Poster |
Message |
Plekksepp |
325 Cup'is alustamine
Olen jõudnud niikaugele oma hobi-vabaraja auto ehitusega et oleks vaja korvistet ja turvarihmasid. Nende järgi saaks põranda lõpetada ning vajalikud kinnitused nii rihmadele kui ka istmele tekitada. Olen vaadanud erinevaid tooteid siit lehelt (äkki keegi oskab soovitada veel paremat lehte) http://www.racingexpert.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=170 . Kuna suht roheline alles, siis äkki keegi oskab soovitada milline iste ja rihm oleks mõistlik. Kas toruraami peal iste või klaasfiiber ja kas 4 punkti või 6 punkti rihmad? Või on kellegi pakkuda mõistliku hinnaga kasutatud kaupa. Autoks kuhu need sisse ehitada sooviks on hetkel e36 sedaan. Mingit ulme kaalusäästu taga ajama ei hakkaks aga ohutus ja sõidumugavus on tähtsad. Hetkel on olemas bmw originaal sportistmed, nende võime istmes kinni hoida on kehvapoolne (pean kurvides end kinni hoidma et ühest servast teise ei sõidaks). |
31.01.2013 at 11:55 |
1 edit. Last edited 03.02.2013 at 18:42 by peep (Moderator)
|
uzzac |
325 Cup'is alustamine
Mine uudista Rally.ee kuulutusi. Seal liigub kasutatud kaupa mõistliku hinnaga, sest sul ei ole mõtet poest tutikat homologeeringuga istet vast osta. Samas on see korvtool selline kahe otsaga asi, sest kui oled mitmepunkti vööga korvis kinni ja peaksid mingil põhjusel üle katuse käima, siis võib see väga kurvalt lõppeda. Turvakaarega autos oleks selline kombo kõvasti turvalisem kasutada. Pigem proovi leida tavaline vähe parema külgtoega iste ja kasuta originaal vöid. Olen proovinud igasugu autosid nii ringrajal kui tänaval ja kasvõi M3 Vaderi vms istmes ei näe hobikorras rajal käimisel probleemi. Edu otsinguil.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
31.01.2013 at 12:18 |
|
Cardo |
325 Cup'is alustamine
Kuna sa cupi niipea ju sõitma ei hakka, võid algatuseks täiesti julgelt võtta kasutatud asjad. Toruraamil istme võiks võimaluse korral jätta ostmata ja võtta pisut kergema istme. Kindlasti 6p vööd. |
31.01.2013 at 12:19 |
|
rustang Moderator |
325 Cup'is alustamine
Streetrace tuuningujubinate all on ka kasutatud kraami, seal praegugi mõned aktiivsed istmemüügid käimas - nt. selline. |
31.01.2013 at 15:25 |
|
rolantsik |
325 Cup'is alustamine
Pean ennast natuke asjatundjaks :-) .....
aga ära osta ühtegi istet,kuhu Sa pole sisse istuda pole proovinud.(vööd on ühesugused)
edit
kindlasti kylgpea-toega + Hans edaspidi :-)
Siit foorumist võin vähemalt mina + kasutaja serôi kirjeldada,kui mõnus on korralik avarii ilma Hansu ja kûlgtoeta istmeta :-)
|
31.01.2013 at 23:30 |
1 edit. Last edited 31.01.2013 at 23:37 by rolantsik
|
Plekksepp |
325 Cup'is alustamine
Tekkis küsimus, kuidas kontrollida kasutatud rihmasid ja istet ostes et need veel mingit turvalisust ka pakuvad. Mööda foorumeid ringi kolades on silma jäänud et turvarihmad kantakse peale avariid maha? Kas väliselt on rihma vaadates mingeid märke ka kahjustustest näha kui need on kuskil avariis osalenud? Et kui osta kasutatud iste kokkuhoiu eesmärgil siis rihmad võiks ehk ikka uued soetada, need ei tundu nii ulmelise hinnaga. Kui kaua uuel istmel homologeering kehtib? Kas e36 cup auto istmel on kohustuslik homologeering? Küsimusi on palju aga need vaja enne ostma asumist endale selgeks teha. Hetkel on plaanis olemasolev auto niiöelda enda ja tehnika arendamise eesmärgil valmis ehitada ning võimalikult palju sõita. Kui tunnen et käsi kindel ja tahmist veel jagub, võiks hakata mõtlema e36 cupi auto ehitamisele aasta-kahe pärast (seda mõttet on juba mitmed head aastad mõlgutatud). Lugedes eespool teadjamate arvamust korvistme-turvarihmade ning puurita auto ohtlikuse kohta, kerkis päevakorda järgmine küsimus. Kas peaks ehk mingi turvakaare ka sisse tekitama koos istmega või peab kohe täispuuri teed minema (puuri jaoks on tegelt hilisemaks varutud üks teine kere, praegune on tehnika katsepolügon)? Kui teha lihtsalt kaar, siis kas piisaks peakaarest istme taha, ristist mis seob kaart tagumiste kannude või silla kinnitustega ja rihmade kinnitus torust? Hetkel on kere pukkidel ning plekitööd käsil, ei oleks suur vaev sinna midagi lisaks keevitada veel. |
01.02.2013 at 09:26 |
|
peep Moderator |
325 Cup'is alustamine
Silmaga vaadates Sa võid märgata defekte aga ei pruugi ehk mingit "garantiid" kasutatud asjaga pole. Samas ma ei muretseks üleliia, see pole ju võidusõidu auto. Cup'is peab olema homologeeritud iste ja see kehtib 5 aastat ja Cup'i reeglite järgi võib neid kasutada veel kaks aastat peale aegumist.
Mis neid kaari-puure puutub, siis esialgu oleneb kõik sellest palju viitsid vaeva näha ja kui riskantne sõitja ise oled ? Lihtsalt OT ja treeningu otstarbeks pole need asjad just hädavajalikud aga kui oled harjunud lähenema piiridele ülaltpoolt, siis võib-olla on isegi mõtet. Kindlasti oled valinud trenniauto kaudu sarja sisenemisel kallima tee võrreldes otse liitumisega aga Sa vist pole veel selgusele jõudnud, kas soovid üldse võidu sõita ? Kiirusele esimestel etappidel on harjutamine kasuks aga lõpuks tekib võistluskiirus ikkagi vaid võisteldes. |
01.02.2013 at 09:46 |
1 edit. Last edited 01.02.2013 at 09:49 by peep (Moderator)
|
uzzac |
325 Cup'is alustamine
Piisab kaarest ja juhist tahapoole jäävast ristist. Ukseristid on pigem siis vajalikud kui ühisstardist on karta kellegi uksest sissesõitmist. Kindlasti odavam lahendus on aint peakaar ka vs puur. Iste kehtib kleepsul olevast aastast 5 aastat (st et kui iste on toodetud 01.2013 siis see kehtib 2018 aasta viimase kuuni + 2 aastat pikendust kui iste oli väliselt korralik ja ühtegi suuremat vigastust tehniline ei tuvasta). Rihmade kohta oskab vast kõige paremini vastata kasutaja juhan tuhk (Raul Koov), kes on tehnilise komisjoni liige. Kuna avarii korral rihmad natukene venivad, siis loogiliselt võttes peaks muutuma rihma laius, kuid mina ise selle järgi ühtegi rihma kasutatuna osta ei julgeks. Kui ostma lähed siis pigem juba 6p, mis minujaoks on mugavam kui 4p vöö ja kindlasti uuete rihmade ja istme puhul valida sellised, mis on juba nö HANS friendly.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
01.02.2013 at 09:50 |
|
Jesper |
325 Cup'is alustamine
Minu 0.02€ - kui võidusõiduplaan veel kindel pole, siis osta lihtsalt mingi tagumikule mugav iste ja paigalda 3p vöödele vastus (e36-l minuarust need originaalis olid istme küljes). Pole mõtet pead puruks vaevata mingite homologeeringute ja asjadega, ilma puurita autos lihtsalt ei tohi rajalt välja sõita ja ega see puuriga autos ka teabmis kiire viis edasi jõudmiseks ei ole.
Olen ise sarnases olukorras olnud ja tean kuidas raha sügeleb taskus et "reissing" juppe osta, aga mõistlikum-kergem-odavam on ehitada võidusõiduauto ühe raksuga siis, kui plaan võistlema hakata on kindel. Tükkhaaval asju kokku ostes "investeerid" lihtsalt terve hunniku raha mitmeks aastaks nullilähedase järelturuga kolasse, kavalam on see raha rehvidesse ja paaki kallata. Neid "trackday special" superhüper reissingu pille, mille omanikel olid suured plaanid, aga poole peal sai raha või huvi otsa, roostetab erinevate kuuride all juba piisavalt.
Isegi täislaks turnkey Cupi auto müümine on üsna keerukas ettevõtmine, ega neid huvilisi just liiga palju ei ole. Pooltoore auto järelturg on ümmargune null.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
01.02.2013 at 11:57 |
|
hall |
325 Cup'is alustamine
Kui rihmad on "ametlikult maha kantud", siis on neil ära lõigatud kas kogu kehtivusaja silt või selle sildi üks nurk. Rihmade venimist (kas siis avariist või lihtsalt pikast kasutusest tulenevalt) on kõige lihtsam kontrollida selliselt, et voldid rihma otsa kuskile suvalisele kohale rihma peale ning võrdled selle rihma laius otsast ning võrreldavast kohast. Kuna rihma otsa pole võimalik välja venitada, siis näitab see ära, kas võrreldavast kohast on rihm veninud või mitte. Muud füüsilised vigastused (rebendid, kulunud kohad jne) on ilmselt ütlematagi tuvastatavad
Mingeid spetsiaalseid "hans-friendly" rihmasid pole küll vaja taga ajada, sest pea kõikide rihmade alla saad "antsu" pista. Osadel on lihtsalt eraldi rihmad selleks, aga ma ise pole neil suuremat mõtet leidnud. Istme puhul on "antsusõbralikkus" küll juba vajalik, kuna vastasel juhul ei kipu "ants" kiivri ja istme vahele normaalselt mahtuma.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
01.02.2013 at 15:06 |
|
hall |
325 Cup'is alustamine
quote: Jesper: Pooltoore auto järelturg on ümmargune null.
Ma võin selliseid pooltooreid küll nullist suurema hinnaga soetada
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
01.02.2013 at 15:07 |
|
Plekksepp |
325 Cup'is alustamine
Olen kümnekonna aasta jooksul aegajalt kas igapäeva autoga või lihtsalt hobikaga (tänavakonditsioonis) väiksemaid rajaüritusi külastanud või niisama vabal rajal kätt harjutanud. Mõned aastad tagasi hankisin endale ühe e36 kupee, et ehitan sellest cupi auto ja hakkan sarjast osa võtma. Sinna see plaan jäigi, tuli maja ehitus peale ning kõik hobid ja auto ehitused lükkusid tahaplaanile. Nüüd tunne et hakkab vaikselt aega ja raha üle jääma, näpud sügelevad hirmsasti ja tahaks sõita. Sügisel õnnestus raplas ära proovida ühe päeva jooksul mitut erinevat autot, nii tänavakonditsioonis M5 kui rajaseades e28 (siinkohal avaldan tänu Cardole et usaldas oma autot). Sellel hetkel sai selgeks et tahan omale spetsiaalselt rajale ehitatud autot, enam niisama kiire tänavaauto ei rahulda. Kaevasin kauaseisnud kupee kere välja ja kalkuleerisin pisut, nullist ühe hooga cupi autot ehitada ja täis hooaega sõita ei jõua. Sõita ka ei oska, oleks vaja enne teistega maadlema minekut pisut harjutada. Kuna kupee oli algselt pisikese mootoriga siis muidugi peale kere mul pmst. midagi ei olegi, ei sildu ega ka tehnikat. Ostsin nüüd ühe suurema mootoriga isendi doonoriks. Plaanisin seda pisut modifitseerida rajakõlbulikumaks, varuosi hankides ja erinevaid vidinaid valmistades hoian cupi reeglitel ka silma peal. Prooviks end pisut erinevatel radadel koolitada, kogemusi hankida ja tehnika endajaoks käima saada. Kui selle nn õppehooaja lõpus tunnen et olen valimis suurte poiste liivakasti ronima ja rahakott ka rohelise tule annab, võtan kupee kere ning ehitan selle nullist valmis vastavalt reeglitele. Sinna paigaldaks siis oma läbiproovitud ja toimivad tehnilised lahendid. Kui ei soovi cupi sõitma minna on mul olemas üks rajakõlbulik auto ja saan niisama vabaraja päevadel end välja elada.
Mis puutub minu piiridele lähenemist siis kipun vist suht kompama neid. Kui hasart sees siis piirid muutuvad õhukeseks (kunagi nooremana sai motokrossi sõidetud, korduvalt sai piirid kaotatud ja mõned head nädalad katkisi konte kokku kasvatatud). Seega katsuks ikka mingid elementaarsed turvalahendused õppeautosse tekitada. Praegu tundub et ostan uued rihmad, katsun leida sobiva istme mõistliku hinnaga (ehk siis kasutatult) ja keevitan sisse turvakaare ning tagumised ristid.
Raha taskus ei sügele ning hunnikute kaupa "reissing" juppe ostma ei kavatse hakata. Praegused tehnilised lahendused piirduksid auto juures powerflex puksidega, korralikult renoveeritud originaal pidurisüsteemiga, hooldatud tehnikaga (mahlad ei tilgu ja kõik käib nagu vaja), üleliigse elektri eemaldamises, kere korda tegemises, kaalujälgimine (mittevajalik välja), iste, vööd ja nagu selgus ka turvakaar. Kindlasti sobilikud rehvid ning kui allolevad amordid surnuks osutuvad rajal, võtan kas bilsu b8 või juba KW3 coilid. Arvan et esialgu peaks sellest piisama et ohutult end välja elada ning kätt harjutada, mingeid üleliigseid kulutusi ei tundu olevat. Tööde eest maksma ei pea õnneks, töökoda on olemas, käed on küljes ja nii tehnika kui kere saab oma jõududega tehtud. |
01.02.2013 at 15:20 |
|
uzzac |
325 Cup'is alustamine
Tundub, et oled juba enamvähem plaani välja mõelnud, mis võiks täitsa toimida. Auto ehitusel järgi juba hobikal Cupi reegleid ja proovi võimalikult Cupi lähedane asi valmis saada, siis on rajal käies ka reaalne võrdlus aegade näol. Hiljem on lihtsam juba teisele kerele asjad ümber visata või uuesti lahedada kui korra see tee läbi käidud. Jaksu igatahes ja kevadel näeme Audruringil
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
01.02.2013 at 15:32 |
|
Plekksepp |
325 Cup'is alustamine
Ma loodan kevadeks ikka rajale jõuda ja kindlasti esmalt Audruringile. Ma arvestasin uue kodu loomisel kohta otsides oma rajahuviga, võtsin platsi juba võimalikult Audruringi lähedale, kuuleb soodsa tuulega rajahääled koju ära ja pole kaugele vaja autot vedada .
Minnes turvakaare juurde, siis kust saaks sobivat nõuetele vastavat tõmmatud toru? Käisin Pärnu Elmes küsimas, kahjuks nemad ühtegi sobilikku mõõtu tõmmatud toru ei paku, ainult keevisega. |
01.02.2013 at 16:31 |
|
rolantsik |
325 Cup'is alustamine
Toru kysi:
helensbaltic.com |
01.02.2013 at 17:18 |
|
peep Moderator |
325 Cup'is alustamine
Tundub nagu toimiv plaan, edu ! |
01.02.2013 at 17:25 |
|
Jesper |
325 Cup'is alustamine
quote: serõi: quote: Jesper: Pooltoore auto järelturg on ümmargune null.
Ma võin selliseid pooltooreid küll nullist suurema hinnaga soetada
No sinu kirel pooltoorete autode soetamise vastu on asendamatu ja hindamatu roll punase pusle valmimises
Aga noh tõsiselt, nimetage üks Cupi auto mis läbis edukalt protsessi tänavaauto->trackday auto->Cupi auto? Või üldse ükskõik mis klassi võidusõiduauto? Ma kõiki ei tea aga ühtegi nagu ei löö ette peale hõbenoole. Alustatud on mitmeid, selle pärast ka skepsis.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
01.02.2013 at 19:11 |
|
Cardo |
325 Cup'is alustamine
Kuna plekksepal seisab keevitusaparaat käes kui mitte iga päev, siis mina ikkagi soovitaks täispuuri vaadata. Üks töö on üks töö. Hilisemalt on sellel kerel vähemalt tervest peast kohene müügivõimalus olemas kui uus projekt vanale aega ei jäta. Saad kohe kõik valmis teha ühe hooga, mis kogu leiutamise juures muutub juba marginaalseks ajakaoks. Tekib ka uue projekti suhtes parem ülevaade ja ruumitunnetus autos sees. Uued rihmad on väärt mõte, iseasi, kas ka väga tungiv vajadus selleks on kui just kontaktspordiga plaanis koheselt tegeleda ei ole. Kui rahas ei ole küsimus siis ainult tuld. Ehk võiks osa sellest teemast kolida Kurvisõiduautode teema alla ja alustada sellega mis on paremini jälgitav kasvõi endale tuleviku mõttes. |
01.02.2013 at 20:53 |
1 edit. Last edited 01.02.2013 at 20:54 by Cardo
|
Juhan Tuhk |
325 Cup'is alustamine
Iste kehtib kleepsul olevast aastast 5 aastat (st et kui iste on toodetud 01.2013 siis see kehtib 2018 aasta viimase kuuni + 2 aastat pikendust kui iste oli väliselt korralik ja ühtegi suuremat vigastust tehniline ei tuvasta).
Reeglite järgi tähendab 5 aastat ikkagi 5 aastat; antud näite puhul siis 01.2018+ 2 aastat. Hooaja kesekel lõppeva kehtivuse korral on korraliku istme puhul lihtsalt sõitjatele vastu tuldud ;-) |
01.02.2013 at 22:04 |
|
peep Moderator |
325 Cup'is alustamine
Jääb veel üle lisada, et kui teed võistlusauto ise, mitte ei osta valmis autot, siis selle tegevuse eest pead juurde maksma. |
03.02.2013 at 14:50 |
|
hents99 |
325 Cup'is alustamine
Oma panustatud aeg on märkimisväärselt suur. Päris palju muid asju(kasvõi tööd, mis jääb tegemata=raha teenimata) jääb tegemata.
Ma ei näinud samuti ette, et projekti tegemine niivõrd palju aega võtab. Sest kõiki asju tuleb teha stiilis 9 korda mõõda 1 kord lõika
Ma ei võtnud projekti küll väga suures mahus ette, st päris 100% õiget asja ei suuda veel teha, aga siiski lihtne asi võib võtta jubedalt palju ressurssi, mis on aeg=raha.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
03.02.2013 at 15:02 |
|
Plekksepp |
325 Cup'is alustamine
Istusin mõneks tunniks rahulikult maha, võtsin ette cupi reeglid, tehnilised tingimused, joonised ja tegin endajaoks märkmed. Põhimõtteliselt ei ole cupis nõutav baassõrestik midagi ulmelist. Helensbalticu kodulehel on kenasti kõik nõuetele vastav materjal saadaval, selle ostmine vast ei tohiks nüüd üle jõu käia. Keevitamisega saaks ka hakkama, reeglid on kenasti mustvalgel kirja pandud juhendis. Seega kui näpuga järge ajada ning neid järgida, saaks sõrestiku sisse ka tehtud. Sellega jääks ära algul nn õppeaoto ehitus ja siis hilisem cupi reeglitele vastava kere ehitus, teeks kohe sobiva kere. Kui sarja sõitma minna, on sobiv kere olemas ja kui tahaks kunagi müüa keret, oleks ka ehk rohkem tahtjaid. Nüüd aga tekkis küsimus, kas cupi auto sõrestiku peab valmistama ja sisse keevitama sertifikaadiga tegija? Kui nii siis isetehtud sõrestikuga kere on mahavisatud aeg ja raha ning hilisemalt väärtusetu? Seega tuleks juba sõrestiku ehitus sisseosta ning hetkel ma ei ole arvestanud sellise kulutusega. Mõtlemisainet on küllaga, mida teha ja mis mahus, kas jääda esialgse õppeauto strateegia juurde või kohe minna õige kere ehituse teed. Niikaua kuni selles turvavarustuse asjas selgusele jõuan, tegelen lihtsalt üldise korrastamisega, sildade ja piduritega ning vaatan mootori üle, töö seisma ei jää, kevad pole enam kaugel.
Kindlasti oleks kõige kiirem ja muretum osta valmis auto, hoiaks aega kokku ning palju peavalu jääks olematta. Minujaoks on aga endale auto ehitamine niiöelda hobiks ning väljakutseks millele järgneb boonus sellega sõitmise näol (ei ole esmene auto endale teha ja ka ei jää viimaseks).
Keegi moderaatoritest võiks selle teema tõsta kurvisõidu autode alla ära, istme ja rihmade ostmisest on asi ammu kaugemale läinud. Prooviks edaspidi siin teemas üldisemalt auto ehituse üle arutleda ning nõu küsida. Esialgsest plaanist vaikselt oma aruga nokitseda on välja kujunenud suurem nõupidamine targemate inimestega. Vahet ei ole kas siis kunagi jõuab cupi sõitma või mitte aga ühe enda käejärgi ja rõõmupakkuva vabaraja-aja auto ehitaks valmis ikka. |
03.02.2013 at 17:33 |
|
Jesper |
325 Cup'is alustamine
Reeglites ei ole keevitaja isiku kohta mingeid nõudmisi, on ainult öeldud et "õmbluste hea väljanägemine ei garanteeri nende tugevust, aga halva väljanägemisega õmblus viitab halvale meistrimehele". Eks see on enda sisetunde küsimus, et kui hästi sa keevitada oskad - puuris istud ka lõppkokkuvõttes ise, kui see 18 tiiru üle nipli käib
Kui sul on endal võimalus torud painutada ja autosse sobitada, siis võid ju sisse oska ka ainult otseselt keevitamise.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
03.02.2013 at 17:43 |
|
Henri_ |
325 Cup'is alustamine
Korrutaks ka Peebu mainitud tõde üle, kuigi sul on ikkagi pähe võetud teistsugune idee. Müü need kaks kolmest maha, pane veidi rohkem kui pool juurde ja osta kohe valmis auto. Autosid liigub 7-15k hinnaklassis ning ise tehes kulub igatahes vähemalt sama palju, kui mitte rohkemgi. Ja ikkagi jääb oma peaga kõik asjad läbi aretada ja ühtlasi ka terve hulk vigu teha enne, kui päriselt õigesti saab.
Võttes arvesse, et enamvähem 325 on 2000€, puurimaterjal minimaalselt 300-400€, turvavarustus 1500€, coilid 1800€, igasugu puksimajandus ja vedrustuse värskendused 500€-1000€ ja ongi sujuvalt juba 7000€ kanti kulunud. Lisaks veel polte, mutreid, uusi tükke, mis tarvis vahetada, velgi jms üksjagu mitme tuhande eest.
PS: Powerflexi ei soovita vist keegi CUPi sõitjatest. Sisuliselt on kolm lahendust, mis tunduvad, et toimivad - originaal M3 puksid, isetehtud või Strongflex, mida on ka mõnedel autodel. Lisaks muidugi tagasilda kerega siduvad 4 puksi täisjäigad.
Selliste "pisiasjadeni" jõuab ise aretades oluliselt suuremate kuludega, on asju, mille peale ei tule enne, kui keegi näitab (mida tehakse väga harva) või ostad tarkuse sisse.
Isegi, kui võistelda ei jaksa, on garaažis valmis auto ja saab juba kätt harjutada. Lisaks võimaluse korral nt mõnest Audru etapistki osa võtta, võistlus õpetab kõige kiiremini ja oma teisel võistlusel oled kindlasti juba kellegagi pusimas.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
03.02.2013 at 18:29 |
1 edit. Last edited 03.02.2013 at 18:33 by Henri_
|
peep Moderator |
325 Cup'is alustamine
Kuna jutt ei ole konkreetsest autost, siis sobib vast paremini sarja alajaotusse.
Fakte ja argumente on mistahes stsenaariumi toetuseks. Ma ei arva, et ise ehitamine oleks kindlasti halvem variant kui ostmine. Lihtsalt erinevad plussid ja miinused. See, et tead täpselt kuidas auto tehtud ja mis ta sisaldab on kindlasti oluline pluss, eeldusel muidugi, et oled ta 100 % läbi käinud ja sel juhul on investeering ca. 1,5 x kõige kallima müüdava auto hind juhul kui enamuse tööst ise teed. Henri kirjutatu on vaid osa kogu tööst. Näiteks ilma tehtud mootorita on poodiumile väga raske sõita jne.
Valmis autodel on samuti omad miinused, detailid pole enam uued, nende järelejäänud resurss on teadmata ja ettevalmistuse tase on erinev. Üldiselt kajastub see muidugi ka pakutava auto hinnas ja ma pakun, et kallima otsa auto ost on lõppkokkuvõttes majanduslikult rohkem põhjendatud.
Natuke oleneb ka kui püsiva loomuga oled, sest mõne inimese jaoks tapab aasta ehitamist ja siis aasta järelarendust rajal kogu positiivse emotsiooni ja algne idee tunda rõõmu sõitmisest kujuneb aasta(te)pikkuseks frustratsiooniks. Samas kui oled pika meelega, siis on plussiks see, et saad kulusid auto jaoks teha järk-järgult. Muidugi kunagi ei tasu unstada, et võidusõiduauto on kulumaterjal ja garanteeritud eluiga on tal eelmise võistluse lõpetamisest järgmise stardini.
Minu lihtsustatud nägemuses jagunevad hobitasemel ringrajasõitjad ehitajateks ja sõitjateks. Ma ei tea sarja sõitjate hulgas ühtegi ehitajat. Mõned sõitjad küll ehitavad ise aga puht eluliselt või praktilistel kaalutlustel, mitte, et neile E36 aretamine iseeneses huvi pakkuv tegevus oleks. Ehitajaid leiab pigem meie foorumi "kurvisõiduautode" kategooria alt ja Open Tracki üritustelt, nende loominguvabaduse jaoks on lihtlabane E36 koos karmide klassi reeglitega liig mis liig. |
03.02.2013 at 19:10 |
2 edits. Last edited 03.02.2013 at 19:14 by peep (Moderator)
|
|