Poster |
Message |
peep Moderator |
Miks drift populaarne on ?
Väga uhke see driftimaailm meil. Kas võiks öelda, et "loominguline vabadus" on üks põhjus, miks inimesed nii massiliselt suhteliselt suuri projekte on ette võtnud ? |
24.04.2014 at 10:10 |
|
uzzac |
Miks drift populaarne on ?
quote: peep: Väga uhke see driftimaailm meil. Kas võiks öelda, et "loominguline vabadus" on üks põhjus, miks inimesed nii massiliselt suhteliselt suuri projekte on ette võtnud ?
Ise panustaks samale punktile. Reeglid ju piiravad sisuliselt ainult kere osa, mootori majanduses seab piirid ainult omaniku enda fantaasia.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
24.04.2014 at 11:02 |
|
Garfield |
Miks drift populaarne on ?
quote: Ise panustaks samale punktile. Reeglid ju piiravad sisuliselt ainult kere osa, mootori majanduses seab piirid ainult omaniku enda fantaasia.
Ja ringrajaseltskonnas hädaldatakse, et nö. "vabaklassis" (endine Super-1600 ja vabaklass) kõik on kallis, et elus püsida, peab piirama - odavamaks muutma (tänavarehv) jne-jne. Mulle tundub rohkem, et ringrada on "vana, klassikaline ja akadeemiline" ja drift "popp ja noortepärane" - sellest ka populaarsus. Kummisuits on ju lahe, kuigi mulle see lõhn eriti ei istu. Aga eks nii on, tulevad uued alad, uued tegijad ja minu arvates lasku käia - kuulub ju kõik mõiste "autosport" alla. Võibolla jõuab mõni külgeessõitja ka kunagi ringrajale ja miks mitte ka vastupidi.
____________________________
Focus RS |
24.04.2014 at 11:27 |
|
peep Moderator |
Miks drift populaarne on ?
Autod autodeks, suur vahe on jooksutamise kuludes - need on driftis suurusjärk madalamad. Ja veel, rinkal on asi palju konkreetsem, üks auto on kiirem teine aegalsem. Ehk tehnika loeb väga palju lõpptulemuse suhtes. Driftis pole see nii täpselt paigas, erinevate lahendustega võib konkurentsis olla. Demokraatlikum ala.
See on umbes nagu klassikaline mäesuusatamine ja ekstreemalad, kui just lõppenud talimänge võrdlusesse sisse tuua. |
24.04.2014 at 11:49 |
|
Henri_ |
Miks drift populaarne on ?
Peep on asja pannud samadesse sõnadesse, millega mina tavaliselt neid erinevusi kirjeldan.
Tarmole teadmiseks, et nii on juba toimunud. Rinkalt drifti ja vastupidi liikumisi on toimunud ja toimumas ehk ringrada pole driftimeestele tegelikult üldse võõras.
Muidugi on driftiautode projektid esmapilgul väga suured, kuid tegelikkuses on tükid suurusjärgu võrra odavamad. Pole väga kalleid (nt Öhlins) vedrustusi, piduriteks kõlbavad lausa dragiautode ventileerimata kettad ja suvalised sadulad. Võrdluseks mõni AP Racingu komplekt?
Kuigi eks asjad arenevad ja mu mehaanik just ehitas G-Force otsekasti, quick-change differentsiaali, LS3 baasil strokermootoriga ja wilwoodi ilgelt suurte piduritega E46, mille kere kõik välisdetailid erinevatest kiududest.
Muidugi driftis ei anna need ulmeprojektid otsest eelist. Teinekord tuleb ja võidab ikkagi mingi mees, kellel võimsamatest autodest 2x vähem jõudu, rehv odavam ja kitsam, aga sõiduoskus suurepärane. Ma ei kujuta ette, et ma nt BMW cupi autoga oleksin nt Soomeri GTRile vastu saanud.. Driftis on aga sisuliselt sama olukord võimalik.
Lisaks ei väsi ma seletamast kulude erinevusi. Mul kulus uue rehviga ja laenatud PRO klassi autoga sõitmiseks, koos litsentsi ostmisega eelmise hooaja viimasel etapil u 350€. Sh kohalesõit, kütus, söök jms. Oma isikliku autoga hakkab nüüd rohkem kuluma, 100hj ja 150Nm ilmselt rohkem ka ning rehvgi suurem-laiem. Kuid tuhandet ei tohiks sellegipoolest kuidagipidi ületada. Rinkal oli see aga iga võistluse norm.
Ahjaa, lisaks kus veel kuuled sa sellist lauset: "Ühe mehe autol tõmbasime täna dünos 680hj ja 730Nm...rattast, oleks saanud veel ja joon tõusis, kuid rehv hakkas düno peal läbi libisema ja ei saanud."
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
24.04.2014 at 16:23 |
3 edits. Last edited 24.04.2014 at 16:38 by Henri_
|
Jesper |
Miks drift populaarne on ?
quote: Henri_: Ma ei kujuta ette, et ma nt BMW cupi autoga oleksin nt Soomeri GTRile vastu saanud.. Driftis on aga sisuliselt sama olukord võimalik.
Ehk siis lahti seletatult oled sa nõus osalema ainult võistlustel, kus konkurents on (veel) piisavalt nõrk selleks et sa saaks uustulnukana kah silma paista
Ma muidu nii ääremärkusena ei saa üldse aru mida see vaene Soomer nii hirmsat teinud on et teda koguaeg näitena tuuakse. Inimene ehitas endale GTR-i, no see peabki kiire olema, ikkagi M-mootor sees jne. A vot see krdi Aruvee ajab küll kopsu üle maksa, veeretab kuuri alt välja mingi isetehtud veeuputuse-aegse riistapuu, paneb AP pidurid külge ja sõidab minu ilusast siledast bemmist mööda nigu postist! Isegi kõrgkooli õppejõudude abi vedrustuse projekteerimisel ei kasuta! Selline asi ajab küll driftima rsk
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
24.04.2014 at 16:47 |
2 edits. Last edited 24.04.2014 at 16:50 by Jesper
|
Henri_ |
Miks drift populaarne on ?
Noh, tegelikult on pigem nii, et driftis on hetkel konkurents suurem ja konkurents toobki rahva rajale. Tiitli "ostmine" seega oluliselt keerulisem-kallim. Ei piisa ainult kohaletulekust. (Kindlasti ei ütle ma, et hea sõber Kaspar selle tiitli endale ostis, ta nägi kõvasti vaeva ja oskab sõita väga hästi, aga kiireim auto rajal see Lada küll polnud.) Nii on/oli ju ka BMW325Cupis.
Kui õudsalt särada tahtnuks, võinuks ju cupiautole M3 mootori, vinged pidurid ja tutika sliki alla keerata ning igal Baltikumi võistlusel kohal käia. Hooaja kokkuvõtteks poodiumile oleks ehk ikka mahtunud, suurte mootorite klassis ilmselt igal korral. Aga sa Jesper, võid ju iroonitseda edasi. Ma mõtlesin, et toon konkreetse näite, teinekord võib ilma nimedeta kah, kui need niivõrd häirivad. Kui vaatad uustulnukaid, siis uue ala puhul, kuhu pidevalt rahvast lisandub, ei ole nüüd minul küll võimalik kuidagi rohkem särada. Säravad need, kes võidavad.
Aga ilma valehäbita öeldes - võidusõitjad on enamasti edevad, nii ka mina. Seega meeldib mulle ka mitmetuhandepealise publiku tähelepanu, see, et minu (või minu ala) kohta avaldatavaid lugusid loetakse mitu korda rohkem, kui teiste alade omasid jne. Kui rääkida sponsoreerimise küsimusest (ka olles iseendale sponsor, vaatad veidikese neid numbreid ja mõtled, et mida selle auto peal oleva kirja eest nö vastu saab), siis on ka minu nüüdne ala hetkel oluliselt paremate võimalustega.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
24.04.2014 at 17:01 |
2 edits. Last edited 24.04.2014 at 17:11 by Henri_
|
hall |
Miks drift populaarne on ?
quote: Henri_:
Muidugi on driftiautode projektid esmapilgul väga suured, kuid tegelikkuses on tükid suurusjärgu võrra odavamad. Pole väga kalleid (nt Öhlins) vedrustusi, piduriteks kõlbavad lausa dragiautode ventileerimata kettad ja suvalised sadulad. Võrdluseks mõni AP Racingu komplekt?
Millised on BMW 325 klassis vältimatud kallid võidusõidutükid? Kui palju on neid kalleid tükke küljes nt Miku või Tõnise autodel, mis esiotsa aegasid sõidavad?
quote: Henri_:
Lisaks ei väsi ma seletamast kulude erinevusi. Mul kulus uue rehviga ja laenatud PRO klassi autoga sõitmiseks, koos litsentsi ostmisega eelmise hooaja viimasel etapil u 350€. Sh kohalesõit, kütus, söök jms. Oma isikliku autoga hakkab nüüd rohkem kuluma, 100hj ja 150Nm ilmselt rohkem ka ning rehvgi suurem-laiem. Kuid tuhandet ei tohiks sellegipoolest kuidagipidi ületada. Rinkal oli see aga iga võistluse norm.
Sõitsid drifitivõistlusel sõbra autoga, mille kasutamise eest ei maksnud ja said hakkama €350-ga. Kui palju läheks maksma rinkavõistlusel BMW klassis osalemine kui sa auto eest maksma ei peaks, laenaks samamoodi sõbralt? Kui palju sa selle €350 eest driftivõistlusel sõita said, milliseks kujunes kilomeetri hind?
Rinkavõistluseks on muide võimalik minu käest BMW rentida, hind 3€/km. Orienteeruv kulu autole võistlusnädalavahetusel €350-400 (sisaldab rehve, kütust, kõiki kulumaterjale, auto kulumit), lisandub osavõtutasu ja elamiskulu. Ikka kallis? Kas on kallim kui driftivõistlusel osalemine?
Rinkavõistluse osavõtutasu on kallim kui driftis? Aga osale Superkrossi ringrajaetapil, seal osavõtutasu driftiga sarnases suurusjärgus.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
24.04.2014 at 17:19 |
|
hall |
Miks drift populaarne on ?
quote: Henri_:
Aga ilma valehäbita öeldes - võidusõitjad on enamasti edevad, nii ka mina. Seega meeldib mulle ka mitmetuhandepealise publiku tähelepanu, see, et minu (või minu ala) kohta avaldatavaid lugusid loetakse mitu korda rohkem, kui teiste alade omasid jne. Kui rääkida sponsoreerimise küsimusest (ka olles iseendale sponsor, vaatad veidikese neid numbreid ja mõtled, et mida selle auto peal oleva kirja eest nö vastu saab), siis on ka minu nüüdne ala hetkel oluliselt paremate võimalustega.
Kui tähelepanu ja kulude suhet optimeerida püüad, siis on ilmselt palju-palju paremaid võimalusi kui drift või ringrajasõit
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
24.04.2014 at 17:22 |
|
Henri_ |
Miks drift populaarne on ?
Kahtlemata on, mõni väga piinlik realitisaade kindlasti
Aga Andres, praegu hakkasid sa kallite tükkide mõttes pilli lõhki ajama. Selge on ju see, et Cupiautodel ei ole tarvis keerata külge väga kalleid tükke, ma rääkisin nö võrreldavatest autodest ja ütlesin, et lihtsalt esmapilgul väga kallilt ehitatud autod on tegelikult siiski võrdlemisi "odavad." Me ei saa võrrelda ühe ala kõige kõrgemat klassi ringraja entry leveliga.
Kuigi näiteks 70 000€ eest saab lasta ehitada endale nt Formula Drifti ehk 2015a MM sarja tarvis väga konkurentsivõimelise auto (sellise, millega 2013a tiitel võeti). Millise muu autospordiala jaoks saab MM taseme auto sellise raha eest? Sellise, mis mitte ainult ei vasta reeglitele, vaid ka on võiduvõimeline.
Kilomeetrihind tuleb kahtlemata kallim, kuid kõiki asju ei saa alati mõõta kilomeetris. Mina tulen võistlustele lõbutsema ja see lõbu kestab ühe ajaühiku - 1 päev. Kui ühel hetkel enam pole lõbus või kui mujal on odavam, siis teen midagi muud. Täpselt nii lihtne ongi.
See auto oli võiduvõimeline ehk selle 350€ eest saanuks võita (teise sõitjaga jõudis segaklassis ehk nö superfinaalides auto tol päeval teisele kohale). Kas see cupiauto, mida sa rendid, võimaldaks enamvähem kiirel juhil poodiumi eest võidelda? Aga jah, on kallim, sest me võrdleme teinekord ka võrreldamatut. Ka driftis on 2 klassi, mille autodega saab mööda tänavaid kohale tulla, mille ainsaks kuluks saavad kütus ja rehvid ja tehnika on täiesti stock (mitte reeglite tõttu, vaid lihtsalt pole rohkemat tarvis).
Stardimaks on 75€, võistluspäeval 100€.
Superkrossis osalen, kui jõuan ühe autodest ette valmistada. Garaažis on selleks tarbeks üks puuriga E30 318 olemas, millega kruusarajal hullata. Paraku vajab veidi tegemist, aga äkki jõuan homme nii palju organiseerida, et pühapäeval Laitses sõita. Samas kes teab...Kiiremaks aga ehitada ei jaksa hetkel, tehtud mootor, korralik vedrustus, aeglane differ jpm lähevad päris kalliks.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
24.04.2014 at 17:50 |
2 edits. Last edited 24.04.2014 at 17:54 by Henri_
|
Henri_ |
Miks drift populaarne on ?
Muidugi ei saa märkimata jätta ka dramaatilisust ja niiöelda vaadatavust (katsu sa Riias jälgida rinkavõistlust ja omada täit ülevaadet sündmustest). Selle probleemiga maadlevad praegu veel paljud, näiteks ka F1, milles mõeldakse hõõguvate piduriketaste, sädemepilve loopivate põhjaplaatide jms peale: http://www.autosport.com/news/report.php/id/113621
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
24.04.2014 at 18:07 |
1 edit. Last edited 24.04.2014 at 18:08 by Henri_
|
hall |
Miks drift populaarne on ?
Võidusõidu ja drifti vahel on see põhimõtteline erinevus, et võidusõidus annab tehniline paremus alati eelise. Driftis mingist tehnilisest tasemest enam mitte. Umbes nagu kabetaja ei hakka paremaks kabetajaks kui ta saab ägedama laua ja nupud.
Aga räägime konkreetselt numbritest.
Sinu lugu on see, et said sõbralt tasuta esikohavõimelise auto, võistlus läks maksma €350. Sõita said [kirjuta nr] km, km hinnaks kujunes [arvuta nr] €.
Nüüd oletame, et saad sõbralt tasuta laenata esikohavõimelise Bmw 325. Kui palju läheb maksma võistlus EMV-l? €/km?
Kui palju läheks maksma võistlus Superkrossi ringrajaetapil? €/km?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
24.04.2014 at 19:00 |
|
uzzac |
Miks drift populaarne on ?
Opaa, kus nüüd läks saag käima
Andres, ma olen sinuga 100% nõus km/€ osas. Drift kui selline, ei ole samuti rahakotisõbralik autosport vaid midagi, mis mõjub hoopis erinevalt näiteks ringrajasõidust. Võistelda driftis ma ei kujuta küll ette, et saaks väga äge olla. Istud 90% ajast kusagil line-up'is ja 10% autos istutud ajast saad reaalsest sõita. Samas ei ole olemas paremat for fun ala mida saab autoga harrastada. Lähed paari semuga rajale, võtad kaasa kuhja rehve ja lihtsalt annad pähe 2-3tundi. Kahtlemata on suu rohkem kõrvuni, kui 2-3h piinliku täpsusega ringiaega paremaks lihvides. Eks ta selline ema-tütar vaidlus ole. Vähemalt toob noored rajale, mitte ei süsti kusagil uulitsal, eks
Edit. Tänks Jesper, Aruvee läheb nügib oma saani kuurialla tagasi ja hakkab vanast raudteerööpast uut nukkvõlli välja viilima, et sel hooajal müts konkurentiel veel kõvemini pähe tõmmata
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
24.04.2014 at 19:21 |
1 edit. Last edited 24.04.2014 at 19:24 by uzzac
|
hall |
Miks drift populaarne on ?
Võidusõit, drift või lilleseadmine on maitse ja valiku küsimus. Sel teemal pole mõtet vaielda. Ma siin üritan mõista seda Henri väidet, et driftivõistlusel on tunduvalt odavam osaleda kui ringrajavõistlusel. Sellest ka viimased konkreetsed küsimused.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
24.04.2014 at 20:11 |
|
Henri_ |
Miks drift populaarne on ?
No minu jaoks oli. Kui võtta nö "suurte tiimide" eelarved ja need ka laiali lüüa, siis tulid ka hooaja kulud oluliselt madalamad.
Minu exceli tabeli prognoos on antud hetkel kogu hooaja eelarve 5800€, mille sekka kuuluvad ka nt litsents, majutused ja toit. Rehvid, kütus ja õlid on planeeritud 4500€ peale. Sealhulgas iga etapi eel planeeritud trenn. Seega u 900€ ühe etapi(koos lisatrenniga, mitte ainult sellega, mis reedeti toimub) kohta kulutused. Juhul, kui läheb hästi ja kulutan palju rehve ehk jõuan kaugele välja. Saaks oluliselt odavamalt, kui osaleda lahjema autoga ja väiksema rehviga.
Kilometraaži ma hinnata ei oska täpselt. Ma pakun, et ühe võistluse kohta on u 40km ehk puhas kilomeetrihind on oluliselt kallim, kui cupiautol.
Milline oleks võrdväärse tasemega ringrajaauto jooksutamise kulu? Näiteks Baltic Openis osalev M3?
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
24.04.2014 at 20:55 |
|
hall |
Miks drift populaarne on ?
Mul on olnud juhus, kus laenasin samuti sõbralt tasuta Baltic Openi auto, mis on võimeline auto24ringil sõitma 1.18,xxx aega (tol korral küll ei sõitnud, sest mootor ei käinud normaalselt), all olid kasutatud rehvid, osavõtutasust sain vabastuse, mehaanikud olid entusiasmist abiks. Kogukulu 0€. Kas sellest saab järeldada tegelikult on Baltic Open kõige odavam klass?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
24.04.2014 at 22:02 |
|
amblik |
Miks drift populaarne on ?
quote: serõi: Mul on olnud juhus, kus laenasin samuti sõbralt tasuta Baltic Openi auto, mis on võimeline auto24ringil sõitma 1.18,xxx aega (tol korral küll ei sõitnud, sest mootor ei käinud normaalselt), all olid kasutatud rehvid, osavõtutasust sain vabastuse, mehaanikud olid entusiasmist abiks. Kogukulu 0€. Kas sellest saab järeldada tegelikult on Baltic Open kõige odavam klass?
Mulle tundub küll nii, mul oli peaaegu samasugune juhus, SK on mulle alati palju rohkem maksma läinud |
24.04.2014 at 22:06 |
|
Henri_ |
Miks drift populaarne on ?
Aga kui sa oleksid pidanud täie rauaga maksma? 4 uut slikki, piduriklotsid, kütus, osavõtutasu? Räägime ikka palun võrreldavatest asjadest. Oma seltskonnas meeldib meile kõigile aasida ja iroonitseda, aga siin on ka teisi lugejaid, kes ei mõista seda kohe.
Ma eeldan, et ühe 17-18'' tutika sliki hind on kuskile 300€ kanti praegu. Selline paras sprindietapi jaoks. Ok, saad terve hooaja varu ostes odavamalt ehk jooksu u 1000€. Sinna lisaks läheb ju ikka 150€ eest kütust ka, lisaks piduriklots, mida kulub etapi kohta ehk mingi 100€ eest? Lisaks osavõtutasu kogu hooaja ette makstes vist 150 ühe etapi kohta. Mina löön miinimumprogrammis praegu u 1400€ kokku.
BMW arvutus oli mul umbes selline: 70€ rehv x 6 = 420€. Kütust kulus nt 100L, mis teeb praegu 130€. Piduriklots, mõnel sõi ühe etapiga jooksu, mõnel mitu etappi, paneme keskmiseks 150€. Lisaks 150€ osavõtt, kokku teeb ca 850€. Sina suudad väga odavalt jooksutada enda autosid, ma ei tea, kuidas.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
24.04.2014 at 23:04 |
|
amblik |
Miks drift populaarne on ?
Ah ära jonni siin, autosport ei olegi vaeste ala
|
25.04.2014 at 00:07 |
1 edit. Last edited 25.04.2014 at 00:16 by amblik
|
hall |
Miks drift populaarne on ?
quote: Henri_:
BMW arvutus oli mul umbes selline: 70€ rehv x 6 = 420€. Kütust kulus nt 100L, mis teeb praegu 130€. Piduriklots, mõnel sõi ühe etapiga jooksu, mõnel mitu etappi, paneme keskmiseks 150€. Lisaks 150€ osavõtt, kokku teeb ca 850€. Sina suudad väga odavalt jooksutada enda autosid, ma ei tea, kuidas.
Rehve ei kulu 6 tk, pigem 4. Ja rehvi hind ei olnud €70, vaid äkki €60? Seega rehvi kulu etapile €240. Kui kandiliseks ei pidurda saad tegelikult samade rehvidega kaks võistlust sõita.
Kütust ei kulu 100l. Nädalavahetusega sõidad ca 120km (ilma mitteametlike trennideta), kütust kulub 30-35liitrit. Kulu €45.
Tagumised klotsid kestavad 600km ja maksavad ehk €50, kulu võistlusele €10; esimesed kestavad 300km, maksavad €150 - kulu võistlusele €75. Kettad kestavad hooaja, kulu võistlusele umbes €20. Kõik eelnev kokku €390, osavõtutasu lisaks. Mis sul driftis peale piduri vähem kulub?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
25.04.2014 at 04:34 |
|
Henri_ |
Miks drift populaarne on ?
Andres, ma ei tea tõesti, kuidas sina nii odavalt saad jooksutatud. Head diilid.
Ma võtsin praeguse seisu arvutuse, kuid eksisin rehvihinnaga. Tegelikkuses on sellest hooajast rehvihind mitte 70 vaid 65+km ehk 78€. Riias panid enamik endale vasakule poolele 2 uut rehvi vähemalt teise võistlussõitu. Miinimumprogramm rehviga seega 4x78=312€, keskmine 6x78=468€.
Mina arvestasin seda, palju ma reaalselt sõidan ehk katsusin saada võimalikult kaua rajal olla. Pea iga kord, kui rajale läksin, valasin kankutäie kütust paaki. Vahel veidi vähem, kuid näidiku hoidsin stardiks u 30-35L peal. Kankusid kulus vähemalt 3. Pigem 4-5, kui sõitsin ka mitteametlikke trenne.
Piduriklotsid - mõni mees pani vihmaks DS2500, kuivaks aga DS3000 ja nii iga etapp. Mõni sõitis terve hooaja endurance klotsiga. Maksimum ja miinimum taas. Mina kasutasin endurance klotsi, mis oli u 350€ komplekt ja seda jätkus küll pooleks hooajaks. Võttis küll esimestel ringidel lukku ehk külmalt oli mittelineaarse haakuvusega, aga oli võrdlemisi soodne sõita.
Sina räägid täielikust miinimumprogrammist ja mina mitte.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
25.04.2014 at 07:58 |
|
Garfield |
Miks drift populaarne on ?
quote: Henri_: Sina räägid täielikust miinimumprogrammist ja mina mitte.
Miinimumi ja maksimumi vahel on veel hunnik maad kompromissidele. Iga võistlus ei pea olema 4 tutikat slikki all. Piduritega saab optimiseerida, nagu Henri kirjutas, samuti saab rehvidega (kõvem segu - kestab kauem). Rinka puhul oli vähemalt minu ajal oluline stabiilsus. Selleks, et aasta lõpus medal kaela saada, ei pidanud igal etapil esimene olema. Tundub, et ringrajal on kuidagi "fun" faktor kaduma läinud ja loeb ainult esikoht. Eesti ei ole ühtegi proffesionaalset võidusõitjat (st. kes saab selle eest palka ja muud ei teegi) - harrastajatel peaks aga peamine just see "fun" või "mõnutunne" olema, mida kiirusest ja G-jõududest saadakse. Meie ajal oli ka mõnus punt - kõik said üksteisega hästi läbi - kas praegu on egod suuremad ja sõprust vähem? Kui Kavori buss südaööl Mäos otsad andis, saatis (põhi)konkurent meile appi oma poolhaake (öösel kell 2!), et võidusõidukola ümber laadida ja hommikul Raadil kohal olla. Kui tänapäeval sellises olukorras vaikselt kihistatakse "Yesss!!! one down" siis on ikka inimestaga midagi mäda.
Raimo sõitis minuga samal ajal, Golfi klassis. Õigemini alustas ja esimesed aastad oli ta seal pundi keskel. Ei saanudki paari aastaga meistriks. Visadus ja töö viib sihile ja kõik teavad tema praegust taset. Hr. Serõi on sama tee läbi käinud, sama kehtib bemmiklassi tegijate kohta, kes sarja algusest on kaasa teinud. Uued pealetulijad aga arvavad, et kui esimesel aastal isegi suure eelarvega autoga poodiumile ei pääse on kõik pekkis. Ei ole, ringrajal on vaja 2-3 aastat tööd ja hunnik rajakilomeetreid, siis saab poodiumile ka. Samuti peaks inimene, kes ringrajal nö. rendi- või laenatud autoga kätt proovib endale aru andma, et esialgu ta ongi seal tagaotsas - kui just eriline talent ei ole.
____________________________
Focus RS |
25.04.2014 at 10:05 |
|
H.E |
Miks drift populaarne on ?
Drift ON täna rinkast odavam ala, kui rääkida võistlemisest. Peale saab praktiliselt iga tagaveolise masinaga mis õlid sees hoiab ja rattad enam-vähem ühte suunda vaatavad. Rehvid saab sõbra töökoja utiliseerimise konteinerist. Mõne tuhande € eest saab Pro-Street klassi jaoks ehitada pilli, mis on võimeline hea juhiga poodiumi kohti püüdma, annab foorumites rispekti ja millega saab ka legaalselt igapäevaselt tööl käia. Kas kõik see on mõistlik või oluline on juba iseküsimus. Kui vaadata valmivaid ja valminud autosid, siis kindlasti ei ole majanduslik "otstarbekus" antud juhul võtmesõna.
____________________________
Raketibaas |
25.04.2014 at 11:00 |
1 edit. Last edited 25.04.2014 at 11:01 by H.E
|
-XR- |
Miks drift populaarne on ?
Ma arvan, et põhjus on siiski selles, mida rahvas arvab.
Ja rahvas arvab, et driftimine on palju lihtsam kui ringrada.
Seega ka kergem alustada. Ja seega rohkem osalejaid.
Ma räägin enamuse arvamusest, mitte eranditest.
See on umbes sama nagu selle Haapsalu kiirenduse "avalaksuga".
Rahvast oli nii palju sest osaleda võis iga suvaline mees, kes suudab käsi otse hoida.
|
25.04.2014 at 18:12 |
|
bx19 |
Miks drift populaarne on ?
quote: -XR-: Ma arvan, et põhjus on siiski selles, mida rahvas arvab.
Ja rahvas arvab, et driftimine on palju lihtsam kui ringrada.
Seega ka kergem alustada. Ja seega rohkem osalejaid.
Ma räägin enamuse arvamusest, mitte eranditest.
See on umbes sama nagu selle Haapsalu kiirenduse "avalaksuga".
Rahvast oli nii palju sest osaleda võis iga suvaline mees, kes suudab käsi otse hoida.
Päris mitte. Nii drifti kui kiirendusega saab iga noor end samastada. "Mul on ju samasugune bemm ja ma saan samasuguseid sõõrikuid parklas frendidega joonistada ja r...sk vahi neid kurbi velgi, vähe julmalt laiad ikka. Strobod-ledid mul juba on."
Ehk siis see on see, mida nad saavad ka ise teha. Aga rinka on lihtsalt igav. Enamusele. Kutid tõmbavad ringe ringide haaval, kolmandaks ringiks on enamustel vahed vahel ja lõpuks tähelepanu hajub tšikkide ja õlle peale ja kes see siis ikka tähele paneb, et kes nüüd liider on ja mitu ringi veel. Kui mõni crash, siis on muidugi elevust küll. Mõneks ajaks.
Driftis-kiirenduses on aga laks korraks, peale seda mõnus tümm ja ohjeldamatu möla ja siis jälle väike laks koos kummisuitsuga. Ja nurka oskab iga endast lugupidav sell seletada. Palju apetiitsem. Entertainment missugune.
PS. Mulle rinka tegelikult meeldib. Mis siis, et vahel ajab küll haigutama, kui raja kõrval vaatad ja loodad, et see juba ometigi lõppeks. |
25.04.2014 at 21:45 |
|
|