register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : E36 Cup autode kaal   1 2 3 4  
Poster Message
peep
 
Moderator
E36 Cup autode kaal
Kaalusin eile oma auto ära aga tegin selle kohta eraldi teema, sest tulemused tekitavad ilmselt üldisema arutelu, mis minu auto kohta otseselt ei käi.

Kõigepealt paar pilti kaalumisest endast, nii illustratsiooni mõttes:





ja tulemus:



Siia juurde järgmised faktid:

- ilma juhita X kg
- ilma bensupaagita (+ 10 kg)
- ilma juhi rihmata (+ 3 kg ?)
- ilma strutbar'ideta (+ 10 kg?)
- ilma uksepolstrita (+ 1 kg?)
- ilma jahutusvedelikuta (+ 6 kg)
- ilma tulekustutussüsteemi ja massilülitita (+10 kg)
kokku +40 kg

- 16 tolli velg+225 rehv (-8 kg?)
- standard väljalase 34 kg (-14 kg?)
- aku 20 kg (-5 kg)
- standard esistange udutuledega (-5 kg)
- standard juhtmepunt ca. 20 kg (-5 kg)
- 4xelektriaken (-3 kg)
kokku - 40 kg

Kõik kaalu lisavad faktorid panin enda arvates suure varuga (? tähendab hinnangut ülejäänud on kaalutud arvud) ja vähendavad faktorid jällegi võimalikult konservatiivselt. Netto bilanss tuli 0 ehk auto ennustatav kaal ilma juhi ja kütuseta on see mis pildil näha +/- misiganes variatsioonid keegi suudab siia veel välja mõelda. Samas selge on, et reeglis oleva 1300 kilo alistamisega suure varuga probleemi ei teki.

Kupee pidi väidetavalt 100 kg raskem olema ? Kui nii on, siis tuleb välja, et seoses sellega peavad sedaani mehed näiteks korralikud stereod koos subwooferiga installima, et saaks koos sõita ? Sest ballasti piir on 30 kg. Kui nii ei ole, siis võiks selle kaalu asja veel kord läbi arutada. Siin foorumis ei saa midagi otsustada aga seda saaks ehk teha koosolekul, kus osalevad kõik, kes hetkel autot ehitavad. Pole ju mõtet tinakange täis autodega sõita. Säästaksime raha ja oleks lõbusam ka, sest autod oleks kiiremad.

Mis on teiste autoehitajate kogemused, kas keegi on enda oma ära kaalunud ?
16.02.2008 at 16:03 1 edit. Last edited 16.02.2008 at 16:06 by peep (Moderator)
Jesper
 
E36 Cup autode kaal
quote:
peep:
Kupee pidi väidetavalt 100 kg raskem olema ?

See muidugi ei ole lõplik tõde, aga palju sul passis tühimass on? Mul kupeel on 1347. 316 sedaani passis on 1190, see number võttis mind ka natuke kukalt kratsima, aga ei pidanud sobilikuks enam seletama hakata. Täiendava aruteluga nõus.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
16.02.2008 at 16:19
hall
 
E36 Cup autode kaal
Ei tahaks küll" parastada", aga meenutades Lembitu sõnavõtte teemal "1300 kg on selgelt liiga palju, kuna autod saab väga lihtsalt oluliselt kergemaks" võime täna öelda, et Lempsi arvamus oli õige erinevalt valdavast opositsioonist. Minu asjatundmatu arvamus on, et kui loomkatsed näitavad selliseid numbreid nagu nad näitavad, siis võiks kaalupiiri allapoole tuua, sest sellega suureneks sõidumõnu ja väheneks pidurite/ rehvide kulumine. Minimaalkaal võiks olla seatud parajaks just sedaani järgi, sest keegi ei käse kasutada kupeed - see nagu rohkem edevuse asi.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
16.02.2008 at 20:45
-XR-
E36 Cup autode kaal
Kui teil need autod mingi 1150kg kanti jäävad, siis see ei tulegi nii jama sari, nagu ma siin varem kuskil kommenteerinud olen.
Enne olen koguaeg mõelnud, et krt 1,3 tonni ja suur mootor jne, et raskuskese läheb halvaks jms.

A kui piirang näiteks 1150kg panna, siis oleks juba vägagi tore.

Muidugi ma ei oska öelda, mis raskuskeskmega juhtub, kui taha mingit ballasti ei pane.
Kas tühja paagiga on taguots liiga kerge või mitte. Mingid tiivad vast ei aita piisavalt palju nii väikestel kiirustel.
16.02.2008 at 21:36
Jesper
 
E36 Cup autode kaal
Kergendamine toimub ju enamuses telgede vahelt, ei usu et kaalujaotus probleemiks saab.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
16.02.2008 at 21:38
-XR-
E36 Cup autode kaal
quote:
Jesper: Kergendamine toimub ju enamuses telgede vahelt, ei usu et kaalujaotus probleemiks saab.

Palju suhe umbes tulla võib?
16.02.2008 at 21:43
-fred-
 
E36 Cup autode kaal
quote:
Jesper: Kergendamine toimub ju enamuses telgede vahelt, ei usu et kaalujaotus probleemiks saab.
Kas just mitte sellepärast ei hakkagi raskuskese ettepoole nihkuma, et see kergendamine telgede vahelt käib?
16.02.2008 at 21:43
peep
 
Moderator
E36 Cup autode kaal
Ma arvan, et 52/48 tühja paagiga on päris reaalne tulemus.
16.02.2008 at 21:59
matukas
  
E36 Cup autode kaal
Mis suurusjärku turvapuuri kaal võiks jääda?

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
16.02.2008 at 23:48
hall
 
E36 Cup autode kaal
quote:
matukas: Mis suurusjärku turvapuuri kaal võiks jääda?

suurusjärk 30-40kg.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
17.02.2008 at 09:03
devilc
Moderator
E36 Cup autode kaal
Klaaside jutt splititud.
17.02.2008 at 22:19
rustang
  
Moderator
E36 Cup autode kaal
Kuna ballasti kaal on piiratud ja kere tugevdada ei tohi, siis on auto kaalu ajamiseks võimalik konstrueerida näiteks 100-kilone summuti :)
17.02.2008 at 22:48
devilc
Moderator
E36 Cup autode kaal
Odot, pidage nüüd hoogu. Peebu auto kaal ju ilma juhita, tehniliste 1300 koos juhiga? Vahe kohe oluliselt väiksem, kui võtta, et keskmine sõitja koos varustusega seal 85-100 kg kandis olema hakkab.
18.02.2008 at 18:20
Cardo
 
E36 Cup autode kaal
Ikka koos juhiga kaalusime ,,,,
18.02.2008 at 18:22
Jesper
 
E36 Cup autode kaal
Mh, ei ole ju nii.

quote:
peep: Netto bilanss tuli 0 ehk auto ennustatav kaal ilma juhi ja kütuseta on see mis pildil näha +/- misiganes variatsioonid keegi suudab siia veel välja mõelda.


Samas 60 kilo on imho päris suur puudujääk. Kütust ei saa väga arvestada, sest paak pole kummist (62 l) ja seda ju kulub kah, kui arvestada mingi miinimumkogusega, mis rajalt maha tulles kurvides normaalse toite tagamiseks sees võiks olla, võib-olla mingi 10 kilo tuleb juurde. Peale selle oleks turva seisukohast nats imelik, kui kõigil sedaanidel oleks rajalt maha tulles kaalu mahtumiseks näiteks 40 liitrit kütust paagis.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.02.2008 at 18:55 3 edits. Last edited 18.02.2008 at 19:06 by Jesper
peep
 
Moderator
E36 Cup autode kaal
Kaalusime mõlemat pidi, see pilt on tehtud ilma juhita kaalust.

Küsimus polegi selles, et antud autot ei saa viia 1300 miinimumkaalu reegliga vastavusse, vabalt saab. Aga milleks seda tegema peaks, kui ilma erilisi lisaponnistusi tegemata võiks see kaal olla näiteks 1250 ja meil oleks kiirem auto, mis sööb vähem rehvi ja pidurit ?
18.02.2008 at 22:22 1 edit. Last edited 18.02.2008 at 22:23 by peep (Moderator)
Lembit
E36 Cup autode kaal
quote:
peep: kui ilma erilisi lisaponnistusi tegemata võiks see kaal olla näiteks 1250 ja meil oleks kiirem auto, mis sööb vähem rehvi ja pidurit ?
Vaadates sinu auto pilte kaalumiselt, siis tundub mulle, et ka 1200 ei nõuaks märkimisväärseid lisaponnistusi.
18.02.2008 at 23:13
rolantsik
E36 Cup autode kaal
Lisaballastikaal on Super2000 tingimustele vastavalt 60 kg,aga jah,meil sai pandud 30kg.
19.02.2008 at 23:48 1 edit. Last edited 19.02.2008 at 23:58 by rolantsik
Lembit
E36 Cup autode kaal
quote:
rolantsik: Lisaballasti piir ei ole 30 kg,vaid 60.
Mingi uus info?
Amperi lehel olevates reeglites on öeldud nii:
quote:
1.6 Miinimumkaal

Auto miinimumkaal koos sõitjaga 1300 kg. Mitte ühelgi ajahetkel võistluse jooksul ei tohi auto kaaluda vähem. Lubatud on kasutada kuni 30 kg. ballasti, mille kinnitused autokerele peavad taluma kuni 25G kiirendusi. Ballast tohib paikneda kas sõitjateruumi või pakiruumi põrandal.Ballasti kinnitused peavad vastama SUPER 2000 sarjas kehtivatele tingimustele.
19.02.2008 at 23:58
peep
 
Moderator
E36 Cup autode kaal
Super 2000 kaal allub vist mingile rahvusvahelisele standardile ? Meie klass samas on külaklass, ei pea me millegiga arvestama peale iseendi.
20.02.2008 at 08:41
hall
 
E36 Cup autode kaal
quote:
peep: Super 2000 kaal allub vist mingile rahvusvahelisele standardile ? Meie klass samas on külaklass, ei pea me millegiga arvestama peale iseendi.

S2000 kaal pole ju üldse oluline. E36 reeglites on lihtsalt viidatud, et ballasti kinnitused peavad vastama samadele tingimustele nagu S2000-s. Kui siinkohal on silmas peetud S2000 handycap ballasti, siis peab autol minu mälu järgi olema ballasti paigutamiseks eraldi metallist kast, mida on võimalik plommida.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
20.02.2008 at 15:41
rolantsik
E36 Cup autode kaal
Jah,mõeldud on sedasama metallkasti.
20.02.2008 at 19:30
hall
 
E36 Cup autode kaal
quote:
rolantsik: Jah,mõeldud on sedasama metallkasti.

S2000-s on põhjuseks see, et oleks võimalik korraldada handycap lisaraskustega majandamist. Mis on asja point bemmisarjas?

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
20.02.2008 at 19:59
peep
 
Moderator
E36 Cup autode kaal
Sellest ongi jutt,et pole pointi.;)
20.02.2008 at 21:51
rolantsik
E36 Cup autode kaal
Point on kaalude ühtlustamises,kui keegi sellest aru veel pole saanud
20.02.2008 at 22:04
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : E36 Cup autode kaal   1 2 3 4  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.