Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaToomas Vabamäe koostatud ülevaade:
Kodune autoringraja hooaeg algas Riias
Eesti meistrivõistlusi juhivad kahe etapi järel Raimo Kulli (BMW 325 Cup), Raul Karu (Super 1600) ja Tristan Viidas (noorteklass).
Eesti ja Balti meistrivõistlused autode ringrajasõidus algasid 1. mail kahe esimese etapiga. Riias.
Klassis BMW 325 Cup tuli kohale 15 võidusõitjat, kuid Margus Pihlaku ja Rene Vinnali autol lagunes mootor ja nii oli startijaid 13. Raimo Kullile oli see küll esimene kord tagaveolisel autol võistelda, kuid pealtnäha ei seganud see teda sugugi. Kvalifikatsioonivõit tuli sekundilise eduga Keijo Kaasiku ees. Esimese sõidu start õnnestus Kaasikul paremini, ent kolmandal ringil asus Kulli ise liidriks. Lõpujoonel oli tema edu Kaasiku ees 3,5 sekundit, kolmanda koha sai Peep Pihotalo juba 14-sekundilise kaotusega.
Teine sõit kulges palju põnevamalt. Esireast alustanud Raimo Kulli ja Keijo Kaasik tegid mõlemad kehva stardi ning Indrek Nilson ja Peep Pihotalo pääsesid mööda. Ent Kaasik ei jõudnud avaringigi läbida, kui autol murdus käiguukang ja sõit jäi pooleli. Kullil õnnestus teisel ringil Nilsonist mööduda ja selge vahe sisse teha. Tema taga aga käis äge heitlus teisele kohale nelja mehe vahel. Finišis oli Kulli edu 1,7 sekundit, järgnesid Nilson, Taavi Klooren, Kristo Krinpus ja Pihotalo. Mõlemad sõidud võitnud Raimo Kulli juhib ka Eesti meistrivõistluste tabelit.
Super 1600 neljast osalejast jõudis rajale kolm, sest ka Martin Seppami masinal purunes mootor. Andres Hall sõitis parima kvalifikatsiooniaja, kuid tõrkuva siduri tõttu läks start täiesti nurja. Kümmekond sekundit kaotust tegi ta aga tasa kolme ringiga ning ehkki poolel maal lendas generaatoririhm minema, ei seganud see Halli kindlat võitu. Raul Karu sai teise ja Meelis Annus kolmanda koha.
Teist sõitu alustas Hall boksiteelt, kuid sai läbida ainult ühe ringi – rehvid olid külmad ja rada kitsaks. Raul Karu näitas head kiirust ja võttis esikoha, Meelis Annnus oli teine. Kuna Hall teisest sõidust punkte ei saanud, tõusis Raul Karu Eesti meistrivõistluste liidriks.
Esmakordselt noorteklassi ajaloos toimusid võidusõidud väljaspool Eestit. Ajasõidu võitis Tristan Viidas, kuid stardis tekkis tal käiguvahetusel tõrge ning liidrikoha haaras Steven Puust. Viidas maha ei jäänud ja vahe püsis sekundi ringis viimase ringi viimase kurvini. Siis aga jäi Puusti auto mootor hetkeks seisma – kütust oli liiga vähe tangitud! Mootor käivitus küll kohe uuesti, ent Viidas pääses mööda ja lõpetas võitjana 0,3 sekundit varem.
Teises sõidus juhtis Tristan Viidas algusest lõpuni selge vahega. Unelmastardi aga tegi Enar-Klaus Kunman, kes möödus Steven Puustist ja hoidis teist kohta neli ringi. Siis purunes tema autol üks tagumine pidurisuport ja Puust pääses mööda. Viidas kasvatas lõpuks edu 8,7 sekundini, Puust oli teine ja Kunman kolmas. Kaks sõiduvõitu andsid Viidasele ka Eesti meistrivõistluste liidrikoha.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaPrivaatsõnumiga antakse mulle teada, et noorteklass on ka varem võistelnud väljaspool Eestit - 2008. aasta augustis sealsamas Bikerniekil.
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaTundub et oli põnev nädalavahetus, asjaosalised võiksid siis täpsemalt rääkida, mis täpsemalt toimus.
Esimese sõidu aegade vahed eesotsas tunduvad muidugi masendavad, samas teises sõidus on vahed lootustandvamad.
Taavi on teises sõidus suht kiire olnud, kas Raimo oli alguses aeglasemate taga kinni, mis Kristo ja Peep tegid, et Taavist mõõda ei saanud?
quote:Ivalo: Tundub et oli põnev nädalavahetus, asjaosalised võiksid siis täpsemalt rääkida, mis täpsemalt toimus.
Esimese sõidu aegade vahed eesotsas tunduvad muidugi masendavad, samas teises sõidus on vahed lootustandvamad.
Taavi on teises sõidus suht kiire olnud, kas Raimo oli alguses aeglasemate taga kinni, mis Kristo ja Peep tegid, et Taavist mõõda ei saanud?
Taavi sõitis neist mööda
Mismoodi see välja nägi,sellest las räägivad parem asjaosalised.....
quote:rustang: Privaatsõnumiga antakse mulle teada, et noorteklass on ka varem võistelnud väljaspool Eestit - 2008. aasta augustis sealsamas Bikerniekil.
Pole küll nii oluline, kuid et info päris korrektne oleks, siis sõitsid noored Bikerniekis ka 2009. aastal. Mõlemal aastal koos BMW klassiga.
quote:Ivalo: Tundub et oli põnev nädalavahetus, asjaosalised võiksid siis täpsemalt rääkida, mis täpsemalt toimus.
Esimese sõidu aegade vahed eesotsas tunduvad muidugi masendavad, samas teises sõidus on vahed lootustandvamad.
Taavi on teises sõidus suht kiire olnud, kas Raimo oli alguses aeglasemate taga kinni, mis Kristo ja Peep tegid, et Taavist mõõda ei saanud?
Taavi sõitis neist mööda
Mismoodi see välja nägi,sellest las räägivad parem asjaosalised.....
Assa, no kui mööda, siis muidugi tubli. Loodetavasti ikka sõidu mitte plekimõlkimisega.
Nojah, eks ilmselt mitmed Cupi sõitjad loodavad sõidu eel igasugu asju, stiilis et:
- loodan, et õnnestub hea koht saada
- loodan, et tehnika vastu peab
- loodan, et Taavi külje pealt sisse ei tule
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaJesper, järjekordselt 10 p. Teine sõit oli väga terava konkurentsiga kohtadele 2-4, mina jäin juba natuke maha ja täitsin kaameramehe osa. Üritan liikuvat pilti varsti netti üles riputada.
Seni palun kommentaare minu ehk lollile küsimusele - kas ainuke põhjus miks me 2 sõidus hoo maha võtsime ja safety car'i taga pea terve ringi kulgesime oli vaid see, et seltskonna üks kogenuim sõitja ja sõidu liider eeskuju näitas ? Auto peale ei olnud kirjutatud pace car ja kollaseid lippe polnud samuti. Vähemalt lahenes olukord sportliku tulemuse koha pealt neutraalselt, erinevalt 2 h. lõpusegadusest aga ausalt öeldes ma hoidsin ennast suure jõuga tagasi, et mitte gaasi põhja vajutada ja kõigist eesolijatest mööda sõita. Kahjuks ei suutnud eile õhtul enam peakohtunikku ega teisi autoriteetseid isikuid tabada, et otse küsida. Saksas oleks sellisest autost möödasõit olnud lubatud oskan ma enda vaatlustulemuste põhjal öelda.
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaDe jure oleks sul 100% õigus olnud seda teha, aga noh peakohtuniku eesmärk oli selgelt ikka safety car välja saata, lihtsalt tal ei olnud vist õrna aimugi kaasnevast protseduurist, et mismoodi seda otsust sõitjatele kommunikeerima peaks. Stardijoonele pandi näiteks valge lipp välja
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaKuna see x5 visati ikka korralikult tobedalt meile kõigile ette ning ei näinud kas joonel näidati safetycar v mitte sisi otsustasin jah hoo maha võtta igaksjuhuks aga reaalselt oleks võinud üxkõik kes teist sealt minema kimada ilma igasuguse karistuseta üldiselt tüüpiline lätlaste asjaajamine.
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaVõi siis oleks keegi sellise möödasõitja peale kõigepealt natuke karjunud ja siis tema litsensi puruks rebinud... Tegelt valged lipud ajasid segadusse, ise oleks kollaseid oodanud.
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaMulle tundus, et see X5 sõitis ka suhteliselt keskel või trajektoril. Sellepärast jäi selline mulje, et SCga tegu.
Kas tollel vene keelsel koosolekul mainiti ka midagi SC kohta?
Enda võistluse kohta - kaks korda viimaseks langeda ning kaks korda end kaheksandaks sõita võib tunduda möödumiste mõttes tore, aga tegelt roolis polnud üldse lahe tunne. Aga no mis teha, kui neljas-viies käik sisse ei läinud ja kõik nagu postist mööda läksid
Esimeses sõidus Urmas ja teises Allan ning Marek olid pidevalt juba siis sama sirge peal, aga vahe tagasi sõita ei õnnestunud. Oleks-poleks olukord, kuid kui stardis oleksid sisse läinud nii neljas kui ka viies, siis ehk oleks tulnud väga põnev võitlus.
quote:raimo kulli: Kuna see x5 visati ikka korralikult tobedalt meile kõigile ette ning ei näinud kas joonel näidati safetycar v mitte sisi otsustasin jah hoo maha võtta igaksjuhuks aga reaalselt oleks võinud üxkõik kes teist sealt minema kimada ilma igasuguse karistuseta üldiselt tüüpiline lätlaste asjaajamine.
See "safety X5" tuli ette ikka ka kõrvaltvaataja jaoks nii ootamatult,et vist palju ei olnud puudu sellisest asjast:
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajavalge lipp tähistab aeglast sõidukit rajal ja möödasõit on lubatud.
Aeglaseks oli nii "pirukakäru" kui ka X5 antud hetkel, sest viimane ei läinud sõitjaid ohjama, vaid toimetas põlengukohale operatiivset päästjat, kes selles jeebis istus käsikustutiga.
Kohtunikelt õige tegutsemine; sõitjad juhindusid taas sõiduauto olemasolu, mitte lippude järgi....
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaEsimene video on loomulikult minust.
Indrekul polnud kaamerat kaasas ja palusin, et ta mind minu kaamerga filmiks ning ta oli nõus. Kuna stardis oli meil mõni auto vahel, siis ta pidi kohe natuke ettepoole tõusma aga see sobis teistele ning ta sai mind hõlpsalt kaadrisse. Video lõpus ta võtab korraks kõrvale, et lehvitada märguandeks ja teada anda edukast salvestusest. Siis mina liigun edasi, tema jääb veel Kristoga suhtlema.
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaTeises sõidus otsustasime, et kuna ühtegi eriti originaalset autot rajal pole, filmime lihtsalt tühja rada, päike, kevad jne. Korra võtsin kõrvale sõidu alguses ja andsin märku, et ta võimalusel mõnd oravat jäädvustaks. Vahepeal küll tuli kaadrisse Raimo ja X5, sellest enamuse ma lõikasin välja.
3.50 pealt algavad kolm viimast ringi, Indrek filmib endiselt rada, kuid Taavi ja Kristo avaldasid soovi kaadrisse saada. Aga Indrek otsustas iseloomu näidata, vaadake mehe pilku. Kuigi kaadris paistab idüll, siis seljataga olid lood harmooniast ja rahust kaugel.
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaEnne kui päeva põhisündmusteni jõuame, siis väike ülevaade eelmise video loomisprotsessist. Esimeses sõidus unustasin kaamerasse värsked patareid installida aga teiseks sõiduks sain multikad käima panna. Algul tundus, et ehk võiksin ka mina natuke pärastlõunast paraadi juhatada aga see selleks. Filmisin siis Indreku ja Raimo tegemisi, kuni X5 liitus võidusõiduga ja kohtunikud valgeid lippe lehvitama hakkasid.
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaViimane klipp algab turvaauto lahkumisega rajalt. Suht. kiirelt jõudsin järeldusele, et minu taga sõitvate Kristo ja Taavi nägemus algava hooaja suhtes on optimistlikum, ning positsioneerin ennast ümber konservatiivsema strateegia peale. Mh. umbes 3 minutil võib üht optimismipuhangut näha.
Vahepeal hakkas fookus natuke kaduma aga umbes 10 minutil hakkasin kaasvõitlejaid uuesti sisse zoomima, et võimaluse korral mõni viimase hetke pakkumine enda kasuks keerata. Seda siiski ei juhtunud, kuid igav ei hakanud kuna asja võeti tõsiselt.
EMV ja BaTCC 1, Riia järelkajaVäga äge video.
Taavi esimene möödasõidukatse oli ehk pisut optimistlik aga edasi oli kõik suht ok.
Kristo lasi ise lõpus laiaks, muidu oleks kolmandana lõpuni võinud sõita.
Aga Peep, sa pane omale väiksem peegel, siis parem videot vaadata.
quote:peep: ......Suht. kiirelt jõudsin järeldusele, et minu taga sõitvate Kristo ja Taavi nägemus algava hooaja suhtes on optimistlikum, Mh. umbes 3 minutil võib üht optimismipuhangut näha.
Taavi, võin sulle kinnitada, et vaatamata sinu väga kiirele kulgemisele rajal ei ole talve jooksul loodusseadused muutunud - Darwin ja Edison ning nende avastatud loodusseadused olid, on ja jäävad. Et aga ehk siis tõlge emakeelde - "läbisõit" kaasvõistlejast ei ole hea mõte päris võidusõidus (arvutimänus on see lihtsam, odavam jne.). Palun jäta need mõttetud varased hüper optimistlikud katsed ära, oota paar ringi veel ja tee siis see möödasõit ühe korrga ja nii et sa ei oleks eesti autoplekkseppadele tööandja kaasvõistlejate raha eest..... Muidugi saab ka nii meie majanduse taset "tõsta"....
quote:Ivalo: Väga äge video.
Aga Peep, sa pane omale väiksem peegel, siis parem videot vaadata.
Sama soov ka teiselt pealtvaatajalt - kui kaamera näeks ette kõrguse suunas veidi laiemalt ja ka läbi peegli taha, siis oleks super.... Praegu ainult väga hea operaatoritöö ;-)))) Kas eelmisel aastal oli kaamera teises kohas, kui sa Indreku porgandi külvamist Riias filmisid ? Siis olid nii vaod kui ka pilved ja päike näha.......