Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
EVO X hobiautoSai veidi aega tagasi otsitud abikaasale uut igapäeva sõiduautot ja silma hakkas 2010 EVO X MR versioon, mis on algselt juba SST käigukastiga ja ka rikkaliku varustusega, et oleks igapäevaselt lõbusam ja mugavam kulgeda. Olen ise klientidele neid erinevaid mudeleid hulgi seadistanud ja rajale ette valmistanud ja seepärast saigi valitud omale just MR SST versioon, mida polnud kuigi kerge leida lähiriikidest.
Teisel päeval tundus auto juba piisavalt jõuetu, et dynopinki panna
Originaal rauaga sai dynos välja võetud 352 hobujõudu, mis oli nädalaks täitsa piisav ja Opentrack raames sai sellega sõidetud 1.34 ja hiljem Big Race raames uute Kumho KU36 rehvidega juba 1.29
Samuti Haapsalus sai dragi proovitud ja sõidetud maailmaklassi 12,6 stock rauaga.
Auto ise tundub rajal asjalik, kuid mulle endale tundub, et tagumine ots on veidi liiga kerge ja tahab pidurdades ja kurvides autost mööduda, kuid see võib tulla ka minu agressiivsest sõidustiilist. Kõik kontrollid on rajal off, sest liigne sekkumine oli häiriv. Eks selle veermikuga peab veidi tegelema tulevikus, kuid hetkel sai alla pandud Tomei titanium väljalase kaalusäästu eesmärgil ja valmimisel on ka kogu õhutorustik titaaniumist, sest kui juba siis juba
Piduriklotsid peab kindlasti vahetama, sest rehvide soenemisel ütlesid pidurid ülesse ja see pärssis veidi kiiret sõitu. Paigaldan HAWK street 5.0 uue seeria klotsid, mille kohta pole veel netis piisavalt infot, kuid tootja lubab tulemust.
Loomulikult aju seadistamiseks kasutan COBB V3 seadet, millega saab mugavalt nii mootori, kui ka käigukasti juhtajusse sisse. Samuti roolilt mappe vahetada ja niisama kelladena kasutada.
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires
EVO X hobiautoKui raja peal soovi sageli hullata või head aega sõita, siis veermikuga peaks kindlasti tegelema - kiirus on lõpuks ikkagi kurvides. Ja kasuta rajal race klotsi, isegi väga head tänavaklotsid pikemalt sõites kas ei toimi või kuluvad väga ruttu.
EVO X hobiautoEks ta õigem ole jah, et race on race, kuid seda ma tegelikult kõige rohkem kardangi, et varsti on kõik race ja puur sees Vägisi hoian end tagasi ja niikaua, kui ei ole reaalset sarja sellistele autodele, siis käin vahel hobikorras sõitmas. Proovin autot säästes max 3 kiiret teha, sest see oli ka SST käigukasti kuumenemise piiriks.
Vedrustusest tahaks ära proovida kindlasti jäigemad stabikad, mida on saada 25mm vs 32mm läbimõõdus ja õlg on samuti reguleeritav.
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires
Ütlen ausalt, et sellist autot tuunides võiks seda teha ikkagi dynos või siis äärmisel juhul ka maanteel logides, sest ma proovin siin väikeses Eestis ikkagi kvaliteeti hoida. Saab ka ühe vitsaga lüüa, kuid nii nime ei tehta. Cobb lehel alla tõmmatavad softid ei kannata igatahes väga kriitikat ja äärmisel juhul saab neid aluseks kasutada.
Evo X ja Ralliart on WB sensori ära kaotanud ja see tuleks nagunii paigaldada kasvõi ajutiselt seadistamise ajaks.
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires
EVO X hobiautoNo normaalsete klotside kasutamine nüüd küll puurini ei vii, pigem vastupidi - tundub et puuri panek on viimasel ajal pigem mingi kerge ego upitamise maiguga üritus, sest mul on juba lugemine sassi läinud mitu korda ma olen foorumitest igasugu kärtsmürts projektide teemadest lugenud lauset "puur on Baltic Openi nõuetele vastav", samas võistlevad seal klassis Eesti lipu all Universumi karikale endiselt VW Golf ja Honda Civic
Samas race klotsid on minuarust tänaval täiesti kasutatavad, eriti kui referentsiks võtta mingi tavaauto pidurid, noh ja kui Ferodot mitte võtta siis pole see kulumine ka asjade suures plaanis teabmis hirmus. Ehk siis pigem saab nutikate modidega seda "hulluks minemist" kui mitte päris vältida siis märgatavalt edasi lükata.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
EVO X hobiautoTänava klots kui kuumaks läheb, ei haagi enam kettaga ja läheb seetõttu veel kuumemaks, kuni tükid välja viskab ja ketta klaasiks tõmbab. See on rahaliselt kallim variant.
Tõsi kui teha 3 ringi korraga, siis pole nii oluline mis klots seal all on. Samas kui järgmised klotsid ostad, siis enamuse race asjadega kannatab igapäev sõita. Näiteks Endless on hea valik, need minu auto all ei krigisenud liiga palju.
Minu arvates selline auto ei ole hea toorik mille ringraja jaoks ümberehitamiseks suurem summa raha kulutada. Esiteks ta pole asfaldil piisavalt huvitav niisama lõbutsemiseks, ning teiseks puudub sportlik väljund.
3 ringi ja igapäevaauto stsenaarium kõlab väga mõistlikult, mis muidugi meie hobi juures pole mingi argument.
EVO X hobiautoElu teine OT tehtud:
Peebul oli õigus, et tänavaklots pole rajale hea ja see andis ka tunda, sest peale teist ringi pidureid enam polnud. Tunda oli vaid jubedat kärsahaisu
Aga kuna mul ringraja kogemus peaaegu puudub, siis jäin tulemusega väga rahule- 1,27 evoga ja 1,26 Raigo Bemmiga, kuid viimasega võtsin sõitu väga rahulikult ja vältisin auto tarbetut lõhkumist, sest mina pidin tegema siiski vaid oma proovi ja õppe soorituse selle autoga.
Evol panin tähele, et mida agressiivsem on sõidustiil, seda paremini keskdiffer töötab ja kurvid läbib, kuid rehvid kulusid täitsa ära selle üritusega, mis omakorda pani mõtlema eraldi slikkidele, mida saab rajale alla kruvida. Samuti pidurid ja veermik tahab tähelepanu ning kindlasti ka kütusesüsteem, mis ei luba vasakut pikka kurvi võtta alla kolveerand paagi.
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires
EVO X hobiautoNo normaalsete klotside kasutamine nüüd küll puurini ei vii, pigem vastupidi - tundub et puuri panek on viimasel ajal pigem mingi kerge ego upitamise maiguga üritus, sest mul on juba lugemine sassi läinud mitu korda ma olen foorumitest igasugu kärtsmürts projektide teemadest lugenud lauset "puur on Baltic Openi nõuetele vastav", samas võistlevad seal klassis Eesti lipu all Universumi karikale endiselt VW Golf ja Honda Civic
EVO X hobiautoTalv möödas ja rajapäevad ootamas. Vahepeal on autole paigaldatud 8mm suurema compressoriga turbo, 1100cc pihustid, deatschwerksi pump, et ikka kurvist välja jõuaks kiirendada Tellitud Öhlinsi Street&Track vedrustus ja Atoy abiga sai uued Brembo kettad ja prooviks võtsin Ferodo DS1.11 klotsid, mida ise pole veel kunagi kasutanud. Lisaks Wisefabi pidurivoolikud, et pedaal liiga kumm ei tunduks ja veel nipetnäpet.
Rehvidega on asi lahtine, kuid ilmselt lähen CUP2 teed, et jääks veidigi varu tulevikuks ja samas saaks samade ratastega vajadusel koju sõita.
Hetkel hoian hinge kinni, et sidurid kestaks, kuid libisemise märke ei ole.
Enne alla ei anna, kui 1.22 tehtud
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires
EVO X hobiautoSai siis autole alla Michelin Cup2 rehvid ja kuna sōidan nendega ka tänaval, siis miinusena on puuduv veljekaitse rant ja hind. Samuti korjab ülesse kōik sodi ja loobib selle vastu auto külge, kuid pidamine ja tunnetus on totaalselt erinev Kumho rehvist, mis pani kiirelt unustama kulutatud raha Aga eks lähenev OT näitab reaalselt, kas on oma hinda väärt ja kas suudan potensiaali ära kasutada. Vahepeal sai auto ka uuesti dynosse pandud ja suurepärased 564hp välja vōetud, kuid julgust ei jagu seda rajal kasutada stock mootori tōttu ja proovime hoida 450-470hp vahel, kuid saan vajadusel roolilt vōimsust tōsta, kui peaks vaja minema.
Seekord jätan koju Dunlopi slikid, mida plaanin kasutada järgmisel üritusel
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires
EVO X hobiautoPäris muljetavaldavad numbrid stock mootori kohta- loodetavasti ikka kestab.
Palju automaatkast väänet kannatab enne kui midagi järgi annab?
EVO X hobiautoKäigukasti seadistamisega olen palju vaeva näinud tōesti ja vahepeal on tundunud asi ka lootusetuna, et originaal siduritega üldse sellise vōimsusega sōita saab, kuid olen saanud toimima ja suutnud lahti vōtmist seni vältida Launch controlli kasutada ei saa, kuid ilma selleta teeb ka 3500rpm pealt startides 3,7sekki sajani ära ja seda iga ilmaga
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires
EVO X hobiautoEsimene OT tehtud uue setinguga ja pean ütlema, et pingutasin kõvasti, kuid tulemus jäi siiski kesiseks ja tänaseni ei tea miks uued Cup2 rehvid ei olnud kiiremad võrreldes kulunud Kumhodega sügisel.
Kurvikiirus kohati isegi väiksem, kuid hilisem pidurdamine ja sirgekiirus andis ühes sõidus ka 1.26 aja, mis on sekund kiirem, kui varem, kuid ülejäänud ringid ei õnnestunud kuidagi alla 1,27 saada.
Öhlinsi amort tegi tööd ilusti ja sirgel olid kiirused samuti suuremad +7kw/h, kuid kas palju kiidetud Cup2 või rada ei olnud see, mis varem. Ise vaevalt nii roostes olin
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires
Ära mõtlemisega ja data analüüsimisega üle pinguta. Talvega läheb käsi ikka rooste, enesele täiesti märkamatult. Omast kogemusest võin öelda, et kevadel on 1-2 sekundit kuhugi kadunud, kuigi talvel sai ju kõvasti metalli viilitud ja masin peaks 2x kiirem olema. Aga roostes kätt saab puhastada sõitmisega. Lihtsalt sõitmisega, mitte pingutades, mitte silm ruutus ringiaega taga ajades.
EVO X hobiautoMul oli eelmisel aastal sarnane kogemus federal 595 pealt fz201 peale minnes, mil eeldasin samuti, et sekundid kukuvad aga ei midagi, uisutasin rohkem kui varem ja ei saanud 595 aegagi. Kindlasti pole päevad rajal vennad ja nagu Tarmo juba kirjutas kipub ikka tihendis enamus kinni olema. Aga 1:26 on ka ikka väga hea aeg juba nii raske auto kohta ja kindlasti saad sealt harjutades sekundit paar veel alla.
EVO X hobiautoOT'iga on alati minuarust nii olnud, et päeva esimeses pooles on hea lihtsalt roostet endalt maha pühkida ja päeva teises pooles hakkab rajal juba parem pidamine tekkima ning siis saad reaalselt hakata ründama oma varasemat parimat aega. Sa siin vahepeal tegid autol päris mitu korralikku muudatust, äkki need kuidagi mõjutasid tulemust mitte just kõige soodsamas suunas? Võimsama autoga hakkab tihti ka rohkem vigu tulema (kogemus omast käest) ja vedrustus äkki pole päris paigas veel, et kurvikiirused isegi halvemad olid varasemast?
Aga ma ütleks, et see 1.26 aeg on väga kõva aeg tegelikult sellise raske auto kohta. Õnneks on kapoti all jõudu ka, et seda edasi vedada aga eks mass töötab ikkagi sinu vastu kurvides.
EVO X hobiautoSai käidud Big Race day raames rajal sõitmas ja esimest korda proovitud ka slikk rehvi, mis olid küll kasutatud, kuid vahe oli olemas. Esimese ringiga sai tehtud 1,25.5 ja paari ringi järel ka 1,25 tasa.
Kahjuks rohkem proovida ei saanud, sest abikaasa tegi rajal spinni ja pidurdas rehvid kandiliseks
Aga nüüdseks olen aru saanud, et nii raske autoga nagu evo x ja veel täislastis erilist ajaparandust loota ei tasu. Kuigi paari rajapäeva järel olen tänavalegaalsetest Evodest paar sekundit kiirem nagunii
Järgmisel aastal ilmselt vahetub auto mõne võimsama tagaveolise vastu...
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires
Eks oleme me kõik oma harjumuste ohvrid aga ülal mainitud 400+ hj. ei ole liiga vähe kiireks sõiduks juhul kui auto on 1,1 t. +/- ja sobiva vedrustusega. Eriti tänavakõlbulik ta sel juhul muidugi ei ole aga tõenäoliselt ei köida pärast seda ükski 1,5 t.+ auto, olgu sel ükskõik palju jõudu.