul, on Flickr
Rahvast oli üllatusena see kord palju, mis tähedas vähem raja aega palju ootamist. Lõpuks siiski pääsesin rajale ja pettumused jätkusid. Kaalu säästu käigus lahkunud põranda vaibaga, lahkus ka vasaku jala tugi. Nüüd ei olnud mul mitte kuskilt ennast istmesse suruda ja oi kui libe on seal nahk istmes. Rippusin rooli otsas, küünarnukiga surusin vastu ust ja põlvega pressisin armatuuri vastu. Eba-mugavalt pusisin esimesed ringid läbi.
Peale lõunat hakkas rahvast vähemaks jääma ja autaga hakkasin ma harjuma. Eksperimenteerisin trajektoori valikuga, pidurdus punktidega ja palju muu tehnilisega. Selge oli, et areng toimus ja enese tunne muutus paremaks.
Kahjuks enamus ringid jäin ma kellegi aeglase taha tõrkuma ja mingit rütmi ma ei saavutanud. Oleks ma vaid saanud rahulikult omaette harjutada saanud, oleks areng palju suurem olnud.
Päeva viimane sessioon oli kõige emotsioonsem. Mitu ringi raiskasin aeglaste autode taga ära. Aeglased kurvis, aga sirgel mööda ei lase. Adrenaliin põhjas, pidin ikkagi kurvis külje alla ronima, et mööda saada. Aeglasemad autod selja taha jättes oli aeg teha päeva viimane ring. Õnneks minu viimasel ringil (ainuke vaba ring), suutsin oma parima aja purustada. Olgugi, et kiireim ring oli väga räpane ja vigu täis, olin arenguga rahul.
Mina olin päeva kõige suurem kallutaja. IMG_3528 by Tiit Saul, on Flickr
Sisemine ratas pea-aegu maast lahti IMG_3433 by Tiit Saul, on Flickr
ratta kaldeid võiks julgelt kraadi võrra juurde keerata. IMG_3407 by Tiit Saul, on Flickr
Maordid, eriti just tagumised, on oma aja ära elanud. Eks nad olid juba ammu suremas ja paar raja päeva võtsid neist viimase elu. Kuigi juhitavus on eba stabiilne, ühtegi korda ma teelt välja ei sõitnud. Nagu uus saabas. Alguses tundub jube harjumatu ja eba mugav, aga päeva lõpus saab kõndida küll.
Aga päeva kangelane on see 82 aastane härras mees, kes sõitis üle tuhande Km kodust, tõstis golfi varustuse pagassist ja läks ring raja peale paarutama. Ja tema ei olnud üldsegi aeglane! IMG_5655 by Tiit Saul, on Flickr