register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Võistlusklass bagidele   1 2  
Poster Message
bagiauto
 
Võistlusklass bagidele
Algataks ühe bagiteema, kuhu on kõik arvamused teretulnud. 20 septembril toimus mõnistes
motopäev. Oli võimalus proovida/vaadata erinevaid bagisid – kartbagi, tagaveoline bagi, nelikveoline
bagi, veobagi ja krossi veoauto.



Lisaks lustimisele võeti üles teema väikeste bagide olukorrast Eestis.
Sisuliselt tuleks tegeleda selle spordiala taaselustamisega. Eestis on olemas mitu sõitjat, kes osalevad
nii Balti, kui ka võib-olla mõnel EM võistlusel, kuid neid on liiga vähe, et Eestis midagi korraldada.
Kuna alaga alustamiseks puudub igasugune mõistlik võimalus, siis pole lootustki, et mõni sõitja
juurde tekkiks… 4wd bagi on selgelt „kosmos“ alustamiseks.

Äkki oleks pääseteeks tagaveolise bagiklassi loomine? Väidetavalt on Eestis olemas vähemalt 3 vana nõukaaegset tagaveolist bagi, mis oleksid valmis kohe järgmisel hooajal stardirivis olema.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=52647

Äkki on siin foorumis mõni, kellel midagi taolist kodus seismas või teab kedagi kellel oleks… Kui saaks neid vanu masinad veel mõned kokku, siis veoautokrossi eestvedajad oleksid nõus aitama võistluste korraldamise poolega.

Järgmiseks probleemiks oleks selle loodava klassi tehniliste tingimuste tekitamine. Seda oleks ka vaja huvilistega põhjalikumalt arutada, et missugune see tagaveoline bagi peaks olema. Mul endal on küll mitu mõtet, kuid milline kõige paremini sobiks… Olemas ju vähemalt 3 veteranbagi. Eeldusel, et mõni sõitja võiks tahta veel juurde tekkida, ei saa ainult nende veteranbagidega arvestada…

Kui see asi mingitki osalejate huvi tekitab, siis mina omalt poolt olen valmis aitama tehnilise poolega.
Olemas tagaveolise bagi joonised. Isegi valmis painutatud kaarte komplekti tegemine tuleks kõna alla jne. Mõned keerulisemad sõlmed oleks ka võimalik ette valmis teha (mis hõlmab kodugaraazi jaoks keerukaks jäävaid treitöid vms.).
13.10.2015 at 11:48
Henri_
 
Võistlusklass bagidele
quote:
bagiauto:
Kuna alaga alustamiseks puudub igasugune mõistlik võimalus, siis pole lootustki, et mõni sõitja
juurde tekkiks…


Miks crosskart pole korralikult käima läinud? Mujal maailmas tundub mulle see nagu esimeseks sammuks olema (nägin Barcelona Rallikrossi MMil kohaliku supportina metsikus koguses ja saan ka aru, et Skandinaavias palju sõitjaid).

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
13.10.2015 at 14:58
bagiauto
 
Võistlusklass bagidele
Krosskardi all mõtled sellist asja nagu siin teemas?

http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1348

Minu isiklik arvamus on selline, et selline asi olekski kõige mõistlikum, millest alata. Lihtsalt kui väidetavalt on olemas vanast ajast 3 tagaveolist, siis võiks need ka ära kasutada. Rahaliselt võttes pole mingite auto agregaatide peale mistahes uue bagi ehitamine enam kuidagi odav. Sama suurusjärku tuleks ka selle kartbagi hind. Lisaks saaks nendega sõita kaasa ka teiste maade sarnaseid sarju. Sellise kartbagi hind algaks 10000-15000 eur. Ma ei näe hinna tõttu suurt tormijooksu nende järele... lisaks pole meie maal neile eriti reklaami tehtud. Antud teemaga üritaks seda ka teha.
13.10.2015 at 15:11 2 edits. Last edited 13.10.2015 at 15:46 by bagiauto
Henri_
 
Võistlusklass bagidele
Kas need Superkrossi sarjaga kaasa sõitvad asjad on samad? Neid lihtsalt on juba mingi hulk ja minuarust käivad sõitmas ka kogu aeg.

http://superkross.ee/?a=alb&id=111

Võibolla tasukski pead kokku panna eelkõige Eristega ja arutada võimalusi. Ehk soovib ta võtta ka need vanemad tagavedused, uuemad nelikud ja võimaldada sõitmist. Nagu tal ringrajaetappidel käivad Estoniad jt vanad vormelid.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
13.10.2015 at 15:44
bagiauto
 
Võistlusklass bagidele
Eks need päris väikesed kartbagid on ka teretulnud. Saaks need kampa, olemasolevad tagavedused- see kokku võiks luua pinna ka edasiminekuks. Kas samu bagisid juurde või ka sünnitada uus klass.

Momendil saaks veobagimeestega ka koostööd teha. Nad oleksid momendil nõus seda krossi alaliidu sees kaasa aitama. Ühesõnaga korraldusliku poole pealt pole probleemi. Asi jääb ikka osalejate-sõidukite taha kõigepealt.
13.10.2015 at 15:55
KaroK
Võistlusklass bagidele
Soomlased sõidavad crosskartidega: http://fccnet.fi/
Tundub, et oleks justkui sellised http://www.speed-car.com/2007/Productos/xtrm/xtrm.htm
,kuid 750 mootoriga

Rootslatel on mingid inetumad pillid
http://www.svenskcrosskart.se/
14.10.2015 at 12:14
bagiauto
 
Võistlusklass bagidele
Rootsi versioon on väiksed krosskardid- pigem rohkem kardi poole kalduvad asjad.

Soome versioon on sisuliselt sama, mis Läti kartbagid. Lihtsalt lätis on mootor max. 600-ne. Need oleks kokkuvõttes kõige mõistlikum tee tagaveduse jaoks minuarust. Osta saaks neid kasutatuna nii soomest, lätist kui tsehhist. Selliseid suudaks me ise ka toota (sellesama 10000-15000 eur eest). Soome versioon oli vist uuena 20000 juurde. Momendil neid eestis ainult 1 tk. Probleemiks ongi see, et see asi algab orjenteeruvalt 10000 euro juurest ja laos valmis masinaid pole...

Leedukad sõidavad tagaveolist, mis baseerub vanadel nõukaaegsetel bagide (on ka hiljem ehitatuid). Neid veteranbagisid oleks nagu öeldud 3 tk. olemas. Lisaks 2tk. baigi mootoriga tagaveduseid. Oleks nagu 5 tk. Kui leiaks veel mõne, oleks juba väike võidusõit koos... See oleks reaalne asi, mis järgmiseks hooajaks oleks olemas...

14.10.2015 at 12:38
uzzac
 
Võistlusklass bagidele
Mitte et see antud teemat aitaks, aga ma mäletan, kuidas lapsepõlves sai ka vene kardi raam tagurpidi keeratud ja Pärnu äärelinna metsas "rallitatud". Päris äge oli :)

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
14.10.2015 at 16:20
Rein K
Võistlusklass bagidele
quote:
bagiauto: Rootsi versioon on väiksed krosskardid- pigem rohkem kardi poole kalduvad asjad.

Soome versioon on sisuliselt sama, mis Läti kartbagid. Lihtsalt lätis on mootor max. 600-ne. Need oleks kokkuvõttes kõige mõistlikum tee tagaveduse jaoks minuarust. Osta saaks neid kasutatuna nii soomest, lätist kui tsehhist. Selliseid suudaks me ise ka toota (sellesama 10000-15000 eur eest). Soome versioon oli vist uuena 20000 juurde. Momendil neid eestis ainult 1 tk. Probleemiks ongi see, et see asi algab orjenteeruvalt 10000 euro juurest ja laos valmis masinaid pole...

Leedukad sõidavad tagaveolist, mis baseerub vanadel nõukaaegsetel bagide (on ka hiljem ehitatuid). Neid veteranbagisid oleks nagu öeldud 3 tk. olemas. Lisaks 2tk. baigi mootoriga tagaveduseid. Oleks nagu 5 tk. Kui leiaks veel mõne, oleks juba väike võidusõit koos... See oleks reaalne asi, mis järgmiseks hooajaks oleks olemas...

Võib-olla olekski väljapääs selles et esialgselt lubada ka baigi mootori baasil ehitatud tagaveolised bagid koos nõukaaegsetega rajale saaks rahvale natukenegi selgemaks mis asi üldse bagi on.
14.10.2015 at 20:02
bagiauto
 
Võistlusklass bagidele
Momendil oleks vajalik olemasolevad "veteranbagid" ülesse leida ja siis edasi vaadata...
15.10.2015 at 12:19
Marvin
Võistlusklass bagidele
quote:
bagiauto: Momendil oleks vajalik olemasolevad "veteranbagid" ülesse leida ja siis edasi vaadata...
Ma ei tahaks küll ülemäära pessimist olla, kuid kahtlustan, et 'vanavaraga' tahavadki sõita valdavalt vanema põlvkonna mehed ning uusi noori sõitjaid see peale ei tooks. Meelsasti eksiksin :)

Guugeldades 'bagi raam' leidsin Jörgen Pitsi TKTK lõputöö http://eprints.tktk.ee/437/1/Loputoo_J_Pits_2014.pdf. Iseenesest ehk ei olegi halb plaan tagaveoliste bagide hulka tõsta tudengibagide kaudu - kutsehariduskeskusi, kus noored neid rõõmuga kokku võiksid keevitada, on päris mitu.
15.10.2015 at 19:21 1 edit. Last edited 15.10.2015 at 19:28 by Marvin
bagiauto
 
Võistlusklass bagidele
quote:
Ma ei tahaks küll ülemäära pessimist olla, kuid kahtlustan, et 'vanavaraga' tahavadki sõita valdavalt vanema põlvkonna mehed ning uusi noori sõitjaid see peale ei tooks. Meelsasti eksiksin :)

Arvan sama, lihtsalt see on momendil ainus tee, mis kevadeks midagi tuua võib. Läbi nende vanade bagide saaks äkki mõne mehe natuke uuemate asjade juurde meelitada. Üritada luua mingit väga odavat bagiklassi pole ka reaalne. Vanad autoromud, millega saab suht lihtsalt alustada superkrossi vms. ei maksa sisuliselt mitte midagi. Samuti nõuab ükskõik mis bagi nullist ehitamine oluliselt rohkem tehnilisi teadmisi ja tehnilisi võimalusi, kui millegi sõitva kohendamine. Selleks, et hakata jamama sellise spetsiaalautoga nagu võistlusbagi, peab olema väga selge põhjus. Minu jaoks peamiseks põhjuseks see, et tegemist on rajal väga kiirete autodega. Ilma kõvakatteta rajal pole neist kiiremat sõiduriista olemas. Euroopa meistrivõistlustel sõidab 3 eri klassi. Bagi 1600, Super bagi (kuni 4000) ja kereautod. Kereautod on sarnased nagu rallikrossi super car-id. 4wd ja 500-600 hj... Bagi 1600 on neist super car-idest km. kohta vähemalt 2 sek. kiiremad. Seni on kõik, kellele oleme oma bagi proovida andnud, olnud väga üllatunud ja vaimustatud kuidas bagi rajal käitub. Nende seas on olnud rallimehi, ringraja mehi jne. Filmimees Väints avaldas soovi, et kui me järgmine kord sõitma lähme, siis me teda ka kutsuks- ta oleks raha eest nõus ringe ostma... Oleme teadlikult bagi reklaamiks sõita andnud.

Selline 4wd bagi on alustamiseks natuke liiga järsk. Oleks vaja midagi lihtsamat, odavamat, kuid mis pakuks sarnast dünaamikat. Ma ei usu, et mingid (vabandust väljenduse eest) suvalised voodiraamid selle spordi arengule suurt kaasa aitaksid. Kui võtta ära kiirus ja dünaamika, siis milleks teha sellist spetsiaalautot? Motopäeval olnud arutelul läks jutt sellele, et võiks olla lihtne tagaveoline bagi. Täiesti poolt, 4 vedu teeb asja väga palju keerulisemaks. Alles peab jääma hea dünaamika ja pealtvaatajatel peab olema mida vaadata.

Järgmine probleem- mis mootoreid kasutada. Üks väljapakutud võimalus oleks Lada Samara. Mina siin palju plusse ei näe. Need mootorid pole enam nii lihtsalt leitavad (või on alles suht kulunud kraam) ja standardis ei ole ei töökindlust ega ka jõudlust. Mõni lääne levind mootor oleks parem. Samas oleks tobe tekitada ka mingit monoklassi. Kui standard mootoriga leppida, siis tekib probleem käigukastidega. Standard käigukastid ei kannata tavaliselt seda valu välja, mis krossis tekib ja lisaks on kuidagimoodi sõidetavad vaid 2 esimest käiku. Selles valguses oleks minuarust parimaks lahenduseks lubada baigi mootoreid. Olemas mootor, mis omab nii võidusõiduks sobivat seadet, võimsust ja ka käigukast on sobilik. Ise mingit keemiat aretama ei pea, kõik on standardis paigas. Mootorite valik on lai. jne. Hinnad hakkavad pihta suht madalalt.

Millised kered? Olemas 2 jämedat varianti. Kas samade FIA reeglite järgi ehitatud nagu minu oma (täismõõdus bagi) või kartbagide reeglite järgi ehitatud bagid (nagu Keivo Semog). Mõlema jaoks olemas suht konkreetsed reeglid. Uuena ehitades mõlema hinnad üsna samasse auku. Täismõõdus bagiraami puhul võimalus küll ka midagi kasutatuna leida, kuid need on peamiselt ajaloolise väärtusega sõiduriistad. Leedus olemas selline klass, kuid neid sõidetakse ka vist ainult selle pärast, et vanast ajast toorikud alles jäänud. Ühtegi korralikku ja värsket sõiduriista nende seas pole. Kartbagisid võiks Lätist leida erineva hinnaga ja leidub neid Tsehhis, Saksas ja Soomeski. Sai lastud uurida, mida momendi seisuga näiteks Lätlastel oleks pakkuda-selgub äkki mõne päeva pärast. Isegi kartbagide kohalevedu võistlustele oleks lihtne- piisab kerghaagisest. Võistelda saaks ka mujal, kui soovi on.

Bagiteema teeb raskeks nullist alustamine. Kes tahaks bagi osta, kui võistlusi pole ja bagidest suurt midagi ei teata. Aga võistlusi ei saa teha, kuna pole bagisid. Kõige lihtsam oleks meil endal toota umbes 8 kartbagi ja hakata neid siis välja rentima- saaks asja kiiresti ellu. Kahjuks pole raha nende tootmiseks.

Nagu enne öeldud, kui oleks huvilisi, siis saaks aidata jooniste või detailidega. Ka mõnele koolile oleks see väga tore ettevõtmine (saaks sellele sarjale hiljem ka erinevaid sõlmi toota- treitööd, klaasplast jne.).
16.10.2015 at 00:10 2 edits. Last edited 16.10.2015 at 09:26 by bagiauto
Lembit
Võistlusklass bagidele
Kui suur osa sellest min. 10 000 uue kartbagi hinnast on töö ja kui suur materjal?
Äkki saate teha avalikult saadavaks kartbagi reeglitega kokku sobivad joonised, mis paneks noored poisid suvaliste voodiraamide asemel normaalseid kartbagisid kokku keevitama?
16.10.2015 at 10:54
Marvin
Võistlusklass bagidele
quote:
Järgmine probleem- mis mootoreid kasutada. Üks väljapakutud võimalus oleks Lada Samara. Mina siin palju plusse ei näe. Need mootorid pole enam nii lihtsalt leitavad (või on alles suht kulunud kraam) ja standardis ei ole ei töökindlust ega ka jõudlust. Mõni lääne levind mootor oleks parem. Samas oleks tobe tekitada ka mingit monoklassi. Kui standard mootoriga leppida, siis tekib probleem käigukastidega. Standard käigukastid ei kannata tavaliselt seda valu välja, mis krossis tekib ja lisaks on kuidagimoodi sõidetavad vaid 2 esimest käiku. Selles valguses oleks minuarust parimaks lahenduseks lubada baigi mootoreid. Olemas mootor, mis omab nii võidusõiduks sobivat seadet, võimsust ja ka käigukast on sobilik. Ise mingit keemiat aretama ei pea, kõik on standardis paigas. Mootorite valik on lai. jne. Hinnad hakkavad pihta suht madalalt.

600ne baigimootor. Siin ei ole vaja ülemäära mõelda - ainus piisava jõudlusega ning samas piisavalt odav platvorm.

quote:
Millised kered? Olemas 2 jämedat varianti. Kas samade FIA reeglite järgi ehitatud nagu minu oma (täismõõdus bagi) või kartbagide reeglite järgi ehitatud bagid (nagu Keivo Semog).

Kartbagi. Minevikku ei maksa investeerida ning mingit ainult Eestis sõidetavat klassi pole ka mõtet luua.

quote:
Nagu enne öeldud, kui oleks huvilisi, siis saaks aidata jooniste või detailidega. Ka mõnele koolile oleks see väga tore ettevõtmine (saaks sellele sarjale hiljem ka erinevaid sõlmi toota- treitööd, klaasplast jne.).

Mina panustaks koolidele - Tehnikaülikool, Maaülikool, TKTK, tehniliste erialadega kutsehariduskeskused. Sinna saaks ka toetust taha, kui asja järjekindlalt ajada. Kevadeks 2016 need pillid küll joonel ei oleks, kui 2017 on täiesti reaalne. Ja nendest poistest/tüdrukutest, kes need pillid kokku keevitavad, jääb mõni kindlasti ka püsivamalt sõitjaks.





16.10.2015 at 11:08 1 edit. Last edited 16.10.2015 at 11:10 by Marvin
Rein K
Võistlusklass bagidele
Kartbagi ei ole minevik vaid toimiv asi kogu Euroopas.Kõige kindlam oleks ehitada Semog bagi ja kindlasti suzuki gsxr 600 mootoriga K-06 kuni K-08 siis ei oleks vaja karta et võistlusklass on Eesti keskne vaid on võimalik sõita Läti MV,BaltiMV jne.Keivo tulnud ju Läti II-ks,Balti II-ks ja NEZ II-ks.Kui on huvilisi siis uurin Lätist kasutatud bagide kohta infot(eelmine aasta hinnad 6-8000€).KHK suhtes olen pessimist kuna olen proovinud antud teemaga pöörduda Võru KHK poole kuid asjatult võib-olla kui nende poole pöörduks EAL oleks asjal teine tase.
Tagaveoliste bagide klass on ikkagi Leedus täitsa toimiv ja seal sõidavad koos nii automootoritega kui ka baigi mootoritega.
16.10.2015 at 11:39
Marvin
Võistlusklass bagidele
quote:
Rein K: Kartbagi ei ole minevik vaid toimiv asi kogu Euroopas.
No just seda ma öelda püüdsingi. Kartbagi on reaalselt toimiv klass.
16.10.2015 at 11:45
bagiauto
 
Võistlusklass bagidele
quote:
Kui suur osa sellest min. 10 000 uue kartbagi hinnast on töö ja kui suur materjal?
Äkki saate teha avalikult saadavaks kartbagi reeglitega kokku sobivad joonised, mis paneks noored poisid suvaliste voodiraamide asemel normaalseid kartbagisid kokku keevitama?

Jämedalt summad: mootor 2500 eur (1000-1500 eur saaks asendusmootori, kuid bagi ehitades peab ju olema täiskomplekt- sisselasked , väljalasked, elekter, sissepritse jne.)
Odavad amordid : 1000 eur jooks koos vedrudega
Raami torud: äkki 600 eur + painutamine jne.

Need on jämedamad asjad. Palju on treitavaid asju ja mustmiljon pisividinat.

Üle poole summast maksaksid jupid.
Soomes oli sellise uue bagi hind 22000 eur juures.

Jooniseid võime teha, kui tekiks huvilisi. Nende jooniste juures ainult see probleem, et osa detaile kodus keerukad valmistada (standard asjad ei sobi). Kuuri tagant leitav materjal ka ei sobi.
Aga joonistega plaan tegeleda. Parandaks selle Läti päritolu Semogi projekteerimisvead ära, siis võiks asjast asja saada :D

16.10.2015 at 12:43
Lembit
Võistlusklass bagidele
quote:
bagiauto:
quote:
Kui suur osa sellest min. 10 000 uue kartbagi hinnast on töö ja kui suur materjal?
Äkki saate teha avalikult saadavaks kartbagi reeglitega kokku sobivad joonised, mis paneks noored poisid suvaliste voodiraamide asemel normaalseid kartbagisid kokku keevitama?

Jämedalt summad: mootor 2500 eur (1000-1500 eur saaks asendusmootori, kuid bagi ehitades peab ju olema täiskomplekt- sisselasked , väljalasked, elekter, sissepritse jne.)
Odavad amordid : 1000 eur jooks koos vedrudega
Raami torud: äkki 600 eur + painutamine jne.

Need on jämedamad asjad. Palju on treitavaid asju ja mustmiljon pisividinat.

Üle poole summast maksaksid jupid.
Soomes oli sellise uue bagi hind 22000 eur juures.

Jooniseid võime teha, kui tekiks huvilisi. Nende jooniste juures ainult see probleem, et osa detaile kodus keerukad valmistada (standard asjad ei sobi). Kuuri tagant leitav materjal ka ei sobi.
Aga joonistega plaan tegeleda. Parandaks selle Läti päritolu Semogi projekteerimisvead ära, siis võiks asjast asja saada :D


No aga ratsionaliseerige seda veel veidi edasi sellisest vaatevinklist, et sisenemishinda alla saada:

* Et oleks võimalik kasutada vanema baigi (terve baigi turuhind ca 100 - 1500€) mootorit näiteks läbi lihtsasti vahetatavate mootorikinnituste - See mõni kW võimsusevahet ei määra alustamise juures niipalju ja kahe-kolme mootori kinnituste joonistesse lisamine ei ole väga kulukas.
* Leidke mingid eriti odavad amordid, mis on samade pikkustega, kui normaalsed amordid - alustav sportlane niikuinii seal midagi kruttida ei oska ja see kruttimine ajab rohkem segadusse, kui aitab. Kui juba mingi sõiduoskus tekib ja huvi on jätkuvalt olemas, siis saab paremad amordid panna.
* Semogi raami projekteerimisvigade parandamisel minimiseerige ühtlasi painutamist vajavate torude arvu - sirged liitumised on garaazis ketaslõikuri ja viiliga tehtavad ja ei hirmuta algajat
* Pakkuge nende asjade komplekti, mida käsitööriistadega garaazis ei ole lihtne teha kahes variandis a. Lihtsama teostusega, raskemad ja vähem "võidusõidutükid" minimaalse kattega ja b. "võidusõidutükid" upgradeks - korralikuma kattega.

Algajale kõlab palju paremini pakkumine:
Käisisd oma 600'se baigiga küllili - ära nukrutse! Osta 500 eest amordid, "bagiauto" käest bagi stardikomplekt, natukene toru, talv läbi keevitad garaazis ja oled kevadeks juba bagiga rajal! :)
Niimoodi on sõrm juba ära antud ja mehed ei saa arugi, et tegelikult on käsi juba küünarnukini masinas :)
16.10.2015 at 16:34
bagiauto
 
Võistlusklass bagidele
Kardan, et siit pole enam suurt midagi kokku hoida. 1000 eur olid juba odavamad amordid koos vedrudega. Reiger mitu korda kallim... Aga midagi annab teha kindlasti.
16.10.2015 at 17:15
Rein K
Võistlusklass bagidele
Lembit kirjutas siin et minimeerige aga palun.Semogi raami juures minimeerida ei ole midagi muidu kaoks igasugune turvalisus(peakaari ei saa kuidagi sirgetest torudest kokku lappida).Amordid loomulikult ei pea olema Reiger-ring 2500-2700€ vaid võivad olla 10 korda odavamad. jne.Kui leidub huvilisi siis oleme nõus igati aitama aga aitama mitte kõike ette taha ära tegema.
Nagu lubatud siis uurisin Lätist Semogite olemasolu ja leidsin kasutatud semogi hinda küsitakse küll 7000€ ,kuid olen kindel et soovi korral saab 1000-1500€alla kaubelda.
Teine semog on uus ja hind 12000€ ning olen kindel et seegi ei ole kivist.
Soovi korral saadan lätlaste kontaktid ,mõlemaga saab suhelda vene keeles.
16.10.2015 at 17:25
Jesper
 
Võistlusklass bagidele
Ma lihtsalt niisama piiksataks vahele - kui palju neid kohti Eestis on, kus nende bagidega sõita saab ning kus nad geograafiliselt paiknevad? Ala populaarsuse mõttes on see vahest olulisemgi kui bagi enda hind.

Minu mootorispordiharrastus sai täiesti enneolematu vungi sisse, kui kalibreerisin spordiala selliseks, et treeningbaas asub garaažist 200m kaugusel mitte 100km :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
16.10.2015 at 17:47
Rein K
Võistlusklass bagidele
Jesper kirjutas;Minu mootorispordiharrastus sai täiesti enneolematu vungi sisse, kui kalibreerisin spordiala selliseks, et treeningbaas asub garaažist 200m kaugusel mitte 100km
Siit küsimus Jesperile kas tema poolt harrastatav tehnikaspordi ala on Eestis kõikjal kättesaadava treeningbaasiga ala ?
Kõige parem näide soovist midagi korda saata on Mõniste kooli saalihoki võistkond kes on tulnud Eesti meistriteks ja korduvalt OMAMATTA VÕIMLAT!!!!!!!!
Bagikross Eestis oli väga kõrgel tasemel nõukaaja lõpus(Jaanus Ligur Euroopa meister) ja olen kindel et bagide olemasolu korral on krossiraja omanikud nõus investeerima oma radadesse kasvõi ainult selle pärast et bagide kaasamisega tõuseb krossi atraktiivsus ning sellega ka rajaomanike piletitulu.
16.10.2015 at 18:59
Jesper
 
Võistlusklass bagidele
Millest see agressiivsus? Kuna minu teadmised bagindusest on pehmelt öeldes väikesed, siis ma täiesti siiralt ei oska isegi umbes ette kujutada, mitu bagirada Eestis on, kus nad paiknevad ning kas kartbagide jaoks on äkki olemas eraldi kartbagirajad nagu kartautodel on eraldi kartautorajad? Ma saan aru et loll küsimus, aga no ikka targem kui küsimata küsimus.

Loomulikult jõuab läbi suure töö ja vaeva ka Jamaika bobimeeskond olümpiale, seda pole keegi kahtluse alla seadnud.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
16.10.2015 at 19:54
uzzac
 
Võistlusklass bagidele
Mis suurusjärku jäävad sellise Semogi stiilis bagi jooksvad kulud? Lugedes "bagiauto" teemat, siis jääb mulje, et tükke kulub ikka omajagu.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
16.10.2015 at 20:57
Lembit
Võistlusklass bagidele
Rein, kui sa oled asjas nii kindel, siis pane oma raha sinna alla! Ostad need bagid ära, rendid välja ja kasseerid rajaomanike käest kasvanud piletitulu sisse! :)

Lihtsalt vaadates selle nõukaaegse bagi pilte jäi nagu mulje, et samaväärsed amordid võiks kätte saada veidi odavamalt, kui 1000€ komplekt ja nendega on ju ka võimalik bagirajal ring ära sõita. Samamoodi nagu ka 1000€ maksnud baigi pealt pärit mootoriga. Kindel see, et aeglasemalt, kui 1000€ maksvate õigete bagiamortidega ja värskelt kokku lapatud kolm aastat vana 600 sportmootoriga, aga võimalik ju on!
"Autosport on kallis ala, kui raha ei ole - mängige malet" ei ole eriti efektiivne slogan ala kandepinna laiendamiseks. Tuleb mõelda, kes on need potensiaalsed kliendid, kellel on selline vaba raha mänguasjade tarbeks olemas ja kuidas nad ahvatleda seda raha just bagispordis kulutama.
See on vist siililegi selge, et 3500€ eest oleks potensiaalseid sisenejaid rohkem, kui 7000€ eest ja 2000€ eest omakorda veel rohkem, kui 3500 eest. Ja kui mõnda nendest summadest on veel võimalik jupphaaval välja käia, mitte kõike korraga, siis see teeb veel lihtsamaks sisenemise.
Jah, kui nad juba EM tasemele jõudma hakkavad, siis on summad niikuinii suured, aga küsimus oli ju selles, kuidas rohkem bagisid starti saada, mitte kuidas EM kõik poodiumikohad eestisse tuua.
16.10.2015 at 20:58
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Võistlusklass bagidele   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.