Poster |
Message |
-XR- |
E46 M3 rajaautoks ?
Mis siitkandi rahvas E46 M3 pemmist arvab?
Käisin paariga proovisõitu tegemas. Sõiduomadused on küll superhead ja minek ning dünaamika,
kuid põhiküsimus on just see, et kas rinka jaoks tasub SMG võtta või mitte?
Rooli tagant hoobadega vahetus oli küll jube mõnus, kuid kuidas ta vastu peab ning kas ta ka piisavalt kiire on?
Edaspidi oleks plaan kogu sisu minema visata, väike toruraam ehitada ning loomulikult korvistmed koos neljapunkti vöödega.
Vedrustus ning väljalase läheksid ka ringi tegemisele. Lisaks strutbarid ja jäigad stabikad jne..
Ma pole põmst kunagi pemmi peale mõelnud, kuid hetkel tundub, et E46 M3 on ikka väga väga hea ringiaja/hinna/sõiduomaduste suhtega.
Juppide ostmine peaks ka odavam tulema, kui jaapani (Toyota, Mitsu) autode puhul.
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
24.08.2007 at 14:25 |
|
Silwer |
E46 M3 rajaautoks ?
Hea auto aga kaalu nagu tiba liiga palju. Seda e46 M3 mootorit topitakse ka e30 ja e36 compact kere peale siis on ta vägagi tegija. Pesuri roheline e30 ka ju E46 m3 mootoriga. Samas kui kõvasti pingutada siis saab vast ka e46 kaalu päris palju vähendada.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
24.08.2007 at 15:30 |
|
peep Moderator |
E46 M3 rajaautoks ?
Rajal on smg parem kui manual ja (linna)tänaval vastupidi. Muidu ei tundu hea plaan, parem osta kohe CSL, eeliseid on sel palju võrreldes M3 aretisega. Ülalpidamise odavusele pole mõtet loota, kallid rehvid, pidurid ja muud jupid sest tava 3'ga tal midagi ühist pole. Väiksem eelarvega vaataksin Mcoupe poole. |
24.08.2007 at 15:43 |
1 edit. Last edited 24.08.2007 at 16:54 by peep (Moderator)
|
BlueStang |
E46 M3 rajaautoks ?
kui korvistmeid tahad, siis küsi minult - mul suht tutikad äkki jäävad üle |
24.08.2007 at 17:36 |
|
ardi |
E46 M3 rajaautoks ?
Juhul kui tõsisemad ümberehitused plaanis pole siis http://www.fastestlaps.com andmeil on E46 rajal aeglasem kui E36. Põhjuseks ilmselgelt kaal. Omaette küsimus on kas E36 3,0 või 3,2 mootoriga. 3,0 mootoriga M veel kergem. Miskitel andmetel on näiteks 3,0 mootoriga E36 400-l meetril kiirem võrreldes 3,2-ga.
|
24.08.2007 at 21:12 |
|
xjan |
E46 M3 rajaautoks ?
tunduvalt mõttekam on otsida saksast, UK-st vms riigist juba vastava ettevalmistuse saanud valmis ringraja-masin kui seda ise katse-eksituse meetodil ehitada.
UK vastav kuulutusteleht näiteks: http://www.motorsportads.co.uk/track-day-cars.htm?pg=1&pp=100, hinnad on kohati ikka väga head.
____________________________
BMW 1M ... |
24.08.2007 at 22:15 |
1 edit. Last edited 24.08.2007 at 22:20 by xjan
|
jura |
E46 M3 rajaautoks ?
Mul M3 oli pikki aastaid unistuste sportautoks... paberi peal ja juttude järgi, sõitnud polnud. Eelmine suvi olin siis lõpuks reaalselt ostmas (subaru WRX oli plaanis välja vahetada), täis õhinat... magamata ööd... nagu see käib. Läksin siis ühte (E46-te) kindla ostusooviga proovima. Tavaliselt, mis autodesse puutub, olen nii hasartne, et raske pidama saada... pärast tunnikest sõitmist aga laiutasin käsi ja olin täiesti nõutu... mõttetu auto... vend mul, kes oli tookord kaasas, oli täpselt samal arvamusel. Kunagi paar aastat varem sain ka korra mingil BMW üritusel proovida ja ka siis mäletan kerget pettumust - tookord ostmas ei olnud ja väga ei süvenenud. Ei saa mina aru, mida tas omal ajal leiti... CSL-iga võibolla oleks teine lugu - ei tea. Võibolla sattusid mõlemil korral mulle kehvad eksemplarid? SMG ei meeldinud üldse... samas R32 hiljem proovides, olin DSG-st vaimustuses... hoopis teine tase.
Ei taha sul hoogu maha tõmmata, võibolla sinu sõidustiiliga M3 ja SMG sobivad - lihtsalt minu tookordsed emotsioonid olid endalegi üllatuseks sellised. Mis nüüd uuest M3-st siit-sealt lugenud... see vist veel hullem välja kukkunud. |
24.08.2007 at 22:54 |
|
Jesper |
E46 M3 rajaautoks ?
E36 M3 ei pea midagi niiväga katse-eksituse meetodil ehitama, näiteks EVO-s oli mõnda aega tagasi üsna detailne projektipäevik kus tehti Nürburgringi 8-minuti autot ja praktiliselt kõik jupid tulid riiulist. Vist väljalase oli ainus custom asi. Koguhind jäi 400k kanti koos toorikuga. Vastavat oskusteavet liigub mujal ka üsna normaalselt, põhiasi on see et kuna mootoriga midagi tegema ei pea, siis pool tüüpilise projekti ajakulust jääb kohe hoobilt ära
E46 kohta ei tea kahjuks midagi. |
24.08.2007 at 23:56 |
|
-XR- |
E46 M3 rajaautoks ?
Mul oleks esialgu ka oluline, et auto jääks tänavakõlbulikuks.
Päris üleni racing seades autot ei jaksaks ka soetada (1,2M)
CSL jääb ka tiba kalliks, kuna ma ei harrasta liisingute ega laenude võtmist.
CSL maksab põmst poole rohkem ja selle eeliseks on ainult 110kg kaalu+natuke hobeseid,
mis on täielikult saavutatav ka tavalise M3 puhul.
Tavaline M3 on mingi 400k. CSL on 800k
Juppide väga suurele odavusele ma loomulikult ei looda, kuid MR-i ehitamine läks oodatust kohe väga väga väga palju kallimaks.
Kui oleks MR-i täielikult valmis saanud, siis suurte radade jaoks oleks ta ikkagi liiga aeglane.
Plaanis ikka M3-ga ka natuke nürburgi nühkida.
M3 juppe leidub euroopas igatahes palju rohkem.
Jura, ma olen tulihingeline vabalthingavate ja tagaveoliste pooldaja. Kõige parem oleks muidugi keskmootor.
Sellepärast igasugused neliveolised ja turbodega autod jäävad ära.
M3 tundus kohe esimesel sõidukorral täpselt see, mida tahan.
BlueStang, miks istmed üle jäävad? Vana homologeering?
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
25.08.2007 at 00:12 |
1 edit. Last edited 25.08.2007 at 00:13 by -XR-
|
xjan |
E46 M3 rajaautoks ?
Aga selline mõte, et osta E36 kere ja sinna peale tõsta E46 tehnika? Ca. 50% odavam, kaalult kergem ja tegelikult vast ka kiirem aparaat.. Tänavakõlbulikkus on ka täiesti saavutatav, aga ma eeldan, et sa siiski vähemalt 1 korraliku istme ja traksid ikka installid?
Odavuse suur pluss on rajal rahulik meel - palju kergema südamega "lõhud" ju 200K masinat kui 400+K masinat...
____________________________
BMW 1M ... |
25.08.2007 at 01:10 |
1 edit. Last edited 25.08.2007 at 01:11 by xjan
|
jura |
E46 M3 rajaautoks ?
No aga Boxster S... tagavedu, keskmootor ja minu kogemusel väga hea sõita nii rajal kui muidu... ja kvaliteetne. Kui sul muidugi oluline kohtade arv autos, siis ega muud kahjuks üle jää, kui M3. Minu jaoks oli ta kuidagi tuim igas mõttes. |
25.08.2007 at 01:12 |
|
Silwer |
E46 M3 rajaautoks ?
Ma ei usu et teda nüüd päris tuimaks metallikolakaks saab pidada. Täiesti standard e46 M3 sõideti Sauga Opentrackil ikkagi 1.05,507. Seda siis ka tavalise tänavarehviga.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
25.08.2007 at 08:08 |
1 edit. Last edited 25.08.2007 at 08:13 by Silwer
|
devilc
Moderator |
E46 M3 rajaautoks ?
quote: Silwer:Täiesti standard e46 M3 sõideti Sauga Opentrackil ikkagi 1.05,507.
Enamiku inimeste sõiduoskused ei küüni küll selle kodaniku tasemeni, kes roolis oli.
Aga -XR-, miks sa tahad head sportlikku tänavaautot, nagu E46 M3 seda on, niimoodi ära "rikkuda"? Kui plaanid nii mahukateks ümberehitusteks (puur, istmed jne jne), võta pigem E36 M3 aluseks, nagu EVO-s seda kirjeldati.
Teine idee - kas 350Z peale oled mõelnud?
|
25.08.2007 at 10:14 |
|
-XR- |
E46 M3 rajaautoks ?
quote: jura: No aga Boxster S... tagavedu, keskmootor ja minu kogemusel väga hea sõita nii rajal kui muidu... ja kvaliteetne. Kui sul muidugi oluline kohtade arv autos, siis ega muud kahjuks üle jää, kui M3. Minu jaoks oli ta kuidagi tuim igas mõttes.
Ei taha rohkem kabriosid.
M3 on kiirem kah kui Boxter.
Cayman oleks hea variant, kuid see on hetkel veel natsa liiga kallis ja Caymanit ei raatsiks laiali loopida.
devilc, Ma olen 100 kindel, et e36 ehitamine Eestis läheb kokkuvõttes kallimaks kui kohe E46 osta.
Peab mootori tellima + veel igasugu juppe + töörahad, et oleks korralikult tehtud. Shipping+toll+käibemaks+kate jne jne...
Need EVO-s osutatud numbrid ei ole Eesti numbrid Ja kas nende numbrite hulgas töörahad ka on?
Ja selle 1.05 aja kohta ütlen, et harjutamine teeb meistriks ja ma ei usu, et see mingi kivist aeg on.
350Z on ju palju aeglasem ja suht sama raha eest ning suht sama kaaluga.
Ja nagu ma juba mainisin - saksa autode ehitamine on meie maal mugavam ( vähe parem sõna kui odavam) kui jaapanlaste.
Usu mind, ma tean mis tähendab Eestisse igasuguste jaapani juppide vedimine.
Mis selles vedrustuse vahetuses + toolide vahetuses siis nii väga erilist on?
Vana sisu saan kasvõi SR-i foorumis maha müüa.
Mingi väike puur ei tee ka asja üldse keerulisemaks.
Need väiksed asjad ära teha ja ongi väga hea auto valmis.
Ei pea mingit mootorit kuskilt tellima, kellegile roppu raha töö eest plekkima, dynostendis sada aastat passima jne jne..
Mul pole aega nii palju, et E36 ringi ehitada.
peep juba vastas ära mu põhiküsimusele. SMG või mitte SMG. Läheb siis SMG.
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
25.08.2007 at 10:51 |
2 edits. Last edited 25.08.2007 at 11:06 by -XR-
|
que |
E46 M3 rajaautoks ?
quote: -XR-:
Ja selle 1.05 aja kohta ütlen, et harjutamine teeb meistriks ja ma ei usu, et see mingi kivist aeg on.
Mehel peab ju unistus olema
edit: samal ajal rajal olnud M3-d sõitsid 2 sek aeglasemini + kui sa M3 saad siis peaksid selle aja sõitma välja esimene kord rajal olles - siis saaks midagigi võrreldavat. |
25.08.2007 at 11:13 |
1 edit. Last edited 25.08.2007 at 11:15 by que
|
Jesper |
E46 M3 rajaautoks ?
Hehee, tavaliselt see kukub nii välja et "hmm, kivist aeg on ees, no peab vist auto juures , , ära vahetama/tuunima, siis äkki läheb kiiremaks" |
25.08.2007 at 11:16 |
|
-XR- |
E46 M3 rajaautoks ?
Soovitan lugeda raamatuid Speed Secrets 1-6
Kirjutage Amazoni otsingusse Speed Secrets.
Mul kõik 6 raamatut olemas.
Kuna auto mootor kottis oli, siis olen saanud vahepeal ainult sõprade autodega sõita ja
palju raamatuid lugeda
Need raamatud on mõeldud algajale ja edasijõudnule samuti. Kõik võivad neid lugeda.
Jube hästi tehakse kõikvõimalikud asjad selgeks ja kõikidele oma küsimustele saab vastused.
Samas on veel võimalik ju kasvõi sõidutreener võtta või sõidukoolis käia.
Ei ole seal midagi nii võimatut. Kui on aega harjutada, siis see ei ole midagi kivist.
Mul on PerformanceBox ka olemas, et saaks oma sõite täpselt analüüsida.
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
25.08.2007 at 11:23 |
1 edit. Last edited 25.08.2007 at 11:24 by -XR-
|
peep Moderator |
E46 M3 rajaautoks ?
CSL pole mõtet kataloogi numbritega hinnata, vahe on nii sisuliselt kui ka emotsionaalselt palju suurem kui numbrid näitavad. Tegu on hardcore rajaautoga ja näiteks minu jaoks ta on seda hinda väärt . Lisaks hoiab ta oma väärtust kindlasti paremini. Btw. ma ei näinud sel suvel Ringil ja Spa'l ühtegi "tuunitud" ega ka vist tava m3 aga CSL'i oli seal hulgi. Teine populaarne m3 oli E30, muud nad seal ei kasuta ja sel on ilmselt oma põhjus... |
25.08.2007 at 11:27 |
|
-XR- |
E46 M3 rajaautoks ?
quote: peep: CSL pole mõtet kataloogi numbritega hinnata, vahe on nii sisuliselt kui ka emotsionaalselt palju suurem kui numbrid näitavad. Tegu on hardcore rajaautoga ja näiteks minu jaoks ta on seda hinda väärt . Lisaks hoiab ta oma väärtust kindlasti paremini. Btw. ma ei näinud sel suvel Ringil ja Spa'l ühtegi "tuunitud" ega ka vist tava m3 aga CSL'i oli seal hulgi. Teine populaarne m3 oli E30, muud nad seal ei kasuta ja sel on ilmselt oma põhjus...
Ma siin enne ajasin taga ühte CSL-i. Räägiti, et asub Eestis, aga müüakse saksamaale.
Tegelikult oli auto lihtsalt Eesti registris ja sõideti ka saksamaal.
Tahaks mõnega proovisõitu teha, enne ei oska midagi arvata.
Kuigi jah M3 kohta olen paljudest kohtadest sama juttu kuulnud, et alla CSL-i nigu ei tasuks osta.
Eks siis peab hakkama raha koguma. Järgmise hooajani on veel aega. Ehk saab midagi kokku kraabitud.
Jaanuaris-veebruaris peaks nende hinnad kõige madalamad olema.
Samas võib CSL-i puhul suht halva eksemplari otsa sattuda, millega on juba liiga palju rajal käidud.
CSL-i kohta tekkis veel küsimus, et kuidas tema stock istmetega neljapunktivöösid kasutada saab?
Tundub nagu ei saagi.
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
25.08.2007 at 11:30 |
4 edits. Last edited 25.08.2007 at 11:36 by -XR-
|
devilc
Moderator |
E46 M3 rajaautoks ?
Kivist ei ole muidugi midagi, lihtsalt see kodanik, kes M3-ga 1:05.5 sõitis, polnud päris selline, kellele neid raamatuid lugeda vaja on.
E46 M3 on raske ja pole tegelikult mõeldud rajaautoks = igasugu juppide nagu rehvid, piduriklotsid jne jne kulu on suur. Ning vedrustuse ja toolide vahetusega ning puuri paigaldusega (mis muide kõik keelatud ametlikult) teed sa selle auto oluliselt vähem meeldivaks sõita ja samas mitte oluliselt kiiremaks. Ja see on alles algus. Kui ringiajad tähtsaks muutuvad, läheb sinna veel ja veel ja veel kraami, mille tulemusel sa selle autoga enam tänaval sõita ei taha ning mõtled, et krt, selle raha eest oleks võinud päriselt võidu sõita. BTDT.
Kui plaan on aastas neli-viis rajaüritust teha, siis mina ostaks sellele masinale lihtsalt Pilot Sport Cup rehvid, vahetaks piduriklotsid kangemate vastu ja sõidaks. Seda peaks see aparaat ka ilusti kestma. Ja kui rajal tegijaks saad, tuleb ka aeg 1:04 kanti... Kui kiiremini tahad, siis osta CSL, nagu Peep mainis. Või hoopis 996 911.
PS. Kui juba raamatutest rääkimiseks läks, siis viska need kuus raamatut prügikasti (jah, olen neid lugenud) või topi pööningule ja telli endale Skip Barberi Going Faster! Uskumatult hea raamat rajasõidu teooria õppimiseks. |
25.08.2007 at 11:39 |
2 edits. Last edited 25.08.2007 at 11:41 by devilc (Moderator)
|
-XR- |
E46 M3 rajaautoks ?
quote: devilc:
PS. Kui juba raamatutest rääkimiseks läks, siis viska need kuus raamatut prügikasti (jah, olen neid lugenud) või topi pööningule ja telli endale Skip Barberi Going Faster! Uskumatult hea raamat rajasõidu teooria õppimiseks.
Eks ma loen need ikka läbi. Küll siis näeb. Midagi väga valesti nad ei saa küll õpetada.
Siiani tundub päris ok jutt olevat. Kuigi ma seda enamust olin juba nagu kuskilt kuulnud.
Going Faster on tellitud juba
996 911 on siis tõesti nii palju parem kui CSL?
Porgesid on krt iga nurga peal, aga näe CSL-e pole üldse.
Samas CSL on tõenäoliselt ikkagi kiirem ja selle M3-e SMG kast mulle meeldis jubedalt.
996 Porgel pole rooli tagant vahetust.
kui 996 poole vaataks, siis võtaks juba GT3
____________________________
TRD MR2, Brabus B11 W211 |
25.08.2007 at 11:46 |
1 edit. Last edited 25.08.2007 at 11:50 by -XR-
|
Raceboy |
E46 M3 rajaautoks ?
On olemas, kuid Tiptronic S-iga ehk siis pmst automaadiga.
996 on rajal väga kiire, kui tegemist manuaalkastiga variandiga, autol korralikud rehvid ja juht vähegi sõiduvõimeline on.
____________________________
www.vems.ee |
25.08.2007 at 11:50 |
|
Silwer |
E46 M3 rajaautoks ?
See E36 mõte oleks palju reaalsem siis kui toorikuks võtta E36 M3 3,2 236kw masin. Selliste hind ei ole ka väga kõrge (saab odavamalt kätte kui e30 M3 ja umbes kaks korda odavamalt kui e46 M3). Kuna toorik on odav siis ehitamine on ju lausa rõõm. Sisu saad sama moodi maha müüa. Auto ise on kergem. Know-how on ka täiesti olemas. Ja ega ta rajal aeglasem ei ole kui see tava E46 M3. Nagu Lill kunagi tõestas siis selle auto all teeb hea kõrge ülekanne lausa imesid.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
25.08.2007 at 11:53 |
|
peep Moderator |
E46 M3 rajaautoks ?
ega peale põhjaliku ostueelse kontrolli muud võimalust ennast kindlustada pole + võimalikult dokumenteeritud ajalugu. Muidugi ausalt öeldes pole sel autol siin riigis funktsiooni, tema kasutamiseks tuleb välismaa radadel sõita. Seepärast ma ise valisin Evo, sobib meie oludesse paremini. Emotsiooni on ehk vähem aga sõita saab rohkem. Siiski CSL ja GT3 on hetkel parim, mis võimalik osta rajasõiduks ehk vaevalt sa sellist ostu kahetsed...isetuunimine on palju ettearvamatum protsess. Tava 996 ma ei soovitaks aga gt3 on samm ülespoole, mootori paigutamine tagasillast tahapoole suurendab müstilises koguses sõidurõõmu ! |
25.08.2007 at 11:54 |
1 edit. Last edited 25.08.2007 at 12:00 by peep (Moderator)
|
I.V.B |
E46 M3 rajaautoks ?
Markko Märtin sõitis 1.05.5 ju CSL'ga, mitte tavalise M3'ga nagu eespool kõlanud on. |
25.08.2007 at 12:00 |
|