register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Le Mans 2009   1 2  
Poster Message
Jesper
 
Le Mans 2009
2009. aasta Le Mansi 24 tunni sõit toimub 13.-14. juunil. ACO on teatanud järgmise aasta reeglimuudatused ning üldise reeglimuudatuste plaani aastani 2011.

Kõige huvitavam uudis on vast hübriidide tulek juba järgmisel aastal - ACO teeb koostööd tootjatega, keda pole veel avalikustatud, et 2009. aastal esialgu hübriide lihtsalt katsetada ning teha kindlaks sobiv reeglite komplekt, mis need teiste mootoritega võrdsustaks. 2010 sõidaks hübriidid siis juba üldarvestuses võidu peale. Minu isiklik spekulatsioon on, et asja taga on mingi Jaapani suurtootja, kas Toyota või Honda/Acura, sest neil on kaasnevast tähelepanust kõige rohkem võita ning üldse on jaapanlased kuidagi väga laialt asja ette võtnud, Acura näiteks lammutab ALMS-is niimis kole. Kusjuures oma šassiiga, mis pole küll päris puhtalt lehelt tehtud, vaid tugevasti modifitseeritud Courage.

P1 klassis tehtud muudatused teenivad kaht põhilist eesmärki: esiteks diislite ja bensiinimootorite võrdsustamine ning teiseks kogu klassi aeglustamine. Diislite tiibade kärpimiseks vähendatakse nende õhuvõtukõri läbimõõtu ning lubatud maksimaalset ülelaaderõhku, kokku peaks hobujõudude arv langema 10%. Aeglustamine on päevakorras, kuna Sarthe rada on üpris ebatasane ning järk-järgult arenevad autod ilmutasid kalduvust vähimagi hüpeka korral pikki õhulende teha. Koostöös FIA-ga uuritakse ka võimalust seda tendentsi kuidagi aerodünaamikareeglite kaudu muuta, aga sõitjate ja tiimiomanike konsensus tundub olevat et põhimõtteliselt lähevad prototüübid sellise hoo pealt maaefekti kadumisel lendu ja kui P klasside üldises filosoofias just drastilisi muudatusi ei taheta teha, siis kiiruse piiramine on ainus mõistlik tee. Selle eesmärgi täitmiseks vähendatakse 3% võrra sisselaskekõri, vähendatakse tagatiiva mõõtmeid ja suurendatakse Gurney liistu kõrgust.

P2 klassi tiibu üritatakse samuti kärpida, hoolimata sellest et nad Le Mansis üldvõidu konkurentsis pole, on LMS/ALMS tavaradadel toimuvatel etappidel P2 autod tihti P1-st kiiremad. ACO-le see ei meeldi ja selle tõttu pannakse P2 mootoritele endisest 10% väiksemad sisselaskekõrid.

GT klassides suurendatakse miinimumkaalu ja Gurney liistu kõrgust ning vähendatakse sisselaskekõrisid, et prototüüpide deforsseerimisega sammu pidada. GT klasside põhiliseks küsimuseks on, millised saavad olema 2010. aasta uued FIA reeglid GT klassidele - et mitte klasse tarbetult juurde teha, teeb ACO FIA-ga koostööd ja eesmärgiks on reeglite täielik ühtlustamine. Samas midagi vaataja seisukohalt drastilist sealt vaevalt tuleb, autod nagu autod ikka, võib-olla ainult osavõtjaid tuleb juurde.

Kõigi klasside boksipeatuseks kuluvat aega suurendatakse - nüüdsest on lubatud rehvivahetuseks ainult kaks mehaanikut ja üks mutrivõti, enne oli neid vastavalt 4 ja 2. Eesmärgiks on sundida meeskondi kasutama kõvemaid rehvisegusid, mis toovad kiirust alla ning suurendavad möödasõiduvõimalusi. Biokütuse osakaalu võistluskütuses suurendatakse kooskõlas EU normidega, nüüdsest on see 10%.

Pressiteate terviktekst on siin: http://www.lemans.org/24heuresdumans/ressources/pdf/silverstone08_regl09_gb.pdf

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.09.2008 at 13:56
matukas
  
Le Mans 2009
Pole siin spekuleerida midagi :)
Peugeot
Gumpert

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
24.09.2008 at 14:15 1 edit. Last edited 24.09.2008 at 14:17 by matukas
Jesper
 
Le Mans 2009
A vot see on kui pole viitsinud ammu tehnoloogiauudiste slõhtulehte lugeda :) Noh, asi selge siis, oleks ka väike ime kui Peugeot midagi tahab ja ACO ei torma kohe reegleid sobivaks tegema.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.09.2008 at 14:36
Jesper
 
Le Mans 2009
Käivad kõlakad, et Corvette Racing on sunnitud oma suhteliselt ambitsioonikat 2009. aasta plaani (ZR1 kerega GT1 auto pluss uus GT2 eratiimidele müümiseks) koomale tõmbama, keegi midagi kindlat ühes ega teises suunas öelnud ei ole, tõenäoliselt ei tea asjaosalised ise ka täpselt mis saab. Mõnedele on see kergenduseks, LS7.R möirgamine võib pärast põhjalikku prantsuse koduste loodustoodete degustatsiooni üpris tüütuks muutuda :), aga minuarust pigem halb uudis.

http://wot.motortrend.com/6391837/motorsports/no-corvettes-at-le-mans-in-2009-report-says-corvette-racing-will-not-attend/index.html

Ka Astoni tehasetiimi osalemine on küsimärgi all, nad hakkasid suure hurraaga LMP1 klassi autot arendama, kuid nüüd on tõenäoliselt vaja teha saalomonlik otsus: kas killida üliedukas GT1 programm või panna LMP1 määramata ajaks riiulisse. Kui Corvette peaks loobuma, siis ei ole Astonile GT1-s erilist konkurenti, lihtsalt võitu ära võtma nad ka vaevalt lähevad, favoriidina on PR mõttes kaotada rohkem kui võita. Samas nii Vette kui Aston peaks olema suht kaugel GT2 programmidega, mitmed tootjad on veel selle klassi vastu huvi ilmutanud, seega võib juhtuda et GT1 sureb vaikselt välja ja kõvem konkurents kolib korrus allapoole. Sellist arengut tundub soosivat ka FIA, ilmselt on seal jää liikuma hakanud ja saadakse aru, et tootjad tahavad lihtsamaid ja odavamaid klasse. Samas seal on see "aga", et tehasetiimiga GT2 sõitmine ei ole PR mõttes ja vist ka mingite reeglite järgi väga soositud tegevus, seega võimalik, et osaletakse "by proxy", läbi tiimide mis on vormiliselt eratiimid, aga tehase poolt erisoosingus.

Ahjaa, ja Acura hetkeseisuga ei plaani veel Le Mansis osaleda, jätkatakse ALMS-i programmiga, kuid see aasta LMP1 poolel.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.01.2009 at 14:32 4 edits. Last edited 12.01.2009 at 14:40 by Jesper
matukas
  
Le Mans 2009
Aga Audil läheb endiselt hästi :)
Tähendab siis seda, et eelmine aasta müüginumbrite poolelt vaadatuna.
Loodame, et see aasta ikka tegijad päris kõik areenilt ära ei kao ja konkurentsi pakuvad.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
12.01.2009 at 16:37
Jesper
 
Le Mans 2009
Ei ole midagi roosilist ka seal, Audil tuleb uus auto, R15, rahvale plaanitakse seda näidata märtsis. Sellega seoses ei osale nad ALMS-il, välja arvatud Sebringi 12h, see puudutab ka R8 LMS-i.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.01.2009 at 18:52
Jesper
 
Le Mans 2009
Töötuks jäänud Solberg testib Team ORECA-Matmut autot (šassiiks on Courage, mootoriks Jaapani päritolu uustulnuk AIM): http://www.planetlemans.com/2009/01/20/petter-solberg-to-test-with-oreca/

Loeb on juba korra üldvõidu saanud, seega miks mitte...

Ahjaa, ja vahepeal tuli ka uudis et Mansell tuleb sõitma, Ferrariga :) Kahjuks küll piimavurrudega versioon, aga noh küll jõuab kasvada.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
23.01.2009 at 14:34 2 edits. Last edited 23.01.2009 at 14:45 by Jesper
ICE
  
Le Mans 2009
Naljakas oli see, kui ma mõned päevad tagasi Petteri kodulehe blogi kaudu avaliku pärimise tegin Oreca kohta, siis 2 minutiga ilmus mu postituse taha kiri: Your comment is awaiting moderation ning on seda siiani :D
23.01.2009 at 14:47 1 edit. Last edited 23.01.2009 at 14:47 by ICE
Jesper
 
Le Mans 2009
Aston LMP1:

http://www.astonmartins.com/aston_martin_racing/amr_2009/lemans_2009_preview.htm

BMW M3 GT2:

http://germancarscene.com/2009/01/27/bmw-rahal-letterman-racing-team-m3-debuts-at-sebring-winter-test/


____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
29.01.2009 at 15:34 4 edits. Last edited 15.02.2009 at 15:14 by Jesper
Jesper
 
Le Mans 2009
Uue Audi pildid on ka välja nuhitud, üpris hirmus näeb välja :)

http://www.autosport.com/news/report.php/id/73231
Pildid: http://www.ultimatecarpage.com/car/4044/Audi-R15-TDI.html

Huvitav piltidelt paistev detail on esisplitter, minu kogenematule silmale tundub et tavapärase asja asemel on sinna täisvereline kaheosaline tiib sisse maetud ning õhk erinevate kanalitega ümber selle voolama pandud - alumine osa ripub nina küljes, F1 stiilis, ja ülemine (piltidel Michelini kleepsuga) on nende hõbehallide kinnituste juurest reguleeritav. Kogu tiivamajanduse taga on suur õhukanal, mis ventileeritakse kuratteabkuhu :), ilmselt osaliselt kokpiti külgedelt välja ja osaliselt läbi radiaatorite.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.02.2009 at 14:14 1 edit. Last edited 15.02.2009 at 15:33 by Jesper
ICE
  
Le Mans 2009
Tundub, et ei suudetud vastu panna ka kiusatusele kasutada esituledes LED´e, mis on viimaste audide eripäraks siis :)
15.02.2009 at 15:01
Jesper
 
Le Mans 2009
Jajah, ma juba vaimusilmas näen kuidas inseneride toa nurgas piiksus mingi marketingi tegelane, et no paneme ikka selle ka nuh, pole ju raske, ärge nüüd pullige poisid, rahvas nõuab :).

BTW kas see aasta leidub kämpingupileti huvilisi siin veel peale minu? Meil on plaanis minna veidi suurema kambaga Beausejouri (tegelt Pincenardiere ja Dairon on ka OK) ja piletibingo on juba täies hoos, ACO lehelt kõik "otsas" jne, hakkan vaatama et kust saaks normaalse hinnaga midagi.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
15.02.2009 at 16:01
matukas
  
Le Mans 2009
Mis te nendest Audi tuledest kotite? Sealt tuleb ju ka mingi energiasääst? Otseselt võiks mingid milliprotsendid säästa sellest üüratust kütusekulust :D

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
15.02.2009 at 23:26
Jesper
 
Le Mans 2009
Peatuled on ikka tavalised xenonid ju, see led-tilulilu seal ümber on puhtalt ilu pärast. Üldiselt kütus on küll hästi arvel, aga niiii arvel ta siiski pole - peamine võit või kaotus tuleb boksipeatuste arvust ja kuna ring on pikk siis pole erilist vahet, kas paagiga võiks teoorias sõita 12,3 või 12,5 ringi, igal juhul peab pärast 12 ringi boksis käima. Samamoodi pole vahet, kas viimane stint on 2 või 20 ringi, kui terve võistluse peale ühte käiku kokku ei hoia, siis aega kulub boksis sama palju (see siis LMS/ALMS etappide kohta, kus ring on lühem).

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
16.02.2009 at 00:18 1 edit. Last edited 16.02.2009 at 00:20 by Jesper
Jesper
 
Le Mans 2009
Audi uus R15 näitas laupäeva õhtul Sebringis muljetavaldavat tempot. Kui tavaolukord on üldiselt olnud umbes selline et Audi on rajal kriipsukese aeglasem kui Peugeot, aga teeb vähem ja kiiremaid peatusi, siis seekord oli viimasel tunnil olukord teistpidi - Peugeot oli paarkümmend sekundit taga, aga Audi vajas veel üht boksipeatust. McNish astus selle peale kahe jalaga gaasile, sõitis vahe sisse ning pärast peatust oli järjestus endine, kuni finišini.

Pikem raport siin: http://www.planetlemans.com/2009/03/22/perfect-debut-for-the-audi-r15-tdi/

Kahjuks sain ma võistlusele suht vähe aega kaasa elada, aga sõit oli kogu aeg väga tihe ja põnev. Ma üldiselt pean telekast kestvussõidu vaatamist üsna igavaks, aga Sebring oli ristivastupidine. Noh ja lõpus olid emotsioonid ikka suht laes, võite ilmselt isegi arvata kellele pöialt hoitud sai :) Kahjuks igapäevasõiduk vist pahandas sellise reetlikkuse peale oma suguvendade suhtes ja täna sõitsin bussiga tööle.

Muideks, Sebringi rada näeb selline välja et meil oma Audruga pole küll suurt midagi hädaldada, isegi hästi on läinud.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
23.03.2009 at 14:38 1 edit. Last edited 23.03.2009 at 14:40 by Jesper
matukas
  
Le Mans 2009
Jesper, oled sa uurinud, et kas Peugeot on ökonoomsemaks muutunud või on Audi omal paagi mahtu vähendanud? Teoorias võib isegi vähene paagimahu muutus teha triki, kus lõpu eel pead boksi tulema VAID lisa 10 kg järgi. Eks nad kompavad kõik suursündmuse eel strateegiaid. Aga McNish on omaette fenomen. Vihmaga lasi eelmine aasta mingil võistlusel ka hullu. Kogemusi tal muidugi kamaluga.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
23.03.2009 at 15:19 1 edit. Last edited 23.03.2009 at 15:20 by matukas
Jesper
 
Le Mans 2009
Ma ei ole uurinud, eks neid analüüse ja spekulatsioone hakkab nüüd tilkuma ka netti kui võidusõit läbi on. Pakuks et kütusekulu ei saa nii täpselt 12 tundi ette ennustada, et raiume graafiku seinale ja käime vastavalt sellele, eriti kui selline hoogne andmine käib. Pigem jälgitakse jooksvalt olukorda ning korrigeeritakse baastaktikat vastavalt reaalsele kulule, ja eks taktiku oskustest-kogemustest sõltub ka väga palju, isegi kui autode parameetrid on sarnased.

BTW, koera saba kergitamise korras olgu ära mainitud, et siin on pildid Audi esitiivast: http://www.mulsannescorner.com/newsmarch09.html :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
23.03.2009 at 15:42
-XR-
Le Mans 2009
Le Mansi huvilistele soovitaks vaadata filmi Truth in 24
18.04.2009 at 15:49
Jesper
 
Le Mans 2009
Audi R15 "see-ei-ole-tiib-ausõna"-nina kohta on konkurendid häält tõstnud: http://www.autosport.com/news/report.php/id/74361

Ennustamine on tänamatu töö, aga ma pakuks et see on kaheteistkümnes maailmaime kui ACO ei tee automaatselt seda mida Peugeot nõuab.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
21.04.2009 at 16:51
matukas
  
Le Mans 2009
Siin tundub 'double-diffusor' tüüpi teema olevat. Audi on tehnilise nõksu ära tabanud ja teised üritavad oma saamatust kompenseerida valju kisaga.
No vähemalt nii tundub mulle. Aga kui ACO võtab endale rahvusliku au kaitsmise rolli, mis siis?
Ma arvan, et eriti intrigeerivaks teeb olukorra see, kui Audi peab oma loomingu ACO normidesse muutma ja sellest hoolimata lajatab Peugeot-ile rajal lagipähe. Mida siis ACO poolt ette võetakse?

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
21.04.2009 at 20:59
Jesper
 
Le Mans 2009
quote:
matukas:Mida siis ACO poolt ette võetakse?
KERS võetakse, vt teema esimest postitust :)

Tegelt optimist minus ei taha uskuda, et LM-ni jäänud 7 nädala jooksul enam midagi ümber mängima hakatakse, aga noh jah, elame-näeme. Üldiselt sümmeetrilised tiivad olid Porsche RS Spyderi küljes täitsa olemas näiteks ja keegi ei kobisenud.

Täpsem analüüs: http://www.mulsannescorner.com/newsmarch09.html

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
21.04.2009 at 22:36 1 edit. Last edited 21.04.2009 at 22:42 by Jesper
matukas
  
Le Mans 2009
Audil pole ju KERS-i. Ma mõtlesin, et mida Audiga siis ette võetakse.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
21.04.2009 at 22:48
Jesper
 
Le Mans 2009
No selles ongi kühvel et Audil pole (teadaolevalt), Peugeotil on ja ees on KERSi reeglite loomine ;) Ok, siin räägib jälle vandenõuteoreetik minus, aga noh prantslastele on see ikka praktiliselt looduskatastroofi mõõtu tragöödia et Peugeot kaks aastat järjest võitnud pole.

Anyway, kahe diisli selja taha tundub platseeruvat Aston Martin Racing, kes suutis teha mehaanilisest poolest veatu Barcelona 1000km. Üks ühele Audi ja Peugeoti vastu nad seni võistelnud pole, äkki on neist ka küsijaid?

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
21.04.2009 at 23:13 2 edits. Last edited 21.04.2009 at 23:14 by Jesper
Lembit
Le Mans 2009
quote:
Jesper: Üldiselt sümmeetrilised tiivad olid Porsche RS Spyderi küljes täitsa olemas näiteks ja keegi ei kobisenud.

Ma olen aru saanud, et sümmeetriline tiib on lubatud. Praegune audi argument tundub olevat selle suunas, et audi ilmselt väidab, et tal on kaks eraldiseisvat sümmeetrilise profiiliga komponenti: splitter ja flap. Konkurendid aga näevad, et need kaks elementi moodustavad kokku ühe "tagatiivaga tiiva", mille profiil oleks sümmeetrilisest juba väga kaugel.
Iseenesest reeglite koostajale keeruline situatsioon, sest kahe keredetaili üksteise mõjutamisest tekkivaid positiivseid aga reeglite mõttega mittekokkuminevaid mõjusid on paganama keeruline keerata reeglites.
22.04.2009 at 08:41
Jesper
 
Le Mans 2009
Seal Mulsanne's corner lehel on allpool vastav reeglite punkt ka ära toodud:

3.6.1 - With the exception of the rear wing defined in article 3.6.3, no bodywork or underbody element having a wing profile (*) is permitted :

(*) "Wing profile" : section generated by two arcs with different curves and/or centres joining a leading edge at the front to a trailing edge at the rear, the purpose being to exert an aerodynamic effect, lift or down force.

Are not considered as a wing profiles, the bodywork elements that:

•have a constant thickness,
• have an absolutely symmetrical profile,
• are vertical.

Ehk siis põhimõtteliselt ei ole asi ainult flapis vaid reeglite mõte on et downforce'i tekitavad tiivad on keelatud, samas igasugu sümmeetrilised voolujoonestatud kandurid jms on lubatud, õigemini neid ei loeta tiibadeks. Audi puhul on siililegi selge et see asi seal ees mitte midagi ei kanna, pigem seda kantakse, seega vähemalt kolmandikuga reegli sõnastusest "for the purpose being..." on nad imho selgelt vastuolus.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
22.04.2009 at 09:23
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Le Mans 2009   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.