register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer   .. 17 18 19 20 21 22 23 ..  
Poster Message
peep
 
Moderator
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
E30 on suht mainstream ringrajaauto aga ma olen ainult ühte V8 näinud paar aastat tagasi Zandvoortis (sellel oli vist M5 moto) ja vähemalt märjaga oli pilt suht õnnetu - auto viis juhti kuhu tahtis. Samuti pole netifoorumites sarnaseid projekte silma jäänud - pole ka eriti otsinud aga teemakohaseid saite natuke jälgin.

Kui V8 install annaks paari tuhande euro eest autole kõvasti hoogu juurde, siis miks neid rohkem ei ehitata, vaid eelistatakse M3 R6 ja/või ülelaadimist ? Jutt siis autodest, mis suudavad kiiresti kurvi sõita, mitte show-, tänava- või otsesõitmise pillidest.
20.11.2009 at 23:05
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
V8 paigaldus:
Noh, päris paar tuhat eur see ehitus ka ei ole, siin siis sakslaste arusaam V8 paigalduseks vajalike juppide hindadest: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01716/03.htm
Üldiselt on sedasi et auto ümbertegemine V8 tarbeks tähendab lisaks juppidele ka päris palju tööd.

"M" mootor ringraja suunitlusega E30-le:
Kindlasti oleks "M" mootor ringrajale sobivam. Vähemalt selle 4 silindriga versioonid oleks E30 kere peal parimad. Aga neid päris ilma rahata ei jagata ja see 2,5 liitrine mida juba ihaldada tasuks maksab päris kena kopika. 6 silindrilised korralikud mootorid maksavad ka u. 100 tuhat eek. Värskemad versioonid sellest on ka natukene võimsamad kui vana 4,0 V8. Kaalu osas neil minu meelest erilist eelist ei ole. Küll on aga neid väga kallis remontida kui midagi peaks katki minema.

Ehk siis, V8 projekt ei ole ka odav lõbu aga selle saab teha umbes poole väiksema summaga kui seda on M mootori paigaldus. Kui see V8 on lõpuks tehtud siis edaspidi on ka ülalpidamine odav. Oletame et mootor läheb katki. Siis on kõige odavam võtta ja visata vana mootor lihtsalt kohe minema, sest remontida ei ole ju mingit mõtet kui saab panna sinna järgmise 5000-10000 eek makseva isendi kohe asemele. Sama ka muu kolaga - jupid ei maksa suurt midagi kuna viimasel ajal on neid sobivaid 540i/740i jne varuosadoonoreid palju romulatesse jõudnud ja ei ole mingit ohtu et need jupid otsa lõppema hakkaksid.

Miks ei ole näha V8 mootoriga ringraja E30 ringradadel?
Ma tõesti ei tea. Võin vaid fantaseerida et enamik nendest mis tõsisemalt rajal sõidavad on M3 kerega masinad ja sinna omanikel lihtsalt käsi ei tõuse mingit muud mootorit paigaldama kui seda on M märki kandvad. Ülelaadimine on kindlasti tore ja hea võimalus jõudu juurde saada, siin on aga see häda et me siiski elame Eestis ja mingi väga võimsa turbokaga (loe: suure võimsuse ja väga suure turboviivitusega) autoga ei ole meil kuskil sõita. Saugal veel saab natuke vajutada aga Raplas ja Tabasalus võib sellise autoga vaid väga keskpäraseid aegu sõita.

PS! ma ei ole kunagi sõitnud V8 mootoriga E30-ga. Ma olen sõitnud seda mootorit kasutavate 540i ja X5-ga aga need on e30-st pea kaks korda raskemad autod. Mul ei ole päris täpset aimdust kuidas see V8 minu auto ja minu sõidustiiliga sobiks ja kas see lahendus üldse kuhugile kõlbab...


____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
21.11.2009 at 02:12
-XR-
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Ma ei saa täpselt aru miks sulle praegune mootor ei sobi ja miks seda vahetama peab?
Ehita ta parem mingis sarjas sõitmiseks kõlbulikuks ja on funni kõvasti rohkem kui V8-ga sajandikke taga ajades.
21.11.2009 at 02:24
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Kange isu on ju iga talv jälle midagi uut ehitada... :)
Aga nagu varem öeldud siis mingit hädavajadust ehitamiseks ei ole. Teen seda vaid soodsate tingimuste korral ja hetkel on asi ju vaid plaani pidamise tasemel.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
21.11.2009 at 02:42
kivialune
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Mida öelda tahetakse, et sa oled suht piiri lähedal, millest edasi on suht keeruline saada E30 kiiremaks. Hobujõude V8 saad, aga kuidas need maha panna selle kerge tagumikuga ja lisaks kannatab veelgi juhutavus võrreldes R6. Ja juhitavus ei ole ju ka R6 kiita, proovi jäärajal sellega sõita. Aga tasakaalus autoga (ka väga võimsaga) saab jäärajal/ vihmaga sõita.
Rapla ja Tabasalus jäävad V8 puhul üldse välja, Audrus V8 võiks ju hea seadistuse korral parandada ehk aega, aga paras tegu oleks piirini viia.
Bmw insenerid on M3 näol juba sidrunist niigi enamuse välja pigistanud. Veel kiiremaks saada on laiust juurde, üldist kõrgust vähemaks ning autot aerodünaamilisemaks teha. Niigi saab e30 lihtalt pidaamisega katusele keerata.

Aga ehitamise isust saan väga hästi aru :) Et kevadel oleks, mida proovida.
21.11.2009 at 03:03
Cardo
 
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Silwer, selle rahaeest tee autot kergemaks, pleks, karboon, klaaskiud- misiganes. Osta uued slikid, veel teinegi paar ja oledgi kiirem kui see mootoridjuuning.
Kuluta energiat õigesse kohta.
21.11.2009 at 03:27
kivialune
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
V8 E30 peal
http://www.s14.net/forums/showthread.php?t=32133
21.11.2009 at 03:37
Gsinut
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Rinkapillidest tõesti ei tea, kuid drifti E30-ned tarbivad ohtralt V8-id. Euroopas on tugev Falkeni tiim ja seal on E30-te peal M5 mootorid. Ühega sõitev Remmo Niezen pani ka kõige tugevama sarja kinni sel aastal. Isegi lätlased kasutavad 4,4 liitrise kombot Vems juhtimisega ja siin meie radadel põrutas ta etapi kinni.
21.11.2009 at 14:56
peep
 
Moderator
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Turboviive osas on jah probleem lühikestel radadel aga kompressor ? Sa mõne teise margi mootori kasutamise välistad ? See oleks ehitamise koha pealt väljakutset pakkuv.
21.11.2009 at 15:09
raimo_r
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Paar väikest faktitäiendust.
S50 ja S54 hinnad on päris kõvasti alla tulnud. Täiesti korraliku mootori võib kätte saada juba 3000 euro või naelaga (ebay.de, ebay.co.uk)
Näiteks Taanist saab tuttuue S54 mootori 6500 euroga. Tegemist on mingil põhjusel kohe peale tehases valmimist ära lammutatud autodelt pärit mootoritega. Juhtimine on sul juba olemas.

Samuti on S50 ja S54 on väga töökindlad mootorid. Kui tava R6 või V8 mootoril lasta 1000rpm üle piiraja, siis muutub mootor üsna kindlalt hetkega vanarauaks. S14 tegi selle peale ainult natuke kangemat urinat kapoti all.


____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
21.11.2009 at 20:11
imre
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Kui juba M3 motot osta, siis osta koos autoga. Saad lisaks ka 6kasti. Uk´st saad korraliku sedaani (3.2) koera naeru eest kätte (ca.4k naela), kuna on sedavõrd alahinnatud auto. Kuna Sul on tehnika tähtis, siis nutuse kerega sedaan on veel soodsam.
21.11.2009 at 20:34
mart154
 
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Ära jama. Kevadeks paigaldad V8.
Järgmiseks kevadeks äkki tahad juba kompressorit kah V8-le otsa :)

Ja siis tahad äkki veel V8 kompressoriga Nürkale sõitma minna... On siis seda jama tarvis!

Säästa parem see V8 raha ja mine lihtsalt Nürburgringile sõitma :)
21.11.2009 at 21:00
rustang
  
Moderator
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
V8-mootoril on mingi sõnulseletamatu maagia, olen ise ka mõttes korduvalt V8ga autosid ehitanud ja ühega (Mustangiga) tegelikult ka kunagi ammu paar hooaega sõitnud. Auto sai maha müüdud kuna selle arendamisse läks rohkem ressurssi kui mul saada oli aga jah, võimaluse tekkides teeks uuesti :)
23.11.2009 at 09:02
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
quote:
peep: Turboviive osas on jah probleem lühikestel radadel aga kompressor ? Sa mõne teise margi mootori kasutamise välistad ? See oleks ehitamise koha pealt väljakutset pakkuv.

Kompressori peale ei ole väga mõelnud. Kunagi sai vaadatud neid usa autodel kasutatud Eaton 90 kompressoreid aga need on ikka jube kobakad asjad mille paigaldamine on ruumipuuduse tõttu ka päris keeruline. Lisaks veel see et see rihmaajam peab olema väga perfektselt tehtud muidu kannatab töökindlus päris tõsiselt. Aga päris prügikasti ei ole seda mõtet visanud.

Mingi muu margi mootori paigalduse peale ei ole kunagi mõelnudki. Netis on paar projekti kui E30 on peale pandud usakate mootoreid aga ma ei näe nendel erilist eelist BMW enda V8 ees. BMW V8 on odav osta ja vajadusel on seda ka odav vahetada. On olemas ka know-how kuidas seda e30 kerele paigaldada. Muude mootorite puhul läheb parajaks leiutamiseks.

------------
To: raimo_r jah, S50 ja S54 mootorid on muutunud palju odavamaks kui nad varem olid. Eile uurisin natukene mida seal siis pakkuda on. Võib olla ei sattunud just kõige parem hetk otsimiseks aga tundub et 3 liitrist M mootorit saab tõesti 3000 eur eest, kuid 3,2 liitrist selle raha eest ei saa (vähemalt mitte tervet komplekti). Lisaks veel see et, kunagi ei tea ju ka mis korras see pildi peal kena paistev mootor tegelikult on. Üks kindlam võimalus oleks osta saksast terve auto (3,2 S50 M3) u. 6000 eur eest, võtta sealt mootor, kast ja muu E30 kerele paigalduseks vajalik maha, panna sellele E36 kerele peale M50/M52 tehnika ja siis auto uuesti maha müüa.
Auto oleks Eestisse tooduna u. 100 tuhat eek. M50/M54 tehnika koos paigaldusega u. 15,000 eek. Kokku siis 115,000 eek. Saksas on sedaanid, kupeed ja kabriod kõik enam vähem samas hinnas. Eestis oleks vast suurim väärtus cabriol aga müümine on keeruline. Ohutu valik oleks vist kupee (sedaan oleks vist liiga tavaline?). Korraliku M-Tech kupee saab vast hea õnne korral u. 55 tuhandega müüdud. See siis teeks tehnika hinnaks 60 tuhat ehk. 3800 eur. Inglismaalt saaks auto isegi odavamalt kätte aga sellel on ju rool valel pool (auto enda saaks müüa vaid varuosadeks) ja ka transport inglismaalt Eestisse on keerulisem ning kallim kui Saksamaalt. Aga nagu ülaltoodust näha on selle mahhinatsiooni tegemiseks vaja ka päris palju raha mis on jupp aega auto all kinni, seega reaalselt ei mängi see lihtsalt välja...

*ja suhteliselt sitt lugu oleks see kui sellisel teel ostetud ja paigaldatud mootoril mingil hetkel suve keskel keps peaks ploki seinast "tere" ütlema (kepsudega on nendel mootoritel päris palju probleeme olnud). Mis siis saab? Hakkan uuesti saksast üht M3 tooma? Kalliks võib see lõbu minna...

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
23.11.2009 at 12:33
Marvin
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
quote:
peep: E30 on suht mainstream ringrajaauto aga ma olen ainult ühte V8 näinud paar aastat tagasi Zandvoortis (sellel oli vist M5 moto) ja vähemalt märjaga oli pilt suht õnnetu - auto viis juhti kuhu tahtis. Samuti pole netifoorumites sarnaseid projekte silma jäänud - pole ka eriti otsinud aga teemakohaseid saite natuke jälgin.
Üks V8-ga E30 seisis sel suvel ka Nürburg Motorsporti platsi peal. USAraua mootoriga oli.

- M -
23.11.2009 at 21:16
peep
 
Moderator
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Seismine on selle projekti tugevaim külg, tänu chevy mootorile ei pane isegi tugevam tuul seda masinat võbelema. :D Isegi omanikul pole seni veel nii hullu mõtet tulnud, et temaga sõitmist üritada.
23.11.2009 at 21:21 1 edit. Last edited 23.11.2009 at 21:23 by peep
Marvin
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
quote:
peep: Seismine on selle projekti tugevaim külg, tänu chevy mootorile ei pane isegi tugevam tuul seda masinat võbelema. :D Isegi omanikul pole seni veel nii hullu mõtet tulnud, et temaga sõitmist üritada.
Tundub kuidagi....loogiline :).
23.11.2009 at 21:58
peep
 
Moderator
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Alu plokiga kaasaegne Chevy mootor on iseenesest ehk sobivamgi rinkaotstarbeks kui BMW enda V8, kuid antud juhul on tegu väga ülejala teostatud ning pooliku projektiga ja valurauast karpaga crate engine'ga.

Ideoloogiat kõrvale jättes on USA taustsüsteemis LS# seeria V8 kasutamisel tugev point sees aga Euro tingimustes on Silweril õigus, odavam on BMW toodangu kasutamine.
23.11.2009 at 22:05 3 edits. Last edited 23.11.2009 at 22:10 by peep
Erik 78
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Umbestäpselt on LS1 mootor 20 kilo kergem, kaaluvahe tuleb klapiajamite totaalsest erinevusest. Samas on BMW mootoril oluliselt parem käiguühtlus ja vääne tühikäigul. Nojah, nagu ma juba kirjutasin, saksa limusiini mootor on.
23.11.2009 at 23:38
peep
 
Moderator
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Juhuslikult jäi selline link näppu.

E30 + SR20DET. Neid mootoreid saab vist ka võileiva raha eest ?
26.11.2009 at 18:40
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
"The following errors were found: The board administrator requires all members to log in"

See on ka humoorikas lahendus:

Aga kui ülelaadimist kaaluda siis seda kannatab teha ka BMW enda mootoritega.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
26.11.2009 at 19:07
peep
 
Moderator
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Sorry, ma ei teadnud sisselogimise nõuet.



Niipalju kui ma välja lugesin, ei ole sellise installi ja BMW mootori ülelaadimise eelarved võrreldavad, kui jutt käib ringraja jaoks sobivast setupist millega kannatab reaalselt (siis tuhandeid kilomeetreid) sõita.

quote:
Spec:

1988 E30 316i non sunroof shell
Nissan SR20DET VVT engine with standard T28 turbo
Metal headgasket
Colder spark plugs
Stage 1 chip
Walbro 255 fuel pump with swirl pot
Front mounted intercooler
Remote oil filter and oil cooler
Aluminium radiator
Lightweight alloy flywheel
Uprated clutch
Stainless turbo elbow and custom exhaust system
Greddy Type S recirculating BOV
Apexi induction kit
Custom prop, engine mounts, gearbox mounts, clutch hose, PAS hoses

26.11.2009 at 19:12 2 edits. Last edited 26.11.2009 at 19:14 by peep
mart154
 
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
ei ole see SR20DET nii võileiva hinnaga midagi. + aretustöö
26.11.2009 at 20:49
Rollcenter
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
quote:
Natukene ikka liiga kreenis on see "laev". Stabikas jäigemaks? Vedrud jäigemaks?

Vaadates Rapla kardirajal tehtud pilte, kus kurvi sisemine ratas õhku tõuseb, tundub, et vedrustus on pigem liiga jäik. Teooria ütleb, et mida jäigem on vedrustus, seda suurem on kaalu ümberjaotus. Seda on ka pildilt näha (100% kaalu ümberjaotus). Mida suurem on kaalu ümberjaotus, seda väiksem on sidestus (pidamine) sellel teljel. Pehmemate vedrude ja/või stabilisaatorvarda seadega saaks mõlemad rattad vastu maad ja pidamine suureneks.
21.12.2009 at 22:41
matukas
  
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Ainult ühe kurvi järgi ei saa öelda, mida tegema peaks.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
22.12.2009 at 00:17
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer   .. 17 18 19 20 21 22 23 ..  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.