register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Mini mootorimõistatus  
Poster Message
hall
 
Mini mootorimõistatus
Olen üritanud hea ja halvaga, aga vastust pole suutnud leida ja pöördun küsimusega siinse piiramatu teadmisteallika poole. Teemaks Mini One ja Cooper (põlvkond R50) mootorite tehnilised erinevused. Nii One kui Cooper kasutavad 1598 cc kubatuuriga W10B16 mootoreid, aga ühe võimsus on 66kw ja teisel 85kw. Mis on mootorite tehniline erinevus?

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
29.10.2020 at 15:32
Marvin
Mini mootorimõistatus
quote:
serõi: Olen üritanud hea ja halvaga, aga vastust pole suutnud leida ja pöördun küsimusega siinse piiramatu teadmisteallika poole. Teemaks Mini One ja Cooper (põlvkond R50) mootorite tehnilised erinevused. Nii One kui Cooper kasutavad 1598 cc kubatuuriga W10B16 mootoreid, aga ühe võimsus on 66kw ja teisel 85kw. Mis on mootorite tehniline erinevus?

Et ilmavõrgus pakutakse teenusena One'i chippimist Cooperiks, siis kahtlustaksin aju.

29.10.2020 at 17:07
onesuspect
Mini mootorimõistatus
Ma ei tea kas füüsiliselt erinevad aga kiire google aitas nii palju.
"The MINI One has different ECU settings and a different exhaust system, along with a different final drive, to make it more economical, and less powerful than the Cooper."
29.10.2020 at 17:17
hall
 
Mini mootorimõistatus
Olen vahepeal saanud targemaks ja on jah erinevus ecu settingutes. One hakkab kuskilt pööretest piirama drosselklapi ajastust ja vist on veidi erinev ka red-line. Seadete muudatustega lubatakse 66kw->94kw ja 140Nm->164Nm.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
30.10.2020 at 13:43 1 edit. Last edited 30.10.2020 at 13:43 by hall
aivar_a
Mini mootorimõistatus
quote:
serõi: Olen vahepeal saanud targemaks ja on jah erinevus ecu settingutes. One hakkab kuskilt pööretest piirama drosselklapi ajastust ja vist on veidi erinev ka red-line. Seadete muudatustega lubatakse 66kw->94kw ja 140Nm->164Nm.

Kui 66kw mini, siis 100kw cupi vaadates platvormiga kümnesse pandud! 129,2kg nagu maast leitud, või õigem oleks öelda vist maha visatud :D.
30.10.2020 at 16:56
hall
 
Mini mootorimõistatus
Tõepoolest, on Mini One praeguste 100kw Cup reeglite mõistes ideaalne valik. Nüüd on Cupiga kaks teed minna:
1. Muuta tingimusi nii, et Miniga seda eelist poleks. Selleks:
a) öelda, et Mini One’i käsitletakse tehniliselt kui Mini Cooperit;
b) reguleerida kuidagi nii, et sarnane asi oleks välistatud mistahes autode korral.

Kuidas rakendada variant b-d ma ei tea, sest see eeldaks originaal aju ja softi kasutamist ning ka selle kontrollimise võimekust. Tundub pigem ulme.

2. Mitte muuta regulatsioone ja leppida sellega, et tegemist oleks Mini monoklassiga.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
30.10.2020 at 20:48
aivar_a
Mini mootorimõistatus
quote:
serõi: Tõepoolest, on Mini One praeguste 100kw Cup reeglite mõistes ideaalne valik. Nüüd on Cupiga kaks teed minna:
1. Muuta tingimusi nii, et Miniga seda eelist poleks. Selleks:
a) öelda, et Mini One’i käsitletakse tehniliselt kui Mini Cooperit;
b) reguleerida kuidagi nii, et sarnane asi oleks välistatud mistahes autode korral.

Kuidas rakendada variant b-d ma ei tea, sest see eeldaks originaal aju ja softi kasutamist ning ka selle kontrollimise võimekust. Tundub pigem ulme.

2. Mitte muuta regulatsioone ja leppida sellega, et tegemist oleks Mini monoklassiga.

Mitte muuta, küll paika loksub. Ega kõige parem võrdluse koht on ehk soome v1600, kus minid küll tihti esiotsas kuid mitte ainsad masinad. Yarised, lupod, civicud, polod 147, jne tegelt kõik esikoha konkurentsis olnud ja kaalu/kw reeglid võetud ju samas sarjast. Lõpus ka eraldi teema, et kas seda lisa 100kg legaalselt kuskilt ära võtta ka on... Arvestades, et meil jookseb lubatud kubatuur kuni 2L siis pilt veelgi kirjum ning pakuks hoopis loosi võitjaks 2l masinat millel tagasihoidlikum jõunumber passis.
Nt Riias valmis masin müügis 4450 kakohaliku eest, istu sisse ja sõida, väidetavalt ka stock 85kw pealt 123kw välja imetud! https://racemarket.net/race-cars/race-cars-for-sale/volkswagen-beetle-i2515
30.10.2020 at 22:32
Marvin
Mini mootorimõistatus
quote:
aivar_a: Mitte muuta, küll paika loksub. Ega kõige parem võrdluse koht on ehk soome v1600, kus minid küll tihti esiotsas kuid mitte ainsad masinad. Yarised, lupod, civicud, polod 147, jne tegelt kõik esikoha konkurentsis olnud ja kaalu/kw reeglid võetud ju samas sarjast.
V1600 sarja sõitjad on eravestlustes väitnud, et selles sarjas sõitvad Minid on kõige pehmemalt öeldes mitte ülemäära täpselt reeglitega kooskõlas :).
31.10.2020 at 21:32
Lembit
Mini mootorimõistatus
quote:
serõi:
2. Mitte muuta regulatsioone ja leppida sellega, et tegemist oleks Mini monoklassiga.
Ma arvan, et see on õige suund.
* Mini One ei ole tõenäoliselt praeguste reeglite raames mingi märkimisväärne erand ja vabalt võib olla veelgi suurema tuunimispotensiaaliga väiksekilovatilisi autosid.
* Kui hulga Minide vahel on üksik vana valge Golf 2 või E30 BMW, siis see annab kaasaelamisvõimalustele hoopis teise dimensiooni, kui ainult võimalus kaasa elada sinisele vs punasele Minile
* Isegi, kui tekiks Mini monoklass, oleks see ka päris cool :)
02.11.2020 at 11:04
hall
 
Mini mootorimõistatus
quote:
Lembit:
quote:
serõi:
2. Mitte muuta regulatsioone ja leppida sellega, et tegemist oleks Mini monoklassiga.
Ma arvan, et see on õige suund.
* Mini One ei ole tõenäoliselt praeguste reeglite raames mingi märkimisväärne erand ja vabalt võib olla veelgi suurema tuunimispotensiaaliga väiksekilovatilisi autosid.
* Kui hulga Minide vahel on üksik vana valge Golf 2 või E30 BMW, siis see annab kaasaelamisvõimalustele hoopis teise dimensiooni, kui ainult võimalus kaasa elada sinisele vs punasele Minile
* Isegi, kui tekiks Mini monoklass, oleks see ka päris cool :)

Vahepeal on täpselt sama mõttekäik mulle endale ka täitsa meeldima hakanud. Arvestades seda, et ma ise olen ehitamas mingit kogust Minisid, mida hakkab olema võimalik ka rentida, siis Mini monoklassi tekkeks on võrdlemisi hea võimalus :)

Pildil ca nädalatagune (tänaseks juba kasvanud) rivistus tulevastest sportlastest (punane on kangem versioon, temast ei saa selle seltskonna liiget):



____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
02.11.2020 at 11:20
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Mini mootorimõistatus  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.