register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek   1 2 3  
Poster Message
rem777
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Tere
Kas on selgunud, et kelle eestvedamisel pidu tuleb? Olen kuulnud siit sealt, et tema peaks tegema või et se teine teeb kuid miskit kindlat pole kuulda olnud.
Samas võiks ka siin foorumis koosoleku teemad läbi lahata, et kohapeal pikemat jahumist ei tuleks.
Olen ka aru saanud, et peame leidma uue klassivanema kuna Lauri on avaldanud soovi lõpetada.
Seega võiksime siin esitada klassivanema kandidaadid ja koosolekul hääletaks.

Autode tehnilise külje pealt minul ettepanekuid ei ole küll aga sooviks kasutusele võtta karistus süsteemi romuralli tekitajatele.
Alaa võtaks punkte maha sihilike sisse sõitmiste eest vms. Tegelikult on ju võimalik seda tuvastada, et kas kontakt toimus võistlus situatsioonis või oligi meelega sedasi sätitud.

Parimat
25.09.2012 at 12:03
rolantsik
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Korraldajana näeme seekord Taavit,kellele ka kõik võivad lahkelt abi pakkuda :)
Alkoholi eest hoolitseb jälle Raimo :D
Klassivanemat ei pea meie leidma,selleks võib avaldada soovi põhimõtteliselt igaüks.
25.09.2012 at 14:44
Henri_
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Ma usun, et sihilikke sissesõitmisi meie sarjas pole. On hooletus ja ükskõiksus.

Peep on välja pakkunud, et loeksime-uuriksime USAs kasutusel 13/13 süsteemi, ma uurisin selle kohta ja leian, et meistrivõistluste kohta on see liiga karm.

Kuid pakuksin välja nt variandi, et esimesel korral tõsise kontakti (mil muutub ühe või mõlema auto trajektoor rohkem, kui väike roolijõnksatus ehmatusest) saab hoiatuse. Järgmisel korral samasuguse kontakti puhul aga sõidust automaatselt eemaldamine. Pärast videomaterjali vaatamist või rajakohtunike seletuse ärakuulamist muidugi.

Ei pea olema esimene ja teine kord, võib olla nö punktisüsteemiga, kus kogud vastava arvu punkte täis ja teatud piiri ületades saad karistada nt. Läbi terve hooaja või mõne etapi läbimisel aegumisega. Inimesed on võimelised ju end parandama :) Samas on autosid, mis on pärast pea igat sõitu kõveramad, kui starti minnes...
Mingi punktide vähendamine ise ei pruugi absoluutselt efekti omada - viimasel Audru võistlusel oli vast 5-6 sõitjat, kellele need reaalselt korda läksid. Kuid kui tulemus tühistatakse, siis see mõjub oluliselt rohkem.

Rääkides punktist, mis on kirjas ka viimases ringrajakomitee protokollis:
quote:
BMW 325 Cup sügiseseks klassi koosolekuks esitas Ringrajakomitee lisateema aruteluks: kuidas muuta autosid-sõitjaid võrdsemaks.

Oleme mõnede sõitjatega arutanud ka 6 rehvi reeglit. Alates kvalifikatsioonist oleks lubatud kasutada vaid 6 märgistatud rehvi. Trennides võib kulutada muidugi nii palju rehve, kui tahta. Entry level sarjas, kus kulude madalal hoidmine oli üks põhimõtteid ei tohiks see vast suur probleem olla. Kumho kestab need kaks sõitu ja kvalifikatsiooni ka vabalt ära, mingeid ebaloomulikke purunemise või liigse kulumisegi probleeme ei tundu olema. Kuid, et kindel olla, selleks ka need lisa 2 rehvi.

Kuiiganes tore on vaadata tagaotsast ja mõelda, et asjad on ebavõrdsed, siis tegelikkuses on poodiumil käinud sel hooajal siiski 7 erinevat sõitjat ning võimalusel, et Raimo auto läheb hoopis renti järgmiseks hooajaks, kaob ju ebavõrdsuse probleem. :D

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
25.09.2012 at 15:27 1 edit. Last edited 25.09.2012 at 15:28 by Henri_
Alberto
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
edit: sain Henrist esimese hooga valesti aru.



____________________________
Vineda Racing Pirita-Kose-Kloostrimetsa
25.09.2012 at 15:48 1 edit. Last edited 25.09.2012 at 16:26 by Alberto
hall
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Kas keegi üldse kasutab rohkem kui kuut uut rehvi nädalavahetuse kohta?

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
25.09.2012 at 16:33
Alberto
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Esimesel aasta oli ka analoogne reegel, miskit efekti ei täheldanud.

Pisut häirib punkt 3.13.3 Ülalpool rattatsentrit ei tohi rattad ulatuda rattakoobastest väljapoole ega puutuda neid.
Enamus autosid on liiga laiad. Realselt on velg ET20 ilma flansita viimane piir. Kui tiibadele väheke sobivat kuju anda (mis on muidugi keelatud :)) mahub ET10 kah alla. Kas muuta reeglit või autosid. Oleks pisut nõme selle pärast võistlustel protestida või kuidas? Endal veljed ET20 ilma flansita, flansid seisavad riiulis.

____________________________
Vineda Racing Pirita-Kose-Kloostrimetsa
25.09.2012 at 17:09
rolantsik
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
quote:
serõi: Kas keegi üldse kasutab rohkem kui kuut uut rehvi nädalavahetuse kohta?

Aasta kokkuvõttes tuleb kindlasti vähem kui 6 rehvi nädalavahetuse kohta.
25.09.2012 at 17:13
Henri_
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Allan, seda ratta teemat on korduvalt juba arutatud, kohtunikud on seda ka kontrollinud mitu korda. Kõik on praegu korras, silm pole eriti täpne mõõteriist. Mina oma silma järgi võiks veel olemasolevale flantsile 10mm lisaks ette panna ja alles siis jõuaksin piirile lähedale (velje ET20).

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
25.09.2012 at 17:16 2 edits. Last edited 25.09.2012 at 17:18 by Henri_
peep
 
Moderator
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Rehvide arvu piiramisel on jumet, sest tegu on puhtalt raha eest saadava lisakiirusega. Samas 6 rehvi lubamisel oleks sääst ca. 125 eur per etapp, kuid tööd rehvide märgistamise ja asja jälgimisega on sama palju kui 4 rehvi lubamise korral ja 250 säästuga per osaleja. Kui rehv puruneb või on ohtliku vigastusega, siis loomulikult peaks olema lubatud vahetus. Muidugi, võib-olla mõni sõidab näiteks Riias esimese vasaku siledaks ühe sõiduga aga see pole üldlevinud ehk pigem las siis tekkida lisakohustus rehvi hoida teiseks sõiduks. Paljudes sarjades on rehvi kulumise kontrollimine üks juhi ülesannetest ja kuna see hoiab kulusid kokku, siis meile peaks igati sobima. Uuel Pärnu rajal on väga keeruline rehve siledaks sõita ühe etapiga.

Mis autode/sõitjate võrdsuse teemat puutub, siis mis seal konkreetsed argumendid oli ? Mulle ei tundu ebavõrdne, kui ca. 2/3 osalejatest suudaks heal päeval esikolmikusse sõita olles hobisõitjad, kes ei tee just liiga tihti trenni ega tuuni pidevalt autot.

Sõidu puhtamaks muutmine oleks kindlasti samm õiges suunas, see vähendab sarjas osalemise kulu ja mis peamine, stressi halvas mõttes. Osaleja tuleb ju positiivse emotsiooni järele eelkõige.

25.09.2012 at 17:32
Jesper
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Lihtsalt meeldetuletus: see rehvide piiramine sai omal ära lõpetatud selle tõttu, et võttis võimaluse vanu jääke lõpuni sõita. Kui võistlejal näiteks on kaasas üks komplekt suhtkoht mustrita rehve ja üks komplekt tutikaid, siis ta võib näiteks otsustada, et kuivaga ei ole mõtet neid uusi veel raisata ja kvalifikatsioonis vanadega sõita. Samas kui peab lõpliku valiku kohe ära tegema, siis peab alati uusi eelistama, sest järgmisel päeval võib ju vihma sadada.

Jumet oleks asjal ainult siis, kui kord juba kuskil märgistatud rehve võiks edasi kasutada. Või siis piirata komplektide arv ära hooaja, mitte etapi lõikes. Aga noh sellel juhul palju õnne kontrollijatele :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
25.09.2012 at 17:49 1 edit. Last edited 25.09.2012 at 17:51 by Jesper
peep
 
Moderator
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Jah see on tõsi, et iga piirang tekitab uusi piiranguid. :) Samas plusspool oleks, et need kes tõsiselt koha peale sõidavad saavad ühe jooksuga hakkama 2-3 asemel ja senised 1 jooksu kasutajad põhjusel või teisel, oleksid võrdses olukorras eelmainitutega. Kui enamus kasutab vähem kui 1 jooks etapi peale, siis poleks seda mõtet arutada aga nii see vist ei ole vaadates millega masinad joonele veerevad.
25.09.2012 at 19:11
H.E
  
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Ratta teemal- Mõõtmistulemused nätiavad, et ET20 on viimane piir. Olen näinud ET20 velge+flantsi ja seda on ka eemalt näha, et ratas istub rohkem väljas, kui nii mõnelgi konkurendil. Millised on pooltargumendid, et mõõta ratta asukohta tiivakaarest ja mitte siduda see velje kinnitustasapinnaga?

____________________________
Raketibaas
25.09.2012 at 19:28 1 edit. Last edited 25.09.2012 at 19:30 by H.E
amblik
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Rehvidega on lihtne, neli uut rehvi võistlusnädalavahetusele, kõigil on kasut rehve, juhuks kui mõni katki läheb. Kohtunik fikseerib. Kes on värskelt liitunud võivad asendada purunenud rehvi uuega. Vanade rehvide nn lõpunisõitmiseks on võimalusi küllalt: vabatrennid võistluste ajal ja piiramatult võistlusväliseid trenne. Juhul kui kellelgi siiski kasut rehve üle jääb, siis driftimehed on juba ammu aru saanud, et meie kasutatav rehv on ideaalne driftiautol vähemalt esisillal. Minu rehvid läksid küll nagu soojad saiad. Tsiteerides klassikuid: suitsetamine tapab rehvid :D
Mis puudutab kontakte rajal, siis kahjuks neid välistada ei ole võimalik, kõik sõidavad võidu ja keegi ei soovi järgi anda. Tuleb lihtsalt iga konkreetset olukorda eraldi analüüsida ja vajadusel süüdlast karistada, mis täna ei ole enam liiga keeruline, sest väga paljudel on kaamerad autos. Mina isiklikult ei usu, et keegi sihilikult kellelegi otsa sõidab, sest tahestahtmata saavad kahjustada mõlemad masinad, küll on aga nn hall ala kurvis pealekeeramise ja pidurdamise hiljaks jätmise mõisted, ehk siis väga keeruline on õigust mõista.
Mis lõpuballi puudutab, siis põgusalt olen rääkinud õnneliku neljanda koha saavutanud Taaviga ja mulle jäi mulje, et ta teeb ära, õnneks on minu auto kah mõned korrad rajal käinud ja ma loodan, et mõni piloot kutsub ka mind kaasa :D
25.09.2012 at 19:30
Henri_
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
quote:
H.E: Ratta teemal- Mõõtmistulemused nätiavad, et ET20 on viimane piir. Olen näinud ET20 velge+flantsi ja seda on ka eemalt näha, et ratas istub rohkem väljas, kui nii mõnelgi konkurendil. Millised on pooltargumendid, et mõõta ratta asukohta tiivakaarest ja mitte siduda see velje kinnitustasapinnaga?

Just käisin vaatamas, vaatasin eest, tagant ja pealtpoolt - ei tundu olema rattatsenter kaugemal, kui tiivaäär. Niiet, mis teema Teie meeskonnal sellega on? Minuarust on igal aastal jutuks tulnud ja igal aastal nii ka jäänud, tõepoolest - üks hetk sai reeglit täpsustatud.

Indrek, selliste hiljaks jäetud pidurduste ja pealekeeramiste vastu ehk aitakski justnimelt mingi karistuspunktide süsteem. Juhtub korra - hoiatus ja kõik korras. Juhtub iga võistlus, saab karistada.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
25.09.2012 at 19:36
H.E
  
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Reegel ei ole konkreetne. Tiivakaare kuju on ajas muutuv suurus.

Millised on pooltargumendid, et mõõta ratta asukohta tiivakaarest ja mitte siduda see velje kinnitustasapinnaga?

____________________________
Raketibaas
25.09.2012 at 19:52 1 edit. Last edited 25.09.2012 at 19:52 by H.E
Henri_
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Minuarust on kõik nagu korras, milleks seda teemat iga aasta üles tõmmata? Lihtsalt reeglite kirjutamise mõttes? Või kas keegi sõidab sellepärast eest ära, et tal on nt 10 või 20mm flantsi? Minul on ükskõik, kuidas see reegel kirjutatud on, aga oma flantse prügikasti ma sellepärast visata ei taha, et kellelgi tekib idee igal aastal ümber kirjutada.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
25.09.2012 at 19:59
amblik
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
quote:
H.E: Reegel ei ole konkreetne. Tiivakaare kuju on ajas muutuv suurus.

Millised on pooltargumendid, et mõõta ratta asukohta tiivakaarest ja mitte siduda see velje kinnitustasapinnaga?
Mille jaoks sul neid argumente vaja on, kuidas see ratta asukoht sind segab?
Tiivakaare kuju võib olla muutuv suurus rajal, kuid enne rajale minekut on auto laius mõõdetav ka tiivakaartest.

25.09.2012 at 20:03
hall
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Originaalne tiivakaare kuju on väga täpselt määratud suurus.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
25.09.2012 at 20:05
rolantsik
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Teeme parem see aasta nii,et seda ratta ja igasugu ET teemasid ei puuduta :D
25.09.2012 at 20:49
peep
 
Moderator
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Mina näen ratta teemaga seoses, et kuna seni pole probleeme tekkinud, siis las ta olla. Kui on vaja ilmtingimata probleem tekitada, eks siis tehke protestid ära ja vaatab mis saab ? Reegli sõnastus on pikalt ja põhjalikult siinsamas ning koosolekul läbi jahutud ja pole siin ka ühtegi uut ideed välja käidud.

Hoopis olulisem küsimus on uue klassivanema leidmine ja tema tööülesannete määratlemine.
25.09.2012 at 21:27
Henri_
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Kuigi ega mehi, kes otsivad põhjuseid protestimiseks, keegi enam liiga tõsiselt pärast ei võta :) Oleks siis mingi tõsine kiiruseelis teemaks.
Saavutatakse vaid telgiuste üksteisele sulgemine ja salatsemine. Meie sari peaks aga olema võimalikult avatud, et kõigil oleks hea ja uued tulijad tunneksid end teretulnuna.

Mina usaldan nii palju tehnilist kontrolli, et jätaksin igasuguste vigade otsimise ja leidmise eelkõige nende kanda. Varasemalt koosolekultel korduvalt arutatud teemad on praeguseks juba kõigile teada ning usutavasti kontrollitud.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
25.09.2012 at 21:57 2 edits. Last edited 25.09.2012 at 21:59 by Henri_
Alberto
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Nõme on muidugi vana teema uuesti ülesvõtta.
Mul on ükskõik kuidas see reegel kirjutatud on, häirib reegli mittetäitmine. Hea meelega viskaks kah mõned seibib vahele, auto näeb vähemalt parem välja. Ei ole ka oluline kas reegli rikkumine lisab või kahandab kiirust. Häirib, et osad meist lasevad kokkulepitud asja lihsalt allatuult. Ilmselt ei ole osad sellele tähelepanu pööranud ja tegutsevad tunde järgi. Põhjust protestimiseks ei otsi (Henri, kas sa arvad, et keegi otsib põhjuseid ???) ja arvan, et see on hapu viis asjade lahendamiseks. Samas ei arva halvasti inimestest, kes lahendavad asju seda moodi. Reeglid on kirjutatud ja selles punktis ei ole valesti tõlgendamiseks ruumi. Millest peaks uued tulijad joonduma kui "vanad tegijad" on telgi taga teisiti kokku leppinud?

Silmaga mõõtmist saab siin teostada, kui jälgida hõbedast autot http://www.rallifotod.eu/album383/slides/audru692.html , "korras" on ilmselt vale sõna.

Pean muidugi lisama, et ei pea antud teemat kuidagi selle auto kiiresti edenemise põhjuseks ja ei pea vimma ühelgi viisil mainitud sõitja kohta. Lihtsalt üks suvaline ja teemakohane foorumis ette jäänud foto.
Realselt mõõtsime viimasel võistlusel kolme meie telgi autot. Rubeni auto oli napilt normi piires (ET 20 ilma seibita) ja üks must triibuline kupee normist seibide jagu väljas... Miks peab olema reeglites punkt mida ei taheta täita, parem olgu siis olemata. Probleem on väike, aga põhimõtteline.
Ma olen paadunud Eesti maailmameistrivõistluste fänn ja kardan, et nii laguneb toimiv kooslus kui reeglid on soovitava alatooniga.

Uus klassivanem võiks tsekata reegleid ja autosid ühes pildis ning sellest kõrvalekaldujaid "aidata" õigele teele. Niimoodi rahulikult ilma emotsioonita.


____________________________
Vineda Racing Pirita-Kose-Kloostrimetsa
26.09.2012 at 01:18
Henri_
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Ehk on asi erinevas arusaamas rattatsentrist? Ehk keegi suudab esitada definitsiooni?

Muideks, kohtunikele on võimalik ka vihjata, ilma protestimiseta, küll nad siis vaatavad ja otsustavad, kuidas reegleid tõlgendada. Vajadusel esitavad ettepaneku sõnastuse muutmiseks. Nagu näed, siis tundub, et ülejäänute arusaam ei ühti teie telgi all olevaga. Ma ei usu, et tegemist oleks lihtsalt reeglitele sülitamisega, vaid teistsuguse tõlgendusega.

Pisiasjad, mis minuarust lahendatavad talupojamõistuse rakendamisega. Põhjuseid ja kohti nokkimiseks leiab kindlasti veel (alustades igasugu kronsteinidest, salongist välja lõigatud teravatest äärtest jms asjadest, mille tähtsus on umbes sama marginaalne kui flantsidel). Mulle tundub, et selliseid etteheiteid tuleb eelkõige justnimelt ühe telgi alt...

Mina läksin, seisin oma auto juures ja vaatasin küll ühelt, teiselt kui ka kolmandalt poolt. Võtsin kõige õigemaks vaatluspunktiks ülalt alla ning nägin ainult velje alumist äärt. Vajadusel hakkan loodi ja kaigastega mõõtma ning uurima, kuid endiselt ei usu, et mu rattatsenter oleks kere gabariitidest väljas. Tiivaäär muideks on seestpoolt rullimata ja tiiva kuju muudetud (sissepoole) vaid Riia betoonseina poolt.

Uus klassivanem tuleb suure tõenäosusega kogu selle seltskonna enda seest ning revolutsiooni flantside teemal kindlasti ette ei hakka võtma.

Mis tuletabki meelde oluliselt tähtsama teema - klassivanema ülesanded. Senimaani on olnud minuteada ülesanneteks reeglite kooskõlastamine-sõnastused, hooaja lõpul koosoleku läbiviimine ning ringrajakomitees klassi esindamine. Tegemist on tasustamata tööga, seega ei saa eeldada täis (või isegi pool) töökoormust uuelt kandidaadilt. Kas kellelgi on erisoove või ettepanekuid vanema tööks?

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
26.09.2012 at 01:41 4 edits. Last edited 26.09.2012 at 01:52 by Henri_
rolantsik
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Kui hakata täpselt reeglitel näpuga järge ajama,siis ei vasta üksi auto reeglitele.
Henri juba ühe punkti tõi välja -
1.2 --- Keelatud on originaalosade töötlemine, juhul kui see muudab nende kuju, kaalu vähendamine puurimise, materjali eemaldamise või kergema materjaliga asendamise teel, mistahes konstruktsiooni või tööpõhimõtte muudatused, välja arvatud reeglites lubatud juhtudel.
Igal autol on neid nurkasid nac lihvitud,auke puuritud ja näiteks - pagasnikust see tagavararatta kinnitamiseks mõeldud pikk varras välja lõigatud :D
Reegli järgi - kuju muutus,kaal vähenes,materjal eemaldus
26.09.2012 at 02:18 1 edit. Last edited 26.09.2012 at 02:20 by rolantsik
hall
 
Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek
Ma ei suuda viidatud pildil küll tuvastada halli bemmi "rattaprobleemi". Milles see täpsemalt väljendub?

Aga rolantsikuga olen nõus, et ilmselt on vähe autosid, mis viimse detailini reeglitesse mahuksid, seda just mitteoluliste pisidetailide osas.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
26.09.2012 at 08:08
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Cup'i hooaja lõpupidu ja koosolek   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.