Poster |
Message |
HrHunt |
Kindlustus rajapäeval
Olen netis surkinud aga midagi mõistlikku pole leidnud. Kui on liisinguauto. Kas sellised üritused on puhtalt oma risk või on võimalik mingeid "erikindlustusi" teha. Kuuldavasti eestis pidavat liisinguesindajad erinevatel üritustel suisa kammimas käima, et liisinguautodega vendi vahele võtta. Iseenesest jabur värk. Kaasaegset elektrontsi täis kiiret autot on oluliselt kergem tänaval tiptunni aeg ära retsida kui kontrollitud rajal Oskab keegi teemat kommenteerida? |
09.05.2007 at 16:17 |
|
Jesper |
Kindlustus rajapäeval
See küsimus vääriks lausa omaette teemat - mul oli ka vahepeal mõte endale igapäevasõiduk liisida, aga pangaproua friikis sõna "ringrada" kuuldes nii ära, et jutt enamvähem sealsamas katki jäigi. Hea et turvamehi ei kutsunud Samas mis pointi on liisida autot, kui sellega OT-l käia ei tohi. Tõenäoliselt oli antud juhul muidugi tegemist lihtsalt peensustes mitte orienteeruva reatöötaja hirmuga, aga ikkagi.
Tõenäoliselt oleks mõlemaid pooli rahuldav lahendus see, kui kindlustus mingi ilge kirvehinna eest laiendaks üheks päevaks katet ka rajapäevale. Samas nõuab selline asi ilmselt läbirääkimisi kõrgemal tasandil kui jaeklient->letitagune klienditeenindaja, letitädil ja keskastme pintsakutel on sada korda lihtsam sind puu taha saata kui asjale loovalt läheneda. |
09.05.2007 at 16:38 |
2 edits. Last edited 09.05.2007 at 16:42 by Jesper
|
Garfield |
Kindlustus rajapäeval
quote: HrHunt: Olen netis surkinud aga midagi mõistlikku pole leidnud. Kui on liisinguauto. Kas sellised üritused on puhtalt oma risk või on võimalik mingeid "erikindlustusi" teha. Kuuldavasti eestis pidavat liisinguesindajad erinevatel üritustel suisa kammimas käima, et liisinguautodega vendi vahele võtta.
Kas on ikka nii karm, et liisingu tegelased kohal käivad? Arvan, et eelmistel OT üritustel on päris mitu liisunguautot olnud. Kaskokindlustuse koha pealt on ju tingimustes kirjas, et OT tüüpi üritus tavalise kindlustuskaitse alla ei kuulu. Kui midagi ära lõhud, pead omast taskust remontima. Lihtne - või siis mitte
____________________________
Focus RS |
09.05.2007 at 16:56 |
|
Jesper |
Kindlustus rajapäeval
Luureandmed väidavad, et lausa mõned OT-del osalejad on ühtlasi ka pankade palgalehel
Tegelikult vaevalt keegi spetsiaalselt luuramas käib, aga noh kui midagi peaks juhtuma siis jutud ju ikka levivad ning juhul kui keegi peaks oma liisinguauto korralikult üle katuse keerama või muul viisil ära rikkuma (kasvõi mootori kotti jooksutamine, mis on enamasti ka suht kallis "lõbu" ) siis võib potentsiaalselt tekkida olukord kus:
1. pangale kuulub hunnik vanarauda, millel väärtus praktiliselt puudub
2. kindlustus kehitab õlgu ütleb et pole nende asi
3. kodanikul tekivad makseraskused, misiganes õnnetusest sõltuvatel või sõltumatutel põhjustel
4. pangal pole midagi võla katteks ära võtta või realiseerida, vähemalt ilma kuluka kohtumenetluseta
Seega ma olen suht kindel et pangad ilma lisagarantiideta pigem keelavad kui lubavad sellist asja. Iseasi muidugi, kas liisingulepingus on mingi vastav punkt sees, millest kinni hakates saab liisinguvõtjat keelata, aga pakuks sõõrikuid taalrite vastu et on. |
09.05.2007 at 17:54 |
2 edits. Last edited 09.05.2007 at 17:55 by Jesper
|
I.V.B |
Kindlustus rajapäeval
Pole absoluutselt mõtet siin pankadele selles suhtes etteheiteid teha sest risk on rohkem kui põhjendatud. Pigem võiks lahendust otsida mingitelt "vähetuntumatelt" kindlustusfirmadelt. Või siis lihtsalt rohkem pappi teenida, et liisinguga autot võtma ei peaks |
10.05.2007 at 10:50 |
|
rustang Moderator |
Kindlustus rajapäeval
Vaadates Soome poole siis tundub, et kompromissi koht kindlustusfirmadega on ajavõtus - kui "ametlikku" ajavõttu ei ole, siis harjutage palju tahate - selline võiks olla kindlustusfirma positsioon. Edasi tulevad auto ümberehituse probleemid seoses garantiiga jms. |
10.05.2007 at 11:34 |
|
tfr |
Kindlustus rajapäeval
quote: Garfield: Kas on ikka nii karm, et liisingu tegelased kohal käivad? Arvan, et eelmistel OT üritustel on päris mitu liisunguautot olnud. Kaskokindlustuse koha pealt on ju tingimustes kirjas, et OT tüüpi üritus tavalise kindlustuskaitse alla ei kuulu. Kui midagi ära lõhud, pead omast taskust remontima. Lihtne - või siis mitte
OT on ilmselt veidi viisakam variant, aga rahvasprindietappidel on STI ja Evo-mehi käidud nahutamas küll. Hansa vaikimisi lepingus on leppetrahv sellise asja eest 20% lepingu väärtusest ehk auto ostuhinnast, mis miski 600-700k auto puhul on üsna rasvane hunnik raha.
Miks, selle seletas Jesper ilusti lahti.
Aga kõige mõistlikum variant on ilmselt rääkida rahulikult oma kliendihalduriga ja näiteks kirjutada alla miski kirjalik kokkulepe, et Sa oled teadlik sellest, et võistluste osalemisel kasko ei kehti ja Sa vastutad auto eest asjade võimaliku hapuksmineku korral täie rauaga. Siis nad vähemalt leppetrahvi kaela väänata ei saa. Mul oma Subaru puhul kunagi Sampos oli täpselt nii tehtud. |
10.05.2007 at 12:10 |
1 edit. Last edited 10.05.2007 at 12:15 by tfr
|
Garfield |
Kindlustus rajapäeval
quote: tfr: et võistluste osalemisel kasko ei kehti
Nõus. Võiba aga ka nii öelda: OT ei ole võistlus. AMETLIKULT ajavõttu ei ole. Seega - juriidiliselt määramatus?
Autode ekspluateerimine eriolukorras? Nonsense, kui ei ületata sõidukile tootja poolt määratud max. kiirust. Tegemist on ju kinnise trassiga, kus ametlikult LE ei kehti? Või mis vahe on siis näiteks Saksamaal kiirteel 180km/h sõitmisel või Sauga ringrajal. Ainult ohutus, Saksa bahn on ette nähtud sellisele kiirusele, ringrada mitte. Lõpetuseks - ohutuse tagamine on igaühe enda kanda ja seega ka tagajärjed, kui ohutust ei tagatud.
____________________________
Focus RS |
10.05.2007 at 13:32 |
|
Jesper |
Kindlustus rajapäeval
Mul selle jutu peale lõi kohe pähe, et Nürburgringil paarutamine on kohe eriti JOKK, see on ju lihtsalt tasuline kiirusepiiranguta kiirtee ühesuunalise liiklusega
Tegelikult peaks liising- ja kaskolepinguid lugema, aga mul pole kahjuks kumbagi majas. Kui seal kuskil näiteks autosporti mainitakse, siis pole ilmselt kuhugi pugeda, ei usu et OT mitte-autospordiks kuulutamine läbi läheks. |
10.05.2007 at 14:54 |
2 edits. Last edited 10.05.2007 at 14:57 by Jesper
|
tfr |
Kindlustus rajapäeval
Niih, kaevasin nüüd huvi pärast välja oma Laguna lepingu ja lugesin selle läbi.
Paistab, et Hansa on neid asju veidi vabamaks lasknud - liisinglepingus endas ei ole selle kohta enam sõnagi. Lepingu lahutamatuks osaks olevates liisingu üldtingimustes (minu 19.10.2006 sõlmitud lepingu puhul on selleks 15.08.2006 muudetud redaktsioon) on see kirjas nii:
6.7. Liisingueseme hävimisel, kahjustumisel või kadumisel viisil, mida kindlustuslepingu järgi ei loeta kindlustusjuhtumiks ning mis seetõttu ei kuulu kindlustusanjd apoolt hüvitamisele või kui kindlustushüvitis ei kata kõiki liisinguandja kulusid, on liisinguandja ees vastutav liisinguvõtja. Liisinguvõtja kohustub 14 kalendripäeva jooksul pärast liisinguandjalt vastavasisulise teate saamist tasuma hüvitamata kulud.
|
10.05.2007 at 14:56 |
|
HrHunt |
Kindlustus rajapäeval
Nuvot ja siis liikluseonud imestavad et miks küll kõik kihutavad pärnu/tartu suunal kahe sotiga. Nüüd on siis teada, selle pärast et seal ju kindlustus kehtib Igaljuhul jama lugu, peab vist mingi odava panni ostma rallitamiseks juurde. Suht nüri oleks aastajagu saepuru süüa kui mingi tõsisem jampa rajal juhtub ja liising solvub |
10.05.2007 at 15:25 |
|
I.V.B |
Kindlustus rajapäeval
Natuke teine teema, aga kuidas on huvitav lood sellise variandiga, et rendifirmast laenutatud auto rajale viia? Tean, et seda on mujal maailmas tehtud küllaga ja kui meil siin kunagi ka hakatakse Boxtereid ja M3'sid jne masinaid laenutama, tekib paljudel kohe kindlasti kiusatus. |
10.05.2007 at 15:40 |
|
tfr |
Kindlustus rajapäeval
quote: I.V.B: Natuke teine teema, aga kuidas on huvitav lood sellise variandiga, et rendifirmast laenutatud auto rajale viia?
Kumbapidi Sa mõtled - et on see legaalne või tehakse seda?
Legaalne see kindlasti ei ole - rendilepingutes on samamoodi punkt, mis keelab autoga igasuguse tegevuse, mis kindlustusega kaetud ei ole.
Tehakse seda? Kui mul ühes kunagises elukohas naabrimees autorendifirmat pidas, siis ta kaebas korduvalt, et täiesti regulaarne tegevus pidi olema see, et nooremapoolsed härrasmehed laenutavad auto selleks, et sellega Streetrace-le minna. Nende valikus oli toona paar 2.3-liitrise mootoriga Mazda6, need olla iseäranis popid olnud selleks otstarbeks. |
10.05.2007 at 16:17 |
|
I.V.B |
Kindlustus rajapäeval
quote: tfr:regulaarne tegevus pidi olema see, et nooremapoolsed härrasmehed laenutavad auto selleks, et sellega Streetrace-le minna. Nende valikus oli toona paar 2.3-liitrise mootoriga Mazda6, need olla iseäranis popid olnud selleks otstarbeks.
Justnimelt seda ma mõtlesingi. Ega teha ei saa ju selle vastu midagi vist eriti kui mingi ametliku üritusega tegu pole? |
10.05.2007 at 16:59 |
|
urmet |
Kindlustus rajapäeval
quote: Jesper: Mul selle jutu peale lõi kohe pähe, et Nürburgringil paarutamine on kohe eriti JOKK, see on ju lihtsalt tasuline kiirusepiiranguta kiirtee ühesuunalise liiklusega
Tegelikult peaks liising- ja kaskolepinguid lugema, aga mul pole kahjuks kumbagi majas. Kui seal kuskil näiteks autosporti mainitakse, siis pole ilmselt kuhugi pugeda, ei usu et OT mitte-autospordiks kuulutamine läbi läheks.
Minu kaskos (Seesam + Nordea liising) oli välistatud võistlused. Mis tähendab, et treeningud suletud alal oleks OK. Tõsi küll, testinud pole. Võistlusel tekkinud jama lappisin omal kulul.
Edit:
Praeguste Seesami tingimuste huvitavamad välistused:
1. kahju mis on tekkinud puudulikust õli või jahutusvedeliku tsirkulatsioonist
2. seoses sõitmisga mitte ette nähtud piirkonnas, sh märkidega liikluseks suletud territooriumil
6. võistlustel osalemise tagajärjel
7. kui sõiduk paiknes või sõitis võistlusteks või treeninguks eraldatud ja tähistatud alal |
14.05.2007 at 14:51 |
1 edit. Last edited 14.05.2007 at 15:01 by urmet
|
que |
Kindlustus rajapäeval
quote: urmet:
Praeguste Seesami tingimuste huvitavamad välistused:
1. kahju mis on tekkinud puudulikust õli või jahutusvedeliku tsirkulatsioonist
2. seoses sõitmisga mitte ette nähtud piirkonnas, sh märkidega liikluseks suletud territooriumil
/// 6. võistlustel osalemise tagajärjel
7. kui sõiduk paiknes või sõitis {võistlusteks või} treeninguks eraldatud ja tähistatud alal
Need kahjuks just välistavadki OT |
14.05.2007 at 18:17 |
|
HrHunt |
Kindlustus rajapäeval
Krt liising/kindlustus võiks sellise tooteni vaikselt küpsema hakata. Sest mis EWs senimaani on toiminud on üks suur keelamine käskimine poomine ja laskmine. Samas millegi heaga see ei lõpe kui rahval järest kõri kinni pigistada aga alternatiivne mitte luua kus lont sirgeks puhuda. Samas jõukus tõuseb ja tulemus ongi see et tartu talna peal näiteks 24h OT toimub. Ise ma veel suhteliselt mõistlik inimene aga ikkagist tekib vahest kiusatus mingi mõttetult kiire möödasõit sooritada, et hobused kapoti all niisama rohtu ei näsiks. Et seda vältida oleks valmis ka 1000+ eeku päevas mingi erikindlustuse peale magama panema, et saaks mõnel üritusel osaleda. Igaljuhul tuleb odavam kui eraldi rinkaautot pidada. Kui saladus pole mis firma kohta jaanus sõna võttis? Kui sama firma klient äkki läheks susiks ise ka et näha oleks et rahval huvi on.
HrHunt, obused läevad paksuks kätte
____________________________
|
15.05.2007 at 16:58 |
|
raimo_r |
Kindlustus rajapäeval
Ja mis siis saab kui liisingusse võetud ulmepill Opentrackil üle katuse keerata? Maksad oma liisingut rõõmsalt/kurvalt edasi aga üritustel oled pealtvaataja rollis ...
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
15.05.2007 at 20:56 |
|
HrHunt |
Kindlustus rajapäeval
Käisin suskisin Seesamit. Et kas lisaraha eest vms rajapäeva katet saab, juhul kui tegu pole võistlusega. Keskasteme inimene oli igati lahke ja mõistlik ses suhtes, aga kohe kui ülemise otsa kapitalistid mängu tulid, saadeti puu taha ära
Kas keegi muid firmasid sondeerinud pole ses suhtes, viimasel ajal?
____________________________
|
20.07.2007 at 12:46 |
1 edit. Last edited 20.07.2007 at 12:46 by HrHunt
|
matukas |
Kindlustus rajapäeval
quote: HrHunt: ...aga kohe kui ülemise otsa kapitalistid mängu tulid, saadeti puu taha ära ...
Järelikult pole nad kapitalistid, kui lisaraha ei taheta. Laisad ja mugava elu peal. Teenivad, raisad, liiga palju.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
20.07.2007 at 12:58 |
|
HrHunt |
Kindlustus rajapäeval
Käesolevaga teatan, et on toiminud läbimurre
"Oleme huvitatud allpool kirjeldatud riski vastu katet leidma, kuid peame natukene ennem uurima ja pärima.
Esmalt oleks vaja teada võimalikku mahtu ning ka potentsiaalsete klientide maksetaluvuse piire. Ka statistika kahjususe kohta poleks paha, kuigi võib arvata, et kui kindlustuskaitse sõidukil peal,siis juhi jalg muutub raskemaks ja ka kahjusus suureneb!"
Nüüd on küsimus kuidas seda asja edasi ajada. Pakuks järgmisi variante:
1) Kes on huvitatud võiks saata mulle mailile oma nägemuse, ja vastused eelpool
esitatud küsimustele, luban infot kasutada ainult statsi tegemiseks.
2) Saaks asjahuvilistega füüsiliselt kokku, arutaks.
3) Jahume siinsamas
Nüüd on see koht kus tuleb veidi tegutseda kuna on võimalus maailma paremaks muuta
Nii et võtke aga julgelt sõna, mis asjast arvate.
Minu isilik visioon oleks umbes selline - omavastutus 10% auto hinnast (et mitte makset üles ajada),
keerukam koht oleks nüüd see, et kas igakord kui on action peaks eraldi teatama, või
on "käi palju tahad" variant.
____________________________
|
28.09.2007 at 12:09 |
1 edit. Last edited 28.09.2007 at 12:12 by HrHunt
|
Silwer |
Kindlustus rajapäeval
Minul tekib küsimus et mis asi see arvestuse aluseks võetav "auto hind" on? Kuidas seda määratakse? Kes määrab? Turuhinna alusel? Sellest ei oleks mul kahjuks mingit kasu ja sama probleem tekib kõigil kes on oma autot suuremal määral ümberehitanud...
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
28.09.2007 at 12:19 |
|
HrHunt |
Kindlustus rajapäeval
quote: Silwer: Minul tekib küsimus et mis asi see arvestuse aluseks võetav "auto hind" on? Kuidas seda määratakse? Kes määrab? Turuhinna alusel? Sellest ei oleks mul kahjuks mingit kasu ja sama probleem tekib kõigil kes on oma autot suuremal määral ümberehitanud...
Seda asja nüüd ei oska kommenteerida. Minu huvi on just vähe või üldse mitte tuunitud liisinguauto kindlustamine. Mingi home made rocket on nagunii üks riski bisnis ja selle ehitab igaüks naguinii vastavalt oma cashi varudele. Ilmselt ka kindlustusandja ei tahaks ka neid asju päris samasse purki panna? Tuunitud masina puhul lisandub ju 100 lisariski, kasvõi see et vend keevitab garaazis vedrustuse valesti kokku ja paneb esimeses kurvis katust. Liisinguauto puhul on ikkagi suht kindel et asi on enam vähem sellel kujul nagu ta poest osteti ja omab ka mingit mõõdetavat turuväärtust.
____________________________
|
28.09.2007 at 12:27 |
2 edits. Last edited 28.09.2007 at 13:07 by HrHunt
|
rustang Moderator |
Kindlustus rajapäeval
Viimase Tabasalu "intsidendi" valguses hakkasin mõtlema - kui selle avarii üks osapooltest oleks olnud kallis liisinguauto, siis võinuks tõenäoliselt järgneda kahjunõuded ja võimalik kohtucase. "Ringrajakindlustuse" korral ei jätaks ilmselt kindlustaja samuti võimalust kasutamata kahjud kelleltki välja nõuda, mis seab omakorda nõudmisi korraldajale oma riskide maandamiseks ja samuti osalejale. Võimatu ei ole areng sinnamaani, et tuleb kindlustada korraldaja vastutus, mis viib korralduskulud üles. Tõenäoliselt ei ole liisingauto kindlustaja rajapäeval nõus OT tüüpi disclaimeriga, mis välistab kahjunõuded korraldaja ja osavõtjate vastu - või on?
Mujal maailmas kiputakse asi lahendama samamoodi nagu suvaline liiklusõnnetus tänaval, kus on võimalik keegi süüdi tunnistada jne. |
28.09.2007 at 14:20 |
1 edit. Last edited 28.09.2007 at 15:23 by rustang (Moderator)
|
Jesper |
Kindlustus rajapäeval
No see korraldaja mittevastutus on ehk võimalik ka kindlustuse tingimustesse kirjutada. Kuidas see tavapraktika on, kas näiteks kasko puhul nõutakse süüdlaselt kahjud sisse kui noh ütleme ma unustan parklas kässari peale panemata ja auto vajub mõnele liisingpillile sisse? Ega kindlustus muidugi ei jäta oma p****t võimalusel katmata, see on selge.
Kuidas "süüdlaste" leidmine päris võidusõidus käib? Või on seal puhtalt nii et igaüks teab mida tegema läheb ja lakub igal juhul oma haavad ise, ükskõik kui ilmselge juhtum poleks?
Rajakindlustus on imho halb idee, mina isiklikult küll ei vaja enda riskide maandamist sellisel moel. Auto on keskmisest way odavam kah pealekauba. (Täiendus: sain Rustangi postist valesti aru, korraldaja vastutuse kindlustus mitte kogu rajal oleva tehnika kindlustus, aga ei hakka väljaöeldut kustutama ka). |
28.09.2007 at 15:16 |
1 edit. Last edited 28.09.2007 at 15:48 by Jesper
|