register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : 325 Cup'is alustamine   1 2 3 4  
Poster Message
Cardo
 
325 Cup'is alustamine
Rõem kuulda. Tuletan meelde, et gaasipedaal on ikka paremal all nurgas :). Kas mootori vahetus on siis nii keeruline ettevõtmine. Vähemalt saad väsinud 2.8-st samapalju jõudu kui korras 2,5-l olemas peaks olema.
28.08.2013 at 10:44 1 edit. Last edited 28.08.2013 at 10:44 by Cardo
Jesper
 
325 Cup'is alustamine
Ma ka omadele kogemustele tuginedes julgeks pakkuda, et räigelt alajõulise mootoriga trenni tegemine on parimal juhul mõttetu, halvimal juhul miinusmärgiga tegevus. Kerge on harjutada endale sisse mingid valed trajektoorid, pidurduspunktid, kiirenduspunktid jne, kuna motoriseerimata autoga töötavad paljud asjad mis päris elus ei tööta. Pluss veel on (vähemalt minul) raske sundida end nii piiri peal sõitma kui tegelikult peaks, kui ajus vasardab teadmine et "ega sealt konkurentsivõimelist aega nagunii ei tule". 2.8 oleks jummalast okei lahendus, kui muidugi töökorras on.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
28.08.2013 at 12:25 3 edits. Last edited 28.08.2013 at 12:32 by Jesper
uzzac
 
325 Cup'is alustamine
Ma olen kunagi sõitnud just alajõulise mootoriga, mis aitas mind kõvasti kiiremaks, sest kurvis ei tohtinud vigu teha, mudu oli ring pekkis ka. Pidurduspunktid hiljem paika lihvida oli võimasama mootoriga vaid paari ringi küsimus. Ma soovitaks küll selle lahejamga sõita kuniks ta veel kestab, kurvikiiruses ei kaota mingil juhul, kuid sõiduoskusi aitab see lihvida kõvasti.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
28.08.2013 at 13:51
Jesper
 
325 Cup'is alustamine
Nojah, mis kellelgi töötab. Mul isiklikult kulus nässus mootoriga bemmi peal omandatud lollide harjumuste välja ravimiseks mitu võistlust, anoh ma üldse omandan rinkasõitu väga aeglaselt (probleemiga tegeldakse :)).

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
28.08.2013 at 20:34
H.E
  
325 Cup'is alustamine
Henri pakkus mingi hetk oma mootorit. Ehk on alles ja saab heasti kaubale?

____________________________
Raketibaas
28.08.2013 at 20:57
Plekksepp
325 Cup'is alustamine
Kindlasti praegu ei torma mootorit vahetama. Alles sain liikuma ja nüüd kasutan seda sihtotstarbeliselt ka. Küll teen mootorile korraliku diagnostika nii rauaosale kui elektrile. Mõõdan ära kütuse rõhu, vaatan pihustid üle, süütesüsteemi ja muud parameetrid. See ei võta tükki küljest ja võib leida üles mõne kadunud hobuse. 2,8 mootor on ka ostetud niiöelda põrsas kotis, mina seda käimas näinud ei ole. Mõned vidinad on ka küljest puudu. Eks ma vaikselt vaatan ta üle ja komplekteerin lõpuni ära. Vahetamiseks läheb alles siis kui see 2,0 tõesti lõpplikult ikaldub ja lootusetuna näib. Mitte et see mootori vahetus mingi suur ettevõtmine oleks aga ma ei taha autot jälle laiali võtta ja liikumisvõimetuks teha. Paratamatult võib vahetusega jälle mingeid üllatusi tulla, tagasilööke ja nädala jagu garaazis laialiseisvat autot. Samal ajal aga sügis pressib peale ja sõiduvõimalused aina vähenevad.
Henri pakutavat mootori kuulutust olen märganud. See mootor on nii ja naa. Väidetavalt käib korralikult ja on mingil hetkel remonditud, samas on temaga ka juba sõidetud. Mina eelistaksin nullist uue mootori ehitada oma käega, siis tean mis on tehtud ja kuidas. See jääb talviseks tegemiseks, siis on aega ja saab rahulikult ehitada. Nii nagu auto ehitasin ise valmis teen ka mootori. Teema alguses pakuti et osta kohe valmis cupi auto, tuleb lõppkokkuvõttes soodsam ja hoiab aega ka kokku, läksin iseehitamise teed. Praeguse seisuga autole kulunud arveid kokku lüües võin öelda et jah, oleks tõesti nii olnud, aga mul poleks ka olnud selline auto nagu ma tahan endale. Siit aadressilt peaks nägema mõningaid pilte mis ehitus käigus teinud olen endajaoks http://www.bmwclassic.ee/galerii/album1049?page=3

____________________________
Carclassic OÜ
29.08.2013 at 09:12
peep
 
Moderator
325 Cup'is alustamine
Nii infoks, et minu isikliku kogemuse põhjal 1-2-3 hooaega sõitmist ei mõju mootorile mitte kuidagi kui õli vahetada ja klappe mitte pähe lasta. Piiraja on standard ja läbisõit mikroskoopiline. Kepsusaalesid ehk tasub vaadata.

Sa lähened asjale lisaaega - ja raha nõudvate ringidega, milleks kogu see tegelemine 2,8 mootoriga ? Osta/ehita 2,5 kui on mingisugunegi plaan kunagi Cup'i sõita.
29.08.2013 at 09:32
Plekksepp
325 Cup'is alustamine
Tuleb 2,5 mootor, talvel ehitan valmis ja kevadel tahaks ikka stardirivis ka olla (toorik mootor tuleb alles soetada). 2,8 teema on sellepärast aktuaalne et see on lihtsalt nurgas olemas ning läheb vajadusel loosi kui 2,0 ära sureb.
Mis puutub lisaaega ja raha nõudvat tegemist siis las läheb nii, selline on mu iseloom. Elu on näidanud et ei sobi mulle teiste tehtud asjad, ikka vaja lõpuks kas ümber teha või üldse uuesti, see on ka lisakulu. Olen aastate jooksul omad koolirahad maksnud juba ja lähen kohe isetegemis teed. Siis on hiljem südamerahu et kõik on ikka nii tehtud nagu vaja. Väike näide hiljutisest ajast kus võtsime sõbra m30b35 mootorit lahti ja sealt tuli ikka päris koledaid asju välja. Kuigi väidetavalt oli seda mootorit eelnevalt teinud niiöelda spetsialist kes ehitab kõvasti ja kiireid autosid. Enda auto juures ma sellist pilti leida ei tahaks. Ei arva et nüüd ehitan viimasepeal auto valmis ja hakkan kuskil esiotsas figureerima, vaid endal on hea tunne sõita kui kõik on tiptop korras ning olen autole kindel. Jääb ainult endal areneda ja vaikselt ülespoole pürgida.

____________________________
Carclassic OÜ
29.08.2013 at 10:47
peep
 
Moderator
325 Cup'is alustamine
Ei kõik õige, parem kannatada oma kui teiste vigade tõttu. ;) Lihtsalt kirjutasid, et ostsid selle 2,8 mootori ehk panid resurssi alla ja küllap selle paigaldamine on ka mingi kulu.
29.08.2013 at 11:07
Plekksepp
325 Cup'is alustamine
2,8 ostsin kunagi ammu ennem kui cupi reeglitele vastavat autot ehitama hakkasin. Siis puhusid alles teised tuuled, tahtsin lihtsalt olemasolevale kestale midagi peale saada et oleks millega rajale minna. Nagu näha on mu lihtsast soodsalt vabaraja-vabaaja projektist saanud suht kulukas ja aeganõudev projekt. Samas teadvustasin endale kohe et kuskile sarja peab ükskord end sättima, kaua sa ikka niisama enda aegadega võidu sõidad :)

____________________________
Carclassic OÜ
29.08.2013 at 11:18
rolantsik
325 Cup'is alustamine
Tundub,et teisipäeval olid rajal?
29.08.2013 at 15:42
madis28
325 Cup'is alustamine
Kui saladus ei ole, siis mis need ringiajad olid, et mootorivahetus kohe mõttes?
29.08.2013 at 15:59
Plekksepp
325 Cup'is alustamine
Teisipäeval olin tõesti rajal.
Ringiaegu ei võtnud kahjuks, ei saanud RaceChronot tööle miskipärast. Kuna olen sellise m50b20 mootoriga pea 90 tuhat km igapäeva autoga maha sõitnud kunagi, siis tean kuidas selline mootor käima peab. Hetkel aga käitus see konkreetne mootor väga jõuetult ja reageeris ka kuidagi uimaselt . Kindlasti ma niisama kohe seda maha ei kanna. Üritan põhjuse selgeks teha. Mõõdan mootoris surved. Panen kütusetrassile kella vahele, vaatan kas pump hoiab ikka soovitud rõhku või kukub ära (pump on vana, võib ka olla väsinud). Kontrollin pihustid. Vaatan küünlad ja süütepoolid üle (need on eelmise omaniku poolt seal alles). Kontrollin kas kõik andurid on ok jne. Mulle ei meeldi koonusfilter ka, aga kuna see oli ka eelmiselt omanikult pärandus ja originaal box puudub, jäi hetkel koonus.
Katsun nädalavahetusel kõik selle ära teha, vaatan auto tervikuna veelkord üle (kas midagi peale esimest sõitu lahti väristanud ei ole) ja teisipäeva õhtul lähen uuesti katsetama. Seekord siis proovin mingi ajavõtu ka ära teha.

____________________________
Carclassic OÜ
29.08.2013 at 16:19
uzzac
 
325 Cup'is alustamine
Kasuta raja enda ajavõttu. Võimalusel soeta kohe õige transponderi alus ka, sest edaspidi sellest niikuinii ei pääse, kui sarjaga liitud. On endal lihtsam, ja ajad ka täpsemad.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
29.08.2013 at 16:30
Plekksepp
325 Cup'is alustamine
Diagnostika tulemusel sai auto uue Boschi kütuse pumba (vana rõhk vaakumiga oli 2,5 ja pöördes olles kukkus veel), uued süüteküünlad (valed küünlad olid peal) ja kõrgepinge lutid. Viimane kord rajal käies panin tähele et mootori temp ei püsinud stabiilne ja seier kippus kolmveerandi peale kohati. Panin uue termosiduri ja paisupaagi korgi, loodan et selle murega on ka ühelpool. Praegu garaazi juures katsetades tundub et käib paremini mootor, kas ka paremini liikuma hakkab näeb homme. Kuna auto käis peale valmimist esimesel sõidul siis viisin ka läbi kohustusliku tehnilise kontrolli ning katsusin kõik poldid-mutrid üle kuhu ligi pääsesin. Ainuke mis järgi andnud oli 1 pooltelje polt. Autot ehitades kasutasin pmst. igal pool poldiliimi ja tundub et see on õigustanud.

Milline on õige transponderi alus ja kus seda müüakse?

____________________________
Carclassic OÜ
02.09.2013 at 08:53
uzzac
 
325 Cup'is alustamine
Alust peaks saama auto24ringilt soetada.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
02.09.2013 at 10:43
Plekksepp
325 Cup'is alustamine
Eilne niinimetatud treeningõhtu läks igatahes aiataha. Sain kõigest 9 ringi sõita ja paugu ja kolinaga lõpetas siduriosakond koostöö. Seda just boksiteele eelnevas kurvis käiku vahetades ning suutsin veel hooga boksi ära veereda (õnneks õli rajale ei poetanud). Tänaseks on juba kast maas ja kahjud hinnatud, käivad uute tükkide otsingud. Täpset ei tea mis järjekorras ja mille mõjul asjad juhtusid aga vaatepilt oli järgnev. Siduri tugilaagrit hoidva plaadi tugi oli jalapealt niidetud, töösilinder oli oma sisu sidurikotta sülitanud ja need jupid on pisikese tivoli koos tugiplaadiga kojas teinud. Paistab et korv ja ketas on ellu jäänud.

Seekord võtsin siis aega ka, et saada endale mingi tugipunkt kust allapoole tulema hakata. Üheksa ringi jooksul suutsin stabiilselt iga ringiga 1- 1,5 sekundit aega parandada. Viimaseks kirjaläinud ajaks jäi 1.46.944 . Kindlasti oleks õhtu lõpuks nii mõnegi sekundi veel alla saanud. Peale seitmendat ringi tundsin alles et rehv hakkas soojaks minema ning pidamine tekkima (see Matador on ikka paras juust) ja hakkasin ka aru saama mingitest nurkadest kurvi sisenemisel ning väljumisel. Hiljem sõitsin sõbra 316 compactiga mõned ringid. Suutsin välja sõita 1.46.999 aja. Compactil olid sarnaselt minu autole all bilsteini b8 amordid ja HR vedrud. Rehviks aga minu autol olevate Matatoridega samas mõõdus olevad Michelinid. Need Michelinid olid ikka hoopis teine tera, paar kiiret ja oli tunda kuidas pidamine tekkis kurvides.

Nüüd jääb kiirelt jälle auto kokku tagasi saada uute juppidega ja järgmine teisipäev jälle rajale. Proovin järgmine kord natuke rehvirõhkudega mängida ka ning lihvida sõiduoskusi. Päris palju sekundeid on veel sõiduoskuse taga kinni ja need tuleb üles leida.

____________________________
Carclassic OÜ
04.09.2013 at 11:41
_siim_
325 Cup'is alustamine
Ma lähen nädalavahetusel proovima oma aretatud 325te mis peaks ka bmw-cup reeglitele vastama kui puurimaterjal kohale j6uab,konkurentsivõime kohta ei oska midagi öelda.... aga v6rdlusmoment saab äge olema kuna on võimalus täitsa ise laup xtreme klassi autoga Ahvenistol ja pühapäeval Alastarol sõita,oma projektiga ka muidugi.


Vahetasin kõik puksid veermikus powerflexi vastu,sillatala sisse minevaid õõtsapukse ei saanud,ei tehta vist,panin uued originaalid raske südamega,alumise õõtsa välimine puks läks ka see nn silikoonpuks mitte kumm.

Roolilatt on juba enne mind vahetatd soomes valmistatud kiirema vastu,peast ei mäleta mis firma neid ringi teeb.

Pidurikettad originaalid ja klotsid Ebc kollased,vedelik Ebc BF307

Sidur läks race engineeringult 240mm ja hooratas kerge yhemassiline.

Vedrustuseks Bc racingu RM–sarja komplekt,hetkel tundub et tagavedrud on natuke liiga pehmed,saab näha,tänaval kehva katsetada.

Salongi loopisin tyhjaks ja pagassi ka,juhtmestikku ka vähe kärbitud.

Uued rattalaagrid,veovõllid,piduriplekid,esiõõtsad ja tagasilla kinnituste tugevdused.

Kerged veljed ja 205/50/15 toyo r888 rehvid uued.

Mootorile selline tavapärane hooldus korraliku õliga ja loomulikult ka kast ning differ.

Ainuke murekoht on tagadiffer,see on mingi 3,15 vms 25% lukuga aga vaja oleks 3,73 mingisuguse lukuga,tykk aega juba otsinud ja ei leia,lõpuks tuleb ikka riiulist
Quaife sisse panna õige ülekandega tavadifrile.

Eestis pakuti alates 650-.eur õige difri tegemine,aga ma ei näe sellisel hinnal enam mõtet kui Quaife saab 750-. eest,
miks on tavaline lsd parem kui Quaife millel on eluaegne garantii?
Olemas on ka 3,9x 25% lukk aga tõestatud juba et sellega istub mootor piirajas paari kiirema koha peal.

Saksa ebayst ka tellima nagu ei hakka diffrit :D




Selle eelneva tegemiseks läks 2 õhtut peale tööd kahekesi mürades ca 14h,igast 100 pisiasja sai veel ära tehtud,kõike ei mäletagi,samapalju läheb ka puuri peale veel ja 1 õhtu difriga mässamiseks ning kindlasti esimene nädalavahetus näitab et 50% asjadest on valesti tehtud :D

Kui muu valmis siis peab mootori ette võtma,rohkem hakkamist täis sõitjad on saanud 2,5l m50 mootorist vabalthingavana ja sama litraazi juures 220+kw mis on päris üüratu arv minuarust,ajude soft on kõigil sama.

03.10.2013 at 21:51 2 edits. Last edited 03.10.2013 at 21:59 by _siim_
bagiauto
 
325 Cup'is alustamine
Diffri tegemine: Kui sul see korralik lukk, siis ümbertegemie 45 % -liseks 250 eur, 75 %-liseks 375 eur (mõlemad sisaldavad 4-ja lisa ketast ja tööd).
Ketaslukk võidusõiduks oluliselt parem kui Quaife (et mitte öelda, et Quaife ei kõlba üldse). Ketaslukul saab reguleerida eelpinget ja protsenti kui palju suudab veojõudu rataste vahel ümber jaotada. Quaife (torsen) on suht kandiline asi (mõnikord jaotab vähe ümber, mõnikord liiga palju-seda kuidagi muuta ei saa ja Quaife on selle teinud sellisena, et kõlbaks tänaval sõita, mitte võidusõiduks)...
03.10.2013 at 23:29 2 edits. Last edited 03.10.2013 at 23:36 by bagiauto
hents99
  
325 Cup'is alustamine
quote:
bagiauto: Diffri tegemine: Kui sul see korralik lukk, siis ümbertegemie 45 % -liseks 250 eur, 75 %-liseks 375 eur (mõlemad sisaldavad 4-ja lisa ketast ja tööd).
Ketaslukk võidusõiduks oluliselt parem kui Quaife (et mitte öelda, et Quaife ei kõlba üldse). Ketaslukul saab reguleerida eelpinget ja protsenti kui palju suudab veojõudu rataste vahel ümber jaotada. Quaife (torsen) on suht kandiline asi (mõnikord jaotab vähe ümber, mõnikord liiga palju)...


Kas Quaife on torsen-tüüpi? Ma mõtlesin, et ikka ketas-plokk, samas pole väga uurind ka &(

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
03.10.2013 at 23:37
bagiauto
 
325 Cup'is alustamine
Jep, tigurattaid otsast otsani täis :D

Ja LSD tähendab igasugust piiratud libisemisega diffrit, mitte ketaslukku (see jäi silma üleeelmisest postitusest).
Ainuke torsen differ millega sai võidu sõita oli Kadrina meeste tehtud asi :) ja seda ka bagil esisillas. See oli sisuliselt kogu aeg lukus. Ainult siis kui rattad ülesse tõsta ja käsitsi keerata siis toimis nagu lukuta differ.
03.10.2013 at 23:49 2 edits. Last edited 03.10.2013 at 23:51 by bagiauto
peep
 
Moderator
325 Cup'is alustamine
quote:
_siim_: Ma lähen nädalavahetusel proovima oma aretatud 325te mis peaks ka bmw-cup reeglitele vastama

/.../Roolilatt on juba enne mind vahetatd soomes valmistatud kiirema vastu,/.../Vedrustuseks Bc racingu RM–sarja komplekt/.../
rohkem hakkamist täis sõitjad on saanud 2,5l m50 mootorist vabalthingavana ja sama litraazi juures 220+kw/.../

Need asjad ei lähe Cup'i reeglitega kokku, muidu edu ehitamisel !
04.10.2013 at 07:57
Garfield
  
325 Cup'is alustamine
quote:
bagiauto Ainuke torsen differ millega sai võidu sõita oli Kadrina meeste tehtud asi :) ja seda ka bagil esisillas.
Täpsustame nüüd asjad üle. BMW Cup sõidab asfaldil. Bagi sõidab kruusal-liivas. Üldjuhul on ketasplokk see, mis asfaldil kestab. Rallis, rallikrossis ja autokrossis (ja bagisõidus) kestavad torsen tüüpi asjad paremini, sh. Kadrina meeste kraam (torsen type 2). Miks? Lihtsalt öeldes: kets käib kergelt ringi ja difriplokil erilist koormust tegelikult ei ole. Mina olen oma karjääri jooksul ringrajal (asfaldil) ära lammutanud 3 erinevat torsenit (sh. ühe Kadrina meeste oma) ja 0 (null) ketasplokki. Ja kõrgema otsa asfaldimehed seadistavad ketasplokke vastavalt rajale-ilmale jne. kuni salongist nupuga "live" seadistamise võimaluseni välja. Kadrina meeste plokil selline võimalus puudub, torsenit saab häälestada nii, et vahetad füüsiliselt luku teise vastu, mille "ratio" on siis suurem-väiksem.
EDIT: Quiafe plokk on ka minu VW Golfi esisillas ja auto24ring'il sõitmine on ikka tunduvalt mõnusam, kui ilma lukuta. Nagu mainisid, Quaife on selline tänava-rajapäeva tüüpi asi ja parem kindlasti kui üldse mitte midagi. Kunagi sai proovitud kahte Focus ST - ühel Quaife, teisel lahtine tavadiffer. Nagu öö ja päev. Aga kui päris võidusõiduks läheb - asfaldil - siis ketaslukk on "must have".

____________________________
Focus RS
04.10.2013 at 10:18 1 edit. Last edited 04.10.2013 at 10:23 by Garfield
Trabi
325 Cup'is alustamine
Kettad-torsenid, esi- ja tagavedu. Kindlasti on meestel kogemusi nii esisilla ja tagasilla plokkide kasutuse erinevustest. Lada-bemm tagaveolised, Golf-Focus esiveolised. Mida millisele veoskeemile soovitate?
Peaks selle teema lükkama rubriiki "tehniline".
04.10.2013 at 10:48
_siim_
325 Cup'is alustamine
quote:
peep:
quote:
_siim_: Ma lähen nädalavahetusel proovima oma aretatud 325te mis peaks ka bmw-cup reeglitele vastama

/.../Roolilatt on juba enne mind vahetatd soomes valmistatud kiirema vastu,/.../Vedrustuseks Bc racingu RM–sarja komplekt/.../
rohkem hakkamist täis sõitjad on saanud 2,5l m50 mootorist vabalthingavana ja sama litraazi juures 220+kw/.../

Need asjad ei lähe Cup'i reeglitega kokku, muidu edu ehitamisel !

Kasutusel on originaallatt mille sees on midagi tehtud,pole uurinud kui jäigad eestis cup-i reeglid on. Kas soome poolt ei käida xtreme sarja omadega ka eestis v6istlemas?
04.10.2013 at 10:50 1 edit. Last edited 04.10.2013 at 10:50 by _siim_
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : 325 Cup'is alustamine   1 2 3 4  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.