Poster |
Message |
ardi |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Plaan ringradasid külastada sellega:
Tegemist 2,0 L mootoriga isendiga. Tehasest küljes piiratud libisemisega (torsen) differ ja Bilsteini sportvedrustus. Ühe negatiivse asjana on ka tehasest kaasas nn koorikkatus mis mälu järgi andis 36 kg lisa.
Et veidi tõsta ringraja kindlust sai esimese asjana lisatud selline tuuning:
Kuigi mul EBC kollastega pole parimad kogemused sai valiku kriteeriumiks eelkõige saadavus ja hind. |
17.05.2010 at 21:51 |
9 edits. Last edited 26.07.2013 at 22:28 by ardi
|
Vigri |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Milles need mitte just parimad kogemused seisnevad?
Kas klotsid ostsid Eestist, või tellisid välismaalt?
____________________________
Maserati 222 SR |
18.05.2010 at 07:33 |
|
ICE |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Ferodo ei tee jah kanget klotsi sellele, Premiere ainult olemas.
____________________________
Petrolheads.ee |
18.05.2010 at 10:52 |
|
ardi |
Mazda Mx-5 (müüdud)
quote: Vigri: Milles need mitte just parimad kogemused seisnevad?
Kas klotsid ostsid Eestist, või tellisid välismaalt?
Paar aastat tagasi aretasin Golf R32-le ise pidureid. Seal kasutasin ka EBC kollaseid. Tulemus polnud ootuspärane. Samas ei saa kindlalt väita, et ainult klotsides viga oli. Nüüd loodan, et masin on oluliselt kergem, lisaks on kaalujaotus parem. Klotsid tellisin Camskillist ja ega Euroopast ma muid leidnudki.
Camskillist tellisin ka pidurivoolikud, kahjuks selgus, et need ei sobi
Täna läbis auto 2,5 cm madalduse. Seda muidugi võrreldes talverehvidega - pildil all. Orig mõõdust sain ainult 1 cm madalamale. Meetodiks oli rehvivahetus Alla läksid 205/40/17 Toyo R888-d - keskmine segu. Sellega seoses ka täiesti jabur kogemus. Rehvivahetuse käigus tehti "heategu". Ilmselt enne ratta paigaldust piserdati rummule määret, kuid nii, et ka piduriketta tööpinnad olid sellega koos. Kõigile lisaks oli see nii hea määre, et piduripesu vedelik seda naljalt maha ei võtud. Tükk aega nikerdamist, et pidurid puhtaks saada.
Lisaks competition piduri vedelikule sai masin ka muid tõsisemaid vedelikke. Mootorisse läks Liqui Moly Race Tech 10W-60, käigukasti ja diffrisse Motul Gear Competition 75W-140.
|
18.05.2010 at 21:42 |
|
Vigri |
Mazda Mx-5 (müüdud)
quote: ardi: quote: Vigri: Milles need mitte just parimad kogemused seisnevad?
Kas klotsid ostsid Eestist, või tellisid välismaalt?
Paar aastat tagasi aretasin Golf R32-le ise pidureid. Seal kasutasin ka EBC kollaseid. Tulemus polnud ootuspärane. Samas ei saa kindlalt väita, et ainult klotsides viga oli. Nüüd loodan, et masin on oluliselt kergem, lisaks on kaalujaotus parem. Klotsid tellisin Camskillist ja ega Euroopast ma muid leidnudki.
http://www.venommotorsport.com/prod_category_search.php?db=brake&category=Brake%20Pads&make=Mazda&model=MX5&universal=Yes
Endale klotse otsides sattusin korra sellisele lehele. Kuigi .com lõpuga peaks asi reaalselt siiski mingi inglaste äri olema, nii et tolle ei tohiks vahele tulla. Ise pole küll sealt veel midagi tellinud, aga hinnatase tundub mõistlik.
____________________________
Maserati 222 SR |
18.05.2010 at 22:15 |
|
devilc
Moderator |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Vana arm (või selle uuem versioon) ei roosteta. Kuskilt jäi kõrva, et Cosworth teeb sellele mootorile kompressori kiti kah. |
18.05.2010 at 22:53 |
|
zeke |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Cossu teeb jah aga seal oli mingi jama et esimesed motod ka ribadeks. Pole 0,5a uurind kas said jagu milles probleem oli.
____________________________
MX-5, 116 |
19.05.2010 at 04:23 |
|
-fred- |
Mazda Mx-5 (müüdud)
quote: devilc: Vana arm (või selle uuem versioon) ei roosteta. Kuskilt jäi kõrva, et Cosworth teeb sellele mootorile kompressori kiti kah.
Selline see on
Link
|
19.05.2010 at 12:53 |
|
Ivalo |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Ander ju kunagi kirjutas sellel teemal pikemalt, et pole mõtet kompressorit külge kruvida, sest siis on järgmine automaatne muudatus väiksem rihmaratas ja sealt edasi hakkab juppe lendama.
MX-5 on stockis piisavalt lõbus ja töökindel auto. |
19.05.2010 at 12:58 |
|
sfinx |
Mazda Mx-5 (müüdud)
See on see teema, et mingil hetkel hakkab igav kui sirge jooksul jõad ära mõelda, mis vorsti õhtul poest koju kaasa võtta.. siis tekivad igasugused väiksemad rihmarattad juba iseenesest.
Vahetasid raske võimsama neliveduse auto kerge tagaveolise vastu - kuidas see sõidutunne on, kas on nii fun kui räägitakse mx5 kohta?
Iseloomult peaks olema täiesti erinevad autod?
|
19.05.2010 at 14:42 |
1 edit. Last edited 19.05.2010 at 19:54 by sfinx
|
ardi |
Mazda Mx-5 (müüdud)
quote: Vigri: http://www.venommotorsport.com/prod_category_search.php?db=brake&category=Brake%20Pads&make=Mazda&model=MX5&universal=Yes
Endale klotse otsides sattusin korra sellisele lehele. Kuigi .com lõpuga peaks asi reaalselt siiski mingi inglaste äri olema, nii et tolle ei tohiks vahele tulla. Ise pole küll sealt veel midagi tellinud, aga hinnatase tundub mõistlik.
Paraku pole ka sellest nimistust muud võtta minu autole kui EBC kollased.
quote: devilc: Vana arm (või selle uuem versioon) ei roosteta. Kuskilt jäi kõrva, et Cosworth teeb sellele mootorile kompressori kiti kah.
Ega ma seda autot nii väga tahtnud - juhuste kokkulangemine. Aga sul Ander on ilmselt mx5-e sünonüüm kompressor Olen enda harimise mõttes selle Cosworthi kompressori kiti paigalduse mauaali juba mõnda aega tagasi läbi lugenud. Ei plaani.
quote: sfinx: Vahetasid raske võimsama neliveduse auto kerge tagaveolise vastu - kuidas see sõidutunne on, kas on nii fun kui räägitakse mx5 kohta?
Iseloomult peaks olema täiesti erinevad autod?
Mx5 mk3-ga mul raja kogemust pole. Tänaval on mx5 oluliselt elavam ja mängib teega oluliselt rohkem "kaasa", ma ei pea siin silmas auke vaid selliseid kergeid lohke-muhke. R32-l oli mul pandud jäik stabikas, seetõttu tänavakiirustel keeras ta nagu kart. Mx5 kaldub pigem rohkem enne kui keerama hakkab. Rääkimata sellest, et R32 oli alajuhitav. R32 oli väga vinge auto ja temaga sõitmine oli väga safe aga totakalt raske esiotsaga rajal sõitmiseks. Mälu järgi sain mina ühtede Toyodega sõita ca 1,5 OT laadset üritust.
Kui nüüd võrrelda Mx5 mk2-te mk3-ga (käisin mx5 mk2-ga esimest korda OT nr2-l) siis suurim erinevus tundub olevat mootoris, lisaks 15 hp-le on oluliselt suurem vahe väändes madalal. |
19.05.2010 at 21:05 |
|
ardi |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Akadeemilisest huvist mõõtsin PerformanceBox'iga ära kiirendused:
0-60 3,3 sek
0-100 7,7 sek
Ilmselt parema käiguvahetusega (0-100'ni 2 tk) annab seda veel parendada..
Tehaseandmed: 0-100 7,9 sek. |
21.05.2010 at 21:05 |
|
ardi |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Esimene rajaproov seljataga. Nagu oleks paadiga külglaines sõitnud...
Aga järjekoarras. Kaks märkimistväärivat settingut mis tegin:
a) mootori õli panin ca 0,5 cm üle normi;
b) rehvirõhk külmalt 28 psi'd
ja rajale. Eelnevalt oli selge, et eks ta rajal kalduma hakka. Aga proovi sa kiirelt sõita kui instinktid ütlevad, et kohe kohe läheb auto ümber
Proovisin aru saada kas auto millegagi üllatab ... üllatus üllatus .. mitte millegagi muuga kui ainult kaldub ja kaldub. Ei mingit üle/alajuhtahust. Tee mis sa teed aga masin on hammastega asfaldi küljes kinni, kaldub aga peab. Esimese satsis siis sõidan viimasel ringil aja 1,08.8..
Maha tulles mõõdan PE rehvis rõhuks 35 psi-d, teistes vähem. Otsustasin lisada PE-sse 1 psi ja teistele vastavalt, et saaks ka 36-le. Etterutates olgu öeldud, et teiselt satsil maha tulles mõõdan kõikides rehvides 37 psi-d ja rohkem ma rehvi rõhku selleks korraks ei torgi.
Teise satsi teen kaasreisija pardal. Kuna liiklus läks tihedaks tulen ring varem maha. Parim ring 1,08.0..
Kolmandas satsis hakkab mulle lõpuks kohale jõudma, et see kaldumine ongi loomulik nähtus ja sellest tuleb lihtsalt üle olla. Saan "kaldumise hirmust" üle ja unustan selle. Vaikselt hakkan kasutama pidurduse lõpuosas sissekeeramisega tagumise otsa ettepoole viskamist. Parim ring 1,07.6..
Neljandas satsis tunnen ennast juba kindlalt, soojendus ringil rehvid soojaks ja esimesel ringil kohe 1,07.7.., teisel 1,07.5.. ja edasi jäävad ülejäänud ringid 0,3 seki sisse. Parim 1,07.0.. Selles satsis keskendun vähemale pidurdamisele ja kurvikiiruse kasvatamisele.
Kokkuvõtteks: 0 probleemi. pidurid on paremad kui ma lootsin. Eks ABS ka aitab, et lihtsalt jõhkralt pedaalile astuda... Vajaka jääks just nagu "kurvi sissekeeramise erksusest" mida saab sättida tagaotsa visates - kas see ka kiirem on, ei tea. Igal juhul võtan vaatluse alla rataste kokku/lahku jooksu. Küldkalded ei tundugi "väga valed" siin üks pilt PE rehvist, välisserv on küll kulunud aga algselt kartsin hullemat:
Taga on kulumise vahe veel väiksem. Sellest on tekkinud mõte, et ette lisaks neg. kallet 1 kraad ja taha 0,5 kraadi ..??
Esimesed pidurikettad kulusid huvitavalt. Ketastel on väga korrapärane "soonistus":
Esimest korda kohtan sellist kulumist. Tavaliselt kipuvad tulema korrapäratud (suuremad)sooned. Siin oleks nagu keegi keeret peale treinud.
Mootori kohta: kella järgi 7100 pöördel sekkub piiraja. Käigu vahetust hakkasin tegema 7000-l pöördel, va. S-s kus käigu vahetasin ca 6600-l (kolmandalt neljandale) S keskel. Nõme on see, et kuuest käigust ainult kahte saab rajal kasutada st. 3-ndat ja 4-ndat.
Hiljem proovin ka PB-st midagi üles riputada.
|
23.05.2010 at 10:27 |
|
zeke |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Eelmise põlvkonna 6 kkasti sama jama, et ain't 3 ja 4 käik.
____________________________
MX-5, 116 |
23.05.2010 at 11:01 |
|
compact |
Mazda Mx-5 (müüdud)
quote: ardi:Esimesed pidurikettad kulusid huvitavalt. Ketastel on väga korrapärane "soonistus":
Esimest korda kohtan sellist kulumist. Tavaliselt kipuvad tulema korrapäratud (suuremad)sooned. Siin oleks nagu keegi keeret peale treinud.
Mu autol all EBC Redstuff ja tagumistele ketastele kulusid OT jooksul samuti sarnased sooned sisse. Pidurikettad on mingid odavama otsa noname toode.
Ees on samas soonitud ATE Powerdisk, seal ketta pind praktiliselt sile, ei teagi, kas on paremast materjalist see tingitud või siis lihtsalt need freesitud sooned lõikavad klotsi seest kõvemad tükid välja. |
23.05.2010 at 23:23 |
|
ardi |
Mazda Mx-5 (müüdud)
quote: compact: Mu autol all EBC Redstuff ja tagumistele ketastele kulusid OT jooksul samuti sarnased sooned sisse. Pidurikettad on mingid odavama otsa noname toode.
Ees on samas soonitud ATE Powerdisk, seal ketta pind praktiliselt sile, ei teagi, kas on paremast materjalist see tingitud või siis lihtsalt need freesitud sooned lõikavad klotsi seest kõvemad tükid välja.
Eks ta mingi arusaamatus klotsi ja ketta vahel on. Sooned aitavad kindlasti klotsi ja kettavahel korda hoida. Samas punane peaks raja jaoks ikkagi lahja olema, ilmselt siis sooned ikkagi aitavad nii palju, et ei lase klotisl klaasistuda.
Üks pilt räägib rohkem kui 1000 sõna. Miksisin erinevate autodega sõidetud ringe kokku üheks graafikuks - värvid muutusid küll väga ebamäärasteks aga:
sinine - R32-ga shikaaniga ring 1,06.4
roheline - Rinka Golfiga mingi ring 1,04.1 (kiire kiirus suurim)
punane - MX5-ga nädalavahetuse ring 1,06.9
Ajad on PB omad ja erinevad ametlikest ajavõttudest +-0,1 sek
Graafikute põhjal saab öelda, et kurvikiirustes arenguruumi on.. Näha on ka seda, et mx5-l hakkab ca 130-l jaks otsa saama. 3-nda käiguga on olukord täitsa OK! |
24.05.2010 at 21:28 |
|
ardi |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Täna sai rataste seadeid tuunitud.
Taga ca 1 kraadisest neg. kaldest sai ca 1,6 kraadine (kümnend süsteemis) kalle. Taga kokkujooks (ca 1,5mm+0,5mm) jäi summana samaks aga sai täpsem st. 1+1mm mis on ka tehase nr.
Ees sai ca 0 kraadisest kaldest ca 1 kraadine neg. kalle ning ca 2,5 mm kokkujooksust sai ca 0,5+0,5 mm lahkujooks.
Halb on see, et esirataste külgkalle sai "põhja" st. olemasoleva riistvaraga rohkemt kallet välja ei pinguta..
Hea on see, et mingit häirivat tee otsimist ei tuvastanud.
|
01.06.2010 at 21:44 |
|
ardi |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Ringiaegadega on "sein" ees. Piir jookseb Pärnus ca 1,07 peal. Täna osalesin OverSpeed'l ja teisipäeval käisin seks puhuks veidi harjutamas. Teisipäeval sain PB järgi parimaks 1,06.8.., täna jäi laeks 1,07.1.. Sellega jõudis oma klassi järjestuses teise poole sisse.
Kuidagi ei saa üle ebamugavustundest mis tekkib siis kui pidurdamist lõpetad ja kurvi sissekeerad ning kõige selle käigus tagumine ots pidamist minetab ja libisema tahab hakata. Üks on selge kiiremaks kulgemiseks tahab see auto jäigemat ja madalamat vedru. Aga see jääb ilmselt järgmisse aastasse.
Tänud Kasparile kellega koos päeva lõpus tegin mõned ringid ja sain paar ideed kurvide läbimise osas. Lisaks nägin seda kuidas Kaspar palju agressiivsemalt kurvis tagumise otsaga pidamist kompap... Vähemalt sain paar mõtet kuidas ise pareneda.
Autost veel niipalju, et vahepeal sai pidurivoolikud külge. Oma kogemuse põhjal Hel voolikuid (tellisin Camskillist) ei soovita. Suht palju oli vaja manuaalteraapiat, et need sobiksid ja ega päris hästi nad ei istu ikkagi. Piduritest veel niipalju, et need on ikka päris head sellel autol. 0 probleemi piduritega ja ega ülejäänud autogagi mingeid probleeme polnud. |
03.07.2010 at 20:45 |
|
uzzac |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Saaks auto jäigemaks oleks funni kõvasti rohkem. Jõu taha ei usugi, et jääb asi. Pehmel autol kandub kurvis kogu raskus ühele rattale/küljele ja siis enam pikalt see Toyo ei hoia. Pidurid on küll 5+ tänava masina kohta, ABS-i sain tööle vaid ennem paremat kurvi. Toorikuna annab paremat autot valida, kõik on nagu olemas - tagavedu, ees mootor, ideaalilähdane kaalujaotus, pöördemaias mootor ja suhteliselt kerge kaal.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
03.07.2010 at 21:39 |
|
ardi |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Seekordsel OT-l võtsin endale eesmärgiks agresiivsemalt sõita, et seljaaju treenida. Tulemuseks oli see, et sain omal nahal tunda mis tähendab Toyode äkiline pidamise kadumine.
Alustasin aeglaste rivis (eelmisest õhtus käsi veits värises). "Huvitav" fenomen on see, et aeglastema satsis esimest rehvisoendus ringi sõidetakse väga kiiresti - sellise tempoga mina aga ei saa (ei julge?) rehve soendatud. Seetõttu kulub rehvide soendamiseks ka paar esimest kiiret ringi.
Kiiremas satsis saan soendusringil rehivd soojaks, sõidan kolmandal ringil oma päeva parima aja (1,06.95) ja siis neljandal ringil stardi eelses kaob pidamine teen vinkadi-vonkadi aga jään õnneks rajale. Kuna kohe ei saa pihta mis probleem siis lähen stardijärgsesse ka kiirelt sisse ja jälle vinkadi-vonkadi .. Tulen rajalt maha ja mõõdan rehvirõhud 35-36 psi'd. Seni olin hoidnud kuuma rõhku 33-34 peal. Vähemalt on nüüd isikliku kogemuse läbi selge, et sliki eelses seisu toyo'l on mx5 all kuuma rõhu piir ca 34.
Päeva lõpus teen veel Meelisega lõbusõitu. Kuna Meelis pole just kõige kergem poiss siis auto käitumine muutub päris tugevalt s.h pidurdamine. Selgelt on tunda kuidas lohust läbisõites on vedrustus "laisaks muutunud".
Kokkuvõtteks - autoga 0 probleemi kogu hooajal. Rajale tulekuks on vaja vaid veits õli lisada ja rehvirõhku timmida. EBC kollased klotsid on igati OK!-d mx5 all. Järgmiseks aastaks vaja siis korralik vedrustus alla saada, vast saab siis "ringiaegade seinast" ka läbi. |
06.09.2010 at 10:40 |
|
devilc
Moderator |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Boxsteri (paarsada kilo raskem auto) all hakkasid kah Toyo-d trikke tegema kui rõhk üle 38 PSI läks. |
06.09.2010 at 12:08 |
|
ardi |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Autohooliku vanasõna ütleb: hobuseid loetakse kevadel.
Kuna kevad käes, lugesin üle - kui arvestada ülekande kadudeks 15% siis 9 hobust on kadunud
Tehaseandmed: 118 kw/7000 rpm; 188 Nm/5000 rpm
|
23.03.2011 at 13:14 |
|
devilc
Moderator |
Mazda Mx-5 (müüdud)
Kus sa mõõtsid? |
24.03.2011 at 12:00 |
|
uzzac |
Mazda Mx-5 (müüdud)
quote: devilc: Kus sa mõõtsid?
Sellise graafiku väljastab minu arust TKTK düno
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
24.03.2011 at 12:03 |
|
ardi |
Mazda Mx-5 (müüdud)
quote: devilc: Kus sa mõõtsid?
TKTK jah.
Seal on neliveolise stend. Mx5-e mõõtmine käis nii, et ainult tagarattad olid rullidel ja esimesed rullid jooksid tühja. |
24.03.2011 at 21:33 |
|
|