Poster |
Message |
rolantsik |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Algataks siis arutelu teemal"Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastal"
Ma usun,et nüüd peale hakates saab nov-dets asja kokku tõmmata lõplikult.
Algatuseks tooks välja ühe võimaliku reeglite muudatuse:
1)Kui auto vastab Soome Extreme reeglitele,siis peaks saama temaga meil sõita.MIX erinevatest reeglitest keelatud.
2)Kõikide autode ajud ära chippida(kontrollida,plommida) ühes kohas,siis peaks saama lõpu spekulatsioonidele. |
10.08.2009 at 14:46 |
2 edits. Last edited 10.08.2009 at 15:07 by rolantsik
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Norm ettepanekud aga mõned täpsustused oleks ilmselt vajalikud.
Soomlased:
- sõidu formaat ?
- rehvid ?
- EMV punktiarvestus ?
- kes hakkab Extreme sarja autode reeglile vastavust meil kontrollima ?
Aju:
- kuidas tagada, et kasutusele võetavad "tüüpproged" vanosega ja ilma versioonid on oma potensiaalilt samaväärsed ?
- kas on 99 % kindel, et plommitud aju ei saa muuta ?
Üks teema, mida on juba räägitud, on miinimum kaalu alandamine 20 kg, hetkel on reeglitekohane auto alakaalus.
Barumist on kopp ausalt öeldes. Miinimum variant on hakata superkrossi rehvi kasutama, sest vahet pole ja saaks mõlemas sarjas osaleda ilma topeltrehvi ostmata. Samas, kui vähegi võimalik, leiutame mingi variandi, jäädes samas ühe rehvi juurde ehk nad peavad märjal ka toimima. R888 oleks muidugi parim, kuid neid võimalusi on ju veel - vast mõtleme koos midagi välja. Hankook ja Kumho tunduvad sobivaimad tootjad odava kähkusõitmisrehvi osas, kõik ju tunnevad kedagi, tegeleks kollektiivselt ja lepiks siin mingid diilid kokku või siis tooks ise USA/Koreast ühe konteineri kamba peale ? Sügisel oleks veel hea võimalus testida võimalikke kandidaate.
Eks neid pisiasju on veel, nagu pedaalikatted. |
10.08.2009 at 15:42 |
|
hall |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
peep: quote: Norm ettepanekud aga mõned täpsustused oleks ilmselt vajalikud.
Soomlased:
- sõidu formaat ?
- rehvid ?
- EMV punktiarvestus ?
- kes hakkab Extreme sarja autode reeglile vastavust meil kontrollima ?
Roland pidas ilmselt silmas seda, et sommide tehnilistele tingimustele vastav auto (ilmselt siis eestlaste rehviga) saaks osaleda eestlaste bemmisarjas sama formaadi alusel ja samas punktiarvestuses. Minu hinnangul mõistlik suundumus. Paralleelselt võiks läbi rääkida, et eestlaste bemmid saaks samadel tingimustel (eesti reeglite järgi ehitatud auto + sommide rehv) osaleda nende formaadiga võistlustel nende punktiarvestuses.
quote:
Üks teema, mida on juba räägitud, on miinimum kaalu alandamine 20 kg, hetkel on reeglitekohane auto alakaalus.
Kellegi kogemused näitavad, et uuema väljalaskeaastaga kerede kasutamisel ei pruugi olla midagi nii väga lihtne miinimumkaalu jõuda kuna uuematel keredel pidi olema rohkem turvastruktuure.
quote:
Barumist on kopp ausalt öeldes. Miinimum variant on hakata superkrossi rehvi kasutama, sest vahet pole ja saaks mõlemas sarjas osaleda ilma topeltrehvi ostmata. Samas, kui vähegi võimalik, leiutame mingi variandi, jäädes samas ühe rehvi juurde ehk nad peavad märjal ka toimima. R888 oleks muidugi parim, kuid neid võimalusi on ju veel - vast mõtleme koos midagi välja. Hankook ja Kumho tunduvad sobivaimad tootjad odava kähkusõitmisrehvi osas, kõik ju tunnevad kedagi, tegeleks kollektiivselt ja lepiks siin mingid diilid kokku või siis tooks ise USA/Koreast ühe konteineri kamba peale ? Sügisel oleks veel hea võimalus testida võimalikke kandidaate.
Universaalust silmas pidades oleks mõistlik kasutada tõesti superkrossi Masteri rehve. Osad, kes on sellega sõitnud, kiidavad, mul endal kogemust pole.
quote:
Eks neid pisiasju on veel, nagu pedaalikatted.
Selles konkreetses küsimuses tegi RK eelmisel koosolekul konkreetse otsuse juba ära.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
10.08.2009 at 17:10 |
|
rolantsik |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Soome autode lubamise mõte on tõesti nii,nagu Andres rääkis.Kui meie omavahel saame selles kokkuleppele,et soome auto võib meil sõita meie rehviga,siis usun,et ka soomlased lubavad sama ka meie autodele.Mis mina soome sõitjatega rääkisin,siis neil savi,kui rehv sama on.
Kaalu ei peaks muutma,see kaal mis praegu on on parasjagu.
Uuemad autod on tõesti raskemad,miks ei tea.
MasterSteeli rehvi kasutusele võttes usun,et saame hea ja odava deali
Läti natsionaalid katsetasid Kraba racel uusi Kumho rehve,need nägid head välja ja hind pidi ka vist sama olema,mis praegustel.
32 lutakat.
Ajudega on selline asi,et pannakse uued kivid sisse ja plommitakse kopsik kinni.
Proge,mis sisse läheb,ei ole kõigil sama,pannakse sisse vastavat aju nri arvestades.Vanos aju saab vastava vanos proge jne.
|
10.08.2009 at 18:27 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Ma arvan, et need kes reaalselt sõidavad, saavad otsustada seda kaalu asja, mitte "keegi" kes võib-olla kunagi plaanib osaleda. Hetkel on vähemalt kolm autot tugevalt alakaalus, võib-olla enamgi, pole uurinud. Väiksem kaal on igat pidi parem jooksvate kulude osas ja selle saavutamine meie reeglite piires on tasuta - oma tööd ja vaeva arvestamata. Kes alles plaanib osaleda ja arvab, et uuem kere on raske, võtku vanem, valikut on piisavalt. Auto valmis teinud sõitjad ei pea 30 kg rauda kaasas vedama seetõttu.
Mulle soomlaste mõte meeldib aga nendega peaks enne ikka konkreetsed kokkulepped või nende poolsed lubadused olema, muidu on see reeglite tegemine tühi aja- ja energiakulu. Jaurame siin X Gb serverit täis ja veel koosolekul ja kevadel on 0 sõitjat joonel. Ja kes meie omadest tahab Soomes sõitma hakata järgmine hooaeg ? Ehk on see üldse aktuaalne teema ?
See kõik loomulikult vaid minu nägemus, neid asju peaks juba täpsemalt koosolekul arutama. Kõik asjaosalised ju ei soovi netis oma arvamust avaldada.
Lätlased katsetasid kahte erinevat Kumho rehvi, see mida nad B3 etapil kasutasid oli väga ok aga see mis viimasel all oli, liigitati täissaasta alla, sarnane Barumiga (nad on seda ka proovinud). Selle parema rehvi peale oli kirjutatud Ecsta MX, kehvema kohta ei oska öelda. Vitali (valge E36 kupee) ringiaegade vahe nende kahe rehviga oli 1.03,5 vs. 1.05,7.
Kui kiiresti Mastersteeliga sõidetud on ? |
10.08.2009 at 21:04 |
|
uzzac |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
kui mina võidusõidutakso kõrvalistmel olin siis mingi x sillaseade ja lonkava konega suutis roland sõita 1.04,6 . masteritega siis |
10.08.2009 at 22:54 |
|
Jesper |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
quote: uzzac: kui mina võidusõidutakso kõrvalistmel olin siis mingi x sillaseade ja lonkava konega suutis roland sõita 1.04,6 . masteritega siis
See, et sillaseade vale oli ja mootor lonkas oli Rolandi enda jutu järgi jah?
Peep, ma ei tea keda sa sinna kolme hulka lugesid, aga mul on auto normkaalus ainult selle tõttu et ma ei ole pärast Riia napikat julgenud praktiliselt ühtegi seibi ka auto küljest lahti võtta, kartuses kaalu sassi ajada, pluss 10 liitrit bentsu on nüüdsest alati paagis. Otseselt ballasti autos pole, aga kui reeglid lubaks siis 10kg rauda ja muud sodi tuleks esimese aevastusega maha, seega tinglikult võiks öelda et +1 sinna seltskonda.
Sellele olen kahe käega poolt et soomlastega semmida, nendega võiks aktiivsemalt kontakti otsida seoses võistlustega, kui osavõtutasud tükki küljest ära ei võta (minuteada peaks need olema paari-kolmesaja euro tuuris ehk sama mis tüüpiline Audru laks) siis põhimõtteliselt pole Soome sõit ju keerulisem ja kallim kui Kacergiene näiteks, eriti kui kambapeale veel mingi treila või asi sebida.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
11.08.2009 at 01:27 |
1 edit. Last edited 11.08.2009 at 01:39 by Jesper
|
riisiveski |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Ma ei ole küll ise sõitja, aga tehniliste tingimustega mitmel põhjusel kursis.
Xtreme'i ja 325 Cupi autode vahe on ka kaalus, st Xtreme autod on raskemad (kui piloot kaalub ikka rohkem, kui 50 kg ). Kui meie reeglite järgi lubada veel -20 kg, siis oleks soomlastega reeglite ühtlustamine veel raskem. Lisaks siis veel, et Xtreme autod on ainult sedaanid.
Eesti 325 Cup - 1260 kg koos sõitjaga
Soome Xtreme - 1210 kg ilma sõitjata
Neid pidepunkte peaks otsima rohkem, kui ainult võrdne rehv, et oleks mõlemal osapoolel hea sõita.
____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal. |
11.08.2009 at 07:42 |
|
uzzac |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
quote: Jesper: quote: uzzac: kui mina võidusõidutakso kõrvalistmel olin siis mingi x sillaseade ja lonkava konega suutis roland sõita 1.04,6 . masteritega siis
See, et sillaseade vale oli ja mootor lonkas oli Rolandi enda jutu järgi jah?
mootor lonkas tuntavalt salongis kaasas loksudes. sillaseade oli testimata ja lihtsalt paika keeratud mingisse kohta. eks see rolandi jutt on ka selline "kahtlane" |
11.08.2009 at 08:23 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
quote: riisiveski:Neid pidepunkte peaks otsima rohkem, kui ainult võrdne rehv, et oleks mõlemal osapoolel hea sõita.
Ma olen nõus isegi rohkem rauda külge keerama, kui see tooks stabiilselt näiteks 5 autot stardirivisse lisaks aga hetkel pole põhjust arvata, et midagi sellist oleks juhtumas. Rääkisin minagi paari Soome sõitjaga kui nad Pärnus olid ja mingit entusiasmi meiega koos sõitmise suhtes tahmarehvidel need konkreetsed isikud ei ilmutanud. Isegi 4 h. sõidule ei tulnud mitte ühtegi tiimi, kuigi neid oli spetsiaalselt kutsutud.
Ma pakun, et heal juhul nad tuleksid meile järgmine hooaeg 100 ringi sõitma ja siis võib ju vajadusel Cup'i autodele lisakaalu rakendada. Seda, et nad kõik meie etapid, k.a. Riia ja Kaunas kaasa sõidavad, ma ei pea hetkel reaalseks. |
11.08.2009 at 09:02 |
|
Umbertto |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
quote: riisiveski: Ma ei ole küll ise sõitja, aga tehniliste tingimustega mitmel põhjusel kursis.
Xtreme'i ja 325 Cupi autode vahe on ka kaalus, st Xtreme autod on raskemad (kui piloot kaalub ikka rohkem, kui 50 kg ). Kui meie reeglite järgi lubada veel -20 kg, siis oleks soomlastega reeglite ühtlustamine veel raskem. Lisaks siis veel, et Xtreme autod on ainult sedaanid.
Eesti 325 Cup - 1260 kg koos sõitjaga
Soome Xtreme - 1210 kg ilma sõitjata
.
Mul küll auto täitsa kaalus koos 20kg ballastiga ja ~ 10-20 l bentsuga. Kaalu vähendamine tähendaks et osa autosid kas hakkavad sõitma ülekaalus või on sunnitud kasutama keelatud "releka tuuningut" .
Ei poolda kaalu vähendamist, pigem sama või suuremat +20, et saaks auto tasakaalu paremini sättida. Pooldaks pigem sommide kaalu suunas liikumist et asjad saaks nendega ühtlustada. Võib-olla soovivad nad 2010-ks vähendada kaalu ja siis oleks asjad suht võrdsed....
Rehviteema poolt - Master või siis sommide suunas liikumine.
|
11.08.2009 at 09:58 |
|
rolantsik |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Äkki Peep räägib nendest 3 autost,mis hirmsas alakaalus on?
Ruve auto on olnud kõikidel võistlustel 1300kg,viimaseks võistluseks eemaldati pigi ja muud p... 20kg jagu,aga selleks kulus 2 päeva.
Soomlastega kokkulepped on nii ja naa asjad,kuna tegelikult on NENDE kalender juba praegu paigas ja sinna kahjuks talvel välja mõeldud 4 tunni sõit ei istunud.
See nn Soome auto meil lubamine ja vastupidi saab loomulikult toimuma nii,et nemad lubaksid sedasama ka meie autodele.
Kuna näha on,et see teema ei meeldi kellegile,siis võtame asja päevakorrast maha ja punkt.See oligi ainult idee. |
11.08.2009 at 10:01 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
quote: Äkki Peep räägib nendest 3 autost,mis hirmsas alakaalus on?
Vabalt, minu, Indreku ja ex-Amperi auto + Jesper. Suurusjärk 20-25 kg. Kui Urmase autol on 20 kg rauda küljes, siis järelikult tema ka ehk kokku vähemalt 5 üheksast ja ma lihtsalt ei tea kui palju kaaluvad Kristo/Raimo ja Rene ex-auto ? Ehk ühelt poolt konkreetselt ja nimeliselt enamus senistest osavõtjatest, teiselt poolt umbisikulised vihjeid "kellegist" kes ka kuskil midagi ehitab ja on hädas kaaluga.
Lihtne on muidugi vastata, et "kui ei meeldi siis pole vaja" aga kui Sa tuled ettepanekuga välja, siis paratamatult on initsiatiiv karistatav ehk mine ja tee nendega mingi reaalne diil ära, et nad enamus meie etapid kaasa sõidavad. Siis on mõtet sellega siin arvestada. Kui nende kalender juba valmis on ja meie sõidud, mis selguvad ehk kevadtalvel, sinna anyway ei mahu siis pole ju mõtet asjaga tegeleda või kuidas ?
Ideoloogiliselt ma näen meid pigem lätlastega koos sõitmas, nemad asuvad meiega samas taustsüsteemis vähemalt. Kas nad oleks nõus meie klassi üle tulema, see on muidugi iseasi ? Sommidega koos võiks teha mõned pikamaasõidud ja siis pole probleem ka nendeks sõitudeks lisaraskused külge keerata, kui see on vajalik ühtlustamiseks. |
11.08.2009 at 10:27 |
|
rolantsik |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Siis ma arvan,et tuleb panna kaalu asi hääletamisele. |
11.08.2009 at 10:33 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Selge see, et hääletamisele ega netis kõvemini karjumine seda ei otsusta. Samas 20 kg siia-sinna ei muuda just palju, see on kosmeetika ja pisiasi.
Pigem on küss selles, kuidas sarja üldiselt paremaks tuunida või kas üldse on vaja midagi muuta ? Sommid on küll ahvatlev võimalus aga kui me algusesse tagasi kerime, siis esimene otsus mis sai omal ajal tehtud oli, et me teeme sellest kohaliku sarja ja nendega ei arvesta, sest pole reaalne neid siia pidevalt sõitma saada. Minu arvates see kehtib endiselt...kahjuks.
Mina tahaks vaid paremat rehvi. Kui kaasvõistlejad soovivad samasse hinnaklassi jääda siis võiks superkrossi rehvile üle minna. Või see Ecsta MX, kui hind on sama, sest ta on kiirem (võrreldav Michelin Pilot Sport'iga)
Samas kui jutt oleks natuke kallimatest (about 1000 EEK) aga oluliselt parema pidamisega rehvidest (näiteks mõni tänavalegaalne rajarehv), siis ma oleksin nõus oma raha eest kohe midagi katsetamiseks ära ostma ja veel see sügis Pärnus testima.
On vist nii, et igasugu rallirehvid on välistatud ? On keegi isiklikult neid proovinud ? Kas on veel mingeid ebatavalisi aga kaalumist kannatavaid variante ? |
11.08.2009 at 10:47 |
|
Jesper |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Kaalu juures minuarust oli põhiargument kunagi see et kuna see on ikka põhimõtteliselt rahvaklass ja sõitjad ei pruugi olla atleedid või muidu heas vormis, teeme sellise et max tühi auto+100 ja natuke peale kaaluv juht ka veel kaalus oleks. Esimese koosoleku seltskonnas see oli täitsa teema aga tänaseks on silma järgi vaadates mõned (üks siis mina) end kõvasti käsile võtnud ja eluskaalu alla toonud, seega on madal miinimumkaal ka rahvatervishoiu seisukohast hea asi
Peab tunnistama et kui ma kaaluks endiselt 120kg nagu esimesel koosolekul, siis ma laulaks hoopis teist laulu sellel teemal.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
11.08.2009 at 10:50 |
|
rlracing |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Raimo auto alakaalus 22 kg kui paagis 20l kütust (vl.a. 1991)
Kristo auto 1260kg kui paagis 5l kütust (vl.a. 1994,ustes turvatalad ustes ja muud keretugevdused tehsest) |
11.08.2009 at 10:53 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Ja Raimo ning Kristo kaaluvahe on umbes kui palju ?
Tegelt kui piloodi kaalusid ka arvestada, siis oleks ehk tõesti 10 kg maha õiglasem raskemate pilootide suhtes ? Ma ise kaalun ca. 77 ja autol on 20+ kg küljes. Kui võtta statistiliseks keskmiseks 90 kg, siis oleks 10 kg parem lahendus. |
11.08.2009 at 11:02 |
|
Umbertto |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
quote: Jesper:
Peab tunnistama et kui ma kaaluks endiselt 120kg nagu esimesel koosolekul, siis ma laulaks hoopis teist laulu sellel teemal.
Just see ongi oluline, et arvestada tuleks "rahvalkassis" ka 100 kg kaaluva juhi võimalusega olla (võrdses) kaalus ja konkurentsis. Massa kaalu saavutamine oleks nii mõnegi jaoks utoopia ja siis võiks sarja ümber nimetada BMW325(F1)Cup´ks.
See -x kg annaks kiiruses ainult ~ mõne kümnendiku.
Edulisem mõte on Peebu rehvide muutmise mõte - a´la sommid vms väga hea hinnaga streetlegal slikk. Siit ka need ~2 sekundit, mis sommid meist B3-l kiiremad olid. ja see kiirus tuli kurvidest, sirgel pidin trennis gaasi maha laskma, et kiirem somm mööda saaks ja järgmises kurvis jälle minu taga kinni poleks....
|
11.08.2009 at 11:03 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Urmas, talveks - 10 kg isiklik eesmärk on väga hea, ma tegin selle eelmisel talvel ära ja olen rahul. On autospordiga tegelemisest ka muidu kasu.
R888'ga peaks olema reaalne sõita vähemalt madal 1.02, ma sain 1.02,8 ilma eriti pingutamata, tõsi rehv oli 16". Kuid vahe polegi niipalju ringiajas, kui feelingus rooli taga. See ei tähenda, et ma jubedalt pooldaks neid rehve, sest soodne hind on ka kõva argument sarja üldisest ideoloogiast lähtudes. |
11.08.2009 at 11:14 |
|
Umbertto |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
quote: peep: Urmas, talveks - 10 kg isiklik eesmärk on väga hea, ma tegin selle eelmisel talvel ära ja olen rahul. On autospordiga tegelemisest ka muidu kasu.:D
.
Peep - kas minu lõualott ja õllekõht ei meeldi sulle ?! ;-(((( Kui ei siis on OK, mulle ka mitte, aga oma tudengiaegsest 72 kg ma ei küll enam unistada ei julge. Ainult veel noorem naine või raske haigus suudaks mind selleni viia.
|
11.08.2009 at 16:53 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Ma mehi ei vaata, see jutt oli ikka miinimumkaalu teemaga setud. |
11.08.2009 at 19:40 |
|
rolantsik |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Ok,et siis esialgse arutelu kohaselt:
1)Otsime erinevaid häid rehvideale
2)Miinimum kaalu alandamine 10-20 kg hääletamisele
|
12.08.2009 at 10:00 |
|
rolantsik |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Autospordiliit on otsustanud,et soovivad järgmiseks koosolekuks tehniliste muudatuste mustandit. |
14.08.2009 at 15:09 |
|
peep Moderator |
Reeglimuudatused ja täpsustused 2010 aastaks.
Täna garaazhis meenus veel üks vana teema, mida Eiki mainis juba reeglite koostamisel aga siis ei jaganud keegi teine eriti seda teemat ja puudus arvamus. Ettepanek arutlemiseks on, et hooratas võiks vaba olla.
Originaal kahemassiline maksab B osana 7 k. ja originaalina 10 k. ning need peaks hakkama nüüd mingi hetk lagunema peale 2 hooaega kestnud lammutamist. Tavaline oleks kestvam ja maksaks vähem ehk muudatus oleks pigem kulude suunaline kui performance aga viimane peaks ka paranema. Et ei hakataks mingeid ülikergeid ja $$$ hoorattaid kasutama, peaks välja selgitama, mis oleks optimaalseim asendusvariant ja selle kaalu fikseerima miinimum kaaluna +/- mingi mõistlik tolerants. |
21.08.2009 at 20:44 |
|
|