register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Esirataste külgkaldepoldid   1 2 3  
Poster Message
VaikoK
Esirataste külgkaldepoldid
2007 aasta Honda Civic Type-R (FN2) sai paigaldatud Eibach'i EZ Cam 16 mm esirataste külgkalde reguleerimise podid.
Esialgne plaan oli saada uueks külgkaldeks -1.5 kraadi. Paigaldamise käigus selgus, et Type-R'l on võimalik saavutada nende poltidega maksimaalseks kaldeks on hoopis -1.2 kraadi. Muudetud sai ainult esirataste külgkallet.

Poldid lasin paigalda ProRehvis. Suured tänud neile hea töö eest.

Saavutatud sõiduomaduste muutusega olen väga rahul.


Muutust iseloomustaks järgmiselt:

0 kraadi külgkallet: Type-R on kui rahutu teismeline, kelle jaoks tundub põnev iga pikkirööbas ja tee ebatasasus, mis vajab kohest järgikatsumist. Kui paluda tal suunda muuta, siis vastab Type-R sellele palvele kiirelt ja äkkiliselt. Veri vemmeldab, aga kuskil kurvi keskosas saab noor ja veel kogenematu Type-R aru, et sai liialt kiiresti reagerritud. Kurvi väliserv hakkab üha lähemale tulema. Selle ehmatuse peale ta enam hoogu ei lisa ja saab kuidagi vaevu vaevu järgmise sirge peale.


-1.5 kraadi külgkallet: Type-R on saanud täiskasvanuks. Ta saab aru, et ei ole vaja enam joosta uudistama igat teekonarust ja pikkirööbast. Type-R on mõistnud, et tuleb ajada oma asja ja mitte lasta häirida kõrvalisest. Kui paluda tal nüüd suunda muuta, siis ta ei reageeri enam äkkiliselt. Ta on saanud aru, et see ärritab vedrustus ja sellepärast reageerib ta kiiresti ja sujuvalt. Kurvi keskosa läheb palju ladusamalt kui nooruspäevil. saab isegihoogu juurde lisada ja väljuda väärikalt uuele sirgele.
10.04.2009 at 00:57
devilc
Moderator
Esirataste külgkaldepoldid
Mulle kõlab, nagu oleks lisaks kaldele (mis aitab pidamist kurvis) ikkagi ka kokku/lahkujooksu (mis teeb suunamuutust rohkem või vähem närviliseks) muudetud. ;)
10.04.2009 at 11:54
VaikoK
Esirataste külgkaldepoldid
quote:
devilc: Mulle kõlab, nagu oleks lisaks kaldele (mis aitab pidamist kurvis) ikkagi ka kokku/lahkujooksu (mis teeb suunamuutust rohkem või vähem närviliseks) muudetud. ;)
Esirataste kokkujooksuks sai pandud tehase poolt ette nähtud 0.0 mm. Kuna enne poltide paigaldamist sillastendis rattaseadenurki ei mõõtnud, siis ei oska ma öelda, kas esrataste kokkujooks oli ka 0.0 mm enne külgkaldepoltide paigaldamist.
10.04.2009 at 16:25
hall
 
Esirataste külgkaldepoldid
quote:
VaikoK:
quote:
devilc: Mulle kõlab, nagu oleks lisaks kaldele (mis aitab pidamist kurvis) ikkagi ka kokku/lahkujooksu (mis teeb suunamuutust rohkem või vähem närviliseks) muudetud. ;)
Esirataste kokkujooksuks sai pandud tehase poolt ette nähtud 0.0 mm. Kuna enne poltide paigaldamist sillastendis rattaseadenurki ei mõõtnud, siis ei oska ma öelda, kas esrataste kokkujooks oli ka 0.0 mm enne külgkaldepoltide paigaldamist.

Ma julgeks ka pakkuda, et enne reguleerimist oli esisillas lahkujooks, pärast mille kaotamist toimuski see "täiskasvanuks saamine".

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
10.04.2009 at 22:35 1 edit. Last edited 10.04.2009 at 22:35 by hall
VaikoK
Esirataste külgkaldepoldid
Millist kokku/lahkujooksu valdavalt võistlusautodel kasutatakse?
10.04.2009 at 23:45
hall
 
Esirataste külgkaldepoldid
quote:
VaikoK: Millist kokku/lahkujooksu valdavalt võistlusautodel kasutatakse?

Minul konkreetselt on esisild 1-3 mm lahku, tagumised tavaliselt nullis ning rataste kalded ees ja taga üldjuhul 2,5-3,5.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
10.04.2009 at 23:49 1 edit. Last edited 10.04.2009 at 23:50 by hall
VaikoK
Esirataste külgkaldepoldid
Jäeb üle uskuda, et tõesti enne reguleerimist oli esisillas lahkujooks. Leisin ka ehekülje, kus seletatakse päris hästi lahti kokkujooksu/lahkujooksu ja külgkallete mõju.
Link: http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html

Igatahes praegune 0.0 mm kokkujooks on igapäevasõiduks Type-R'ga mugavam ning lisaks palju kindlam suurtel kiirustel ebatasasel teel.
11.04.2009 at 00:09 2 edits. Last edited 11.04.2009 at 22:30 by VaikoK
HoCi
  
Esirataste külgkaldepoldid
Vaiko, kust sa need poldid ostsid? Need vist peaks samad olema nii EP3'l kui ka FN2'l?
Endal mõte ka liigub sinnapoole vägisi...toyoga ei saa sõita 0,0 kaldega eriti hästi.

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
12.04.2009 at 13:25
Ivalo
 
Esirataste külgkaldepoldid
Mina ostsin endale igatahes Ingallsi reguleeritavad šarniirid, saab suuremat kallet panna ja tundub kuidagi usaldusväärsem kui sellised ekstsentrik poldid. Samas asja ajavad ära ehk mõlemad, mul siiani alla panemata, seega kogemustest rääkida ei saa.

12.04.2009 at 15:22
hents99
  
Esirataste külgkaldepoldid
Sellised? Hind on küll kirves : paari eest 660.-


____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
12.04.2009 at 15:37
VaikoK
Esirataste külgkaldepoldid
quote:
HoCi: Vaiko, kust sa need poldid ostsid?.
Tellisin Kesei Racing OÜ kaudu. Tegemist on kallimaotsa külgkaldepoltidega. Seega loodan, et ehk on ka nende kvaliteet parem kui odavamatel.

quote:
HoCi: Need vist peaks samad olema nii EP3'l kui ka FN2'l?
Jah, need on samad nii EP3'l kui ka FN2'l. Tuleb kindlati vaadata, et oleks 16mm'sed poldid. 16mm poltide tootekoodiks nii Eibach kui ka Ingalls puhul on 81280.

EDIT: Välja näevad nad sellised
12.04.2009 at 16:01 2 edits. Last edited 12.04.2009 at 16:06 by VaikoK
HoCi
  
Esirataste külgkaldepoldid
idee poolest saaks sellise poldi ise ka valmis meisterdada treiali juures. Ostaks baltic bolt'ist mingi tugeva ja korraliku poldi õigete mõõtudega ning laseks treiali juures maha võtta ääri...ei tea kui tugev selline asi jääks?

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
23.04.2009 at 11:57
Ivalo
 
Esirataste külgkaldepoldid
See ekstsentriku osa on seal vaja juurde kasvatada kuidagi, kindlastu võimalik aga lihtsam on valmis poldid osta.:) Panin nüüd igavusest need Ingallsi šarniirid ka alla ja maksimum asendisse (3 kraadi vist), jõhkralt lääpas on nüüd esirattad ikka. :) Ja tundub, et kokkujooks on ka päris korralik (kalle mõjutab järelikult ka kokkujooksu accordil). Peab ilmselt sillastendis ära käima ja vähemalt kokkujooksu laskma paika keerata. Huvitav kui kiirelt tänavarehvide servad ära kaovad, kui selliste kalletega sõita ja palju tagumiste kalle peaks olema, kui ees on näiteks 3? Keeraks siis juba taha ka reguleeritavad vardad alla, kui nagunii rataste lääpa ajamiseks läks. :)

25.04.2009 at 20:50 1 edit. Last edited 25.04.2009 at 20:51 by Ivalo
joonas
Esirataste külgkaldepoldid
Oleneb palju läbisõitu tuleb. Tuleb katsetada :)

____________________________
Joonas 88' Porsche 944S
25.04.2009 at 21:01
Ivalo
 
Esirataste külgkaldepoldid
Krt mul tutikad rehvid, väga ei tahaks katsetada :) aga ega ma palju selle autoga ei sõida, talvel seisab ja suvel paar tuhat kilomeetrit pluss mõned tiirud rajal.
Edit. Huvitav, kas keegi pühapäeviti ka Tallinnas silda seadistab :), läheks prooviks homsel BMW üritusel kohe ära ka, kas midagi läks paremaks või ei.
25.04.2009 at 21:37 1 edit. Last edited 25.04.2009 at 22:18 by Ivalo
HoCi
  
Esirataste külgkaldepoldid
quote:
Honda: See ekstsentriku osa on seal vaja juurde kasvatada kuidagi, kindlastu võimalik aga lihtsam on valmis poldid osta.:) Panin nüüd igavusest need Ingallsi šarniirid ka alla ja maksimum asendisse (3 kraadi vist), jõhkralt lääpas on nüüd esirattad ikka. :) Ja tundub, et kokkujooks on ka päris korralik (kalle mõjutab järelikult ka kokkujooksu accordil). Peab ilmselt sillastendis ära käima ja vähemalt kokkujooksu laskma paika keerata. Huvitav kui kiirelt tänavarehvide servad ära kaovad, kui selliste kalletega sõita ja palju tagumiste kalle peaks olema, kui ees on näiteks 3? Keeraks siis juba taha ka reguleeritavad vardad alla, kui nagunii rataste lääpa ajamiseks läks. :)



Ma ei saa praegu eriti aru, mida seal juurde on vaja kasvatada...siis ta ju ei mahuks läbi poldiaukude. Mina saan aru, et see paks osa peab olema poldiaugu mõõduga umbes ning ülejäänud polt, peaks olema sellest õhem. Oma silmaga neid polte pole näinud nii, et pead muidugi ei julge anda aga minu mõistus ei võta rohkemat hetkel.

Vaatan, et pakutakse polte nii, et 0-1,5kraadi ja 1,5-3kraadi...Honda, tee pilt enda accordist 3-kraadise kalde puhul (ratas sirgelt). Sul vist originaalis ka kalle 0kraadi nagu mul?

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
27.04.2009 at 16:34
hall
 
Esirataste külgkaldepoldid
quote:
Honda: Krt mul tutikad rehvid, väga ei tahaks katsetada :) aga ega ma palju selle autoga ei sõida, talvel seisab ja suvel paar tuhat kilomeetrit pluss mõned tiirud rajal.


Pole seal katsetada midagi, kuluvad kiiresti :)

quote:
Honda:
Huvitav, kas keegi pühapäeviti ka Tallinnas silda seadistab :), läheks prooviks homsel BMW üritusel kohe ära ka, kas midagi läks paremaks või ei.

kokkujooksude sättimiseks pole ju sillastendi vaja. Kõige lihtsamalt ja väga täpselt saab hakkama kui kasutada õigesti nelja tugipukki, kahte märknööri koos kahe sirge latiga, mis neid nööre kannab ning mõõdulinti. Kallete regullimise saab väga kenasti tehtud kui kasutada horisontaalsel pinnal loodi, mõõdulinti ning arvutusoskust.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
27.04.2009 at 17:05
Ivalo
 
Esirataste külgkaldepoldid
Tänud juhtnööride eest, käisin Mart Pere juures küll juba täna ära. Sild paigas ja ise rahul aga eks järgmine kord võiks ju huvi pärast ise proovida pusida, Mardi käes tundus see lihtsalt käivat. :)
Nüüd vaja veel Tabasalus käia ära proovimas, kas midagi kasu ka oli kogu sellest kallete jamast ja saab alla 44seki või mitte. :) Muide kalle oli täpselt 3 kraadi max asendis nagu tootja andmetes lubas.
28.04.2009 at 01:47
HoCi
  
Esirataste külgkaldepoldid
Äkki kellelgi hea kogemus juba olemas, et mis kaldest a la 1300kg auto puhul hakkab juba silmnähtavalt rehvi sisekülge rohkem kulutama. kas 1,5-2kraadi oleks mõeldav igapäevasõiduks mõeldud auto puhul?

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
29.04.2009 at 15:07 1 edit. Last edited 29.04.2009 at 15:08 by HoCi
peep
 
Moderator
Esirataste külgkaldepoldid
Evo'l -1,5 polnud probleem kulumise koha pealt, kui ikka regulaarselt rajal ka käia.
29.04.2009 at 15:44
HrHunt
Esirataste külgkaldepoldid
MPSi seaded viimase kontrolli ajal, kulumine ühtlane, orignaalrehvidega venitas suisa 2 suve, lõpus olid ühtlaselt siledad, kuni burnoutisin nad ära, siis kulus tõepoolest siseserv rohkem :)

F LC -0°55'
F RC -1°07'
R LC -1°31'
R RC -1°26'


____________________________

29.04.2009 at 15:59
Maik
  
Esirataste külgkaldepoldid
Tuleb osta rehvid mille ühe poole sisesein on väiksema kõrgusega , lihtne.

Kust selliseid saaks,see küll lihtne pole :P

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
29.04.2009 at 16:00
peep
 
Moderator
Esirataste külgkaldepoldid
Kas kiirelt regullitavad ülemised kinnitused poleks lahenduseks, saaks rajale kõvasti peale keerata kallet ja tänava jaoks jälle otseks.
29.04.2009 at 16:16
hall
 
Esirataste külgkaldepoldid
quote:
peep: Kas kiirelt regullitavad ülemised kinnitused poleks lahenduseks, saaks rajale kõvasti peale keerata kallet ja tänava jaoks jälle otseks.

Kalde muutmisega kaasneb ka kokkujooksu muutumine sõltuvalt roolilati asukohast kas kokku või lahku.


____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
29.04.2009 at 16:29
HoCi
  
Esirataste külgkaldepoldid
quote:
peep: Kas kiirelt regullitavad ülemised kinnitused poleks lahenduseks, saaks rajale kõvasti peale keerata kallet ja tänava jaoks jälle otseks.

Teoreetiliselt saaks aga kokkujooks läheb jah paigast sellega.

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
29.04.2009 at 16:34
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Esirataste külgkaldepoldid   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.