Poster |
Message |
uzzac |
Airbox
Talvega tekkis pähe mõte, et võiks kasutusele võtta airboxi. Eelisteks võiks lugeda kindlasti väikse ram-air effekti ja pideva külma õhu pealevoolu. Lada 8v mootoril on sisse-väljalase samalpool seega tekitaks airbox kinnise ruumi, kuhu väljalaske temperatuur sisse ei kiirgaks. Meil on radika ja parempoolse tule vahel parajalt hea tühimik mis teeb airboxi paigalduse küllalt lihtsaks.
Nüüd aga tekib küss, et kas antud lahendusel oleks mingeid miinuseid praeguse lahenduse ees ja kui suur peaks olema esimene auk airboxil, et tagada piisav õhu pealevool? Kuna box valmiks käsitööna siis millise kujuga seda teha, BMW-del on box tagant kitsam kui eest, samas teistel WTCC pillidel on tavalise silindri kujulised. Kas filtrina kasutada mõnd koonusfiltrit boxi otsas või panna trompetitele lutud otsa ja esimene auk jätta lahtiseks?
Ruumi kapoti all on päris omajagu igasugu vaimusünnituste katsetamiseks
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
24.01.2011 at 15:14 |
|
Garfield |
Airbox
Minu Ladal polnud just päris Airboxi, kuid tuli lihtsalt jäme (läbimõõt 100mm oli ehk või 125) toru sealtsamast kohast eest karpade lõõride juurde. Ma filtrit ei kasutanud, ehk lihtsalt venttoru jooksis lõõrirea ette. Lõõrid olid toruga ikka risti, ehk ram-effekti ei olnud. Ram effektiga ei tahtnud jännata, sest kui sa kellelgi taga stanges sõidad, siis pole rammi jne.
Tegelt oli veel teine toru, mis jooksis karpade alla ehk sinna sisse-väljalaske vahele - et väljalase sisselaset vähem kuumutaks.
____________________________
Focus RS |
24.01.2011 at 15:23 |
|
peep Moderator |
Airbox
Sellest, et sisselaskesse ülesurve tekiks pole mõtet unistada aga vaakumi mõningane alanemine on loomulikult ka abiks. |
24.01.2011 at 16:00 |
|
Garfield |
Airbox
quote: peep: Sellest, et sisselaskesse ülesurve tekiks pole mõtet unistada aga vaakumi mõningane alanemine on loomulikult ka abiks.
Noh, (sc)ramjet tüüpi otsevoolu reaktiivid ju sellel põhimõttel töötavad kuid kahtlen, kas uzzak Audru rajal suudab 6-7 MACH algkiirust tagada
EDIT: Pigem on positiivne see, et külm õhk otse õuest jõuab sisselaskesse, mitte mingi jahutusradikast läbi käinud leige gaasiline ollus
____________________________
Focus RS |
24.01.2011 at 16:14 |
1 edit. Last edited 24.01.2011 at 16:18 by Garfield
|
Jesper |
Airbox
100cm2 suuruse ram-airi saab 1600cc@8000rpm "plussi" juba tühise 360 km/h juures, nii et pole nii hullu midagi, et 6-7 Machi
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
24.01.2011 at 16:25 |
|
uzzac |
Airbox
Ülerõhust ei unistagi. Põhilist iva näeks ise ikkagi selles, et sõitval autol on sisselaske õhu tempetaruur madalam kui ülejäänud kapotialusel.
Küsimus on pigem selles, et kui suur peaks olema ava ja airbox ise ,et suudaks mootori ära toita? Kas on ka mingeid miinuseid sellisel süsteemil praeguse ees?
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
24.01.2011 at 16:33 |
1 edit. Last edited 24.01.2011 at 16:34 by uzzac
|
peep Moderator |
Airbox
Proovi googles "airbox design", näiteks selliseid jutte loobib ette
http://autospeed.com/cms/title_Building-and-Testing-an-Airbox/A_110281/article.html
ja kui Sa siit edasi loed ja liigud, siis lõpp on kuskil kosmoseraketi toimimise põhiprintsiipide lähedal...
http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=76195 |
24.01.2011 at 17:08 |
1 edit. Last edited 24.01.2011 at 17:15 by peep
|
jaan tatikas |
Airbox
Vaata seda vigurit...
http://www.pipercross.net/competition/products_600_airbox.asp
Iluvõre taha sobiks midagi sellist -
|
24.01.2011 at 17:16 |
|