Poster |
Message |
Jesper |
E46?
http://www.autosport.ee/meedia/node/237
Lisaks E46-le tekitas üsna tugeva WTF-momendi see, et nüüd on Läti ja Leedu muuseumradade osavõtutasu kallim kui Audrus.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
18.04.2013 at 08:32 |
1 edit. Last edited 18.04.2013 at 08:35 by Jesper
|
Ivalo |
E46?
Aegajalt jääb jah mulje, nagu oleks euro nii odav raha, et seda peab koguseliselt varsti juba sama palju nagu kroone olema. Eks autosport ole kogu aeg kulukas olnud aga küllap elu teeb ise omad korrektuurid hindades. Saab siis näha kas stardirivid muutuvad pikemaks kui varem või pigem mitte. |
18.04.2013 at 17:37 |
1 edit. Last edited 18.04.2013 at 17:37 by Ivalo
|
Jesper |
E46?
Mul pole absoluutselt kahju Audruringi uusi tasusid maksta, see kompleks on igat senti väärt. Eks elab ka need 2 ülejäänut üle. A arusaamatu on, mis sellest nagu paremaks või asjalikumaks läheb, kui lätisse-leetu nüüd 120% rohkem raha kallutatakse? Palkavad 2x rohkem turvamehi kliendi peale karjuma? Üleüldse, ma ootan senimaani oma arveid 2009 ja 2010 hooaja Bikernieki osalustasude eest, sain küll hunniku lubadusi eri asjapulkadelt, aga tulemus null - tahaks juba põhimõtte pärast mingit paberit, mitte nii et kõik läheb sulas mingite mankide tagatasku ja loll rikas eestlane muudkui maksab. Ja kui telk püsti on, siis käib veel 10 asjapulka läbi käsi pikal, küll transpondri aluse eest 10 latti ja koristamise pant 10 latti ja whatnot.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
18.04.2013 at 18:08 |
|
bagiauto |
E46?
Võrdluseks Autokrossi EM-i (kuulub otse FIA alla) sarjas ühe etapi stardimaks 150 eur. Siia lisandub transponderi rent, kui pole endale välja ostetud transponderit. |
18.04.2013 at 18:31 |
|
amblik |
E46?
Mul on parem mõte, lubame toyota ja subaru kah sõitma, ei maksa ju kah "liiga palju" ja surmale määratud läti rahvuslik ongi valmis, 36 ja 46 on kaks kardinaalselt erinevat autot, neid ei saa võrrelda ega võrdsustada. |
18.04.2013 at 21:28 |
|
Ivalo |
E46?
Aga kust see e46 teema üldse nii äkki tuli, ei mäleta et seda viimasel koosolekul arutatud oleks. Või käivad sellised otsused meist mõõda?
See et arvamust ei küsitud on üks asi aga see, et isegi ei informeerita, on nagu natuke nadi minu meelest.
Indrek, ma läksin juba relakaga subarul kuuti maha lõikama, äkki saab vähe kiiremaks. |
18.04.2013 at 21:43 |
|
Henri_ |
E46?
E46 sillageomeetria on parem, nii ees kui taga. Kas plaanite balanseerida kaaludega? Tühja kere kaaluvahe oli juba E36'te seas üsna erinev, tõenäoliselt ei ole ka valmis ehitatud E46 raskem, kui praegune miinimumkaal.
Ma ei näinud suurt tungi praegusesse arvestusse, miks riskida toimiva asja rikkumisega? Mis juhtub, kui E46 on kasvõi sekundi-poolteist kiirem? Ma ei usu, et olemasolevad (tundub, et sel hooajal võrdlemisi vähesed) sõitjad ehitaksid endale siis uue auto. Tekib oht ilma jääda mitmetest 36 omanikest ja lõpuks sõidab äkki 4 E46't ja mõned 36'd.
Selge see, et samm E46 klass (millalgi) luua on õige, kuid mina isiklikult teeksin kaks eri arvestustki esimesel hooajal. Ühise stardiga, ringiaegadega järjestus, aga kaks erinevat meistrit.
Ootan kahtlemata huviga esimeste autode valmimist, kuid ei pea praegust asjaajamist õigeks. Kahest väga olulisest CUPi põhimõttest on hetkel loobutud - soodne sõita enam pole ja tähtsate otsuste vastuvõtmiseks sõitjatelt ja nende autodega suuri (ringraja)kogemusi omavatelt meestelt nõu ei küsita.
Aga kes olen mina enam midagi arvama, mina olen oma hüppe edasi (kuid siinse foorumi kontekstis vales suunas) CUPist teinud ja ilma selle sarjata poleks ma ka võidusõidu juurde sattunud. Sõna SOODNE aga mind asja juurde tõi.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
18.04.2013 at 21:52 |
|
Jesper |
E46?
Noh, mööda on suhteline mõiste, otseselt ei saa välja lugeda, et otsus oleks veel langetatud. Aga ma arvan ka, et väga paljud (sh mina) ei käi regulaarselt EALi lehel uudiseid lugemas, sellest ka teema avamine.
E46 võiks oma arvestuses sõita, kasvõi esialgu samas stardis. Kui esitatud väited on tõesed ning uute sõitjate lisandumisele on takistuseks E36 kerede saadavus, siis ei tohiks nagu probleemi olla - uus klass kogub kiiresti populaarsust ja ongi rahu majas.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
18.04.2013 at 21:54 |
|
amblik |
E46?
quote: amblik: Mul on parem mõte, lubame toyota ja subaru kah sõitma, ei maksa ju kah "liiga palju" ja surmale määratud läti rahvuslik ongi valmis, 36 ja 46 on kaks kardinaalselt erinevat autot, neid ei saa võrrelda ega võrdsustada.
sellel samal põhjusel ei lubatud ka compacti algselt sõitma. See, et Lauri ütles, et compact on liiga kole ei olnud tegelik põhjus
|
18.04.2013 at 22:51 |
1 edit. Last edited 18.04.2013 at 22:52 by amblik
|
Henri_ |
E46?
Lisaks tuletan meelde paanikat ja arutelu veljeflantside paksusest ning sellest lähtuvalt rataste koobaste alla ära mahtumisest. Ka varasemad MONOklassis toimunud vaidlused-arutelud pisidetailideni võrdsuse tagamisest. Lauri võib rääkida, kui mitu tundi tal kulus, pedaalikatete paksusest tuleneva kaalujaotuse erinevuse leidmiseks.
Nende kahe auto puhul tuleks lugeda kokku siis juba sarnasusi, mitte erinevusi.
Teoreetiliselt oleks tarvis ehk siis vaid mõnda reeglit:
1) mootori tüüp M50 või M54 ja selle modifitseerimise piirangud
2) miinimumkaal vastavalt autode kiiruse erinevustele
3) sama rehv
4) pidurite ja sillageomeetria originaalsus rattarummuni
Kõik ülejäänu tundub võrdlemisi ebaoluline siis juba, igasugu kaalujaotused, velje ETga mängimised jms.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
19.04.2013 at 00:01 |
5 edits. Last edited 19.04.2013 at 00:09 by Henri_
|
Jesper |
E46?
Ma tuletaks meelde paanikat kupee ja sedaani lubamise tagajärgedest
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
19.04.2013 at 01:53 |
|
hall |
E46?
Aga ma küsiks kui palju on kupee vs sedaani, veljeflantsi ja pedaalikatete paanikatel tegelikult alust olnud? Kas keegi suudaks näidata ühe või teise paanikapõhjuse reaalset mõju tulemusele?
E46 ja kallis? Täna maksab normaalses korras E46 umbes täpselt sama palju kui maksis samasuguses normaalses korras E36 siis kui see klass alguse sai.
Sillageomeetria totaalne erinevus? Tükke täpselt mõõtmata lihtsalt peale vaadates ei ole küll kapitaalseid erinevusi märgata. E46-l on küll alumiiniumist esiõõtsad, aga kujult on nad ikka samasugused.
Ma ei kaitse vahetamise plaani, aga pragmaatiliselt vaadates on selge see, et E36 tuleb uuema vastu ühel hetkel vahetada. Seni kuni on vanas klassis sõitjaid on alati ka vastuseisu. Eks tuleb lihtsalt üks näidis valmis teha ja katsetada, siis saab hinnata. Niisama paanikat külvata pole mõtet.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
19.04.2013 at 17:14 |
|
amblik |
E46?
quote: serõi: Aga ma küsiks kui palju on kupee vs sedaani, veljeflantsi ja pedaalikatete paanikatel tegelikult alust olnud? Kas keegi suudaks näidata ühe või teise paanikapõhjuse reaalset mõju tulemusele?
E46 ja kallis? Täna maksab normaalses korras E46 umbes täpselt sama palju kui maksis samasuguses normaalses korras E36 siis kui see klass alguse sai.
Sillageomeetria totaalne erinevus? Tükke täpselt mõõtmata lihtsalt peale vaadates ei ole küll kapitaalseid erinevusi märgata. E46-l on küll alumiiniumist esiõõtsad, aga kujult on nad ikka samasugused.
Ma ei kaitse vahetamise plaani, aga pragmaatiliselt vaadates on selge see, et E36 tuleb uuema vastu ühel hetkel vahetada. Seni kuni on vanas klassis sõitjaid on alati ka vastuseisu. Eks tuleb lihtsalt üks näidis valmis teha ja katsetada, siis saab hinnata. Niisama paanikat külvata pole mõtet.
Sillageomeetria ja kaalujaotuse erinevus on arvestatav, sedaani hind tõesti ei ole midagi kosmilist ja tõesti tuleb millalgi vahetada, aga neid ühes arvestuses sõitma pannes ei saa kunagi garanteerida masinate nn võrdsust. Ehk siis seda vahetamist peaks siiski tegema nii, et erineva põlvkonna autod sõidavad küll samas stardis, kuid erinevas arvestuses, vähemalt esimesel hooajal. Edasi näitab aeg ja eks sõitjad peaksid siiski otsustama, kas saab kokku lubada, või mitte. Pole ju pointi, et esiots sõidab 46tega ja ülejäänud, kellel juba on 36 poodiumile ei pääse, samuti ei ole siis seda 36te ka kellelegi müüa. Ehk siis tahan öelda, et järeldusi peaks tegema peale nn proovihooaega eraldi arvestuses, mitte sõitjad ei loe ajalehest uuendustest klassis. Võibolla osutub 36 üldse võrdselt võimetu mootoriga kiiremaks. Aga ükskord ennemuistsel ajal, vanal rajal ma sõitsin Lille 30st mööda nagu teeääres kusevast kassist ja teinekord jälle sõitis tema minust mööda, nagu bussi ootavast koolipoisist ja vat nüüd siiani arutame, kumb auto on kiirem |
19.04.2013 at 17:24 |
2 edits. Last edited 19.04.2013 at 17:50 by amblik
|
hall |
E46?
ämblik,
Bemm on parem
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
19.04.2013 at 18:48 |
|
autopilot |
E46?
Mul on hea meel, et EAL on nii lahke ja paindlik, et vähemalt EI KEELA ÄRA E36 keredega sõita "BMW 325Cup" sarjas. Uhh, veab, vanemad või alles valmivad autod saavad vähemalt OSALEDA võidusõidus. Üldiselt saab selle autoga ka OSALEDA mitmes erinevas autosarjas nii asfaltil kui ka kruusal. Konkurentsivõime neis erinevates sarjades on muidugi eraldi küsimus aga vähemalt jääb osalemisrõõm. Nii nagu ka rahvamaratonil saad ennast ületada.
Ma saan tegelikult,mõttest aru ja kunagi (otsustada täna, et näiteks aastal 2016?) tuleks see vahetus teha, aga mitte sellise PR-teatega ja lubadusega, et vanemad autod EI KEELATA ära.
Sobivate kerede osas ma .... no ma ei jaga artiklis toodud arvamust. Jah, keredega tööd on, aga kogu tööaja ning ka reaalsete kulude hulgas pole see märkimisväärne. |
19.04.2013 at 19:45 |
|
Jesper |
E46?
quote: serõi:Ma ei kaitse vahetamise plaani, aga pragmaatiliselt vaadates on selge see, et E36 tuleb uuema vastu ühel hetkel vahetada.
Raske on aru saada, mismoodi see pragmaatika toimib. Lätlased saavad Volgadega võidu sõidetud ja meil nüüd 1-2 aasta pärast on E36 juba nii spets ja haruldane, et peab hakkama juhtima-suunama-rekonstrueerima?
Ärge unustage, et E36 on entry level ringrajaklass. Meie probleem on selles, et entry level on ühtlasi ka ultimate level - kui meil oleks E36-st välja kasvanute jaoks mingi loogiline järgmine samm olemas, siis liiguks profimad pidevalt redelil üles poole ning igaühest jääks järgmise algaja jaoks üks juba valmis ehitatud auto üle.
Pigem tundub see E46 ihalus edevusena (kupee poolt oli põhiline argument ka see et asi näeb ilusam välja) kui reaalse probleemina.
PS, vaatasin auto24st hindu, E46 on ikka oluliselt kallim kui E36 2007.a. oli. Kõige odavam sedaan 325 maksab 4800€, 60 tuhande krooni eest ei ostnud oma võidusõidukit küll mitte keegi, hinnad olid juba siis ka pigem sinna 20-25 tuhande kanti kabedamatel isenditel.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
19.04.2013 at 20:24 |
2 edits. Last edited 19.04.2013 at 20:31 by Jesper
|
rlracing |
E46?
quote: Jesper: quote: serõi:Ma ei kaitse vahetamise plaani, aga pragmaatiliselt vaadates on selge see, et E36 tuleb uuema vastu ühel hetkel vahetada.
Raske on aru saada, mismoodi see pragmaatika toimib. Lätlased saavad Volgadega võidu sõidetud ja meil nüüd 1-2 aasta pärast on E36 juba nii spets ja haruldane, et peab hakkama juhtima-suunama-rekonstrueerima?
Ärge unustage, et E36 on entry level ringrajaklass. Meie probleem on selles, et entry level on ühtlasi ka ultimate level - kui meil oleks E36-st välja kasvanute jaoks mingi loogiline järgmine samm olemas, siis liiguks profimad pidevalt redelil üles poole ning igaühest jääks järgmise algaja jaoks üks juba valmis ehitatud auto üle.
Pigem tundub see E46 ihalus edevusena (kupee poolt oli põhiline argument ka see et asi näeb ilusam välja) kui reaalse probleemina.
PS, vaatasin auto24st hindu, E46 on ikka oluliselt kallim kui E36 2007.a. oli. Kõige odavam sedaan 325 maksab 4800€, 60 tuhande krooni eest ei ostnud oma võidusõidukit küll mitte keegi, hinnad olid juba siis ka pigem sinna 20-25 tuhande kanti kabedamatel isenditel.
Kui rääkida hindadest,siis Kristo auto osteti hinnaga ca 2800 eur aga täna saadaval autod E46 kerega sama hinnaga (323,325,328),näide;
parempoolse rooliga,aga kui roolilatt vahetada ja natuke meisterdada (kahjuks juba müüdud);
http://en.auto.plius.lt/ads/bmw-323-2-5-l-saloon-1999-petrol-2148549.html 1250.-
See on üks näide aga analooge jagub
|
19.04.2013 at 21:15 |
|
amblik |
E46?
quote: rlracing: quote: Jesper: quote: serõi:Ma ei kaitse vahetamise plaani, aga pragmaatiliselt vaadates on selge see, et E36 tuleb uuema vastu ühel hetkel vahetada.
Raske on aru saada, mismoodi see pragmaatika toimib. Lätlased saavad Volgadega võidu sõidetud ja meil nüüd 1-2 aasta pärast on E36 juba nii spets ja haruldane, et peab hakkama juhtima-suunama-rekonstrueerima?
Ärge unustage, et E36 on entry level ringrajaklass. Meie probleem on selles, et entry level on ühtlasi ka ultimate level - kui meil oleks E36-st välja kasvanute jaoks mingi loogiline järgmine samm olemas, siis liiguks profimad pidevalt redelil üles poole ning igaühest jääks järgmise algaja jaoks üks juba valmis ehitatud auto üle.
Pigem tundub see E46 ihalus edevusena (kupee poolt oli põhiline argument ka see et asi näeb ilusam välja) kui reaalse probleemina.
PS, vaatasin auto24st hindu, E46 on ikka oluliselt kallim kui E36 2007.a. oli. Kõige odavam sedaan 325 maksab 4800€, 60 tuhande krooni eest ei ostnud oma võidusõidukit küll mitte keegi, hinnad olid juba siis ka pigem sinna 20-25 tuhande kanti kabedamatel isenditel.
Kui rääkida hindadest,siis Kristo auto osteti hinnaga ca 2800 eur aga täna saadaval autod E46 kerega sama hinnaga (323,325,328),näide;
parempoolse rooliga,aga kui roolilatt vahetada ja natuke meisterdada (kahjuks juba müüdud);
http://en.auto.plius.lt/ads/bmw-323-2-5-l-saloon-1999-petrol-2148549.html 1250.-
See on üks näide aga analooge jagub
Ma ei ole vastane, aga asja tuleb mõistusega võtta, vana ja väga hästi töötava kaevu juures ei ole mõtet isegi peeretada, enne, kui uus ei ole ennast tõestanud. Mina ostsin oma kupee 13000 krooni eest 2007 aastal, üksikud äärmuslikud näited ei lähe arvesse.
|
19.04.2013 at 21:22 |
|
rlracing |
E46?
Ma ei ole vastane, aga asja tuleb mõistusega võtta, vana ja väga hästi töötava kaevu juures ei ole mõtet isegi peeretada, enne, kui uus ei ole ennast tõestanud. Mina ostsin oma kupee 13000 krooni eest 2007 aastal, üksikud äärmuslikud näited ei lähe arvesse.
Mõte õige aga ikkagi peab tulevikku vaatama,mingil hetkel peame valiku tegema ! |
19.04.2013 at 21:35 |
|
Jesper |
E46?
Ma igaks juhuks mainin ära et ma pole ka otseselt vastane, inimesed võivad ringrada sõita selliste autodega nagu nad soovivad Arusaamatu on see, miks kõik see loomaaed peab tingimata E36 klassis koos olema. Hakkan juba kordama, aga kui E46 on hea ja odav toorik, siis ei tohiks eraldi stardirivi täis saamine ju probleem olla?
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
19.04.2013 at 21:37 |
1 edit. Last edited 19.04.2013 at 21:38 by Jesper
|
rlracing |
E46?
Pigem ongi kõige suurem küsimus kuidas tagada nende keremudelite võrdsustamine (lisakaalud või mingi muu moodus) |
19.04.2013 at 21:45 |
|
hall |
E46?
Ringrajasõidus maksab ilu tegelikult üsna palju. Teoorias (ja maailmas üldiselt ka praktikas) kehtib järgmine järjestus: ilu ja edevus - rohem huvi - rohkem pealtvaatajaid/meediat - rohkem reklaamiväljundit - rohkem sponsorraha - rohkem osalejaid (jah just OSALEJAD, sest võita pole võimalik, kui osa ei võta ) - rohkem ilu ja edevust jne. Bemmiklass on siiani hästi toiminud, aga just praegu tuleb veidi mõelda, et mida teha selleks, et see toimimine jätkuks. Kui toimimine on katkenud on juba veidi hilja.
PS. Tulevikku vaatamist ja mudelivahetuse üle mõtete mõlgutamist pean mõistlikuks hoolimata sellest, et ma ise olen tõenäoliselt maailma suurima EMV BMW 325 E36 Cup autode kollektsiooni omanik (6 erinevas kasvustaadiumis olevat autot. Muide, puhtalt iluduslikel põhjustel on neist 5 kupeed ja ainus veel täiesti tänavakondisioonis olev on sedaan). Ehk siis mudelivahetusest tulenevalt kannan ma kõige suuremat kahju
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
19.04.2013 at 22:30 |
|
hall |
E46?
Toorikute hinnainfot oma kollektsiooni alusel:
#1 komplektne kupee, normaalses seisukorras/veidi juust, hind 1,200€, ostuaeg 2011 sügis;
#2 luukidega kupee kere, väga heas korras, 450€, 2011/2012 talv;
#3 komplektne sedaan, väga heas korras (mõned iluvead), 2,200€, 2011/2012 talv;
#4 komplektne kupee, väga heas seisukorras, 2,300€, 2012 lõpp;
#5 komplektne kupee (automaat), väga hea seisukorras, 1,600€, 2013 algus;
#6 luukidega kupee kere, normaalses seisukorras, 400€, 2013 algus.
Disclaimer: hinnad on kirjutatud mälu järgi ja võivad sisaldada ebatäpsusi. Hindade avaldaja ei vastuta avaldatud info kasutamisel tekkinud kahjude ega saamata jäänud tulude eest.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
19.04.2013 at 22:45 |
|
Jesper |
E46?
Nojah, bemmide kontekstis võib igasuguse iluteema imho ära unustada Inimesed tänavalt tulevad raja äärde vaatama vormeleid, punkt. Kõikvõimalikud aeglaselt sõitvad plekkpurgid on lihtsalt ajakava augutäide.
quote: rlracing: Pigem ongi kõige suurem küsimus kuidas tagada nende keremudelite võrdsustamine (lisakaalud või mingi muu moodus)
Neid ei pea tingimata võrdsustama - pigem võiks E46 näiteks pakkuda väljundit neile, kellel on veidi rohkem raha ja tahaks kasvõi Kumho asemel slikiga sõita. Lõppkokkuvõttes meil ju on täna olemas rada kus annaks ka vähe parema tehnikaga kimada kui tänavavedrustuse ja -rehviga entry level klassid, äkki tuleks edevatele ja rikastele hoopis luua selgelt E36 ületav raamistik, selle asemel et neid kaika, väevõimu ja tinapommidega rohujuuretasandile taguda?
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
20.04.2013 at 01:42 |
3 edits. Last edited 20.04.2013 at 02:00 by Jesper
|
Jesper |
E46?
Lisaks, kui ma nüüd Andrese armaada ka sisse arvestan, siis meil peaks täna olema ~30 cupi E36-t. Kui palju neid klassi toimimiseks üldse lõppkokkuvõttes vaja on, et lisakerede saadavus probleemiks on? 50? 70? 100? Juba kord võidusõiduautoks ehitatud kere ju ei roosteta, ja totaalne maha kandmine on siiski õnneks üsna haruldane sündmus.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
20.04.2013 at 02:18 |
|
|