register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Vedrustuse know-how  
Poster Message
peep
 
Moderator
Vedrustuse know-how
Huvitavat lugemist:

http://optimumg.com/techtips_techtips.htm

Minu jaoks suht hiina keel :-/ aga helgemad pead saavad kindlasti midagi kasulikku teada.
05.04.2008 at 20:01 1 edit. Last edited 05.04.2008 at 20:06 by peep
-XR-
Vedrustuse know-how
Kas eesti keeles on erinevad sõnad damper-ile ja strut-ile?
06.06.2008 at 12:32
matukas
  
Vedrustuse know-how
Damper = amortisaator
Strut = (tinglikult) survevarras (varras, mis kahte amordikannu seob või siis alumine, mis vedrustuse alt seob)

EDIT: Minu viga, strut all mõtlesin strut-bar ja -brace vidinat. Strut ise on tõesti amordi nimetamisel kasutatud sõna. Aga damper võib amortisaatori juures kasutada, kuna tegelikult too on ju ka leevendi. Heal lapsel mitu nime :)

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
06.06.2008 at 13:56 2 edits. Last edited 06.06.2008 at 14:19 by matukas
5.0
Vedrustuse know-how
quote:
-XR-: Kas eesti keeles on erinevad sõnad damper-ile ja strut-ile?

eesti keeles on nii shock kui ka strut amortisaator (damper on leevendi- näiteks väntvõlli otsa käiv. Võib ju olla, et mingis euro inglise versioonis damper ka amort on)
06.06.2008 at 14:07 1 edit. Last edited 06.06.2008 at 14:08 by 5.0
-XR-
Vedrustuse know-how
quote:
5.0:
quote:
-XR-: Kas eesti keeles on erinevad sõnad damper-ile ja strut-ile?

eesti keeles on nii shock kui ka strut amortisaator (damper on leevendi- näiteks väntvõlli otsa käiv. Võib ju olla, et mingis euro inglise versioonis damper ka amort on)


targad raamatud kirjutavad, et damper on õigem öelda kui shock.

väljamaa keeles öeldakse niimoodi:
Q: What is the difference between shock absorbers and struts?
A. Struts and shocks are very similar in function, but very different in design. The job of both is to control excessive spring motion; however, struts are also a structural component of the suspension. Struts can take the place of two or three conventional suspension components and are often used as a pivot point for steering and to adjust the position of the wheels for alignment purposes.
06.06.2008 at 14:15
Jesper
 
Vedrustuse know-how
Strut on MacPhersoni "küünal", damper on amort. Tagaamort enamikel autodel ei ole strut.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.06.2008 at 14:20
matukas
  
Vedrustuse know-how
Shock on käibelühend Shock Absorber-ist ehk löögi summutaja siis.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
06.06.2008 at 14:21
5.0
Vedrustuse know-how
quote:
Jesper: Strut on MacPhersoni "küünal", damper on amort. Tagaamort enamikel autodel ei ole strut.
enamasti nii on jah, ainult, et tagaamort on shock, mis on tõesti lühendus sõnast shock absorber (seda, et näiteks hollanlane soomlasega vesteldes damperit kasutab, ei muuda inglist emakeelena kõneleja jaoks damperit shockiks. Vaata, mis saab, kui summitist damperit osta proovid ja vaata, mida shocki osta soovides kataloog pakub)
06.06.2008 at 14:30 1 edit. Last edited 06.06.2008 at 14:30 by 5.0
Jesper
 
Vedrustuse know-how
USA ja UK inglise keele erinevus ilmselt. Inglismaal on shocki ja damperiga täpselt vastupidi.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.06.2008 at 15:03
Impreza_dude
Vedrustuse know-how
http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/coilovers/Part_1/
14.08.2008 at 15:08
rookierice
Vedrustuse know-how
Tarku raamatuid sirvides räägitakse koguaeg sellest, et roll centre peaks olema võimalikult täpselt paigas, nii kõrguses kui külgsuunas.

Veidi joonistades sain ainsana sellise tulemuse swing axle puhul, ka jäiga sillaga liigub ta kaasa teega, mitte aga auto ja selle raskuskeskmega.

Miks see üldse nii oluline peaks olema? Kui vedrud kokku surutakse liigub ju paratamatult ka "rullumiskese" , aga mitte tihti ei lähe sirgelt kurvi vahepeal pidurdamata, ehk siis reaalses elus liigub ta niikuinii omajagu?

Kereauto puhul on siis olulisem ikkagi ratta külgkalde muutumine, pikikalle, ackerman jne? Või mitte?
10.07.2011 at 21:42
Jesper
 
Vedrustuse know-how
Ma ei mäleta enam, kes see oli kellega garaažis Ackermannist diskussioon tekkis, aga 99% tõenäosusega loeb ta foorumit :) ja äkki huvitab kedagi veel.

http://www.me.ua.edu/me364/PDF/Steering_Ackerman.pdf

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
07.04.2012 at 18:11
malloc
Vedrustuse know-how
http://zilvia.net/f/tech-talk/296725-roll-center-suspension-pickup-steering-angle-modification-thread.html

Ka üks 101 vedrustuse modifitseerimisest, küll juttu enamasti TurboDatsunitest.
10.05.2012 at 14:55
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Vedrustuse know-how  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.