Poster |
Message |
peep Moderator |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Eile oli kauaoodatud päev, sain täitsa isikliku BMW omanikuks.
Klassikalises rullnoka stiilis teostatud liikur aastast '93. Projekti töönimi tuli kohe pähe, kui seda autot pildilt nägin. Üldine plaan on sellest teha E36 Cup auto või siis lihtsalt turvapuuriga rajaauto. Loodetavasti on peale minu veel mõned, kellele jääb väheks ainult internetis "võidu sõitmisest" ja saab ikka täisprogrammi peale minna ehk võistlema.
Kõigepealt üritan järgmine nädal selgusele jõuda, mis tükid sel autol küljes on (müüja andmetel on mõned aftermarket asjad) ja kuidas on üldine tehniline seisukord ? Siis saab ka mingi esialgse plaani tekitada. |
09.12.2007 at 18:41 |
|
wax |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
2,5 ja otse Saksast? |
09.12.2007 at 20:55 |
|
mart154 |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
respect ja edu modimisel, või mis need rullnokad ütlevadki?
aga kas mootor vanosega, väljalaskeaasta järgi võiks oletada? |
09.12.2007 at 21:00 |
|
-XR- |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Mis hind oli ja kuidas valisid ning kas seda ei karda, et liiga palju ebastandardseid asju küljes on?
|
09.12.2007 at 21:12 |
|
vvt |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Sinine välk - väga hea
Nende külgeriputatud üle jäävate pulikatega saab 1/3 auto rahast tagasi, kui viitsida vaeva näha
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
09.12.2007 at 22:12 |
|
Silwer |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Õnne "uue" auto puhul!
Tundub et talle on alla topitud vale ET'ga veljed - liiga väljas koopast. Võivad vabalt olla mingi viiesajase alt pärit. Või on velgedel flantsid vahel.
Arvatavasti on siis ka vähemalt taga modifitseeritud rattakoopa äärt ja rant maharullitud.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
09.12.2007 at 23:46 |
|
HrHunt |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Mul tekkis siuke mõte, et huvitav mis neil saanidel ntx 0...100 või 0...150 vms aeg on. Eriti tõhus test oleks veel 80—120 5. käik, see paneb kohe paika kas on limpa või red bull. Oleks üks näitajatest, mille põhjal otsustada palju mootorit veel järel on. Niiviisi oleks hea lasta ka saksast tuua, ütled et ei suitseks ja teeks 0...150 15 sekiga Niisama subjektiivselt ei oskakski hinnata, kuna puudub kogemus, miuke ühe igati korras mootoriga 325e minek olema peaks.
____________________________
|
10.12.2007 at 00:37 |
2 edits. Last edited 10.12.2007 at 00:50 by HrHunt
|
rustang Moderator |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
quote: peep: Eile oli kauaoodatud päev, sain täitsa isikliku BMW omanikuks.
Inglise keeles on hea ütlus: "put your money where your mouth is", Sul on see hästi välja kukkunud.
Respekt! |
10.12.2007 at 08:38 |
|
vvt |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Kui mootorit väänama hakkad, siis kuluks üks värskenduskuur ära. Eriti arvestades eelmisi omanikke (tjuuningust lähtudes). Võibolla konkreetse mootori kohta see ei käi, aga need 4klapimootorid tunduvad olevat suht pehmete klapivedrudega (kaant kokku pannes tundub 2V mootori vedru ikka tublisti kõvem) ja suurte läbisõitudega korjavad korraliku mingi eriti kõva sadestiste kihi klappidele, mis lõpuks jõuab tööpinnani ja takistab klappi tihendalt sulgumast. Kuna vedru pehme, siis ei peksa seda puhtaks ise ja ongi surved madalad. Pluss väänamise eel oleks hea uuendada nukkvõlli kettajam (uued tallad, pingutud ja ketid). Vanasti vedeles Kavoris neid kõverate klappidega M50 kaani hulgi. Pluss muidugi veepump - üle kontrollida, et seal ei oleks see vana plastlabadega pump, millel tiivik armastab võlli küljest lahti tulla.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
10.12.2007 at 09:11 |
|
ICE |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Mina näen seal ainsate külgeriputatud "lisadena" aknasirmi ja sumpat ning potensiaalseid vale ET'ga velgi. Kui eelmine omanik oleks väga "tuuninguhuviline", oleks ta vähemalt tagatulede kallale ka läinud Minuarust täiesti alla keskmise saksa "tuuningpilli" ehk siis Peebu nimega väga paljusid bemmi tuuningjuppide müügikuulutusi oodata ei maksaks...
Ok, vist on neerud ka ära kaotatud... |
10.12.2007 at 09:44 |
2 edits. Last edited 10.12.2007 at 11:59 by ICE
|
vvt |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Mingi madaldussari paistab ka olevat - nina on kahtlaselt maaligi (saksa mood). Või on lihtsalt vedrud väsinud.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
10.12.2007 at 10:33 |
|
Silwer |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
See et veljed on siniseks värvitud ja nina on maas + auto parajalt sitane kah jätab sellise natuke raipe mulje... Veljed võõpa kindlasti hõbedaseks. Kui ei viitsi sellega pikalt aega viita siis lase kasvõi spray värviga üle - jätab kohe palju inimlikuma mulje autost. Vedrud ja amordid vahetad nagunii ära, siis jääb ta ka kõrguste poolest normaalne paistma.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
10.12.2007 at 11:22 |
|
peep Moderator |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Nii, täna sain siis numbrid külge ja tegin autoga esimese sõidu. Mootor töötab nagu kellavärk ja tõmbab ühtlaselt. Mõtlesin, et lasen ta reedel rullide pealt korra läbi, et näeb ära palju matsu alles on ? Auto oli täiesti vaikne, ei mingeid kolinaid ega muid kõrvalisi helisid. Kuigi Remuse pütt on all, siis väljalase on sama vaikne kui standardis, ei mingit plärinat.
Nende velgedega pole midagi teha, kuna nad on 16". Aga muidu, seal on 2 cm vahetükid, neid ehk õnnestub kasutada ? Kõik neli ratast käivad räigelt koopasse, mina ei saa aru, kuidas eelmine omanik viitsis niimoodi sõita ? Koopaservad on ära painutamata ehk sealt saab ruumi juurde vajadusel. Kapoti alt leidsin koonusfiltri aga orig. õhufiltri kopsik oli ka kaasas, nagu ka orig amordid (all on vist mingi aftermarket, seda peab veel uurima) Eriti jäik ta küll polnud, ilmselt tegu mingi "for show" vedrudega. Autoga tuli kaasa kaustatäis dokumente, remondiarved, tuuningjuppide arved, TÜV'i paberid jne. Tooja sõnul pidi see suht ebvatavaline olema nii odavate autode puhul aga noh, eks ma siis studeerin neid õhtupoole.
Kes siin hinda küsis, siis see oli vist ca. 2500 eur ja äratoomine maksis ka midagi. |
19.12.2007 at 13:49 |
|
Silwer |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Flantsid vahelt ära ja siis enam ratas vastu tiivaääri ei käi. Aga see on jah suht harukordne et selle hinnaklassiga autol on dokumentide kaust ja originaal jubinad kaasa pandud.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
19.12.2007 at 13:53 |
|
matukas |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Kui flantsid ära võtta, siis võib tekkida oht, et rataste väljapööratud asendis hakkab rehv/velg koopa ja mootoriruumi vahelise seina vastu käima.
Mul 195/45 R15 ägedama kurvitamisega hakkas nii tegema.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
19.12.2007 at 14:07 |
1 edit. Last edited 19.12.2007 at 14:07 by matukas
|
Cardo |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
quote: matukas: Kui flantsid ära võtta, siis võib tekkida oht, et rataste väljapööratud asendis hakkab rehv/velg koopa ja mootoriruumi vahelise seina vastu käima.
Mul 195/45 R15 ägedama kurvitamisega hakkas nii tegema.
Kas sa räägid endiselt volkarist matukas ? |
19.12.2007 at 17:06 |
|
matukas |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
quote: Cardo: ...Kas sa räägid endiselt volkarist matukas ?
Kirjutasin jah oma volkarikogemusest, mis ei tähenda, et see mõnel teisel autol probleem ei võiks olla. Lihtsalt tahtsin sellele flantsiteemale tähelepanu pöörata, et enne tõsisemalt sõitma hakkamist peaks igat sorti autoga need asjad üle vaatama, et kusagilt vastu ei hakkaks käima. Kohti on palju: vedrud, koopaservad siseseinad jms.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
19.12.2007 at 21:18 |
|
peep Moderator |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Hallo, need on 16" veljed, ma ei hakka nendega sõitma. |
19.12.2007 at 21:31 |
|
peep Moderator |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Pink näitas 166 rwhp, mis 15% kaoga arvestades on ca. 195 hj. Tundub ok. Graafikut ei suudetud väljastada kahjuks.
Kuidas selle VANOS'ega on, kas tema mittetöötamine on selgelt tuntav ja mõjutab ka max võimsust ? Mulle tundub, et kiirendus on kuidagi uimane aga pole millegiga võrrelda. |
21.12.2007 at 16:06 |
|
Silwer |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Pane Patricku juurde diagnostiks aeg kirja. Ta vaatab kogu mootori elektroonika sul üle.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
21.12.2007 at 16:35 |
|
Jesper |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
166 rwhp tundub ausalt öeldes liigagi hea Muidugi ei tea, mis selle düno "baseline" on, et kas näitab rohkem või vähem. |
21.12.2007 at 18:46 |
1 edit. Last edited 21.12.2007 at 18:47 by Jesper
|
peep Moderator |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Üldjuhul pidi tehase andmetega suht kattuma, nagu minu case'i puhul ka oli. Teine mõõtmine kohe järgi kuuma mootoriga andis 160 rwhp. |
21.12.2007 at 18:53 |
1 edit. Last edited 21.12.2007 at 18:55 by peep (Moderator)
|
Silwer |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
See 166rwhp on suht realistlik. Ja 15% jõu kadu veermikku on ka reaalne (minu autol oli kunagi Soomes mõõtes 15,1%@6100rpm). Kahjuks rototest lehel ei ole e36 325i dünograafikut aga on olemas 323ti rwhp graafik: http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=386
see siis originaalis BMW poolt väidetavalt 125kw aga reeglina teevad ikka tiba rohkem nagu ka graafikust ja numbritest näha.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
21.12.2007 at 19:05 |
|
ivarm |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Kuna ennast ka see vanose teema huvitab, siis sai oma masinale väike indikaator külge ühendatud (94a. 325). See näitas siis, et põhjagaasiga aktiveerub u 3000rpm juures ja tagasi lülitab 5000rpm peal.
Aktiveerumist saab vaadata ka kütusekulu näidiku järgi. Neljanda käiguga madalalt kiirendama hakates näitab kuni 3000rpm ühtlaselt 25l sajale. Peale seda liigub seier järsult nurga taha ja tunda on ka kerget jõulisa. |
22.12.2007 at 11:46 |
|
peep Moderator |
BMW E36 "Sinine välk" - peep
Ma vist võtan VANOS'e maha üldse, üks asi vähem mille pärast muretseda. Eile sai sõitma minnes kapott lahti unustatud ja tuulehaak ka ei toiminud. Õnneks oli kiirus väike ja ega neid gaasivedrusid pole anyway vaja ning väike mõlk kapotil on ju ainult hea enne. Katus ja esiklaas jäid terveks.
Sai põhja alla ka vaadatud, kõik kena ja kuiv, ei mingeid lekkeid. Eest avastasin H&R coilid, mis pidi 1:1 Bilsu olema. Taga on eraldi H&R punane vedru (ees on sama) ja kollane amort. Vedru on tänavasõidu oma, pehme. Esimesi coile ehk saab siis toorikuna kasutada olenevalt reeglist. |
23.12.2007 at 14:51 |
|