Poster |
Message |
peep Moderator |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Lauri palvel edastan ettepaneku teha sõitjate koosolek sel laupäeval 15 novembril kell 11.00 Amper Racingu ruumides. Arutaks kalenderplaani ja muid järgmist hooaega puudutavaid küsimusi.
Oodatud on kõik, kes plaanivad osaleda ja ka need, kes pole veel otsustanud, kuid kaaluvad seda varianti. |
11.11.2008 at 20:32 |
|
Jörm |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Nonii, ise kah nüüd lõpuks arvuti juures.
Koosoleku teemad lühidalt:
Kalender 2009
Rehvid
Tehnilised tingimused - ettepanekud?
Pikamaasõit jah/ei?
Promo
Kohapeal algatatud küsimused
Nendel teemadel võib juba praegu lahmima hakata siin, siis on ehk tulisemad kired laupäevaks maha rahunend. Ma katsun hankida esialgse kalendri versiooni, seda sai täna ringi tehtud, aga hetkel mul teda veel pole.
tehnilistes ootaks ehk täpsustusi kui miskit on liiga vaba või segane. Mingeid vabaks laskmisi ei tahaks eriti... Ja kaalust võib järgmise sügiseni rääkida. Ettepanekud rehvi osas paluks konkreetselt pakkumistega, tender on avatud kui midagi targemat ei leia, siis jääb Barum
Kas teeme kestvussõidu, kui pika, kas piloodi vahetusega või ilma jne. Selle jaoks peab eraldi kokkuleppeid tegema korraldajatega või üldse eraldi etapi korraldama.
Et siis Amper Racing, Kadaka tee 86, Tallinn. Kui keegi tulla ei saa siis andke teada., kui paljud tulla ei saa siis muudame aega
____________________________
Amper Racing |
11.11.2008 at 21:12 |
|
rolantsik |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Pikamaa sõit peaks kõigi eelduste järgi tulema BMW eraldi,võib olla saab ka Soome BMW-d sõitma.
Kuna mina isiklikult ise tulla ei saa,siis mõned punktid minu poolt:
1)Rehvi läbirääkimiseks peaks sõitjad volitama kellegi.Sõitjad siis valivad rehvi variandid välja ja siis keegi ajaks seda asja.
Et teeks ja ajaks konkreetselt asja lõpuni.
Mina isiklikult oleks mingi Toyo R888 või mõne sarnase poolt.
2)Valida/määrata klassivanem,et siis oleks olemas inimene,kes ajaks ka BMW asja natuke.Kellega saaksid suhelda ka teiste maade huvilised,press jne.
3)Mootori juhtbloki kontrolli/plommimise metoodika.
|
11.11.2008 at 23:21 |
|
Jesper |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Minu ettepanekud:
1. Esisilla casteri ja camberi reguleerimise lubamise ja meetodid võiks reeglites konkreetselt lahti kirjutada. Praktikas on vist igasugu huvitavaid lahendusi kasutusel, alates seibidest amordipüstaku alumise kinnituse vahel ja lõpetades camber plate'idega ülemises otsas, imho ei ole otstarbekas neid keelata, aga reeglite vaimuga sobiks kokku täpsem sõnastus, oleks algajal ka lihtsam.
Ja selle asja võiks ka läbi mõelda odavuse printsiibist lähtuvalt, näiteks need vidinad on legaalsed (metall-metall ühendus puudub) http://www.ground-control-store.com/products/description.php/II=143/CA=184 , aga need on kolmandiku võrra odavamad http://www.ground-control-store.com/products/description.php/II=641/CA=184 . Võib-olla on veel mingeid soodsamaid jäiku variante. Hetkel on de facto lahendus M3 amordipadi, mille paari hind letis on nats alla 2k, pole just üle mõistuse suur kulude juurdekasv.
2. Neile kallitele ja tüütutele vedelikukindlatele vaheseintele pagasiruumi ja salongi vahel võiks alternatiivina lubada vedelikukindlat, välisõhku ventileeritud akukarpi. Plastist akukarp on hea ka selle poolest, et kaitseb õnnetuse korral plussklemmi maanduse eest.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
12.11.2008 at 00:22 |
1 edit. Last edited 12.11.2008 at 00:24 by Jesper
|
peep Moderator |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Minu poolt on ettepanek lubada metallist pidurisadulate juhtpuksid standard kummipukside aremel. Põhjendused/selgitused on arutelu teemas kirjas.
Miinumum kaal 1250 kg, see on vast piisavalt selgeks räägitud juba.
Rehvid: street legal slikid oleks ägedad aga arvestades, et Pärnu rajal on vihmaga lombid peal, on isegi Toyo (kõige parem vihmaga nendest) liiga ohtlik. Ehk vaja oleks eraldi vihmarehvi selleks juhuks, mis esiteks tähendab vähemalt 2 komplekti rattaid, rehvitaktika tekkimist (eriti pikamaa puhul) ja lisaks teeb eelise neile, kellel on boksitiim abiks kiirelt rattaid vahetamas. Lisaks on nad ilmselt 2x kallimad.
Mina pooldaks selle tõttu Barumiga jätkamist, on odavad, toimivad piisavalt ja ei vaja sellist jändamist. |
13.11.2008 at 16:24 |
3 edits. Last edited 13.11.2008 at 16:37 by peep (Moderator)
|
rolantsik |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Rehvid: street legal slikid oleks ägedad aga arvestades, et Pärnu rajal on vihmaga lombid peal, on isegi Toyo (kõige parem vihmaga nendest) liiga ohtlik. Ehk vaja oleks eraldi vihmarehvi selleks juhuks, mis esiteks tähendab vähemalt 2 komplekti rattaid, rehvitaktika tekkimist (eriti pikamaa puhul) ja lisaks teeb eelise neile, kellel on boksitiim abiks kiirelt rattaid vahetamas. Lisaks on nad ilmselt 2x kallimad.
Mina pooldaks selle tõttu Barumiga jätkamist, on odavad, toimivad piisavalt ja ei vaja sellist jändamist.
Rehvi töötlemine pole ju ka praegu keelatud,ja kui Toyole sooni juurde lõigata,muutub ta uskumatult pädevaks.
Pealtvaatajatele(ja miks mitte ka sõitjatele) mõeldes,tuleks kasutusele võtta ikkagi handicap kaalud.
Lätlastel toimib see asi väga kenasti ja see muudaks ja nudiks asja võrdsemaks.
|
13.11.2008 at 18:39 |
|
Jesper |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Mis selle juurde lõigatud soontega Toyo eraldi vihmarehvist paremaks teeb? Ikka peab ju kaks satsi olema, üks kuivale ja teine märjale (ja mõnel mehel veel kolmas kojusõiduks kah).
Toyode kasutamiseks peaks keegi tegema hinnapakkumise, millest ei saa keelduda. Tänavahinnaga on nad ikka friggin kallid.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
13.11.2008 at 18:51 |
|
rolantsik |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
quote: Jesper: Mis selle juurde lõigatud soontega Toyo eraldi vihmarehvist paremaks teeb? Ikka peab ju kaks satsi olema, üks kuivale ja teine märjale (ja mõnel mehel veel kolmas kojusõiduks kah).
Toyode kasutamiseks peaks keegi tegema hinnapakkumise, millest ei saa keelduda. Tänavahinnaga on nad ikka friggin kallid.
Loomulikult ei hakka keegi neid tänavahinnaga ostma,kuid eelmise aasta diil läks nahka sellepärast,et ei olnud otsust ega otsustajat.Nüüd peaks asja ära otsustama ja mõne meie endi seast seda asja ajama. |
13.11.2008 at 19:00 |
|
zeke |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
quote: Jesper:
Toyode kasutamiseks peaks keegi tegema hinnapakkumise, millest ei saa keelduda. Tänavahinnaga on nad ikka friggin kallid.
Hetkel camskill'sis £69 koos saatmisega(195/50 R15)
____________________________
MX-5, 116 |
13.11.2008 at 20:18 |
|
hall |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
See on küll vist vana haava lahtikiskumine, aga kas mingit varianti leedukate compact bemmide sarjaga ühtlustumiseks ei õnnestuks leida? Ma ei tea, millised neil reeglid on, aga meie reeglitest erinevad nad kindlasti juba kasutatava keretüübi poolest. Arvestades seda, et Leedus on neid autosid päris märkimisväärne kogus, saaks sarjade ühendamisel atraktiivsema stardirivi.
Ja edevamatele võiks ju anda võimaluse e46 kere kasutamiseks. Kui tehnika on neil sama, siis mingitkiiruslikku eelist see ei annaks.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
13.11.2008 at 20:29 |
|
Jesper |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Zeke, küsimus ei ole kust ma saan 4 rehvi odavalt etteplaneerimisajaga novembrist juunini, küsimus on, kust ma saan uue rehvi siis, kui on reede pärastlõuna Audrus, vabatrennis väljasõidul õnnestus mingi kola otsas ühe poole rehvid ära lõhkuda ja laupäeval algab EMV etapp.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
13.11.2008 at 20:42 |
|
hall |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
quote: Jesper: Zeke, küsimus ei ole kust ma saan 4 rehvi odavalt etteplaneerimisajaga novembrist juunini, küsimus on, kust ma saan uue rehvi siis, kui on reede pärastlõuna Audrus, vabatrennis väljasõidul õnnestus mingi kola otsas ühe poole rehvid ära lõhkuda ja laupäeval algab EMV etapp.
Noh, võidusõiduga tegeledes peab varuosade ja kulumaterjali osas ikka ise mingit ladu omama. Jooks või paar rehve/velgi peaks igal tasemel ja igas sarjas siiski must have asi olema. Ja kui sul endal kohe võistluste vaheajal seda purunenud rehvi millegagi asendada pole, siis ilmselt saad selle mõnelt konkurendilt laenata/osta. Ega praeguseid Barumeidki ju ajavõtubussist ega sekretäriaadist osta õnnestu.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
13.11.2008 at 20:58 |
|
Jesper |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
No seda minagi räägin, et 500 eeku per rõngas tundub paberil vähe, aga kogu kupatuse peale see on juba päris suur vahe. Kui neid Toyosid saaks "ajavõtubussist osta", nagu välismaal asi käib, võiks leppida ka veidi kallima rehviga, sest varusid ei pea välja ostma.
Barumeid sai Saksa Auto AMK-st samas suht lahedalt, vähemalt mina jalutasin paar päeva enne võistlust sinna etteteatamata sisse ja kohe rehvidega välja. Ma arvan et ei oleks ületamatu probleem neid iga etapp mingi hulk raja äärde orgunnida.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
13.11.2008 at 21:12 |
3 edits. Last edited 13.11.2008 at 21:16 by Jesper
|
peep Moderator |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Toyo lõikamise koha pealt ei oska midagi arvata aga sügavamaks seal eriti midagi lõigata pole, traadid on mustri põhjale päris lähedal. Mustrit juurde saab kindlasti aga kuidas see toimib ? Roland, kas Sul on isiklik kogemus ?
Muidu Camskilli hind pole paha, sest ma pakun Toyo ressursiks ca 50% rohkem kui Barumil. Ja võib-olla saab ka siit sama pakkumise, kuigi kindlasti tuuakse neid rehve üks kindel kogus ehk ega siingi pole olemasolu 100% kindlustatud. Kaks jooksu omada on paratamatu miinimum olgu see rehv mis tahes, sest ega võistluspäeval neid juurde osta ei saa.
Sellega meenuski juba Riias osalejate vahel suht kokku lepitud muudatus, et rehvide vahetuse ühe võistluse jooksul võiks vabaks lasta.
Mis oleks toimiv handicap kaalude süsteem ? |
13.11.2008 at 21:14 |
|
hall |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
quote: Jesper: No seda minagi räägin, et 500 eeku per rõngas tundub paberil vähe, aga kogu kupatuse peale see on juba päris suur vahe. Kui neid Toyosid saaks "ajavõtubussist osta", nagu välismaal asi käib, võiks leppida ka veidi kallima rehviga, sest varusid ei pea välja ostma.
Barumeid sai Saksa Auto AMK-st samas suht lahedalt, vähemalt mina jalutasin paar päeva enne võistlust sinna etteteatamata sisse ja kohe rehvidega välja. Ma arvan et ei oleks ületamatu probleem neid iga etapp mingi hulk raja äärde orgunnida.
Aga pole ju suurt vahet rahaliselt, kui hoida üks jooks pidevalt "laos"? Kui see erinevus on 500 eeku rõngas, siis tähendab see 2000 krooni jooksu kohta, mis arvestades kogu hooaja eelarvet ning fakti, et need rehvid lähevad veidi aja pärast niikuinii kasutusse, et ole just märkimisväärne mõjutaja. Rahavooliselt see ju suurt ei muuda, erinevus seisneb selles, et ühe rehvijooksu soetamiseks väljuv rahavoog leiab aset ca kuu varem.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
13.11.2008 at 21:53 |
|
rolantsik |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
quote: peep: Toyo lõikamise koha pealt ei oska midagi arvata aga sügavamaks seal eriti midagi lõigata pole, traadid on mustri põhjale päris lähedal. Mustrit juurde saab kindlasti aga kuidas see toimib ? Roland, kas Sul on isiklik kogemus ?
Jah,sai proovitud sellist varianti,et oli triipe juurde lõigatud.Päris vihmarehv ei olnud,aga oli parem kui ilma lõikamata.
Mis oleks toimiv handicap kaalude süsteem ?
Etapivõitja +30
2koht +20
3 koht +10
Ja üle 60 kg peale ei tule.
Ja selline nüanss veel kaaludega,et kaalu arvestus käiks sarja min kaal + handycap
Ehk siis nädalavahetuse võitja auto kaalub reaalselt 1260, siis peab tema auto järgmine kord kaaluma 1310. |
13.11.2008 at 22:46 |
|
peep Moderator |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Aga kuidas see kaal maha läheb ja kes selle üle tavaliselt arvestust peab ? |
13.11.2008 at 23:08 |
|
Jesper |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
quote: serõi:
Aga pole ju suurt vahet rahaliselt, kui hoida üks jooks pidevalt "laos"?
Jah ma jooksin natuke kokku omadega, korrutasin-liitsin natuke liiga hoogsalt, vabandust.
Pmst hooaja veab välja 3 komplekti Barumitega, hind 9600.-
Nüüd edasi on küsimus et mis Toyodest vihmas saab, sest kui lõikumine lubada siis lõigutud rehvid ei ole ju enam kuiva jaoks head (või on)? 2 komplekti Toyode hind tuleb 10400.-, kui vihma ei saja ja Peebu pakutud 50% pikem eluiga paika peab siis on super, vahe kõigest 800.-
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
13.11.2008 at 23:10 |
1 edit. Last edited 13.11.2008 at 23:11 by Jesper
|
peep Moderator |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Ma vist teen midagi valesti, mul kulus eelmisel hooajal kolme etapi ja kahe rajapäeva (Pärnu+Riia OT) peale kokku 1,5 jooksu Barumeid. Teised on oluliselt suuremaid numbreid nimetanud... |
13.11.2008 at 23:18 |
|
Jesper |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
No kui viimasel etapil vihma sadama hakkab, siis peavad ühed värsked ju ikka varuks olema. Tegelt sama asi on Toyodega ka, kui kulub 5 etapi peale 2 setti siis kuskil 4nda etapi poolepeal ootamatult saabuva vihma korral on valida kas kulunud või väga kulunud jooksude vahel
Edit: Kui juba läbisõidu peale jutt läks siis ma just lõin kokku et ma olen oma Barumi-ringiga sõitnud ~250 ringi Audrus, neist umbes pooled vihmas, ja pool mustrit on alles. Kui nats aega tagasi oleks viitsinud ümber tõsta (ja camber õige oleks), siis ilmselt kannataks teist samapalju veel sõita, hetkel on küll välimiste rataste servad liiga maha lihvitud. Anoh muidugi kiirus pole ka päris see olnud, mis vaja.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
13.11.2008 at 23:23 |
2 edits. Last edited 13.11.2008 at 23:33 by Jesper
|
Alberto |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Halb on see, kui saab lõplikult selgeks, et tänavarehviga kiiresti sõitmiseks peab olema see omajagu kulunud. Lisaväärtusena avastasin viimasel ÒT-l, (kui olin hea hoo saavutanud) kuidas rehv lihtsalt laguneb, mitte ainult ei kulu. Oli viga teravates äärekivides või milleski muus või on see normaalne ? Korras eelarvega iga etapp uued rehvid ?
Mingi lisakilode süsteem oleks tervitatav - hoiab kaudselt kulusid madalamal.
____________________________
Vineda Racing Pirita-Kose-Kloostrimetsa |
13.11.2008 at 23:36 |
|
hall |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
quote: Alberto: Halb on see, kui saab lõplikult selgeks, et tänavarehviga kiiresti sõitmiseks peab olema see omajagu kulunud. Lisaväärtusena avastasin viimasel ÒT-l, (kui olin hea hoo saavutanud) kuidas rehv lihtsalt laguneb, mitte ainult ei kulu. Oli viga teravates äärekivides või milleski muus või on see normaalne ?
Pärnu raja kate on see, mis seda rehvi küljest tükkide rebimist (kui pead seda lagunemise all silmas) tekitab.
quote:
Mingi lisakilode süsteem oleks tervitatav - hoiab kaudselt kulusid madalamal.
Mesmoodi?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
14.11.2008 at 06:26 |
|
Jörm |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Kes tahab peale igat etappi käia Ringrajakomitees seletamas, kirjutamas ja õigust nõudmas, see võib lisakaaludest rääkida küll. Nende klasside esindajaid on väga palju seal nähtud ja kisa on kostnud taevani. Ikka tehti jälle kellelegi liiga. Niipalju võiks sellesse klassi ikkagi sporti järgi jääda, et kõigil oleksid VÕRDSED võimalused võiduks. Kui keegi oskab kiiremini sõita, siis selle eest karistamine on debiilsuse tipp, mida me sinna rajale siis teie arust tegema läheme?! Kui keegi viilib oma autot valesti, siis selle eest tuleb kogu raha eest karistada ja kogu pidu. Kui tehniliselt on kõik õige ja mees on pikalt eest ära, siis peavad teised lihtsalt rohkem tööd tegema. Ja kui sul pole lootust et keegi tõstetakse tahapoole või pannakse talle karistusi, siis tavaliselt vaatad peeglisse ja mõtled välja mida saaks teha, et kiiremini sõita.
BMW klassivanem olen hetkel mina ja vaadates kuhu poole erinevate sarjas mitte osalevate meeste magus jutt siin tüürib, siis kavatsen seda ka edastpidi olla. Serõi, BMW klass sõidab Eestis, see on eestlastele mõeldud ja mingit koogelmoogelit leedukatega ei tule. Ma saan aru, et sul oleks vaja nad oma võistlusele meelitada ja nende käest stardirahasid korjata 4000 krooni per nuspel, aga jääb ära!!! Ainus viis seda klassi elus hoida on muuta tehnilisi nii vähe kui võimalik ja rahvusvahelise klassi puhul on see väga raske. Vaadake kui palju on siin juba erinevaid mõtteid ja soove, arvamusi on sama palju kui inimesi, aga rahvusvaheline poliitika teeb otsustamise raskemaks. Been there done that. Teeme endale mõnusa klassi, kui meil on lahe siis tulevad teised kah. Millegipärast ei taha ma uskuda ka seda, et keegi rohkem reklaami teeks sarjale kui siiani on tehtud, ma ei ole teiste klasside puhul üldse mingit publitsistikat näinud, BMW-st on kirjutanud kõik eesti autoajakirjad, me oleme Reproteris, ruudulipus, veebis jne. olnud
Jesper, 3 jooksu Barumeid maksavad 3X2600 krooni, ehk 7800 krooni.
Kui Toyost jutt on siis peab tõesti kaks satsi olema, kuiva ja märja jaoks. Ehk siis on mõttetu tegelt teda lõigata vaid jätta vihmarehv vabaks või panna barum vihmarehviks, et sõidad kas TOYO või barumiga. Samas ei ole siis niipalju barumeid vaja ja nende hind võib veidi tõusta. Samas, mis see meile annab kui me 1,5 sekundit kiiremini sõidame? Kas Toyoga saab rohkem mööda sõita?
____________________________
Amper Racing |
14.11.2008 at 09:54 |
|
Jesper |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
quote: Jörm:
Jesper, 3 jooksu Barumeid maksavad 3X2600 krooni, ehk 7800 krooni.
Nope, üks rehv oli nats üle 750, mingi 770 vms. Mul on Saksa Auto AMK arve kodus kaustas, võin õhtul üle tsekkida, aga olen 99% kindel et mina sain enda omad sealt sellise rahaga.
Täiendus: ma räägin siis hinnast koos käibega loomulikult, sest võrdluseks toodud Camskillsi hind on ka koos käibega. Ilma käibeta on jah Barum 650 ja Toyo 1065.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
14.11.2008 at 10:01 |
2 edits. Last edited 14.11.2008 at 10:07 by Jesper
|
Jörm |
Sõitjate koosolek 15.11 kell 11.00
Sain kalendri:
2-3 mai Riia EMV BaTCC
23-24 mai Kaunas BaTCC
19-20 juuni Pärnu EMV, BaTCC
10-11 juuli Pärnu EMV, BaTCC
1-2 Saaremaa
8-9 august 4 tunni sõit Pärnu EMV
22-23 august Riia EMV, BaTCC
26-27 september Kaunas BaTCC
See siis esialgne kalender, kui kellegil on häid mõtteid siis andke tulla
____________________________
Amper Racing |
14.11.2008 at 10:04 |
|
|