register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : TIME ATTACK näidispäev@auto24RING   1 2 3 4  
Poster Message
BlueStang
 
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Huvitav, miks see TimeAttack teema ürituste all kinni on pandud?

Aga muidu käisin kohal ära - peamist apastraati, mille pärast ennast kohale vedasin (see fiiberkerega elukas) kahjuks ei näinud...

Endal polnud sobiva klassi puudumise tõttu algus plaanis peale minna, aga kuna tundus, et tänavaautode klassis oli suht vähe masinaid ja need ennamuses ka bmw-d ja läti crx tjuuninghondad, siis mõtlesin "ürituse päästmiseks" anda oma 60eurise panuse ja kasvõi tänavarehiga rahvale natuke nalja teha. Esimesele treeningule enam ei jõudnud ja nagu kiuste hakkas teise treeningsessi ajal kohe mitteoodatult vihma sadama. Krdi libedaks läks - endale (või stangi tagasillale) omaselt tegin ikka stardijärgses spinni ka ära:)
Nali naljaks, aga mingi ime läbi õnnestus kvalifikatsioon läbida nii, et sai ennast kuidagi crx-de ja bmw-de vahele surutud ja viimsena finaali jõuda:D
Finaalis sai veel koha võrra tulemust parandada - päeva parim aeg tuli endal miski 1:34:..., mis tänavarehvi ja raja niiskust arvestades on enda meelest pole paha - senine parim täisslikiga oli 1:33:002.

Rajal sai liikuda segamatult nagu ag üritustel, aga samas sõita sai rohkem, ot-l saab jälle sõita palju ise tahad, aga uue süsteemiga on rajal väga tihe liiklus erinevate kiirusega autodest ning puudub see väike võistlusmoment.

Korralduse pool oli ka väga hea, ainult 1 asi häiris - pikk tunnine lõunapaus, sellega polnud miskit peale hakata. Saan muidugi aru, et spec. masinaid on vaja kvaliks ja finaaliks ette valmistada, aga tänavaautod oleks võinud erakorraliselt rada kuivaks lihvima lasta. Praegu jäi kiirete masinate potsnsiaal minumeelst täies mahus kasutamata. Ja tänavaautole võiks ikka täisslikki ka lubada:)

Aga muidu väga bueno formaat, seda võiks tihemini teha - mulle tundub, et kui kampaaniat natukenegi teha, siis võiks see formaat ka pealtvaatajaid (loe: reklaamirahasid) meelitada - ot rohkem nagu treening ja ag nagu kinnine klubiüritus, aga siin on showelemendid (kiired modified masinad ja võistlusmoment) täitsa olemas.

Edit: Ahjaa - kas tulemusi ka kuskil nägema hakkab?



____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
20.10.2013 at 10:40 2 edits. Last edited 20.10.2013 at 10:46 by BlueStang
audiophile
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Kõigepealt tänu kõigile, kes leidsid võimaluse kohale tulla. Väga tore oli nähanii palju uusi nägusid raja ääres!

Kui rääkida asjadest, mis tõsiselt häirisid siis selleks oli lõunapausi ajal alla sadanud vihm..muidu oli kõik bueno. Lõunapaus on selline asi mis on alati ringraja võistlustel ka olnud ja jääb edaspidi ka Time Attacki formaati. See on ka aeg kus lipukohtunikud ja muu rajal tööd tegev personal saab korraks hinge tõmmata ja keha kinnitada.

Mulle endale meeldib väga selle formaadi mängulisus...Autod on kõik nii erinevad kuna enamasti on rajal inimeste enda kätetöö ja looming. Puuduvad ju sisuliselt igasugused piirangud ja võid oma auto ehitada milliseks tahes ja võid kasutada selleks ükskõik millist platvormi.

Kes ütles et auto nina külge ei ole sobilik antitiiba kinnitada?






Pealtvaataja rollis olles on koguaeg midagi jälgida nii rajal kui ka tulemustes. Iga auto poolehoidjad, fännid saavad ju pidevalt jooksvat infot aegade kohta ja see on väga põnev ja tulemused ju koguaeg uuenevad, paranevad, võrreldakse teiste sõitjatega jne. Põnevust on kogu päeva vältel, ei ole vaja oodata mingi sarja, sõidu lõpuni kuni keegi siis võidab esimes, teise kolmanda koha.. vaid koguaeg on n.ö excitmenti.

Tulemused panen üles siia teemasse homme.. Päeva parimad ajad jäid 1:20 tuuri ja olid sõidetud Rasmus Speed R32GTRi ja leedukate EVO VIII poolt. Infoks veel et Skylinel purnes võistluste käigus käigukast ja peale kasti vahetust ei õnnestunud neil neliveo süsteemi enam õhutada. Seega päeva viimased 1:20 ajad sõideti tagaveolise autoga ja osalise võimsusega. Teoorias on konkreetse auto võimekus seal 1:18 tuuris aga noh 4c temperatuur ja muud tehnilised mured ei lasknud neil kiiremini sõita. Rääkides Rasmus Speedi liikmetega uurisin ka millisel positsioonil on nemad Soome time attackis? Selguse, et esimese otsa autod on nendest veel ca 4-5 sekundit eespool mis auto24ringil tähendaks juba 1:13-1:14 aegu :D

20.10.2013 at 13:14
Raceboy
 
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Üritus oli tore, paraku jäi mulle veidi lühikeseks, ehk nagu üks õige turboauto olema peab :) : tehniliste viperustega (kaanetihend nagu täna selgus) ja aeglane (see viimane oli juhist põhjustatud, vaid ühe ringi sai poolmärjal rajal sõita).

____________________________
www.vems.ee
20.10.2013 at 13:37 1 edit. Last edited 20.10.2013 at 13:37 by Raceboy
Ivalo
 
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Markus, millal täpsemalt järgmise aasta time attack ürituste plaanidest/reeglitest teada saab, mainisid eile põgusalt järgmise eesta plaanidest (puuriga/ilma, täisslikk/poolslikk ja jaotus kubatuuri järgi)?

20.10.2013 at 17:24
wirx
  
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Igati põnev sari tulemas, kahjuks sel aastal oli nv kinni ja ei saanud osaleda. Kui reegleid veel paigas pole, siis AG etappidest on meeles juhtum, kus Estfieldiga käisin sõitmas ning läksin kubatuuri ja hj järgi klassi, kus sõitsid teised alla 2L mootori ning ~150hj autod. Minule see muidugi sobis, aga kujutan täitsa hästi ette pahameelt, mida võisin "konkurentides" tekitada, sest 400kg Estfield oli isegi rahulikult sõites tunduvalt kiirem, kui rajal viimast võtvad ~1400kg sõiduautod. Hj/kg suhe oleks asi mis lööks rinkal seisud paika, see muidugi eeldaks mingit kaalumoodi asja rajale. Lihtsalt mõtlemisainet järgmiseks aastaks, mul pole midagi selle vastu, kui Estfieldiga raskete sõiduautode vastu sõitma peaks(seda muidugi mitte sõnaotses tähenduses) :)

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
20.10.2013 at 21:04
audiophile
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Reeglid paneme välja niipeal kui need on ringi tõlgitud ja kohendatud meie oludele sobilikuks..

Estfield põhineb ju toruraamil eks? Kui vaadata hetkel lähiriikides kehtivaid timeattacki reegleid ütleks et estfield ja muud sellised toruraamile/sõrestikule ehitatud kit-carid peaksid minema otse unlimited klassi ja ei puutu kokku kereautodega.

Nii street, clubman kui modified klassid on mõeldud päris kereautodele.
20.10.2013 at 22:56
kala85
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Päris põnev asi see time attack,sain rinka maitse suhu ja pisiku külge,kahjuks andis tehnika kohe alguses alla ja kiire sõiduga kohaneda ei jõudnudki.
Järgmine üritus või rajapäev kindlasti kohal :)


____________________________
dodge ram 97a 2500 cummins @+60psi
56157755

20.10.2013 at 23:23
hall
 
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Wirx,
Kaaludega pole probleemi, need ka praegu rajal olemas. Pigem on keeruline küsimus hj mõõtmine.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
21.10.2013 at 01:10
Juhan Tuhk
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Nende hobujõudude lugemise lahendus aitaks meil ka "päris" võidusõidus Baltic Open/ GT klassis vaidlused lõpetada; kui võimekas ikka kellegi auto on ning millise kaaluga peaks sõitma ja kas ka muid piirajaid peaks määrama.

Lõunapausidest: lisaks söömisele on inimestele oluline ka eelmine toit väljutada...
21.10.2013 at 09:17 1 edit. Last edited 21.10.2013 at 09:28 by Juhan Tuhk
Raceboy
 
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Välismaal on lahenduseks teisaldatav dünostend. Ja see ei pea olema mingi ulme-kallis riistapuu ja näitama ei tea mida, vaid pelgalt hetkeolukorda, kuna autod dünotatakse ju sama asja peal. See paariprotsendiline mõõtmisviga ei määra midagi eriti. Dynojeti uute pinkide hinnad algavad ~25 000 usd, kasutatuna leiab 10 000-20 000 eest ka sõltuvalt mudelist.
Pealegi, siis saaks Pärnu oma esimese dünostendi ja muul ajalgi saab teenust pakkuda. Need, kellel auto garaažiboksis seisab, ei pea enam pärast parandamist kuhugi pealinna autot dünosse sõidutama vaid saaks kohapeal teha. Lisaks Pärnu tuuningautod jne. Lihtsalt uitmõte..

____________________________
www.vems.ee
21.10.2013 at 09:33
BlueStang
 
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Selle pärast ei pea ju kohe mingit eraldi dynostendi hakkama soetama - Ring võiks olemasolevate seas miski hankekonkursi korraldada, mille võitja juurest siis läbi käiakse ja vastav võrreldavust tagav info korraldajale esitatakse.

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
21.10.2013 at 10:44
Jesper
 
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Selle dünostendi ja kogu muu padajänni raha eest saab päris mitu restrictorit osta :) Samas, isegi kui teoorias oleks perfektne tasakaalustusvalem olemas, tekib küsimus et miks siis üldse autot tuunida või võimsamat autot soetada kui see mingit eelist ei anna.

Pigem võiks kulm kortsus kilode lugemise asemel läheneda mängulisemalt ja välja anda kärutäie lisaauhindu, stiilis et "suurim ajaparandus", "parim vabalthingav", "parim auto <ürituse sponsor> rehvidel", "parim hääl" jne. Kogu autosport ei pea tingimata olema nii hullult tõsine :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
21.10.2013 at 10:45
Ivalo
 
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Jõustendi teemal sai siin mõned aastad tagasi bmw cupi rames pikalt arutletud.
Enamus autosid on ju võimalik hetkega nõrgemaks seadistada, seega ei usu et sel mingit olulist mõtet on.
Jesperi mainitud restriktor oleks ainus lihtne võrdsustav asi aga siis kaoks ju kogu fun asja juurest.
Nagunii on üldiselt kiirem see, kel rohkem tahtmist, võimalusi ja oskusi. Ja nagunii kedagi peale kitsa seltskonna ei huvita, kes mis klassis kui kiire aja sõitis ja keda võitis.
Ehk et põhiline eesmärk on, et sõitjatel endil oleks lõbus, pealtvaatajatel põnev ja kõik muu on juba vähem oluline. :)
21.10.2013 at 10:54
audiophile
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Kui vaadata hetke eestlaste masinaparki või pille mida üsna tihedalt rajal näen siis võiks pakkuda välja sellise jaotuse:

Sõidetakse kahes masinaklassis:

Tänavaautod ehk autod millel puudub turvapuur.

street 2500- (kuni 2500cc autod)
street 2500+ (üle 2500cc autod)

Selles klassis on ohutuse tagamiseks ja sõidu ühtlustamiseks rada ka aeglustatud koonustega teatud kohtades (näit enne kiiret kurvi e. Velt motorspordi kurvi. Selline lihtne muutus vähendab võiduvõimalusi ja sirgekiirusi väga võimastel tänavaautodel (nagu minu enda GTR või näiteks Wirxi 911turbo) ja samas loob ka juhile paremad kiiremad tingimused järgmises PRO klassis, et oleks "pointi" juhil edasi liikuda kui selleks tundub õige aeg olevat.

Turvapuuriga autod (et oleks võimalus osaleda ka juba mingi muu ala jaoks ehitatud masinatel)
Pro 1600-
Pro 2500-
Pro 2500+
Siin klassis sõidavad autod raja täisconfi nii nagu ta meil algselt ehitatud on ei mingeid koonuseid, suuremad sirgekiirused jne jne..


Ülelaadimine korrutatakse mõlemal juhul koefitsendiga 1,7
Rotary piston (Wankel) engine capacity is calculated as follows: 1.5 × (maximum minus minimum cell volume capacity) x number of cameras.
Turbodiisel koefitsendiga 1.5

Et hoida mõlemas klassis kulud maas, siis maksimaalselt kasutada võib poolslikke (e-dot märgistusega aga ei ole keelatud sõita ka tavarehviga (kuigi poolsliki eelis on siin ikka sest et ta ei kulu rada nühikdes nii kiiresti kui tavaline rehv).
Kui ala areneb ja populaarsus kasvab siis tulevikus võib mõelda ka täissliki klassi juurde tegemiseks kus on lubatud sõita ka n.ö spaceframe või toruraamiga autodel.

Peate mõistma seda et sellise võistluse võludeks ongi see, et reegleid pole ja kõik on väga vaba. Autoentusiastid ja insenerid laske oma loovusel nüüd lennata, esmakordselt on võimalus kombata autot ehitades selliseid kohti mida varem ei ole nagu lubatud. Ka kaaluga on se teema et sealgi on piir eest kuna ei ole lubatud kasutada toruraami ka osalist mitte! Fakt mida peaks igas siin kirjutav huviline teadma on see et hobujõud ei ole ringrajal määrav faktor kuna rada ei koosne ainult sirgetest ;). Oluline on see kuidas auto tervikuna töötab.

Vaadake see video ära, siin juht räägib kuidas auto on 650hp-ga kiirem kui näiteks 900-ga. Tegu siis soome 1-2 koha TimeAttacki autoga..mille aeg auto24ringil jääks sinna 1.14 tuuri.


Ehk siis kui mingil hetkel on tulnud sõitjal piir ette et näed kiirem enam ei saa, siis oleks pointi auto võimsust kasvatada aga seda tehes tuleb arvestada ka muude faktoriga nagu rehvi laius, aerodünaamika, pidurid jne jne..

Markus




21.10.2013 at 12:58
peep
 
Moderator
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
See on väga ok, kui te suudate 3 riigis samad reeglid teha, tõstab kohe osalejate arvu.

Viskan lihtsalt idee õhku, et street klassis võiks juhi soorituse osakaalu tõstmiseks ja auto osakaalu vähendamiseks teha mitte 1 vaid 3 ringi ja 2 ning 3 ringi ajavahe mis ületab 0,3 sek deltat võrreldes esimese ringiga korrutada 10 ja lisada koguajale. St. näiteks 1.32,0 - 1.31,6 - 1.32,8 = puhas koguaeg 4.36,4 + (0,3+0,5)*10 = 4.44,4

See esitab juhile väljakutse, mis ehk leevendab koonuste vahel sõitmisest tuleneva frustratsiooni ja samuti annab vähe kehvemate autodega sõitjatele võimaluse võimsamatele-kiirematele aga nats ebakindlamate juhtidega vastu saada. Püramiidi ehitad ju vundamendist ja "algklassidesse" oleks hea võimalikult rohkem osalejaid saada.
21.10.2013 at 14:49
wirx
  
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Kunagi, kui opentrackidel kasutati koonuseid, siis just nende juures toimus kõige rohkem väljasõite. Lisaks ei saa aegu võrrelda nt teisipäeval sõidetutega ning neid koonuseid tuleb päris palju panna, sest 200 kanti läheb rajal kiirus 4 kohas. Turvapuuri ei plaani samuti sisse ehitama hakata, selle jaoks on tiba teistsugused autod. Ehk siis minule igatahes koonused ei meeldi.

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
21.10.2013 at 14:54
peep
 
Moderator
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Kas just kõige rohkem ja kas rohkem kui hiljem kiires kurvis on raske öelda aga loobutud sai tollal muuhulgas korraldajate ohutuse pärast, sest oli liiga ohtlik neid seal tagasi panemas käia sessiooni ajal. Tagajärgede poolest olid mõned hilisemad kiire kurvi intsidendid siiski selgelt destruktiivsemad kui mistahes shikaani juures toimunud väljasõit. ;)

Kui võistlusel on koonuse puutumise eest ajakaristus ja autodel piisav intervall, siis peaks rajatöötaja ohutus parem olema.
21.10.2013 at 15:15
Henri_
 
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
quote:
audiophile:
Ka kaaluga on se teema et sealgi on piir eest kuna ei ole lubatud kasutada toruraami ka osalist mitte!


Kust maalt algab toruraam? Tihtipeale on mitmete alade autodel amordikannudest edasi ehitatud üksjagu ise (nt driftiautod kui ka rallikross).

Koonustega riskite hulka funi kaotamist. Te rihite suuresti praegu ka nt Angelar Garage ja ECC Tuningu sõitjaid ning nemad sõidavad ilma šikaanita. Kui tavaline klubi rajapäev, kus kiireimatele antakse klasside kaupa ka karikad kätte, on põnevam sõita, siis puhtalt seltskonnaga ei pruugi meelitada. Mina nt ei viitsiks koonustega ja tehisšikaanidega sõitmas käia - vihkan neid rajal üle kõige ja kaotan seal enim aega. Ei tunne ka, et ma peaks vägisi, funi kaotades koonustemere läbimist õppima hakkama.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
21.10.2013 at 15:30 2 edits. Last edited 21.10.2013 at 15:36 by Henri_
Lembit
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Väga tihti on toruraami määratluseks originaalse tuleseina ja põhja olemasolu või puudumine.
21.10.2013 at 15:54
hall
 
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
quote:
peep: See on väga ok, kui te suudate 3 riigis samad reeglid teha, tõstab kohe osalejate arvu.



Me ei tea oma maja seeski veel hetkel, kuidas seda asja õige ja hea teha oleks :)
Igal juhul on hea saada ka siinse foorumi kaudu tagasisidet, et selle põhjal otsuseid teha. Ega kõigile ideaalselt sobivat süsteemi niikuinii pole olemas, aga üritame leida sellise, mis võimalikult paljudele võiks sobida.

Ma ise oman alljärgnevaid seisukohti:
- koonustega jukerdamine ei kõlba kuskile ja auto24ringil pole see ka minu arvates maailma vajalik;
- turvapuuri ja muu vastava turvavarustuse kasutamine peaks olema kohustuslik juhul kui sõidetakse slikkidel (poolslikkidel?) ja/või sõidetakse kiiremini kui mingi konkreetne etteantud aeg. Aeglasemates ja tänavarehviga sõitvates klassides peaks olema turvapuuri kasutamine vabatahtlik. Juhi turvalisuse tõstmise eest võistlejat kõrgemasse/kiiremasse klassi suruda pole mõistlik. Ehk kui panen tänavarehvidel sõitvale autole turvapuuri, siis ei muutu ma sellega kuidagimoodi kiiremaks, küll aga suurendan enda turvalisust. Sama teema nt kiivri või kombega - poleks ju loogiline keelata madalaimas klassis kiivri ja kombe kasutamine ning nende kasutamisel liigutada osaleja kohe kiiremasse klassi;

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
21.10.2013 at 17:25
kala85
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Võtke reeglid näiteks gatebili järgi, see vist kõige populaarsem time attacki seeria?
Autosi oli seal alates sierradest kuni mingi pagan/köningseni taolise pillini välja.

____________________________
dodge ram 97a 2500 cummins @+60psi
56157755

21.10.2013 at 18:31
lordvampire
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
quote:
serõi:- koonustega jukerdamine ei kõlba kuskile ja auto24ringil pole see ka minu arvates maailma vajalik;



+1 hääl

Tänavaautoklass võiks olla iseenesest. (ilma puurita siis) puuriga tänaval ei sõida. Aga nagu kiirenduses, pärast mingit aega järgmine kord tule puuriga. NTX. Nagu serõi juba ka tegelt mainis. (sõidad alla 1.25.000, kõik! järgmine kord puuriga :)
slikkidega(javõi pool) tundub palju ohutum iseenesest kiiresti sõita kui tänavarehviga...






21.10.2013 at 21:26 1 edit. Last edited 21.10.2013 at 21:27 by lordvampire
lordvampire
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
+1 vaataks ka aegu ja pilte
21.10.2013 at 21:33
audiophile
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Nagu Andres juba ütles siis ühtset sobivat variant pole küll aga proovime reegleid seadistades arvesse võtta naaberriikide kogemust.

Puuriga klassi olemasolu on vajalik kindlasti, see meelitab ka muudelt autospordialadelt nagu drift, rallikross, autoralli, muud ringraja klassid jne jne autosid oma sõiduki võimeid asfaldil proovile panema.. See miks soomlastel on tehtud slikiga vabaklass (unlimited) kus spaceframe autod on lubatud on puhtalt selle pärast et Soomes on lihtsalt inimestel garaazides vedelmas vana võidusõidutehnikat, millele klasside ärakadumise tõttu rakendus puudub ja need autod (kaasaarvatud see kõnealune audi siin videos) on nüüd endale rakenduse jälle leidnud.

Proovime lähiajal reeglite tutvustamiseni jõuda. Talv on pikk ja pime aeg, saab kõvasti autosid ehitada et kevadel siis rajal olla

Markus
21.10.2013 at 21:45 1 edit. Last edited 21.10.2013 at 21:46 by audiophile
audiophile
TIME ATTACK näidispäev@auto24RING
Soomlaste tehtud paar pilti
http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Sutii+Motorsport/2013/P%C3%A4rnu+24+Ring+19.10/
varsti tulevad ka ülejäänud fotod.

Kiire kokkuvõte sõidetud parimatest aegadest:
21.10.2013 at 22:13
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : TIME ATTACK näidispäev@auto24RING   1 2 3 4  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.