register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW E30 M3 - peep   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Kus on, sinna tuleb juurde või kuidas see oligi igatahes olen sunnitud siia veel ühe teema tegema aga vast on pikkadel talveõhtutel huvitav lugeda.:)

Selle auto ost oli piisavalt kummaline, üritan lühidalt situatsiooni kirjeldada. Olin ühel õhtul Nürburgringil oma garaazhi juures ja samas tulid kaks iirlast oma laiali jooksnud mootoriga M3'le järele. Ajasime juttu ja omanik kurtis, et jama on, kuna ta plaanis selle auto maha müüa ja talveks Austraaliasse kolida aga nüüd peab hakkama teda treileriga koju Iirimaale (umbes sama kaugel kui Eesti) vedama. Ja kuidagi märkamatult libises jutt variandile, et ta võiks selle ju kohapeal maha müüa...

Mul polnud mingit plaani autot osta ja eriti veel nii vana ja katkist aga tuleb tunnistada, et antud mudelil on oma võlu, ning samuti oli selge, et järgmisel aastal ma ilma puurita autoga seal sõita ei taha. Ja muidugi inimesi tuleb ju raskel hetkel aidata - kui see endale kasulik on.:D Kuna väljas läks pimedaks ja ma niikuinii palju ei jaganud rullnoka hingeelust, siis kõigepealt kuulasin üle kohapealse mehaaniku, kes seda autot oli viimasel suvel hooldanud ja seejärel, olles pidevas telefoniühenduses kõikide mulle teadaolevate BMW spetsialistidega, tegin nende moraalse toe abil ja ergutushüüete saatel oma konkreetse hinnapakkumise. Kahjuks mul küll polnud hindadest täpset ülevaadet aga omaarust pakkusin suht vähe - hiljem selgus, et enam-vähem ok, sama raha eest saaks kõige odavama otsa äraväsinud ja standardse isendi. Mõtlesin, et kui soovib, siis müüb ja kui ei soovi, siis mul üks mure vähem. Järgnes lühike seisukohtade selgitamine, mille käigus ma küll pakkumist eriti tõstma ei soostunud kuid suht kiirelt oli kaup koos ning lõime käed. Kõik kokku kestis umbes tunni ja mu õhtu lõppes tõdemusega, et olin hetke emotsiooni ajel ostnud kottpimedas Saksamaa külakeses 19 aastat vana ja rikkis mootoriga rullnokk BMW summa eest, millega oleks saanud mõne seljakoti tüüpi uue auto koos kummimattide, lõhnakuuse ja muu hädavajalikuga. Seda tegu sai siis õhtul kohaliku õlle ja seakintsu saatel seeditud.:)

Pealt oli ta täitsa sile, väidetavalt 2 aastat tagasi värvitud:





Seest paistis ka üht-teist:





kuid oli mõistatus, kas see on on paadiankur või veel toimima hakkav mootor ?



Auto sai suht operatiivselt Eestisse toimetatud ja üldjoontes oli plaan kohe alguses selge, restot tegema ei hakka, sellest tuleb Nürburgringil kasutamiseks mõeldud spetsiaalauto, kuid numbritega ja tulede-viledega, et saaks legaalselt turistipäevadel osaleda. Lisaks peaks temaga saama soovi korral ka võistlustel osaleda ehk täis turvavarustuse ja muude nõutud lisadega. Kuid ühtegi konkreetset sarja ega klassi ei hakka sihtima, läheb sinna klassi kuhu lubatakse. Seega tõsised sportlikud eesmärgid puuduvad, ainult lõbu ja sõidurõõm aga samas ta peab kestma tuhandeid rajakilomeetreid rasketes tingimustes ja ilma suuremate muredeta ning pigem tänavamasina hooldusvajaduse juures. Muidugi, ega ta konkurentisvõimeliselt kiiresti sõitmiseks polegi sobivaim toorik, kuna hoolimata kuulsast minevikust (kõige edukam ringraja kereauto läbi aegade), on aeg edasi läinud ja uuemad mudelid on paljudes aspektides üle. Rääkimata, et ma isegi ei unista kohalikega samas tempos sõitmisest, olgu auto milline tahes.

Pealt kullakarvaline, seest siiruviiruline - või kuidas see kõlaski ? :)









Siiski, suurt üllatust pole, kõige mädamad on ootuspärased kohad aga muu osa on enam-vähem. Midagi peab välja mõtlema, kuidas kohatisest pinnaroostest kestvamalt vabaneda arvestades, et kogu autot üle värvida ei tahaks ? Suuremad augud tuleb muidugi korralikult paigata.

Tehnika lahkamine tuvastas, et mootor on 2,5 ja enamuses Sport Evo juppidest, samuti kerge Evo hooratas + väljalase on algusest lõpuni roostevaba Miltek. Nagu pildilt näha, süsinik sisselase ja Alpha-N piggyback olid samuti konfis sees. Mitmed düno väljatrükid näitavad, et võimsust on sellele kooslusele mõõdetud umbes 255-260 hj. eri aegadel ja eri kohtades. Seda numbrit on plaanis mõnevõrra, kuid väga mõõdukalt ülespoole viia.

Vaikselt oleme koos Eikiga koostanud vajaminevate juppide nimekirja.

Esimesed jupid, mis füüsiliselt käes, on Schrick'i nukad, klapid, vedrud jm vajalik:





ning tagapiduri põhilised osad:





See on mul elus teine kord tõsisemalt autot tuunida ja jupikaupmeestele palju raha loovutada aga loodetavasti saab asjast asja, ning kui majanduskriis väga kõri kinni ei pigista, siis suudame kogu kompoti toimima saada ja järgmisel suvel rajale jõuda.

Millistest koostisosadest seda kompotti keedame, seda siis järgmistes osades kunagi edaspidi...
25.11.2008 at 23:59 1 edit. Last edited 26.11.2008 at 00:02 by peep (Moderator)
Cardo
 
BMW E30 M3 - peep
Sellest tuleb loodetavasti läbi aegade üks põnevamaid projekte, ammu juba ootasin ja jään ka edaspidi uusi postitusi ootama !
26.11.2008 at 00:10
rustang
  
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Sellised teemad aitavad kurviväänajatel talve üle elada ja süstivad ka tagasihoidlikumatesse projektidesse entusiasmi, way to go Peep!
26.11.2008 at 10:09 1 edit. Last edited 26.11.2008 at 10:09 by rustang (Moderator)
uzzac
 
BMW E30 M3 - peep
väga ilus ost...edu
26.11.2008 at 10:20
raimo_r
BMW E30 M3 - peep
Sisule on ostja vist kohe olemas :)

Aga tore, et juurde tõid. Sellised kerega emmkolmesid pole kunagi liiga palju.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
26.11.2008 at 11:05
memphis
BMW E30 M3 - peep
Uhhh....:)
Vägev.

Edu!

(ei oska muud kohe öelda :D)
26.11.2008 at 11:26
mart154
 
BMW E30 M3 - peep
Kui see on majandussurutis, siis võiks Eestis kogu aeg majandussurutis olla :) :finger

How cool can it get?
26.11.2008 at 11:28
wax
 
BMW E30 M3 - peep
Rõngastuled ees? :D
26.11.2008 at 11:31
memphis
BMW E30 M3 - peep
On selgunud ka, et mis sel mootoril siis viga oli, kui saladus pole? :)
26.11.2008 at 22:56 1 edit. Last edited 26.11.2008 at 22:59 by memphis
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Üks kepsusaale oli ringi, tõenäoliselt jäi õlipump rajal hetkeks kuivale. Vänt on siiski lihvitav.

quote:
Sisule on ostja vist kohe olemas

Sisu viidi juba minema, kuid näiteks veljed on saadaval.
26.11.2008 at 23:20
Kaido
BMW E30 M3 - peep
quote:
peep: Üks kepsusaale oli ringi, tõenäoliselt jäi õlipump rajal hetkeks kuivale. Vänt on siiski lihvitav.

quote:
Sisule on ostja vist kohe olemas

Sisu viidi juba minema, kuid näiteks veljed on saadaval.


Mhmhh - mul käib praegu kodu kujundamine... Sinna, kus teistel pürjelitel ripub lunastaja kujuke, tuleb meie peres Peebu pilt. Aitäh.
26.11.2008 at 23:53
Silwer
BMW E30 M3 - peep
Äge auto. Kurb vaid et see kere tal juba nõnda roostes on. Kurb just seetõttu et sa ei tea kas ja kui hästi oli kere välimine pool korda tehtud enne värvimist.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
27.11.2008 at 17:54
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Ei tea jah mis seal all on aga eks see ole vana auto puhul paratamatu. Igatahes midagi hullu ei paista ja see värv on mõne aja seljas olnud juba. Väljastpoolt on vaid üks tagatiiva äär pehme. Esialgu tundub, et tervet autot üle värvima ei pea aga eks see selgub peale keretööde lõppu.
27.11.2008 at 20:17
imre
BMW E30 M3 - peep
Siin on üks tore rullika projekt, mida sa kindlasti oled sõitmas näinud. Ehk viskad hoopis e36 m3 moto vahele ja laed üle :) Vajuta siia
27.11.2008 at 20:30 2 edits. Last edited 28.11.2008 at 09:47 by imre
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
See auto seisab garaazhis, mille ukse ees minu teema kaks esimest pilti on tehtud. ;) Lahe auto aga 500+ hj. on liiga palju minu arvates - mitte, et ta kiire ei ole aga sõit peab mõnus olema, mitte hirmutav. Näiteks märjal rajal ta eriti sõita ei saa sellega. Lisaks ma ei ütleks, et see projekt tal eriti töökindlusega hiilanud oleks, terve suve mingi aretamine käis, samal ajal kui mina mitmeid tuhandeid kilomeetreid rajal läbisin.

Muide, kui ma väga ei eksi, siis pistonheads'i lingi taga oleval esimesel fotol on üks auto (nüüd) Eiki oma.
27.11.2008 at 20:49
raimo_r
BMW E30 M3 - peep
Jah, imo on selle projekti viga originaalaju. Mingi aeg läks tal EWS (tehaseimmo) pekki ja siis ootas 2 päeva uut EWS moodulit ning mõne aja eest andsid kolvid järgi. Racelogic veojõukontroll on kah sellele peale pandud.

Alla 8 minuti on ta ka sellega sõitnud:
http://www.onno.is/thordur/almennt/Eurotour2008_5_september/2008-09-21_03_0755.wmv

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
27.11.2008 at 21:38 1 edit. Last edited 27.11.2008 at 21:44 by raimo_r
python
 
BMW E30 M3 - peep
Palju sellest ~260HP ülespoole kannatab minna nii, et mootori eluiga oluliselt ei lüheneks?
28.11.2008 at 09:46
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
Tänavasõidu projektid mida olen näinud, on üle 300 hj ja võidusõidu mootorid olid 350+ hj. Ma ise olemasolevast palju suuremat numbrit ei taotle, sest oluline pole mitte paar kena dünotõmmet vaid vastupidavus pidevalt gaas põhjas sõites. Ainus võimsust mõjutav erinevus mis tuleb, on natuke kangem nukk, suured klapid ja muud jutud olid tal juba tehtud.

Hobujõudude asemel keskendume vedrustuse ja pidurite tomivusele, ning vähendame mõõdukalt kaalu - loodaks näha alla 1100 kg aga eks see selgub siis, kui masin lõpuks koos on.
28.11.2008 at 10:43
Raceboy
 
BMW E30 M3 - peep
Kui mootori pöördeid üle tehase lubatu väga palju mitte tõsta, pole eriti oluline, mitu hj välja pigistada (teatud piirini muidugi). Senikaua, kuni lisajõud tulevad vaid silindri täitumise parandamisest (samade max pöörete juures), koormus detailidele eriti ei suurene.

____________________________
www.vems.ee
28.11.2008 at 11:08
Garfield
  
BMW E30 M3 - peep
quote:
Raceboy: Kui mootori pöördeid üle tehase lubatu väga palju mitte tõsta, pole eriti oluline, mitu hj välja pigistada (teatud piirini muidugi). Senikaua, kuni lisajõud tulevad vaid silindri täitumise parandamisest (samade max pöörete juures), koormus detailidele eriti ei suurene.
Täpsustus 1. See ei kehti turbo lisamisel? Pöörded on tavaliselt siis madalamad, silindri täituvust aitab parandada föön ja midagi ei juhtu?
Täpsustus 2. Pöördeid tõstmata ei saa just eriti palju HP juurde? Ütleks nii, et saab natuke ja just neid, mis ei lõhu mootorit.

____________________________
Focus RS
28.11.2008 at 11:29
Raceboy
 
BMW E30 M3 - peep
quote:
Garfield:
quote:
Raceboy: Kui mootori pöördeid üle tehase lubatu väga palju mitte tõsta, pole eriti oluline, mitu hj välja pigistada (teatud piirini muidugi). Senikaua, kuni lisajõud tulevad vaid silindri täitumise parandamisest (samade max pöörete juures), koormus detailidele eriti ei suurene.
Täpsustus 1. See ei kehti turbo lisamisel? Pöörded on tavaliselt siis madalamad, silindri täituvust aitab parandada föön ja midagi ei juhtu?
Täpsustus 2. Pöördeid tõstmata ei saa just eriti palju HP juurde? Ütleks nii, et saab natuke ja just neid, mis ei lõhu mootorit.


Turbo lisamisel ei teki juurde kepse hävitavaid tõmbejõude, mis aga tekivad pöörete lisamisel. Juurde tekib ainult survejõudu, mida keps-kolb talub oluliselt paremini. Ehk mootori pöördemomendi kahekordistamisel mingil pöördel maksimumpöördeid tõstmata (nt turbo vm abil) ei teki 2x suuremat koormust detailidele. Näiteks kui samal pöördel on silindris 2x enam küttesegu, suureneb maksimum-rõhk silindris vaid u. 20% võrra.
Seevastu suurendades mootori pöördeid 6000 pealt 8000 peale suureneb tõmbejõud kepsule koguni 9 korda.

____________________________
www.vems.ee
28.11.2008 at 11:45
jaan tatikas
 
BMW E30 M3 - peep




Hävitavate tõmbejõudude (ja muude tumedate jõudude) ohjeldamiseks .
02.12.2008 at 20:11
mart154
 
BMW E30 M3 - peep
Kas keps on SPM?

02.12.2008 at 20:44
jaan tatikas
 
BMW E30 M3 - peep
Värsked pidurite jublakad ...




( mart154 Kas keps on SPM? )

Keps on EAGLE .
08.12.2008 at 22:32
peep
 
Moderator
BMW E30 M3 - peep
USA'st tuli pakike nipet-näpet:

Group N mootori ja kastipadjad


Vahetükid esisilla vedrustusgeomeetria korrigeerimiseks peale madaldamist


Salongisoojenduse elimineerimiseks bling-bling "pimedad"


Delrin geneka puksid


UUC Motorwerks shortshifter, sama shifteri racing versioon on kasutusel minu Cup'i autol ja toimib päris hästi.



Evo küünlajuhtmed


Tagaõõtsa puksid 75D poly


Tikkpoldid kiireks rattavahetuseks


Lisaks tuli kohale veel mitmeid polte-mutreid-tihendeid, mida sealpool lompi odavamalt saab kui meie esindusest. Siiski, enamus mootori juppe on hinna suhtes mõttekam siit osta. Kõik mis kulub, saab väljavahetatud või taastatud. Eesmärk on, et mootor saaks uuevääriliseks.

Täna, kui sain proovida, kui uskumatult rasked on selle auto stanged ja eriti veel tagaluuk koos tiivaga, sai selgeks, et need tuleb asendada millegi kergemaga. Kapott läheb ka vahetusse, kuid esitiivad ja uksed jäävad originaalid. Sobivad kerged tükid on seega otsingus. Kas on vihjeid, kes teeb neid asju hea kvaliteediga ?

09.12.2008 at 22:13 2 edits. Last edited 09.12.2008 at 22:35 by peep (Moderator)
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW E30 M3 - peep   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.