register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Mannergute MV   1 2 3 4 5 6  
Poster Message
H.E
  
Mannergute MV
Üldine arutelu ja tagasiside MMi kohta

Ürituse nimeks saagu Mannergute Mõõduvõtt, MM või Mannergute MV, kuidas soovite. :) Au ja kuulsus siinkohal Rustangile.
Reegleid on nämmutatud ühte ja teist pidi, targemate ja veel targematega ning jõutud lõpuks tulemuseni, mille leiab järgneval lingil. Tulemusele on andnud oma esialgese kinnitava tagasiside ka autoriteetsemad isikud.
Nädala jooksul saab asi ametlikuks ning saab hakata regamisele mõtlema.
Reeglite dokument

Lühidalt:
Tegemist ei ole võidusõiduga, vaid masinate kestvustestiga.
Testi pikkus: 2h;
Testide arv hooajal: 3 k.a talvine etapp.
Auto väärtus: €700;
Ostuõigus: ei ole
Turvapuur: vabatahtlik/soovituslik (korviste ja traksid lubatud ainult koos ohutuskare või turvapuuriga);
TÜV: Auto ei pea omama, kuida peab olema tehniliselt heas korras ja laias laastus originaalne.
Rehvid: tänavarehvid, va "tänavalegaalsed slikid";
Võimsus: 75kw 1000kg kohta teh. passi järgi;
Auto mass: max 1,500 kg tühimass teh. passi järgi;
Osavõtutasu: 130EUR per auto;
Osalejate arv: 1-6 juhti + vabalt meeskonnaliikmeid (soovitav vähemalt 2-3 inimest autokohta, et edukalt lisaülesandeid sooritada.;
Rada: asfalt, auto24ringi muudetud konfiguratsiooniga;
Šikaanid: ei;
Lisaülesanded: Agressiivse sõidu, puute, pideva haljastuse rikkumise eest. Imelikult kiiresti edenev masin saab samuti selgitada oma kiirust ja teisi õpetada.
Auhinnad: Auto ilu, hea meeskonnatöö, viisaka käitumise ja tubli testi tulemuse eest.
Muu: Kombe on kohustuslik, kuid võib olla ka suvaline ehituspoe töökombe, mis on mittesulavast materjalist (puuvill vms).

Siinkohal ütleks aitäh kõigile kaasamõtlejatele.

____________________________
Raketibaas
10.03.2015 at 16:54 4 edits. Last edited 16.03.2015 at 13:27 by H.E
square
 
Mannergute MV
quote:
Võimsus: 75kw 1000kg kohta teh. passi järgi;

Kas siin on jutt tühi- või registrimassist?
10.03.2015 at 17:49
H.E
  
Mannergute MV
quote:
square:
quote:
Võimsus: 75kw 1000kg kohta teh. passi järgi;

Kas siin on jutt tühi- või registrimassist?

Ikka tühimass.
Lisaks veel, et erandid on võimalikud ja vahest isegi soovituslikud, kui on pakkuda mõni kift masin, mis jääb napilt reeglitest välja.

____________________________
Raketibaas
10.03.2015 at 18:16
Jesper
 
Mannergute MV
quote:
BlueStang: kas mingit säästuturva varianti pole - näiteks polditavad turvatalad ukseaukudesse ja polditav turvakaar+mingi korvistmelaadne asi koos 4p vööga - see peaks elementaarse turva tagama ja ei tohiks asja kalliks ka ajada ning on lihtsalt paigaldatav/teisaldatav.
Vastavad reeglid ja sõnastus on veel välja töötamisel, aga kuna see tehti minu ülesandeks :) siis põhimõtteliselt ütleks et ei. Jääb kaks varianti - kas korralikult tehtud puur/kaar koos korralike 6p vööde ja istmetega, või siis OEM. 4p vööd on sügavalt ohtlikud ja õige asi pole kallis, aegunud 6p vööd maksavad 50 euro tuuris (mul on üks komplekt üle wink wink). Istmel on turvalisuse tagamises väga tähtis osa, aegunud iste vähemalt on toodetud mingite mõistlike standardite ja protsesside abil, suvaodava kohta ei tea kunagi kas see üldse peab vööde pingele kaks tundi vastu. No ja turvapuur ei ole lihtsalt suvalised torud kuidagimoodi salongis, see on terve süsteem ning sa ei saa lihtsalt võtta sealt ükshaaval juppe - tulemus võib olla oodatule vastupidine. Kuskil dragi reeglites olid üsna mõistlikud turvakaarte joonised, võtan need aluseks, täispuuri teavad ilmselt nagunii kõik milline see välja näeb.

Ärge kartke normaalset turvavarustust, see ei ole võrreldes suvalise rämpsuga üldse nii kallis ja kui seda vaja läheb siis see töötab.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
10.03.2015 at 18:35
peep
 
Moderator
Mannergute MV
quote:
PlyVal64: /.../

Tegelikult küsimus ei ole ideedes kuidas midagi teha vaid selles, kes teeb ? Eks siin paljudel ole häid mõtteid, kogemusi ja oskuseid erinevaid asju teha aga reaalses elus pole enamusel kalender kummist ega isetuse allikas põhjatu. Soovin tegijatele edu ja kui võimalik, üritan ise samuti joonele jõuda. Eks esimene sõit näitab edasise arengusuuna ära. Sellise formaadiga sarja eelis on, et reegleid võib arendada ilma osalejatele suuri kulutusi tekitamata.
10.03.2015 at 20:06
H.E
  
Mannergute MV
Olulise infokilluna jäi mainimata veel, et avapauk antakse 24.05 Opentracki raames, kus kell 18.00 asuvad maailma esimesed mannergud kestvust testima.

____________________________
Raketibaas
10.03.2015 at 20:17
madis28
Mannergute MV
Ma arvan, et võimalikult kiiresti tuleks turvalisust puudutav reeglistik paika panna. Siis on huvilistel võimalik reaalseid kulusid planeerida ja vastavalt sellele enda osalemise üle otsustada.

Tahtsime juba sõbraga ühte 80kw sportsedaani vaatama minna, aga nüüd tuli jälle turvapuuri jutt.
10.03.2015 at 22:55
rustang
  
Moderator
Mannergute MV
quote:
madis28:Tahtsime juba sõbraga ühte 80kw sportsedaani vaatama minna, aga nüüd tuli jälle turvapuuri jutt.

Turvapuur on antud formaadis vabatahtlik.
10.03.2015 at 22:57
otipoiss
Mannergute MV
Juhul kui tohib küsimusi esitada siis mul oleks üks.

2.6.1. Kütusesüsteem (kõik komponendid alates kütusepaagi korgist kuni plokikaaneni) peab olema algne ja automudelile tootja poolt ette nähtud.

Autol on põhjaalune metalltorust kütusetorustik asendatud tugeva plastvoolikuga, põhjusel, et originaali enam saada pole. Kas antud "modifikatsioon" läbib kontrolli?
10.03.2015 at 23:02 3 edits. Last edited 10.03.2015 at 23:04 by otipoiss
H.E
  
Mannergute MV
Kuna tegemist on vanade masinatega, siis me ei saa eeldada, et kõik on otsast lõpuni tehaseväärilised. Tehniliste kontrolli prioriteediks on ohutus ja kontrollitakse sellega seotud olulisemaid sõlmi/osasid, küll aga ei võeta sellega vastutust ning sõiduki tehnilise seisukorra eest vastutab iga tiim ise.
Sedalaadi spetsiifilisemad küsimused otsustatakse juhtimipõhiselt ja võib kõik saata otse: Henrik.eeltee@gmail.com Üldisemaid küsimusi võib arutada ka foorumis.


____________________________
Raketibaas
10.03.2015 at 23:20 1 edit. Last edited 10.03.2015 at 23:21 by H.E
Jesper
 
Mannergute MV
quote:
madis28: Ma arvan, et võimalikult kiiresti tuleks turvalisust puudutav reeglistik paika panna. Siis on huvilistel võimalik reaalseid kulusid planeerida ja vastavalt sellele enda osalemise üle otsustada. Tahtsime juba sõbraga ühte 80kw sportsedaani vaatama minna, aga nüüd tuli jälle turvapuuri jutt.
Vabandust kui seletasin segaselt, proovin uuesti. On 3 varianti:

1. puuri pole, tehase iste tehase kinnitustes, tehase turvavöö
2. FIA dragi reeglitel baseeruv turvakaar, lubatud on kehtiva või aegunud FIA homologeeringuga iste ja 6p vööd
3. FIA ringraja reeglitel baseeruv turvapuur, lubatud on kehtiva või aegunud FIA homologeeringuga iste ja 6p vööd

Mõte on selles et ilma puurita stock autos võib sõita, aga me pole pädevad hindama kõikvõimaliku non-FIA varustuse ohutust ja minu hinnangul pole seal ka nii suuri hinnakääre et tasuks üldse süveneda.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
11.03.2015 at 03:32
x z
Mannergute MV
quote:
H.E:
quote:
square:
quote:
Võimsus: 75kw 1000kg kohta teh. passi järgi;

Kas siin on jutt tühi- või registrimassist?

Ikka tühimass.
Lisaks veel, et erandid on võimalikud ja vahest isegi soovituslikud, kui on pakkuda mõni kift masin, mis jääb napilt reeglitest välja.
Kift masin otseselt ei pruugi olla, aga laialt levinud sport-pereauto BMW 520i (E34) hiilgab 110 kW ja 1445 kg tühimassiga, mis annab suhteks 76,1 kW/t. Kas sobib mõõduvõtule?
11.03.2015 at 10:14
H.E
  
Mannergute MV
Kuna kuhugi tuleb joon tõmmata, siis levinud masinatest jäävad teadlikult välja kuuesilindrilised BMW-d. Peamiselt selleks, et vältida ohutuse tagamiseks liiga suuri kiiruste vahesid.


____________________________
Raketibaas
11.03.2015 at 12:46 1 edit. Last edited 11.03.2015 at 12:47 by H.E
Märt
Mannergute MV
Kui dramaatiline on punktide:
3.2. Kõik sõitjad peavad omama varasemat treening-, test- või võistlussõidu kogemust.
3.3. Kogemuse puudumisel või selle toetamiseks on võimalik lisada soovitajad, kes võiksid omada autoriteeti.
osakaal?

Oleme Saabiklubi poolt vaatamas ühte liikurit juurde, kuid minu kogemused piirduvad Saabiklubi jäärallidel ja 4x4 vs tqhq foorumi maavõistlusel osalemisega Laitses:) Soovitajaid ka pole kuskilt võtta. Kas see saab piiravaks teguriks, saame me kõik kuskil "käe valgeks" sõita, et ikka starti mahuks?

Meie rõhk on rohkem "kestvusel ja fun'l", mitte esikohale sõidus:), seega peegli kasutamine on vast peamine vajalik oskus? Mida me veel peaks mõtlema?

____________________________
Jeep GC SRT
Saab 900 cabrio
991 GT3
12.03.2015 at 09:58
silver
Mannergute MV
Küsimus autode kohta: kuskohast jookseb nõ võimsuse veapiir, 76kw on juba täiesti välistatud või käib ka 78kw veel?

4 silindrilised mannergud on ka erinevad, ford puma (75kw-1004kg) vs saab 900 (110kw-1500kg (73.3kwpt)) vs ford probe (108kw-1300kg (83.1kwpt))
+ bmw compact 1.8 (103kw-1300kg (79.2kwpt)
jube keeruliseks läheb mannergu valimine :D
12.03.2015 at 10:24
serõi
 
Mannergute MV
Mis seal keerulist on? Kui on rohkem kui 75kw 1000 kg kohta, siis ei sobi ju?

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
12.03.2015 at 10:38 1 edit. Last edited 12.03.2015 at 10:38 by serõi
Indrek_S
 
Mannergute MV
Tegelikult jääb päris palju ägedaid mannerguid ukse taha hinnaklassis 500.- (Corolla 1.6 twincam, Lancer 1.6 jms). Samas täpselt piiridesse mahtuvaid asju (Accent jms) on sammuti päris palju

____________________________
not done until it's done
12.03.2015 at 12:00
Jesper
 
Mannergute MV
quote:
Märt: Kas see saab piiravaks teguriks, saame me kõik kuskil "käe valgeks" sõita, et ikka starti mahuks?
Üks võimalus on näiteks sama päeva esimeses pooles toimuval OT-l ;) Ega seal muud polegi kui lihtsalt et sõitjatel oleks ettekujutus rajapäeval käitumisest ja elementaarsest ohutusest ning viisakusest. Ja hea oleks kui rajal püsimine ei võtaks 110% tähelepanuvõimest vaid midagi jääks ikka peeglite, lippude ja võistluste juhi korralduste jaoks ka. Kui rajakogemust vähe siis ma soojalt soovitaks teil eelnevalt selle konkreetse sõidukiga end mõnel vaba raja päeval lahti sõita, on pärast lihtsalt endal rahulikum ja lõbusam seal kangutada.

Ma olen päris palju käinud Audrus vabal rajal sõitmas ja nende rendikate rooli ikka satub vahel apokalüptilisi põmmpäid, sõidavad kurvis u 30km/h ja sealjuures veel kenasti sinka-vonka ühest servast teise. Lähed küsima et wtf siis jääb veel õigust ülegi, et ma katsin trajektoori, meil on ju sama masinaklassi autod :) Et noh, mingitele hobikardi vms taustaga inimestele pole võibolla lihtsalt jutuga arusaadav see möödalaskmiskohustuse teema, sellest ka matsu jagamise kohustus.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.03.2015 at 12:01 1 edit. Last edited 12.03.2015 at 12:34 by Jesper
cyber
Mannergute MV
quote:
silver: saab 900 (110kw-1500kg (73.3kwpt))
See auto on tühimassiga 1295kg ja ainuke variant oleks 96kW 2 liitrine vabalthingav. 2.3 vabalt enam ei lähe mitte.

Erinevates autoklubides võiks levitada seda teemat. Alfa ja Saabi foorumites on juba teema. Teistest ei tea... Aga meeskondade leidmisele võiks see kasuks olla.
12.03.2015 at 12:04
Jesper
 
Mannergute MV
Lihtsalt infoks veel, vbl mõni ei tea: Maanteeameti lehel saab reg. märgi järgi vaadata, mis võimsus ja kaal autol täpselt passis on, https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukTaustakontroll.jsf.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.03.2015 at 12:18
H.E
  
Mannergute MV
Siinse teema eesmärk on pigem näha, kas on kuskilt mööda vaadatud või tekkind vastuolusid/kitsaskohti.
Nädala lõpuks tuleb lõplikumas, ülevaatlikumas ja ilusamas vormis teadaanne. :)

____________________________
Raketibaas
12.03.2015 at 14:15
silver
Mannergute MV
kas diisli puhul on ka ülelaadimine välistatud?
+ kui palju võib autost midagi välja loopida (varuratas tagaistmed)
kas BMW diisel R6 on lubatud e34 siis ja kas R4 mootor on lubatud?
12.03.2015 at 19:14
RS013
Mannergute MV
Reeglites on ilusti kirjas, mis peab autosse sisse jääma.

Ülelaadimine on keelatud ka diisli puhul. R4 mootor on ikka lubatud. Ilmselt on ka V12 lubatud kui ta ei lähe vastuollu kw per t suhtega.

____________________________
XC70 T6 AWD Polestar & 242 B230FT "GrA"
12.03.2015 at 20:05
Märt
Mannergute MV
Leidsin sobiva Saabi soomest, aga ei leidnud kohta arveloleku vajalikkuse kohta. Kui kärul toome ja viime, siis kas auto peab olema testi jaoks ka mingi riigi registris?

____________________________
Jeep GC SRT
Saab 900 cabrio
991 GT3
13.03.2015 at 13:55
H.E
  
Mannergute MV
Hea küsimus.
Auto ei pea olema registris, küll aga peab olema omandisuhet tõendav dokument ja auto originaalne registreerimistunnistus.

____________________________
Raketibaas
13.03.2015 at 14:03
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Mannergute MV   1 2 3 4 5 6  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2020.