register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Porsche 996.1 1998   1 2 3  
Poster Message
redbug
Porsche 996.1 1998
Olles aastaid selle foorumi lugeja, sai 2017 hooaja algul lõpuks ka ise vastav käik tehtud ning ringrajale sobivam aparaat muretsetud.

Auto valik oli väga keeruline protsess. Nii palju kui emotsioonid lubasid, püüdsin lähtuda siin foorumis välja õeldud tõest, et auto kulu ei ole tema hind vaid ostu ja müügihinna vahe + ülalpidamiskulud. Eelarve oli kõikuv, amortiseeruva vara korral oleks liisingu poole pöördudes see piir olnud ca 30k juures, mitte-amortiseeruval välja ostes kuni 20k.

Teismelisena minu postri autoks olnud BMW E46 M3 oli esimeseks sihiks. Auto hinnad olid 2016 aasta lõpus-17 alguses küllaltki madalad, kuid mida rohkem süvenesin kuluosade hindadesse ja remondi omapärasse, tundus ülalpidamine liialt kallis. Paar märksõna olid tavaliste sillaosade saadavus, pidurikettad, -klotsid jne kulujupid. s54 mootori puhul lahkasin ka selle vigasid. Peale paari DIY saale vahetuse teema lugemist tundus, et Eestis ei ole töökoda kelle tähelepanu detailidele oleks piisav, et see töö tehtaks 100% tehase juhendit järgides(nt poltide pingutamine ühe katkematu keeramisega ette nähtud kraadid). 8000+ pööret käiv vabalthingav mootor oleks muidugi äärmiselt magus olnud...

Veidi maisemaks tulles olid kaalukausil ka Golfid. Nimelt Golfi 7. põlvkonna GTI ja R, mõlemad on kirjanduses väga kiidetud mudelid. Sel hetkel olid need autod 1-2a vanad. Golfi idee sai kiire lõpu, vaadates palju maksavad 3-4a vanad GTI-d ja R-d. Ca 10k eur hinnalangus paari aastaga polnud kindlasti see mida otsisin. Sellise hinnalanguse eest oleks tol ajal veel ühe E46 m3 saanud soetada.
Siingi foorumis figureerinud Megane RS-d jäid kõrvale eelkõige hilisema auto edasimüügi olukorrale otsa vaadates.

Edasi jõudsingi Porschede juurde. Mõnda aega olin 968-t vaadanud kui väga ilusat autot, samuti olid need just mingi aeg tagasi oma hinnakaare alumises punktis olnud. Otsima asudes pidin muidugi tõdema, et need alumise punkti autod olid kõik kadunud. Hinnad olid sarnased 996 mudelitega, mille suutlikkus on teisest klassist. 996 oli oma välimuse poolest mulle sel hetkel veel vastumeelne, kuid mitte enam never tasemel. 2016 teises pooles olid ilmunud juba esimesed 996 ülistavad kirjatükid ning ka youtube-s olid mõnedki ülipositiivse hoiakuga review-d üleval. Sellega seoses hakkas mulle meenuma kuidas 2010 aastal piilusin autod.ee-s ca 12k eur eest müügil olnud 964-ja (ei pea vist mainimagi, et 2016 olid 964 hinnad juba kordades teisel tasemel).

Niisiis olin jõudnud otsaga Porsche 996 juurde. Võiks õelda, et lugesin vist terve interneti läbi. Kõik peamised foorumid: rennlist, 911uk, pistonheads, renntech; kuulsate 996 mootori parandajate(LN Engineering/Flat Six Innovations USAst ja Hartech UKst) arvamused. Hartechil on avaldatud 70+lk kirjateos antud mootori probleemidest ja generatsioonide erinevustest. LN Engineeringu infot pidi peamiselt välja noppima Rennlisti foorumi teemadest. Eesti ekspertidega eriti ei rääkinud, kuna arvasin et siin lihtsalt puudub piisav statistiline valim kaugemale ulatuvate järelduste jaoks. 2018.03 seisuga on Eestis arvel 30 996 Carrera't vahemikust 1998-2004.
996 läbis ka ülalpidamiskulude testi. Kulujupid tõeliselt odavad (nt õõtshoovad alates 50 eur/tk, piduriketas brembo toodanguna ca 70eur tk, klotsid alates 35, sidurikomplekt 2-300 ja kahemassiline hooratas ca 400 jne).

Suurimaks probleemiks jäigi mootor. Kui sellega peaks midagi juhtuma ootab ees 6-10k eur suurune väljaminek. Kuna mootori remont oleks suurem kulu kui auto kere- ja sisutööd kokku, sai valiku peamiseks kriteeriumiks heas korras mootor. Tähtsuselt järgmisteks nõudmisteks oli esimese generatsiooni(kindlasti mängis siin suurt rolli ka eelarve) auto ja eelistatult eriti varajane cable throttle variant. Varajased autod peaksid olema lisaks paremale mootori vastupidavusele ka kuni 100kg kergemad facelift mudelitest ning väheke kergemad milleeniumi vahetuse autodest. 996.2 plussideks loetakse jällegi rafineeritumat olekut, 40% jäigemat kere ja mootoril paremat mid-range ala. Iseasi on see, kas hobiautol otsida rafineeritust või peaks iga sõit olema elamus..

Euroopas ringi vaadates jõudsin Leedus üleval olnud kuulutuseni.
Autol oli tol ajal mulle väga vastumeelne punane värv koos jubeda toonklaasi ja tumedate velgedega. Kuid ega värv siis sõida...
Kuulutuse piltidest mõned:




Leedu omanik oli 90te autoärikas, kes tänaseks päevaks oli juhtimiskoolituste juurde jõudnud. Elas talvisel ajal Floridas ja tõi sealt huvitavaid autosid, mis silma hakkasid. Enne odavate 996te ajastut olid põhilised olnud BMW hainina 6. seeria ning hetkel oli hoovis 3 vanemat Land Rover Defenderit..
Leedule tüüpiliselt oli tegu Coparti oksjonilt pärit neljarattalisega. Müüja saatis oksjoni võitmise aruande, kus olid ka pildid.
red996front1_d977d3ac8ddd7953589e0d6fa54bcd86fad8100c1red996front2_1f6488faf7a9fb3bc27a16eff9ef8ae984e14dd91
Carfax ja Autocheck aruanded olid okeid ning toetasid kerge avarii teooriat, mida ka piltidelt näha.

Esimesed emotsioonid autot vaatama minnes väga positiivsed polnud. Avariis purunenud plastidest olid mitmed asendamata, kuigi need ei maksa eriti midagi. Välja paistis lohakas parandustöö...
Positiivne oli aga auto tehniline pool. Mootor tegi nii külmalt kui soojalt ideaalset häält. Selle auto üks tüüpvigadest - paisupaak - nägi välja värske. Õli ja jahutusvedelikud olid ilusad. Autole oli paigaldatud ka lisaradikas ette. Klotsid-kettad olid eeskujulikud ja kvaliteetsetelt brändidelt. Ühesõnaga tundus tegu olema eelmises elus hooldatud isendiga.
Sõiduproov toetas esmast arvamust tehnilisest seisukorrast. Auto tundus tihkema sõiduga kui mu mõni aasta vana premium klassi pereauto. Porsche saigi peale 6 tunnist vaatamist ära ostetud.

Kodus uurima hakates leidsin auto eelmise omaniku Rennlisti foorumist ja sain ka selgust tehtud tööde osas..
Autole oli paigaldatud:
Tuuningvidinatest
FVD Brombacher X pipe katalüsaatorite komplekt
FVD(Dansk) Export variant summutid
Magnetiga õlipunn(aitab avastada IMS laagri probleeme)
Kolmas radiaator ette keskele
Madalama temperatuuriga termostaat - aitab vähendada ülekuumenemise riski
Torque solution mootoripadjad
Hooldusvidinatest
Ketipingutid
Sidur
Veepump
IMS laager

Auto oli uuena müüdud New Orleansi esindusest Lousianas ning kogu oma elu sealkandis veetnud. Suure tõenäosusega polnud auto kunagi ühtegi miinuskraadil käivitust läbi elanud ja seda pole juhtunud ka minu käes olles.
Paar pilti enne avariid Baton Rouge Cars and Coffee üritustelt
922226_449235121837564_1572314594_o1919998_449234818504261_1317536197_o1
857123_421637331264010_1705080958_o1


2017 hooaeg
Esimene emotsioon autost oli pigem postiivsusele kalduv neutraalne(ehk vastas ootustele). 2017 jooksul käisin vast ca 4x teisipäevastel autode rajaõhtudel. Seal sain aru, mida see auto tegelikult tähendab. Selle auto võimetest jääb tänaval sõites kindlasti rohkem kui pool kasutamata. Kuna autol on ainukeseks juhiabi süsteemiks ABS siis esimesel aastal oli pidev hirm ülejuhitavuse ees.
2017 aasta parim ringiaeg oli 1:35,18
2017pb_Race_Chrono1


2017 aasta hooajal andsin raja sõidule sõrme aga see võttis käe.

2018 hooaeg
2018 kevadel oli garaazis järgmine vaatepilt
20180415_145145
Rajasuutlikkust parandavad vidinad:
Federal 595 RSR tänavalegaalsed slikid
X51 paketi karteripõhi
Motul RBF660 pidurivedelik
Ferodo DS2500 piduriklotsid
Roostevaba rüü sees pidurivoolikud
Redline Water Wetter jahutusvedeliku lisand
Aragosta GT3 Coilover set koos gt3 tugilaagritega pärit antud GT3 alt. GT3 tugilaagrid andsid võimaluse esisilla kaldeid palju suuremas ulatuses reguleerida. Aragosta on asutatud kahe hollandlase poolt kes täna on tuntud Moton/AST toodanguga. Toodavad nad endiselt paljuski Motoni komponentidele tuginedes. Meie jaoks on tegu tundmatu brändiga kuna peamine sihtturud asuvad aasias. Saksa Ebay kuulutusest võis lugeda, et antud komplekti hinnaklass on ca 3550 eurot. Müügis oli see komplekt TÜV sertifikaadi puudumise pärast.
Vedru specid on
esimesed (626,04lb/in; 109,63N/mm) 996.1 gt3 originaalis ees 200lbs/inch
11,18kg/mm
80 tender 2kg/mm
tagumised
13,24kg/mm(746,57lb/in; 131,65N/mm) 996.1 gt3 originaalis taga 370lbs/inch
70 tender 4kg/mm

Enne vedrustust
20180107_161508_3

Peale vedrustust
received_238221610368066_3


OT54 05.05.2018

Enesekindlalt läksin 2018 mais toimunud Opentrackile, kus lootsin eelmise aasta lõpuga võrreldes hoobilt vähemalt 5 sekundit parema aja paugutada. Enne üritust käisin Prorehvis silda reguleerimas ning ette sai 3,2 kraadi camberit, taha natuke mõistlikum number. Kohale jõudes keerasin tagant maksimaalse jäikuse peale ning esimesed 5 klikki maksimum jäikusest. Tagumise otsa jäigemaks tegemine pidavat ju sissekeeramist parandama.
Läks teisiti. Esimesed pool päeva sõitsin ca 3 sek aeglasemaid numbreid kui aasta varem ja ei suutnud mõista, mis viga on. Viimaseks sessiooniks leidsin rütmi ja hakkas tekkima arusaamine autost. Iga kiire ringiga langes ajast sekund kuni vastu tuli ruudulipp.
Parim aeg 1:34,37(transponderi järgi)
2018_OT54_Race_Chrono1

Juunis, ühel teisipäeva õhtul, sõitmas käimine ajaparandust ega arengut ei toonud.
Sel ajal kruttisin igapäevaselt vedrustuse seadeid, kuna põrkava autoga ei ole tore sõita. Ühte ega teistpidi keeramine otseselt midagi ei parandanud. Lõpuks süüdistasin põrkamises amorte ja otsisin aktiivselt nende rebuildimise võimalust. Enne OT55 said lõpuks auto kõrgused paika pandud vastavalt GT3 specile. Samuti keerasin ka nurgakaalud paika. Peale muudatusi käisin järjekordselt Prorehvis silda reguleerimas. Muraka kommentaar proovisõidul oli, et auto põrkab hoopis rehvide peal. Käisin jäikuse reguleerimise uuesti üle ning avastasin, et olen esimesi amorte vastupidi keeranud. Kui omateada sättisin eest kui tagant maksimaalselt pehmeks, siis esimesed olid tegelikult maksimaalselt jäigad ja vastupidi. Pehmemaks keeramine likvideeris kohe ka põrkamise ning sõidumugavus oli siis praktiliselt sama(või isegi parem) kui aasta varem standard vedrustusega.

OT55 22.07.2018
Tänava seaded olin paika saanud kuid rajale minnes keerasin jälle tagant max jäigaks. Seetõttu oli iga üritus teha trailbrakingut sellise tagajärjega.
ot55
Pildil efektne aga kiirele kulgemisele see kaasa ei aita.
Parim aeg 1:34.855(transponderi järgi)
2018_OT55_Race_Chrono1


Läbimurre saabus augusti algul, ühel teisipäevasel raja õhtul. Keerasin esimestega võrreldes tagumised amordid ühe kliki pehmemaks. Sõidutundes oli vahe tohutu. Auto püsis palju kindlamalt teel ja polnud enam nii närvilise olemisega. See kajastus kohe ka ringiajas, mis paranes ca 2,4 sek eelmisest parimast ajast. Endale tundus, et hoidsin lihtsalt natuke julgemalt peal. Parim tagasirge lõpu kiirus tuli 190.
Parim aeg 1:32,07 racechrono järgi. Racechrono jaoks ma välist GPSi ei kasuta, kuid tundub et mu 2,5a vana Samsung S7 saab ülesandega enamvähem hakkama. Racechrono ja transponderiga mõõdetud aegade vahe on enamasti sajandikes. Suurema erinevuse puhul on error ka Racechrono-st näha.
07_08_Race_Chrono1
Siin avastasin aga järgmise probleemi oma sõidus. Ma pidurdan hoolimata suurematest kiirustest liiga vara. Enamikes kurvides vajutan juba esmase pööramise hetkel kergelt gaasi, kuna vastasel juhul langeks hoog päris ära.

Hooaja parim aeg pärineb enne viimast Opentracki teisipäeva õhtust. Kaur sõitis 997.2 C4S-ga taga ja oli ühtlasi motivaatoriks mitte liialt muneda. Tuli isiklik rekord:
1:30,67 Hea aja tegi peamiselt viimase kurvidekompleksi ühtlaselt hästi läbimine. Tagasirge kiirused on päris kesised olnud.

04_09_Race_Chrono1


OT56 09.09.2018
Võtsin plaaniks auto tagant veel ühe kliki võrra pehmemaks keerata. Enda meelest ka keerasin, kuid õhtul tänavaseadet tagasi sättides meenus, et soovisin otsese võrdlusmomendi jaoks esimese sessiooni teha vana seadega ning järgmisel kliki võrra tagant pehmemaks keeratuna. Seda järgmist ei tulnudki - sõitsin terve päeva sama vana seadega. Kurvi sisse pidurdamisel muutusin julgemaks ja pära kerge liikumine ei valmistanud enam ehmatusmomente. Sellele oli lihtne ravi - tuleb gaasi peale tallata ja auto taltub. 1:31,.. aja sõitmine muutus arusaadavaks tegevuseks.
Parimaks ajaks tuli 1:31,308(transponderi järgi)
OT56_best_Race_Chrono1

Oli mitu ringi kus olin enne kahte viimast kurvi 1:30,.. graafikus aga ei õnnestunud ikkagi see. Kas lasin paar viimast kurvi lõdvaks
OT56_sirge_Race_Chrono1

või tegin spini
OT56_spin_Race_Chrono1


2018 aasta jooksul olen seega käinud kuus korda Auto24ringil ja korra möödaminnes Tabasalus. Ferodo Ds2500 klotsid pole siiamaani veel läbi kulunud - ca 1/3 on tänaseks klotsi veel järgi. Rehvid peaksid veel kenasti 2 rajapäeva vastu, siis hakkaksid tagumiste rehvide välisääred siledaks kuluma. Arvatavasti sõidan ma ürituse kohta tunduvalt vähem kiireid ringe kui enamik aga ise olen kulupoolega päris rahul.
Vähesele kulule aitab kindlasti kaasa ka auto kaal, mis suhteliselt tühja paagiga on 1350kg. 30 kg rohkem kui varajased 996-d välja reklaamitud on.

Mis seal salata, auto on ajaga saanud päris südamelähedaseks. Eriti toore sõiduelamuse ja vanatehnika tunde tõttu on iga kasutuskord sündmus. Autoga harjumine võttis peale ostu siiski mõned kuud aega. Vahegaasi nõudvat autot pole mul varem olnud ning viimane manuaal oli aastaid tagasi.
Samuti oleks raske rohkem elamusi pakkuvat mootorit ette kujutada. Tippvõimsus saabub 6800 pöördel ning piiraja sekkub 7200 peal, ehk siis mida pikemalt käiku lõpuni lasta seda paremaks läheb. Uue aja mootorid, kus üritatakse pöördemoment võimalikult madalale tuua, selliseid emotsioone pakkuda ei suuda. Miinusena võibolla, et käigud on liiga pikad. Teine käik lõpeb gpsi järgi 110 kandis, kolmas 160 jne.

Tagantjärele tarkusena soovitaks rajasõitu alustada aeglasema autoga. 10-15-18 aastat vana Renualt Clio RS tüüpi auto suudab ilma igasuguse kahtluseta esimesed paar aastat pakkuda rajal samaväärset närvikõdi. Knowhowd ja tuuningvidinaid on meeletult ja jooksvad kulud on veelgi madalamad. Mootorite vastupidavusest pole aimugi aga need autod poleks nii populaarsed kui seal tõsiseid probleeme esineks. 10+a vana Clio amortisatsiooni periood peaks samuti tänaseks juba lõppenud olema.
Nt taoline:


Mis edasi?
Tahaks ära proovida Roland Kussmaul'i poolt soovitatud sillaseaded 996le.

Front Axle
Toe unpressed total +5’
Toe difference angle at 20° lock -1° 20’ ± 30’
Camber -2.5° ± 5'
Max. difference, left to right 5’
Caster 8° ± 30'
Max. difference, left to right 30’

Rear Axle
Toe per wheel +17’ ± 2'
Max. difference, left to right 5'
Camber -2.3° ± 5'
Max. difference, left to right 10'

997 GT3 piduri peasilinder tundub mõistlik uuendus. Hoolimata rüüs pidurivoolikutest ja Motuli kangemast pidurivedelikust on pedaalitunnetus ikka kuidagi kummine.
Võibolla peaks ka stabikad välja vahetama aga seda näitab tulevik. Kõigepealt tuleks stabiilset 1:30 sõitma hakata ning piiluda 1:29-sse.
19.09.2018 at 12:56 1 edit. Last edited 19.09.2018 at 12:58 by redbug
rustang
  
Moderator
Porsche 996.1 1998
996 on huvitava disainiga auto, mu oma silm on ka aastate jooksul selle kujundusega täiesti ära harjunud - see mis 5a tagasi oli täielik no-no on tänaseks põnev retro.
Samuti lahe, et oled asja põhjalikult läbi uurinud ja 996 võlud ning valud kogu detailsuses endale selgeks teinud.
19.09.2018 at 13:48
peep
 
Moderator
Porsche 996.1 1998
Hea projekt ja ülipõhjalik sissejuhatus teemasse ! See auto on just paras kombinatsioon tänava- ja rajapäeva autost. Ja värvil pole viga midagi, kena.

Ma ise kaaluks järgmise sammuna rajale sobivamat istet. Kui oled mugavalt ja kindlalt fikseeritud siis see annab üllavalt suure efekti.

Edu ja mootorile pikka iga ! ;)

19.09.2018 at 13:51
redbug
Porsche 996.1 1998
Mootorist rääkides toob september häid uudiseid. Selle kuu Total911 teatab, et Porsche on alandanud M96 mootorite hindasid 50% võrra. See on siis hind komplektse shortblock mootori eest ilma lisaseadmeteta. Sisaldab kõike, mis kahe plokikaane vahele jääb. Seda arvesse võttes hakkab mootori risk ära hajuma.

Sihtotstarbelisema istme mõte on peast läbi käinud, kuid pääs taha peab alles jääma. Suviti näeb auto keskmiselt iga paari nädala tagant nelja reisijat.
20.09.2018 at 12:45 1 edit. Last edited 20.09.2018 at 13:56 by redbug
Henri_
 
Porsche 996.1 1998
Väga hea sissejuhatav postitus autole!

Kas kuskil on lisainfot, et millised konkreetsed variandid sellise allahindluse said ning kas iga esindus saab neid sedasi müüa? On "alumine ots" kõigil M96 mootoritel sama ning sobib nii 996 kui ka 997 vastavatele mudelitele?

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
20.09.2018 at 15:10 2 edits. Last edited 20.09.2018 at 15:16 by Henri_
hall
 
Porsche 996.1 1998
quote:
Henri_: Väga hea sissejuhatav postitus autole!

Kas kuskil on lisainfot, et millised konkreetsed variandid sellise allahindluse said ning kas iga esindus saab neid sedasi müüa? On "alumine ots" kõigil M96 mootoritel sama ning sobib nii 996 kui ka 997 vastavatele mudelitele?

996, 997.1 ja 997.2 on kõik erinevad asjad. GT ja turbo veel eraldi lugu.

Aga kui see short mootori hinnaalandus ka siia kanti jõuaks oleks tore küll. Mul täna-homme saabumas üks 996.2, mille kohta tean diagnoosi, et “mootoris on mingi hääl” :)


____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
20.09.2018 at 19:41 1 edit. Last edited 20.09.2018 at 19:44 by hall
rustang
  
Moderator
Porsche 996.1 1998
See mootori hinnalaks -50% võib lühemas perspektiivis mõnel hülssimisega tegeleval firmal käivet kõvasti mõjutada...
20.09.2018 at 21:19
redbug
Porsche 996.1 1998
quote:
Henri_: Väga hea sissejuhatav postitus autole!

Kas kuskil on lisainfot, et millised konkreetsed variandid sellise allahindluse said ning kas iga esindus saab neid sedasi müüa? On "alumine ots" kõigil M96 mootoritel sama ning sobib nii 996 kui ka 997 vastavatele mudelitele?

Ikka m96 peab mootori koodiks olema. Selguse huvides, siis 997, Cayman ja 987 Boxster kasutasid m97 tähisega mootoreid.
Lisaks tuli vähemalt varem oma vana mootoriplokk esindusse tagasi anda või jätsid niikauaks pandiraha sinna kuniks ümber viskad.
20.09.2018 at 21:46 1 edit. Last edited 21.09.2018 at 11:14 by redbug
Henri_
 
Porsche 996.1 1998
wikipedia ja muu internet lihtsalt ütleb, et 239kW 997 on ka M96 mootoriga. Eritähisega M96.05. Lisaks veel 2005-06 Cayman.

Probleemiks see sama IMS bearing.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
21.09.2018 at 11:42 2 edits. Last edited 21.09.2018 at 11:44 by Henri_
redbug
Porsche 996.1 1998
quote:
Henri_: wikipedia ja muu internet lihtsalt ütleb, et 239kW 997 on ka M96 mootoriga. Eritähisega M96.05. Lisaks veel 2005-06 Cayman.
Probleemiks see sama IMS bearing.

Siiamaani on räägitud odavamatest shortblockidest siiski 996/986 kontekstis. Kuskil oli ka mootorite aastate vahemik välja toodud, mis lõppes mäletamist mööda 2005 aastaga. Usun, et kui veelgi täpsemalt seda kaevata leiab ka mootorikoodide vahemiku.
M96.05 paistab ülemineku versioon olema. Kas shortblocki kood on muidu sama mis varasematel?
21.09.2018 at 13:18 1 edit. Last edited 21.09.2018 at 13:21 by redbug
hall
 
Porsche 996.1 1998
quote:
Kas shortblocki kood on muidu sama mis varasematel?

Mul oli 2004 dets tootmisajaga 997 (ehk siis täitsa 997 tootmise algusest) ja sellele küll 996 mootori odavam short engine ei sobinud.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
22.09.2018 at 11:44
priitpo
Porsche 996.1 1998
quote:
peep: Hea projekt ja ülipõhjalik sissejuhatus teemasse ! See auto on just paras kombinatsioon tänava- ja rajapäeva autost. Ja värvil pole viga midagi, kena.

Ma ise kaaluks järgmise sammuna rajale sobivamat istet. Kui oled mugavalt ja kindlalt fikseeritud siis see annab üllavalt suure efekti.

Edu ja mootorile pikka iga ! ;)



Tõesti tubli selgitus auto juurde jõudmiseni ja ülevaade tehtust/plaanidest...

100% ühinen Peebu arvamusega istmest - oma kogemusele (auto ju sarnane) põhinedes kukkus ringiaeg 0.8-1 sekundi võrra. Ja istme vahetuseks (4 polti ja 1 pistik) läheb peale mõningast harjutamist max 10min.
24.09.2018 at 13:58
hall
 
Porsche 996.1 1998
quote:
Henri_:

Probleemiks see sama IMS bearing.

Lisaks sellele vaata ka märksõna “cylinder problem” või “cylinder crack”.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
24.09.2018 at 17:13 1 edit. Last edited 24.09.2018 at 17:15 by hall
Taavi
Porsche 996.1 1998
Mis aega selline masin keskmise juhi käes nö tänavaslikiga sõita võiks Pärnus parimal juhul, teoorias u. 1.28? Kas oled ka mingi numbri eesmärgiks seadnud?
26.09.2018 at 14:10 1 edit. Last edited 26.09.2018 at 14:13 by Taavi
redbug
Porsche 996.1 1998
quote:
serõi:
quote:
Henri_:

Probleemiks see sama IMS bearing.

Lisaks sellele vaata ka märksõna “cylinder problem” või “cylinder crack”.

Kui juba jutt tehniliseks läks, siis annan ka paar mõtet edasi..

IMS
IMS laagrit ma ausaltõeldes eriti probleemiks ei nimetakski. Pigem on tegu hoolduse hulka kuuluva tööga nagu mõnel muul autol näiteks hammasrihma vahetus.
Laagri vahetuseks kasti eemaldamine võtab aega ca 2h(vähemasti mu mehaanik ütles nii ja kiitis kui lihtne ligipääs seal on), sidur ja hooratas eemaldada ning ongi IMS käes. Üle 6h ei tohiks kokku kuluda. Laagri enda jaoks on olemas vägagi taskukohased võimalused otse tootjalt. SKFi keraamiliste laagritega vastupidavam asendus maksab alla 100 euro.
USAs oli IMS laagrite teemal kunagi ka class action lawsuit. Seal tehtud statistika väidab, et üherealiste laagrite purunemise tõenäosus on 8% ja kaherealistel laagritel alla 1%. Kaherealised laagrid muutusid üherealiseks kuskil aastal 2000, kuid mingit kindlat kuupäeva pole selle kohta leidnud.(isiklikult arvan seost olema mudeliaastatega. 2001 mudeliaasta tootmist alustati eelneval aastal)

Silindrid
Kolbide/silindrite teemal võiks googeldada Bore scoring. Isegi ilma ühegi täpsustava lisandita tuleb hordides probleeme m96/97 mootoritega seotult. Ma olen aru saanud, et hilisematel m96 ja m97 mootoritel on cylinder crack tulemus peale Bore scoringu eiramist. Bore scoringu põhjuseks võib lugeda ebasobivat kolbide kattematerjali valikut - väga hilised 3.4 ja kõik 3.6-3.8 mootorid on plast kattega kolbidega, mis kipub kõrgema temperatuuriga, kui õlikiht silindri seinal on õhuke, pehmeks muutuma. Tavaliselt tekib probleem teises silindrireas, 4-6 silindriga. Seda seepärast, et jahutusringilt saabunud jahutusvedelik siseneb mootorisse esimese silindrirea poolelt ning väljub teisest silindrireast. Termostaat/temperatuuri andur on aga mootorisse siseneva n-ö jaheda poole peal - siit ka põhjus jahedama termostaadi paigalduseks.
Kui pikka Hartechi kirjateost ei viitsi läbi lugeda siis siin teemas on Baz Hart Hartechist lühidamalt selgitanud materjalide probleeme jne: http://911uk.com/viewtopic.php?p=1110625&P=110365

Tagajärjed: effects will be...
- sooty/oily tailpipe Teise silindrirea summuti ots on standardväljalaske puhul juhipoolne
- excessive oil consumption (is there a 'normal' figure to base this on?) Minul oli 2017 aasta ca 11 000km õlikulu null. Sama on ka selle aasta 5000km jooksul. See muidugi ei tähenda, et kui 10k km jooksul korra natuke peale peab valama, kohe midagi viga on.
- knocking noise at idle Võib googeldada piston slap.

- gradual degradation in power as cylinder compression is lost
Väidetavalt juhtub kogu paha siis kui sõita nagu vanaema. Kõrge käigu ja madala pöördega ei löö veepump jahutusvedelikku piisava survega ringi ja iga kiirendus on nagu mootori piinamine. Sõites tempokalt ja hoides sooja mootoriga pöördeid 2500-3000 kandis ning kiirenduseks vähemalt 3000 on jahutusvedeliku vool piisav ümber silindri kuumade kohtade tekke ärahoidmiseks. Sarnaseid soovitusi olen tegelikult lugenud ka õhkjahutusega mootoritega sõitmise kohta.

Bore scoring praktiliselt ei puuduta enamikke 3.4 mootoreid, kuna kolvid on kaetud metalse kattematerjaliga, mis on temperatuuridele vastupidavam. Küll aga vajuvad 3.4 mootori silindrid ovaalseks, mis lõpeb praoga silindriseinas või lausa sealt irduva D kujulise tükiga. Esmane tundemärk peaks samuti olema üleliigne õlikulu. Sellele probleemile on olemas lahendus. Mootori ümber ehitamine closed deck'ile nagu on Turbo ja GT3'e Mezger'i mootoritel:

Hinnaklass ca 100eur silindri kohta ümmarguseks hoonimise ja rõnga paigalduse eest. See eeldab jällegi, et mootor on täiesti pilbasteks lammutatud..
Probleeme on olnud ka plokikaante pragudega. Siin olevat põhjuseks millalgi '99a tehases aset leidnud tulekahju, mille tõttu hakati plokikaani allhankena tellima. Tänaseks päevaks peaks muidugi olema 99% juhtudest praak välja tulnud.

See võiks olla lühikokkuvõte mõnest fataalsema loomuga levinumast probleemist, mis m96te vaevab. Pikemalt saab lugeda nt 70+ lehekülje peal esimeses postis mainitud Hartechi kirjateosest.

NB! Ükski neist probleemidest pole tegelikult nii levinud, kui internetist lugedes mulje jääb ja päris palju on liikvel ka autosid mille kilometraaz on üle 300 000. Nende probleemide tõttu ei peaks auto küll ostmata jääma. Millisel huvitavamal autol neid probleeme poleks?
26.09.2018 at 14:36
redbug
Porsche 996.1 1998
quote:
Taavi: Mis aega selline masin keskmise juhi käes nö tänavaslikiga sõita võiks Pärnus parimal juhul, teoorias u. 1.28? Kas oled ka mingi numbri eesmärgiks seadnud?

Kui ma kasutaja Priitpo isikut õigesti arvan siis tema 1:28 alguse aeg, sarnase auto kuid oluliselt võimsama mootoriga, jääb kättesaamatuks. Ilmselt oskab ta kommenteerida, kui palju tema ajas veel varu on?

Konkreetset eesmärki, endale aja osas seadnud ei ole aga tahaks arvata, et 1:28 lõppu võiks hea juhi käes auto ära sõita.
26.09.2018 at 15:19
rustang
  
Moderator
Porsche 996.1 1998
quote:
redbug: SKFi keraamiliste laagritega vastupidavam asendus maksab alla 100 euro.

quote:
redbug:Kulujupid tõeliselt odavad (nt õõtshoovad alates 50 eur/tk, piduriketas brembo toodanguna ca 70eur tk, klotsid alates 35, sidurikomplekt 2-300 ja kahemassiline hooratas ca 400 jne).


Huvitav kust neid juppe selliste hindadega saab?
26.09.2018 at 16:04
hall
 
Porsche 996.1 1998
quote:
Ükski neist probleemidest pole tegelikult nii levinud, kui internetist lugedes mulje jääb ja päris palju on liikvel ka autosid mille kilometraaz on üle 300 000. Nende probleemide tõttu ei peaks auto küll ostmata jääma. Millisel huvitavamal autol neid probleeme poleks?

Samuti on levinud arvamus, et küsimus pole mitte selles, kas see silindriseina häda ilmneb, vaid millal ta ilmneb. Ja kui mootori remont sellisel juhul maksab ligi pool sellest, millelt auto hinnatase algab, siis on ikka märkimisväärse murega tegemist.

Ja ma ei tea mitte ühtegi teist huvitamamat autot, millel nii massiliselt nii kallis probleem esineks.

Aga et mitte kõlada negatiivselt, siis sellest hoolimata mulle 996/997/991 meeldivad ikkagi väga :)

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
26.09.2018 at 17:57
priitpo
Porsche 996.1 1998
quote:
redbug:

Kui ma kasutaja Priitpo isikut õigesti arvan siis tema 1:28 alguse aeg, sarnase auto kuid oluliselt võimsama mootoriga, jääb kättesaamatuks. Ilmselt oskab ta kommenteerida, kui palju tema ajas veel varu on?


Isik õige. Kõikide tegurite väga positiivsel kokkulangemisel lihviks oma aja vast sinna 1:27,5 kanti. Aga oma juhioskusi erapooletult hinnata ei julge - pole lihtsalt ühegi teadjamehe koolitusele sattunud.
26.09.2018 at 17:59
redbug
Porsche 996.1 1998
quote:
rustang:
Huvitav kust neid juppe selliste hindadega saab?
Mida sa täpsemalt silmas pead?
IMS laagri saab otse SKFist. Mul on märkmetes paar laagri tüüpi kirjas, kuid võid ka Carmuse Eero käest üle küsida.
No-name õõtsasid pakutakse Ebays isegi €150/4tk. Brändiga toode on siiski ca €80-€100/tk.
Pidurikettad ja -klotsid on nt ladu24 lehel mainitud hinnaklassis
Siduri ja hooratta komplekt
26.09.2018 at 18:23 1 edit. Last edited 26.09.2018 at 18:26 by redbug
peep
 
Moderator
Porsche 996.1 1998
Ma pakun, et mootori probleem on 996 ja 997.1 hindadesse sisse arvutatud. Ehk seda tuleks võtta pigem võimalusena maksta auto eest kahes osas. :D
26.09.2018 at 19:39
Ivalo
 
Porsche 996.1 1998
Osadel mudelitel vähemalt pidi saama vana katkise ploki tagasisaatmisel uue poole hinnaga.
Detaile saab ilmselt esindusest küsida. Eks Porsched ole üle keskmise palju rajal aga mootoriprobleeme tundub kah üksjagu olevat, ka uuematel mudelitel (nagu Peep mainis, paar vahetusmootorit on ilmselt auto hinnas, seega ilma garantiita uuemat osta ei maksa vist :)).
26.09.2018 at 19:51 1 edit. Last edited 26.09.2018 at 19:52 by Ivalo
hall
 
Porsche 996.1 1998
See 996-e short engine ca €8k ja 997.1 short engine ca €15k eeldabki juba seda, et vana läheb vahetusfondina tagasi. Need toodud hinnad on ca kolme kuu tagused letihinnad Eestis.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
26.09.2018 at 20:03
hall
 
Porsche 996.1 1998
quote:
Teismelisena minu postri autoks olnud BMW E46 M3 oli esimeseks sihiks. Auto hinnad olid 2016 aasta lõpus-17 alguses küllaltki madalad, kuid mida rohkem süvenesin kuluosade hindadesse ja remondi omapärasse, tundus ülalpidamine liialt kallis. Paar märksõna olid tavaliste sillaosade saadavus, pidurikettad, -klotsid jne kulujupid. s54 mootori puhul lahkasin ka selle vigasid. Peale paari DIY saale vahetuse teema lugemist tundus, et Eestis ei ole töökoda kelle tähelepanu detailidele oleks piisav, et see töö tehtaks 100% tehase juhendit järgides(nt poltide pingutamine ühe katkematu keeramisega ette nähtud kraadid). 8000+ pööret käiv vabalthingav mootor oleks muidugi äärmiselt magus olnud...

Selle lõigu peale olen nüüd veidi mõelnud, aga välja pole mõelnud :) Kõigepealt kuluosade teema. Kuna mul on ka selline auto olemas, siis ei suuda ma küll kuidagi mäletada, et selle kuluosad (õõtsad, rattalaagrid, kettad, klotsid jms) kuidagi märkimisväärselt kallid oleks... Ja saaleprobleem tundus olevat mingi esimeste aastakäikude Usa turu mudelite probleem. Seda saaleprobleemi pigem puudumist kinnitavad ka empiirilised :) vaatlused ringradadel, kus s54 mootorite purunemised on pigem harvad.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
26.09.2018 at 20:13
bagiauto
 
Porsche 996.1 1998
S54 tahab saada tugevamaid kepsupolte, kui tehas neil kasutab ja pole mingeid muresid.
26.09.2018 at 21:07
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Porsche 996.1 1998   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.