register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Rajal sõitmise reeglitest   1 2  
Poster Message
matrix
Rajal sõitmise reeglitest
See on õige materjal .

Audrus ja riias käib ikka asi stardi joonel lahtilaskmisega.

Ja SC joont ei märgi keegi sinna maha , Nii asi läheb edasi vanaviisi.


03.04.2009 at 15:25
Juhan Tuhk
Rajal sõitmise reeglitest
Enne võistlust toimub koosolek, millel osalemine on kohustuslik kõigile osalejatele. Kui peakohtunik ise SC protseduuri ei kirjelda, siis on võimalik alati küsida.
Ja vähegi korralikult koostatud võistluse juhendis on see kirjas. Või sarja juhendis ning sellele on viidatud võistlusjuhendi alguses.
EMV-d silmas pidades; kui võistluse juhendis ei ole, siis:
- Balti MV etapil vaata ka BaTCC üldjuhendit
- Soome MV etapiga koos toimuval võistlusel (27.-28.06) otsi SM-rata üldjuhendist

Kui sealt midagi ei leia, siis küsi peakohtunikult.
10.04.2009 at 17:38
Jesper
 
Rajal sõitmise reeglitest
Okei, jätaks selle SC hetkel kõrvale, see on piisavalt selge.

Aga üksikult üldisele liikudes, milliseid juhendeid/reegleid, millises keeles (tõlked ei pruugi alati sünkroonis olla) ja millises järjekorras siis täpselt aplikeerida tuleb? Nagu ma aru saan on olemas:

- EAL aastaraamat (eesti keeles)
- mingi BaTCC juhend mida ma ei suuda EAL-i lehelt leida: http://eal.cma.ee/index.php?lang=est&main_id=99 (ilmselt siis inglise keeles)
- mingi Soome juhend, leitavuse kohta samad sõnad (ilmselt siis soome keeles, äkki ka inglise?)
- mingi sarja juhend ka veel? BMW Cupi juhend siis? EMV juhendis on kirjas üldjoontes ainult see, millise algoritmi alusel koostatakse võistluste paremusjärjestus.
- võistluste juhend (inglise ja eesti/läti/leedu keeles)
- FIA sporting code (prantsuse ja inglise keeles)

Mul ei ole mingit probleemi targematelt küsida kui tekib küsimusi, nagu näha siis ma siinsamas seda ka tegin. Samas alati ei taipa kõike ette küsida, algaja nagu ma olen, seega hea meelega teeks endale ikka reeglid ka enne selgeks kui plekikolin taga on. Ma siiamaani olen ausalt öeldes punktid 1-4 tuimalt vahele jätnud ja lugenud FIA reegleid ning võistluste juhendeid, kuna elasin usus et FIA reeglid on kõige ja kõigi suhtes ülimuslikud ning muu on selle refereering.

Veel üldisemalt veel üks lapseküsimus: Miks see kogu värk peab nii !&#&"% keeruline olema? 5 minutilise otsinguga Internetis saab suure, kalli ja keerulise F1 reeglitest parema ülevaate kui pooleteise aastaga entry-level sarja reeglitest, mida ma lõppude lõpuks justkui ise sõidan?

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
11.04.2009 at 00:10 5 edits. Last edited 11.04.2009 at 00:24 by Jesper
Juhan Tuhk
Rajal sõitmise reeglitest
Õige julge avaldus Jesperilt- mitmele ametlikule dokumendile (litsentsi taotlus ja iga võistluse registreerimisvorm) annad sa allkirja, millega kinnitad, et tunned autospordi ja antud võistlusel kehtivaid reegleid ja täidad neid igas punktis... ja siis foorumis kirjutad, et tegelt ikka ei tea küll ;-)

Ilmselt tuleb mult nüüd pikem ja segane heietus, mille näidetega proovin asja selgitada. (nimed on ainult näideteks, mitte konkreetse kodaniku pihta suunatud).

Väliselt keerulisena tunduva F1-ga ongi asi lihtne- see on üks sari ainult selleks ehitatud autodele, millele kehtib ka hulk nõudeid, mida teistes sarjades pole. Ning see on võistlussari, kus liigutatakse VÄGA palju raha. Natuke sarnane seis on ka teistes, vaid ühele võistlusklassile mõeldud sarjades (näit. DTM).
Niipea kui tuleb käiku nimepoolest sama klass, aga erinevad sarjad/ riigid, siis hakkavad kohe tekkima ka erinevused, mille kirjeldamiseks ongi vaja kohalikke juhendeid. Ja kui riigid on väikesed, siis on loomulik, et vaatamist vääriva võistluse jaoks on vaja naabritel koos sõita. Mis tähendab mingeid kompromisse.
Näiliselt on ju lihtne kasutada vaid FIA võistlusklasse: Super2000, Super1600 keredel ja F3 ja/või F-Renault vormelitel. Kas siis oleks Jesper ka võidusõidu juures? Aga isegi soomlastel on oluliselt suurema potentsiaali juures vaja teha kohalikke järeleandmisi, et saaks rajale veel 2 või 3 autot. Ainult Soomes sõidavad F3-d 24mm õhuvõtu piirahaga, kogu muu maailm aga 26mm-ga. Jne, jne. Meie Super1600 on hoopis teistel põhimõtetel/eesmärkidel kui FIA samanimeline klass. Ja milleks BMW? Meil on rallis tugev rahvuslik klass ehk E-rühm. Selle järgi võiks ju ehitada oma autod kõik Super1600 ja BMW kihutajad.
Sama lugu on ka erinevate võistluste/ sarjadega: poleks probleemi kehtestada EMV reeglid koos võistluste käiguga(sarnaselt F1, BaTCCi või rata-SMga), milles iga liigutus on ette kirjutatud ja iga punkti rikkumise eest on ka korralik karistus võimalik määrata. Aga, kes ja kus selliste juhendite järgi sõidab? Kes võistluseid korraldab ja kes neid vaatama tuleb?
Lihtne küsimus teie foorumile- miks on Soomes, Eestis, Lätis ja Leedus igas riigis omad BMW reeglid?? Kui suudate selle küsimuse lahendada ning kehtestada ühtsed reeglid, siis pole vaja ka kurta kui keeruline on võidusõidust aru saada. Väikese okkana- enne meie reeglite tegemist olid olemas Soome ja Läti omad...
Ärge herneid ninna tõmmake, aga - kui bemmimehed üritavad 8 startijaga korraldajalt madalamat stardimaksu välja lunida, siis Soomes on (tegelikult oli, sest nemadki ei suuda seda tagada) meistrivõistluste staatuse aluseks 10 eelregistreeritud (sarjamaksu tasumisega) võistlejat. Sarja regamine tähendas ka kohustust osaleda igal meistrivõistluste etapil, mitte "ma ei julge Riias sõita, ma vist ei tule". Ja sellega on tagatud ka (F1-st küll palju väiksema) kontori ülalpidamine, kes tööajast ainsa kohustusena trükib ja avaldab juhendeid, registreerib võistlejaid, koolitab kohtunikke ja teeb muud vajalikku.

Meil pole võimalik korraldada EMV-d, mis suudab ise ennast vaatavaks muuta ja panna ka naabrid meie reeglite järgi sõitma, meil tulebki sõita koos lätlaste-leedulaste-venelaste ja soomlastega enamasti nende reeglite järgi. Vahel saame ka mingites punktides kokku leppida ja tekitada midagi ühise sarja moodi, kus iga riik kisub tekki ikkagi oma poole... Enamasti on meil tegemist veel suurema kompotiga erinevatest sarjadest ühel võistlusel ja siis lähebki keeruliseks. Õigemini on korraldajal valida, kas ta teeb lihtsa juhendi ja võistluse ajal tuleb hullult seletamist ja peakohtunikul improviseerida erinevate nõuete vahel või tehakse põhjalik võistluse juhend (mis võib eirata mõnda sarja juhendi nõuet) ning siis on võistluse käik oluliselt ladusam. Lühidalt: kui Balti ja Soome juhend määravad näiteks kvalifikatsioonisõidu korra erinevalt ning korraldaja ei saa ajakava pingelisuse ja näiteks ka erinevate klasside startide liitmise tõttu neid kumbagi täita, siis läheb reaalsuses käiku hoopis 3. variant, mis antud võistlusel ongi kehtiv. Ja sarjade korraldajad peavad nuputama, mille alusel oma määratud punktid saab ikkagi rehkendatud.

Jesperi küsimustest:
- BaTCCi juhendit ei ole autosport.ee-s hetkel veel üleval, sest selle puhast versiooni pole meile saadetud. Mul on vaid kommentaaridega mustand; LAFi lehel avaldati mingi variant 2 päeva tagasi. Leedu (LASF), kes on sel aastal Balti sarja juht, kodukalt ja ametnikelt pole sedagi versiooni saanud...
- Soome juhend on Rata-SM kodukal. Kuidas hakkab toimuma juuni lõpus EMV etapp, mis peetakse Pärnus SM-i sattelliidina, ei ole veel täpselt määratud, aga ilmselt tuleb lähtuda üsna palju sellest, mida soomlased raatsivad meile lubada (selgrooks on nende ajakava, võistlust juhivad valdavalt nende kohtunikud jne). Kui Serõil õnnestub meie startideks kirjutada oma juhend ja panna juhtima meie kohtunikud, siis on aluseks EALi eestikeelsed reeglid. Kui ei, siis hakkabki tõlgendamise küsimus või on hoopis väga lihtne- kogu võistlus toimub Soome reeglite järgi.
- EMV juhend peaks saama kinnitatud teisipäeval ning ilmselt eelmiste hooaegadega sarnasena. Punktilugemise süsteem ning üldpõhimõtted paikka ja muu määrab iga korraldaja.

Jesper, selle pika heietamise kokkuvõte dokumentide järjekorrast: võistluse juhend, sarja juhend, riigi reeglid, FIA reeglid.
11.04.2009 at 22:42
Jesper
 
Rajal sõitmise reeglitest
Suur tänu põhjaliku seletuse eest!

Põhjus miks ma siin järjekindlalt verbaalselt kaarutan on väga lihtne rohujuuretasandi värk - eelmine aasta Kraba Racel tehti mulle ja mitmele teisele märkus boksiteelt väljasõidul valge joone ületamise eest - loll tunnistada, aga ma polnud varem üldse märganud et seal mingi joon on, seda enam et seda ületada ei tohi. Antud juhul lahenes kõik mõistlikult, võtsin õppust, enam ei tee, kuid see väike juhtum oli teatud mõttes silmade avajaks - EALi aastaraamatus pole sellest joonest samuti poolt kriipsugi.

Seega võtsin endale eesmärgiks enne uut hooaega reeglid lõpuni, võimalik et ka totruseni selgeks teha - ei tahaks vedada kogu killavoori, meeskonda, kaasa elajaid jms hooaja lõpus Kacergienesse ning mingil sama idiootsel põhjusel stiilis vabatrennis disklaffi saada. Asjade suures perspektiivis see midagi ei muudaks, aga minu väikeses maailmas oleks tegemist üle keskmise katastroofiga :) Jah, ma olen siin nüüd järjekindlalt isekas ja keeldun asjadele laiemalt vaatamast, aga läbi kiivri visiiri (lisaks veel tööriistakasti tagant, voodi peale laotud kahekrooniste hunniku kõrvalt jne) need asjad paistavadki nii.

Igatahes, kui põhimõtteliselt on kehtiv baasraamistik ikka FIA sporting code ning kõikvõimalikud muud dokumendid kehtestavaid väikeseid erandeid siia ja sinna, siis on olukord enam-vähem arusaadav.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
11.04.2009 at 23:21 1 edit. Last edited 11.04.2009 at 23:30 by Jesper
Juhan Tuhk
Rajal sõitmise reeglitest
Tore, et jõudsime koos tadmistele lähemale!
Pööra tähelepanu just neile pisikestele "erisustele", sest need ongi need, mis igal võidusõidul võivad olla erinevad ning just nende tõttu võibki sinu kohalesõit tähendada vaid matkaelamust, mitte võidusõitu. Eriti sinu näite puhul Leetu sõitmisest; neil kipub olema hulk oma "salareegleid", millega nad üritavad eristuda üldistest. Ma ei tea, kas see on mõeldud selleks, et Leedu tiitlivõistlustel saaks karika vaid kohalikud võoi mingil muul põhjusel, aga sinna sõites tuleb teha põhjalik eeltöö. Väga hea kui omad mõnda kohalikku murret valdavat tüüpi, kes ka kohalikus keeles leiduvad reeglid sulle konspekteerib.

Edu (stardi)joonel!
12.04.2009 at 11:42
rustang
  
Moderator
Rajal sõitmise reeglitest
Siin oli varem ka teema avatud külgaknaga sõitmisest - et kas on lubatud või mitte.
Eestis kehtivad "Kiirusalade Võistlusmäärused" ütlevad selle kohta üheselt:

11.7. Tahavaatepeeglid. Aknaklaasid. /..../Juhipoolne külgaken peab sõites olema suletud, kõik aknaklaasid nii sisse kui välja vaadates läbi nähtavad.
13.04.2009 at 07:40
Jörm
 
Rajal sõitmise reeglitest
Tegelt on Jesperi jutus iva, mis Raulil suures vastamise tuhinas kaduma läks.
Seda ühte liikluseeskirjale sarnanevat reeglistikku, mida kõike tuleb järgida ja mida võib ja ei või teha, ei ole vist päriselus olemas. Ma arvan, et mitmed kohtunike otsused tehakse "A meil on nii kombeks" baasil, kas sellise otsuse taga ka mingi reegli klausel on, selles ei oleks ma päris kindel. kümnekonna aastaga on neid nähtud ikka omajagu, aga mina pole ka roolis olnud, aint ühe korra olen leedus 100 euri ise trahvi saand selle eest, et sisenesin pitlane´i alasse T-särgiga, millel olid lühikesed varukad. Ilm oli palav, jopega ei kannatanud olla, aga näed, neil oli nii kombeks. Ma arvan, et selliseid asju ei leia te võistluste juhenditest kah üles, need liiguvad rohkem vanematelt olijatelt värskematele tulijatele legendidena. Nii et reeglite vastu eksimise risk on samasugune olemas, nagu avarii võimalus, kui võidusõidule minna, et ei maksa liiga palju põdeda selle pärast, kui juhtub siis juhtub. Üldised reeglid on: ärge kihutage, suitsetage, jooge pitlane´il, jälgige valgeid jooni, sest auto peavad sõitma kahe valge joone vahel (kui te need pärnus üles leiate, kui ei siis vähemalt kujutage ette kus nad olla võiks. Ärge võtke loomi kaasa boksialasse, ärge pange ennast seal põlema, hoidke boksis suurt tulekustutit, käige korralikult võistlejate koosolekul kohal, seal räägitakse tavaliselt praktilist ja kasulikku juttu.

____________________________
Amper Racing
22.04.2009 at 19:23
rolantsik
Rajal sõitmise reeglitest
Võistlejate koosolek on selline koht,kus räägitakse üle need igasugu nüansid.
Muidu ma olen täheldanud,et viimasel ajal kohaloleku kontrolli ei tehta :D
Endal jäi elu lõpuni meelde,kui mitmed head aastat tagasi jäin võistlejate koosolekule hiljaks ja siis tegeleti järgmised 10 minutit ainult minuga. :D:D:D
22.04.2009 at 20:22
rustang
  
Moderator
Rajal sõitmise reeglitest
Soomes on võistlejate koosolekust osavõt alllkirjga tõestatud ja mitteosalemise trahv päris kopsakas. Eks vaatame kas proovime sama süsteemi ka siin.
22.04.2009 at 20:45
rolantsik
Rajal sõitmise reeglitest
See on väga hea mõte :D:D
23.04.2009 at 04:31
Juhan Tuhk
Rajal sõitmise reeglitest
lisaks on veel boonus- vahel on nimekirjast mõned nimed värvilise markeriga tähistatud, need kihutajad peavad siis alkomeetrisse puhuma. ;-)
Vahel on ka terve klassi nimekiri värviline. ;-))
24.04.2009 at 21:12
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Rajal sõitmise reeglitest   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.