Poster |
Message |
raimo_r |
BMW E30 M3 - Raimo
Kuna loodan autoga ka Opentrack jm üritusi külastada, siis võiks selle auto ka siia vaatamiseks panna. Midagi eksootilist ei ole, esialgu tegemist tavalise E30 M3'ga.
Mootor
S14B23 ehk 2.3l 16v
Piiraja 7500rpm
originaalis 147kW
48mm segusiibritega ITB
EVO airbox
EVO väljalaskekollektor
E36 M3 3.2l ketipinguti
Jõuülekanne
5käiguline dogleg käigukast, 5. käik 1:1
3,25 LSD'ga peaülekanne
Vedrustus
Kõik stock
Lisana EDC (elektriliselt reguleeritavad amordid - normal, komfort, sport)
"Aerodünaamika"
EVO esistangelisa
EVO karbonist tagastiivalisa
EVO prillid ja neerud (ribid täielikult lahti lõigatud)
Pidurid
Goodride teraskattega pidurivoolikud
Stock kettad ja suportid
EBC Red Stuff klotsid
ATE Super Blue pidurivedelik
Autole tehtud järgnevad muudatused
Mootoriks
tehaseseades BMW E46 M3 mootor tähisega S54B32. 343hj
Hestec mootori juhtaju
custom 3" väljalase, Simons E36 M3 lõpusummuti
Käigukast ZF S5D 310, 5 käiku, 5. käik 1:1
Peaülekanne vahetatud 3,25 -> 3,64. Loomulikult LSD-ga.
Ette 325x25mm pidurikettad ja Bremo 4-kolviga suportid, Ferodo DS2500 klotsid
Piduri peasilinder vahetud 25,4mm läbimõõduga isendi vastu (stock 23,8mm)
Vedrustus
Esimesed stabikapuksid vahetatud Superflex polüuretaanpukside vastu
Muud puksid Powerflex (hetkel veel riiulis)
Muu
Sabelt Monaco korviste
Sabelt 6-punkti turvavöö
Walbro kütusepump
17x8" veljed (BMW e34 M5)
Rehvid 205/40/17 Falken
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
06.06.2008 at 10:52 |
8 edits. Last edited 22.05.2010 at 08:50 by raimo_r
|
veekaheksa |
BMW E30 M3 - Raimo
Nähtud. Tahaks korralikult @ WOT kuulata seda asja. Korra proovid - juurde soovid :P |
08.06.2008 at 23:24 |
|
raimo_r |
BMW E30 M3 - Raimo
Täna sai istmetuuningut tehtud ning Sabelt Monaco korviste paigaldatud. Homme hommikul peaks minu kätte jõudma Sabelt 6-punkti vööd ja uus ketipinguti. Kui need paigaldatud jõuan, siis saab õhtul Saugale harjutama minna.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
09.06.2008 at 22:05 |
2 edits. Last edited 06.09.2010 at 14:50 by raimo_r
|
raimo_r |
BMW E30 M3 - Raimo
Uus ketipinguti paigaldatud sai Saugale harjutama minna. Kokku sai sõidetud vast nii ~1h15 jagu, sellest viimased 20-30minutit järjest.
6-punkti vöösid paigaldatud kahjuks ei saanud. Originaalis ei ole piisavalt kinnituskohti. Õnneks pakkus korviste piisavalt külgtuge, et sai üsna rahulikult kiirestisõitmise algõppega tegeleda.
Keskmine kütusekulu tuli 19,1l/100km kohta ja suurem osa sissepandud 30l kulus ära
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
10.06.2008 at 20:00 |
1 edit. Last edited 10.06.2008 at 20:01 by raimo_r
|
TCOFF |
BMW E30 M3 - Raimo
Ringiaeg? |
10.06.2008 at 21:47 |
|
raimo_r |
BMW E30 M3 - Raimo
Ajamõõtjat või -mõõtjaid ei olnud.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
10.06.2008 at 22:32 |
2 edits. Last edited 06.09.2010 at 14:50 by raimo_r
|
-XR- |
BMW E30 M3 - Raimo
Sa jätad muidu kogu tavaari autosse?
Istmed jne.. |
10.06.2008 at 22:49 |
|
matukas |
BMW E30 M3 - Raimo
Aga kiivrit soovitaks ikkagi kasutada
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
10.06.2008 at 22:55 |
|
raimo_r |
BMW E30 M3 - Raimo
quote: -XR-: Sa jätad muidu kogu tavaari autosse?
Istmed jne..
Tühjaks loopimist esialgu plaanis ei ole, kuna peale müra see midagi muud juurde ei anna.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
11.06.2008 at 11:20 |
|
hall |
BMW E30 M3 - Raimo
quote: raimo_r: quote: -XR-: Sa jätad muidu kogu tavaari autosse?
Istmed jne..
Tühjaks loopimist esialgu plaanis ei ole, kuna peale müra see midagi muud juurde ei anna.
Üldiselt see väide paika ei pea, aga sinu auto osas nõustun, et hingel oleks veits valus vist küll.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
11.06.2008 at 14:35 |
|
Silwer |
BMW E30 M3 - Raimo
Mina ei täheldanud oma autol mingit märkimisväärset ajavõttu kui salongi eemaldasin. See e30 salong lihtsalt ei kaalu suurt midagi ja et saada kaaluvõitu tuleks juba tõsisemalt hakata autot kergemaks tegema.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
11.06.2008 at 15:11 |
|
mart154 |
BMW E30 M3 - Raimo
quote: Silwer: Mina ei täheldanud oma autol mingit märkimisväärset ajavõttu kui salongi eemaldasin. See e30 salong lihtsalt ei kaalu suurt midagi ja et saada kaaluvõitu tuleks juba tõsisemalt hakata autot kergemaks tegema.
esiistmed on suht rasked. ja vaip, vett täis olekus
muu tõesti midagi ei anna. |
11.06.2008 at 15:14 |
|
Cardo |
BMW E30 M3 - Raimo
Äkki muutub raskuskese koos sellega ? |
11.06.2008 at 17:27 |
|
raimo_r |
BMW E30 M3 - Raimo
Pidasin silmas seda, et kuna ma sõita nagunii ei oska, siis ei ole ka istmete eemaldamisel mõtet. Hingel oleks ka muidugi veidi valus.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
11.06.2008 at 20:35 |
|
mart154 |
BMW E30 M3 - Raimo
quote: raimo_r: Pidasin silmas seda, et kuna ma sõita nagunii ei oska, siis ei ole ka istmete eemaldamisel mõtet. Hingel oleks ka muidugi veidi valus.
Täiesti õige. Esiistmed tuleb ilusti ära pakkida ja padja alla panna Aga sõitmiseks tasuks ikka 2 normaalset istet sisse panna - saab "kanasid" ka sõidutada
muide, uurisin tagaistme massi, hommikusöögi vahelejätmine on vist ka tõhusam kaalualandus. |
12.06.2008 at 08:42 |
|
Kaido |
BMW E30 M3 - Raimo
See on täiesti vale lähenemine – polstrid ja tagaistmed tuleb kindlasti eemaldada ja küll see sõiduoskus siis samuti paraneb. Kui polstri välja viskad, siis ole nii kena ja ütle palun kuhu ja millal – eriti tagaiste :-) Laepolster on samuti hiigla raske...
Vabandust risustamast... |
12.06.2008 at 11:27 |
|
malloc |
BMW E30 M3 - Raimo
4-ukselise e30 põhjamatt, mis oli parajalt vett täis kaalus umbes-täpselt 20kg. Isiklikult kaalutud. 20kg auto kaalust kaotada on päris hea ju? Originaal sportistmed e30l ju ka tükk mingi 15-20kg vs odavama otsa korviste mingi 8-9kg (Sparco Sprint 5 kaalub 8.5kg ja maksab suts üle 3k) Polstrid ja muu pudi-padikaalub jah kõigest mingi paar kg, aga samas eemaldades kõik, mis sõitmist kiiremaks ei tee (kõlarid, polstrid, aknalaud, originaal turvavööd jne.) võib jälle julgelt ~20kg auto kaalust maha kanda...
Kuigi iseasi on selle mõtekus konkreetse auto puhul, endal tilguks ka süda verd, kui nii korraliku M3 seest paljaks rappima peaks.
Tahaks ise teada, mis põhjusel e36 M3 ketipingutit kasutad ja kas see on bolt-on mod ainult S14 mootoritele? |
17.06.2008 at 13:28 |
1 edit. Last edited 17.06.2008 at 13:32 by malloc
|
raimo_r |
BMW E30 M3 - Raimo
quote: malloc:
Tahaks ise teada, mis põhjusel e36 M3 ketipingutit kasutad ja kas see on bolt-on mod ainult S14 mootoritele?
Härra Lill soovitas ning peale põgusat s14.net foorumi uurimis selgus, et see on hea bolt-on mod. Peale käivitamist pidi tühikäik ka vaiksem olema. Siin põhjalikumalt seletatud ja lahatud:
http://www.e30m3performance.com/installs/installs-3/tensioner/index.htm
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
17.06.2008 at 18:01 |
|
Silwer |
BMW E30 M3 - Raimo
* vahemärkusena mainin et erinevalt tavalisest minu auto põhjamatt ei olnud märg ja ehk siis seetõttu selle eemaldamine mingit mõju ei avaldanud.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
17.06.2008 at 22:47 |
|
vvt |
BMW E30 M3 - Raimo
Kui pingutit vahetati, siis järelikult kett plärises juba. Mina vahetaks keti ka ära.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
18.06.2008 at 08:00 |
|
raimo_r |
BMW E30 M3 - Raimo
quote: vvt: Kui pingutit vahetati, siis järelikult kett plärises juba. Mina vahetaks keti ka ära.
Ise vahetasin pingutit, seega plärinat polnud. Samas on see S14 mootori enneaegse otsalõppemise kõige levinum põhjus.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
18.06.2008 at 15:19 |
|
raimo_r |
BMW E30 M3 - Raimo
Parim aeg sai OT'l 1:06:4
Opentrackil sai aga selgeks, et peaülekande vahetusest tekkis kohe ka uus probleem. Nimel jõuab mootor Saugal enne kurvi liiga vara piirajasse. Selliseid kurve on 3. Lahendusi on kaks:
1. veel aeglasem peaülekanne, 4.10 peaks olema sobiv
2. tõsta piirajat 500rpm jagu
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
05.07.2008 at 17:59 |
|
raimo_r |
BMW E30 M3 - Raimo
Parim aeg sai täna 1:05,55 peale viidud
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
26.07.2008 at 20:12 |
|
hall |
BMW E30 M3 - Raimo
quote: raimo_r: Parim aeg sai täna 1:05,55 peale viidud
Mis rehviga?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
26.07.2008 at 22:58 |
|
raimo_r |
BMW E30 M3 - Raimo
Rehv see samune millega päris võidusõitu sõidetakse - Dunlopi võistlusslikk mõõdus 235/610/17.
Üldiselt kipuvad sessioonide ajad stabiilselt 1 sekundi sees olema 1:05,5 - 1:06,5, seega pole päris juhuslik aeg.
____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj |
26.07.2008 at 23:41 |
1 edit. Last edited 26.07.2008 at 23:42 by raimo_r
|