register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : C5 Vette   1 2 3  
Poster Message
Taavi
C5 Vette
On Eestis keegi opentrackitanud sellise autoga? Paberil peaks olema ideaalne auto rajale - 50/50 kaalujaotus, korraliku väändega alumiinium V8 esisillast tagapool, käigukast tagasilla juures, kaal alla 1500kg. Tehase pidurid on vist nõrk külg? Mida veel peaks teadma? Võrreldes näiteks 996 Porschega peaks ka ülalpidamine suht mõistlik olema?
05.07.2012 at 08:19
Raceboy
 
C5 Vette
quote:
Taavi: Võrreldes näiteks 996 Porschega peaks ka ülalpidamine suht mõistlik olema?


996 pole juba iseenesest hea valik rajale, kui tegu pole just Turbo, GT2 või GT3 mudeliga. Tavamudelid kasutavad M96 mootorit, millel pole kuivkarterit, eelpoolmainitud kangemad variandid aga vana õhkjahutusega mootorite baasikski olnud M64-ja. Lihtsalt infoks kui polnud enne kursis.

Olles sõitnud nii C5 kui C6 Vette'ga siis minek on ok, kuid rajal jättis soovida vedrustus (liiga ebamäärane ja pehme), tundetuvõitu rool ja kohmakus (tehaseseades masin kaalub ~1450 kg). Ehk siis peaks kindlasti vedrustust järgi aitama ja kaalu vähendama. Muidugi lehtvedrude upgrade'imisega pole eriti kursis.

Kui veidi rohkem raha koguda, siis ~25k € eest on võimalik leida 996 Turbosid, mis on tehnika poolest väga hea, kuid jah, see tühimass...

____________________________
www.vems.ee
05.07.2012 at 08:51 1 edit. Last edited 05.07.2012 at 08:51 by Raceboy
Taavi
C5 Vette
Nojah, KW V3 vast raviks selle ebamäärasuse ja pehmuse. C5/C6 omab ju ikkagi sõltumatut tagavedrustust, lehtvedrustus taga tähendab kahte lehtvedru mis on põiki autot lisatud sõltumatule vedrustusele? Klassikalises mõttes lehtvedrustust tal siiski ei ole - mulle meenub, et see detail jäi Top Geari naljahammastel mainimata kui nad C6 kallal ilkusid. Vette eelis paljude teiste ees on veel isteasend, mis on tõeliselt sportautolik, peale Vette midagi sarnast pakuvad ainult sootuks teise hinnaklassi autod.
05.07.2012 at 09:35
Henri_
 
C5 Vette
Isiklikust kogemusest C6'ga - rehvi ja pidureid kulub metsikult palju.

Eriti hea oli üks opentrack, kus sain sõita 6 ringi vist ning (puuritud) originaalkettal oli pragu sees, eelmisel päeval pandud odavad piduriklotsid metall vastu metalli ning rehv (runflat) viskas äärtest tükke. Muidugi olid kõik peale klotside ka juba aastaid sõitnud, seega saab tõenäoliselt selle arvele panna.

Kuid piduriketaste komplekt maksab umbes 500€, rehvijooks 1000€ ja korralik piduriklots (hetkel Hawk HPS) umbes 400€.

Muidu auto on äge, võrrelda ei oska teistega, kuna nt Porschega pole sõitnud. Ma ütleks, et Audrus oli tegemist lihtsalt juhitava autoga, kuid ta ei salli lohkudes ja muhkudes põrgatamist. Eriti hakkab viskama ja peksma tagaots. Usun, et siledal rajal sõitmiseks ei pea kohe vedrustust ümber ehitama.

Muidu lehtvedrude kohapealt on sul õigus, need asetsevad auto pikiteljega risti. Aga õõtshoovad on siiski sõltumatud.

Ameerika Corvetteforum on igasuguse info jaoks suurepärane koht, kust leiab lahendusi nii probleemidele kui ka soovitusi auto käitumise parandamiseks.

Sellise automaatkastiga autoga sõitsin ma elus esimest korda ringrajal ajaks kellaga mõõdetult umbes 1.05 (mitte opentrackil vaid kord varem).

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
05.07.2012 at 12:41
Garfield
  
C5 Vette
quote:
Taavi: kaal alla 1500kg
Kui sa sellist päris ringraja-hobiautot ikka tahad, siis äkki saaks selle C5 kaaludieedile saata? Elu algab kaalust <1200kg koos juhiga, veelparem kui alla tonni oleks. Ehk kui kõik mittevajalik auto küljest ära võtta (kliima, elektri-istmed jms) saad kaalu alla, mis tähendab kohe kergemat elu piduritele ja rehvidele. Vedrustusega võiks siis tegelema hakata, kui sa juba aru saad auto iseloomust.

____________________________
Focus RS
05.07.2012 at 14:06
Taavi
C5 Vette
Tühjaks loobitud skeletti ei ole plaanis ehitada. Tänaval peaks olema ka ikka hea sõita. Fastback kupee kaalub 1472kg ja hardtop 1439kg. Näiteks kõikide maailma autoväljaannete poolt maailma parimaks pühapäeva-rajaautoks tituleeritud 997 GT3 kaalub 1395kg, seega vahe ju väga suur ei ole.
05.07.2012 at 15:30
-XR-
C5 Vette
quote:
Taavi: Tühjaks loobitud skeletti ei ole plaanis ehitada. Tänaval peaks olema ka ikka hea sõita. Fastback kupee kaalub 1472kg ja hardtop 1439kg. Näiteks kõikide maailma autoväljaannete poolt maailma parimaks pühapäeva-rajaautoks tituleeritud 997 GT3 kaalub 1395kg, seega vahe ju väga suur ei ole.

Tundub, et sa oled enda jaoks juba väga hästi ära õigustanud miks sa just seda autot tahad.
Ära arva, et sportauto ostmine väga ratsionaalsetel alustel põhineb ;)
Osta see, mis sulle meeldib.

05.07.2012 at 15:38
Taavi
C5 Vette
No eks mul tegelikult on kaalumisel mõned variandid veel (mis Vettest oluliselt erinevad ja pühapäeva rajaautoks mitte nii sobilikud kui Vette), seega püüangi siin plusse ja miinuseid vaagida :)
05.07.2012 at 16:00
devilc
Moderator
C5 Vette
Kordki olen XR'ga nõus ;)

Kui auto meeldib, osta ära, mõned korrad aastas on ringrajal ilmselt suht meeldiv sõita ka tehasekorras autoga.
05.07.2012 at 16:01
Henri_
 
C5 Vette
Kui meeldib sõita ka väiksemaid maanteid, siis võiks võimalusel ka midagi vedrustusega teha.

Ma ei tea, kuidas teiste sportautodega on, kuid näiteks vana Haapsalu mnt (Keila-Uuemõisa) on küll võimatu sõita isegi kiiruspiirangust kinni pidades. Rinkal on palju parem...

Muidu tundub C5 umbes täpselt sama hea all-around sportauto, suur pagasiruum võimaldab kaasas vedada igasugu träni ja koju-tööle marsruut on igati nauditav.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
05.07.2012 at 16:31
devilc
Moderator
C5 Vette
quote:
Henri_:Ma ei tea, kuidas teiste sportautodega on, kuid näiteks vana Haapsalu mnt (Keila-Uuemõisa) on küll võimatu sõita isegi kiiruspiirangust kinni pidades.
Seda teed olen proovinud eri masinatega.

1. Porsche Boxster: püsib lohkudes ja hüpekates probleemideta tee küljes, saab vajutada.
2. Lotus Evora: sama.
3. Jäiga vedrustusega MX-5: väga riskantne kiiresti sõita, tagaots kaotas pidevalt pidamist.

Aga eks teid on erinevaid.
06.07.2012 at 10:59
BlueStang
 
C5 Vette
Mis huvitav tee see Keila-Uuemõisa on - peaks seekord Haapsallu Beautyle sealtkaudu sõitma ja ära proovima.
06.07.2012 at 20:45
Henri_
 
C5 Vette
Ilus vähese liiklusega käänuline maantee :)

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
06.07.2012 at 22:10
alarmees
C5 Vette
...kus ka pereautoga olen vähe entusiastlikumalt sõites põhja vastu asfaltit löönud. Või oli see vastupidi...
08.07.2012 at 09:43 1 edit. Last edited 08.07.2012 at 09:43 by alarmees
Maik
  
C5 Vette
Ma olen oma vettega sõitnud audru ringrada paar korda,

tagaots läheb käest küll suht kergelt ära kurvi sisse pidurdades vähemalt , samas on mul stock vedrustus kõik ja seda aastast 97 .
Ja kuna ma ei ole mingi rinka sõitja võis see olla ilmselt ka valedest sõiduvõtetest (üsna tõenäoline).

Samuti on mul välimuse pärast auto madaldatud (vette madaldamine käib paari poldi keeramisega - liikumine ca 5-7cm võimalik üles -alla) , see
aga ei paranda ringrajal vedrustuse käitumist nagu corvetteforumist lugenud olen.

Tegu on minuarust väga hea igapäeva autoga, ruumi on palju,katus käib maha, ning mis peamine - 3aasta jooksul on teda tulnud reaalselt
väga vähe remontida. Eriti kui ma oleks ta stock-iks jätnud, poleks seal midagi väga teha olnud. Tehase pidurid on igapäeva oludes päris head -
camaro ja pontiac gto vennad upgradevad vette pidurite peale btw enamasti. Istmed on suht vähese külgtoega stockis ,kuid üldiselt
on auto vedrustus ja istumine täiesti normaalne ja igapäevaselt kasutav. Mingid evod või type r taolised on PALJU jäigemad.

Veel võin lisa ca 8l maantee kulu.
Corvetteforumis on ka üksikasjalik juppide ja kg info mida saab autost välja,minuarust seal see kaal ikkagi väga alla 1200 kg ei läinud.
Raske terasraam,kuigi kõik muu on plastik.

Muidu tore auto, 4 a hiljem mulle veel meeldib.
Rööbastes ja aukudes sõitmist saab lubada vettega kui võtta ära esi tuulesplitter auto alt, siis halveneb ka jahutus muidugi. Mul on auto tuuleriba 5cm maast ja nii juba mitu aastat.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
18.07.2012 at 21:45 3 edits. Last edited 18.07.2012 at 21:54 by Maik
Taavi
C5 Vette
Ehk on see küsimus rohkem tqhq poolele, aga jätkan teemat siiski siin. Olen praegu C5 Z06 (2002-2004, 405hp) kuulutusi vaadanud, kuid hinnavahe tavalise manuaalkastiga hardtopiga on küllaltki suur. Seega kui plaanis on niikuinii coilover vedrustus, korralikud istmed, short-shift kit ja muu vastav autole paigaldada, siis kas toorikuks oleks ehk mõtet oluliselt odavam tavaline hardtop valida? Võimsus ei ole esialgu primaarne, oluline on auto hästi sõitma saada. On üldse kellelgi sõidukogemust tavaline C5 vs C5 Z06? Suures plaanis on neil erinevus ainult ju amordid/vedrud ja 55hj mootoris.
26.10.2012 at 13:53
newton
 
Moderator
C5 Vette
Juhuks, kui sa pole seda teemat googeldanud, siis nt otsing "c5 z06 differences" viitab juba paljudele foorumiteemadele, nt:

http://www.smokinvette.com/corvetteforum/showthread.php?t=40418
http://ls1tech.com/forums/corvette-performance/737739-what-exactly-difference-between-c5-c5-z06.html

jne.

Lühidalt on vahet veel nt lühemad käigud ja kergem titaanväljalase. Samas vähemalt USA hindade juures olla FRC-d palju odavam Z06-st igatepidi kiiremaks ehitada kui vahe ostuhinnas on.

26.10.2012 at 14:58
Jesper
 
C5 Vette
Ma küll ei tea C5-st midagi ja tunnistan laiskust, ei viitsinud Newtoni linke esimesest lehest kaugemale lugeda, aga C6 Z06 üks väga suur erinevus tavalisest on alumiiniumraam. Mis muidu polekski eriline teema, aga "USA autode maaletoojate" autod on ju kõik avariilised, seega tuleks aluraami puhul piinliku hoolega uurida, mismoodi seal taastamistööd tehtud on.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.10.2012 at 15:13 1 edit. Last edited 26.10.2012 at 15:14 by Jesper
uzzac
 
C5 Vette
Jesper jutt on C5 mitte C6 vettest

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
26.10.2012 at 16:19
peep
 
Moderator
C5 Vette
Kuna toorikud on võrreldavad siis kannatab tuunida odavamat versiooni. C6 oleks muidugi kõvasti jumekam valik aga eks eelarve pane asjad paika. Igal juhul on Vette teretulnud vaheldus meie radadel. Sai kunagi isegi usakat tuunitud kurvidesse keerama.:)
26.10.2012 at 17:31
Henri_
 
C5 Vette
No ringrajal keeramiseks vähemalt C6 küll esialgu tuunima ei pea :)

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
26.10.2012 at 18:21
Taavi
C5 Vette
Tänud Newton! :) Ma just loodangi, et C5 kurvikeeramistaseme tippu viimiseks peabki suht minimaalselt vaeva nägema, sest toorik ise on selle jaoks juba nii hea (näiteks selline usas rajapäevadel järgiproovitud lihtne pakett http://www.pfadtracing.com/catalog/product_info.php/cPath/23_33/products_id/142), võrreldes näiteks f-kehaga :) C5 kere on jäik ja konstruktsioon moodne, tehase vedrustuse disain maailmatasemel, kast asub tagasillal, LS seeria mootorid on usa toodangu kohta uudsema tehnoloogiaga/töökindlad ja väänavad juba stockis samapalju/rohkem kui paljud euroopa superautod, samas auto jupiturg liigub sootuks madalamal hinnatasemel. Ja muidugi V8 auraalne nauding :) Sellist nö perekonnavõtit (nt Evo) ma ei otsigi, vaid selgelt klassikalise sport/superauto omadustega masinat. Ega sinna kategooriasse mõistliku hinnaga midagi muud väga saada ei olegi, või? Pealegi põhjaliku mootorituunimisega (kõrge rõhuga turboauto) praeguseks teeks pausi, sest kui tehasevõimsus 2x+ kasvatada, siis kogu auto uuesti tõeliselt tasakaalu saamiseks kulub veelkord terve varandus ja lõpptulemus on see, et muudkui ehitad ja sõita ei saagi eriti. Auto peab murevabalt kestma, kevadel uus õli sisse ja võtit ning teele. Õhuke ja liiga kerge kartauto-fiilinguga sõiduk ei ole ka see mida otsin, sest soov on ka maanteel pikemal otsal ja suurematel kiirustel (Euroopa) ennast kindlalt tunda. Seega kui keegi näeb selle kirjelduse põhjal C5-le sama hinnatasemega alternatiivi, palun soovitage :)
26.10.2012 at 20:31 4 edits. Last edited 26.10.2012 at 20:56 by Taavi
BlueStang
 
C5 Vette
see suur, et... ega kui Sulle see masin niipalju meeldib, siis ju pole vaja siin enam midagi tõestada, ega kedagi veenda - osta siis ära ja Audrus kohtume;)

26.10.2012 at 21:05
peep
 
Moderator
C5 Vette
Mõtled õiges suunas, parim auto on sõitev auto.:)

Palju on eelarve, auto+tuuning, mis siis "nõelaks nagu bemar ja hõljuks kui cadillac". Eelnevast tuleb välja, et soovid universaalset ringraja-, tänavasõidu- ja reisiautot ?
26.10.2012 at 21:08 1 edit. Last edited 26.10.2012 at 21:44 by peep (Moderator)
Taavi
C5 Vette
Floats like a butterfly, stings like a bee oli vist Muhammad Ali rida :) Ei, võimatust ma ei unista. Tänavasõit ei ole tegelikult teema, igapäevaselt suvel linnavahel ukerdada ei ole plaanis. Ma tean mis on jäik auto Tallinna tänavatel, ma selles osas illusioone ei loo. Mis numbritesse puutub, siis C5 hinnad leiab ju isegi auto24-st ja näiteks vedrustuse upgrade suurusjärk oli seal lingis näha. USA-st toomisprotsess otsast lõpuni teha, siis Z06 tuleb suht samasse suurusjärku mis siin on tavaline C5. Eks veebis olen uurinud palju ja tavalise C5-ga sõitnud ka, aga siiski meeled on avatud kõigele, ehk on veel midagi paremat, mis minu ootustele vastaks?
26.10.2012 at 22:16 1 edit. Last edited 26.10.2012 at 22:20 by Taavi
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : C5 Vette   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.