Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Pikk nädalalõppKäisin paar päeva rada sõitmas arenenud riikides. Eriti pilte teha ei viitsinud, nende väheste hulgast riputan mõned siia huvilistele vaatamiseks.
Minu auto ajutine kodu Nürburgringi läheduses, Nürburg Motospordi hoovi peal.
Mitte kaugel sellest kohast asub sõidufiilingu poolest üks parimatest ringradadest siin mandril, Spa. Pildil sissepääs boksialale, tunnelisse ja raja alt läbi:
Seekord sõitsin koos inglastega, seetõttu esines raja ääres väga kummalist tehnikat, nagu näiteks pildil olev aparaat nimega Crossle. Eriti madal auto, võrdle kõrvaloleva E30'ga.
Muud rahvuslikud margid olid samuti populaarsed:
Pitline'l oma sõidukorda ootamas:
Sõitmise süsteem oli sama mis OT'l, aeglaste sessioon ja kiirete sessioon vaheldumisi. Ainult erinevused autode kiirustes olid oluliselt erinevad, rajal oli mh. standardne Punto ja see oli päeva kiireim osaleja, 962:
mis sõitis ringiaega 2.10 (mina 3.0x, F1 1.45) ja peasirgel 320+ kmh (mina 220+ ehk 100kmh kiiruste vahe). Seega hoidsin rahulikult aeglaste ridadesse ja kuna oli meeldivalt vähe osalejaid, siis oli möödasõite minimaalselt ning sai kenasti oma sõidujoont hoida.
Kiirema otsa "hobiautosid" oli rajal teisigi:
Stiilsema poole pealt jäi silma see korralikult taastatud Historic F1 sarja Brabham:
Juhikoht:
Kaasaegsem lähenemine samale teemale:
Sõita sai piisavalt, korra oli rada kinni paduvihma tõttu. Pea siledate Toyodega pidi märja peal rahulikult võtma aga rada on päris turvaline oma laiade väljasõidualadega ehk ei viitsinud tänavarehve alla panna ja sai kenasti hakkama. Enamuse ajast oli õnneks kuiv. Kahjuks läks päeva lõpupoole pidurivedelik keema ja pidin enne lõppu ohutuse nimel sõitmise katki jätma. Ei tahtnud eelmise sügise Tabasalu intsidenti korrata, seal oleks see kindlasti valulisem olnud.
Peale pidurite õhutamist viis tee mõnisada km põhja poole, kus kenas kuurortlinnas liivadüünide vahel asub ringrada, mida paljud kogenud sõitjad on hinnanud kui väga hea feelinguga rada ja nad ei eksinud:
Päev algas tugeva vihmaga ja nii jäigi, rada oli lausmärg. See siiski ei häirinud, vähemalt mind mitte.... Ürituse korraldas ühe sealse netifoorumi ümber koondunud huviliste grupp, nii nagu meiegi siin teeme. Erilisi formaalsusi ei olnud, allkiri paberile, osavõtutasu + kiiver pähe ning sõida palju tahad, kasvõi terve päev järjest. Ilmselt vihma tõttu oli rada enamus aega tühjavõitu, sai rahulikult õiget joont otsida. Vahetasin Toyo'd tänavarehvide vastu, muidu poleks seal midagi teha kannatanud. Tänavarehv oli küll märgini kulunud ehk vesiliug kimbutas aga peale kohalike käest õpetuste saamist tuli piisavalt kiirust üles - eriti jalgu ei jäänud, pigem jäid nemad mulle.
Raja kohta ütleks super ! Mulle väga meeldis, vaat et rohkemgi kui Spa (mul Spa sirgete jaoks natuke lahja mootor).
Omapäraks on pidevalt muutuv kõrgus, enamus kurve on sissepoole kallutatud, kiiruse muutus on sujuv ja keskmine kiirus on ka ok. Ohutus on enam-vähem, suurem osa kurvidest on väljasõidualadega aga mõned kohas on vaid metallbarjäär. Seal saab sõita oluliselt kiiremini, kui esmapilgul tundub, kõrguste muutus annab kohati pidamist juurde, niiet kurvikobinatsioone saab läbida väga nobedalt. Mina lähen sinna kindlasti veel, et kuivaga asja proovida - kuigi sõidumõnu poolest ei seganud märg rada üldse, asfalt oli piisavalt kare ja pidamist jätkus. Mootori ja pidurite jaoks oli märg väga hea, 45 minutised sessioonid olid ok.
Mõned pildid kohalikust melust:
Kohalikud olid igati sõbralikud ja neil on see aasta veel mitu huvitavat üritust plaanis - mis viga neid teha, kui läheduses nii palju häid radasid.
Peale tuulikute maad oli ees oli ootamas kõikide radade kunn ise, Ring. Kõigepealt sai hooajapilet lunastatud:
Vasak on transponder, millega rajale saab. ID on selle jaoks, et antud pilet ei ole edasiantav ja nad kontrollivad seda aeg-ajalt.
Ei seadnud eesmärgiks kiiresti sõita, vaid mälutreeningut teha - rada õppida. Esialgu ainult kurvide suunad ja kiirused, sõidujooneni on veel aega. Mul oli võimalik rajal olla vaid üks pealelõuna ja suutsin teha 15 ringi. Algas asi suht nutuselt, üks biker pani kurvist välja otse barjääri ja läks ikka väga katki. Õnneks jäi ellu aga mis elu see on, ei tea ? Väikeseid crashe oli mitmeid ja sellest tulenevat raja sulgemist. Kuna selle raja omapära on pimedad kurvid, siis juba mõnede lõikude elementaarne mäletamine teeb palju kiiremaks, ma sain kokkuvõttes 35 sek. oma eelmise aasta ajast maha ja ei võtnud seejuures erilisi riske ega vajutanud sirgete peal täiega. Lihtsalt pidurdasin vähem.
Muidu oli "business as usual":
kuna rajal on palju uut asfalti pandud, siis isegi märjaga oli täitsa ok tänavarehviga sõita - vana asfalt oli hullu moodi libe sest ta oli väga sile. Uus on karedam ja ta pole veel ka värviga ära mökerdatud.
Mõned meie numbritega autod on seal veel püsikliendid ja kõik olid samal päeval rajal väljas ka. See masin jättis hea mulje:
ühes sealses firmas spets rajaautoks ehitatud (näib, et raha kokku hoidmata) ja liikus tõesti hästi edasi. Omanik pole eestlane ja ilmselt antud autol pole Eestiga peale numbri erilist pistmist.
Kokkuvõtteks niipalju, et kui vähegi võimalik, siis soovitan lisaks Ringile sealkandis olles mõnda "päris" rada ka külastada, annab võimaluse ennast turvaliselt "tühjaks" sõita ja ei pea bahni või Ringi peal punnitama, kumbki pole hea idee.
18.05.2008 at 23:43
5 edits. Last edited 18.05.2008 at 23:52 by peep (Moderator)
Pikk nädalalõppMõni aeg tagasi leidisn sellest M3 pilte, kus ta Ringil sõitis. Ja tundub, et number on seal niisama, sest liikluskindlustust tal pole lkf.ee järgi.
quote:imre: Mõni aeg tagasi leidisn sellest M3 pilte, kus ta Ringil sõitis. Ja tundub, et number on seal niisama, sest liikluskindlustust tal pole lkf.ee järgi.
alles 21. märtsil sai läbi - aja tore, et selliseid jutukesi ikka tuleb - keep up the good work peepp
Pikk nädalalõppNädalavahetusel sai jällegi muuhulgas ka natuke rajal sõidetud. Seekord viis tee Prantsusmaal asuvale Bresse rajale.
Tegu alles üle-eelmisel aastal valminud rajakompleksiga ning rada ja boksid olid väga korralikud:
Raja pikkus on 3 km. ning mina sain ringiajaks 1,44 ehk ca. 104 kmh. Seega suht aeglane ja pidurid said kõvasti koormust, pikki sirgeid mis jahutaks, eriti polnud. Kuid ta oli huvitav ja tehniline ehk igav ei hakanud, lihtsalt oleks tahtnud natuke rohkem "kihutada". Raja saidi peal on demo video, keda huvitab.
Osalejaid oli meeldivalt vähe, põhiliselt kohalikud huvilised ja lisaks kaks võidusõidukooli Radicalidega:
Üks neist kuulus muide välis-leedukale ja kohtasin seal ka tuttavat leedukast ringrajasõidu instruktorit, kelle koolitusel olen kunagi ka ise käinud. Nemad kasutasid Civic Type-R mootoriga Radical'e ja parimad ringiajad olid ca. 1.27 ehk päris palju kiiremad tavaautodest. Neile ja teistele spets masinatele ma muidugi järgi ei jõudnud aga tänavaautodest vaid mõni üksik sõitis kiiremini kui ma ise, suht palju oli vaja mööda sõita.
Stiilseim auto minu arvates oli see M3:
Me ei oska arvata, kas tegu oli DTM'i autoga või replicaga aga sisu oli tal selline:
Teine selline oli seal veel aga ta oli palju vähem modifitseeritud:
mõlemad olid väga heas, ütleks lausa näitusekorras ja ega nendega eriti kiiresti ei sõidetudki vist oli omanikel kahju neid kulutada.
Paar näidet, milliste treiler/auto kombinatsioonidega kohalikud huvilised liikvel on:
Selline kaetud treiler tundub päris hea, ei lähe masin mustaks vihmase ilmaga sõites ja kannatab mõneks ajaks ka tänavale jätta kui autol endal uksed lukku ei käi.
Kuna ma olin liikvel osaliselt tööasjus, siis visiit Ring'ile oli väga põgus, 1,5 tundi õhtusel ajal, mil rada avatud oli. Enne sai vaadatud prototüüpide testimist, igasugu atribuute liikus rajal, mh. üks väga mehist häält tegev ja tundus, et ringrajale sobivat vedrustust omav suur Range Rover ning ZR1 Vette. Viimane näeb võrreldes Z06'ga päriselus palju rajum välja, kuigi vahe on ainult mõningates süsinikust aerodünaamilistes lisades (vist).
Kuna toimus lühike õhtune sessioon, siis parkla oli tavapärasest hõredam:
Parklas jäi silma rajasõiduks ettevalmistatud GT2:
ja siis üks "isuäratav" 9ff GT3:
Kuna Ring on enam-vähem iga sealkandis tiirutava autoürituse programmis, siis alati on parklas mingist üritusest osavõtjaid, nagu näiteks see stiilne Mini:
Lisaks oli seal palju Le Mans'ist saabunud briti masinaid, kes osalesid mingil Pistonhead'si tuuril ja samuti kümmekond Rootsi Porsche klubi autot.
Lõpetuseks üks stiilne Z3, mees vist käib tihti seal, ma olen teda enne ka näinud:
Selle reisiga seoses on mul üks isiklikust kogemusest tulenev soovitus, ärge kunagi minge rajale väsinuna ja eriti ärge tehke seda Ring'il. Ma ise sõitsin vahetult enne rajale minekut 1100 km järjest olles lisaks eelnevad kaks ööd väga vähe maganud ja tagajärg oli, et pidin hoogu kõvasti tagasi hoidma, et mitte hunnikusse sõita. Kontsentratsioon oli väga kehv ja sõit ohtlikult logisev. Seega lihtsalt cruisasin tasakesi ca. 7-8 ringi, kuni üks purukssõitnud tsiklimees selleks korraks sessiooni lõpetas.
Ehk Ring'i külastamiseks võtke aega, siis naudite asja rohkem ja on suurem tõenäosus sealt tervena väljuda.
19.06.2008 at 18:12
1 edit. Last edited 19.06.2008 at 18:15 by peep (Moderator)
Pikk nädalalõppKäisin vahepeal jällegi Saksas kultuurireisil. Reis algas kahepäevase kursusega põhjaringil, eesmärk on ju selgeks saada kuhu poole need kurvid seal keeravad ?
Eesti numbritega "püsikliendid", numbrivalik on huvitav kokkusattumus. Muideks, selle BMW'ga sõidetakse seal rajal väga kiiresti.
Kui neid lähedalt vaadata, siis saab aru küll, miks üks 3x kallim on ?
Jaapanlased pressisid kahe uue STI'ga kogu nädalavahetuse minna, ainsad pausid olid tankimiseks. Tea, mida nad seal katsetasid ?
Morgan plus8, väga stiilne masin suviseks matkamiseks.
Ideaalne pereauto aga rajal sõitmiseks liiga suur ja pehme.
Ma polnud varem märganudki, et Skyline'l on samad pidurid mis Evo'l, selgelt alamõõdulised antud auto jaoks.
Stiilne TVR, turbomootoriga.
Peale sisukat ennelõunat ja ca. 10 ringi kuival rajal sõitu hakkas vihma sadama ja seetõttu suurem osa ajast sai märjal rajal sõita. See küll natuke ohtlikum, kuna kohati on asfalt väga siledaks kulunud ja libe aga selle eest pole rajal tsikleid ja autosid on ka palju vähem. Siiski, ma ei saa aru inimestest, kes on tulnud sinna turistina, et oma autoga rajal paar ringi teha, kuid selle asemel seina sõidavad Näiteks ühe ringi jooksul sõitis tervelt neli sellist kodanikku oma autod katki, sealhulgas see väga korralik 964.
Üks S3 mees oli vist liiga palju "boosti" peale keeranud:
Challenge Stradale:
lisaks sellele, et tegu niisama viimase peal masinaga, mainib äramärkimist, et Ferrari omanikele ebatüüpiliselt on selle autoga tõsiselt rajal sõidetud:
Rendikal on samuti keegi külje kortsu saanud:
On toimunud rendiautode arvu plahvatuslik kasv, neid on seal korraga väljas kümneid erinevaid - tänavalegaalsest kuni race spec masinateni. Enamus uued ja korralikud ehk tundub, et kes soovib seal hea autoga sõita, sellel valikut jätkub.
Neid Lotuseid olen varem ka näinud aga nüüd uurisin asja lähemalt ja jäi väga hea mulje. Ta on ülimadal ja väike ning absoluutses mõttes mitte eriti kiire, kuid see feeling mis asjaga kaasas käib tundus 5+ olema. Keegi võiks meile sellise masina tuua, oleks kordades ehedam kui suvaline tänapäeva sportauto.
Mini on ka suht popp masin rajal sõitmiseks, siin üks vihasemaks aretatud eksemplar:
Kui mul oleks vahendeid ühe "normaalse" superauto ostuks, siis täna oleks selliseks kahtlemata Scuderia. Asi näeb väga vihane välja ja Ferrari feelingut õhkub igast otsast, isegi kui auto pole punane. Pildilt ei paista ta pooltki nii agressiivne, kui IRL.
F430:
Challenge Stradale:
Scuderia:
CTR Yellowbird replica:
Möödaminnes sai BMW testikeskuses eksponeeritavate vanade E36 tehasetiimi masinate tagatiibu uuritud:
Tea, kas peaks siit malli võtma
Kuna ühel päeval oli rada ennelõunal suletud, asusin rajaservi avastama. Rada ümbritsev mets on täis väikeseid teid:
mida mööda ma oma autoga sõitsin. Tõsi tagantjärgi sain teada, et tavainimene ei tohi seal metsas isegi jalgrattaga sõita välja arvatud spetsiaalselt tähistatud radadel ja autoga sõitmise eest on soolane trahv. No, üldiselt vedas mul - sain hulga pilte teha raja eri paigust.
Neist huvitavam on ehk Schwedenkreuz - üks kiiremaid ja ohtlikkemaid lõike rajal. Selles kohas asub üht kunagist sõda meenutav rist:
Kõigepealt lendad autoga üle selle tagapool asuva künka (pilt on võetud vastassuunas):
Mina olen sealt üle sõitnud ca. 210 kmh, ZR1 videos sõideti 270 +
Kohe peale "maandumist" on ees teine küngas, mille taga vasakkurv, mida pole sisse keerates näha (pilt sõidusuunas). Teise künka hari on natuke enne apeksit:
Kiirus seal minul ca. 170+, kõvematel tegijatel kõvasti üle 200.
Selle kurvi lõpuosa näeb vastasuunast vaadates välja niimoodi:
Kuna kurv on väga kiire ja kergendusega, siis viimase pildi peal olevatesse barjääridesse on tuhandeid autosid puruks sõidetud.
Adenauer-Forst:
Vasakusse sisse keerates pole apeksit näha ja ta on kahaneva raadiusega ning tsipa väljapoole kaldu. Kiirused pole siin suured aga selle eest siin näeb garanteeritult väljasõite nii võistlustel kui turistipäevadel. Algaja jaoks üks ohtlik koht, sest madala kiiruse tõttu kipud seda kurvi alahindama.
Sellistel lõikudel arendatakse tõsist kiirust:
Veel mõned klõpsud, mis ehk annavad aimu seal kiirelt sõitmisel tekkivatest probleemidest :
Peale kaht päeva Ring'il oli aeg teele asuda, mitte eriti kaugele seekord, 121 km.
Ja 120 km pärast on selline silt:
Seekord sõitsin jällegi koos inglastega ja kohal oli väga erineval tasemel osalejaid.
"Vaestele sisenemine keelatud"
Kiired turboautod:
See Audi astus sirge peal Carrera GT'l eest ära:
Self made racerid:
Terve trobikond Ginetta'sid:
Vanad inglise autod lähevad ikka katki:
Kuid ürituse staarid olid kahtlemata isa ja poeg, kes olid tulnud tööst vabal päeval oma autodega tiirutama. Poeg harjutas kätt GT2 klassi BMW'ga:
ja sportprototüübiga (ma ei küsinud, mis see täpsemalt on, kuid liikus väga kiirelt):
Isa on tuntud autokollektsionäär, kes omab aukartust ärataval hulgal Ferrari võidusõidu ja tänavasõidumasinaid. Tema tuulutas rajal enda 700 hj. arendavat 288 GTO Evoluzione't. Neid on kokku 5 tükki tehtud ja see konkreetne eksemplar pidi arendama 700 hj. ja kaalub 940 kg. Tõsi, turbo lag pidi väga hull olema.
Lisaks, et oleks millegiga lõuna ajal küla vahele restorani minna, oli neil kaasas veel see stiilne Zagato kerega Ason Martin:
ja F50:
Muuseas F50 näeb päriselus väga hea välja, kuigi piltide pealt tundub ehk liiga tavaline.
Kogu tehnika toodi kohale ja teenindati kahest tiimirekkast:
Ja ega mehaanikud ilmselt olme üle ei kurda, nende käsutuses oli see tagasihoidlik elamine:
Peategelased ise saabusid ja lahkusid loomulikult kopteriga. Meeldiv oli näha sellist tõsist suhtumist.
Huvitavamatest masinatest jäid silma kaks SLR'i.
Piduritemperatuuridel hoitakse silm peal:
Nende autode üks väga "kõrvapaitav" omadus oli hääl, sisuliselt sama mis open header'iga bigblockil. Ilmselt on see reso ainuke müra summutav element:
Silma jäi veel nende poolt kasutatav rehvisoojendusseade:
Muidu ka, rehvide osas oli teenindus 5+, raja kõrvalt sai osta mida iganes enamlevinud mõõtudes:
Veel jäi positiivses mõttes silma rajateenindus, puksiirauto oli pidevalt stardivalmis töötava mootoriga, samuti kui kiirabi:
Esimene pool päeva sada vihma, enamus kallite tänavaautode omanikke rajal ei käinud:
Evo oli omas elemendis, kõigest millel polnud märjailma race rehve all, õnnestus mööda sõita.
Kasutusel on sama kiire/aeglane sessioon põhimõte, mis meie üritustelgi:
Pitlane:
Raja magusaim osa on ikkagi peasirge mis lõppeb Eau Rouge / Raidillon nimelise kurvikombinatsiooniga:
Igati kordaläinud lühikursus oli, sai palju sõita ja muidu silmaringi laiendada. Ring'il jäi parimaks BTG ajaks 8.35 ja see tuli igal pool piisavalt turvavaru jättes, ning sirgetel ca. 5000 pealt vahetades, et natuke bensu säästa - muidu ei vea 5 ringi ühe paagiga välja. Samuti sai Spa uueks isiklikuks 3.02 sõidetud, 6 sek kiiremini kui eelmine kord. Paaris ohtlikumas kohas jäi veel turvavaru, muidu ikka vajutasin nii palju kui tuli aga eks trajektoorid vaja ikka lihvimist. Uue 911 GT3 heaks ajaks loetakse seal ca. 2.50.
Pikk nädalalõppVäga, väga äge. Muideks, flickris kolates leidsin fotograafi, kes on olnud sinuga samal päeval(või lähedasel ajal) Spa's. Sinu Evo't ma seal ei leidnud, aga muid autosid, mis teie mõlema objektiivi ette sattusid, on seal küll.
Pikk nädalalõppNeed BMW tagatiivad ajasid sealsamas akna taga mindki kukalt kratsima, aga raamatutes tuhnimine tegi pildi veidi selgemaks. Muidugi on see disain üpris radikaalne, pimedalt kopeerida vist ei ole väga mõtet
Nürburgring on aero mõistes ilmselt "aeglane" rada, vähemalt vaadates enamiku seal võistlejate tiivaseadeid.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Pikk nädalalõpp Seda linki tasub aegajalt vaadata või siis iga minuti tagant refreshida, näeb päris eksootilisi asju, mis sealt läbi käivad. Tegemist webcamiga Nürnburgringil. http://www.nuerburgring.de/fileadmin/webcam/webcam.jpg
Pikk nädalalõppVaadates viimases postis Nürburgringi pilte, tundub, et mina sattusin sinna sel samal päeval (vist 21.07). Scuderia oli platsis, Yellobird, Lotus, katkise küljega Stradale, võib ka kokkusattumus muidugi olla..... kahju, et ei kohtunud, näpunäited oleks marjaks ära kulunud
Pikk nädalalõppMöödunud nädalavahetusel sai natuke mere ääres sõidetud :
Zandvoort on muidu kohalik kuurort, mille rannal saaks edukalt Bonneville tüüpi kiirusvõistluseid pidada:
kuid seekord sattusin sinna väga tormisel õhtupoolikul, ning osutus tõeks see jutt, mida olin sealsest lendavast liivast kuulnud. Õhus oli nii palju liiva, et kohati oli nähtavus kehv ja ilma prillideta ei saanud õues üldse viibida. Hommikuks oli tormi poolt üles keerutatud merevesi mu auto pidurikettad ära disaininud:
Õnneks ilm paranes, tuul vaibus ja päike tuli välja, ning järjekordne rajapäev oli ootamas. Seekord oli korraldajaks ühe kohaliku ärimehe poolt loodud klubi http://de-vijverberg-trofee.nl/ .
Osalejate koosolek:
Ma küll midagi aru ei saanud, mis nad seal rääkisid aga lühike kokkuvõte oli hiljem, et sõida mõistlikult. Ehk mingeid eriliselt karme piiranguid ei olnud ja see oli ka rajal näha. 90% osalejatest olid spetsiaalautodel ning sõitmine oli midagi sellist nagu rinkavõistluse kvalifikatsioonis - keegi eriti mööda laskma ei kippunud, kuid loomulikult spetsiaalselt ei takistatud. Ehk kui ees oli võimsama mootoriga auto, tuli ennast lihtsalt mööda pidurdada. Tavalise tänavamasinaga oli seetõttu suht kõhe tunne, kuid õnneks erilisi ohuolukordi ei tekkinud.
Osalejaid oli igast kategooriast:
Historic Porsche oli üllatavalt kiire.
Üks soomlane oli Aston Martin'iga rajal ja see oli ka kõige kiirem auto sel päeval:
Hetkel tundub, et E36 BMW on populaarseim odava otsa kereauto euroopas, neid oli rajal päris palju. Ja Hollandis lükati meie E36 sarja analoog käima juba mitu aastat tagasi ja osalejaid on paarikümne ringis. Neil on ka korralik veebileht: http://www.autosportcompetitie.nl/ , asi mis meil võiks tekkida mingi aeg. Reeglid on samuti meie omadega sarnased, erinevus on detailides. Rehvina kasutavad nad R888't ja vedrustus on AST. Lubatud on vaid sedaankere. Katusescoop tundus perspektiivne asi mille peale võiksime ka meie mõelda, see parandaks oluliselt auto õhuvahetust ja pole keeruline ega kallis installida. Muidugi oleks selle kasutamine vabatahtlik, mingit kiiruse eelist ta ju ei anna.
Veel mõned vaated rajale
Pitlane, jälgige kui kõrged düünid seal on:
Tarzan'i kurv:
Raja üks aeglaseim kurv:
siit väljudes järgneb kõige parema fiilinguga lõik, kus saab kihutada laugetes kurvides täiskiirusel üle düünide. Kahjuks mul pilte pole aga ega pildiga saagi seda edasi anda.
Vaikselt sai siis trajektoore harjutatud, parimaks ringiajaks jäi 2.06, kuna traffic oli väga tihe kogu aeg, siis puhtaid ringe tuli vaid mõni üksik. Sama aega sõidavad seal BMW 325 klassi kõige kiiremad autod ja ma olen samadel rehvidel ehk suht ok.
Peale puukingamaa külastust sai mõned päevad Ring'il veedetud. Oli järjekordne race weekend, nimelt toimus F1 rajal ADAC 1000 km sõit, mis on Le Mans sarja üks etapp ja seda korradatakse juba 1953 aastast alates. Peugeot oli väga uhkelt kohal oma VIP service'ga ja läks asja ette ka, kuna nad võtsid kaksikvõidu. Lisaks põhivõistlusele toimus ka mitmeid toetavaid sõite ja kogu nädalavahetus käis kõva action. On huvitav elamus, kui ärkad hommikul väikeses külakeses, aknast paistev vaade meenutab L-Eesti kuppelmaastikke, kõrvalasuvast lehmalaudast levib autentne lõhnataust aga linnulaulu asemel algab punkt kell 8.00 võidusõidumootorite möirgamine, mis kostub 5-6 km kaugusel asuvalt rajalt. Ja keegi ei kobise müra pärast, sest see on kohalike peamine sissetulekuallikas. Niiet sobiv koht elamiseks ringrajahuvilistele kes hindavad maaelu võlusid.
Põhjaringil toimus samal ajal RCN (Rundstrecken Challenge Nürburgring ) sarja võistlus. See toimub väga huvitava süsteemi alusel, copy/paste wikipediast:
quote:On the Nordschleife, 15 laps of 20.832km have to be run, for 312km overall (longer than an F1 race). The first (warm up) lap, the last (cool down) and two laps in between for a pit stop are not timed, unless a generous maximum time is exceeded. Of the remaining 11 laps, 9 are run at full speed (like a special stage in rallying), with each second counting as one penalty point. Two laps have to be done at a given time similar to a liaison stage in rallying. If the tolerance of +/- 2 seconds is exceeded, each second counts tenfold, so some discipline and precision is required. In wet conditions, these laps can decide the winners, as they can add a significant amount penalty points to the tally. As in rallying, a co-driver can be on board, a quite unique possibility to take a passenger to circuit racing. Also, two drivers can share a drive, which reduces costs for amateurs.
Osalejate autod on seinast-seina nagu näiteks need:
Kusjuures pealtvaatajaid oli populaarsemates vaatamiskohtades sadu, kui mitte tuhandeid.
Samuti on huvitav atraktsioon prototüüpide katsetamine, ma oma seebikaga üritasin ka klõpsida, vabandust uduste piltide pärast, kuid paar huvitavamat ikka postitan:
Panamera
Rapide
Väga huvitavat häält tegev R8 (kõlas nagu V10 bensiin)
Testisõitjate elu on tegelt karm, nad sõidavad seal kellast kellani iga päev kümneid ringe ja nii iga päev. Enamus autosid pole põnevad superautod, vaid tavalised pereautod ja jeebid. Võib päris igav olla... Õnnestus ühele testijale kes Opel Insgnia'ga avalikul ajal rajal oli järgi sõita ja mees sõitis täielikus rutiinis, kiirelt ja veatult.
Kuna rada oli võistustega hõivatud, sai lähedalasuvas Speyer'i tehnikamuuseumis käidud. Siiski võrreldes Sinsheim'iga on see koht palju väiksem ja seetõttu ka vähem huvitav. Just autosid oli vähe, lennukeid ja muid vidinaid päris piisavalt. Kolm eksponaati siiski olid minu jaoks üle teiste:
U-Boot
Laevas sees viibides saad aru, et ükski ringrada ei suudaks esile kutsuda sellist adrenaliini tulva, kui alveelaevaga lahingus osalemine. Laeva esimene kolmandik koosneb torpeedoseadmetest ja tagumine kolmandik on täidetud mootoritega. Meeskond asub nende vahel, pea olematus ruumis ning mõistatab, kas järjekordne süvaveepomm tabab neid või mitte ? Väga raju !
Rakettmootoriga Opel
Ilmselt siit need mattmusta stiili masinad pärit ongi. Friz von Opel sõitis selle autoga 1928 aastal Avuse rajal, üritades purustada kehtivat maailmarekordit (334 kmh), kuid laeks jäi tal 238 kmh, kuna autol tõusid esirattad maast lahti ning ta oleks äärepealt rajalt välja sõitnud. Pidurid on ka rekordauto kohta "natuke" lahjad:
NSU
Tagasi rajale ja parklasse oli kogunenud nagu alati, igasugu huvitavat kraami.
Minu arvates parim 993 versioon:
Konkreetne auto on küll replica aga ega originaaliga ehk ei julgeksi seal sõita.
Scuderia on jõudnud juba klientideni, sellel olid Belgia numbrid:
Stiilne rally replica:
veel retrot:
ja veel:
ja nagu tellitult mees, kes sellise Opel'iga suuri tegusid on teinud:
koos kohaliku kõige popima tüdrukuga
kiirel mehel kiire tööauto:
ja stiilne peakate:
Korra sõitsime koos rajale aga ma ei hakanud talle järgi sõitma.
Isegi USA fännid tulevad oma autodega kohale, sai mehega paar sõna juttu aetud. Samas huvitav number Porsche jaoks:
Enda sõit ikka vaikselt aeneb, seekord õnnestus kolm ringi teha võidusõidu instruktoriga - kes üldiselt jäi mu joontega rahule, kuid sõidu sujuvuse ja sissekeeramise täpsusega tuleb veel kõvasti vaeva näha. Eraldi mingit aega ma enam sõita ei ürita enda ohutuse huvides, kuid üks ring kui rippusin sabas kahel uuel GT3'l, mille juhid ei olnud eriti kiired ning ühel kohalikul 968'l, mis oli kiire ja tundis rada, siis sai 8.24 BTG sõidetud, kusjuures kaks korda tuli hoog trafficu tõttu maha võtta. Abiks oli pädeva eessõitja joonte jälgimine.
Üldiselt siiski pole seal mõtet mingit rekordit üritada, romusid tuuakse rajalt ära iga natukese aja tagant. Just vaatasin parklas ühte Itaalia numbritega Focus RS'i, millel oli puur sees jne. - väga kena masin. See auto lõpetas enne Wippermann'i kurvi ca. 100+ kmh 90 kraadise nurga all seina sõitmisega - kui ma õnnetuse kohast möödusin, oli teadvusetu juht auto kõrvale maha pandud rajapersonali poolt ja oodati kopterit, mis ta haiglasse viiks. Auto esiosa oli täiesti deformeerunud. Niiet ega seal nalja pole, piir rajal olemise ja sealt lahkumise vahel on õhkõrn.
Olen lõpuks oma PB kasutamise ka selgeks saanud ja logi põhjal on mul kiireim koht Schwedenkreuz (ca. 199 kmh) ning veel kolmes kohal on kiirus üle 190. Aeglaseim on Karusell ca. 70 kmh. See siis minu autoga konkreetselt. Kui kellegile huvi pakub, võin selle faili vaatamiseks panna.
Seekord siis sedasi, to be continued...
20.08.2008 at 10:37
4 edits. Last edited 20.08.2008 at 10:54 by peep (Moderator)
Pikk nädalalõppEriti ei imesta et rattad Friz von Opel-il maast lahti tulid sest tiivad on pandud tõstvasse asendisse nagu lennukitel, sellise tiiva kuju tõttu tekib pealpool hõrendus http://www.raulvosandi.pri.ee/teooria/purilend/4_purilennuki_aerodunaamika.pdf
Auto maaspüsimiseks oleks pidanud tiivad teistpidi nõgusalt installima, siis oleks ta jälle väga kõvasti vastu maad olnud.
Pikk nädalalõppPeebu seiklustest võiks ka näiteks Auto Lehte kirjutada, mu meelest.
Teised saaksid ka näha ja lugeda, mis mujal maailmas toimub.
Lisaks siis võiks ka natuke opentrackist rääkida.
Ma ise pole veel trefanud rajapäevade artiklit seal lehes.
Võib ka olla juba kirjutatud.