register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : 6 tunni sõit tänavaautodele   1 2 3  
Poster Message
peep
 
Moderator
6 tunni sõit tänavaautodele
Päris huvitav formaat, sellist kannataks isegi meie OT osalejatega teha.

http://www.guildofmotorendurance.co.uk/2010%206%20Hour/2010%20Six%20Hour%20Regulations.pdf

Huvitav, milline oleks Saugale sobiv kiirus ?
06.12.2009 at 21:39
fkaasik
6 tunni sõit tänavaautodele
Oh....lahe idee.

Peaks natukene Racechrono failides tuhnima ja vaatama, mis need keskmised on olnud ning siis taaaaaaandama mingi mõistliku kiiruseni.

06.12.2009 at 22:06
Ivalo
 
6 tunni sõit tänavaautodele
Saugal on 1:05 aeg on umbes 117km/h.
Mallory Park raja pikkus: 2173m
Sauga: ~2106m
Erinevaid aegu võrreldes, tundub rada olevat tiba kiirem kui Sauga, ehk kui seal oli 87km/h siis meil võiks olla keskmine ehk 80km/h alustuseks. :)

07.12.2009 at 00:34
peep
 
Moderator
6 tunni sõit tänavaautodele
Teen maakeelse lühikokkuvõtte, et oleks lihtsam kaasa mõelda:

- võistkond koosneb kahest autost ja neljast piloodist
- osaleda tohivad ainult tänavasõidu autod tänavarehvidel
- eraldistart
- võistluse eesmärk on läbida 6 tunni jooksul igas tunnis täpselt ettemääratud distants - näiteks 38 ringi Saugal (kokku 6*38 = 228 ehk 80 kmh)
- igal täistunnil peab tiimi auto läbima kontrollpunkti pitlane'l, mis antud tunni tulemuse fikseerib
- kõik neli pilooti peavad tunni jooksul (kahe kontrollpunkti läbimise vahel) vähemalt 10 minutit roolis viibima - kui seda ei tehta, karistuseks eemaldatakse võistkonna tulemustest 5 ringi
- sõidetakse "kaardilugejaga", kelleks on teine piloot
- peale 3 tundi on tund aega lõunapaus

Siin on natuke juttu osaleja poolt vaadatuna.

Need on siis UK ürituse reeglid. Mitte, et ma põleks soovist midagi sellist siin korraldada aga kui on piisavalt huvilisi, siis why not asja arutada ?

Originaalis on tegu pigem väikeste autotootjate promo/testiüritusega aga fun on põhiline ikkagi. Kui see meie oludesse tõlgendada siis eelkõige oleks see võimalus isearetatud projektikate omanikel tõestada iseendale, et nende kätetöö reaalses elus toimib. Näiteks igasugu turbo- ja muid ulmearendused, mis lehekülgede pikkuseid projektiteemasid eri netifoorumites omavad. Oleks ju väga vinge tunne, kui oma kätega aretatud masin sellise võistluse vastu peab - märk, et töö on korralikult tehtud.

Loomulikult standard masinad saaks samuti peale, omanikud ise otsustaks kumbas klassis nad osaleda soovivad - korraldaja vaatab üle ja kinnitab või siis mitte.

Ok, see on idee - arutage.
07.12.2009 at 10:10
Raceboy
 
6 tunni sõit tänavaautodele
Minu arvates on ideel vägagi jumet, aga turvalisuse teema tõuseb ikka päevakorda. Kasvõi kõige elementaarsem asi, turvapuur. IMO poleks ilma puurita autoga 6tunni pikkust sõitu mõeldavgi ette võtta, aga kui paljudel see on, isegi kõvematel projektiautodel? Hetkel tuleb pähe mingi 4-5 äkki?

Mõistagi vähendab etteantud keskmine kiirus riske tunduvalt, aga turvalisus oleks siiski tõsisem arutluskoht.

Ise kaaluksin küll tõsiselt osalemist, justnimelt Peebu toodud põhjusel: tahaks enda kätetöö õnnestumises/ebaõnnestumises veenduda. Mõistagi võib seda teha niisama ringe ladudes, aga ilmselt muutub see varsti igavaks kui puudub siht :)

____________________________
www.vems.ee
07.12.2009 at 10:45
peep
 
Moderator
6 tunni sõit tänavaautodele
Turvariskid on seal minu hinnangul umbes samad mis OT'l, ka rajal sõitmise reeglid oleksid suht. samad - aeglasem laseb kiirema mööda, möödasõit vasakult jne.

UK üritusel on lahtistel autodel nõutud turvakaar, tulekustuti ja juhil homologeeringuga kiiver ning suvaline kombinesioon. Soovitav on homologeeritud sõiduvarustus ja turvakaar. Mulle tundub piisav.
07.12.2009 at 10:52
uzzac
 
6 tunni sõit tänavaautodele
kõlab huvitavalt. kui võtta et juhi vahetus kokku (boksi sisse ja väljasõit included) võtab aega näiteks 3 min siis see tähendab 1.15 tuuri ringiaega mis on paras pähkel tavalisele tänavaautole.

ps! ühest TG osast meenub midagi ligilähedasat historic ralli fännidele.
07.12.2009 at 10:54
matukas
  
6 tunni sõit tänavaautodele
Me ei pea ju selliseid aegu sõitma. Paneme kiiruse madalamale. Päris suur andmestik meil ju olemas läbilõikega OT-de raames erinevatest masinatest ja võimekustest.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
07.12.2009 at 11:19
charger
6 tunni sõit tänavaautodele
228 ringi on about 480 rajakilomeetrit, kas rehvid peavad selle tempo juures Sauga abrasiivsel kattel nii palju vastu? Poole maa peal saab neid vahetada ja tankida, aga kui need vajadused peaks tekkima enne vaheaega (114 ringi), siis veniks boksipeatus veel pikemaks, mis omakorda nõuab jällegi kiiremaid ringe.... :)
07.12.2009 at 11:48
rolantsik
6 tunni sõit tänavaautodele
quote:
charger: 228 ringi on about 480 rajakilomeetrit, kas rehvid peavad selle tempo juures Sauga abrasiivsel kattel nii palju vastu? Poole maa peal saab neid vahetada ja tankida, aga kui need vajadused peaks tekkima enne vaheaega (114 ringi), siis veniks boksipeatus veel pikemaks, mis omakorda nõuab jällegi kiiremaid ringe.... :)

Sellise tempoga - tavaline tänavasõit - kuluvad ka rehvid vastava tempoga,ehk siis peaks saama ühe jooksuga mitu sõitu sõita saama :D
07.12.2009 at 12:29
charger
6 tunni sõit tänavaautodele
1:15 pole enam väga tänavasõit, selle aja saamiseks pidid mitmete tänavautode omanikud päris pingutama ja iga rehv ei pidanud piisavalt hästi, et sellest kiiremini sõitagi - seega tekib päris arvestatav kulumine.
07.12.2009 at 13:11
peep
 
Moderator
6 tunni sõit tänavaautodele
Juhin tähelepanu, et UK formaadi kohaselt sõidab ühes võistkonnas kaks autot ehk üks auto sõidab umbes pool distantsi. Samuti ei kulu sel juhul juhivahetusteks niipalju aega, sest üks auto siseneb pitlane'ile ja teine väljub sealt.

Loomulikult võib ja ehk olekski mõttekas meil kasutada ühe auto formaati ja sel juhul saab korrigeerida nii keskmist kiirust kui võistluse kestvust - ka kolm tundi on päris palju agatuseks. Osalemise künnis võiks ikka võimalikult madal olla ja meie oludes laseks mitte registris autod samuti peale. Rehvi osas tundub puhas tänavarehv mõistlik, see hoiab kiirused võrdsematena. Samas ega seal tempo osas väga uimerdada ei saaks, ikka peaks suht-koht kiirelt sõitma.
07.12.2009 at 13:47 2 edits. Last edited 07.12.2009 at 13:50 by peep (Moderator)
peep
 
Moderator
6 tunni sõit tänavaautodele
Ja veel, sellised võistlused pole mingi uudis, Saksa kõige pikema ajalooga võislussari tomib põhim. samadel alustel.

http://www.glp1.de/

Siin lühike selgitus.
07.12.2009 at 13:58 1 edit. Last edited 07.12.2009 at 14:00 by peep (Moderator)
raimo_r
6 tunni sõit tänavaautodele
quote:

Some co-drivers get sick during the 2 or 3 hours of driving, though.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gleichm%C3%A4%C3%9Figkeitspr%C3%BCfung




____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
07.12.2009 at 14:07
Jesper
 
6 tunni sõit tänavaautodele
See on imho tõsine probleem, mul näiteks on alati süda 15 minutiga väga paha kui ma kellegi kõrvalistmel ringrada sõidan. Ise roolis olles seda probleemi miskipärast pole.

Muidu on vahva idee, keskmist kiirust väga alla tõmmata pole mõtet, see peaks just selline olema et rajal ei pea päris hullu panema, aga boksis jokutamine, taktikaga munamine või tehniline probleem saab korralikult karistatud.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
07.12.2009 at 14:23 1 edit. Last edited 07.12.2009 at 14:34 by Jesper
ICE
  
6 tunni sõit tänavaautodele
Süda läheb kõrvalistudes kiiresti siis pahaks, kui samal ajal filmid ning vaatad rada läbi kaamera.

Suvel Ahvenistol sain sellise esimese kogemuse kätte, kui kohaliku Porsche kõrvalistmel sõitu filmisin- piisast kahest ringist. :)
Täiesti uus kogemus jälle, kuigi olin sellest enne "kuulnud".
End of OT.

____________________________
Petrolheads.ee
07.12.2009 at 14:31
peep
 
Moderator
6 tunni sõit tänavaautodele
Selle UK formaadi puhul pole kaasistuja eriti kriitiline teema.
07.12.2009 at 14:33
hall
 
6 tunni sõit tänavaautodele
quote:
charger: 1:15 pole enam väga tänavasõit, selle aja saamiseks pidid mitmete tänavautode omanikud päris pingutama ja iga rehv ei pidanud piisavalt hästi, et sellest kiiremini sõitagi - seega tekib päris arvestatav kulumine.

Kui mossega sõidad, siis pole tõesti 1.15 lihtne, aga vähegi sportlikuma olekuga tänavasõiduauto moodi autoga sõites pole see küll mingi eriline tempo.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
07.12.2009 at 14:41
Jesper
 
6 tunni sõit tänavaautodele
Veel mõned pähe karanud ettepanekud reeglite osas, lihtsalt arutelu seemneks:
- tankimise ajal ei tohi juhti vahetada, tankimine ainult standartiseeritud kanistritest või muust sarnasest seadmest - tasandab erinevusi kiirete ja januste ning keskmiste autode vahel
- tunni lõpus ja lõunapausi ajal auto parc fermesse, enne keegi autot puutuda ei tohi kui kell on uuesti käima läinud, kõik remondid jms ainult võistluse ajal
- rehvid pole imho eriline probleem, loomulikult on hea rehvi kasutajal eelis, aga see ei ole antud formaadi juures mäekõrgune, täielikku võrdsust nagunii ei saa sest keegi ei suuda piiri tõmmata "TS" ja "T" vahele, olgu siis juba kõigil "TS". Slikk vist nagunii seda distantsi vastu ei pea? Rehvivahetusel võiks olla keelatud kõikvõimalikud edevad tööriistad, lubatud võiks olla üks tungraud ja kaks manuaalset mutrivõtit, kui ikka väga on vaja siis saab asi tehtud aga planeeritud rehvivahetustega taktika ei tohiks olla liiga konkurentsivõimeline, sest paljudel neid vahendeid pole.
- kõhutunde järgi pakuks et kõige suurem probleem saab olema piduritega, tund aega järjest küpsetamist on tänavaklotsile liig, hea endurance klotsiga sõitjal on mäekõrgune eelis. Samas muidugi kui sihtgrupp on praeguste OT osalejate pühendunum ots, siis see klotsikomplekt ei ole üle mõistuse kallis (bemmile maksis 3500.- vist kui mälu ei peta) ja sobib suurepäraselt ka muudeks rajapäevadeks.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
07.12.2009 at 14:56 1 edit. Last edited 07.12.2009 at 14:57 by Jesper
peep
 
Moderator
6 tunni sõit tänavaautodele
Ja enamust nendest probleemidest ei teki, kui kasutada kahe autoga võistkonda - ilmselt ta ka sellepärast inglastel nii tehtud on.
07.12.2009 at 14:59
uzzac
 
6 tunni sõit tänavaautodele
quote:
serõi:
quote:
charger: 1:15 pole enam väga tänavasõit, selle aja saamiseks pidid mitmete tänavautode omanikud päris pingutama ja iga rehv ei pidanud piisavalt hästi, et sellest kiiremini sõitagi - seega tekib päris arvestatav kulumine.

Kui mossega sõidad, siis pole tõesti 1.15 lihtne, aga vähegi sportlikuma olekuga tänavasõiduauto moodi autoga sõites pole see küll mingi eriline tempo.

julgeks vastu vaielda. samas sõltub mis on kellegi jaoks sportlikum tänavaauto. näitena pakun välja 2004 aasta hyundai coupe 2.0 manuaal kastiga. võiks olla sportlik pill ju ideeliselt. ise sellisega mõned ringid seal nühkinud ja stabiilselt 1.15 sõita tundide kaupa oleks paras pähkel. su enda A4 pidurid surid ka juba teisel kiirel ringil. leian et antud keskmine kiirus (80km/h) õigutab end kenasti ära. vb tasuks meil kaaluda ka rohkem kui 10min ühele mehele (max 15 min?). audru miniatuurne pit-lane jääb kindlasti kitsaks kui näiteks 30 masinat iga 10 min tagant juhti soovivad vahetada.


@ jesper:

imo võiks igasugune remont olla just lubatud pausi ajal. normaalne tänava masin peab paagitäiega ikka 3h vastu ma loodan. 60L paak = 20L per üks tund kulu juures tuleb otseseks küttekuluks ~23l sajale. võiks olla ju tehtav. suurema keskmise kiirusega ei saa kindlasti hakkama ja lisaks oleks väike turvarisk ka kui kankudega mehed pit-lanel ringi liduvad. rehvid võiks jääda puhta tänavarehvi tasemele. ei mingeid poolslikke ja asju või võtta bemmi cupi monorehv aluseks hoopis. niikuinii saad tervest jooksust lahti sõidu käigus ja ehk teeb maaletooja ka selleks üritseks hea diili. ainus erinevus tarnijale bemmi meestest oleks vast vajaminevate mõõtude suur vahe. pidurite teemaga olen sinuga 100% nõus, need on esimesed asjad mis alla annavad kui ei ole parem klots külge tuunitud.

kui asjaks läheb tõotab tulla teistsugune ja kindasti huvitav üritus.
07.12.2009 at 15:24
hall
 
6 tunni sõit tänavaautodele
quote:
uzzac: su enda A4 pidurid surid ka juba teisel kiirel ringil.

Noh, mu A4 on rajaautoks sobivusest ikka väga kaugel oma ca 1600 kg-ga. Lisaks olid protestima hakanud piduriklotsid mingid suvalised b-kategooria juustud.


____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
07.12.2009 at 15:35
Jesper
 
6 tunni sõit tänavaautodele
Paagid ja kütusekulud on autodel ikka väga seinast seina, ma arvan et sportlike autode omanikest läheb kõige tuugamaks MX5 meestel, oma suuruse kohta suht võimas ning janune mootor ja mingi umbes teeklaasi suurune paak, vist oli 40 liitrit? Ma arvan et realistlikult ei ole võimalik ilma lisatankimiseta sõita ilma osasid autosid taga kiusamata, selle tankimise korraldus on muidugi iseasi, võib kanistritega joosta, võib sõita vahepeal Lukoili tankima, võib teha nii et tankimises ei "võistelda" ehk siis on igal juhul piisavalt aega ja võimalusi seda rahulikult teha.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
07.12.2009 at 15:40
uzzac
 
6 tunni sõit tänavaautodele
quote:
serõi:
quote:
uzzac: su enda A4 pidurid surid ka juba teisel kiirel ringil.

Noh, mu A4 on rajaautoks sobivusest ikka väga kaugel oma ca 1600 kg-ga. Lisaks olid protestima hakanud piduriklotsid mingid suvalised b-kategooria juustud.



oleks sul originaal audi klotsid seal all olnud poleks tulemus väga erinev aga selge see et antud masin ei tunne end seal koduselt
07.12.2009 at 15:45
peep
 
Moderator
6 tunni sõit tänavaautodele
quote:
uzzac: vb tasuks meil kaaluda ka rohkem kui 10min ühele mehele (max 15 min?). audru miniatuurne pit-lane jääb kindlasti kitsaks kui näiteks 30 masinat iga 10 min tagant juhti soovivad vahetada.

Ühe piloodi poolt roolis oldud aeg ei ole piiratud, sõida kasvõi 6 tundi järjest. Lihtsalt reegel nõuab, et igas tunnis oleks roolis kõik juhid, minimaalselt 10 minutit või lepi trahviga - 5 ringi.

Mis kiiruseid puudutab siis väike visualiseerimine:

Raja pikkus 2173 m. (kodulehe andmetel)
"normaalne ringiaeg" 1.10 ja 1.15
keskmine kiirus seega 112 ja 104 kmh.


Kulutades boksipeatusteks 5 min viiks see keskmise alla 102 või 96 kmh peale. Eks seda võib excelis varieerida igat pidi, muutes ringi - ja boksipeatuste aegu.
07.12.2009 at 16:08
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : 6 tunni sõit tänavaautodele   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.