Poster |
Message |
kivialune |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Pikk talv ees ja midagi võiks teha. Peened lilletokid on juba ammu silma jäänud, et neist võiks midagi teha.
Ron Championi raamat on päris ammu ostetud, aga ehitamiseni pole jõudnud. No, siis tegin vähemalt mudeli raamist. Pole kunagi mudeleid teinud...
Mudel on 1:7 (korrutad mõõdu 7'ga ja saad täissuuruses mõõdu)
25x25 nelikanttoru mõõt on suht lähedane lilletoki mõõdule. Täpsus tuli päris hea: pea 1 mm täpsusega.
Tööprotsess:
Ja kuhumaale jõusin (mõned üksikud raami torud puudu):
Algul sai tehtud ilma tagamõtteta. Aga nüüd kui käes hoida: saab mõõte võtta, mida jooniselt ei saa ja mõtiskleda, mida tuleb ümber teha (vastavalt doonorile), kui reaalselt tegemiseks läheb. Nüüd võiks, kui keevitus oleks olemas, asja ka suurena valmis teha. Materjalid on teine küsimus: pole meil 16swg (1,5 mm) seinaga materjali peale sattunud. |
14.12.2009 at 16:04 |
|
uzzac |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
wow :O tõsine töö tehtud. peab ikka püsivust olema |
14.12.2009 at 16:26 |
|
mart154 |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
quote: kivialune: pole meil 16swg (1,5 mm) seinaga materjali peale sattunud.
Ruukki Form 220 ja 370 õhukeseseinalised torud vastavalt standardile EN 10 305
http://www.ruukki.com/www/materials.nsf/materials/140C3316F767F4D0C2257530002D7A56/$File/Form%20220%20370_TP_12.2008_EN.pdf?openElement
25x25 x 1.5 täitsa tabelis olemas. Konkreetse saadavuse kohta hetkel ei tea.
Aga Ruukkis on üldiselt teenindusega vääega hästi olnud. |
14.12.2009 at 16:38 |
|
Juhan Tuhk |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
helista või kirjuta mulle, tegelen just nimetet kontoris terase ja metallide müügiga. |
14.12.2009 at 21:29 |
|
kivialune |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
quote: Juhan Tuhk: helista või kirjuta mulle, tegelen just nimetet kontoris terase ja metallide müügiga.
Saatsin just maili metall.ee[at]ruukki.com ja saadan siis koopia ka sulle siia opentrack'i.
|
14.12.2009 at 22:52 |
|
kivialune |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Ruukki'st tuli vastu mailile meeldivalt kiiresti.
Raami jaoks vajalikud kogused (varuga):
25x25x1,5- 36m
19x19x1,5 puudus, asendus 20x20x1,5- 12m
19x1,5- 12m
Kokku tuleks torud raami jaoks (väljaarvatud vedrustuse torud) koos käibega alla tuhande krooni. Materjali saab täislati pikkusega 6m ja mark on Form 220. |
15.12.2009 at 11:04 |
|
mart154 |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
tegelikult saavad nad vajadusel lõigata materjali lühemaks kah.
olen seal alati sõiduautoga 6m lattide järel käinud |
15.12.2009 at 13:51 |
|
TonyS. |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Jõudu!
Soovitan enne ehitama hakkamist võtta ühendust näpunäidete asjus foorumlase fred-iga, kes on ise oma analoogse ja väga hea kvaliteediga autot lõpetamas. Minul oli sellest palju abi |
15.12.2009 at 14:05 |
|
TonyS. |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
vedrustuse ja õõtsad saad kah fredilt, ei pea hakkama ise leiutama. |
15.12.2009 at 14:08 |
|
Jesper |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Kaks pool-haritud soovitust:
1. Enne kui sae toru sisse lööd, osta valmis kõik jupid mida sul vaja läheb - mootor, kast ja tagasild on elementaarsed, aga lisaks ka käänmikud, õõtsade puksid, roolisüsteem, coiloverid, istmed jne. Pärast raami valmimist tundub et "äh, see auto ehitamine on ju hästi lihtne", kuna silma järgi tundub raam suure ja keeruka tükina - tegelikult on põhiprobleem kogu kupatuse sinna raami sisse pakkimine. Kõige korraga ostmine on kallis, aga sunnib kõike kohe läbi mõtlema nagu tegelikult peabki, "lahendame selle probleemi hiljem"-suhtumine ei tööta, testitud
2. Hoidu liigsest keerukusest nagu vanakurat välgust, mingi hetk tekivad kindlasti ligi teadmamehed kes soovitavad teha igasugu imeasju, bike mootorit, minu-lemmikauto-eriversiooni-ülikergetjahead-turbomootorit, sõltumatut tagasilda jms. Need tuleb kõik pikalt saata, ainuke mõistliku hinna ja paugu suhtega locost on see kõige elementaarsem disain mingi lihtsa vabalthingava stock mootori ja jäiga tagasillaga.
Edu!
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
15.12.2009 at 14:34 |
|
TonyS. |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Täpselt! Mine vaata Fredi autot ja siis saad aru kui palju tegelikult peab eesti oludes asja raamatuga võrreldes ümber kohandama. Tal on hunnik valmis (ümbertehtud) juppe kah olemas, saad osad asjad kohe kätte. |
15.12.2009 at 14:50 |
|
KaroK |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Ma tean ühte inimest, kes projekteeris Lotus7 tüüpi autole sõltumatu tagavedrustuse, kinemaatika analüüs jne. Lisaks ta vist püüdis ka kogu raami CAD'i ja analüüsis selle jäikust. Pole ise küll projektiga kõige paremini kursis, kuid taset peaks tõestama see, et selle kohta tehtud lõputööga õnnestus edukalt lõpetada Tallinna Tehnikakõrgkooli autotehnika eriala. Tööd peaks olema võimalik sirvida TTK raamatukogus. Kui on huvi asja vastu, siis võin ka sellelt inimeselt üksikasju uurida.
TTK diplomitöö: Kristjan ****** ESTfield komplektautole BMW E36 agregaatide paigaldamine ja vedrustuse arendamine. |
15.12.2009 at 15:00 |
1 edit. Last edited 15.12.2009 at 15:02 by KaroK
|
hents99 |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
quote: KaroK: Ma tean ühte inimest, kes projekteeris Lotus7 tüüpi autole sõltumatu tagavedrustuse, kinemaatika analüüs jne. Lisaks ta vist püüdis ka kogu raami CAD'i ja analüüsis selle jäikust. Pole ise küll projektiga kõige paremini kursis, kuid taset peaks tõestama see, et selle kohta tehtud lõputööga õnnestus edukalt lõpetada Tallinna Tehnikakõrgkooli autotehnika eriala. Tööd peaks olema võimalik sirvida TTK raamatukogus. Kui on huvi asja vastu, siis võin ka sellelt inimeselt üksikasju uurida.
TTK diplomitöö: Kristjan ****** ESTfield komplektautole BMW E36 agregaatide paigaldamine ja vedrustuse arendamine.
Tartus Raadil seisab see auto (raam). Estifield on auto nimi ja tehtud ka Estfieldi rakiste vahel, Lotuseks ei saa ükski isetehtud auto.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
15.12.2009 at 15:07 |
|
kivialune |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Tänud soovituste eest. Ja, kes on teinud enne ise valmis: kindlasti oleks palju õppida, iseasi kas ma ka seda suudaks kohe kõike meelde jätta
Põhimõtteliselt on olemas E30 M20b27 mootoriga doonor. Sõitev masin, seega enamvähem kindel, et asja saaks. Ja kui lähekski tegemiseks, siis saab see olema eco projekt. Teiseks ma ise ka tahaks eco'lt, sest pole kogemusi, et hakata kalleid materjale kasutama/katsetama. Muidugi see odavalt tegemine on keeruline, kui kõik poest saada ja teenusena osta.. teatud mõistmatust võib kohata. Aga teisest küljest, milleks, siis üldse teha, parem kohe vamis poest osta.
Lihtsana tahan ise ka teha, sest esimest korda on palju õppida- seega näiteks sõltuv tagavedrustus.
Esialgu on põhiline teada saada, kuidas ma sellisesse masinasse mahun ja kui mugava asendi saab seada/ehitada kiireks sõiduks. |
15.12.2009 at 15:29 |
|
uzzac |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
ise olen 188cm ja estfieldis jääb istme taha veel 5cm varu. isa mul ka 185cm tuuri niiet saigi tehtud meie järgi et oleks mugav sõita. võiks isegi lähemal tiba olla iste. juhikohal suurema ahtriga meestel ei tohiks ka väga probleemi olla. kõrvalistmesse (mõned cm kitsam kui juhi pesa) niisama ei mahu enam isegi aga äkki seabki mõõdupuu tulevase kaasa valimisel kui juba olemas ei ole
soovitaks samuti mõnda valmis raami/rolling chassis vaadata ja mõelda pikalt ning sügavalt asja üle. võimalusel külasta AS Võidusõidutehnika töökoda/tehast ja tutvu kuidas neid raame IRL keevitatakse ja monteeritakse. |
15.12.2009 at 15:44 |
|
rolantsik |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
quote: KaroK: Ma tean ühte inimest, kes projekteeris Lotus7 tüüpi autole sõltumatu tagavedrustuse, kinemaatika analüüs jne. Lisaks ta vist püüdis ka kogu raami CAD'i ja analüüsis selle jäikust. Pole ise küll projektiga kõige paremini kursis, kuid taset peaks tõestama see, et selle kohta tehtud lõputööga õnnestus edukalt lõpetada Tallinna Tehnikakõrgkooli autotehnika eriala. Tööd peaks olema võimalik sirvida TTK raamatukogus. Kui on huvi asja vastu, siis võin ka sellelt inimeselt üksikasju uurida.
TTK diplomitöö: Kristjan ****** ESTfield komplektautole BMW E36 agregaatide paigaldamine ja vedrustuse arendamine.
Selle tööga läheks isegi tutvuks
Mul seisab ka garaazi all 7-8 aastat tagasi alustatud lõpetamata locost projekt.
E36 juppe kasutades tundub väga asine olema.
|
15.12.2009 at 16:00 |
1 edit. Last edited 15.12.2009 at 16:01 by rolantsik
|
-fred- |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
quote: rolantsik: quote: KaroK: Ma tean ühte inimest, kes projekteeris Lotus7 tüüpi autole sõltumatu tagavedrustuse, kinemaatika analüüs jne. Lisaks ta vist püüdis ka kogu raami CAD'i ja analüüsis selle jäikust. Pole ise küll projektiga kõige paremini kursis, kuid taset peaks tõestama see, et selle kohta tehtud lõputööga õnnestus edukalt lõpetada Tallinna Tehnikakõrgkooli autotehnika eriala. Tööd peaks olema võimalik sirvida TTK raamatukogus. Kui on huvi asja vastu, siis võin ka sellelt inimeselt üksikasju uurida.
TTK diplomitöö: Kristjan ****** ESTfield komplektautole BMW E36 agregaatide paigaldamine ja vedrustuse arendamine.
Selle tööga läheks isegi tutvuks
Mul seisab ka garaazi all 7-8 aastat tagasi alustatud lõpetamata locost projekt.
E36 juppe kasutades tundub väga asine olema.
Vedrustuses ei ole sellel E36 juppe kasutatud.
|
15.12.2009 at 16:11 |
|
Pierre |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
quote: -fred-: quote: rolantsik:
Mul seisab ka garaazi all 7-8 aastat tagasi alustatud lõpetamata locost projekt.
E36 juppe kasutades tundub väga asine olema.
Vedrustuses ei ole sellel E36 juppe kasutatud.
Sest reaalses elus sõidab E36 nagu veoauto.
See on ikka nii tank, et jube.
Vabandage mind OT eest (aga ei saanud märkimata jätta). |
16.12.2009 at 03:09 |
|
rolantsik |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Põhimõtteliselt peaks sellise kaaluga asjal igasugune vedrustus töötama.
Modimata E36 võib raske küll sõita olla. |
16.12.2009 at 10:29 |
|
raimo_r |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Nagu tank võrreldes millega?
quote: The BMW E36 M3 is considered to be one of the better-handling cars of all time, and was awarded "Best-Handling Car" award by Car and Driver magazine in 1997.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
16.12.2009 at 11:48 |
|
hall |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
quote: Pierre:
Sest reaalses elus sõidab E36 nagu veoauto.
See on ikka nii tank, et jube.
Vabandage mind OT eest (aga ei saanud märkimata jätta).
Ilmselt kardi või vormeliga võrreldes saab nii E36-le kui ükskõik millisele teisele kereautole seda ette heita küll. Kereautode omavahelises võrdluses jääksin siiski esitatud seisukoha osas veidi äraootavale positsioonile.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
16.12.2009 at 12:09 |
|
mart154 |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
ahh...
härral on mingi isiklik vaen e36 vastu. ärge pange üldse kohe mitte tähele.
ei tähelda mitte esimest korda seda siin foorumis.
eks see e36 on jah, alati üks läbi roostetanud, lõtkuvate puksidega, pehmeks sõidetud surma suus jõulusaan. |
16.12.2009 at 12:41 |
|
matukas |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Paari aasta pärast hakkab E46 kohta sama jutt vist käima
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
16.12.2009 at 13:53 |
|
Jesper |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Masendus tuleb peale seda teemaarendust vaadates...
E36 vedrustust ei saa Locosti all kasutada, sest nii esimese kui tagumise vedrustuse tüüp on totaalselt teine. Lisaks ma pakuks et 6-silindrilise mootori raami vahele mahutamine võib päris huvitav ettevõtmine olla, stiilis maakera sees on teine maakera. Meil oli Fiati 4 pütasegagi mure et kuhu roolilatt panna et rämedat bump steeri ei tuleks ja samas roolikardaani jaoks ei peaks esimest silindrit maha lõikama jne. Bemmidel on üks hea asi, nimelt roolivarras on mingitel mudelitel kahe liigendiga ja lati ülekanded head, seda tasub romulast sobivat latti otsides meeles pidada. Miinuseks muidugi see, et 99% bemmi lattidest on võimendiga.
Üldiselt kõige lihtsam ja odavam on mitte liigselt jalgratast leiutada ning kasutada Fordi ja Lada juppe (mootor ja käigukast Ford, käänmikud ja tagasild Lada, mingist Sierra kardaanist peaks saama sobiva pikkusega jupi ilma lõikamata, Fordi ja Lada kardaaniristid on ühilduvad, roolilatt vabal valikul, Lada roolihoovad lühendada sobiva pikkuseni). Lada käänmikel on hea omadus et roolihooba saab panna nii ette kui tahapoole, mis oluliselt laiendab paigutusvõimalusi, rooligeomeetria säilimise osas ma pole küll päris kindel
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
16.12.2009 at 14:31 |
1 edit. Last edited 16.12.2009 at 14:35 by Jesper
|
mart154 |
Näputöö: Lotus Seven raami mudel
Jesper. e36 ei ole ainult 325i
Üks tore iiiess on kah. lühem ja igadepidi väiksem.
sildasid tõesti eriti lihtne pole locosti (-laadse) raami külge pookida, indeed. |
16.12.2009 at 18:02 |
|