Poster |
Message |
Jörm |
E36 Cup mono amort
Et siis ainus asi mille kallal noriti komitees oli see, et amort on vaba. Otsigem siis välja erinevad amordi variandid millega saaks monoamordi teha, kus oleks ees coilover ja mis ei pea olema reguleeritav.
Soomlaste Bilstein B14 ei anna minu kataloogid M3-e, E36 Berline HE58033 annab hinnaks 1071 EUR ja see peaks olema komplekt ja mitte reguleeritav. Põdrad kasutavad veel ka laagri peal kinnitust, mis uniballiga peaks olema 471 EUR, ehk need kokku tulevad 1542 ja see ei sisalda käibemaksu.
Ja ikkagi oleks minu arvamist mööda vaja lubada mingil viisil ka need amordid mis autol praegu all on, et see esialgne pauk nii kõva ei oleks ja saaks ruttu rajale. Sel juhul nad ei tohiks muidugi kõrguse poolest reguleeritavad olla, ehk peaks olema originaal vutlari sees. Kas sel juhul võib amort ise vaba olla? Ja mitte reguleeritav?
____________________________
Amper Racing |
11.12.2007 at 21:16 |
|
Silwer |
E36 Cup mono amort
Peab see amort siis reguleeritav olema ja coilover tüüpi? Muidu bilsu B12 oleks hinna ja omaduste poolest vägagi norm komplekt.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
11.12.2007 at 21:31 |
|
hall |
E36 Cup mono amort
quote: Jörm: Et siis ainus asi mille kallal noriti komitees oli see, et amort on vaba. Otsigem siis välja erinevad amordi variandid millega saaks monoamordi teha, kus oleks ees coilover ja mis ei pea olema reguleeritav.
Soomlaste Bilstein B14 ei anna minu kataloogid M3-e, E36 Berline HE58033 annab hinnaks 1071 EUR ja see peaks olema komplekt ja mitte reguleeritav. Põdrad kasutavad veel ka laagri peal kinnitust, mis uniballiga peaks olema 471 EUR, ehk need kokku tulevad 1542 ja see ei sisalda käibemaksu.
Ja ikkagi oleks minu arvamist mööda vaja lubada mingil viisil ka need amordid mis autol praegu all on, et see esialgne pauk nii kõva ei oleks ja saaks ruttu rajale. Sel juhul nad ei tohiks muidugi kõrguse poolest reguleeritavad olla, ehk peaks olema originaal vutlari sees. Kas sel juhul võib amort ise vaba olla? Ja mitte reguleeritav?
Lauri,
Komitees ei noritud. Pigem soovitati reguleerida see amordi asi võidurelvastumise vähendamiseks jäigemalt, seal hulgas kaaluda monoamordi kasutamist, kuna ilma balloonita 2-3-way adjustable amordid saab vastavate modifikatsioonidega suht lihtsalt muuta auto all mitterguleeritavateks. Teine variant oli keelata igasuguse reguleerimisvõimalusega amordid. Kui peaks kokku lepitama monoamordis, siis peaks originaalvedrustuse kasutamine jääma lubatuks.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
11.12.2007 at 21:32 |
|
Jörm |
E36 Cup mono amort
Ei regullitav ei pea olema, lihtsalt kõrgust ja vedru eelpinget peaks saama reguleerida, muidu see tegevus ei meenuta ringrajasõitu, kui propellerit välja ei saa keerata. Bumpi ja reboundi sealjuures reguleerida ei ole vaja kui kõigil on võrdsed amordid
____________________________
Amper Racing |
11.12.2007 at 21:34 |
|
Jörm |
E36 Cup mono amort
Selles mõttes, et algses versioonis oli meil ju plaan see amort mono teha ja siis vahepeal sai isegi see KW sisse korraks kirjutatud, samas kui juba nii kallist asja ostma minna, siis tasub mõelda muidugi, et äkki oleks mõttekam see soomlastega sama panna, ehk keegi tahab sealt autot osta või sinna müüa või läbisegi sõita. Amort on muidugi nende autode puhul üks koht kust annab palju võita.
____________________________
Amper Racing |
11.12.2007 at 21:37 |
|
Silwer |
E36 Cup mono amort
Siit on näiteks hea vaadata mida millisel firmal pakkuda on ja mis see hinnatase on: http://www.europerformance.co.uk/pages/products/category_manufacturer.mhtml?category=suspn
* kiirelt vaadates tundusid asjalikumad komplektid olevat umbes 20000 eek. Aga on ka odavamaid.
Miks ma arvan et võiks B12 komplekti kasutada on see et see on lihtne, töökindel, minu arvates ka piisavalt sportlik ja seda suhteliselt madala hinnaga. Lisaks jääb ära igasugune peavalu amordi/vedru seadistamisega.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
11.12.2007 at 21:41 |
|
hall |
E36 Cup mono amort
quote: Jörm: Selles mõttes, et algses versioonis oli meil ju plaan see amort mono teha ja siis vahepeal sai isegi see KW sisse korraks kirjutatud, samas kui juba nii kallist asja ostma minna, siis tasub mõelda muidugi, et äkki oleks mõttekam see soomlastega sama panna, ehk keegi tahab sealt autot osta või sinna müüa või läbisegi sõita. Amort on muidugi nende autode puhul üks koht kust annab palju võita.
Selles osas olen nõus, et kui minna monoamordi teed, siis tuleks valida sama asi mis sommidel. Pikemas perspektiivis oleks see vast isegi õigem tee, kuna võimaldab kulusid kokku hoida siis kui abielu sommidega peaks kunagi realiseeruma. Samas kaaluksin ma üsna tõsiselt amortide regulieeritavuse täielikku keelamist.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
11.12.2007 at 21:44 |
|
onuuno |
E36 Cup mono amort
Mina ka kindlalt sama amordi poolt mis sommidel |
11.12.2007 at 21:53 |
|
Lembit |
E36 Cup mono amort
Kui monoamort, siis peaks ta minuarust kah olema sama, mis soomlastel.
Pakuks variandi, et lubada maksimaalse asjana sama sommide komplekt - Ma sain aru, et see on Bilsteini B14. Selle kogu komplekti hind ca 16k ei tohiks olla üle mõistuse.
Lubada ka mittereguleeritavad B-varuosa tüüpi asjad. Et välistada siia alla mingite imeamortide ilmnemist, siis teha lubatuks ainult eelneval kokkuleppel sarja korraldajaga, mille tulemusel siis lisataks mingi amort "lubatud amortide" nimekirja. Korraldaja saaks jälgida, et ei tekiks inimesi, kellel on soov mingeid väga kahtlasi amorte legaliseerida.
Ehk, kui keegi tahab sõita mingi muu, juba ostes autol all olnud amordiga, siis keerab need alt ära, tuvastab ja esitab taotluse vastav amort lubada. |
12.12.2007 at 09:52 |
|
peep Moderator |
E36 Cup mono amort
Kui me soovime Soomlaste sarja järgi joonduda, siis tuleks lihtsalt nende tingimused ära tõlkida ja nende järgi autod teha. Aga see sai varakult ära otsustatud, et nii me ei tee, kuna siis tuleks autod liiga kallid ja meil ei pole ka põhjust konkreetsete kaubamärkide ja piirangutega ennast siduda. Meie reeglite põhisel autol on päris mitu olulist erinevust võrreldes Soome sarjaga ja ainult vedrustus seda ei ühtlusta. Juba turvapuur on erinev ehk need autod ei ole Soome sarjas legaalsed ilma puuri ümbertegemata. Asjaolud ei ole vahepeal muutunud ehk milleks oma otsust muuta ? Aga kui muuta, siis juba 100% Soomega vastavusse, muidu pole mõtet.
Kuna sari on nn. entry level ja budget minded, siis ei ole reaalne, et enamus sarjas osalejaid soovib Soome sarja arvestuses osaleda, st. sõidab seal kogu või enamuse sarjast kaasa. Üksikuid etappe saame me seal väljaspool arvestust sõita ikka. Võimalust sinna auto müüa või sealt osta on liiga väike argument, et kõik osalejad peaksid seetõttu tegema lisakulutusi.
Põhjus, miks KW monovariant välja jäi oli esiteks see, et soovisime lubada peale ka stock või tavavedrudega masinad, et ei peaks kohe niipalju ümber tegema ja lisaks koosolekul väljendasid mõned osaleda soovijad arvamust, et nad rahulduvad ka odavama otsa coilidega ja selge on ju, et Bilstein on suht kallis variant.
Mis puudutab alakomitee arvamust, siis neil on õigus v.a., et kõiki amorte saab ümber ehitada, ka neid Bilsu coile ja kuigi ma ei tea, mis see maksab, siis midagi ikka. Kui komponent on "vaba", siis "võidurelvastumisest" pääsu pole. Samuti on ümberehitust minu arvates keeruline tuvastada. Isegi kui coil oleks keelatud on ju võimalik kasutada eri vedrusid ja amorte ning sellisel juhul läheb õigete leidmina ja häälestamine lihtsalt veel kallimaks ja töömahukamaks, mis on sarja printsiibi vastu.
Ma ei arva, et läheb hulluks rahakulutamiseks aga kui läheb, siis ega seda efektiivselt takistada ei saa.
Minu nägemus on, et keelame mistahes viisil reguleeritavad amortisaatorid (k.a. sellised, mis on algselt olnud reguleeritavad ja muudetud mittereguleeritavateks) ja lubame coilover'id. Kõik sarjas osalejad teavad, et on olemas Soome sari ja seal on lubatud konkreetne Bilsu vedrustus - tõsi reeglitest ei selgu, milline konkreetselt aga kel huvi, küll see teada saab. Jääb igaühe isiklikuks otsuseks, kas nad soovivad selles osas oma auto Soome reegliga ühtlustada või mitte - olgu see võimalus, mitte kohustus. |
12.12.2007 at 10:20 |
|
Silwer |
E36 Cup mono amort
Nii kui coilover lubatakse hakkab kohe ka nende tuunimine erinevate aftermarket vedrudega pihta. Nagunii arvatakse et coiliga kaasas olnud vedrud ei ole piisavad ja kangutatakse sinna mingid 200 jäikusega uued vedrud külge. Stabikat ju tuunida ei tohi, siis võetakse vedrust endast maksimum. Amordi enda tuunimine ei anna ringrajal minu arvates mingit olulist võitu - saab ju ka kardiga ringrajal väga kiiresti sõita. Vedru tuunimine jäigemaks annab kindlasti tulemust parema ringiaja saavutamisel.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
12.12.2007 at 11:19 |
|
Gsinut |
E36 Cup mono amort
No ka Bilsust saab tellida sama näoga nagu muud coiloverid, aint et sisu on täis race värk... komplekti hind alates 32K |
12.12.2007 at 11:33 |
|
Silwer |
E36 Cup mono amort
Saab küll aga see amordi enda kangemaks tegemine ei anna minu arvates Saugal mingit erilist eelist.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
12.12.2007 at 11:45 |
|
Jesper |
E36 Cup mono amort
Ma ei ole ka algusest peale pihta saanud, mis point sellel reeglil oli et "auto all mittereguleeritavad", samas kui way lihtsam ja kõigile arusaadavam on "mittereguleeritavad". Aga koosolekul ununes küsida. |
12.12.2007 at 11:47 |
|
peep Moderator |
E36 Cup mono amort
Vedru ja amort peavad olema dimensioneeritud koos töötama. See, kas nad teevad seda coilover lahendusena või mitte pole määrav - coilid annavad võimaluse lihtsamalt häälestada ja seega soosivad pigem neid, kes ei suuda palju panustada töö ja/või raha mõttes. Samuti pole tähtis, millisel rajal neid kasutatakse - rada on rada. Ja see sari pole mõeldud ainult Sauga jaoks. |
12.12.2007 at 11:59 |
|
hall |
E36 Cup mono amort
quote: Silwer: Saab küll aga see amordi enda kangemaks tegemine ei anna minu arvates Saugal mingit erilist eelist.
No eilsel koosolekul toodi välja näide, et kui Soomer ja Bergmann kunagi E36-tega sõitsid, siis korralikuma tagaamordi install vähendas ringiaega 2 sekundi võrra! Päris oluline erinevus või mis? Samuti kõlas väide, et need, kes suudavad amorti korralikult seadistada, saavad sellega olulise eelise teiste ees. Ja seda juttu ei rääkinud inimesed, kes arvavad, vaid kes omavad sel alal väga olulisi kogemusi.
Mis puutub vedrusid, siis on selge, et odavama otsa colidega kaasa tulevate 30 kuni 50 jäikusega vedrud võid kohe roheliseks värvida ja röögatuse saatel muru sisse visata, sest need on nii pehmed, et nendega ei saa normaalselt hakkama. Ei ole eriti rinka, kui autod kallutavad ja koogutavad igas vähegi võimalikus kohas Ise ma ei näe vedrude vabaduses probleemi.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
12.12.2007 at 12:25 |
|
peep Moderator |
E36 Cup mono amort
quote: serõi:Ei ole eriti rinka, kui autod kallutavad ja koogutavad igas vähegi võimalikus kohas
100% nõus. |
12.12.2007 at 12:31 |
|
rolantsik |
E36 Cup mono amort
Turvapuuri nõuete poolest mahuvad meie autod vabalt Soome sõitma. |
12.12.2007 at 15:23 |
|
peep Moderator |
E36 Cup mono amort
Tagaamordi kannudega nad ei luba puuri siduda, mis meil on lubatud. Võib-olla ma saan midagi valesti aru aga see pole kõige olulisem antud teema juures. Pole suutnud süveneda turvapuuri hingeellu - loodan, et spetsialistid teavad mis teevad, kui puuri ehitamiseni asi jõuab. |
12.12.2007 at 15:45 |
2 edits. Last edited 12.12.2007 at 15:49 by peep (Moderator)
|
Jörm |
E36 Cup mono amort
Amort on teadagi tähtis asi aga kui seda seadistada ei oska või selleks puudub aeg (sõidud on ju lühikesed, treeningud kah) siis on 100% mittereguleeritav amort parem, sest sa tead et sealt ei saa midagi keerata ja keskendud hoopis näiteks sõitmisele. Vormelis on meil olnud Penskedest Estonia originaal õlideni välja ja kuigi vahet neil ilmselt ka on, ei andnud see meie pärnu rajal just kuigipalju tunda, kogu esimene kamp oli hoolimata autodest ja amortidest ja sõitjatest ikkagi ühe sekundi sees. Jällegi, eesmärk on meie oma klass mitte MM-i korraldamine. Samas on praegu see tellimise koht, kus üks või teine sats tuleks ära tuua, ehk otsuse kas niipidi või teistpidi peaks tegema kohe nüüd.
____________________________
Amper Racing |
12.12.2007 at 16:01 |
|
peep Moderator |
E36 Cup mono amort
Minuarust pole siin keegi reguleeritavate poolt sõna võtnud.
Hetkel on selline sõnastus:
3.10.1 Amortisaatorid vabad, kuid peavad olema mittereguleeritavad. Mittereguleeritavaks loetakse amortisaatorit, mida ei saa reguleerida auto küljest eemaldamata ning millel ei ole lisareservuaari.
Kui sooviksime igasugu regullimist vältida, siis võiks olla näiteks selline:
3.10.1 Amortisaatorid vabad, reguleeritavad ja/või lisareservuaariga amortisaatorid keelatud. Reguleeritavate amortisaatorite ümberehitamine mittereguleeritavateks keelatud.
Viimane lause tuleneb teema kolmandas postituses olevast väitest, ma ise ei taju mida see annab. |
12.12.2007 at 16:30 |
1 edit. Last edited 12.12.2007 at 16:30 by peep (Moderator)
|
Jesper |
E36 Cup mono amort
Ilmselt on selle ümberehituse point umbes sellelaadne, et võtad super-hüper reguleeritava amordi, paned alla, ajad selle rajal testides paika ja siis piltlikult öeldes kangutad reguleerimisnupu küljest ära - amort ei ole enam reeglite mõistes reguleeritav, aga sisuliselt on reguleeritavus siiski olemas. Iseenesest ma usun ka, et see nüüd pole elu ja surma küsimus, aga samas ei kaasne sellise asja keelamisega ju ka mingeid negatiivseid tagajärgi, sellise nikerdamise keelamine on mõistlik. Kuskil oli juttu ka amortidest, mida saab reguleerida amorti autolt maha võttes, põhja surudes ja siis midagi kuhugi keerates - jällegi imho suht mõttetu asi mida lubada. |
12.12.2007 at 16:35 |
|
hall |
E36 Cup mono amort
quote: Jesper: Ilmselt on selle ümberehituse point umbes sellelaadne, et võtad super-hüper reguleeritava amordi, paned alla, ajad selle rajal testides paika ja siis piltlikult öeldes kangutad reguleerimisnupu küljest ära - amort ei ole enam reeglite mõistes reguleeritav, aga sisuliselt on reguleeritavus siiski olemas.
Täpselt. Või paigutad reguleerimiskoha ette mingisuguse katte, mille eemaldamiseks pead amordi ära võtma. Mahuks ilusti praeguse sõnastuse piiridesse.
quote: Jesper:
Kuskil oli juttu ka amortidest, mida saab reguleerida amorti autolt maha võttes, põhja surudes ja siis midagi kuhugi keerates - jällegi imho suht mõttetu asi mida lubada.
Jällegi minu arvates täiesti õige.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
12.12.2007 at 17:02 |
|
ICE |
E36 Cup mono amort
quote: Kuskil oli juttu ka amortidest, mida saab reguleerida amorti autolt maha võttes, põhja surudes ja siis midagi kuhugi keerates - jällegi imho suht mõttetu asi mida lubada.
Selle nimi on Koni nii muuseas |
12.12.2007 at 17:06 |
|
onuuno |
E36 Cup mono amort
Paneme selle bilsu b14 ne alla ja võib teema lukku panna, see ei ole selle asja juures nii hirmkallis siis on kõigil ühtemoodi ja ongi probleem lahendatud. |
12.12.2007 at 17:55 |
|
|