Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
996 GT3 Mk1 WaterworldMa ise ei tunne mingit sõltuvust aga eks probleemi eitamine olegi üks sümptomeid.
Aga kui tõsiselt, siis GT3 on auto, mida olen ammu soovinud proovida ja kuna sügisel vabanes ootamatult koht garaazis (mul on 1 auto garaaz), siis olid eeldused loodud. Kui GTS kuulus pigem show valdkonda, siis GT3 on praktilisem ost. Kindlasti oli GTS parima juhitavusega USA auto mida ma olen kogenud, lihtsalt minu käes olev eksemplar ei olnud kohandatud ringrajal sõitmiseks. GT3 mingeid modifikatsioone ei vaja aga siiski on konkreetne isend mitmelt poolt järgi aidatud. Sellest hiljem.
Ühes on GTS ja GT3 sarnased - piiratud tootmisarvuga erimudelid ja selle tõttu suhteliselt kõrgelt väärtustatud (loe kallid), oma aja tipptaset esindavad sportautod. Mündi teine pool on, et eeldatavalt GT3 hinnalangus jääb alla näiteks uue Corolla omale, uuest mersust rääkimata. Seega on valik masu tingimustega igati kooskõlas. Pidamiskulud on ilmselt kõrgemad kui Corollal (mersu osas pole kindel) aga emotsioonidele on raske hinda külge riputada ja vist pole vajagi ?
Esmamuljed sõidufeelingust GTS vs. GT3 on samuti sarnased, heal tasemel vanakooli sõidutunnetus ja juhiabide puudumine (ABS on Porschel siiski olemas). Kuna olen mõlema auto kaasaegset mudelit proovida saanud, siis performance vahe on selgelt uuemate kasuks, need on paremini juhitavad ja kiiremad. Seda nad ju peavadki olema, sest 10+ aastat on möödunud vahepeal. Samas, vanemad mudelid pakuvad ehk sama sõidurõõmu natuke soodsama hinnaga.
996 GT3 Mk1 WaterworldNatuke infi GT3 mudelist neile, kes ei ole Porsche asju uurinud.
Peale LeMansi üldvõitu 1998 mudeliga GT1, lõpetas Porsche sarjas tehasemeeskonnaga osalemise. Järgmise sammuna otsustati välja tuua madalama, GT3 klassi auto. Homologeerimiseks oli vaja toota teatud arv sõidukeid (ma ei tea kui palju) ja kuna ringrajale niipalju vaja ei läinud, siis ülejäänud toodeti tänavalegaalsetena. GT3 ei olnud "lightweight special" nagu 964 RS või 993 RS. Algmaterjaliks võeti neliveolise 911 kere, mis on kaheveolise omast mõnevõrra raskem. Ka mootor, käigukast ja pidurid olid tavamudelist raskemad. Kaalu hoiti kokku müraisolatsiooni pealt ja enamuse lisaseadmete eemaldamisega. Kokkuvõttes kaalub GT3 30 kg rohkem kui 911 Carrera 2 ehk 1350 kg. Parem hj/kg suhe muidugi paneb kiirusomadused paika. Samas uuemad GT3 versioonid on veelgi raskemad. See on ainus GT3, mis toodetud Porsche Motorspordis Weissachis, uuemad tulid Stuttgarti konveierilt koos tava 911'tega.
Võrreldes tava 911 on muudatused mootori ja jõuülekande kinnituses, vedrustus tugevdatud, reguleeritav ja 30 mm madalam, pidurid võimsamad, aerodünaamika parendatud, tagaistmetest loobutud, enamus mugavuslisasid ja müraisolatsiooni eemaldatud. Tasuta lisana sai tellida FIA homologatsiooniga mitmepunkti vööd, istmed ja turvapuuri (Clubsport versioon). Samuti sai lisatasu eest enamus tava 911 luksuslisad tagasi külge riputada.
Oluliseim erinevus on mootor. Teiste vabalthingavate 911 versioonidega pole sel ühtegi vahetatavat osa. Turbol on sama mootor, ainult ülelaadimisega. Või õigemini on GT3 mootor tehtud turbomootorist vabalthingavaks. Konkreetsemalt alustati arendustööd LeMansi võitnud GT1 põhjal - mis oli vesijahutusega, 3,2 l. töömahuga ja andis tänu turboülelaadimisele ca. 600 hj. GT3 jaoks suurendati töömahtu 3,6 liitrini. Muidugi, kõik detailid muudeti otstarbele vastavaks. Suurim konstruktsiooni erinevus on jahutuses. GT1 kasutas 6 eraldiseisvat silindirpead ja GT3 kahte silindripead, sarnaselt Porsche kunagise superauto 959'ga, kuid sellel olid silindrid õhkjahutusega.
GT3 on kuiva karteriga, tavamootorid märja karteriga. Kasutusel on võidusõiduks kohandatud tehnoloogia, mh. titaanist kepsud, perfektselt tasakaalustatud ja tugevdatud väntmehhanism jne. Standard pööretepiiraja on 7800 peal aga mootori kannatab kuni 9000 pööret. Selliste pööreteni minnakse võistlusautodel, seda siis ressursi arvelt. Ka käigukast on tava 911 erinev ja pärineb eelmise põlvkonna 993 GT2 võistlusautolt. Tagarataste pidamist aitab LSD.
996 GT3 Mk 1 toodeti ainult üks aasta 1999, kuid osad said 2000 aasta mudelitähise. Tootmisarv kokku oli 1858, neist 308 parempoolse rooliga. Umbes 30% olid Clubsport mudelid. USA's Mk1 GT3 ei müüdud.
06.04.2010 at 12:55
1 edit. Last edited 26.04.2010 at 08:54 by peep (Moderator)
996 GT3 Mk1 WaterworldGT3 mootori juured ulatuvad otseselt tagasi 911 Turbo 3.0 mootori aegadesse, paljud detailid (nt kepsud, õlipump jm) on vahetatavad. Muide, esimestel GT3-del oli plokil veel M64 tähis (964 mootoriplokk).
959-l olid silindripead veega jahutatavad, silindrid ise õhuga, 959 mootor on deforsseeritud 962 oma.
Ahjaa, lihtsalt mootorit iseloomustades: GT3 õlipumpa kasutatakse väga laialt vanade 2,0-2,7liitriste 911 mootorite juures, nö Plug'n'Play.
Sõitsin Laupäeval koerakoolist tagasi ja Laagris tuli treila koos selle Porschega vastu. Mõttekäik oli järgmine: Oh, keegi on endale täitsa kena Porsche ostnud -> BBS veljed ka all -> justnagu ringraja auto -> kena oleks Nürburgringil sellisega sõita -> huvitav kuidas Peebul M3ga rajal läheb
996 GT3 Mk1 WaterworldKonkreetsest isendist, mis minu õuele veeres. 2000 aasta mudel, ls. 33 t. km., 2 omanikku, Clubsport variant. CS tähendab järgnevaid erinevusi tavaversioonist: turvapuur, Nomexiga kaetud korvistmed, 6 p. rihmad, massilüliti, tulekustuti, ühemassiline kergem hooratas, puuduvad külgturvapadjad.
Esimene omanik oli amatöörvõidusõitja, kes 90'ndatel sõitis Manthey ja Roocki tiimis 993 GT2'ga ja viimasel ajal võistleb edukalt asfaldirallidel historic sarjas selle autoga. Tema lasi paigaldada Manthey K400 mootori tuunigu komplekti, mis on minu autol andnud tulemuseks 395 hj., mõõdetud sertifitseeritud pingis hiljuti. Komplekt sisaldab muudetud sisse- ja väljalaset ning mootori juhtimist. Mootoris sisemisi muudatusi ei ole, piiraja on 400 pööret tõstetud 8200 peale. Samuti vahetas ta originaalveljed BBS LM vastu ning lasi paigaldada Cup auto esistange mis selgelt esiosa tõstejõudu vähendab.
Teine omanik oli Saksas toimetav vene ärimees, kes masina 2008 sügisel ostis 30 t. km ls. ja kohe Manthey uksest sisse veeretas ning natuke tuuningut tellis. Ja ega nad seal kaua ennast paluda ei lasknud, varsti oli autol küljes KW V3 vedrustus, mis on Manthey poolt ümber ehitatud NS jaoks, racing amordilaagrid, Porsche GT2 esipidurid, kergem Cup hooratas ja sidur, shortshifter koos toekama käiguvahetusmehhanismiga, tugevdatud kkasti sünkrod (orig kipuvad väsima) ja veel pikk nimekiri igasugu väiksemaid juppe. Rataste geomeetria keerati Manthey poolt NS jaoks sobivaimasse settingusse, mis põgusa proovisõidu põhjal tähendab kalduvust ülejuhitavusele aga eks see veel paistab mis ta rajal teeb ? Kuna Manthey on selgelt kõige kallim koht tuunimiseks sealkandis, siis arve oli natuke rohkem kui . Igatahes kohe peale auto valmimist kasutas üks Saksa Porsche ajakiri autot GT3 teemalises artiklis ja ta sai isegi kaanestaariks:
Samuti kohe peale seda tegi omanik Breidscheidi sillal spinni, kohtus rajapiirdega ja lõhkus esistange, radikad, ühe küljekarbi laiendi ja veel mõned asjad, kuid õnneks ilma kere metallosade kahjustusteta. No polnud hullu, auto kohe Mantheysse, need installisid kõik uued tükid ehk ees on tal tutikad jahutuse ja kondi radikad - mis muidu on vesijahutusega Porschedel kuluosa korrosiooni tõttu. Ma ei kahtle, et nad tegid selle auto korda nii nagu peab ja arve oli jällegi natuke üle . Eelmise aasta suvel viisid äriasjad omaniku elama teisele kontinendile ja pisike autohobi sai sellega oma lõpu ning masin läks müüki ja nüüdseks on ta siis minu õue peal.
Mõned pildid veel sealt, kus rohi rohelisem jne.
Niipalju teooriast, loodan edaspidi siis praktilisi kogemusi kaasvõitlejatele jagada, et kuidas on selline aparaat toimetab ? Ega ju kunagi ei tea millal Kanada vanaonu päranduse üle kannab vms.
06.04.2010 at 16:51
1 edit. Last edited 06.04.2010 at 16:52 by peep (Moderator)
996 GT3 Mk1 WaterworldVäga kuri auto...
Pärast teema lugemist muutsin pisut oma kodust lahkumise teekonda ja viskasin ka mööda sõites pilgu peale. Väga kena auto ikka. Jään ootama häält ja visuaale.
Ehk ongi nüüd põhjust varsti tulla ja sulle nende mõnede jubinate eest ära maksta
996 GT3 Mk1 WaterworldSel hooajal ma pole eriti kindel, et temaga mõnele siinsele rajale jõuan aga kui vähegi asjad sujuvad, siis esmaspäeval tahaks esimest korda testida.
quote:peep: Sel hooajal ma pole eriti kindel, et temaga mõnele siinsele rajale jõuan aga kui vähegi asjad sujuvad, siis esmaspäeval tahaks esimest korda testida.
Kas see pole mitte liigne eneseületus olla samas ühel rajal kahe autoga samal ringil
996 GT3 Mk1 WaterworldAeg teemat värskendada. Ei saa öelda, et olen selle autoga just palju sõita saanud - umbes kuu tagasi osalesin Spa rajapäeval. Võrdlusmomenti standardautoga ei ole aga erinevate Porschede kogemuse põhjal on see auto sõidufeelingult pigem sarnane õhkjahutusega mudelitele, kui uuemale 997 GT3'le. Juhitavus pole nii kindel kui 997, kuid tagasisidet annab ta rohkem ja madalamal kiirusel. Selline analoog vs. digital võrdluse tunne. Absoluutkiiruses on 997 kindlasti parem ja sisendab juhile rohkem kindlust aga 996 pakub võimalust rohkem tööd teha ning tal pole ka elektroonilisi juhiabisid peale ABS'i.
Tänu Manthey lisadele on see kõige rohkem võidusõiduautot meenutav tänavamasin, millega ma sõitnud olen ja tundus, et temaga kannataks selisena lausa võidu sõita. Juhitavus oli ergas ning loogiline, ei olnud tänavamasinale tüüpilist vedelat tunnetust kiiresti sõites. Mootor veab lineaarselt, lihtne on jõudu doseerida ja 8000+ pööret tähendab, et ruumi jätkub iga käiguga. Kokkuvõttes huvitav kompott võidusõiduauto sõiduomadustest ja heas mõttes vanamoodsast juhitavusest.
Halb uudis on, et Eau Rouge kurvist väljudes hindasin üle kergenduse minevas kiires vasakus rataste haardevõimet märjal rajal üle, ning järgnenud spinn lõppes kahjuks tagarattaga rajapiirdes. Visuaalseid kahjusid polnud palju, tagatiib ja stanged. Kuid tagarattalt kandus löök piki poolassi käigukastini, lõi katki sidurikoja mis on kasti korpusega ühes tükis. Lisaks hävis velg, õõtshoob ja terve rida pisemaid detaile.
Saksas remondi tegemine on mõttetult kallis. Auto siiatoomine, ning osade norm hinnaga kohale hankimine on ajamahukas ettevõtmine, et mitte öelda peavalu. Seega võtsin korraks aja maha ja panin auto müüki. Huviline leiduski ja auto vahetas omanikku...end of the story.
Spa rajal olen ca. nädala pärast tagasi ja üritan seekord "korralikult" sõita !
996 GT3 Mk1 WaterworldEi lähe jah, õnneks vähemalt erinevatel põhjustel. Üldiselt rajapäeval sõidad alati suurema varuga kui võistlusel. Seekord oli mul keeruline turvamarginaali määratleda, kuna auto polnud "käes" ja tegin liigutuse mis ei arvestanud 911 eripäraga. Märg ja külm rada ei olnud just abiks.
Eau Rouge pole mõni suvaline kurv, vaid nagu meie instruktor ütles "The Bend". Piltide ja videode pealt on reaalset visuaali võimatu tajuda aga ta on ülikiire, ning tõus mäkke on järsk. Kui suudad sealt kiirelt läbi sõita on emotsioon laes. Kui ei suuda, siis võib juhtuda mis tahes. Stiilinäiteid võib vaadata siit:
Minu jaoks on see parima feelinguga rajalõik kus ma kunagi sõitnud olen ja nii mõnegi arvates on ta meie mandri ringradade parim kurv.
16.06.2010 at 23:10
1 edit. Last edited 16.06.2010 at 23:12 by peep (Moderator)