register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW 325 Cup "kupee"   1 2 3 4 5 6  
Poster Message
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Et talv on hea aeg virtuaalseteks tegevusteks, siis üritan siin kajastada järgmise aasta 325 Cup võistlusauto arenemist. Ehk annab inspiratsiooni ja saame klassi veel mõne võistleja juurde.

See on järjekorras juba teine Cup'i auto minu jaoks, kuna esimene, nimega "Sinine välk" lõpetas oma võistluskarjääri enneaegselt Riia rajal. Kuid mälestus elab edasi:D, samuti tema mootor, tagasild, vedrustus ja palju muud detailid, mis leiavad taaskasutamist uues projektis - lihtsa, kuid ilusa nimega "kupee". Keretüüpi sai vahetatud, kuna ulatuslikud arvutisimulatsioonid näitavad, et kupee sõidab Audru rajal kiiremini ja eks väike vaheldus on ka tore.:)

Tooriku ost käis nagu muuseas ja hind oli sümboolne. Põhilised märksõnad on roostevabadus ja katuseluugi puudumine.

Kõik üleliigne on tänaseks eemaldatud:





Eelmise auto põhi ja karbid olid palju õhulisemad ja seega ehk võistlusspordiks sobivamad aga vast suudame hoolimata kerepleki üleküllusest kaalu kontrolli all hoida:



Nüüd ootame järjekorda puuri paigaldusse.
25.11.2008 at 21:22
hall
 
BMW 325 Cup "kupee"
Tundub, et ma olen saanud endale tõsise konkurendi "kõigi raskuste ja jamade kiuste ikka võidusõiduga jätkava maailma kõige visama autosportlase" tiitlile :D

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
25.11.2008 at 22:14
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Ma loodan, et mitte ! :uhoh :D
25.11.2008 at 23:33
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Tahaks sellel autol mingi toimiva tiiva ikkagi ära proovida. UK'st anti transa hinnaks £250 - väheke kallis tundub aga võib-olla ei ole ka ? Tiib ise maksab £225 ja see on kõrge GT tiib. Kuskohast peaks veel vaatama-uurima - või müüb keegi meil ka selliseid asju ? Lihtsalt tahaks teada, kas on mingit vahet või ei ole ja kuna ma ei oska seda kahjuks teoreetiliselt välja arvutada siis on ainuke võimalus ära proovida.:)

Eelmisele autole ostetud poola ime suhtes olen tsipa skeptiline aga kui paremat ei leia, eks siis tuleb sellega jätkata - ma ei saanudki teda Pärnus proovida.
02.12.2008 at 21:53
matukas
  
BMW 325 Cup "kupee"
Aga miks Eestis mingi profiili järgi ise tiibu ei tehta? Pole carbon mäkerdajaid?

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
03.12.2008 at 00:44
Lembit
BMW 325 Cup "kupee"
quote:
peep: TUK'st anti transa hinnaks £250 - väheke kallis tundub aga võib-olla ei ole ka ? Tiib ise maksab £225 ja see on kõrge GT tiib. Kuskohast peaks veel vaatama-uurima - või müüb keegi meil ka selliseid asju ?
Kui kiire sul selle tiiva asjaga on?
Esiteks, kui saadad mulle selle UK tiiva mõõtmed, kaalu ja lähteaadressi siis mul on mingi transakanal UK'st, kust on siiamaale mõistlikku hinda pakutud
Teiseks on mul ka plaan organiseerida mingi sellesse klassi sobiva tiiva tootmine kusagil lähemal, aga see kindlasti ei saa reaalsuseks enne Q2 algust
03.12.2008 at 09:06
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Kuna olin USA'st juppe ostmas, siis sama soojaga sai E36 jaoks ka paar pisiasja soetatud

Alumiiniumist mootoripadjad


Eelmisel autol olid need isetehtud, seekord otsustasime proovida teiste tehtuid...

Õlipõhja vaheseinte komplekt


Sai akadeemilisest huvist ostetud, otseselt see hooaeg vaja ei läinud, kuid kui Toyo või slikiga sõita, siis ehk läheb ? Eks need saaks ise ka teha, kuid väidetavalt on neid tükke sealsetel võidusõiduautodel mõnda aega arendatud, et oleks toimiv ja ise leiutamise asemel otsustasime natuke vahendeid kulutada know-how omandamiseks.

Lisaks sai hunnik erinevaid piduriklotse ostetud, hinnad usas on koos äratoomisega samad või odavamad kui siin, kuid valik on päris lai. Saab isiklikke kogemusi omandada eri toodete toimimise kohta. Barumiga pole ilmselt vahet, mis klots on, kuid ma polnud eelmine hooaeg rahul Ferodo kiire kulumisega - võib-olla mõni teine bränd kestab kauem ja tuleb seega kokkuvõttes soodsam ? Evo peal katsetatud PF 01 segu pani Ferodole küll pika puuga ära kestmise koha pealt ja toimis rajal samuti paremini. Riiulisse sai võetud Hawk'i sinised ja mustad, PF 97 segu ja lisaks ring "Cool Willy" nimelisi asju - kes ikka elu huvitavaks teeb, kui ise ei tee ?:D
09.12.2008 at 23:15
jaan tatikas
 
BMW 325 Cup "kupee"
27.12.2008 at 11:32
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Lihtsalt remargi korras, et omal ajal KW kasuks tehtud otsuse tagajärjel tuleb viga saanud amordid Saksa remonti saata, samas kui Bilstein'i saaks Soomes lasta ootetööna korda teha. Talvel on küll aega oodata aga kui juhtub hooaja keskel see vajadus tekkima siis on päris jama. Ja tekkida võib ta kergelt.
31.12.2008 at 00:14
Jesper
 
BMW 325 Cup "kupee"
Kuidas see protseduur välja näeb? Viid US-Partsi ja siis nad ise laevatavad selle sinna? Sellisel juhul on see ilmselt jah kuul-pähe-olukord, minu vedrustus tuli tellimise hetkest täpselt kuu ajaga.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
31.12.2008 at 00:34
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Ilmselt Saksa Auto AMK kaudu ajame seda asja aga midagi täpsemalt ei oska öelda, pole neid veel sinna viinud. Üks amort on täiesti kõver, teise saadame igaks juhuks, kuna tugeva löögi said mõlemad. Eks kindlasti saab ka ise otse saata ja garantii case'id peaks vist müüja kaudu käima, kuid kõveraid amorte ilmselt garantiisse sokutada ei õnnestu.;)
31.12.2008 at 00:50
jaan tatikas
 
BMW 325 Cup "kupee"

31.12.2008 at 10:06
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Puur on valmis. Tahaks ära märkida, et sellest aastast on uued reeglid kehtima hakanud, ristidele nõutakse mõlemapoolseid tugevdusi (vt. pilt). Sellega peaks uue auto ehitajad arvestama, vanadele ilmselt need uued nõuded ei kehti ?



Istme kinnitustega on ka nüüd nii, et peavad olema polditavad. Seda vist nõutakse ka eelmisel aastal tehtud autodele, sest reegel muutus eelmine kevad vms. ?



Igatahes tasuks spetsialistidega suhelda, et stressi maandada.

Täna läheb värvi ja seejärel "tuunimisele".:D
15.01.2009 at 11:37
rustang
  
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
quote:
peep: Puur on valmis. Tahaks ära märkida, et sellest aastast on uued reeglid kehtima hakanud................
Igatahes tasuks spetsialistidega suhelda, et stressi maandada.


Spetsialistide all pead silmas Koovi ja/või Laurit?
15.01.2009 at 12:02
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Ilmselt oleks mõttekas nendega suhelda, kes autosid üle vaatavad.
15.01.2009 at 12:13
Jesper
 
BMW 325 Cup "kupee"
Need kehtisid kirjasõna järgides eelmine aasta ka, lihtsalt keegi vist nüüd luges Appendix J mõttega läbi ja otsustas ühiskondliku kokkuleppe korras sealt veel mõnda asja nõudma-kontrollima hakata.

8.2.14 Gusset :
Reinforcement for a bend or junction made from bent sheet metal with a U shape (drawing 253-34) the thickness of which must not be less than 1.0 mm. The ends of this reinforcement must be situated at a distance from the top of the angle of between 2 to 4 times the diameter of the biggest of the tubes joined.

/--/

1) Anchorage points for fixing the seat supports:
The seat supports must be fixed either:
- on the anchorage points for fixing seats used on the original car
- on the anchorage points for fixing seats homologated by the manufacturer as an Option Variant (in which case the original anchorage points may be removed)
- on anchorage points for fixing seats in conformity with drawing 253-65B.
The seat supports must be fixed to the anchorage points for fixing seats via at least 4 mounting points per seat, using bolts measuring at least 8mm in diameter.



FITTING INSTRUCTIONS
1- Drill holes (larger than nut outer diameter) in the bodyshell lower rail and in central tunnel wall.
2- Weld the nuts on the counterplates, then weld these on the bodyshell lower rail on the central tunnel wall.
3- Weld the 2 threaded inserts in the crossmember, then weld the endplates at each end of the crossmember.
4- Fix the assembly through 4 M8screws of 8.8 grade which will be screwed in the welded nuts.

http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/5CD029867CE2CF1AC12574FF00516990/$FILE/253%20(2009)-15112008.pdf


____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.01.2009 at 13:08 2 edits. Last edited 15.01.2009 at 14:31 by Jesper
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
27.01.2009 at 20:46 1 edit. Last edited 04.02.2009 at 20:20 by peep (Moderator)
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
04.02.2009 at 20:19
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Sai seni õues seisnud mootor tuppa toodud ja altpoolt sisse vaadatud. Avastasime, et ilmselt jääb ta ikkagi aeg-ajalt kuivale rajal, sest õlipump oli omadega täiesti läbi. Sõidetud sai pidevalt üle max õlitasemega. Seega soovitus oleks vaheseinad ära teha tehnika säästmiseks.

Mootori talvine tuunimisprogramm on uus õlipump ja profülaktika mõttes kepsusaaled. 214 tuhat sõitnud asja kohta minimalistlik aga kuna defekte ega suurt kulumist pole märgata, siis vast toimib...
04.02.2009 at 20:36
Jesper
 
BMW 325 Cup "kupee"
Kas need igasugu ketid, tallad, hammakad ja värgid (ehk gaasijaotus lühidalt) millega eelmine talv kõvasti ähvardati on okeid? Või olid need nii elementaarne kraam et ei vääri mainimist :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
04.02.2009 at 20:59 1 edit. Last edited 04.02.2009 at 20:59 by Jesper
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Seda polegi nüüd vaadanud aga need olid ok, kui kõveraid klappe ja muud ülemise otsa mudru remontisime enne Riiat.
04.02.2009 at 21:04
Moss
 
BMW 325 Cup "kupee"
Kuidas nendel metallist mootoripatjadega on muu effekt ka peale vastupidavuse? R6 puhul pole vist vibratsioon eriti probleemne?
04.02.2009 at 21:30 1 edit. Last edited 04.02.2009 at 21:31 by Moss
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Vibra on päris kõva, nagu traktor. :) Eesmärk pole vastupidavus, vaid konkreetsem käiguvahetus ja muude ülemääraste liikumiste vältimine. Tegu on marginaalse asjaga aga loodetavasti on iga pisiasi natuke abiks...
04.02.2009 at 21:44
ivarm
BMW 325 Cup "kupee"
Vana teema on küll lukus, aga mul tekkis viimast pilti vaadates küsimus, et mismoodi õlijahutus tekitatud on?
http://img89.imageshack.us/img89/8259/img4548ri4.jpg

Originaaltükke modifitseeritud kuidagi, või m3 jupid kasutusel?
04.03.2009 at 15:08
peep
 
Moderator
BMW 325 Cup "kupee"
Õlijahutuse ostsime komplektina aga mis firma oma täpselt, oskab vast Eiki öelda.

Eilne seis, sillad on all:



Mootori alune rist oli ainuke asi, mis eelmisest autost kasutada kõlbas esisilla juures, sedagi peale kõvasti suure haamriga tagumist. Ka roolilatt ja mõlemad esiamordid tuli ära vahetada, üks koos püstikuga. Ilmselt on rattalaagrid ka kutud.



Sisu hakkab ilmet võtma.

06.03.2009 at 10:46
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW 325 Cup "kupee"   1 2 3 4 5 6  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.