register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : pidurite balanss   1 2 3  
Poster Message
agent
  
pidurite balanss
Et siis esiklotsid on suht läbi ja on paras aeg neid välja vahetada. Kui panna OEM - siis ei ole mingeid erilisi probleeme. Aga tekkis soov panna ette uued rootorid ja mingid kangemad klotsid a'la EBC Yellow või midagi sarnast. Kas mul õigesti tekkis kõhutunne et see ei ole just kõige parim idee, kuna OEM klotsid tagant ja uued 'race' klassi klotsid ja rootorid ees väga halvasti mõjuvad pidurite balanssi peale, ntx brake oversteer vms?

____________________________
S2000 FTW
13.02.2009 at 13:38 2 edits. Last edited 13.02.2009 at 13:39 by agent
devilc
Moderator
pidurite balanss
Kui ees on kangemad klotsid kui taga, siis pidurdamisel ülejuhitavust kindlasti ei teki. ;) Üldiselt võib nii sõita küll, olen mingitel hetkedel seda isegi teinud. Ainus konks on selles, et klotside toimivus sõltub temperatuurist ning kui ees ja taga on erinev materjal, siis pidurite balanss läbi temperatuurivahemiku muutub. Umbes nii, et külmaga pidurdavad tagumised paremini ja kuumaga esimesed. Samas kuulutab EBC leht, et Yellow peaks ka külmaga hästi toimima, nii et vaevalt Sul erilisi probleeme tekib; EBD on kah ju S2000'l niikuinii.

PS. Rootorid on eesti keeles kettad. ;)

Edit: uuri ainult foorumitest, ega need Yellow-d väga häält ei tee? Mul on ühed Pagidi ägedad klotsid kodus karbis, mis küll külmaga väga hästi pidasid, aga samas kriiksusid nii palju, et igapäevaselt sõita ei kannatanud. Nüüd lähevad alla ainult rajapäevadeks.
13.02.2009 at 15:54 1 edit. Last edited 13.02.2009 at 15:56 by devilc
agent
  
pidurite balanss
nojah, aga EBD on ju mõeldut stock pidurite jaoks... või ta ei sõltu piduritest ja töötab nö on-the-fly nagu ABS? ausalt öeldes ei tea ma kuidas EBD funkab :)

____________________________
S2000 FTW
13.02.2009 at 16:09
agent
  
pidurite balanss
ok. leidin FAQ ja sain aru.

____________________________
S2000 FTW
13.02.2009 at 16:50
serõi
 
pidurite balanss
Mul on rinkaautol ees kasutusel Ferodo DS2500/DS3000 ja taga mingid suht suvalised B-kategooria klotsid. Mingit probleemi pidurite tasakaalu ega temperatuurist tuleneva erinevusega pole küll täheldanud.
Liiga keeruliseks ei maksa ka lihtsaid asju mõelda.


____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
13.02.2009 at 19:35
Moss
 
pidurite balanss
quote:
serõi: Mul on rinkaautol ees kasutusel Ferodo DS2500/DS3000 ja taga mingid suht suvalised B-kategooria klotsid. Mingit probleemi pidurite tasakaalu ega temperatuurist tuleneva erinevusega pole küll täheldanud.
Liiga keeruliseks ei maksa ka lihtsaid asju mõelda.


Sul on üks nupuke ka keerata mis sellised asjad korda silub :)
13.02.2009 at 20:24
BlueStang
  
pidurite balanss
mul tegelikult sama küsimus koguaja olnud - uurin siin pidurite omavahelise tõhususe tasakallustamise võimalusi

nimelt samuti alati ees kõvemad klotsid kui taga olnud ja tundub, et tagapidurite ebatõhusam töö tekitab tagasilla ehituse tõttu pidurdamisel tagaosa suure tõusu (kui pidurite tõhusus enam-vähem võrdne, siis peaks loogiliselt võttes tagasild pidurdamisel tagaosa pigem alla tõmbama) - olen ma oma murega õigel teel
13.02.2009 at 23:31
serõi
 
pidurite balanss
quote:
Moss:
quote:
serõi: Mul on rinkaautol ees kasutusel Ferodo DS2500/DS3000 ja taga mingid suht suvalised B-kategooria klotsid. Mingit probleemi pidurite tasakaalu ega temperatuurist tuleneva erinevusega pole küll täheldanud.
Liiga keeruliseks ei maksa ka lihtsaid asju mõelda.


Sul on üks nupuke ka keerata mis sellised asjad korda silub :)

Tegelikult suisa kaks nupukest :) - üks juhib balance bar´i tasakaalu pedal-boxis ja teine tagumisse pidurikontuuri pressitava õli hulka.
Aga tavaautol on üldiselt mingisugune automaatne pidurdusjõu regulaator. Ja kellel neid tagumisi pidureid ikka nii väga vaja on? :)

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
14.02.2009 at 00:27
serõi
 
pidurite balanss
quote:
BlueStang: mul tegelikult sama küsimus koguaja olnud - uurin siin pidurite omavahelise tõhususe tasakallustamise võimalusi

nimelt samuti alati ees kõvemad klotsid kui taga olnud ja tundub, et tagapidurite ebatõhusam töö tekitab tagasilla ehituse tõttu pidurdamisel tagaosa suure tõusu (kui pidurite tõhusus enam-vähem võrdne, siis peaks loogiliselt võttes tagasild pidurdamisel tagaosa pigem alla tõmbama) - olen ma oma murega õigel teel

Tagumised pidurid tagumist otsa pidurdades maha küll suruda ei suuda.

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
14.02.2009 at 00:29
jaan tatikas
 
pidurite balanss
Huvitav kuidas siis tagaosa kässarit tõmmates maasse vajub?
14.02.2009 at 00:54
rustang
  
Moderator
pidurite balanss
quote:
jaan tatikas: Huvitav kuidas siis tagaosa kässarit tõmmates maasse vajub?
See efekt esineb paigalseisva auto puhul kui kässer on peal ja üritad kohalt võtta. Kui kässer peab, siis auto ei liigu aga kere ja vedavate rataste vahel mõjuv moment uritab keret liikumatu ratta suhtes pöörata. Ehk tõsta esiosa ja langetada tagaosa. (Edit: viimane väide ei kehti talasilla kohta)

Sõitva auto pidurdamine ainult tagaratastega mingitmoodi tagaosa maha suruda ei saa. Kui (tagaveolisel autol) autol on suhteliselt suur anti-squat siis võib tekkkida olukrd kus pidurdades kipub tagasild kerele lähenema aga sellest mitte kere ei lange vaid tagasild tõuseb, tulemuseks on brake hop ehk tagarattad kaotavad teega kontakti - sellist fenomeni esines mõõdukalt minu sinise Mustangi juures.

Bluestangi auto nose-dive vastu on ka rohtu kuid põhisüüdlane on kindlasti liiga kõrgel asuv raskuskese. Edasi kaalujaotus, esiratastel on kanda liiga suur osa auto massist, siis esivedrustuse geomeetria - alumise õõtshoova asendit muutes saab esivedrustust panna veidi sellele noogutamisele vastu töötama (anti-dive) ja ka vedrud võiks jämedamad olla. Samas peab kohe märkima, et liigne anti-dive ei ole samuti hea, näiteks väheneb auto võime pidurdusmaal asuvate ebatasasustega toime tulla jne. Parem oleks tegelda nose-dive põhjustega ehk raskuskeskmega.
14.02.2009 at 08:58 1 edit. Last edited 14.02.2009 at 09:02 by rustang
Moss
 
pidurite balanss
quote:
rustang:
Sõitva auto pidurdamine ainult tagaratastega mingitmoodi tagaosa maha suruda ei saa.


Saab küll ja veel. Proovi Berlingot/Partnerit.
14.02.2009 at 13:47
uzzac
 
pidurite balanss
need pole kellegi autod ka :D
14.02.2009 at 13:48
Moss
 
pidurite balanss
quote:
uzzac: need pole kellegi autod ka :D

OK, aga kuidas oleks Xsara ja Poekott 206'ga?
14.02.2009 at 13:55
uzzac
 
pidurite balanss
ära nüüd ropendama ka hakka :D
14.02.2009 at 16:24 1 edit. Last edited 14.02.2009 at 16:24 by uzzac
rustang
  
Moderator
pidurite balanss
quote:
Moss:
quote:
rustang:
Sõitva auto pidurdamine ainult tagaratastega mingitmoodi tagaosa maha suruda ei saa.


Saab küll ja veel. Proovi Berlingot/Partnerit.

Kas neil on väändetalaga tagavedrustus, kus U-kujulise tala esiotsad on kere küljes? Seal võib tekkida väikesel kiirusel samasugune illusioon, kässeri tõmbamisel üritab ratas edasi pöörelda koos selle va väändetalaga ja ratas surutakse seetõttu koopasse niipalju kui vedru lubab, mistõttu auto tagaosa vajub alla - aga vähegi suurema kiiruse juures ei vaju enam midagi alla vaid tagaratas tõuseks teelt õhku!
15.02.2009 at 01:57
Maik
  
pidurite balanss
Pärnus sõites läks minul tagaosa ülikergeks ja kippus isegi küljele libisema pidurdamisel, millest see tekib ?
Natuke oli üllatav,sest igapäeva elus nii kõvasti ei pidurda tavaliselt.


____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
15.02.2009 at 10:26 1 edit. Last edited 15.02.2009 at 10:26 by Maik
uzzac
 
pidurite balanss
quote:

Kas neil on väändetalaga tagavedrustus, kus U-kujulise tala esiotsad on kere küljes? Seal võib tekkida väikesel kiirusel samasugune illusioon, kässeri tõmbamisel üritab ratas edasi pöörelda koos selle va väändetalaga ja ratas surutakse seetõttu koopasse niipalju kui vedru lubab, mistõttu auto tagaosa vajub alla - aga vähegi suurema kiiruse juures ei vaju enam midagi alla vaid tagaratas tõuseks teelt õhku!


minuteada on neil torsioon vedrustus...


vabandan kui terminoloogiaga kursis väga pole ja väändtala on eesikeelne vaste torsioonile:D
15.02.2009 at 12:08
Cardo
  
pidurite balanss
Pesukott 206 oli selline asi, et tagumine amort oli kerekinnitusega tagateljest ettesuunas mälujärgi umbes 300 kraadi, kohapealt võttis tõesti kere vastu tala kässariga, kuid nii Saugal kui jäärajal temast mingit tolku ei olnud, samas mäletamistmööda jääpeal suuremal kiirusel vajus tagaots alla küll, aga rattaid sai plokki imeharva.
15.02.2009 at 12:39
-fred-
 
pidurite balanss
quote:
uzzac:
quote:

Kas neil on väändetalaga tagavedrustus, kus U-kujulise tala esiotsad on kere küljes? Seal võib tekkida väikesel kiirusel samasugune illusioon, kässeri tõmbamisel üritab ratas edasi pöörelda koos selle va väändetalaga ja ratas surutakse seetõttu koopasse niipalju kui vedru lubab, mistõttu auto tagaosa vajub alla - aga vähegi suurema kiiruse juures ei vaju enam midagi alla vaid tagaratas tõuseks teelt õhku!


minuteada on neil torsioon vedrustus...


vabandan kui terminoloogiaga kursis väga pole ja väändtala on eesikeelne vaste torsioonile:D
Torsioon on väändvedru, Rustang pidas silmas seda nn poolsõltuva vedrustuse pooli ühendavat U-tala, mis vedru ülesannet ei täida.

15.02.2009 at 13:07
mart154
 
pidurite balanss
quote:
-fred-:
quote:
uzzac:
quote:

Kas neil on väändetalaga tagavedrustus, kus U-kujulise tala esiotsad on kere küljes? Seal võib tekkida väikesel kiirusel samasugune illusioon, kässeri tõmbamisel üritab ratas edasi pöörelda koos selle va väändetalaga ja ratas surutakse seetõttu koopasse niipalju kui vedru lubab, mistõttu auto tagaosa vajub alla - aga vähegi suurema kiiruse juures ei vaju enam midagi alla vaid tagaratas tõuseks teelt õhku!


minuteada on neil torsioon vedrustus...


vabandan kui terminoloogiaga kursis väga pole ja väändtala on eesikeelne vaste torsioonile:D
Torsioon on väändvedru, Rustang pidas silmas seda nn poolsõltuva vedrustuse pooli ühendavat U-tala, mis vedru ülesannet ei täida.



VW Golf 2 kõhualla vaadata :) Selle kohta võib vist "väändtala" öelda...
Torsioon on jah, natuke teistsugune väänduv tala :D
15.02.2009 at 13:59
rustang
  
Moderator
pidurite balanss
Me läheme oma torsioonide ja väändetaladega rappa. Kui auto tagavedrustuse iseärasuste tõttu tõesti hoo pealt kässerit tõmmates "kükitab" siis mitte sellepärast, et tagapidur kuidagi tagaotsa maha tõmbab vaid sillale mõjuvad jõud (ratta ja tee vahelisest haardetegurist läbi käsipiduri vedrustusele kantav pöördemoment) suruvad tagavedrustuse kokku ja seetõttu vajub auto tagaosa alla - mis tähendab, et tagaratta ja tee vaheline jõud sel hetkel väheneb mis omakorda tähendab, et see on ringrajal pigem kahjulik kui kasulik vedrustuse omapära.

Asi mis pidurdades vältimatult toimub on weight transfer, ei oskagi sellele eestikeelset täpset vastet anda. Mida kõrgemal on raskuskese seda rohkem raskust kandub pidurdades esiratastele. Auto nina vajub alla ja saba tõuseb. See on ju igas vedrustuse õpikus esileheküljel kirjas. Pannes tagaratastele ägedamad pidurid ei ole kuidagi võimalik weight transferit väärata, tagarattad vaid blokeeruvad ja tulemuseks on spinn.
15.02.2009 at 16:09
Moss
 
pidurite balanss
Weight transfer'i levinuim tõlge on kaalu/massi ümberjaotumine.

Selge muidugi on, et pidurdades mass ettepoole tahab liikuda kuid olen sel talvel nii 206 kui Berlingoga jääpeal käinud ja sel masinal tundus kässari tõmbamine viimase "päästevõttena" suhteliselt mõttetu üritus, lihtsalt ei tõstnud tagarattaid nii kergeks ja ei viinud külge ette kui seda olen harjunud teiste autodega kogema. Vedrustus töötas selle vastu. Kiirus muidugi oli ka vaid 40..50, aga sama toimub ka asfaltil jalgpiduriga kiirusel 70 (kiiremini pole proovinud) kui uued klotsid pole veel sisse töötanud vana ketta järgi või on piisk vasemääret ketta peale sattunud.

Muidu sild ise on selline. Kokku kolm torsiooni, üks neist täidab stabika rolli.

EDIT: Kui sama autoga tagurpidi sõites kässarit tõmmata, tagaots kerkib.
15.02.2009 at 18:14 2 edits. Last edited 15.02.2009 at 18:20 by Moss
BlueStang
  
pidurite balanss
panen pilti ka, milles mu problem seisneb - see pole enam nose-dive (nina pole eriti sisse vajunud tavaasendist), see on juba ass-takeoff
15.02.2009 at 18:29 2 edits. Last edited 15.02.2009 at 18:31 by BlueStang
kambu
pidurite balanss
quote:
BlueStang: panen pilti ka, milles mu problem seisneb - see pole enam nose-dive (nina pole eriti sisse vajunud tavaasendist), see on juba ass-takeoff


Mis see auto sul antud hetkel siis täpselt teeb?
Kas Esirattad lähevad blokki palju enne kui tagarattad?
Kui nii juhtub, siis seda saab LEEVENDADA piduri balansi tahapoole nihutamisega.

Normaalne lahendus sellele probleemile on ringraja jaoks sobilikud vedrud\amordid.

See kas käsipidur tõmbab tagaosa maase või mitte sõltub sellest mis nurga all on õõtshoob kinnitatud auto kere külge. (CASTER)
Juhul kui Caster on neutraalne (0 kraadi) siis seda ei juhtu.

vt. lähemalt http://www.modelcar.ee/rcch/c3/index.htm (3.2 Pikikalle)
15.02.2009 at 20:01
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : pidurite balanss   1 2 3  
Log in: Username: Password:
Lost account
 
© tqhq.ee 2000 - 2017.