register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Summer Race 2010  
Poster Message
avastaja
 
Summer Race 2010
10.07.2010 at 21:31
Henri_
 
Summer Race 2010
Oi, väga ilusad pildid! Meeldiv vaadata kohe enda autot nii mitmel pildil :)

Aga võistlusest: harjutussõit läks metsa, aga kvalis parandasin oma senist aega üle sekundi kindlasti.

Ma muidugi hommikul unustasin arstlikus käia ning siis stardi poole sõites saadeti mind jooksuga sinna. See oli päris karm ning prillid võttis uduseks küll - järelikult tuleb jälle hakata läätsesid kasutama :( Või mitte asju unustama...

Esimene sõit oli huvitav, stardist sain suhteliselt hästi minema, kuid jäin kehvale rajaosale ning Jesperist siiski mööda ei saanud. Seejärel tuli Kersti ning pisut puutusime lausa küljed kokku ning nii ta S-is mööda sai kah. Minu õnneks hakkas ta aga viienda ringi tiigikurvis katma ning seetõttu läks ka lappama. Edasi oli suhteliselt sündmustevaene, vahepeal nagu hakkasin järgi jõudma teistele, aga kes teab. Sõidus parandasin oma senist aega veelgi. Hetkel küll veel alles 1.06.0xx.

Parandan: sündmustevaene polnud, lõpus tegi Ivalo vist pirueti ja ma sain tast mööda. Kuid siis ta võttis mulle kiiresti järgi ning viimasel ringil tiigikurvis ei läind mul kolmas käik sisse. Pidin selle kaks korda panema ning sellega saigi ta mulle täitsa järele. S-is oli juba väga lähedal ning uues kurvis ma veel sõita ei oska ning tema väljumise kiirus oli niipalju suurem, et ta sai sirge keskel mulle kõrvale ning kiiresse ei tahtnud ma küll koos temaga kõrvuti siseneda. Stardieelses ma veel vist pidurdasin hiljaks ning üritasin järgi saada, aga siis oli juba suht lootusetu. Huvitav kas mu vandumist oli väga kaugele kuulda...igatahes vastu rooli virutasin ma küll korra või paar.

Teine sõit oli minu jaoks ülipõnev. Alustuseks see, et Keijol suri auto rajale minnes ära ning ta startis viimaselt kohalt. Start läks mul hästi ning sain esimeses kurvis Jesperist mööda. Seejärel tuli aga Keijo kohe järgi ning sai jällegi minust mööda. Tema järel sõitmine oli aga superlahe, sõitis ilusa trajektori ette ning mina sain hea rütmi sisse. Marek lõhkus vist uutes kurvides rehvi ning seetõttu lendas välja kiirest. Allan andis aga minuarust pisut liiga kiiresti Keijole järgi ning siis läks sõit hulka rahulikumaks. Marek lõhkus vist uutes kurvides rehvi ning seetõttu lendas välja kiirest. Pärast seda lasin mina kuskil pisut pikaks ning kaotasin ka rütmi. See tuli aga tagasi alles niiumbes 7. ringiks, kus tuli ka minu sõidu parim aeg. Siis hakkasin ma taas Allanile pisut järgi võtma, kuid ta oli kahjuks juba natukene kaugel. Viimastel ringidel hakkas rehv sulama ning pidamine muutus. Siis hakkasin ma ka huvipärast proovima teisi trajektore ning viimasel ringil suutsin uues kurvis pisut ära käperdada. Ma vaatasin ja tundub, et Jesper, kes küll alles minu uude kurvi sisenemisel oli S-i alguses käperdas täpselt minu järgi ära?

Muidu oli hästi lahe, tahaks veel sõita!
10.07.2010 at 22:41 1 edit. Last edited 10.07.2010 at 23:43 by Henri_
peep
 
Moderator
Summer Race 2010
Ülaltoodud muljed võtavad suht hästi kokku, mis vahet on rajapäeval ja võidusõidul - entusiasmi vahe.:)

Tänane sõit näitas nii nagu mõned eelmisedki, et kergetes oludes on meie klassis Audru rajal keeruline mööda sõita, selleks peab eessõitja tegema olulise vea. Autod ja juhid on võrdsed ja rada suht kitsas ning katmine seetõttu lihtne, isegi kui taganttulija kriipsu võrra kiirem on. Märjal rajal on viga kergem tulema ja seetõttu variante rohkem, kuid samas võib see olla kulukam, nagu eelmise etapi kogemus näitab. Muidugi möödasõidud on rohkem pealtvaatajate jaoks, juhi seisukohalt on ka positsiooni hoidmine töö mis kogu tähelepanu kõidab ja pinget hoiab. Seega võib üritusega igati rahul olla ja seda enam, et seekord oli mul kiirus ka üleval.

Teiste klasside sõite väga palju ei jälginud, kuid erinevat tehnikat oli kohal küll ja veel, ning loodetavasti said pealtvaatajad piisavalt head sõitu näha.

Korraldajatele ja kõikidele korraldamisega seotud inimestele suur-suur äitäh, sest muidu ju ei toimuks midagi kui poleks neid, kes pikad päevad tööd teevad !

Ainus mis jättis kehva mulje, oli Soome kohtuniku sõnavõtt osalejate koosolekul, kus maakeelde tõlgitult paluti arvestada kohalike afroameeriklaste kommetega. Tal võis isegi õigus olla aga niimoodi ei tehta, see on kas rumalus, ülbus või siis mõlemad kokku. Hiljem kuulsin ka meie ja Soome kohtunike vahelist konflikti (oli raske mitte kuulda kui karjutakse auto kõrval). Loodetavasti see ei tähenda, et "kultuurierinevused" on muutunud ületamatuteks ja SM etapp tuleb siia veel tulevikuski...
10.07.2010 at 23:07
Henri_
 
Summer Race 2010
Kohtunike kohta see veel, et sõitjate koosolekul küsis vist Raimo, et kas aken tohib olla lahti poolikult või peab olema täiesti kinni või täiesti lahti. Sellepeale ütles Avo, et võib olla täpselt nii nagu tahate. Muidugi esimeses stardis joosti kohe juurde ning kästi aken alla lasta. Hea, et mu mehaanikul on link koguaeg kaasas ning sedasi sai hädast välja aidatud ka Jesper.
Igatahes järgmine kord teab, et kuigi sõidame eraldi, siis soomlastega koos võistlusel osaledes peab akna kohe pärani lahti jätma...

Huvitav, mis siis tehtud oleks, kui kellelgi aknalinki poleks olnud või elektriaken ühes asendis katki näiteks? Disklaff ning pärast protesti esitamise rõõm?

Muidu võistluse korralduslikult poolelt oskaks vaid seda vinguda, et neljapäeval kohale jõudes ei jagunud enam kohti :( Kuigi ega platsi suurus ei muutu vist niipea ning otseselt korraldusega tegu pole ju. Õnneks siiski suudeti mu auto kuhugi ära mahutada lõpuks.
10.07.2010 at 23:49
rustang
  
Moderator
Summer Race 2010
See kahe erineva kultuuri kohtunike koos töötama panemine on väga valus pähkel. Vabandan, et soome Tehnilise pealik meie sõitjaid stardirivis "kimbutamas" käis, ma kordasin erinevatele soome asjapulkadele kümme korda, et meie reeglis on parema akna lahtioleku ulatus vaba - ja igakord sain vastuseks, et pooleldi lahtiolev aken on turvalisusrisk. Seletasin veel ja veel ja et ma isiklikult lubasin jne - noeiaita. Kogu selle kahe päeva peale kaotasin närvirakke sama palju kui tavaliselt kahe kuuga - olles omaarust ainus inimene, kelle poole pöördus emb kumb rahvuslik pool kui oli vaja teise poole käest midagi saada, küsida, nõuda etc. Ok see on väike liialdus, seal oli teisi samasuguseid kahe tule vahel olijaid veel - eriti naised sekretariaadis kes sama suppi said hoolega süüa, samuti aitas kommunikeerida SC juht Tobias, kelle juttu soomlased tihti tähelepanelikumalt kuulasid kui muid eestlasi. Aga ikkagi oli see seespidiselt väga keeruline asi. Eesti starditiim oli endast väljas ja mina kes ma vihastan kord aastas päästsin samuti vandesõnad kogu kopsumahu jõuga valla - noh ja hakkas kohe parrem ka :)

Õnneks ei olnud seekord suuri jamasid protestidega, ainuke case oli vist Vormel Renault, kus keegi minuarust lausa apellatsiooni tegi aga see jääb puhtalt Soome zürii kaapsaaeda ja menetleda.

Ok aitab vahutamisest, tahaks seekord kiita meie sõitjaid puhta sõidu eest, eriti käib see BMW meeste kohta. Ma olin valmis kasutama igasugu värvi lippe kui mingi jama ja puksimine rajal lahti oleks läinud. Kusjuures näiteks soome BMW juht kes sõidu lõpus ränga avarii põhjustas diskvalifitseeriti. Niiet arvestage siis, võimalikud on variandid.

Starte jäädvustasime seekord kaameraga otse stardipukilt, õnneks läks sisuliselt videot vaja vaid ühes Formula Fordi stardis. Aga süsteem toimis, samamoodi saame ka edaspidi teha, jäävad ära igasugu tagantjärgi vaidlused ja näpuga näitamised.

Esimest korda minu võistluste juhiks olemise ajal oli vaja keegi haiglasse toimetada - Formula Fordi sõitja kes kiires kurvis auto käest lasi ja täiega 8nda kohtunikeposti künkasse põrutas. Õnneks midagi hullu esialgsetel andmetel ei ole, kerge põrutus jms aga siinkohal on ettevaatus ja igaks juhuks haiglasse kontrolli viimine kohustuslik, iial ei tea mis varjatud asju võib välja tulla, ikkagi väga suurelt kiiruselt äkkpeatus.

Kõige kummalisem intsident oli GT vimases sõidus, kus umbes 6 minutit enne lõppu Kuismanenil käigukast kokku jooksis (tagarattad blokeerusid) ja mees kohtu ähvardusel keset trajektoori vedelevat autot puksiiriga ära ei lubanud lohistada, väites, et sellega tekitatakse autole kümnete tuhandete eurode suurust kahju. Sõit lõppes SC taga kuid soome zürii lubas edaspidi kasutusele võtta vajalikud meetmed reeglitäpsustuseni välja, selline olukord on täiesti ennekuulmatu.

Niiet üldiselt, olles nüüd veidi puhanud ja rahunenud võib nende kahe päevaga rahule jääda. Oli showd, oli publikut, oli 12 GT-autot, oli väga vinge vormelite stardirivi kus juhtus ka enim vaatemängulisi väljasõite, oli paar tõsisemat avariid, olid ka nägusad gridgirlid ja driftidemo. Isegi publikut oli Pärnu raja kohta päris hästi. Aga mõtlemisainet edaspidiseks on küllaga.
11.07.2010 at 14:31
Jesper
 
Summer Race 2010
Minupoolne seletus seoses nende akendega:
1. vabatrenni läksin avatud (u 10cm jagu) juhiaknaga, tuginedes Ringrajakomitee otsusele 13.10.2009 toimunud koosolekul:
quote:
5.Ringrajakomitee otsustas: kereklassides on EMV lubatud avada juhiaken kui uksel on turvavõrk ja juhi kiiver on kinnine.

Sellest polnud muidugi keegi midagi kuulnud ja tuli apelsinilipp. Käisin hiljem ilusti stardialas vestlemas tehnilise kohtunikuga, kelle nime ja nägu pole osanud veel kokku viia, selgus et nüüd on nii et kõigi muude akende avamine on okei, sama kinnitati hiljem ka võistlejate koosolekul

2. Ok, kvaliks reguleerisin uue juhendi järgi, kõik tundus okei

3. Esimese stardi eel pärast formation lapi tuldi rääkima et eiei, kõik on ikka täiesti vale ja aken tuleb täitsa alla kerida - ma üldiselt olen seisukohal et kohtunike peale karjumine ei ole pikas perspektiivis tulemuslik tegevus aga sel hetkel läks natuke käest ja palusin ilmselt külastada erinevaid kohti ja vestelda erinevate inimestega, tuhat vabandust asjaomase isiku ees! Alla nad selle akna seal kuidagi said ja tegelikult oli täislahtine aken isegi mõnusam :) Lihtsalt minu isikliku hinnangu kohaselt on all oleva aknaga suurem tõenäosus mingi rajal lendava jamaga vastu kuppu saada ja ma täpselt ei saa aru, mis nende soomlaste mure sellega täpselt oli?

4. Käisin Avoga rääkimas ja ta seletas põhimõtteliselt sama jutu lahti mis siin eelmises postis, et kultuurierinevused. Ütles et põhimõtteliselt viimane reegel on, et ikka võib pool-lahti ka olla. Otsustasin et okei, undub et kõigi reeglite ühisosa ja muidu safe valik on see, kui ta jääb sinna ukse sisse kus ta on.

5. Teise stardi eel pärast formationi tuli jälle see sama kohtunik aknast rääkima :) Ma lasin juba kupli all pöörded ennetavalt piirajasse ära, aga selgus et seekord polegi midagi uut, lihtsalt teatas et soovi korral ma võin selle nüüd ülespoole tagasi kerida :)

6. Teise stardi eel pärast soojendusringi ja umbes 10 sekundi tahvli tõusmise hetkel tuli keegi auto juurde ja hüüdis läbi lahtise akna et mu auto tilgub õli. See täitis mind sügava arusaamatusega, et misasja ma nüüd tegema pean selle infoga? Kui stardin siis justkui ei kuulanud kohtunikku, kui ei stardi siis 99% tõenäosusega sõidab Kersti mulle tagant sisse, samas ilmselgelt starti ei katkestatud. Otsustasin et teen näo nagu ei kuulnud midagi ja ootan apelsinilippu, aga stardiks keskendumise keeras see lugu ikka suht pekki. Ja muidugi ei tulnud ka lippu ning hiljem Parc Fermes tehnilise kontrolli juuresolekul ei suutnud tuvastada mingeid lekkeid. Ei tea siiamaani et mis seal siis täpselt lekkis või ei lekkinud.

Aga noh üldiselt mul mingeid pretensioone kohtunikele siiski pole, hea et keegi ikka viitsib ja suudab oma vabast ajast sellega jännata.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.07.2010 at 11:52 1 edit. Last edited 12.07.2010 at 11:53 by Jesper
Jesper
 
Summer Race 2010
Tegelt üks soovitus või ettepanek siiski oleks - jagada iga auto kohta mingi suur roosa või neoonroheline vest või käepael või muu tunnus, mille peal on auto stardinumber ning mis läheb selga tiimipealikule ja kõik see viimase hetke info sinna kanaliseerida - kui midagi kuskilt tilgub või on lahti või kinni või viltu, siis autosse kõvasti kinni rihmatud juht on küll viimane tegelane kellega sellest rääkima peaks, tal lihtsalt ei ole võimalik sellistes küsimustes selles olukorras mitte midagi ette võtta peale gaasi vajutamata jätmise.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.07.2010 at 12:04 1 edit. Last edited 12.07.2010 at 12:04 by Jesper
uzzac
 
Summer Race 2010
Peeter Lumiste pildid

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
12.07.2010 at 13:24
avastaja
 
Summer Race 2010
Väike VIDEO ja sõbra PILDID :)
12.07.2010 at 16:23
zeke
Summer Race 2010
Väga bro üritus oli. Käisin küll ainult laupäeval aga jäin väga rahule vaatajana. Ei olnud mingit uimerdamis ja õnneks ei olnud ka matsude pärast seisakuid. Vormel Renault sõitu oli selle ürituse minu lemmik. Ja soomlaste bemmi sari loomulikult lõi osavõtjate arvuga. Nägu loomuliklt põles mõnuga ära aga igati viis pluss üritus.

____________________________
MX-5, 116
12.07.2010 at 19:13
joonas
Summer Race 2010
Käisin ka laupäeval vaatamas ja üritus sujus väga ilusti. "Loetud minutitest" juttu ei olnud ja sõitude vahe oli just selline, et sai korraks istuda või midagi süüa või juua osta.

Natuke jättis soovida kommentaator, kes ei pannud paljusid asju tähele ja ei teadnud sõitjate nimesid eriti hästi.

Väga tore oli!

____________________________
Joonas 88' Porsche 944S
13.07.2010 at 11:27
newton
 
Summer Race 2010
Seekord siis nii:


Ja kuna sai kogemata kole mahukas galerii, mida äkki kõik ei viitsi läbi lapata, siis noppisin sealt paremaid palasid välja ja panin eraldi suuremalt:


Aa, ja palav oli ka :)
18.07.2010 at 20:12 1 edit. Last edited 18.07.2010 at 20:13 by newton
Jesper
 
Summer Race 2010
http://www.vimeo.com/13434250

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
19.07.2010 at 13:01
Henri_
 
Summer Race 2010
Toomas pani ka oma pildid üles: http://vabamae.eu/pildid/Summer_Race_2010/index.html
20.07.2010 at 00:39
Jesper
 
Summer Race 2010
Tarmo lisas bemmicupi esimese sõidu pluss vormelite esimese stardi: http://www.vimeo.com/album/262299

Soovitan vaadata kõigepealt bemme ja siis vormeleid, sedasi ei ole tunne nagu esimesed oleks aegluubis, vaid teised on kiirendatud :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
27.07.2010 at 18:25
tsrk
 
Summer Race 2010
Parem hilja,kui mitte kunagi!



Soovitav vaadata bemmide ja vormelite vahel:)
10.11.2010 at 16:18
opentrack.tqhq.ee foorum : Kiiresti sõitmine : Summer Race 2010  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.