register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Airbox  
Poster Message
uzzac
 
Airbox
Talvega tekkis pähe mõte, et võiks kasutusele võtta airboxi. Eelisteks võiks lugeda kindlasti väikse ram-air effekti ja pideva külma õhu pealevoolu. Lada 8v mootoril on sisse-väljalase samalpool seega tekitaks airbox kinnise ruumi, kuhu väljalaske temperatuur sisse ei kiirgaks. Meil on radika ja parempoolse tule vahel parajalt hea tühimik mis teeb airboxi paigalduse küllalt lihtsaks.



Nüüd aga tekib küss, et kas antud lahendusel oleks mingeid miinuseid praeguse lahenduse ees ja kui suur peaks olema esimene auk airboxil, et tagada piisav õhu pealevool? Kuna box valmiks käsitööna siis millise kujuga seda teha, BMW-del on box tagant kitsam kui eest, samas teistel WTCC pillidel on tavalise silindri kujulised. Kas filtrina kasutada mõnd koonusfiltrit boxi otsas või panna trompetitele lutud otsa ja esimene auk jätta lahtiseks?

Ruumi kapoti all on päris omajagu igasugu vaimusünnituste katsetamiseks :)




____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
24.01.2011 at 15:14
Garfield
  
Airbox
Minu Ladal polnud just päris Airboxi, kuid tuli lihtsalt jäme (läbimõõt 100mm oli ehk või 125) toru sealtsamast kohast eest karpade lõõride juurde. Ma filtrit ei kasutanud, ehk lihtsalt venttoru jooksis lõõrirea ette. Lõõrid olid toruga ikka risti, ehk ram-effekti ei olnud. Ram effektiga ei tahtnud jännata, sest kui sa kellelgi taga stanges sõidad, siis pole rammi jne.
Tegelt oli veel teine toru, mis jooksis karpade alla ehk sinna sisse-väljalaske vahele - et väljalase sisselaset vähem kuumutaks.

____________________________
Focus RS
24.01.2011 at 15:23
peep
 
Moderator
Airbox
Sellest, et sisselaskesse ülesurve tekiks pole mõtet unistada aga vaakumi mõningane alanemine on loomulikult ka abiks.
24.01.2011 at 16:00
Garfield
  
Airbox
quote:
peep: Sellest, et sisselaskesse ülesurve tekiks pole mõtet unistada aga vaakumi mõningane alanemine on loomulikult ka abiks.
Noh, (sc)ramjet tüüpi otsevoolu reaktiivid ju sellel põhimõttel töötavad kuid kahtlen, kas uzzak Audru rajal suudab 6-7 MACH algkiirust tagada :)
EDIT: Pigem on positiivne see, et külm õhk otse õuest jõuab sisselaskesse, mitte mingi jahutusradikast läbi käinud leige gaasiline ollus

____________________________
Focus RS
24.01.2011 at 16:14 1 edit. Last edited 24.01.2011 at 16:18 by Garfield
Jesper
 
Airbox
100cm2 suuruse ram-airi saab 1600cc@8000rpm "plussi" juba tühise 360 km/h juures, nii et pole nii hullu midagi, et 6-7 Machi :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.01.2011 at 16:25
uzzac
 
Airbox
Ülerõhust ei unistagi. Põhilist iva näeks ise ikkagi selles, et sõitval autol on sisselaske õhu tempetaruur madalam kui ülejäänud kapotialusel.

Küsimus on pigem selles, et kui suur peaks olema ava ja airbox ise ,et suudaks mootori ära toita? Kas on ka mingeid miinuseid sellisel süsteemil praeguse ees?

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
24.01.2011 at 16:33 1 edit. Last edited 24.01.2011 at 16:34 by uzzac
peep
 
Moderator
Airbox
Proovi googles "airbox design", näiteks selliseid jutte loobib ette

http://autospeed.com/cms/title_Building-and-Testing-an-Airbox/A_110281/article.html

ja kui Sa siit edasi loed ja liigud, siis lõpp on kuskil kosmoseraketi toimimise põhiprintsiipide lähedal...

http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=76195
24.01.2011 at 17:08 1 edit. Last edited 24.01.2011 at 17:15 by peep
jaan tatikas
 
Airbox
Vaata seda vigurit...
http://www.pipercross.net/competition/products_600_airbox.asp

Iluvõre taha sobiks midagi sellist -



24.01.2011 at 17:16
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Airbox  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.